hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2017-03-14 20:47 Mi lehet a baj?_

N42B20A írta:
hil írta:
N42B20A írta: Sziasztok!
Valaki megtudná mondani,higy mi ez a jelenség? Hq leveszem az olajbetöltő sapkát leesik az alapjárat,remeg a motor....nem merek közlekedni igy vele.
2002 318i N42B20
Köszönöm szépen

https://youtu.be/AHgksAFWa3


kartergáz szelep és / vagy a hozzá vezető gumicsövek így elsőre




Köszönöm a gyors választ
Közlekedni lehez igy vele? Holnap megrendelem ezt a kartergáz szelepet meg a csöveket is hozzá,kartergáz szűrő is kell?vagy az ugyan az?

Ugyanaz, lehet, hogy csak a csövek vannak elöregedve. A csere eléggé macerás, mert a szívósor alatt helyezkedik el, tehát azt le kell szerelni. Van egy csavar, ami eléggé eldugott helyen van. A szívósor tömítésről se feledkezz meg. Én egy hétig jártam úgy vele, hullázott az alapjárat erősen. Ha Neked nincs ilyen jelenség, akkor akár más is lehet a baj. ezért várj még a beszerzéssel, hátha más ad jobb ötletet.

hil Elküldve: 2017-03-14 18:44 Mi lehet a baj?_

N42B20A írta: Sziasztok!
Valaki megtudná mondani,higy mi ez a jelenség? Hq leveszem az olajbetöltő sapkát leesik az alapjárat,remeg a motor....nem merek közlekedni igy vele.
2002 318i N42B20
Köszönöm szépen

https://youtu.be/AHgksAFWa3g


kartergáz szelep és / vagy a hozzá vezető gumicsövek így elsőre

hil Elküldve: 2017-02-26 17:26 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

Robin68 írta:
hil írta:
Robin68 írta:
hil írta: Sziasztok,
az lenne a kérdésem, hogy az A oszlop belső borítását, ahol a légzsák is van, hogyan lehet kivenni roncsolás nélkül? Nálam a műszerfal találkozásánál megbuggyosodott a kárpitozása és azt szeretném vissza ragasztani.
Előre is köszi: hil


Azt a vékony takaró csíkot (amibe az AIRBAG felirat van) kipattintod csavarhúzóval és mögötte vannak a csavarok amik rögzítik.


Köszi, azt hittem a légzsák borítás csak valami kikönnyített rész a nyíláshoz, ezért nem mertem ész nélkül nekifogni



Nincs mit, szívesen.
Azt megkérdezhetem, hogy mivel ragasztod meg? Nekem is van ilyen gondom csak nem merek nekimenni mindenféle csoda ragasztóval, félek, hogy át fog ütni.


Szia,
úgy gondoltam, hogy leveszem azt a borítást és megnézem a kárpitból mennyi van visszahajtva. Amennyiben elég sok, akkor a visszahajtást ragasztanám, mert a helyére rakva nem látszana a hátoldala. Ha kevés az anyag, akkor az elülső oldalon ragasztanám UHU transparent ragasztóval (ezt lehet kapni tubusban ás sprayban is, én a tubusost használtam). Ez átlátszó ragasztó, nem fog a folt látszani. De úgy csinálom, hogy a műanyagot megkenem és mikor már majdnem megszáradt, akkor nyomom rá a szövetet, így nem fog átütni. Volt előző autómon tetőkárpit leválás probléma (ezt csak azoknak írom, akik hasonlóval kűzdenek), ott úgy csináltam, szintén UHU Transparentel, hogy injekciós fecskendőbe tettem ezt a ragit, vékony tűvel átszúrtam a szövetet, alatta benyomva szétkentem a ragasztót, majd majdnam száradás után rányomtam az elvált szövetet. A szövet alatt szivacs is van, amit más ragasztó (Pattex vagyhasonlók)megold, így nem lesz szép a ragasztás. Mindezt több ponton meg kell csinálni. Lehet még próbálkozni sima fogkrémmel (száradás után kívállóan köt, ragaszt bármilyen hihetetlen), hasonlóan injekciós tűvel átnyomva, ennek előnye, hogy a kárpit belső oldaláról le lehet mosni azt ha elhibáztad a dolgot.
bye: hil

hil Elküldve: 2017-02-26 12:39 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

