minimal fórum hozzászólásai

minimal Elküldve: 2012-11-14 09:28 Autóvásárlás

whiskeygolf írta: Üdv!
Egy BMW 730d vásárlását tervezem és érdeklődnék, hogy alvázszám alapján hogy tudnám leinformálni az autót.
Évjárat: 2001, de 2005-ben hozták Magyarországra.
Alvázszám: WBAGE61030DN50543
A segítséget előre is köszönöm




minimal Elküldve: 2012-11-13 15:48 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:
ZoleeSRB írta:
A helyesírási hibák az ok!
Miből gondolod h sok van benne? A km.-t elég nehéz megállapítani mondjuk én mindig a kormányt,üléseket,váltógom,könyöklőt nézem persze az sem jelent semmit. Mondjuk még alvázszám szerint azért lekérdezném.Vagy van rá valami okosabb megoldás?
A keresztel nem tudom mi a gond! Hívőnek lenni talán bűn?
Az ár eltúlzott ha szar az autó,ha jó akkor kis korrekcióval nem rossz!
Regadó szerintem nem kell rá azt irja magyar!

Őszintén szólva én is Németországban gondolkodom,de hát az ember mindig remél,és persze az hal meg utoljára!
Napi szinten nézem a mobile.de-t,mondhatni folyamatosan sőt a többi külföldi oldalt is!
Mit gondolok erről hát nem is tudom,nem rossz ezt is nézegettem, de mondjuk német viszonylatba nézve kicsit drágának találtam a km. miatt,de akár jó is lehet!
Mondjuk a reális ára inkább 5000euró!



A Km-el kapcsolatban: nézd meg a belsejét annak a német kombinak amit linkeltem. 290 000van benne de sehol egy kopás.

A kecskeméti 320d-nek LX kezdetű rendszáma van. Pár éve hozhatták be az országba. Jó tudni, hogy a nepperek többsége 300 000km alatt nem hoz be autót. Igazság szerint csak a sokat futott autókon lehet nagyot keresni.
A keresztről pedig csak annyit, hogy nem azzal van a baj, hogy valaki hívő vagy nem hívő hanem mindannyian tudjuk, hogy kik szoktak elsősorban keresztet, Szűzmáriát, szenteltvizet rakni az autóba...
Természetesen ha a jelenlegi tulajdonos hozta be az autót és ezt papírokkal is igazolni tudja akkor az más kérdés!

Találtam egy hirdetést ahol nem kamuznak a km-el.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-6329436





Holnap kiderül mióta van nála. kb pont 1 éve. Tavaly ilyenkor LZ... rendszámokat váltottam ki.

minimal Elküldve: 2012-11-11 16:56 Társalgó

hun_tigoo írta: Köszi a gyors választ ujra összedugtuk és most már termeli a meleget és nem is zúg!
Viszont ami aggaszt az az hogy 2 évet állt az autó mivel elszámoltam magam
Folyamatosan világít az abs visszajelző,légzsák visszajelző és a kipörgésgátló is!
Valamint minden egyes gázadásnál koppan hátul valami!
A kormányt nehéz tekerni úthibákat egyből észreveszi az autó
Ötlet?
Tano írta:
hun_tigoo írta: Sziasztok!
Az a jelenség lépett fel nálam, hogy a vebasto állófűtés morog illetve a ház melegszik nagyon!
Emellett füstöl is!
Most kiiktattam vagyis levettem áramról!
Tudtok valami ötletet adni mi lehet a probléma?
Az autó egy évet állt kisebb gondok miatt!
Ez egy 1999-es kiadású e46 320d 136Le-s motorral szerelt autó!
Várom mihamarabbi válaszotok mivel az autóm a jövő héten menne műszakira...!
Sziasztok örülök hogy köztetek lehetek!
Üdv: Roland


Van benne egy ventillátor, ami a szellőztetéséért felel, lehet az meghalt. Rá kellene dugni diagra, milyen hibát ír, ezt megjeleníti. Addig semmiképp se járasd, mert a végén még kigyullad tőle az autó ha túlmelegszik. Van ott üzabetáplálás is, szóval jobb félni mint pórul járni.
Még az anyósülés alatt is meg lehet nézni, hogy a kipuffogójából jön-e az égéstermék, vagy sem. Lehet annak a füstje jelent meg felül.
A műszakit ez nem befojásolja, ezt ott nem fogják megnézni, hogy működik-e.




szervófolyadék szintet néztél? Gondolom a szilentek megadták magukat azért is veszed jobban észre az úthibákat (kopog?).

minimal Elküldve: 2012-11-11 16:51 Mi lehet a baj?

