jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2012-11-03 22:23 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

Hát inkább alulról kell mókolni.
Az enyémben 250 ezer van és úgy áll mint a cövek. Semmi löttyenése sincs. Mondjuk ha városi kocsi volt akkor megértem.

jrtom Elküldve: 2012-11-03 21:55 Akkumulátor

Mi az, hogy "állandó" áram és feszültséggel tölteni???? Ez valami új?

YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: a kisebb akksi nagyobb töltést tud felvenni, és gyorsabban is töltődik. ennyi a lényege.


Szerintem ezt a kijelentésed gondold át mégegyszer...


nyem akarom... volt egy pár mérésem kondenzátor töltés-kisütés ügyben. akkor emlékeim csalnak, ha nem így van. bár az sem mindegy, hogy állandó árammal, vagy feszültséggel töltünk.




jrtom Elküldve: 2012-11-03 21:52 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

Én az 5-össel kezdeném. Nem vészes a cserélye. Akkor a tiedben is 300 ezer km fölött van.

halipapa írta: "E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés"
Sziasztok!
Az a panaszom ,hogy a váltókarom lötyög nem vészes de idegesítő. Szépen veszi a kocsi a sebességeket nincs gond vele, a váltó kulisszán van valami gondolom kikopva....
Menet közben nem áll szépen egy heéyben a váltó hanem "rezeg" nyílván ez minden autónál rezeg egy bizonyos mértékig. A kérdésem az hogy valakinek volt-e már hasonló gondja és mivel lehet orvosolni, melyik alkatrészt kell cserélni a képen és mennyi munka stb...?


jrtom Elküldve: 2012-11-01 19:57 Business rádió kérdés

Köszi, nem erre gondoltam.

szotakdavid írta:
jrtom írta: De tuti profi rádió, a széleskijelzős? Ja meg a profi az tudja az mp3-at, ez olyan?

szotakdavid írta:
jrtom írta: Szia!
Ha tényleg professional rádiód van akkor így ahogy van adok érte 5 ezret.
Kápet tudsz róla küldeni?

szotakdavid írta: Gyári professional rádióm behalt helyére betudok rakni kis navis fejet? Nem szeretném gps-nek használni csak rádó ként használnám.Működne a dolog vagy kell hozzá rádió modul is??




nézzd darabokba van mert leesett az elej szó szerint,de ha kell ingyen oda adom.



ez a régebbi prof
http://bmwfans.info/parts/cata...fessional/



jrtom Elküldve: 2012-11-01 19:39 Business rádió kérdés

De tuti profi rádió, a széleskijelzős? Ja meg a profi az tudja az mp3-at, ez olyan?

szotakdavid írta:
jrtom írta: Szia!
Ha tényleg professional rádiód van akkor így ahogy van adok érte 5 ezret.
Kápet tudsz róla küldeni?

szotakdavid írta: Gyári professional rádióm behalt helyére betudok rakni kis navis fejet? Nem szeretném gps-nek használni csak rádó ként használnám.Működne a dolog vagy kell hozzá rádió modul is??




nézzd darabokba van mert leesett az elej szó szerint,de ha kell ingyen oda adom.



jrtom Elküldve: 2012-11-01 19:28 Business rádió kérdés

Szia!
Ha tényleg professional rádiód van akkor így ahogy van adok érte 5 ezret.
Kápet tudsz róla küldeni?

szotakdavid írta: Gyári professional rádióm behalt helyére betudok rakni kis navis fejet? Nem szeretném gps-nek használni csak rádó ként használnám.Működne a dolog vagy kell hozzá rádió modul is??




jrtom Elküldve: 2012-11-01 13:46 Hidegindításkor "himbál" a motor

Van egy kis ü.a. szivattyú a kocsi alján a szűrő mellett, lehet az állt meg. Ha rárakod a gyújtást akkor hallani kéne a hangját a vezetőalatt kb. Ha nem hallod akkor sokesetben elég ha csak megütögeted a burkolatot és elindúl és hazatudsz menni vele, de azt ki kell cserélni mert megáll megint. 99%-ban nem indúl el a motor, menetközben nemvalószínű, hogy megáll.

