elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2015-12-16 11:09 Ápolás, tisztítás

Bitu79 írta:
elgeri írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Megesett velem, hogy el kellett vinnem egy szobafestő mestert a kocsival. Fél nappal később vettem észre, hogy sikerült is két, elkent, fehér foltot hagynia a nadrágjával az ülésen
(Pedig direkt rákezdetem beszállánsál, hogy keressünk-e valami rongyot alá, de ellenkezett, hogy "épp új munkaruha van rajta" )

Na azon kívül, hogy nagyon el vagyok keseredve, mit tudok tenni? Van valami jó szer, módszer ennek az eltávolítására? Eddig nem mertem sima vizes szivaccsal neki esni. Vagy tudtok Bp-n ajánlani JÓ kárpittisztítót, aki ilyet is el tudna távolítani?


ha falfesték, és nem hülye kötőanyagos (akronál), akkor simán kijön vízzel is.
ha zománc festék, akkor valamelyik hígítóval óvatosan. ugye ott sem old minden hígító, minden festéket és ugye a kárpit színére is figyelni kell. jobb ötletem nincs. poénkodni lehetne az ecetes ollóval...
én iylenre nem adtam volna, mindenképp alá terítettem volna valamit, akármit mond. szállítottam már én is festőt... de volt alatat terítés


Közben kiderült, hogy nem is festék, hanem akril ragasztó (olyan mint a sziloplaszt). Még nem született megnyugtató megoldási terv



szilikon oldó spray,aztán kárpit tisztítás.



Első ígéretes tipp. Köszönöm!
Nem tudtam, hogy van ilyen termék (szilikon oldó spray).

Akkor egy láma kérdés: kárpit tisztítás alatt mit értetek, mit használtok? Én simán ki szoktam porszívózni, és annyi.

Pl. essek neki egy ilyennel: http://www.medikemia.hu/index....p;prod=138
Aztán pedig az egész ülésnek ezzel: http://www.medikemia.hu/index....p;prod=137

Csak azért bénázok itt, mert nem akarok még nagyobb kárt tenni a hozzá nem értésemmel
(Emiatt gondoltam, hogy autókozmetikushoz kellene mennem, de az ö szemükben sem látom a meggyőződést, hogy tudnák mit tegyenek ezzel a folttal.)


Sztem a szilikon eltávolító jó lesz.

De ne hagyd sokáig rajta,töröld át pár perc után ahogy írtam.
Veszel sima folyadékot.Pl wanish oxi-t.Ami ilyen flakonos(amit vízbe kell keverni)
ebbe a vízbe belemártod a mikroszálasat,kicsavarod.Ezután finoman áttörlöd a textilt többször is.Ennyi csak.Mikroszálasból ilyet vegyél:

http://autofejlesztes.hu/kendo...23138.html

Bármilyen felületet lehet ezekkel takarítani,mivel a koszt magukban tartják.
Én a motortértől kezdve a kárpitokon át ezekkel takarítok.
A lényeg h. amit kivül használsz,azt ne használd belülre.
És használat után alaposan mosd ki öket.
Olcsó,és tuti megoldás.
Én porszívózás után néha "lekárpitozom igy a kocsim"
A végeredmény tökéletes.

Képeimet megnézed,akkor látod,hogy én készítettem az első 2 ülésemre méretpontos üléshuzatot.
Ezt is érdemes megfontolni.Ez ugye védi az ülést a sérüléstől,és a koszolodástól is.

Mikroszálas törlőkendőt sok helyen lehet kapni.Wanish helyett megteszi a sima szőnyegtisztítószer is.



