minimal fórum hozzászólásai

minimal Elküldve: 2015-02-13 15:51 izzók / izzókészlet

ans777 írta: Tudnátok nekem belinkelni (ha létezik) olyan helyzetjelző izzót, aminek fehér fénye van? (Nem ledes, sima, csak fehér fényű. )
Mert a xenon mellett nem néz ki nagyon jól a sárga helyzetjelző.
Vagy az is jó, ha adtok pár tippet hol lehet ilyet venni.
Köszönöm!
(3' E46, Sedan 318i, 2002)


A xenon mellett mindegyik fehérfényű izzó sárgának fog látszani. ha fehér ledest veszel bele akkor nem lesz sárga.

minimal Elküldve: 2015-02-08 11:57 Olajzabálás

m87z írta:
mrred írta: Sziasztok!

Van egy 2005.12 gyártású 320D E91-es autóm. Mostanában nagyon eszi az olajat. Most lett benne cserélve turbó kb 1 hónapja, de mai nap már a sárga kancsó ki is villant. Kb 4000 km-et mentünk vele ezen időszak alatt..szerelők nem nagyon tudtak mit mondani, a turbót mondták még decemberben, január elején meg is adta magát, de már cserélve lett.
Olajszag is szokott lenni néha az utastérben, illetve ha megállok akkor utána kint is olajszag van néha...
Gyári olajjjal van használva (ha át nem b*sznak a szerelők).
Most öntök bele 2 L-et de már nem tudom mit csináljak, hova vigyem....

Mi lehet a baj? hátha már volt valakinek ilyen jellegű gondja,



helo
sztem még próbáld meg azt hogy járó motornál a kipufogóhoz odateszel egy fehér rongyot és nyomod a gázt mert ha eszi az olajat akkor fekete pöttyök lesznek a rongyon meg ugye elég jól kormol a gép mellette, bár mondjuk ez a módszer nem tudom hogy működik e a részecskeszűrővel szerelt példányoknál, de egy próbát azért megér hátha...


Nem fog mukodni. Csak ha rossz a resz.szuro de akkor a kipuf belseje is kormos nem femtiszta.

minimal Elküldve: 2015-01-28 22:42 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
bocyzx10r írta:
batigol09 írta:
leroyclub írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Városban 9-10 literes fogyasztás normális 2.0d aut esetében? Tavasszal-nyáron beéri 6-7 literrel is. Vagy nézessem meg, mert "történt" valami... (Tudom hogy tél van, de nincs minusz 20) Nálatok hogy esznek a gépek?
köszi a segítséget


Szerintem sok. Nekem automata varosban is nagyon max 8. Computer szerint 6-6,5 de mindig szamolom es csal


Szia!

Szerintem is sok, kompom 6.8 - at mutat persze full tankkal eddig 580 km mentem kizárólag városban, és most negyed alatt van a mutató kicsit, a hátralévő km 130 óra szerint. Azaz jobb esetben 680-690 et fogok menni 60 literrel...



Hali!

Sztem nézesd meg...nekem 7litykó ha csak városan használom...


nem akartam eddig mondani, de nekem a benyás is elmegy 8 liter körül télen városba. azért vicces amikor a dízelesek így aggódnak a fogyasztás miatt, ami éárthető, hisz nem véletlen vettek dízelt. az automata meg 1-1,5 litert simán rádob. a máésik a vezetési stílus. manuális váltósoktól is hallom dízelesektől, hogy városban 3dikban mennek. míííí? én is elmegyek 5-ben. mostanában szoktam rá a 4-dikre. ugye automatánál nagyon válogatni sem tudsz, ha automatába használod. a kényelemért fizetni kell, és mondjuk egy pesti forgalomban, nem tűnik magasnak. lehet ott az enyém is megenne 9 litert.



Ha kistávozol vagy dugozól, sok mindentől függ, pl a vezetésistílustól is.

minimal Elküldve: 2015-01-26 21:56 Lámpabúra polírozás

leroyclub írta:
csbalu írta:
notoriusbg írta:
csbalu írta: Hol érdemes venni lámpabúrát?
http://tuninglampak.unas.hu/sp...ift-utani-

Ezt találtam 15-ért, nem tudom van-e minőségben különbség, vagy mi ennek a reális ára?


Szia, nekem nemrég Bosch-t intézett a szerelő és elégedett vagyok vele. Bár az enyém pre-FL coupe, szerintem neked is hasonló árban lehet, ha most kéne magamnak venni, itt nézném meg: http://autoalkatreszed.hu/sear...3128382191 (az enyémbe való cikkszámra kerestem).


Nem!
Facelift előttihez van olcsó Bosch... FL utánihoz nincs semmi, csak 1 kínai után gyártott... ami hát... Mondjuk jobb mint a semmi.