funkilaci írta:
anubisz írta:
funkilaci írta:
kempelen írta:
funkilaci írta: Hali! Bmw 320D 2004

Tegnap este hazaértem és ma reggel +4fokban nem indul a kocsi...az akkumulátor forgatja a motort de vmiért nem indul be...hidegbefuvást végeztünk rajta akkor 1 pillanatra beindult majd le is állt...üzemanyag van benne...aksiról levettük a sarut kb 10 percre hátha vmi hibakód csak a baj...de miután visszatettük ismét ugyanugy nem indul..
Az egyik szerelő azt mondta h nem kap üzemanyagot...lehet üzemanyag adagóló halhatott meg?
Van vmi ötletetek?
Szabolcsban kihez érdemes vinni?
Csak látogatoban vagyok itt..szerelőket nem ismereke a környéken

Köszi előre is!


Nem lehetséges, hogy az akku olyan gyenge, hogy forgatja, de nem éri el azt a fordulatot, hogy a motor be is induljon? Próbáljátok meg bikázni egy egészséges akkuval hátha csak ennyi a gond.
Adagolója pedig nincsen, az biztosan nem halt meg.



Az aksi még reggel is kitartóan forgatta a motort...és azóta többször is próbáltuk beinditani...az aksi forgatja szépen..azzal nincs baj szerintünk...
Üzemanyag a Shellnél van mindig tankolva...
Lehet h eltömödött a szűrője mégis....basszus itt a világ végén melyik ismeretlen szerelőt engedjem az autóm közelébe?



Semelyiket, max ha te mondod neki mit nézzen meg,mindjárt el mormol pár latin szót, és ír egy vaskos csekket a fele kapásból csak totózik a kocsin, még a Fővárosban is.
Amúgy a másik hogy állapította meg, hogy nem kap üzemanyagot?kézrátéttel? ott voltál? mondott valamit, hogy ezt miből veszi?



Ez 1 tipp volt...1 autószerelőtől...aki nem mondta h hozzá vigyem...pedig megtehette volna.....olyat keressek aki nem találgatni fog hanem igazán ért hozzá...és ilyen kellene...
A gúnyos,intrikus megjegyzéseket kérem mellőzük...kisebb gondom is nagyobb annál h most ezekkel foglalkozzak..hasznavehető tanácsot,ötletet szivesen veszek aki találkozott hasonlo problémával..
Köszönöm




jrtom Elküldve: 2012-10-28 19:28 Mi lehet a baj?

Esetleg ventillátorvégfok "süni"? Volt már cserélve?

Striker írta: Sziasztok!
1 hónapon belül már masodjára szívja le valami az aksimat úgy hogy reggel még semmi baja most meg már nem indul? Nem hinném hogy rajtafelejtettem valamit :S
Mi lehet a baj? :/
addig oké míg itthon csinálja (ill hát nem oké) ezt de ha valahol máshol lennék úgy már gebasz :S


jrtom Elküldve: 2012-10-28 19:26 led-es helyzetjelzõ

Keresd bmw320d4 kollégát, Ő tud ebben segíteni neked.

Sinyesz írta: Hogyan tudom azt megoldani hogy égjen a helyzetjelző akár ledesen vagy normálban és mellette világítson az index is és a legfontosabb hogy ne jelezze benn az izzó hibát?


jrtom Elküldve: 2012-10-27 08:44 E46 Szélvédő alatti müanyag

Neked az 5-ös alkatrész kell.http://bmwfans.info/parts/cata...im_grille/
Szerintem olyan 10 ezer körül van újjonan. Bemész a Mag3-ba és veszel egyet.
Egyébként ezért kár volt külön topikot nyitni. Ilyenért itt harapnak.

