konkolyd fórum hozzászólásai

konkolyd Elküldve: 2019-08-13 11:38 N46 és N42 motorok

kaszas2006 írta:
YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Köszi a választ, most tudtam foglalkozni kicsit az autóval, csináltam INPA-val élő adatot, a lenti linken megnézhető.

https://drive.google.com/open?...nf_103OhHF

A videó alatt az történik, hogy elindulok az autóval majd par perc után megállok, a motor megy alapjáraton. A videón 3:40-nél (alapjáraton) leesik a fordulat, majd ugyan ebben a pillanatban a Crankshaft adaption inlet bank1 -nél az érték is lejjebb esik. Ezek az értékek jók vagy a vanos kerék cserénél nem jól lett beállítva a vezérlés?


Ha a vanos kerék csere előtt nem volt ez a hiba, akkor ott lesz a baj. Aki csinálta a cserét az rendes vezérlés rögzítővel rakta össze, vagy csak bejelölte ahogy levette és úgy vissza? Trükkös mert ezeken nincsenek fogak, bordák, stiftek, úgy rakod fel ahogy akarod ezért kell hozzá a célszerszám, az állítja be a megfelelő pozíciót...
Én magamnak csináltam a vezérlés cserét, persze vezérlés rögzítő szerszámmal, elsőre hibátlan lett, azóta sincs baj vele, már 20 ezer km-t mentem vele kb...

konkolyd Elküldve: 2019-07-10 05:57 Mi lehet a baj?_

Zolcsok írta:
Sziasztok, lehet ide uj tomitest kapni? Mi ennek a ket szenzornak(?) a neve? Finom friss olajpara jelent meg korulottuk. Koszonom az infokat elore is.


Ezek a vanos solenoid azaz vezérműtengely állító mágnes szelepek. Sima O gyűrű tömítés van bennük, bármely normálisabb csapágyboltban tudsz venni fillérekért. De itt egy webáruház ahol meg is lehet rendelni, látod az árakat is (amik szerintem hibásak ).
Ha jól láttam 2003-as E46 316TI, akkor ez a te robbantott ábrád:

https://bmwalkatresz24.hu/bmw-...rts-113296

A nagyobbik O gyűrű mérete: 34 X 3,52
A kisebbik O gyűrű mérete: 21,29 X 1,78

konkolyd Elküldve: 2019-05-21 09:20 Kardánkereszt

konkolyd írta: Sziasztok!

Két kérdéssel fordulnék hozzátok!
E90-nél ha gázadásra és gázelvételre halk fémes csattanó hangot hallok alulról az kardán kereszt kottyanás? Ebbe cserélhető a kardánkereszt csapágy?

Másik kérdés ha elinduláskor ilyen 1000-1500 fordulat között rázza a bódét, de ha 1500 fölé pörgetem akkor sima az elindulás, ez is kardán probléma, mondjuk a függesztő hibája lehet, vagy inkább kuplung? Kuplung fogáspontja jó, pedál se nem kemény se nem puha, nem is csúszik meg. Kettőstömegű nem ad ki hangot leállításkor. N46B20 motor, tehát benzines 4 hengeres...

Aki találkozott már ezekkel a problémákkal és megoldotta annak várom a jótanácsait.
Köszi!


konkolyd Elküldve: 2018-10-25 11:38 Fûtés - Klíma

Asciitable írta: Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy csak nem akar jó lenni a kocsi. Olyan gondom lenne, hogy a motor leállítása után megy tovább az utastér ventillator. Mi okozhatja?


Süni, azaz a fűtőmotor előtét ellenállása. Cseréld ki mihamarabb, mert az akksit is leszippantja és tuti akkor nem fog indulni a kocsi amikor olyan helyen vagy, hogy senki nem tud segíteni
Murphy törvénye, én is így jártam.

konkolyd Elküldve: 2018-10-24 07:27 Motorolaj

adams22 írta:
peti9577 írta:
horvathkornel írta: Helló, BMW318i, E46, 2003as kiadású most vásárolt autómnál olajcse volt. Ezután arra lettem figyelmes, hogy 2000km után 0,5liter olajat elfogyasztott. Valaki szerint ez normálisnak mondható, de szerintem rengeteg.
Nektek mi a véleményetek vagy a tapasztalatotok?


Szia nekem egy 2004es 316i e46 dupla vanos os van! Hasonló nekem is a tünet! Milyen olajat használsz?


