hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2016-03-14 12:30 BMW e46 Antenna

flenfer írta:
Egyet pattintottam, és nincs ott semmi. Ezért kérdeztem, hogy hol van, hogy ne kelljen feleslegesen keresgélni. Vagy nekem a TOURING-ot így gyártották le?
Köszi, megnézem a spoiler alatt is.

Szia!
Nem kéne segítenem, mert Feléd küldöttírásaimat rendre figyelmen kívül hagyod, viszont mégis: a spoiler levételével nagyon vigyázz, mert középen megy bele a középső féklámpa szalag kábele, ami elég rövid, csak szólok, nehogy véletlenül leszakítsd.
bye:hil

hil Elküldve: 2016-03-14 09:44 BMW e46 Antenna

asbi írta:

Touringban a spoiler alatt is van egy erősítő a hátsó ablakban lévő antennák erősítéséhez. Az már nem egy gomb.


Ezt írtam én is, de válasz nélkül hagyta kérdező, így nem firtattam tovább a dolgot, biztosan jobban tudja....






hil Elküldve: 2016-03-12 19:42 BMW e46 Antenna

rece65 írta:
flenfer írta: Sziasztok!
E46 kombi autóba hol van az antenna erősítő?


A bal hátsó ablak alatt a csomagtérben ahol a médiatár is található,nekem ott van...


Csomitér ajtó tetején a spoiler alatt is???? Meglehetősen túl bonyolított a rendszer, de legalábbis nem egyszerű





hil Elküldve: 2016-03-07 19:44 Megvegyem? Vegyek ilyet?

ArkyCsaba írta:
hil írta:
petkerek írta: Sziasztok!

Leendő BMW tulajként egy kérdéssel fordulnék a hozzáértőkhöz illetve tulajdonosokhoz.
Ismerősi körben eladó lett egy 1999-es évjáratú e46 318i, a 118 lóerős (sedan) változat, 263 ezer igazolt km-rel.
A dilemmám a motorral kapcsolatos, mivel az autót átnéztük, kipróbáltuk, szerkezetileg minden tökéletes, a tulaját gyerekkorom óta ismerem, az autó pedig évek óta a tulajdonában van, mindig mindent megadott neki, talán többet is mint elvárható lenne.
Kérdés, hogy ez a motor mennyire lehet megbízható, esetlegesen mennyire lehet vele mellényúlni? Lépten-nyomon azt olvasni/hallani hogy 6 hengerest kell venni, azonban nem tudom hogy ez "csak" a menetteljesítmény vagy a hang, karakter miatti "elfogultságból" adódik, vagy van valami más oka is. (pl betegágy az egész 1.8i) Önmagában nekem ez a teljesítményszint egyébként megfelel, a normál közlekedéshez szerintem elég, nem akarok sem gyorsulgatni sem autópályán száguldozni, így önmagában emiatt nem lenne szükségem erősebbre.
Ez az autó kereken 1 millió Ft jelenleg. Kérdés, hogy ebben az ársávban kaphatnék-e egyáltalán hasonlóan jó állapotban lévő 6 hengerest, vagy ahhoz egy nagyságrenddel feljebb kell gondolkodnom?

Ha valaki veszi a fáradságot és válaszol azt megköszönöm

Üdv. petkerek

Szia!
Nekem ilyen autóm volt, teljesen jó az a motor n(M43TU), megbízható. Vezettem e36 320i-t (150Le), a benyomásom az volt, hogy a 318 jobban gyorsult úgy 80-ig. Amire érdemes odafigyelni a motor terén: hűtő rendszer: hűtő, csövek , vízpumpa, generátor esetleg önindító, hátsó futómű bekötési pontjai.
bye:hil



Szia.Nekem is ilyen van (M43TU) és lekopogom baj nincs vele.Amit eddig cserélnem kellett az a termosztát volt a szíjfeszítő görgő meg a hengerfej tömítésem,ott engedte az olajat,de nem vészesen.Évjárat: 2000, kilóméter: majd 250.000 .Mástól hallottam,állítólag ezek a "kőkori" motorok még elégé túl vannak méretezve (nincsenek kihegyezve a teljesítményre mint a maiak).