Robin68 írta:
hil írta: Sziasztok,
az lenne a kérdésem, hogy az A oszlop belső borítását, ahol a légzsák is van, hogyan lehet kivenni roncsolás nélkül? Nálam a műszerfal találkozásánál megbuggyosodott a kárpitozása és azt szeretném vissza ragasztani.
Előre is köszi: hil


Azt a vékony takaró csíkot (amibe az AIRBAG felirat van) kipattintod csavarhúzóval és mögötte vannak a csavarok amik rögzítik.


Köszi, azt hittem a légzsák borítás csak valami kikönnyített rész a nyíláshoz, ezért nem mertem ész nélkül nekifogni

hil Elküldve: 2017-02-26 08:25 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

Sziasztok,
az lenne a kérdésem, hogy az A oszlop belső borítását, ahol a légzsák is van, hogyan lehet kivenni roncsolás nélkül? Nálam a műszerfal találkozásánál megbuggyosodott a kárpitozása és azt szeretném vissza ragasztani.
Előre is köszi: hil

hil Elküldve: 2017-02-18 19:15 Motorolaj

amigo57 írta: Sziasztok. 3hete vásároltam Németországban egy 3-as Bmw touringet (benzin) n43b20a motor van benne. 117.000-nél volt az utolsó olajcsere. Én 123.700-nál vettem, hazafelé kiírta az olajat, hogy minimumon van. Olajcsere 125.000-nél volt. Most van benne 126.600. Ma voltam Pesten (200km) és néztem az olajállást induláskor, maxon volt. Hazafelé éreztem olajszagot a kocsiba, és megnéztem a szintet, akkor esett le. Itthon megnéztem a kocsi hátulját tiszta mocsok (kormos), gondolom olajos. Úgy néz ki, mintha dízeles autóm lenne. Szerintetek szelepzár-szimmering vagy kopott gyűrű lehet? Múlt héten is mentem pestre, de akkor nem evett semmi olajat. Castrol 5w30 olaj lett bele rakva, előtte 04 0w30 volt benne a szervízkönyv szerint.


Szia,
feltevés: lehetséges, hogy a gondos, jó német tulaj, miután széthajtotta az autót, eladásra tisztességesen felkészítette: tele rakta olaj adalékkal. Te lecserélted az olajat, azt a trükköt nem tetted bele, így Neked már zabálja az olajat.
Ismétlem: ez csak feltételezés! (hallottam már sok ilyet)
bye: hil

hil Elküldve: 2017-02-18 19:05 Ékszíj tárcsa

YELLOW írta: nem ide akartam írni, de amoda nem lehet ("ójajj" van)

szíjakról. OFF.
faternak van egy újonnan vásárolt H Astra-ja. tehát most 10,5 éves, garantált ~49ezer km-rel. faterom nyúzott, hogy vegyek szíjakat, mert cserélni kellene, elmúlt 10 éves. ugye szíjakra általában 8-10 évet és 90-120ezer km-t szoktak mondani. ha nincs meg a km, akkor éven x éven után cserélni kell mert elérik.
feszítőket szándékosan nem vettem, bár abban is rugó van, stb, ami elfáradhat.
Contitech szíjakat vettem, hosszbordás-és vezérműszíjat.
gyárilag Gates volt benne mindkettő, amiről azért hallottam már rosszat is.
hát azt kell mondjam semmi bajuk a gyári szíjaknak. a vezérműszíjon néhol, egy nagyon pici, mondhatni semmi, rojt látszik, valószínű a feszítőgörgőtől. de egyiken sincs egy repedés, vagy akármi, ami kopásnyom lenne, vagy arra utalna.
tehát én úgy gondolom, mint gondoltam is, hogy a km az, ami ezeket tönkreteszi, nem pedig az idő.
nyilván ez sok emberre nem vonatkozik, hisz kevesen mennek ilyen keveset az autókkal, mint mondjuk mi. persze nem drága a két szíj kedvezménnyel 11ezerbe fájt, amit kibír az ember 10 évente. de! kb ez alapján kár aggódni, ha eléri a kort. szerintem ha így marad minden, és 20 évesen, mondjuk 100ezer km környékén lettek volna cserélve, akkor sem lett volna gond.