Sn4k3 írta: Üdvözlet minap vettem észre hogy az szélvédő alatti műanyag megvan repedezve és betud alá menni a víz.

Olyan kérdésem lenne hogy mi neki a hivatalos neve (Nem találtam sehol) és honnan lehetne beszerezni?

A link neve

A link neve

A link neve





jrtom Elküldve: 2012-10-22 16:31 Gyári telefonkihangosító

Igen az. Próbáld meg, vedd le a negatív sarut egy 20 percre. Hátha csak ennyi a baja.

xxx3 írta:
jrtom írta: Szia!
Az én Nokia N8-asomat simán kezeli az E46-asom meg már volt X3-ashoz is párosítva és zokszó nélkül vette az is. A másik amit mondtál, hogy átalakítani fix telósra szerintem nemérné meg mer elég körülményes is lenne mert az másik tel.modul megint.

xxx3 írta: Urak!

Autóm egy 2007-es X3 Lci. (Azért ide írok, mert tudomásom szerint a fedélzeti elektronika nagy része megegyezik az e46-tal.)
Gyárilag bluetooth kihangosítóval és Nokia 6233i snap-in adapterrel rendelkezik. Sajnos az újabb telefonokat már nem tudjuk párosítani a bluetooth kihangosítóval (Samsung Galaxy SII, Nokia C3, Nokia Lumia 800), így a kihangosítót nem tudjuk használni. Van egy Nokia 6230i készülékem, amellyel prímán működik, de sajnos ez a készülék már elég elavult, így nem szívesen használnám.

Kérdésem, hogy hogyan tudnék olyan konfigurációt előállítani, hogy mai, modern telefonkészülékekkel használni tudjam az autó kihangosítóját, komoly anyagi ráfordítás nélkül?

Azt ugyanis már kiderítettem, hogy a telefonmodul ebben a kocsiban még nem programozható, így az új készülékekkel kommunikálni tudó modul cseréje segíthet, de ott csak a modul ára nettó 120 ezertől indul.
Beszereztem egy autóskártyát a SIM kártyámhoz, amit betettem a 6230i-be, azt pedig a könyöklő alatti adapterbe, de úgy nem tudom beállítani a telefont, hogy csak akkor kapcsoljon be, ha gyújtást adok a kocsira és így a telefon töltődik. Következésképpen a Nokia mindig bekapcsolva van, így az összes bejövő hívás oda fut be.

Esetleg kicserélhetném a Nokia snap-in adaptert egy olyan régi típusú, gyári BMW telefonra, ami a könyöklő alá volt építve a régebbi típusokban? Az e39-emben olyan volt; azt, illetve annak kihangosítóját faszán lehetett használni autós kártyával! És ilyen cuccot talán ésszerű áron lehetne szerezni bontóból. Csak nem tudom, hogy ez a csere megoldható-e?

Tanácstalan vagyok, pedig könnyebb és kevésbé veszélyes lenne az élet kihangosító használatával. A közlekedési szabályokról már nem is beszélve...




Érdekes, pedig az N8 igencsak új típus. Az már Symbian, ugye?


jrtom Elküldve: 2012-10-22 16:14 Gyári telefonkihangosító

Szia!
Az én Nokia N8-asomat simán kezeli az E46-asom meg már volt X3-ashoz is párosítva és zokszó nélkül vette az is. A másik amit mondtál, hogy átalakítani fix telósra szerintem nemérné meg mer elég körülményes is lenne mert az másik tel.modul megint.

xxx3 írta: Urak!

Autóm egy 2007-es X3 Lci. (Azért ide írok, mert tudomásom szerint a fedélzeti elektronika nagy része megegyezik az e46-tal.)
Gyárilag bluetooth kihangosítóval és Nokia 6233i snap-in adapterrel rendelkezik. Sajnos az újabb telefonokat már nem tudjuk párosítani a bluetooth kihangosítóval (Samsung Galaxy SII, Nokia C3, Nokia Lumia 800), így a kihangosítót nem tudjuk használni. Van egy Nokia 6230i készülékem, amellyel prímán működik, de sajnos ez a készülék már elég elavult, így nem szívesen használnám.

