elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2014-11-17 14:49 Üzemanyag fogyasztás

zoliika írta:
Atilla írta:
elgeri írta: Adott a profilomban látható kis 116i!

Autópályán, és autóúton 7 l a fogyasztása. Vegyesben 8 l körül.
De amikor egész héten csak kb. 3 kilométeres szakaszon ingázok, amely 3 kilométeren nincs 300m egyesen útszakasz, csak kis utcákból kis utcákba való kanyargás, folyamatos váltogatás, megállás, indulás, akkor bizony valamivel 10 l fölött is eszik.

Ezt az óra mutatja, de tankolásoknál egyeztetve is helyesek a számok.

Műszerfal nem jelez vissza semmi rendelleneset.
Aggódjak? Ha igen, akkor motordiagnosztika a probléma feltárásának elsődleges módja?

Előre is köszi a tanácsokat!


Ne aggódj! A kocsi be sem melegszik, el sem éri az üzemi hőmérsékletet, és te már ott is vagy a célodnál. Ebből kifolyólag a fajlagos fogyasztás növekszik.

Még egy negatívum amit 3 km-es "ingázásod" kivált:felhígul az olajad és csökken a kenőképessége.


Sejtem, hogy sok negatívuma van ennek a közlekedésnek

Az olajjal annyit tudok tenni, hogy évente betartom a cserét, ami nálam 15e km alatt lesz, kb. 10e -es periódust jelent.
A 7 éves aksimat is féltem a lassan hideg időben.

elgeri Elküldve: 2014-11-17 13:00 Üzemanyag fogyasztás

Adott a profilomban látható kis 116i!

Autópályán, és autóúton 7 l a fogyasztása. Vegyesben 8 l körül.
De amikor egész héten csak kb. 3 kilométeres szakaszon ingázok, amely 3 kilométeren nincs 300m egyesen útszakasz, csak kis utcákból kis utcákba való kanyargás, folyamatos váltogatás, megállás, indulás, akkor bizony valamivel 10 l fölött is eszik.

Ezt az óra mutatja, de tankolásoknál egyeztetve is helyesek a számok.

Műszerfal nem jelez vissza semmi rendelleneset.
Aggódjak? Ha igen, akkor motordiagnosztika a probléma feltárásának elsődleges módja?

Előre is köszi a tanácsokat!

elgeri Elküldve: 2014-11-17 10:32 Teligumiszett

leroyclub írta:
solyom76 írta:
leroyclub írta: Van egy Kleber Krisalp HP téligumi szettem amit az autohoz kaptam. 205/55/16, gyári BMW lemezfelnin.A dot számból ítélve nem mai darab, viszont elég jó állapotban van. Garázsban volt tartva. Mennyit érhet kb? Azon gondolkodom hogy eladom és veszek télre is valami szebb alut.

Itt van róla több kép: https://www.dropbox.com/sh/exp...VeH1a?dl=0


Hát a piac ezen téren is pang.. amennyit ér annyit nem fogsz megkapni érte.. én téliszettet itt vettem a fórumon.. borbet felnin 80% os gumikkal 55k-ért..


Hát igen én is ugy látom hogy nemsokat ér.


Szia

Én is hasonló cipőben voltam!
Tavasszal vett kocsihoz hozzáadták pluszban a lemez felnit + 4 alig kopott Goodyear téli gumit, ugyanebben a méretben. Csak így ősszel vettem észre, hogy hiába nem kopott, de 10 éves
A gumikat levetettem 2 400 Ft-ért a felniről, és eladtam apróhirdetéssel 19 000 Ft-ért az egészet. Aki megvette, tudta hogy 10 éves, megnézte személyesen. Ő tudja, nekem már nem kellett ilyen korral. Szóval örültem, hogy valamennyiért elvitték!

elgeri Elküldve: 2014-10-22 13:38 Első ablaktörlő

Tano írta:
elgeri írta: Sziasztok

Nekem egy triviálisnak tűnő kérdésem lenne:
Földi halandóként, laikusként, honnan tudom meg, hogy PONTOSAN milyen ablaktörlő lapát (elsők, hátsó) kell a kocsimra? Arra gondolok, hogy ha bemennék egy BMW márkaszervizbe és megkérném őket, hogy tegyenek fel egy új gyári szettet, akkor milyen márkájú, cinkszámú lenne az?

Mert ilyet szívesen vennék én is, és felpattintanám magamnak, nem márkaszerviztől szereléssel.