hogy miért írtam erről? mondjuk ha autót akarunk venni azért árulkodhat pár dologról a szíj állapota. elhiszem, hogy egy rosszabb minőségű szíj hamarabb tönkre mehet. sőt el is szakadhat. de ha 50ezerrel veszünk egy autót, és a szíj állapota ramaty, akkor abban nem annyi km lesz. a hosszbordás szíjat pedig mi BMW-sek is láthatjuk a legtöbb esetben.

Opelnál (sok évig voltak Vectráim a Bimmer előtt) a vezérlés csere során érdemes a vízpumpát is cserélni, mert azt is a vezérműszíj hajtja és be állhat (esetleg), akkor pedig ugrik a vezérlés. Mint írtam, ez saját tapasztalat!

hil Elküldve: 2017-02-18 19:01 Mi lehet a baj?_

fricsi75 írta: Sziasztok !
318i nehezen indul meleg motornál mi lehet a hiba oka ? Aku új , üzemanyag szivattyú új gyertyák jók , hibakód nincs ! Csak üzem melegen 5 perc állás után 5-6-odik inditásra indul , hideg motornál 1-2ra . Sok szerelő látta de csak találgat mindenki és lehúz anyagilag idegileg .
Ha valaki tudna értelmes dolgot , vagy hasonlót tapasztalt és megtalálta a hibát kérem irjon . Köszönöm

Szia,
emlékeim szerint lehet vezérműtengely jeladó és nem szokta hibának beírni, diaggal lehet, nem találsz hibát
bye: hil

hil Elküldve: 2017-02-17 16:35 Részecskeszûrõ_

YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok
a részecskeszűrő piktogram megjelenése után "mennyi ideje" van még hátra?
A kiégetéshez mekkora utat kell megtenni, és mekkora fordulaton, hogxy az használjon, és ne még rosszabb legyen?
Köszi


lehet rosszul tudom, de a regeneráció nem jár hibajelzéssel. tulajdonképpen észre sem veszed.
ha világít a piktogramja, akkor vagy rossz a rendszerben valami, nem tudja végrehajtani a regenerációt, pl folyamatosan rövidtávokat mész, vagy már ol an szinten el van dugulva, hogy nagyon.
maga a regeneráció kb 10 km alatt lezajlik. ezt átlagban mondom, részecskeszűrős autók esetében. persze függ az állapottól.
ezekhez nem kell autópálya, elég főút is, csak mondjuk 5. helyett 4-esben mész egy nagyobb távot, hogy legyen fordulat. ez egyébként benzins és sima dízel autóknál is ajánlott, hogy a kipuff rendszer át legyen járatva rendesen.


Valóban nem jár semmi jelenséggel a regenerálás. Azonban kicsit több dolognak kell teljesülni, mint 5. helyett 4.ben közlekedni: vízhőfok min 74 fok, DPF hőmérséklete 600 fok. Ajánlott autópályán folyamatosan kb 120-130as tempót menni, 2500-as fordulat körül olyan kb 20 percet (a Rheingold program menüje szerint fél óra, de bőven hamarabb is megvan a regenerálás). Nekem pont két dolog miatt nem regenerált, rossz volt a termosztát (max 65 fokra ment fel a víz) és a DPF hőmérséklet jeladó vezetéke le volt vágva. Kijavítottam, azóta semmi gond.
Az hogy "mennyi ideje" van még hátra...jó kérdés. Első körben megnézetném, hogy a feltételek teljesülnek-e egyáltalán, ha igen, akkor egy kis autópályát neki. Ha nem javul, akkor én tuti nem kínoznám, mert hazavágja a turbót is a túlságosan nagy ellennyomás.


