elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2015-02-18 14:36 Motorolaj

YELLOW írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Jöjjön egy alap kérdés: milyen viszkozitású olaj kell a kocsim motorjába?

Előző csere a Wallisnál volt, a motortérbe ragasztott matrica szerint 5W-30-as, a castrol kalkulátor viszont 0W-30 vagy 0W-40-est mond


igazából nem ez számít jobban.... és sajnos nagyon sok autó könyvébe nincs leírva az API és ACEA minősítés, ami sokkal fontosabb mint a viszkozitás. BMW LL-04-es olajat vegyél az jó lesz. én is 0w-set tettem eddig mindig, most 5w-set vettem, mert nincsennek olyan hidegek, hogy bármit is befolyásoljon ez az érték. most ha van -15 fok mondjuk kb, tök egyforma lesz a szivattyúzhatósági értéke a két olajnak. az 5w-s olajat picivel olcsóbban meg lehet venni. amúgy 0w-30, 0w-40, 5-30, 5w-40 közül bármelyik betehető, ami tudja a BMW LL-04-et.



szerintem, ami alapján érdemes még dönteni:
többet áll szabadégalatt az autó? sok a rövidtávú menet, ahol nem mindigmelegszik fel az olaj? akkor 0w-s. ha nem, akkro 5w-s.
sokat pályázol, nyugodt tempóban mész, nincs túlpörgetve a motor? 30-as melegoldali viszkó. sok a városi araszolás nagy melegben, dugóban, inkább pörgetve van a motor? akkor 40-es.
ezekből kell kilegózni kb, ez alapján érdemes választani. de mivel normális ember 10ezer környékén cserél olajat, így szinte tök mindegy.


Ööö, na akkor nekem pont a másik kellene (azaz a 0W-40):
Sokat megyek nagyon rövid, belvárosi távokat. És éves szinten nem megyek 10e km-t, de évente (na jó, lehet hogy 13 havonta) tervezem a cserét.

Relatív nem is drágább a 0W-40, mint az 5W-30

elgeri Elküldve: 2015-02-18 14:30 Motorolaj

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Jöjjön egy alap kérdés: milyen viszkozitású olaj kell a kocsim motorjába?

Előző csere a Wallisnál volt, a motortérbe ragasztott matrica szerint 5W-30-as, a castrol kalkulátor viszont 0W-30 vagy 0W-40-est mond


igazából nem ez számít jobban.... és sajnos nagyon sok autó könyvébe nincs leírva az API és ACEA minősítés, ami sokkal fontosabb mint a viszkozitás. BMW LL-04-es olajat vegyél az jó lesz. én is 0w-set tettem eddig mindig, most 5w-set vettem, mert nincsennek olyan hidegek, hogy bármit is befolyásoljon ez az érték. most ha van -15 fok mondjuk kb, tök egyforma lesz a szivattyúzhatósági értéke a két olajnak. az 5w-s olajat picivel olcsóbban meg lehet venni. amúgy 0w-30, 0w-40, 5-30, 5w-40 közül bármelyik betehető, ami tudja a BMW LL-04-et.



A BMW LL-04-et tudtam, köszönöm!
Tudom, hogy te nem ez a márkát favorizálod, de én ezt néztem ki:
http://castrolmintabolt.hu/web...s/197/7933

Tudom, hogy máshol van kicsit olcsóbban is, de ha egy márkaboltban nem kapok eredetit, akkor sehol... gondolom én

elgeri Elküldve: 2015-02-18 14:21 Motorolaj

Sziasztok

Jöjjön egy alap kérdés: milyen viszkozitású olaj kell a kocsim motorjába?

Előző csere a Wallisnál volt, a motortérbe ragasztott matrica szerint 5W-30-as, a castrol kalkulátor viszont 0W-30 vagy 0W-40-est mond

elgeri Elküldve: 2015-02-13 14:58 Üzemanyag fogyasztás

tiha_m írta: Sziasztok!
Nem olyan regen lettem tulajdonosa egy e46-os 316-os 1.9-es motorral elatott vasnak . Nos minden szep es minden jo benne csak az etvagyaval vannak oriasi problemak, ami azt jelenti h kb 17-18L 100km-en. Igaz h elegge rovid tavokat megyek vele mit mondjak 3-4 km a munkahelyemig aztan delutan haza, ez a mindennapos. Ma kicsereltem 1-2 dolgot mint pl-ul a termosztat, vizhomerseklet szenzorok, legtomeg mero, 4 iridium beru gyertya, vizpompa. Sajnos nem oldodott meg a problema. Teszter szerint az injektorok is teljesen rendben vannak. A motor az ugy jar mint a svajci ora, semmi rezzenes..... Mi lehet a problema, mert se a penztarcam sem az idegrendszerem nem birja lassan