Állandó huzaton nem gondolkodtam, de most (bár már későn) be fogok szerezni egy univerzális ülésvédőt (amit pl. a jobb műhelyben is a szerelő maga alá tesz), ami állandóan bent lesz a csomagtartó egyik rekeszében, és nem kerül semmi fáradságba az ilyen előre is látható szituációkban leteríteni.

http://www.conrad.hu/conrad.ph...id=1225369

elgeri Elküldve: 2015-12-16 10:49 Ápolás, tisztítás

Bitu79 írta:
elgeri írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Megesett velem, hogy el kellett vinnem egy szobafestő mestert a kocsival. Fél nappal később vettem észre, hogy sikerült is két, elkent, fehér foltot hagynia a nadrágjával az ülésen
(Pedig direkt rákezdetem beszállánsál, hogy keressünk-e valami rongyot alá, de ellenkezett, hogy "épp új munkaruha van rajta" )

Na azon kívül, hogy nagyon el vagyok keseredve, mit tudok tenni? Van valami jó szer, módszer ennek az eltávolítására? Eddig nem mertem sima vizes szivaccsal neki esni. Vagy tudtok Bp-n ajánlani JÓ kárpittisztítót, aki ilyet is el tudna távolítani?


ha falfesték, és nem hülye kötőanyagos (akronál), akkor simán kijön vízzel is.
ha zománc festék, akkor valamelyik hígítóval óvatosan. ugye ott sem old minden hígító, minden festéket és ugye a kárpit színére is figyelni kell. jobb ötletem nincs. poénkodni lehetne az ecetes ollóval...
én iylenre nem adtam volna, mindenképp alá terítettem volna valamit, akármit mond. szállítottam már én is festőt... de volt alatat terítés


Közben kiderült, hogy nem is festék, hanem akril ragasztó (olyan mint a sziloplaszt). Még nem született megnyugtató megoldási terv



szilikon oldó spray,aztán kárpit tisztítás.



Első ígéretes tipp. Köszönöm!
Nem tudtam, hogy van ilyen termék (szilikon oldó spray).

Akkor egy láma kérdés: kárpit tisztítás alatt mit értetek, mit használtok? Én simán ki szoktam porszívózni, és annyi.


Veszel mondjuk 3 mikroszálas ruhát.

Veszel egy jó kárpit tisztítót.

Egy vödörbe öntessz vizet,aztán a vizbe belekeversz kárpit tisztítót.

Még jobb,ha desztilált vizet,vagy ioncserélt vizet használsz(abban nincs vízkő ügye)

Ruhát belemártod a vízbe,aztán jól kicsavarod.

Finoman átsimogatod a szövet részeket a nedves,de jól kicsavart mikroszálassal.

Nem kell ehhez kárpittisztító gép sem.









Tényleg köszi!
Lentebb még kiegészítettem az előző kommentemet két konkrét tisztító termékkel. Azokról mit gondolsz? Vagy ahogy írtad, kárpittisztítót inkább sima bútortisztítás címszó alatt keressek?

elgeri Elküldve: 2015-12-16 10:35 Ápolás, tisztítás

Bitu79 írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Megesett velem, hogy el kellett vinnem egy szobafestő mestert a kocsival. Fél nappal később vettem észre, hogy sikerült is két, elkent, fehér foltot hagynia a nadrágjával az ülésen
(Pedig direkt rákezdetem beszállánsál, hogy keressünk-e valami rongyot alá, de ellenkezett, hogy "épp új munkaruha van rajta" )

Na azon kívül, hogy nagyon el vagyok keseredve, mit tudok tenni? Van valami jó szer, módszer ennek az eltávolítására? Eddig nem mertem sima vizes szivaccsal neki esni. Vagy tudtok Bp-n ajánlani JÓ kárpittisztítót, aki ilyet is el tudna távolítani?


ha falfesték, és nem hülye kötőanyagos (akronál), akkor simán kijön vízzel is.
ha zománc festék, akkor valamelyik hígítóval óvatosan. ugye ott sem old minden hígító, minden festéket és ugye a kárpit színére is figyelni kell. jobb ötletem nincs. poénkodni lehetne az ecetes ollóval...
én iylenre nem adtam volna, mindenképp alá terítettem volna valamit, akármit mond. szállítottam már én is festőt... de volt alatat terítés


Közben kiderült, hogy nem is festék, hanem akril ragasztó (olyan mint a sziloplaszt). Még nem született megnyugtató megoldási terv



szilikon oldó spray,aztán kárpit tisztítás.



Első ígéretes tipp. Köszönöm!
Nem tudtam, hogy van ilyen termék (szilikon oldó spray).

Akkor egy láma kérdés: kárpit tisztítás alatt mit értetek, mit használtok? Én simán ki szoktam porszívózni, és annyi.