ETK-ban megnézed a cikkszámot, utána pedig online alkatrészáruházban a cikkszám alapján rákeresel. Így tudsz ott venni gyárit, vagy más márkájú alkatrészt ami azonos paraméterekkel rendelkezik.


Köszi!
Tök jó ez az oldal, de sajnos azért kicsit elnagyolt.
Pl. megtaláltam az első lapátot, de a hátsót nem

elgeri Elküldve: 2014-10-22 10:49 Első ablaktörlő

Sziasztok

Nekem egy triviálisnak tűnő kérdésem lenne:
Földi halandóként, laikusként, honnan tudom meg, hogy PONTOSAN milyen ablaktörlő lapát (elsők, hátsó) kell a kocsimra? Arra gondolok, hogy ha bemennék egy BMW márkaszervizbe és megkérném őket, hogy tegyenek fel egy új gyári szettet, akkor milyen márkájú, cinkszámú lenne az?

Mert ilyet szívesen vennék én is, és felpattintanám magamnak, nem márkaszerviztől szereléssel.

elgeri Elküldve: 2014-10-21 08:36 Mi lehet a baj?_

Bura írta: Sziasztok,
Bár nekem még nincs BMW -m, a páromnak már sikerült pár hete egy 2009 es 116i babyBMW-t vásárolnunk... Az alábbi hibajelnégeket produkálja a kocsi: 1, alapjáraton vibrál az első világítás, 2, menet közben folyamatos "sipoló" hangot ad valami. Először a fékre gondoltam de egyenlőre ott nem találtam semmi rendelleneset. Felemelve nem szorulnak, és fékezéskor sem változik a hang. 3, a alapjáraton a fojtószelep folyamatosan "kerreg", a csonkon érezni hogy rángatózik maga szelep. Van valakinek ötlete mi lehet a baja? Előre is köszönöm!


Szia
Gratula a géphez!

Mindettől független, de nekem az egy évvel öregebb testvérére volt egy visszahívás, a gyertyák előtti trafót, vagy mit, cserélik ki a márkaszervizben ingyen, ha még nem volt, és persze ha a tied is beleesik a visszahívottak közé.

Csak szólni akartam, hogy esetleg egy mail-t (motor és alvázszámmal) megérne egy márkaszerviznek, hogy ha lehet akkor ezt cseréljék újra neked is.

elgeri Elküldve: 2014-10-16 17:03 kopogó/kattogó hang

Sziasztok

Még mindig zöldfülűnek érzem magam BMW téren, ezért így jártam ma:
6(-7) hónapja van meg a kocsim, és kb. 2 hónapja tűnt fel, hogy alacsony fordulaton, amikor szegény még nincs lendületben, de épp adom a gázt, akkor gyenge csörömpölésszerűt hallok a motor felől. Nem tűnt fel semmi egyéb baj, csak ez egyre jobban idegesített.

Ma végül megmutattam egy privát (, de BMWre specializálódott) szerelőnek és megnyugtatott, egy szemrevételezés és próbakörözés után, hogy nincs semmi baj. Amit hallok, az az előgyújtás vezérlő (vezérlés), vagy micsoda, hangja.
Én jól meg is nyugodtam, de azért délutánra megint kezdem furán érezni magam, hogy ez tényleg normális?

elgeri Elküldve: 2014-10-15 08:25 képek

Robin68 írta: Végre volt szerencsém a forgalomban is látni az I8-at Bécsben . Nem jó minőségű a kép de hát hirtelen izgalomban csak ennyire futotta a telóval....


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

http://kepfeltoltes.hu/141014/...es.hu_.jpg


OKé, hogy Ausztria, de azért milyen durva már, hogy mellette is, mögötte is (mindenhol) BMW áll
Bár tavaly Münchenben is kb. ilyen arányokat láttam!

elgeri Elküldve: 2014-10-02 19:21 Autóvásárlás

hil írta:
Weiland írta:

Hello,

Köszi a választ. Ha jól értem, akkor szinte "mindegy", hogy új vagy régi, a lényeg a futott km, (a sérülések egyértelmű probléma források lehetnek, azokat hagyjuk)? Az, hogy újabb konstrukció, nem mérvadó? Pl. a jelenlegi autóm (nem BMW) kb. 20-30.000km-enként biztosan kér valamiféle futóműelemet. Az ettől újabb generációhoz ugyan drágábbak ezek az alkatrészek (2x-3x), de 4-5x annyit elmennek gond nélkül, így összességében kevesebbet kell ráfordítani. A korábban írtakban valami ilyesmire gondoltam.