Misi88 írta: Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy 525 tds-t.
ma tankoltam bele először.
raktam bele 12 liter gázolajat és nem jelzi az üzemanyag jelző.
várni kell vele egy kicsit?
idáig jelezte hogy mennyi km-re elég stb...
meg a víz hőfok jelzőm is azt mutatja hogy forr a víz teljesen hideg állapotban álló motornál csak gyújtáson. a hőfok jeladót is kicseréltem már. a külső hőfok mérő is minusz negyvenet mutat
valami elektronoika lehet?


Nézd meg az aksi sarukat és földelőket is. Mozgasd át esetleg kontakt spray, ha pedig penészes a saru cseréld le hátha segít rajta.

minimal Elküldve: 2012-11-08 16:52 Társalgó

Szerintem ez jól sikerült http://www.sportmotor.hu/motor...2012-95077

jaaaa és aki túrázni is szeret...: http://www.sportmotor.hu/motor...eszt-83547

a múltkor este egy dombon ilyen jött szembe velem...azt hittem földönkívűliek...csak 2 darab karika és középen egy erős fény kb 200al közeledett...
És ennek nagyon komoly a műszerfala is..





minimal Elküldve: 2012-11-07 17:42 Gumi

gampetibor írta: Sziasztok!
Ma este felrakták a téli gumiaimat. A nyári gumival erősen jobbra húzott az autó nagy sebességnél. Akartam is menni futóműállításra, de a téli gumival már nem húz jobbra egyáltalán. Ezek szerint a nyári gumi kopása okozta az elhúzást? Vagy a nyári alufelni esetleges deformitása? / téli 185 65 15 nyári 225 40 18 /


Én megnézetném a futóművet... a nyárit lehet már annyira megette a jobb futóműved vagy hasonlísd össze a jobb és bal oldali gumijaidat.

minimal Elküldve: 2012-11-07 17:40 Motorgenerál!

Coyote írta:
kempelen írta:
Lacza írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
Lacza írta: Sziasztok,

nem találtam jobb topicot, ezért ide írok.
Az történt, hogy az index visszahúzó rugó belevert a kartergázba...
Viccet félretéve elszakadt a láncfeszítőm, egyből ugrott is a lánc, mert nem volt benne gátló, eltörte a vezérműtengelyt, ami szétbarmolt maga körül pár dolgot. Eddig látom
most a problémák halmazát.

A lényeg: tud valaki bontott hengerfejet vezérműtengelyestül jó állapotban, jó áron E46 1.6 benzines N40B16AB motortípushoz?

Bármilyen infot szívesen látok!

köszi
Lacza


igazából az ilyen blokkok nem véletlen eladók. ebben sajnos nincs is feszítő. nekem előtte sok közöm nem volt a BMW-hez ( most sem nagyon ), de akkor is hallottam már, hogy ez az N40-es motor kerülendő. én múltkor racing-bazáron is sok eladót láttam. nem tudom a forgalmiban hogy van feltüntetve, de ha tudsz, akkor N42 motort tegyél bele. vagy ha veszel egy N40-est, akkor rögtön rendeld meg hozzá a már utólag kapható feszítőkészletet.

Igazából a BMW-nek vissza kellett volna hívnia az összes N40-es blokkal szerelt autót, mert ez a lánc átugrósdi minden bizonnyal típushiba (korábban már volt tárgyalva a dolog)
Amúgy igazad van, én is gondolkodtam az N42-es blokkon...


Köszi a gyors választ nektek. Mikor megtudtam, mekkora a baj, egyből arra gondoltam, hogy itt az alkalom egy nagyobb motort beszerezni, csak kicsi utána olvasás után azt találtam, hogy hatalmas szívás az engedélyeztetés (időben és pénzben). Az N42-es típus azonosnak számít vajon? Mondjuk lehet mindegy, mert a forgalmiban szerepel a motorszám, ami tartalmazza a típust is. Mit tudtok az engedélyezésről, vagy hol lehetne utána járni?


Azonos motorkódú motort engedély nélkül bármikor cserélhetsz az autóban.