Pl. essek neki egy ilyennel: http://www.medikemia.hu/index....p;prod=138
Aztán pedig az egész ülésnek ezzel: http://www.medikemia.hu/index....p;prod=137

Csak azért bénázok itt, mert nem akarok még nagyobb kárt tenni a hozzá nem értésemmel
(Emiatt gondoltam, hogy autókozmetikushoz kellene mennem, de az ö szemükben sem látom a meggyőződést, hogy tudnák mit tegyenek ezzel a folttal.)

elgeri Elküldve: 2015-12-16 10:16 Ápolás, tisztítás

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Megesett velem, hogy el kellett vinnem egy szobafestő mestert a kocsival. Fél nappal később vettem észre, hogy sikerült is két, elkent, fehér foltot hagynia a nadrágjával az ülésen
(Pedig direkt rákezdetem beszállánsál, hogy keressünk-e valami rongyot alá, de ellenkezett, hogy "épp új munkaruha van rajta" )

Na azon kívül, hogy nagyon el vagyok keseredve, mit tudok tenni? Van valami jó szer, módszer ennek az eltávolítására? Eddig nem mertem sima vizes szivaccsal neki esni. Vagy tudtok Bp-n ajánlani JÓ kárpittisztítót, aki ilyet is el tudna távolítani?


ha falfesték, és nem hülye kötőanyagos (akronál), akkor simán kijön vízzel is.
ha zománc festék, akkor valamelyik hígítóval óvatosan. ugye ott sem old minden hígító, minden festéket és ugye a kárpit színére is figyelni kell. jobb ötletem nincs. poénkodni lehetne az ecetes ollóval...
én iylenre nem adtam volna, mindenképp alá terítettem volna valamit, akármit mond. szállítottam már én is festőt... de volt alatat terítés


Közben kiderült, hogy nem is festék, hanem akril ragasztó (olyan mint a sziloplaszt). Még nem született megnyugtató megoldási terv

elgeri Elküldve: 2015-12-14 13:17 Ápolás, tisztítás

Sziasztok

Megesett velem, hogy el kellett vinnem egy szobafestő mestert a kocsival. Fél nappal később vettem észre, hogy sikerült is két, elkent, fehér foltot hagynia a nadrágjával az ülésen
(Pedig direkt rákezdetem beszállánsál, hogy keressünk-e valami rongyot alá, de ellenkezett, hogy "épp új munkaruha van rajta" )

Na azon kívül, hogy nagyon el vagyok keseredve, mit tudok tenni? Van valami jó szer, módszer ennek az eltávolítására? Eddig nem mertem sima vizes szivaccsal neki esni. Vagy tudtok Bp-n ajánlani JÓ kárpittisztítót, aki ilyet is el tudna távolítani?



elgeri Elküldve: 2015-12-11 11:24 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Pocses írta:
Bero írta: Dávid! Mi a baj az 1.6i 1.8i motorral? Nem tudom melyikre gondolsz,de az M43-as széria szerintem nagyon biztos kis motor. Több barátomnak is van köztük nekem is,sok sok km-el és motorra a kötelező szervizeken kívül nem kellett költeni. A faceliftes 1.6 1.8 az más arról sok rosszat hallottam.


Akihez hordom évek óta szerelő, Ő is azt mondta a jó öreg blokk (bajor virsli) 16 évig gyártották, ebben még minden 2x erősebb mint kellene világvége+2 nap. Viszont minél újabb annál kényesebb mert ugye csak egy kicsit ebből csak egy kicsit abból vesznek el és ha csak 1 ójrót megspórolnak blokkonként már akkor sokkal nyereségesebb egy vállalat. Barátomnak is 220ezernél volt vez.lánc csere szépen megvolt nyúlva már neki. a 143 lovas bokk 1.8i. Az öreg 1.9 re meg azt mondta simán elmegy a többszörösét javítás nélkül.