Ezek szerint hosszú távon - legyen ez 5-6 év - egy E46-ot még mindig kedvezőbb fenntartani, mint egy 1-est, vagy egy E90-est? Pedig a teljesítmény-igényemből már kezdtem leadni az 1-es miatt....

Zoli

Szia!
Bocsánat, de ez nem biztos, hogy így van! A mostani autók sajna hitványabbra lettek tervezve, szerintem pont azért, hogy ne legyenek annyira tartósak, a fogyasztói társadalom szellemében. Bár lehet, hogy tévedek.
Nem okoskodni akarok...
hil



Üdv

Sajnos általánosságban én is ezt tapasztalom MINDEN terméknél, hogy arra lett kitalálva, hogy megvedd, aztán gyorsan meg keljen venni a másikat is.
Ettől függetlenül én is azért a fiatalabb = biztos megbízhatóbb elv alapján választottam. Majd az idő igazol / vagy nem

elgeri Elküldve: 2014-09-18 11:47 Heeelp...!

YELLOW írta:
huner írta: Sziasztok!

Vettem egy sherpa combi tetőcsomagtartót használtan, nagyon megörültem, minden kulcsa meg van, csak akkor lohadt le a mosolyom amikor fel akartam szerelni... Nem voltak hozzá rögzítő csavarok... A kocsi tetéjén felhajtom a takarólapot, a sin támasz szépen passzol de mivel rögzítsem? Amilyen csavarokat tudok venni annak a feje átesik a tartó lyukján... Valakinek van ötlete a rögzítésre vagy használ hasonót?

Előre is kösz!

Üdv:

Atti



nos ahogy én tudom. ha elhúzod azt a műanyag ajtót, akkor alatta lesz egy bemélyedés, mintha egy pontozás lenne. ha jól emlékszem talán 5-ös fúróval kell pontosan megfúrni a lemezt, és alatta lesz egy anya. persze még ne kezd el fúrni, erősítsen meg valaki. csak azért mert valaki írta régebben, csak nem emlékszek rá, hogy neki bizony nem volt alatta anya, le kellett szedni belül a kárpitot és úgy kellett hekkelni valamit.


Szerintem itt nem a kocsin lévő lyuk hiánya a gond, hanem hogy nem adták oda a hozzá való csavarokat a használt csomagtartóhoz. Ha jól értem!

Ha Budapesti vagy, akkor pl. itt érdemes megkérdezni, megmutatni a problémát:
http://www.csomagtartoszerviz.hu/kapcsolat.html

Nekem se voltak meg a csavarok és tőlük tudtam megfelelőt venni, amit rögtön fel is tetettem velük, hogy tuti jó legyen.

elgeri Elküldve: 2014-09-10 12:29 Fûtés - Klíma

kzste írta: Sziaszto Volna egy kis gondom amivel nem tudom mit kezdjek. (E46 sedan 2002) Mikor bekapcsolom klímahasználat után a sima légbefúvást, ázott rongyszag jön a befúvókból. A másik jelenség pedig az hogy mikor a levegőt a szélvédőre irányítom az elkeud párásodni. Legyen hideg vagy meleg szinte mindig ez van. Kérdésem hogy hol keressem a hibát? Köszönöm előre is az ötleteket!


Talán túl általános a válasz, de szerintem a szag miatt ráférne egy alaposabb klíma tisztítás.
A befújt levegő miatti párásodást én is szoktam tapasztalni, de csak ha nincs bekapcsolva a klíma (az rögtön leszedi), csak a motorból jön a meleg levegő. Szóval lehet, hogy már nincs is elég gáz / hűtésteljesítmény a klímádban?!

elgeri Elküldve: 2014-08-14 17:38 alufelni

leroyclub írta: Szeretnék venni egy kerékőr szettet. Mekkorát kell néznem és mire érdemes figyelni? Elég nagy különbségek vannak árban. Ha jól gondolom akkor a külső menet: 12x1,5 és a hosszúság számít. Az mekkora legyen?


Bemész egy gumishoz és ő tudni fogja.
Én pl. az egyik akh.hu szervizben vettem, akiknek volt egy nagy füzete adatokkal, abból kinézték, és adtak egyet egész jó árban. Bár őszintén szólva, hogy mennyit ér az egész, azt én sem tudom

elgeri Elküldve: 2014-08-13 11:39 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

A profilomban szereplő 2008-as 116i-ről lenne szó, most (elvileg) 86e km-rel. 83-nál volt motor/fék olaj, olaj/lég/pollen szűrő, gyertya, trafó, váltó szimering (vagy micsoda, kicsit folyt belőle az olaj) csere - ezeket már én csináltattam vele, márkaszervizben.