Talán a Bimmer legtartósabb motorja....
Mára már nem a tartósság a cél

hil Elküldve: 2016-03-07 19:42 Rendszámtábla világítás BMW embléma

asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Én úgy tudom a maradék kapacitás ami miatt égve marad kb 1 percig leállítás után. Valószínűleg hibakódmentes izzói vannak, beépített ellenállással. Az ellenállás miatt tartja a fényt egy kis ideig.


az ellenállás nem alkalmas töltés tárolására, az a kondi. inkább pont az a baj, hogy nincs ott ellenállás, így a világításkörben valahol töltés halmozódik fel, ami nem sül ki időben. valószínű ez a LED.es szofita úgy megcsinálva, annyi LED-ből, hogy a teljesítménye emgegyezik a hagyományos szofitáéval.
bár a jó válasz az lehet, hogy lekapcsolás után is csinál egy hidegtesztet. gond abból lehetne h gyújtás levétel után is világítana.
szerintem meg tiszta felesleges cserélni a rendszám világítást LED-esre, és mint követő autósnak marha zavaró is. egyáltalán nem jön be és ellenzem. főleg ezeket a nagy fényűeket....


Nem azt mondtam, hogy az ellenállás tárolja a maradék kapacitást.. Azt írtam, hogy az ellenállás miatt jelenik meg ez a maradék kapacitás az izzón halvány világítás formájában.

Ellenállás nélküli ledeknél a maradék kapacitás gyorsan elillan, ezért nem fog világítani kikapcsolás után hosszabb ideig. Az ellenállás miatt ez tovább tart, de mivel a ledek meghajtásához elég az alacsonyabb feszültség, ezért fog halványan világítani.

Hidegteszt nem egy percig tart.

Szerintem egyáltalán nem zavaró amúgy, csak az ilyen hatalmas fényerejű 6-12 leddel szereltek. Nekem 3 led szépen megvilágítja pont annyira mint a gyári, csak szebb a színe.

Szia!
Már bocsánat, de úgy gondolom valami nagyon nem kerek az ellenállás, kapacitás meg maradék kapacitás (ez mi is lehet???)téren.
Szerintem: a lámpa vezérlő egységben vannak kondenzátorok (nem kapacitások). Na most a kondenzátornak már van kapacitása, amikor azok fel töltődnek. Ha terhelésként egy izzó van rajta, akkor az a tápfesz megszűnésével szinte azonnal kisüti a kondit, tehát az tovább már nem világít. A LED-nek nagy a záró irányú ellenállása, a nyitó irányú (amikor tud fényt kibocsátani)is nagyobb, mint egy izzó ellenállása, tehát a kondi nem tud olyan hamar kisülni, ezért világít még tovább egy ideig. Nem túl szakszerűen (tudnám úgy is) de érthetőbben megfogalmazva. Továbbá ez miatt az ellenállás különbség miatt jelez az LCM hibát, ha az izzóhoz tervezett, méretezett áramkörba Ledet teszünk.
Y-nak igazat adok, számomra is ez a Ledes dolog olyan bazári, nekem is volt, de kihajintottam belőle...

bye:hil

hil Elküldve: 2016-03-07 08:39 Megvegyem? Vegyek ilyet?

petkerek írta: Sziasztok!

Leendő BMW tulajként egy kérdéssel fordulnék a hozzáértőkhöz illetve tulajdonosokhoz.
Ismerősi körben eladó lett egy 1999-es évjáratú e46 318i, a 118 lóerős (sedan) változat, 263 ezer igazolt km-rel.
A dilemmám a motorral kapcsolatos, mivel az autót átnéztük, kipróbáltuk, szerkezetileg minden tökéletes, a tulaját gyerekkorom óta ismerem, az autó pedig évek óta a tulajdonában van, mindig mindent megadott neki, talán többet is mint elvárható lenne.
Kérdés, hogy ez a motor mennyire lehet megbízható, esetlegesen mennyire lehet vele mellényúlni? Lépten-nyomon azt olvasni/hallani hogy 6 hengerest kell venni, azonban nem tudom hogy ez "csak" a menetteljesítmény vagy a hang, karakter miatti "elfogultságból" adódik, vagy van valami más oka is. (pl betegágy az egész 1.8i) Önmagában nekem ez a teljesítményszint egyébként megfelel, a normál közlekedéshez szerintem elég, nem akarok sem gyorsulgatni sem autópályán száguldozni, így önmagában emiatt nem lenne szükségem erősebbre.
Ez az autó kereken 1 millió Ft jelenleg. Kérdés, hogy ebben az ársávban kaphatnék-e egyáltalán hasonlóan jó állapotban lévő 6 hengerest, vagy ahhoz egy nagyságrenddel feljebb kell gondolkodnom?