Nem teljesen releváns az esetem, de kicsit hasonló:
Az én kocsim is majd megeszik 11 litert amikor pont így használom mint te: 3km-es, agyon lámpázott, és derékszögű kanyaros útszakaszon. Ugyan nem 18 liter, de 11 helyet 7-8-at kellene ennie.
Itt mások azzal nyugtattak, hogy nem tűnik irreálisnak, hisz városi használatról beszélünk, ahol még fel se tud melegedni a motor. Ha sok főút, autópályás használat van, akkor simán visszamegy majd 7-8 literre.

Szerintem csinálj egy túrát valahol városon kívül, és nézd meg akkor a fogyasztást. Bár tény, hogy elég soknak tűnik a fogyasztás, szóval félő, hogy valami nem kóser.

elgeri Elküldve: 2015-02-12 11:53 Olajszint érzékelő szenzor

leportp írta:
bmw320d4 írta:
leportp írta:
bmw320d4 írta:
leportp írta:
bmw320d4 írta:
leportp írta:
bmw320d4 írta:
leportp írta:
bmw320d4 írta:
leportp írta: Sziasztok!

Segítség kellene.
Adott egy 2006-os 116i.
Ebben a típusban nincs nívópálca,ezáltal csak a fedélzetijére tudok hagyatkozni.
Néha jelzi hogy minimumon vagy picit felette van az olajszint,kigyullad a sárga lámpa pl leállítás utána vagy menet közben nem sűrűn csinálja de zavaró.
Olajat lecseréltük Bmw 5W-30-asra szépen lejött belőle 4 liter 12 ezer kilométer óta.szóval nem eszi az olajat ebből gondolom az érzékelője nem jó,mivel olajcsere után is minimumot jelzett a fedélzetije.Attól lejjebb még nem ment
Olvastam hogy a Hellát ajánljátok 30e -ért van ilyen utángyárott 9e.
Ha esetleg mondjuk 1-2 hónap múlva cserélem ki az érzékelőt lehet valami baja az autónak?
Mármint van olyan hogy letilt az elektronika vagy ilyenek hogy tévesen érzékeli a szintet.


Biztosnak kellene lenni abban, hogy a megfelelő mennyiséggel lett feltöltve (alvázszámból megmondom)
Olajcsere után csak 30 perccel (járó motor) olvasható le korrekt érték.

Nem fog letiltani semmit.

Szerintem nincs feltöltve olajjal teljesen.



4.25 liter töltöttünk bele és azt írja hogy minimum felett van picivel.Azért is volt szükség az olajcserére hogy meggyőződjünk róla hogy tényleg nem eszi az olajat de olyan 4 liter lejött,mert előtte is csinálta hogy jelzett.De leírom az alvázszmot hátha mást mondasz. WBAUF11030PT95106


Biztos az a 4,25l? Mivel mértétek ki?


Literes flakonokban vettem az pedig skálázva volt oldalt.



Mindig mérőedénnyből öntök olajat.


Tételezzük fel hogy tévedtünk fél liter akkor sem minimum szintet kellene mutatnia szerintem.



Elektronikus mérésnél kb annyi a min-max különbség.


A szenzor hibáját beírja a hibatárolóba. Szoftveresen is volt javítva a mérés, majdnem minden motornál.


Értem.Akkor jegyezni kellene neki a hibakódként ezt?Mert előtte is csinálta ezt de nem volt hibakód rá volt téve gépre 2x is és ilyet nem írt.


Ha nincs hibakód, akkor vagy a szint nem megfelelő, vagy tele van a szenzor olajsárral, vagy régi a szoft.

