hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2016-10-07 07:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: hi,
a képen látható km-ek pontosan mik is? amire átírták korábban, vagy amin állt amikor átírták valamire? felül van a legutolsó átírás, vagy az első? mármint a korábbi? illetve a kép alapjén 18x írták át, vagy annyival írták át?

THX!


valaki?

Szia Y!
Elvileg úgy van ahogy írtad, de valójában nem igaz ez az állítás. Azért állítom határozottan, mert kipróbáltam
bye:hil



hát de én 2 verziót is írok.
most akkor elvileg melyik az? gondoltam, hogy rápróbálok, hogy kiderítsem, de pl az enyámbe nem jelenít meg semmit. de máséban sem akarok így. csak ismerősnek néztük. és elvileg 1. tulajos autót vett, hivatalosan is igazolták. mégis több km van benne, és elvileg 24x írták át. ami eleve marha sok. kerestem a neten, de nem igazán találtam erről infót.


Miről átírták, ahányszor átírták. Elvileg, de nem igaz


hil Elküldve: 2016-10-06 15:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
YELLOW írta: hi,
a képen látható km-ek pontosan mik is? amire átírták korábban, vagy amin állt amikor átírták valamire? felül van a legutolsó átírás, vagy az első? mármint a korábbi? illetve a kép alapjén 18x írták át, vagy annyival írták át?

THX!


valaki?

Szia Y!
Elvileg úgy van ahogy írtad, de valójában nem igaz ez az állítás. Azért állítom határozottan, mert kipróbáltam
bye:hil

hil Elküldve: 2016-09-19 20:15 Klíma verézlőegység

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta: hi,
adott FL előtti E46, digit klímás (2000)

1. hiába állítom akármivel az UMLUFT_MEMORY-t aktívra, gyújtás újra ráadásra elindul a befúvás, hiába volt előtte kikapcsolva. ez eleve Car memory is, tehát elvileg mást nem is kellene állítani. vagy mégis kell?

2. szélvédő fűtéskor ugye maxra pörög fel a venti. ha lentebb veszi a fokozatot, akkor kikapcsol a fűtés, vagy valami ilyesmi, míg FL-es autónál lehet állítani a fokozatot. ott is MAX-on kezdi, de lentebb lehet venni.

illetve ha mondjuk az én EPROM-momat bele írnám a mésikba? kinéztre ugyanaz a panel, igaz az 2000-es évjárat. BMW Scanner-rel elvileg lehet ilyet. vagy csak simán PSW_FSW fájlt bemásolni az enyémből?

thx!


Szia!
Én úgy tapasztaltam, az FL előttinél az 1 pont csak így működik



mármint úgy érted, hogy mindig bekapcsol gyújtásra? akkor minek rakják bele a progijába a lehetőséget?
vagy lehet mást is kell mellé kapcsolni. valami csappantyú állást vagy mit tudom én.

sokat próbálkoztam azzal,amit kérdeztél, de nem tudtam úgy beállítani

hil Elküldve: 2016-09-19 19:15 Klíma verézlőegység

YELLOW írta: hi,
adott FL előtti E46, digit klímás (2000)

1. hiába állítom akármivel az UMLUFT_MEMORY-t aktívra, gyújtás újra ráadásra elindul a befúvás, hiába volt előtte kikapcsolva. ez eleve Car memory is, tehát elvileg mást nem is kellene állítani. vagy mégis kell?

2. szélvédő fűtéskor ugye maxra pörög fel a venti. ha lentebb veszi a fokozatot, akkor kikapcsol a fűtés, vagy valami ilyesmi, míg FL-es autónál lehet állítani a fokozatot. ott is MAX-on kezdi, de lentebb lehet venni.

illetve ha mondjuk az én EPROM-momat bele írnám a mésikba? kinéztre ugyanaz a panel, igaz az 2000-es évjárat. BMW Scanner-rel elvileg lehet ilyet. vagy csak simán PSW_FSW fájlt bemásolni az enyémből?

thx!