ennyire nem akartam leírni, reménykedtem, hogy azért egyértelmű pár dolog.
nyilván egyértelmű, hogy nem 10 km-en csinálja meg. de amikor elkezdi, amikor adott a feltétel, onnantól kb 10 km. de mondom én japán típusnál hallottam ezt. vagy olyan autó lehetett, amiknél eleve rendszeres a tisztítás, és sikeres, akkor hamar meg van.
de az autópálya nem kötelező, hisz nem kényszeríthetek a vásárlót, hogy csak úgy vegyen DPF-es dízelt, ha x időnként autópályázik is. tehát azért 80km-es út elég kell legyen. főút az a baj, hogy közben lehetnek települések, így ha városba ér az ember és közben megy a regenerálás, akkor ott nem megy vége, csak ha választ alacsonyabb fokozatot. bár lehet ezt a rendszer kezeli, és majd folytatja.


mint írtam, ajánlott az autópálya...nem úgy mondtam, hogy kötelező. itt egy kis ábra ami szemléleti, mikor milyen hőfokon működik a DPF:
http://www.motor-talk.de/bilde...13180.html
szóval mehetsz te 90el, ha nem éri el a dpf a szükséges hőmérsékletet, akkor nem fog regenerálni. Olyan meg sajnos nincs, hogy félig kipucolja, aztán folytatja, ez egy processz, ami vagy végbemegy vagy nem. a computer 1-essel és 0-ással dolgozik, tehát ha nem fejeződik be a regenerálás, nem érzékeli úgy hogy jó a DPF. Aztán jön hibakód, meg a warning. szerintem.....


de ha alacsonyabb fokozatban mész ugyanolyan sebességgel, akkor jobban melegedik a rendszer. tudod a motort is meg lehet főzni.
minden autónak, minden motortípusnak az autópálya a legjobb. a hosszútáv.
én egy alternatívát javasoltam, aminek működnie kell
amúgy meg ott rothadjon meg, amelyik kitalálta a DPF-et, ahol van
ezt nem most kellett volna kitalálni, hanem évekkel ezelőtt, 20-30 éve. vagy valami hasonlót. jó katalizátor ott volt. de továbbra is azt mondom, hogy a legnagyobb gondot nem ez jelenti. mármint az autók. nyilván egy kínai városban, igen, sok köze lehet az ottani levegőminőséghez. amit meg elcsesztünk már nem lehet visszafordítani, csak minimálisan lassítani a folyamaton.


Erőművet meg minek építenek, mikor a konnektorban ott van a villany......? (DDDD)

hil Elküldve: 2017-02-02 14:37 Autóvásárlás

N3mus írta:
YELLOW írta:
N3mus írta: Sziasztok!

Segítséget / véleményt kérnék vele kapcsolatban :

318i

Ami nincs a hirdetésben :
- Németből jött ( az árban benne van a regadó + forgalmoba helyezés. )
- téli gumi felniken.
- A fékek biztos cserések mert teljesen elvannak kopva a tárcsák és a pofák .

Elég régóta vágyam már egy e46 de eddig mindig közbejött valami de most talán sikerül ( persze még egy szerelő kell neki ) viszont nem vagyok benne biztos hogy az ár érték aránya jó.


jó vétel szerintem, így képekről. gyári M-pack. ettől olcsóbban csak sz@rt lehet venni.