Utántöltés, tisztítás, update. A sorrendet logikusan


Akkor remélem ez lesz a gond.Gondolom az olajsár sem jó jel de jövőhéten elviszem kitakarítani és meglátjuk.Köszi a segítséget
Még egy gyors kérdés hogy hol találom ezt pontosan mert ha úgy van és házilag megoldható akkor megcsinálnám itthon




Hello

Kiderült azóta valami a gépről? Mi volt a hiba?

elgeri Elküldve: 2015-02-08 21:46 M3 vásárlás

mgerihun írta:
YELLOW írta:
mgerihun írta: Na megvan a kicsike, ma reggel hoztam el munka elött, késtem is fél ótát de drágalátos cég kitalálta, hogy 12 órás müszakok jönnek 3 napig zsinorban, gondolom valentin nap vagy mi miatt, így mosott sz...r-ként nem fogom tudni kiélvezni, kedd-szerda szabadnap, majd addig max bújom kézikönyvet szünetekben 2009es E92 M3 91e km, minden létező extrával, kivéve napfénytető DSG váltos. Elég hamar meg lehet szokni, jó nagyon a váltó, csak hajlamos hamar harapni. 40es temponál csináltam előzést, 60ra gyorsított kb, de már kidobta seggét legvisszafogottabb beállítások melett is Le vannak fagyva utak M és sport fokozatot így még nem mertem kipróbálni, időm sem volt még rá, hogy őszinte legyek Majd dobok fel képeket Városban 15 liter eszik, pályán lement 9,7-re!!! igaz fűtés ment rendesen és hifi is, még szokni kell, megy ez lejebb is szerintem. RX8-asom sem volt gazdaségosabb.


én bő 6 éve így dolgozom: 3 nap nappal 12 óra, 3 nap pihenő, 3 nap éjszaka 12 óra, 3 nap pihenő. és kezdődik előlről. és nincs E92 M3-om szóval ennyi igazán belefér neked amúgy grat!


Ünnepek környéke húzós, most valentin, karácsony 2 hónapig tartott, alig volt szabad nap de cserébe rengeteg 12 óra, viszont jól fizet Újabb nap, újabb tapasztalatok. Itt hó nincs, csak fagy, így a lovacskákat még mindig nem tudtam előhívni, szóval maradt a sok apró részlet. Pl fordulatszám limit ugrása nagy feeling miután felmelegedett a motor , vagy ott a tolatásnál lehajló visszapillantó, hogy lásd a patkát......kézikönyvet elkezdtem olvasgatni, háááááát ezt inkább bemagolni kell, mint gyorsan átlapozni Azt is szoknom kell, hogy ha megindítottam a kocsit pl lámpánál araszolva, akkor hiába lépek le a gázról, megy lassan tovább és nem áll meg, kicsit olyan mint erősebb dieseleknél alapjáratos közlekedés.

Itt van pár mobilos kép szünetből, majd szabadnapon kivonulok fényképezővel









Nagyon szép, minden jót kívánok hozzá!
Zárt pályán kipróbálnék egyszer egy ilyesmit, hogy milyen lehet ilyen lótúltengéssel éldegélni

elgeri Elküldve: 2015-01-22 16:09 Üzemanyag fogyasztás

jamo írta: Üdv!

Nem taáltam jobb helyet neki ezért ide írom. x3 2.0d tankolásakor 62-64liter környékén lekattan a kútfej. Ezután elkezdtem még rátankolni...(telecsöpögtetni) 80liternél abbahagytam de még akkor is nyelte simán. Hová tud bepufferolni 15-20 litert? Féltem, hogy valahol majd elkezd csöpögni, büdösíteni de semmi. Annyi hogy 250megtett kilométer után indult el lefelé az üzemanyagszintjelző.


Ilyet fél éve hallottam egy teljesen másik kategóriájú, márkájú kocsinál.
A jelenség ugyan ez. Hihetetlen, hogy ennyi tartalék van bennük, de mégis :$

Azt nem tudom, hogy esetleg valahol okoz-e gondot ez?! Pl. ha valamiért van egy kis tágulás, vagy valami (pl. ferde parkolás), akkor gondolom nagyobb eséllyel jut oda is benzin, ahova nem kellene.

elgeri Elküldve: 2015-01-20 09:31 Féktárcsa és fékbetét

elgeri írta: Sziasztok

Mostanában vettem észre, hogy a (bal oldalon) fékezésnél van egy kis nyikorgó / súrlódó hang. (Még nem volt lehetőségem segéddel kívülről meghallgatni.)