Sziasztok!
Igazából tök mindegy milyen olajat használtok ennyit nem kéne fogyasztania. Tapasztalatból mondom az én motorom most van nagy generálon.
A hengerfej tropa, szelepek nem zártak rendesen, szelepszár szimmering kuka...gyűrűzni is kell a dugókat. Igazából ha szerencsétek van csak szimmeringeket kell cserélni, nekem mindent... Miért?! Mert a **** német szépen betartotta a bmw által előírt 25 ezres olajcsere periódust. A szimmeringek fáradása meg típus hiba amúgy is.
Hiába cseréltem én már 10 ezrenként olajat ha előttem 170e km-ig 5-6x volt cserélve.
Egyébként a szerelőm szerint csak 5w-40 , ő is azt tesz a compactjába. Szerinte a 30-as olajakat el kell felejteni.


2000 km alatt fél liter az semmi
nekem 1000km/másfél liter volt
egyébként az előttem szóló tökéletesen leírta mi a baja...nekem is generálozni kellett

konkolyd Elküldve: 2018-10-04 06:57 Olajzabálás

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...

konkolyd Elküldve: 2018-10-02 07:15 E90 vásárlás

madam55 írta: Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem, mint leendő BMW tulaj. Számos cikk, vélemény és mendemonda alapján 2007-2008 eleji 3as e90-et szeretnék vásárolni németországból. Én úgy hallottam hogy az M-el kezdődő motorkódú autókkal kevesebb a baj mint az N-el kezdöekkel. Jelenleg 2 autó tűnik jó választásnak (alább csatolom a linkeket):

https://suchen.mobile.de/fahrz...0a1acbb1a3


https://suchen.mobile.de/fahrz...29dce1e58b

Ha rákattintotok a linkre akkor még rákell kattintani arra hogy continue to mobile.de és akkor válik láthatóvá a hírdetés

Tudnátok nekem kérlek véleményt mondanni hogy a kilométer állás valós lehet e, illetve hogy a 2008 áprilisában forgalomba hozott kocsiban az M vagy az N es kódu motor lehet e benne? Én személy szerint a 2.at választanám mivel csak 2 tulaja volt , fiatalabb és megkíméltebbnek tűnik, viszont ha az N es kódu motor van benne akkor félnék megvásárolni.

Előre is köszönöm szépen a segítséget,
Üdv,
Ádi



Szia!

Nem vagyok nagy dízel szagértő, csak benzines BMW-m volt mindig, de úgy látom hogy a te általad keresett M-es motorkódú autó az a 120kw(163le) 2005-07-ig gyártották.
Az N-es pedig 130kw(177le) 2007-13-ig gyártották.
Amit személy szerint választanál, azaz a második az pont az N-es motorkódú amit kerülni szeretnél az első pedig M-es. De javítsatok ki ha tévedek!!!

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90)

konkolyd Elküldve: 2018-09-19 13:40 Mi lehet a baj?

Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta: Sziasztok,

Van nekem is egy "kis" problémám sárga check lámpa nem világit, de van egy 27BD hibakód. Csatolok képet is. Valakinek van ötlete, hogy hogyan lehet orvosolni a dolgot?

A link neve

A link neve

A link neve

Köszönöm előre is a segítséget.


mert lehet nem is aktuális hibák. tehát a hiba nincs jelen, csak jelen volt valamikor.
mellesleg én a BMW-s programokban bízok leginkább.
de a hibák olyanok, mintha el lenne menve a vezérlés. volt cserélve lánc? ha nem, akkor simán megugorhatott. autó járása, teljesítménye jó?


Törölve volt a hibakód lista, és ezt adja csak. Igen szét volt szedve a motor, új vezérlés, hajtókarcsapágyak, gyúrük, szelepszárszimeringek voltak cserélve (elötte is jelen volt ez a hibakód). A vezérlés beállító szerszámot ráraktuk újra, helyén van minden. Sajnos nem igazán van a közelben akinek BMW-s programja van...


Egy egész jó kis anyag, nézd át hátha segítségedre válik.
https://us.autologic.com/news/...diagnosing
Kipufogó vanos tekercs lehet meghalt, vagy el van koszolódva, vagy az olajnyomás nem jut el oda, vagy vezeték sérülés miatt már villamos vezérlést sem kap...
https://www.youtube.com/watch?v=YktIgslaoIQ


konkolyd Elküldve: 2018-09-17 11:28 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok ! Kedesem az lenne, hogy az adott autonak (E46 316i 1.9L) kell idoszakonkent vezermulancot cserelni? Most 345.000km-ben van es inditaskor csorog/zorog a lanc, na meg amikor elerem az utazosebesseget es csak tartom, akkor is hallani.Pozitiv vagy negativ motorterhelesnel nem hallatszik,kiveve 5000 fordulat folott.
Talan a hidraulikus feszito romlott el? Ilyenkor mit kell cserelni?
Koszi.


igazából ezekben nem nagyon szokás cserélni.
javasolt egy feszítő csere. ha nem szűnik meg, akkor érdemes lecserélni. nem nagy összeg, ha nagyon mást nem kell cserélni. gondolok itt lánckerékre, megvezetőkre, de az úgyis bontás után látszik.
régebben azt mondták 400ezerig nem nagyon kell ezekhez hozzányúlni.