Sajnos csak kívülről volt szép. Bevizsgáltuk de annyi mindent kellene javítani cserélni hogy nem ő lesz az igazi . ( Egy 600000 árajánlatot kaptam a rá és ebben még nincs benne a motornál található olajfolyás )


Sziasztok,
ezt írogattam, de bele fáradtam: a német a leg nemtörődömebb autó tulaj. Van pénze, megveszi az új autót, tudja 3-5 év múlva lapátra teszi, addig elmegy szar olajjal 30, vagy még több ezrenkénti cserével, semmit nem költ rá, a szervizben átverik (nem érdekli), autópályán kitapossa a lelkét, stb. Ott kint az utak azért nem annyira jók, mint ahogyan itt azt sokan állítják/gondolják, tehát a futómű is kap rendesen. Télen pedig sóznak úgy, mint sehol máshol.
bye_hil

hil Elküldve: 2017-01-23 16:37 Társalgó

YELLOW írta:
SP_323i írta: Hali!

Ha már szmogriadó
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?


nekem 06 van benne. kb. én is oda saccoltam. neked is ennyinek kellene lenni szerintem, csak anno rosszul iktatták, vagy fene tudja.
http://kalkulatorlap.hu/gepjar...rolas.html

szerk.: sőt vagy inkább 7-es vagy 8-asnak kellene lennie.

Nekem 09 van a forgalmiban N42B20 2003 évjárat. Neked hogyan lehet csak 06?

hil Elküldve: 2017-01-12 19:54 Motorolaj

ng325 írta:
hil írta:
ng325 írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni:

nem rég vásároltam egy e46 325ti-t, természetesen azonnal az ilyenkor szükséges dolgok cseréjével kezdtem, köztük olajcserével.

Azóta indítás után pár másodpercre kivillan sárgán az olaj visszajelzője, ami ugye 2 dolgot jelenthet, vagy kevés benne az olaj, vagy nem jó az olajszintjeladó.

A kérdésem a következő lenne: a csatolt képen az olajszintnek az 1-es vagy pedig a 2-es szakasz határai közt kell lennie? A szerelőm az 1-es szakasz tetejéig töltötte. Ez így rendben van? Tudom kicsit érdekes a kérdés, de nekem nem egyértelmű.

Köszönöm a segítséget előre is.

http://www.kephost.com/image/vnc4

Géza

Szia,
ha jól látom a képen, akkor azt a szintjelző pálcát ajánlatos lenne cserélni, mert a 2-es jelzés az nem jelzés, hanem egyszerűen kitört onnan egy darab, ami a motorban cirkulál.
Sárga lámpa:kezd elhalálozni a szintmérő szenzor, amit mosogathatsz, tisztogathatsz, fújkálhatsz, nem fog megjavulni, mert a bele nemes egyszerűséggel el van égve. Nem hallomásból jelentem ezt ki, hanem több rossz darabot is szétbontottam és a látottakat írom. Ha veszel bele, csak Hella gyártmányút, mert a többi igencsak rövid életű (ez is tapasztalat sajnos, több db-ot is vettem olcsóért az ebayról)

bye:hil



Sziasztok!

köszönöm mindenkinek a segítséget! A elvileg tényleg az 1-es szint tetejéig kell érnie, a feltöltési mennyiség 6,5 liter betöltése után addig is ér. Az 1-es szint alja kb 1 literrel kevesebbet jelent.

Igen, tényleg ki van törve belőle egy darab, szerencsére időben észrevettem, hogy repedt, és én magam szedtem le róla, nem kering a motorban hála Istennek

Géza


Bármikor letörhetnek belőle további darabok, én kicserélném (az enyémet is cseréltem, jobb a békesség)

hil Elküldve: 2017-01-09 20:43 BMW kulcsok

rece65 írta:
YELLOW írta:
Robin68 írta:
YELLOW írta:

de neki FL-es kulcsa van. a linkelt kulcs egy lowcoast-os megoldás (a gyári elektronika nem ennyiből áll), a ház is ahhoz van kialakítva, ami nem olyan, mint az FL-esé, eleve más az immobiliser chip is.
a másik, hogy itthon kb. 12-17ezer Ft között mindennel együtt meg van egy új kulcs.
én lehet nem kísérleteznék kínai vackokkal, hogy mi a jó vagy rossz. itthon vállalnak érte garanciát, tutti jó lesz elsőre.
neten találni pár helyet, ahol foglalkoznak ezzel.