Kérdés, hogy pl. fékbetét, féktárcsa kopása adhat-e ilyen hangot, vagy hogyan is jelentkezik, ha elfogy alólam a fék? Azon kívül, hogy szakértői szemmel ránézek? Amit ír a fedélzeti számítógép, az csak km-re vett becslés a részéről, vagy mér pl. fékpofa szélességet a gép?

Illetve lehet hogy csak berozsdált a hátsó. Mert ezt fél éve már említette az egyik szerelő, hogy használjam egy ideig sportosabban, hogy lekoptassam. És mostanában keveset, nagyon rövid távra használom a gépet (Mivel be se melegszik a gép, igen kíméletesen - nem sportosan ).

Előre is köszönöm a kissé általános kérdésemre adott válaszokat!


Megkérdezném máshogy, kicsit mást:
Van a fékeknél kopásjelző. Legalábbis a márkaszerviz fékpofák és kopásjelző anyagköltséget tüntet fel az ajánlatában.
Na most ez igazából mit takar? Hogyan jelzi, hogy ha kopott a fék? Műszerfalon fog világítani valami, vagy elkezd hülye hangot hallatni, vagy...?

elgeri Elküldve: 2015-01-19 11:20 Féktárcsa és fékbetét

Sziasztok

Mostanában vettem észre, hogy a (bal oldalon) fékezésnél van egy kis nyikorgó / súrlódó hang. (Még nem volt lehetőségem segéddel kívülről meghallgatni.)

Kérdés, hogy pl. fékbetét, féktárcsa kopása adhat-e ilyen hangot, vagy hogyan is jelentkezik, ha elfogy alólam a fék? Azon kívül, hogy szakértői szemmel ránézek? Amit ír a fedélzeti számítógép, az csak km-re vett becslés a részéről, vagy mér pl. fékpofa szélességet a gép?

Illetve lehet hogy csak berozsdált a hátsó. Mert ezt fél éve már említette az egyik szerelő, hogy használjam egy ideig sportosabban, hogy lekoptassam. És mostanában keveset, nagyon rövid távra használom a gépet (Mivel be se melegszik a gép, igen kíméletesen - nem sportosan ).

Előre is köszönöm a kissé általános kérdésemre adott válaszokat!

elgeri Elküldve: 2015-01-19 09:03 Társalgó

jons írta:
Robinson írta:
Norbert írta: Üdv!Mi a véleményetek a 116i-ról?


túl erős motor egy BMW-be


Ilyenkor mindig egy totalcar-os idézet jut eszembe: "Ha létezne 712i, megvennék"


Részben egyet kell értenem, tényleg gyenge ez a 122LE az igazi Bömös életérzéshez, de azért kifejezetten szarnak se mondanám a kocsit (benne van a jóérzés)

Csak kíváncsiságból kérdezem, ha 316 lett volna a kérdés, akkor is mindenki rögtön leszidja? Az is "ugyanolyan" gyenge, de valahogy még is van ezen az oldalon is TÖBB SZÁZ tag, akinek ilyen van... és gondolom szereti is!

elgeri Elküldve: 2015-01-08 12:25 manuális váltó

GRM írta:
lela írta:
GRM írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Ugyanez a jelenség nálam is, ezzel a hideg idővel úgy kell induláskor keresni egy sebességet ahová könnyen megy, ez lehet öt, vagy három - változó. Utána már könnyen megy egybe vagy hátramenetbe is. Én is kuplungcserén gondolkodtam, de akkor más valami lesz...
A stiftek hibája esetén "lötyögős" lesz a váltó, nem? Nálam a váltókar helyzete hibátlan - nem lötyög, jó helyzetben áll.
Olajat nem cseréltem még benne.



Ugyan ez nekem is a problémám , én sem cseréltem még olajat.Jó lenne tudni ha megveszem bele a gyári MTF LT-2 vagy LTT-3 olajat akkor vajon megoldódik e?Nem tudom ezek között van e különbség, mert nálam mindkettőt hozza.


szia, lela! A váltón van egy sárga matrica, azon rajta van milyen olaj kell bele.