Nekem ugyanilyen motoros E46-om volt és kellett láncot cserélni benne. Még nem csörgött zörgött nagyon de engem már zavart és tudtam, minél tovább hajtom így annál nagyon az esély hogy egyszer csak elszakad az a 6-8 ezer Ft-os lánc. Órájában 250k volt, tudom németben is visszacsavarja mindenki (onnan hoztam magánembertől),de ahogy én látom az a lánc és a mostani N46 motoros autómban lévő lánc ugyanaz a gagyi egysoros IWIS lánc, tehát nagy csodát nem kell várni tőle hogy sose nyúlik meg.
Sőt még az E36 318 IS-emben lévő kétsoros láncot is cseréltem, mert csodák csodájára abban is megnyúlt és zörgött, pedig az a duplex lánc elég izmosnak nézett ki. A mostani bicikli láncokról meg sok jót nem tudok mondani, max annyit hogy könnyebb
Szóval próbáld meg a feszítő cserét de szerintem nem fog segíteni...

konkolyd Elküldve: 2018-08-13 11:57 Hangszóró infó

Sziasztok!



Kinek mi a véleménye erről?

Van aki próbálta már?

http://autotuninghaus.com/Diet...zoro-szett

Alap Business Cd volt az autómba, gyári hangszórókkal.

Fejegységet kicseréltem Professionalra, már ezzel hatalmas javulást ért el a zenei hangzás, megszűnt az a borzasztó doboz hang, de ha még tovább javulna se lenne baj



Köszi

konkolyd Elküldve: 2018-07-30 07:56 Füstprobléma!

Viktormb írta:
Geree85 írta: Sziasztok!
Elég furcsa jelenség miatt fordulnék hozzátok. Adott egy 2006-os E90 320i N45B20B. Reggeli hidegindításnál semmi probléma semmi füst, üzemmeleg motornál ha állok a lámpánál kb egy fél percet az első elindulásnál nem egyszerű kék pamacsot lő. Menet közben meg semmi nincs mögötte. Másnapi hidegindításkor szintén nincs füst csak ha újra üzemmeleg állapot közelébe ér. Meg lett bontva a szívó sor és állt benne az olaj. Azt mondták ebben a szériában 2005 és 2007 között próbálkoztak egy olaj szeparátoros kartergáz szűrővel. Ki lett cserélve mind a 3 csővel együtt ( gyári alkatrészek) ,de a tünet ugyan az. Olajfogyasztást nem érzékelek bár nem tudom mennyire megbízható a digitális kijelzés, mert ebben nincs nivopálca van esetleg valakinek valami ötlete ????
A válaszokat előre is köszönöm !!!!


Szia

Mi volt a problèma?? Ugyan ez van nàlam is


Nálam is ugyanez volt! Énis először a kartergáz szűrővel próbálkoztam, nem sok sikerrel. Sok fórumot olvastam és mindenki egyértelműen a szelepszár szimeringek elöregedését, kikeményedését írta, mint típushiba. Az enyémben ki lett cserélve(sok más dologgal együtt) de valóban beton keményre voltak égve, meg el is voltak kopva. Ezeknek a cseréje 90% hogy megoldja a problémádat. Annyi hogy a cseréje nem egyszerű, olyanhoz kell vinni aki ért is hozzá, meg csinált már ilyet.

konkolyd Elküldve: 2018-07-27 11:10 BMW318i E46

Viktormb írta: Adott egy 2003-os E46 318 CI Reggeli hidegindításnál semmi probléma semmi füst, üzemmeleg motornál ha állok a lámpánál kb egy fél percet az első elindulásnál nem egyszerű kék pamacsot lő. Menet közben meg semmi nincs mögötte.????
A válaszokat előre is köszönöm


Másik topicokban már kitárgyaltuk, ez egyértelmű jele a szelepszárszimering kikeményedésének. Majd figyeld az olaj fogyasztást is, mert emelkedni fog sajnos.

konkolyd Elküldve: 2018-07-04 09:38 Mi lehet a baj?

Dinnye11 írta:
YELLOW írta:
Dinnye11 írta:
VTibi15 írta:
Dinnye11 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem , E46 fl előtti 318i.A probléma az lenne , hogy amikor letaposom hirtelen megtorpant a gép és 3-4500 fordulaton is érződik hogy nem egyenletesen gyorsul, mintha gondolkodna.
Nemrég volt szerelőnél,hibát nem tálat a diagnosztika,vakumcsovek, gyertyák, AC pumpa , legtomegmero rendben.
Ha kisgazzal használom , nem tapasztalható ez.
Segítsetek, mi lehet a baja????