A 12-17ezer forintos kulcs is kínai
De majd eldönti, hogy mit akar... Felnőtt ember gondolom ha már van jogsija meg autója. Azt meg csak tudja milyen kulcs kell neki. Itt csak tippet kaphat, megoldania neki kell.


persze kínai, minden az, még lehet mi is. melóban gyanúsan sok "lizt" eszek
de kisebb a rizikó, van rutinjuk azoknak, akik ezzel foglalkoznak.
mire összevadássza, mire kinyomozza mi kell, addig a spec helyeken elmész, oda adod a kulcsot, ilyen kell másik, ami ugyanezt tudja és kész. elintézik.
az én tippem ez, valószínű én is így csinálnám, ha úgy adódna, bár nem tudom, magamat ismerve.
ha a helyében lennék, akkor a tippem le vagyon írva.

Adnál linket vagy elérést oda ahova csak oda kell vinnem a kulcsot és 12-15 ezerből megvan és garanciát is vállalnak rá?
Nyilván ezt választom,mivel nem értek hozzá és ez a biztosabb...

Köszi!

http://mrsuszter.hu/


hil Elküldve: 2017-01-09 17:28 Motorolaj

ng325 írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni:

nem rég vásároltam egy e46 325ti-t, természetesen azonnal az ilyenkor szükséges dolgok cseréjével kezdtem, köztük olajcserével.

Azóta indítás után pár másodpercre kivillan sárgán az olaj visszajelzője, ami ugye 2 dolgot jelenthet, vagy kevés benne az olaj, vagy nem jó az olajszintjeladó.

A kérdésem a következő lenne: a csatolt képen az olajszintnek az 1-es vagy pedig a 2-es szakasz határai közt kell lennie? A szerelőm az 1-es szakasz tetejéig töltötte. Ez így rendben van? Tudom kicsit érdekes a kérdés, de nekem nem egyértelmű.

Köszönöm a segítséget előre is.

http://www.kephost.com/image/vnc4

Géza

Szia,
ha jól látom a képen, akkor azt a szintjelző pálcát ajánlatos lenne cserélni, mert a 2-es jelzés az nem jelzés, hanem egyszerűen kitört onnan egy darab, ami a motorban cirkulál.
Sárga lámpa:kezd elhalálozni a szintmérő szenzor, amit mosogathatsz, tisztogathatsz, fújkálhatsz, nem fog megjavulni, mert a bele nemes egyszerűséggel el van égve. Nem hallomásból jelentem ezt ki, hanem több rossz darabot is szétbontottam és a látottakat írom. Ha veszel bele, csak Hella gyártmányút, mert a többi igencsak rövid életű (ez is tapasztalat sajnos, több db-ot is vettem olcsóért az ebayról)

bye:hil

hil Elküldve: 2017-01-04 16:00 Társalgó

YELLOW írta:
lalada írta:
Idézet:
Igen takargatjuk, csak úgy árulják a kocsikat,hogy fűthető szélvédővel,én meg örültem,hogy nem kell kapargatni télen a szélvédőt.Egyébként a jégvirágot lefújja már a +15 fokos levegő is, amit alapjáraton elér 1-2 perc alapjárat után.De ezt egyébként lefújja úgy is, ha csak a szélvédőre irányítom a panelen a levegőt.Ezért írtam,hogy szerintem ez a funkció így haszontalan.

Ford Mondeonál viszont valós rendelhető extra a valódi fűtőszálas szélvédőfűtés..
fűtéslehet át kellene nyergelni 210 ájrót kértek érte..


viszont állítólag nagyon zavaró tud lenni, furán töri a fényt. legalábbis az első Ford modelleknél, amiknél alkalmazták. talán a Focus-ban volt először? ezt nem tudom már biztosan, de olyan 2008-210 környékén lehetett.


Megerősítem személyes tapasztalat alapján: ködben, erős napsütésben nagyon zavaró, fárasztja a szemet a fűtőszál a szélvédőben. Már az első Mondeohoz is rendelhető volt