Ez sajnos pont így van az utóbbi időkben MINDENNEL. Mosógéppel, TVvel, hajszárítóval... autóval

(Nem tudom elégszer ismételgetni, hogy az 1989-es 1.3-as Opel Kadettban volt egy éve kb. 250e km, és még az eredeti kuplung, váltóolaj, meg szinte mindennel ment... már nem stabilan, de ment.)

elgeri Elküldve: 2015-12-10 15:23 Autóvásárlás

juhaszadika írta:
kleroo írta:
lalada írta:
Idézet: Van a csokibarnában is xenon, csak mindenki össze-vissza írja az extrákat.


ha alaposan megnézed látni fogod hogy a csokibelsősnek nincs xenonja csak az ún corona-ring (angel eye) van benne, ez nem xenon.


Köszi az észrevételt, akkor helytelen hogy bepipálta. Ez probléma mert elég musthave nekem a xenon. utólag meg macerás betenni a gyári rendszert.



Elég nagy negatívum az eladótól, hogy olyat is beír felszereltségként, ami nem is. Én továbbállnék és keresgélnék tovább-



Én még sajnos nem láttam olyan hirdetést, amiben ne lenne valami nemlétező extra felsorolva Sajnos!

Én is amikor vettem, annyira még nem voltam teljesen naprakész a BMWs dolgokban, és pár dolgot kiszúrtam, hogy nincs benne, de volt amire csak 1-2 hónap múlva jöttem rá, hogy "ja mégse"

Közben erről eszembe jutott egy storym:
Vásárlásnál elvittem a gépet egy BMW szalon szervizébe átvizsgálgatni (potom 30e Ft-ért). Ott kérdeztem, sok egyéb mellett, arról is a fickót, hogy van-e benne START/STOP, amire azt mondta a hivatalos BMW márkaszerviz, hogy "Ööö, nincs". Erre a szervizből visszafelé jövet persze leállt a kocsi a pirosnál

elgeri Elküldve: 2015-12-10 14:22 kézifék állítás

Pocses írta:
ute107 írta:
Pocses írta:
Anno a bal hátsómnál csapágycsere volt alapból, ezért hívtam szerelőm, hogy vegyek jobb hátsóra is, mondta nemszükséges simán cseréli csapágycsere nélkül.



Hogyan??? Sogór kocsijáról mindkettő oldalon lerohadtak, nincs ez miatt kéziféke.


Sőt ez a k..va lemez is 7000ft/db, mellé kell még minden kézifék apróság mert összetörtek...


Szia!

Szerelőm 4ezerért tud gyári porvédőt, nekem unixból valamivel drágább lenne kedvezménnyel is a Klokkerholm. Ugye emellé még jön majd a javító készlet a fékpofákhoz. Sokszor csak lesek a mesteren, pl.: hibakód kiolvasás 1ezer FT / db. Vagy amikor cserélte a kormányösszekötőket, 5ezert kért munkadíjba a 2őért. De volt úgy felhívott, ne hari de ez is gáz volt így javítottam, mert "nem bírtam elnézni".
Már találkoztam hasz.ótón olyan hirdetéssel ahol az Ő nevével kezdték a leírást ki szervizelte.

Üdv.: Pocses



Szia

Kár hogy győri vagy, mert különben megkérdezném ki ez a jó szaki

elgeri Elküldve: 2015-12-09 11:19 kettõstömegü lendkerék

juhaszadika írta:
lantika írta:
szotakdavid írta:
lantika írta:
szotakdavid írta:
lantika írta:
juhaszadika írta:
Pitykoo írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, 2009-es 320d Coupém most esik át vezérműlánc, illetve kuplungszerkezet cserén. Így szétbontva a szerelőm azt mondta, a kettőstömegű lendkerék jó állapotban van, de rám bízza, hogy cseréltessem-e. Szerintetek mennyire lutri, ha most nem cseréltetem, a közeljövőben megint szét kell bontani miatta? Az autóba amúgy 214 ezer km van, és csak autópályázok. Köszönöm


Hali!
Szerintem cseréld ha már szét van szedve, ne keljen többször!(persze ha futi rá )
Én is tavaly cseréltem kuplungszerkezetet és azt mondták, hogy jó a kettősmegüm, még ne cseréljük, erre meg mostanában ki kellesz mert elkezdett rángatni. Jobban jártam volna ha akkor kicseréltetem!


Persze ha autóról van szó, mindig próbálom előkeríteni a szükséges tőkét, csak ha nem muszáj, nem cseréltetném.