Szia! Nézd át a légtömegmérő és a szívósor közti gumikönyököt nincs e valahol kilyukadva. Nekem ott szívta a fals-ot.


Hali!
Nincs repedés , a csöveken.
Más esetleg????


meg keleltt volna nézni, mivel ez bowdenes gázú motor, hogy a fojtószelep akadás mentesen mozdul-e a gázadásra. ehhez nem kell járnia a motornak. vagy nem követi a gázállást a befecskendezés.


Szia , megnéztük , nincs vele baj , viszont a disa csatit lehuztam és ugyanúgy megy az autó , lehet valami köze hozzá ???
Nem működik , vagy beragadt volna , ez elképzelhető???


Nekem is ugyanezt csinálta, sose jöttem rá mi a baja
DISA-t is szétszedtem, adtam neki áramot, ment szépen az is.
Szívósort leszedtem átnéztem mindent semmi.
Légtömegmérőt próbáltam rajta többet is semmi.
Gyújtótrafókat, kábeleket cseréltem, semmi.
AC pumpát nem cseréltem, de néztem rajta rendszernyomást terhelés alatt is, hibátlan volt.
Nekem mikor helyből, kisfordulatról nagygázzal akartam elindulni, hallottam, hogy visszadurrogott a szívótorokba...itt volt az a pont hogy akkor hengerfej le mert tuti a szelepek a hibásak. De eladtam az autót, szóval erre nem került sor. Egyébként ment szépen, együtt tudtam élni ezzel a hibával.

konkolyd Elküldve: 2018-07-02 07:08 Vanos

YELLOW írta:
gyuszix6 írta: sziasztok.
kis segitsegre lenne szukségem,tanácsra.
van egy olajzabalo x6 50i bmw-m
legutobb mikor irta 1 liter olajat töltsek utána én ökör az olajjal eggyutt öntöttem bele motorolaj adalékot is (restorer)
inditás után rögtön motorhibát irt az auto,aznap rogton teljes olajcserét csináltam az autoval addig sem mentem,olajcsere után hibakod törlések voltak de az auto folyton hibat ir vanoshiba hol kipufogo hol szivo oldalon illetve van hogy mindkettot.ez váltakozva jon,valaki nem tud tanácsot adni hogy lehetne kitisztitani?elotte nem volt semmi bajom az autoval csupán ezt az amerikai motorolaj adalékot belekevertem és ez lett.
tanácsokat köszönöm.


ezek a mindenféle amerikai csodabigyók, hogy akár homokkal is jár a motor, ha ez benne van....
hát talán többször át kell járatni. vegyél valami olcsóbb, de viszkozitásban megfelelő olajat. tedd bele. járj vele pár km-t. a másik, hogy ilyenkor szűrőt is cserélni kell. a szűrőházban marad olaj az előzőből.
aztán ha át lett járatva, le kell engedni és mehet bele a jobb olaj.
reméljük nem okozott nagy bajt...
mondjuk nekem fura, hogy rögtön galibát jelez...
amúgy feltehetőleg feloldott valami mocskot a tisztító, és lehet a vanos szelepnél eltömődést okoz.


húúú ez aztán a szívás
eddig se mertem beleönteni semmit a motorba, még a Castrol-os flakon kinyitásakor is rettegek nehogy hamisítvány legyen, de ezek után végképp semmit.
Egyébként nekem a vanos szolenoidon van ilyen fém szűrő, szerintem itt is arra tapadhatott fel a sok kula. X5 motorját nem ismerem, de gondolom ott is hasonló megoldás lehet. Simán kiszedném, féktisztítóval lemosni, vissza és próba.
https://www.youtube.com/watch?v=zOdPvvOVqsI

konkolyd Elküldve: 2018-06-27 10:49 Vezérműlánc

zolie90BMW írta: Sziasztok
e90 320d 177LE motornál honnan lehet tudni, hogy elszalkadt a lánc.
Mielőtt megállt a motor hibának felugrott egy jelzés ami sárga alapon a motorhiba jelzés fele sárga fele fekete volt, és utána megállt .
Előre köszi az infókat.


Forgatod a motort egy krovával, főtengely ékszíjtárcsánál és közben leveszed az olajbetöltő kupakot, ha nem forog a vezérműtengely meg a lánc (nem tudom ennél a típusnál pontosan mit látni, nekem benzinesnél a láncot) akkor kezdhetsz aggódni...