Mostanában arra lettem figyelmes, hogy amikor elindulok, vagy egy szűk kereszteződésben nagyon kis sebességből gyorsítok, tehát 1-esből, 2-esből, finoman, talán túl finoman is indulok, akkor halk csörömpölés (tényleg, mint amikor régi edények verődnek össze) szerű hangot hallok. Még azt sem tudom, hogy elölről, vagy hátulról, de elölről gondolnám.

Tudom, vigyem szervizbe, az a tuti, csak kíváncsi vagyok, hogy ti mire gondoltok, amíg el nem jutok vele egy szakihoz.

Elég sok minden lehet, gondolom laikusként is, valami a futóműben, vagy még inkább valami a motor / váltó környékén, mert nem a gurulástól, hanem inkább az erő ráadásakor hallani. Esetleg a kipufogórendszerben valami, pl. a középső rezonátorcső (nem tudom ebben van-e ilyen, csak más típusoknál többen panaszkodtak rá).


ilyenkor az a legjobb ha lenne videó felvétel. márha annyira hallható, vagy az utasod nyitott ajtónál az autó alá kameráz, persze csak óvatosan! csak a hang miatt. az sokat elárulna, hogy miylen is a hang és honnan jöhet.


Hétvégén szerintem jobban meghallgatom kívülről, meg csinálok öcsémmel videót is.

elgeri Elküldve: 2014-08-13 10:36 Mi lehet a baj?

Sziasztok

A profilomban szereplő 2008-as 116i-ről lenne szó, most (elvileg) 86e km-rel. 83-nál volt motor/fék olaj, olaj/lég/pollen szűrő, gyertya, trafó, váltó szimering (vagy micsoda, kicsit folyt belőle az olaj) csere - ezeket már én csináltattam vele, márkaszervizben.

Mostanában arra lettem figyelmes, hogy amikor elindulok, vagy egy szűk kereszteződésben nagyon kis sebességből gyorsítok, tehát 1-esből, 2-esből, finoman, talán túl finoman is indulok, akkor halk csörömpölés (tényleg, mint amikor régi edények verődnek össze) szerű hangot hallok. Még azt sem tudom, hogy elölről, vagy hátulról, de elölről gondolnám.

Tudom, vigyem szervizbe, az a tuti, csak kíváncsi vagyok, hogy ti mire gondoltok, amíg el nem jutok vele egy szakihoz.

Elég sok minden lehet, gondolom laikusként is, valami a futóműben, vagy még inkább valami a motor / váltó környékén, mert nem a gurulástól, hanem inkább az erő ráadásakor hallani. Esetleg a kipufogórendszerben valami, pl. a középső rezonátorcső (nem tudom ebben van-e ilyen, csak más típusoknál többen panaszkodtak rá).

elgeri Elküldve: 2014-08-01 15:45 Akkumulátor

Sziasztok

Általános aksi kérdésem lenne, jelenleg még szerencsére nincs semmi problémám.
A profilomban leírva látható 2008.01-es 116i van nálam kb. negyed éve.
3 ajtós, tehát keret nélküli az ablaka, ami minden nyitásnál/csukásnál le/fel húzza a karosszériában lévő helyéről/re.

Szerintem még nem volt cserélve benne aksi, és ha jól számolom, akkor már több mint 6 éves.
Félelmem, hogy egyik napról a másikra egyszer csak meg fog dögleni, és akkor cseszhetem. Se az ajtót nem tudom majd kinyitni, mer ugyebár akkor nem fog le/fel húzkodni (vagy azért enélkül is nyitható vajon?), se nem tudom elvinni szervizbe, hozzáértőhöz, aki megfelelőre cseréli, ha kell újraállít rajta ezt-azt (nem tudom mit igényel az elektronikája ilyenkor).
Tudom, hogy lehetnék ügyes, és kicserélhetném magam is, de én azt mondom mindenki maradjon a kaptafánál

Szóval a kérdése:
Lehet vajon valahogy előre jósolni, hogy mikor pusztul el az aksi, vagy amíg érezhető elektronikai / indítási gondjaim nincsenek, addig nem lesz baj?
Feleslegesen, előre nem szeretném kicserélni azért.

Előre is köszi a tanácsokat!