Kerdezd meg,hogy mennyivel több ha most cserelteted. Aztän kerdezd meg,hogy ha jövöre azt kell cserelni akkor mennyi lesz. gondolom most kb 50000 munkadijat meg tudnäl sporolni. Az meg inkäbb menjen a tankba es ne a szerelö zsebeibe.


Ezt a hülyeséget mire is alapozod?!!

Cseréltesd a lendkereket is. Ne használt lendkerékkel legyen együtt az új kuplung.


Ugy kezdtem,hogy "Gondolom" nem tudom magyarorszägon mennyibe kerül egy ilyen müvelet,de itt kb 500 euro+alkatresz,ebböl kiindulva illetve a magyar szerelök hozzäälläsät a premium märkäs ügyfelekhez. Sokalltam itt a 300 eurot egy motorhäztetö fenyezesre,elmentem magyarorszägon 2-3 helyre es a legolcsobb 100000 ft lett volna. Erdekes,hogy amig nem emlitettem a tipust,addig a motorhäztetömet 50000 ft-ert festettek volna le. Na szoval erre alapozva irtam egy 50000-es ärat

Illetve:A link neve

Mäsik weboldalrol: "Közép: Mondeo, C5, Passat, Avensis
Prémium közép: 159, BMW 3, Mercedes C
Felső közép: A6, E-Klasse, S80 , BMW 5
<1.600 ccm 35.000-40.000 ft
1.600-2.000 ccm 35.000-45.000 ft
2.000 ccm fölött 35.000-55.000 ft
Bölcsőkeretes autók pl.: Jaguar X-Type : 45.000-60.000 ft "


Làtom még mindig nem érted....

Vezérműlànc csere hàtúl vezérelt N47-es 2009 20d-n..vàltó minden lent van a földön akkor miért fizetne plusz 50-et?!


Ha most nem cserélteti ki akkor 1-2 év mulva lesz kicserélve és az újbóli szétszedés/összerakás pénzbe keeül. Most csak az alkatrészt kell fizetni. Ugyan arról beszélünk mind a ketten egyébként.


Valószínű csere lesz, de egyébként mitől vannak ekkora eltérések az árakba? Nagyobb alkatrész webáruházakba 250e-től a csillagos ég, míg egy kisebbe 130 körül lehet Luk márkájút!?



Ez jó kérdés, nekem is szemet szúrt már!
Talán nem is azt adják amit ígérnek, hanem valami kínai hamisítványt?
Vagy azért ilyen átverések nincsenek?

(Kb. -20/25%-ot még el tudok hinni, más alkatrészekben én is élek ilyennel, de azért az 50% gyanús.)

elgeri Elküldve: 2015-12-08 13:17 Kerékcsere szerszám

YELLOW írta:
Real írta:
valter320d írta:
Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig


Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.

Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.


hát általában gumisoknál 130.150 között vannak a kulcsok, a légpisztolyt szokták 130-ra lőni.
érdekesség ha jól emlékszem a swift1 gyári előírása 70-80Nm


Én legutóbb kézzel húztam meg egy univerzális X kerék kulccsal, érzésre... aggódjak???

Tavaly ősszel, illetve most tavasszal is volt új gumik vétele / cseréje, akkor gumissal oldattam meg. De ezelőtt, a régi, 89-es Kadettnél hosszú éveket éltem túl így.

elgeri Elküldve: 2015-12-07 13:26 Megvegyem? Vegyek ilyet?

tibIX96 írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
tibIX96 írta: Sziasztok!
Új vagyok az oldalon, és talán a "BMW tulajok" klubbjában is új leszek, amennyiben úgy döntök, hogy megnézem azt az autót, amit kinéztem magamnak.

Kezdeném ott, hogy külföldön dolgozom hajós pincérként, és munkámból adódóan keveset vagyok itthon, tehát az autó nem sürün menne (max a szüleim, de ők sem nagyon kocsikáznak), tehát állnia kellene...
A másik az, hogy nem szeretném teljesen elverni az összes pénzem.
Tudom, hogy nem szabad minden fillért nézni, de mégis szeretnék takarékosan vásárolni autót, amennyiből lehet

(Erdélyben élek)
A kiválasztott példányom egy 116-os, 1.6-os benzines, 2005-ös kiadás.