Ha valaki veszi a fáradságot és válaszol azt megköszönöm

Üdv. petkerek

Szia!
Nekem ilyen autóm volt, teljesen jó az a motor n(M43TU), megbízható. Vezettem e36 320i-t (150Le), a benyomásom az volt, hogy a 318 jobban gyorsult úgy 80-ig. Amire érdemes odafigyelni a motor terén: hűtő rendszer: hűtő, csövek , vízpumpa, generátor esetleg önindító, hátsó futómű bekötési pontjai.
bye:hil

hil Elküldve: 2016-03-02 09:19 Gumiabroncs

Pocses írta:
elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek


Szia!

Én a kerékagyat szoktam nagyon vékonyan kenni átlagos gépzsírral az untig elég következő cseréig. Így nem döglik rá az alu felni az agyra.

Üdv.: Pocses

Szia!
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam: én is a kerékagyra gondoltam, ahová felmegy a felni közepe. Az nagyon össze tud gyógyulni

hil Elküldve: 2016-03-01 18:51 Gumiabroncs

elgeri írta:
hil írta:
elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek

Szia!
Az a rézszínű valami az rézpaszta. Én nem kenném azzal, mert a réz + alufelni kombináció nem túl szerencsés (csináltam azzal is onnan tudom). Ha nincs kenve semmivel, akkor akár 2 hónap után is képes rágyógyulni az agyra a felni. (mikor az autómat vettem, lecseréltettem a kerekeket, semmivel nem kenték meg, 2 hónap után alig tudtam levenni az agyról) Álmoskönyv szerint a csavarok menetét nem jó kenni, csak a kúpját. Én grafitos zsírt használok



Nemrég vettem másra (bár még nem használtam) ilyet: Motip fehér zsír spray.
Ez akkor jó ide?!

http://aruhaz.kauffer.hu/prodgfx/090204-MOT.jpg


Szia!
Szerintem a rézpasztán kívül bármi jó oda. Én azért használtam/használok grafitos zsírt, mert sűrű, nehezen kenhető, tehát nem folyik és az volt otthon. A spray lehet, hogy nem szerencsés, mert mindenhova szóródhat.

hil Elküldve: 2016-03-01 15:54 Gumiabroncs

elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek

Szia!
Az a rézszínű valami az rézpaszta. Én nem kenném azzal, mert a réz + alufelni kombináció nem túl szerencsés (csináltam azzal is onnan tudom). Ha nincs kenve semmivel, akkor akár 2 hónap után is képes rágyógyulni az agyra a felni. (mikor az autómat vettem, lecseréltettem a kerekeket, semmivel nem kenték meg, 2 hónap után alig tudtam levenni az agyról) Álmoskönyv szerint a csavarok menetét nem jó kenni, csak a kúpját. Én grafitos zsírt használok

hil Elküldve: 2016-02-26 18:15 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Methos írta:
dudu írta: Sziasztok. Hamarosan szeretnék egy E46-ot venni. Kicsit lehet fura a kérdésem, de gyűjtögetem az infókat. Ezen a dolgon mindig megakad a szemem. A használt autók között rengeteg olyan kocsi van ahol eltér az első-hátsó-oldalsó irányjelző színe.(sárga-fehér) Gondolom a gyárból egy kocsi sem jött így ki, de mik lehetnek az okok, ami miatt így van egy autón? Valamelyiket nehéz beszerezni vagy kicserélni? Akinek így van a kocsiján és tudja az okát, megírhatná nekem. Valamiért ha ilyet látok, mindig arra asszociálok, hogy törve volt valamelyik része és ilyen volt kéznél... köszi előre is!