Én teljesen laikusként kérdezem, hogy ezt a matricapozíciót tudod pontosítani?
Felemelve / aknából alulról nézve szembeötlő, vagy otthon is egyszerűen meg tudom valahogy nézni?

elgeri Elküldve: 2015-01-07 11:58 Akkumulátor

Tamas781105 írta:
minimal írta:
Tamas781105 írta: Sziasztok! Nagy gondba vagyok.Van egy e46-os 320d-m akkumlatort kelett cserelni azota nincsen müszerfal visszajelzes semmire. Mi lehet a gond?


Nézd át a kesztyűtartóban a biztosítékokat.


A biztositekokkal keztem 2x-is atneztem le is mertem öket.Semmi valtozas Az okosok azt mondjak ujra kell tanitani.DE mit?


Én se tudok többet, de ezt már több fórumban olvastam, hogy aksicsere nem is olyan egyszerű, valamit programozni, tanítani kell vele. Azért kicsit vicces, hogy egy aksicsere miatt is BMW szervizbe kell menni Én legalábbis már eldöntöttem, hogy nem szívatom magam, és majd hozzáértővel cseréltetem ki.

elgeri Elküldve: 2014-12-18 12:12 au. váltó olaj

anubisz írta:
csortos írta: Érdeklődni szeretnék hogy van egy bmw 320d e46-os automasta valtos autom es valtoolajat szetretnék benne cserélni.ezt meglehet csinalni sajat magamnak is vagy nagynyomassal kell kicserelni


A szűrőt is illik cserélni, sőt kötelező!
Ez meg milyen? Hátha tanulok valamit. nagynyomassal kell kicserelni



Gondolom valami olyan cuccra gondolt, amivel rövidebb idő alatt, alaposabban eltávolítják a volt olajat a helyéről. Hogy az új olaj tiszta helyre menjen, ne keveredjen az ottmaradt régi olajjal.
Nem tudom létezik-e ilyen, de mintha már hallottam volna valami hozászolásnál, hogy talán a márkaszerviz ilyesmivel dolgozik. Vagy hülyeséget gondoltam?

elgeri Elküldve: 2014-12-17 10:29 Kavics felverõdés

Pocses írta:
elgeri írta:
Pocses írta:
elgeri írta: Sziasztok

Eddig is volt pár kicsi, de ma láttam két új, még mindig kicsi, de tovább mállásra hajlamos felverődésnyomot a motorháztetőn.

Az egy, hogy látszik (fekete festék alatt fehér pötty), de a továbbrepedezéstől félek.

Tudtok konkrétan valami gyors / pötty javítót ajánlani, amivel ha esztétikailag nem is hibátlanra, de további korrózió elleni megóvásra egyszerű és jó megoldás?

Köszi a tippeket!


Színkód alapján tuti kapsz hozzá javítót + lakkot, anno vettem én is igaz még nem ehhez az autómhoz, márkakereskedésben. Ilyen golyós rázós mint egy vastagabb filc lakkal együtt volt párban a dobozban.


Köszönöm!
Márkaszervizből? Esetleg a körülbelüli árára nem emlékszel?


De igen. 1800Ft volt papyrus metal a G Astrámhoz vettem anno.


Oh, na igen. Ettől félek, hogy BMW márkaszerviztől ez 5x-ös ár, de megnézem a színkódot és azért megkérdezem tőlük

Közben találtam egy ilyet, nem mondom, hogy pont ez kell nekem, de az ára gondolom BMWben ennyi lenne:
http://www.schmiedmann.hu/hu/b...-0-302-047

elgeri Elküldve: 2014-12-17 10:14 Kavics felverõdés

Pocses írta:
elgeri írta: Sziasztok

Eddig is volt pár kicsi, de ma láttam két új, még mindig kicsi, de tovább mállásra hajlamos felverődésnyomot a motorháztetőn.

Az egy, hogy látszik (fekete festék alatt fehér pötty), de a továbbrepedezéstől félek.

Tudtok konkrétan valami gyors / pötty javítót ajánlani, amivel ha esztétikailag nem is hibátlanra, de további korrózió elleni megóvásra egyszerű és jó megoldás?

Köszi a tippeket!


Színkód alapján tuti kapsz hozzá javítót + lakkot, anno vettem én is igaz még nem ehhez az autómhoz, márkakereskedésben. Ilyen golyós rázós mint egy vastagabb filc lakkal együtt volt párban a dobozban.


Köszönöm!
Márkaszervizből? Esetleg a körülbelüli árára nem emlékszel?