Eltérő motorkódú motort, de típusazonost, azaz ami az E46 típusbizonyítványában van (ebben az esetben N40-ről N42-re) kis utánajárással és engedélyeztetéssel bármikor.


na ez az egyik indok amiért szeretnék a BMW-nél maradni. Remélem az új modellekben sincs egyedi motorszám.


Egy 1999-2000 körül 318i E46-ba is az N40 van?

minimal Elküldve: 2012-11-06 14:12 Szervíz

Coyote írta:
minimal írta: Találtam egy ilyet a műszerfalon...nem világít , de a könyve sem írja hogy miez.

miez?



megpróbáltam illusztrálni mert sehol nem találltam ilyet


Katalizátor-túlmelegedést jelez.

A lehetséges problémára guglizz rá, de a megoldás gondolom hibaolvasás, mert lehet, hogy csak egy szenzor szarakodik, de az is lehet hogy ki kell szerelned a katalizátort. Mert ahogy én olvasgatom, nem kell az oda Persze a hibajelet ki kell valahogy iktatni.


köszi. nincs baj vele csak évek óta látom már ezt a jelet de sosem világított és most gondoltam rákérdezek mert a könyvben nem találltam.

minimal Elküldve: 2012-11-06 13:51 Szervíz

Találtam egy ilyet a műszerfalon...nem világít , de a könyve sem írja hogy miez.

miez?



megpróbáltam illusztrálni mert sehol nem találltam ilyet

minimal Elküldve: 2012-11-06 11:56 Szervíz

vivaladiesel írta:
Coyote írta:

nem, semmi baj vagy tünet nincs, pusztán a kerek km állás miatt jutott eszembe.


Akkor minden OK.
Amúgy az én bömösömnek az órájában volt 225 000KM, valójában lehetett benne vagy 340 000km minimum. Ennek ellenére az eredeti vezérműlánccal jártam vele. Nem csörgött, nem zörgött. Megnéztük ugyan a biztonság kedvéért de minden rendben volt.


5-600.000km után szoktak panaszkodni hogy csörög, 200.000nél még szalon állapotú

minimal Elküldve: 2012-11-06 11:48 Szervíz

carobi írta:

Ha te lennék: visszavinném a kereskedőhöz - előtte meg odatelefonálnék, hogy ne feleslegesen cipeld az autót.
ha a kereskedő lenne: elküldenélek a p-ba, ahogy Jons is írja.

De ettől még nem kell feladni elsőre.


Látod, ha te és Jons is akik szeretik a BMW-t is ezt tennétek, akkor mit várjak egy kereskedőtől aki abból él, hogy átveri a hozzám hasonlókat ? Ennyit erről. Amit teszek, holnap rátetetem a kompjutert az kiirja mi baja a motornak, futó padra és fék padra a kocsit, kalkulálok és döntök. Köszönöm szépen a sok segítséget, jó hogy van ez a fórum és ti akik segítetek egymáson !!![/quote]

A leállás hibáját én 90%-ban a fordulatszám jeladóban keresném, a másik hiba meg az ABS jeladó lesz, a kerék mögött van egy kis ablak, nyisd ki és nézd meg milyen állapotban van a jeladó. kb 7000ft/db.

Ja...amikor éppen nem indúl akkor inditgasd és figyeld a fordulatszámot, ha nem mozdul akkor a fent leírt jeladó a hibás kb.15000ft.

minimal Elküldve: 2012-11-05 19:58 Mi lehet a baj?

hil írta:
minimal írta:
jons írta:
minimal írta: Ledes (can-bus) rendszámtáblavilágító miért nem akar világítani vajon? az izzó melegszik de nem világít.


Sima izzó gondolom működik. Nézd meg közvetlen 12v-ttal, akkuról. Ha akkor sem világít, akkor maga a fényforrás hibás.





SIKER! érdekes. először úgy raktam bele hogy levolt kapcsolva a lámpa és nem ment egyikse. utána beleraktam az egyiket felkacsoltam a helyzetjelzőt és utána kivettem a másikból a sima izzót és úgy raktam bele a ledeset és most már kész a karácsonyfa. van még 2db ledesem ha kell valakinek



Szia! Nem lehet, hogy záróirányban sikerült beraknod?? Amit leírtál az tuti nem lehet megoldás erre a problémára.