Egyik ami érdekes hogy felfelé vagy lefelé hajlik a lámpatest. FL előtt és után
A másik, hogy FL esetén is lehetett kérni sárga indexel...
Van aki kicserélte az FL előttin is. (ott gyárból fehérrel nem jött ki tudtommal)
BMW egy legó autó, mindent lehet csere-berélni össze vissza (szinte)...


szerintem az okokra kíváncsi, hogy mitől lehet felemás.
valóban nem normális.
- akár védekezésképpen is mondhatják, hogy egy projekt része, csak nem sikerült befejezni, ezért felemás.
- törött volt az autó eleje vagy hátulja, és pont az volt hirtelen olcsón a bontóba, ami kellett.
- az esetek nagy részében a gyári sárgát cserélik fehérre. ritka az, aki a fehéret (ami extra áras volt) visszacseréli sárgára. de van ilyen, de az valami stílusban épített járgány lesz.

szóval a sárga az alap, fehér az extra, FL előtt és után is.

SziaY!
Akkor én vagyok a kivétel:nekem most fehérek az indexek (fl autó), szerintem hülyén néz ki, szeretném sárgára cserélni

hil Elküldve: 2016-02-25 20:02 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
Tano írta: Van hozzá gyári javítókészlet. Igaz sok forrasztással jár. Cikkszáma: 61128387186
Link 1
Link 2


Köszi! Így lehet könnyebb lesz...

Vannak ám árak pár drótért: RealOm 550 Dezső, még jó, hogy lehet kapni, és a másik is sok pénz, a végeken roppantós sarukkal és szinte csak az átvezetés, amit a régihez kell toldozgatni. Van modoruk.....

hil Elküldve: 2016-02-25 19:13 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:

Hali!
Hil a kábeleket honnan szerezted be? Ugyan olyan színkódú kábelekkel csináltad meg mint a mi benne van?! Előre is köszi!

Szia!
Én úgy emlékszem, nekem csak barna és szürke spagik voltak benne, meg talán fekete is. A vezeték otthon volt korábbi munkából, katonai minőség, tehát rossz nem lehet. Szilikon kábel felejtős, mert a szigetelése eléggé sérülékeny.

hil Elküldve: 2016-02-25 17:07 Csomagtartó nyitás

Pitykoo írta:
Közben volt időm megnézni rendesen és sajna nem a kapcsoló a baj hanem az átvezető gumiban szinte az összes kábel el van törve!
Ezt hogy lehet cserélni vagy lehet hozzá kapni csoportkábelt és csak cserélni kell?!

Szia!
Pont erről volt szó a "mi lehet a baj" oldalon, olvasd el írásomat ott

hil Elküldve: 2016-02-25 17:05 Mi lehet a baj?

osman írta:
hil írta:
osman írta: üdv mindenkinek!
elég furcsa dolog történt velem tegnap este, kíváncsi vagyok h találkozott-e már vki ilyen problémával...
céges kocsi lévén elég sokat pihen otthon imádott e46-om.
mindig is voltak elektronikai anomáliái, de a tegnapit már tényleg nem tudtam hova tenni.

leparkolok a cégessel, megérkezvén akkor veszem észre, h az e46 féklámpái égnek és a műszerfal is (!) kb. mint a karácsonyfa...
kinyitom, beindítom. pöc röf indul, volt még benne energy... leállítom, megint minden világít.
akkusaru lecsatlakoztatás, vissza... megint minden kigyullad.
kocsikáztam egy kicsit, párszor meg megállva és leállítom. erre minden ok, semmi gond.
hazamegyek, leparkolok, kulcs kivesz...megint minden világít.
most akksiról lecsatlakozva pihen inkább...

találkozott már vki ilyesmivel? milyen elektronikai gubancra vezethető ez vissza?