Szia!
Én úgy tapasztaltam, az FL előttinél az 1 pont csak így működik

hil Elküldve: 2016-09-19 17:06 Vezérműlánc

zsozseszka írta: Üdv!
182.000Km van a motorban(N42B20A). Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!


Ha nem szeretsz aggódni, akkor most

hil Elküldve: 2016-09-17 14:37 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
theoldman írta: Sziasztok,

olyan problemam lenne, hogy indulas utan par percel egyszer csak piros lampanal az alapjarat leesett, szinte le akart fulladni az auto, picit talan nehezebben is indult zoldnel. Ezt meg csinalta 2-3x, majd elkezdett vilagitani a check engine lampa. par km-et mentem igy, es leparkoltam. Masnap beultem, hogy elvigyem kiolvastatni a hibakodott, az auto tokeletesen ment. kiolvasas eredmenye hogy gyujtaskihagyas volt az egyik hengernel, hibakod torlese utan a szerelo tesztelte az autot, es nemtudta reprodukalni a hibat, ezert visszadta a kocsit. jarkaltam vele, tenyleg ok volt. Aztan par nap mulva megint ugyanez tortent, es megint vilagit a check engine, annyi kulonbseggel, hogy mire a parkoloba ertem megint magatol elmult. talalkoztatok mar hasonloval esetleg? (2003, 318, benzines).

elore is koszonom.


amelyikbe beírta a gyújtáskimaradást, abban a hengerben a gyújtótrafó fog meghalni.
nekem is ez volt, csak nekem a 3 eset között volt fél év különbség kb.
én cseréltem mind a 4-et, mert ez típushiba, volt egy cikkszám amik mind tönkrementek. 100ezer km környékén. ha korábban is olyat kapott, mert már cserélték, akkor megint itt az ideje. azért érdemes négyet cserélni, hogy egyforma legyen az összes, meg állítólag sorra tönkre fognak menni. és ma már úgy állsz, érdemes a gyertyákat is cserélni. persze ha azok nem rég voltak, akkor nem kell.
ha diag szerint mindig ugyanabba a hengerbe írja be, akkor át lehet tenni a trafót egy másikba, valószínű viszi a hibát.
nekem a 3. esetben végleg megadta magát. indításnál indult 3 hengeresen, majd újraindításnál semmi. 3. esetben meg indítás után 500m múlva kipurcant végleg.


Pont most gyógyítom autóm ugyenezen betegségét. Sajnos a szerelőd nem volt körültekintő,ha csak törölte a hibát és nem jegyezte meg, hogy melyik hengerre írta be a hibát. Ezt most ne felejtsd megkérdezni. Vettem 2db trafót betettem a rossz 2-es helyére, megjavult a dolog, A rosszat betettem az 1-es hengerbe, átment oda a hiba.

hil Elküldve: 2016-09-17 14:23 hangos a motor

Pityule írta: Sziasztok!
Bízom benn, hogy a megfelelő helyre írom a problémámat. Amennyiben már volt ilyen bejegyzés, elnézést, kerestem, de nem találtam.
A problémám/kérdésem: Dinamikus gyorsulásnál, erőteljes gázadáskor a motorból érces, hörgő, kereplő hang jön. Hideg és meleg motornál egyaránt. A szerelő szerint gyertyacsere a megoldás. Kicseréltem, de minden maradt a régiben. Minden fokozatban ez a jelenség tapasztalható. Mi lehet a probléma?
A típus: E46, 316i, benzines, évj.:1999
A segítséget, tanácsot előre is köszönöm.

Vezérlés, DISA szelep???

hil Elküldve: 2016-09-16 14:49 Remeg az autó

YELLOW írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt



Sziasztok!

Elsőként köszi a válaszoakt!

Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?

Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...



a nyeregnél lévő dugóról beszélünk

Én is nehezen hittem el,véletlenül jöttem rá és megoldotta a problémát. Lehet persze más is, de ez a legegyszerűbb,legolcsób, ezért is javasoltam első lépésként

hil Elküldve: 2016-09-15 16:18 Remeg az autó

YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt

hil Elküldve: 2016-09-15 16:09 M43TU motor

Adam9211 írta: Sziasztok! M43tuB19-nél (E46 coupe) mennyire egészségesek ezek a kompresszió értékek? Tisztában vagyok vele, hogy kevesebb mint kellene, de azon filózok, hogy érdemes lenne-e felújítani a motort vagy inkább jövőre menjen bele E36 IS motor (M44B19). Gyári Mahle dugó darabja tudomásom szerint 50eFt/db szóval ha tényleg annyi akkor felejtős a téma. Olajat nem eszi egyébként. 250500km van benne óra szerint (nem tudom, hogy valós e vagy nem). Probléma az, hogy lejtőn nem áll meg az autó, átfordul a motor szépen lassan amíg olyan részig el nem gurul ahol már nem olyan meredek az út. Kézifékem persze nem valami fasza, mint általában az összes E46-nál így szégyen szemre raknom kell a kerék alá valamit, ha olyan helyen állok meg...

http://kepfeltoltes.hu/160915/...es.hu_.jpg

Szia!
Ezek nem kihegyezett motorok, kisseb teljesítmény, cserébe hosszabb élettartam, ezért kissebb a sűrítési végnyomás mint a 16 szelepesekben. Nem érzem rosszaknak a mért adatokat, de hozzáértőbb biztosan kijavít

hil Elküldve: 2016-09-06 20:52 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

dvid91 írta: Sziasztok tudna valaki segíteni INPA program beszerzésben/letöltésben? :/
Az áldozatom a kis e46-om lenne
Előre is köszönöm aki hajlandó segíteni!

Szia!
Árulom a sajátomat az hirdetésekben megtalálhatod
http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8527





hil Elküldve: 2016-09-06 20:50 EWS+Kulcs...

lantika írta:
hil írta:
szotakdavid írta:
hil írta: Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a rombusz kulcsba milyen gomb akksi (nem elem)kell? Mielőtt szétvágnám, megvenném a belevalót

Köszi: hil


Panasonic a gyàrija


Köszi Dávid, de a típusa?


Ilyen de jo bele a cr3032 elem is viszont ez utobbi nem birja sokäig.

Sziasztok!
Köszi a válaszokat. A CR3032 nem jó bele, mert túl vastag, nem lehet összerakni a házat. A CR2025 jó bele. Az akksira ezt találtam:
http://www.mercateo.hu/kw/gombelem(20)vl(20)2020/gombelem_vl_2020.html
Csak azért írtam meg ezeket, hátha más is küzd, vagy fog küzdeni ezzel a problémával.
bye:hil

hil Elküldve: 2016-09-04 19:37 EWS+Kulcs...

szotakdavid írta:
hil írta: Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a rombusz kulcsba milyen gomb akksi (nem elem)kell? Mielőtt szétvágnám, megvenném a belevalót

Köszi: hil


Panasonic a gyàrija


Köszi Dávid, de a típusa?

hil Elküldve: 2016-09-04 17:10 EWS+Kulcs...

Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a rombusz kulcsba milyen gomb akksi (nem elem)kell? Mielőtt szétvágnám, megvenném a belevalót

Köszi: hil

hil Elküldve: 2016-08-23 20:44 Kormánytípusok

Powerliqid írta: Sziasztok!
Ha emlékeim nem csalnak,akkor láttam itt az oldalon egyszer egy hozzászólást,vagy egy hírdetést, hogy valaki BP.-en foglalkozik kormány bőrözéssel,vagy újrahúzással.
Most viszont nem találok erről semmit.
Valaki tud nekem ajánlani valakit?
Eléggé ramaty az enyém,de nem akarok kormányvédőt,mert utálom.......
Előre is köszi!!!


Szia!
Ha fehérvári vagy, miért keresel Bp-n?
A legjobb: www.pepitacarpit.hu. Telefonálj(70-254-3861)nekik, mailra nem válaszolnak. Klubtagoknak kedvezményt is adnak
bye:hil