Nem tudom mert megforgattam amikor nem kapcsolt fel de semmi.

minimal Elküldve: 2012-11-05 18:13 Mi lehet a baj?

jons írta:
minimal írta: Ledes (can-bus) rendszámtáblavilágító miért nem akar világítani vajon? az izzó melegszik de nem világít.


Sima izzó gondolom működik. Nézd meg közvetlen 12v-ttal, akkuról. Ha akkor sem világít, akkor maga a fényforrás hibás.





SIKER! érdekes. először úgy raktam bele hogy levolt kapcsolva a lámpa és nem ment egyikse. utána beleraktam az egyiket felkacsoltam a helyzetjelzőt és utána kivettem a másikból a sima izzót és úgy raktam bele a ledeset és most már kész a karácsonyfa. van még 2db ledesem ha kell valakinek






minimal Elküldve: 2012-11-05 17:56 Mi lehet a baj?

Ledes (can-bus) rendszámtáblavilágító miért nem akar világítani vajon? az izzó melegszik de nem világít.

minimal Elküldve: 2012-11-05 14:18 Autóvásárlás

Alesi írta:
si3rrabravo írta:
hil írta: Sziasztok!
Mi lehet a baj ezzel az autóval:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...0i-5423135
Az ember már 3 éve hirdeti.


Lehet azért hírdeti 3 éve mert mint ahogyan írja is: "nincs ideje álmodozókkal traccsolni"! Lehet traccsolnia kéne és már rég elment volna!




Mostansag en is esrevettem, hogy nagyon nagy divat lett nyilvanosan, elore lehurrogni a vevot, mondvan, ha komolytalan, akkor oda se menjen, ne pazaroljak az idejuket.

En most mondom, hogy aki ilyen es ehhez hasonlo hirdetest tesz fel, ahhoz el sem megyek, meg akkor sem, ha komoly vevo vagyok, akarmilyen jo autot aruljon. A kereskedonek az a dolga, munkaja, hogy a vevo igenyeit kielegitse, ha ezen a heten meg komolytalan vevo vagyok, lehet hogy par honap mulva komoly leszek, es egy olyanhoz, aki arra is baszik energiat forditani, hogy megmutasson egy autot, ahhoz tutira vissza se megyek...


Én beleírom...nem így ahogy itt van, de érzékeltetem. Lehet, hogy téged még nem találltak meg a "teszt pilóták" és ezért akadtál ki ezen mert amikor te autót veszel van vásárlási szándékod.
Az rendben van, hogy a kereskedő dolga kiszolgálni a vevőt, de honnan tudod ki a "vevő"? Amíg én sem írtam bele addig boldog-boldogtalan jött ki...autózott majd elment, én meg tankoltam és nem tudtam a dolgomat intézni mert vártam rá aztán vagy jött vagy nem mert útközben vett másikat mert akkor nem kell eljönnie győrből pestre persze nem szólt róla vagy késett 1-2órát mert nem ismeri pestet (pedig hozzám az M0-son nem nehéz kijönni)...vagy csak simán kijöttek 3man és mind a három vezetni akarta és 1-2-3 parketta mert ők abból tudják hogy jó-e a motorja vagy átakarnak menni a térdig érő kátyún... Ha valaki komolyan akar valamit az eljön és már az elején látszik rajta hogy tényleg akar venni vagy csak majd 1-2év múlva de addig kipróbálja az összeset ami a neten van de nem is ez a baj hanem hogy utánna megszólal...na és mi a vége? Ezeknek nincs fogalmuk sem az alkatrész árakról sem arról, hogy mibe kerül egy kocsit fentartani...
A te jól szervizelt autódat amibe pénzt,energiát nem sajnáltál széppé,jobbá varázsolni mond rá egy olyan árat amiért lelakott motorhibás mindenbaja van autót kapni (mert inkább megveszi azt és kinlódik vele mintsem venne egy drágábbat ami rendben van, ő tudja hogy ha a szarabbat megveszi a két autó külömbségén majd marad 2forint 50fillér és akkor ő jó üzletet csinált).

Ha pedig magánszemélyként árulsz és sem a fönököd sem a munkád nem olyan aminél megengedheted azt, hogy jön valaki akkor elmész legalább 1 órára akkor máshogy nem tudod kiszűrni.(mert amúgy tényleg nem jönnek ki ha benne van. kop-kop-kop)

bocs a regényért...