előre is köszi a választ\válaszokat :}


Szia!
Csak egy ötlet: a csomagtartó átvezető zárlata tud érdekes dolgokat művelni. Sajnos azt nem elég a gumi harmonika egyik oldaláról nézni, teljes hosszban érdemes, viszont így már eléggé macerás. Elég hülyén van megoldva, mert a karosszéria felől nehéz kihúzni (pontosabban nem is lehet) a harmonikát ott hülye módon van rögzítve. Nekem a sedánomba, jó régen a vezetékekben törések, zárlatok voltak, jelenség az volt, hogy a csomitartó világítás nem működött+hátsó lámpa hibajelzések voltak. Vettem egy új harmonikát (a régi már el is volt szakadva) újra kábeleztem mindent (nem bontott kábel köteggel)behúzta és a harmonikába nem kevés szilikon olajat öntöttem, mert ugye szűk az a cső, a vezeték mindig mozog benne, így azt könnyebben tegye.Utána már soha nem volt bajom vele, pedig a csomitartót nagyon sokszor nyitogattam a használatból adódóan.

Lehet azonban, hogy Nálad más a bajság, és tudom, sokan fikázzák a szilikon olajat (ez nem spay volt, hanem színes másológép fixáló olaja), nem tudom miért.....



köszi hil!
megeshet, h ez a baj.
és vhogy én is azt érzem, hogy az ilyen jellegű problémák zátlatokból adódnak, ami pedig az e46 rossz vízelvezetéséből fakadóan alakulhatnak ki.
volt már harmiónika cserém kb. 1 éve, már akkor is gebaszok voltak a kábelekkel...de boritékolom, h nekem nem úgy cserélték ki, ahogy Neked sikerült.

Magam csináltam, magamnak és nagyon jóra, tartósra akartam (úgy is sikerült) ezért a látszólag egyszerű munka igen sokáig eltartott, de a jó eredmény mindenért kárpótolt

hil Elküldve: 2016-02-24 16:27 Mi lehet a baj?

osman írta: üdv mindenkinek!
elég furcsa dolog történt velem tegnap este, kíváncsi vagyok h találkozott-e már vki ilyen problémával...
céges kocsi lévén elég sokat pihen otthon imádott e46-om.
mindig is voltak elektronikai anomáliái, de a tegnapit már tényleg nem tudtam hova tenni.

leparkolok a cégessel, megérkezvén akkor veszem észre, h az e46 féklámpái égnek és a műszerfal is (!) kb. mint a karácsonyfa...
kinyitom, beindítom. pöc röf indul, volt még benne energy... leállítom, megint minden világít.
akkusaru lecsatlakoztatás, vissza... megint minden kigyullad.
kocsikáztam egy kicsit, párszor meg megállva és leállítom. erre minden ok, semmi gond.
hazamegyek, leparkolok, kulcs kivesz...megint minden világít.
most akksiról lecsatlakozva pihen inkább...

találkozott már vki ilyesmivel? milyen elektronikai gubancra vezethető ez vissza?

előre is köszi a választ\válaszokat :}


Szia!
Csak egy ötlet: a csomagtartó átvezető zárlata tud érdekes dolgokat művelni. Sajnos azt nem elég a gumi harmonika egyik oldaláról nézni, teljes hosszban érdemes, viszont így már eléggé macerás. Elég hülyén van megoldva, mert a karosszéria felől nehéz kihúzni (pontosabban nem is lehet) a harmonikát ott hülye módon van rögzítve. Nekem a sedánomba, jó régen a vezetékekben törések, zárlatok voltak, jelenség az volt, hogy a csomitartó világítás nem működött+hátsó lámpa hibajelzések voltak. Vettem egy új harmonikát (a régi már el is volt szakadva) újra kábeleztem mindent (nem bontott kábel köteggel)behúzta és a harmonikába nem kevés szilikon olajat öntöttem, mert ugye szűk az a cső, a vezeték mindig mozog benne, így azt könnyebben tegye.Utána már soha nem volt bajom vele, pedig a csomitartót nagyon sokszor nyitogattam a használatból adódóan.

Lehet azonban, hogy Nálad más a bajság, és tudom, sokan fikázzák a szilikon olajat (ez nem spay volt, hanem színes másológép fixáló olaja), nem tudom miért.....