Kérdésem, hogy hogyan tudnék olyan konfigurációt előállítani, hogy mai, modern telefonkészülékekkel használni tudjam az autó kihangosítóját, komoly anyagi ráfordítás nélkül?

Azt ugyanis már kiderítettem, hogy a telefonmodul ebben a kocsiban még nem programozható, így az új készülékekkel kommunikálni tudó modul cseréje segíthet, de ott csak a modul ára nettó 120 ezertől indul.
Beszereztem egy autóskártyát a SIM kártyámhoz, amit betettem a 6230i-be, azt pedig a könyöklő alatti adapterbe, de úgy nem tudom beállítani a telefont, hogy csak akkor kapcsoljon be, ha gyújtást adok a kocsira és így a telefon töltődik. Következésképpen a Nokia mindig bekapcsolva van, így az összes bejövő hívás oda fut be.

Esetleg kicserélhetném a Nokia snap-in adaptert egy olyan régi típusú, gyári BMW telefonra, ami a könyöklő alá volt építve a régebbi típusokban? Az e39-emben olyan volt; azt, illetve annak kihangosítóját faszán lehetett használni autós kártyával! És ilyen cuccot talán ésszerű áron lehetne szerezni bontóból. Csak nem tudom, hogy ez a csere megoldható-e?

Tanácstalan vagyok, pedig könnyebb és kevésbé veszélyes lenne az élet kihangosító használatával. A közlekedési szabályokról már nem is beszélve...


jrtom Elküldve: 2012-10-22 09:01 Társalgó

Lehet állítani! Kikell venni a központi kijelzőt és onnan belátsz az állítócsavarhoz, mert sajna ennél még csak így lehet állítgatni. Van egy kontraanya azt kell fellazítani és utánna tudod a szintet belőni utánna kontraanya meghúz és kész.

Zsolesz írta: Üdvözlet Mindenkinek!

A héten újra tulajdonosa lettem egy BMW-nek. Kb. 10 éve volt már egy 325i-m de akkor elég csóró voltam és nem tudtam fenntartani ezért el kellett adnom. A mostani egy 2007-es 530d touring. Amit szeretnék kérdezni,hogy a head-up kijelzőt hogyan lehet állítani vagy egyáltalán lehet -e. A i-drive rendszerben csak a fényerőt engedi,de nekem a magasságát kellene valahogy belőni. Az az igazság,hogy nem látom,csak ha felemelkedek az ülésben. Nem vagyok azért annyira alacsony(175 cm),de lehet hogy csak az ülést kell feljebb emelni és a kijelző nem állítható? Nagyon megköszönném ha valaki tudna segíteni.


jrtom Elküldve: 2012-10-21 19:59 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

Valamikor csak 50ml megy egy tankba, de mindig rakok bele.

Milan írta:
jrtom írta: Rajt van a flakonon, 10 literenként 10ml TDA.

Milan írta: Lehet kipróbálom ezt a castrol tda-t.
Van egy Iveco stralisunk, és valami gazdaságosabb
megoldást keresek, 750 literes a tankja

"jrtom" Te milyen mennyiségben kevered?
Teletank a bmw-nél kb 65 liter, mennyit szoktál hozzá önteni?






Értem, tehát akkor nem térsz el az ajánlott alkalmazási mennyiségtől
65 literhez 65 ml megy.


jrtom Elküldve: 2012-10-21 19:49 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

Rajt van a flakonon, 10 literenként 10ml TDA.

Milan írta: Lehet kipróbálom ezt a castrol tda-t.
Van egy Iveco stralisunk, és valami gazdaságosabb
megoldást keresek, 750 literes a tankja

"jrtom" Te milyen mennyiségben kevered?
Teletank a bmw-nél kb 65 liter, mennyit szoktál hozzá önteni?