A bökkenő az, hogy nem értek nagyon az autókhoz, tehát én hiába megyek el, nem találok rajta semmi hibát. 240km-t kellene autókázni érte, és nem találtam egyetlen szerelőt sem, aki hajlandó lenne eljönni.
Ha mégis úgy döntök, hogy elmegyek, akkor a sógórommal lenne(kicsit konyit a dologhoz), de szeretném tőletek megkérdezni, hogy mi a véleményetek erről az autóról?
Nem sokat látok a környéken, de nekem nagyon bejön.
Véleményetek? Megéri megtenni az utat, hogy megnézzük? Elvinni egy szervizbe?
Drága a szerviz mondjuk egy Golf 5-höz hasonlítva?

A hirdetésben az áll, hogy 106.000km-ben van, és ez reális. Én kicsit szkeptikus vagyok, nem tudom hogy tényleg ennyi lehet-e benne?
Esetleg pár tanács is jól jönne, hogy miket lehet kérdezni a tulajtól? Esetleg kereszt kérdések, amiből több kiderül

Minden választ köszönök!!
Szép estét.


Erdélyen belül? talán van itt olyan, aki nincs messze tőled, sőt lehet itt erdélyi tag is
maga az alkatrészek nem sokkal drágábbak, sőt némelyik olcsóbb is lehet, mint egy Golf esetében. a Golf kakuktojás, mert vannak alkatrészek, amik Audi, Seat, Skoda márkákban is benne vannak, így elméletileg a nagyobb legyártott darabszám miatt olcsóbb kell legyen. inkább a munkadíjak szoktak drágábbak lenni, hisz "prémium" márkáról van szó. de ugyanúgy egy skoda szerviz olcsóbb, mint a Golf, az Audi drágább. mint a Golf.
akár lehet reális a km, de beltérről nincs kép. mivel kis motor, nem is dízelm így akár lehet valós.
számít melyik 1.6-os motorról van szó. N46, N43 közül lehet valamelyik. N43 stabilabb, mert jóval egyszerűbb.


Mivel sok BG,RO orszägjelzesü autot szoktam lätni az autopälyän ami roncsot visz,en elegge szkeptikus vagyok velük. Itt megveszi a bontoban,es hazaviszi,összetäkolja,eladja.


Ez is benne lehet, de nem nagyon hiszem, hogy megérné most csak azért külföldre utazzak, hogy "random" autót nézzek, és hazahozzam. Az is eléggé lutri, nem?
Itt van pár kép a belülről is:




Szia

Csak most nézem, hogy kis 1-esen töröd a fejed! Hajrá!

Viszont ha ez egy 2005-ös, akkor a motorja N45, ami a rosszabbik fajtából való. 2007-től jöttek ekkora méretben az N43-asok. Persze sok N45-ös rohangál gond nélkül az utakon, de több cikk is kiemeli, hogy van / lehet velük komolyabb gond is (lánc nyúlás / szakadás).

http://totalcar.hu/magazin/tec...tipushiba/

Tudom, hogy a 2007/2008-asok drágábbak, de pl. azokban már 6 sebességes a váltó, amit én szeretek benne.

elgeri Elküldve: 2015-12-02 13:34 Társalgó

Sziasztok

Bocsi a nagyon OFF-ért, de valakinek fel akartam tenni a költői kérdést

Van egy ilyen cikk: http://totalcar.hu/magazin/hir...bb_autoja/

Itt a Merci CLA most a lényeg. Azért nem szerették az amerikai felhasználók, mert, idézem:
"A tulajdonosok szerint az elvárhatónál gyakrabban kell gumikat cserélni az autón, ráadásul a futóműve is ráz."

Kérdése, mit várnak egy ilyen géptől a kedves tulajdonosok?

Utóí.: Bár mivel nem vagyok otthon a márkában, így csak most olvasom, hogy bizony első kerekes. Akkor nem azért fogy annyira a gumi, mint amire gondoltam

elgeri Elküldve: 2015-12-02 11:11 E90 vásárlás

lalada írta:
Idézet: Minden nem stimmelhet, de azt vettem észre, hogy a nem tetsző dolgokkal is meg tud barátkozni az ember, ha egyébként meg van elégedve az összképpel.

Na igen, nem vagyunk egyformák. nem is baj
mikor az E46-ot megvettem, utána naptól egyből azon filóztam, mitől tudom még "menőbbé" tenni. akkor még elkövettem azt a hibát, hogy nem mértem fel rendesen, mik az igényeim..bár mentségemre szóljon fiatalabb voltam. így került bele utólag a sokak által lenézett gyári MK3 business navi, ülésfűtés, lámpacsomag.. az E91-nél már másképp volt, tanultam a hibáimból. eleve sok extrával kerestem, nem számított a km, szép állapotban volt, 200e km feletti futással, és nem bántam meg.


Hát igen, jogos!
Én pl. még mindig nem a nagy extrákat hiányolom... hanem a nagyobb motort Pedig marhára nem használnám ki (ez most egy nagyon józan, reális kompromisszum nekem), csak jó lenne érezni, hogy megindul alattam

elgeri Elküldve: 2015-12-01 15:01 E90 vásárlás

lalada írta:

Idézet: Helo!

Elhamarkodottan kérdeztelek itt titeket. Abszolút nem értek hozzá, de két hiba feltűnt nekem is. Az egyik a vezető oldali ajtónál a gumi úgy néz ki, mintha 500 ezret ment volna az autó. A másik a motorháztető alatti rész. Nem ugyanakkora a vese két oldalán.


jó tanács: ne csak az árat nézd.
ezt az autó amúgy is nehéz lenne eladni később is.
amiket te is írtál +E9x-ben manuális klíma, hát hogy mondjam..
ilyet gyakran látni nagy motoros 25i/30i gépekben, sokszor nem is értem, hogy lehetett az,
hogy megrendeli egy rendes motorral és közben már nem futja egy alapvető extrára.. naviról már ne is beszéljünk. de lehet belefutok az ízlések és pofonok témába újfent..



Ha újonnan veszi az ember, akkor az alul extrázottság kicsit más tészta. De használtan már nem stimmelhet minden az ember szája íze szerint. Nekem is manuál van, a műszerfalra ránézve sose szerettem a látványát, de használat közben elviselhető. Viszont a kocsi általános jó állapota miatt, az ilyen dolgokat lenyeli a használt autó vásárló. Persze nem pont a légkondit, hanem ki ezt, ki azt! Minden nem stimmelhet, de azt vettem észre, hogy a nem tetsző dolgokkal is meg tud barátkozni az ember, ha egyébként meg van elégedve az összképpel.

elgeri Elküldve: 2015-11-29 22:52 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
ilyen nincs. nos ez az ATF sem tökéletes (Aral 22). a rükvercbe sokszor nem lehet betenni, vagy nagyon nehezen. hiába dupla kuplung. ha 1-esbe beteszem, uténa nagyon könnyen veszi már. illetve kb. 24 óra állás után, az első 2 rükinél csinálja, utána semmi.
érdekes, mert a manuál SMX-S (Castrol) esetén nem volt ilyen. ott az 1-es, 2-es volt necces.
ATF-el jobb a váltás amúgy, de ezt a rükit rögtön csinálta ahogy belekerült. csak még próbálgattam.
komoylan nem hiszem el, hogy ennyit jelent az olaj, egy mechanikus alkatrésznél, és ahány olaj, annyi félét produkál.
de kár volt anno a gyárit leengedni belőle!!!


Én mostanában fogom Fina ATF-re lecserélni. Kíváncsi leszek rá, hogy az milyen lesz...

Miért nem kísérleteztek gyári, belevaló olajjal?



mert megvettem a 2 liter ATF-et, és nem fogom kidobni
a következő az lesz, hogy gyári bele. ha nálam lesz még az autó


Ez az az olaj amit nem lehet venni csak márkaszervizben, ugye?!


Én mások kárán tanulva nem is gondoltam másra csak gyárira. Nem érdemes mással variálni. És igen, még a márkaszervizben, drágán se olyan könnyü, gyors folyamat beszerezni. De ez ojan dolog amit nem tul sürün cserél az ember. Megéri jót tenni bele