Igen sajnos, én sem találok sehol gyárit... összesen 1 oldalon találtam utángyártottat (ugyanitt a tunninglámpáknál 15ért) de félek hogy nem lenne tartós. Bárdi-val is egyeztettem ök sem tudnak rendelni sem



Egy fényező vagy autókozmetika 5e körül megpolírozza, az nem lehet megoldás?

minimal Elküldve: 2015-01-26 21:53 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Nem kéne tudom, mondták mások is, tartózkodnom kéne az N46b20 motortól. De találtam egy hirdetést:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-8627181
Mi a véleményetek róla, szerintem a Km nem valós, a képek szarok, nem gondolnám, hogy valaki azért ültette az autóját, hogy 12 év alatt csak ennyit menjen vele. Eladó szerint csupán rövidebb rugók vannak alatta, én úgy gondolom, nemes egyszerűséggel csak vágtak belőle.

hil



ha ezek igazak, akkor drágán adja. ráadásul "ideiglenesen" ki van vonva a forgalomból. ki tudja miért nem kapott műszakit mondjuk. azért ha valaki E46-ban rugót vág, az nagyon gáááz. ezen a hirdetésen iylen képekkel nem akadt volna meg a szemem.


Ezek ideiglenesen(külföldi okmányokkal) vannak kivonva, vagyis akár kint akár itthon forgalomba helyezhető maradt, de attól még lehet rajta kinti műszaki ezt az eladótól kellene megkérdezni. Alvázszám alapján kiderül, hogy valós-e. A franciából valók nem nagyon látszanak meg néha az olasz... A többi országbeli 99%-ban tutira látszik.

minimal Elküldve: 2015-01-25 21:35 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Superpippo írta: Sziasztok! Pár napja reggel észleltem, hogy olajfolt van a kocsi alatt.Azóta is mindig van alatta folt.Viszem majd szerelőhöz csak addig is idegesít, hogy milyen olaj folyhat.Motor vagy váltó esetleg szervó?Motorolaj szint maxon van. Van tippetek?


Motorolaj. Azért van max-on mert ez nagyon minimális szivárgás még, 1 hét múlva ha minden nap enyi elmegy akkor már látni fogod a pálcán is.

minimal Elküldve: 2015-01-22 11:47 320d Motor

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.


Én tavaly találkoztam egy olyan 1es BMW-vel (e87) amiben gyárilag nem volt klíma.

minimal Elküldve: 2015-01-20 18:46 M3 vásárlás

mgerihun írta:
minimal írta:
mgerihun írta: Megint picit okosabb lettem Na szóval, az automata gyárilag 0,3-sec-el gyorsabb mint a manuális és a cabrio lassab 0,5 mp-el. Tehát a legideálisabb E92-es coupe M3 automata DSG/DCT duplakuplungos kormány váltóval.....


nekem zavaros amit beszélsz...ha sokat városozol minek számit a gyorsulása? ha hazajössz 0,5mpvel elöbb leszel itthon? tulajdonképpen elkéne döntened hogy coupe v. cabrio tetszik/szeretnél, automata v. manuális tetszik/szeretnél illetve dizel v. benzines tetszik/szeretnél. Fogalmad sincs mit akarsz csak az adatok alapján próbálsz autót venni.


Miért, a színe alapján vegyek autot? Nem, a használtauto tesztek és a gyári adatok alapján próbálok autot venni...Mérlegelek, ez nem 1 milliós tétel, gondoltam BMW fórumon hátha akad valaki, akinek már volt köze valamelyikhez, de eddig még senki nem jelentkezett. Adok mások véleményére, ha jó érvekkel támasztja alá amit mond. Nem városozom sokat, és kis város, nincsenek nagy dugók, de van a környéken pár pálya ahova lejárnak tulajok, és számít az a fél mp ebben a kategoriában, amikor a 2.0L-es 400-as Evo X 3,7 mp alatt futja a 100-at, M3 4,6 (cabrio 5,2) és csak azért hoztam fel cabriot, mert árban a sima coupe-k alatt mozog, de az nem az én világom, hiába kemény tetős.


Az én tapasztalatom az, hogy aki akár csak egy "mezei" BMW-t vesz még annak is vannak elképzelései, hogy mit szeretne pl. 3mas dizel kombi belül navi legyen minimum és a színéről is van elképzelése ha már évekig nézegetni fogja. Az eddigi írásod alapján akkor jó lesz egy rózsaszín m3 e92 dsgvel ezek szerint? értem hogy adsz más véleményére, de te mit szeretnél? mi áll hozzád alapból közel? Ha van valami komoly gyorsulási verseny a környéken amire járni akarsz akkor építeni kell és nem kell félni hogy lenyom az evo X...

minimal Elküldve: 2015-01-20 18:04 M3 vásárlás

mgerihun írta: Megint picit okosabb lettem Na szóval, az automata gyárilag 0,3-sec-el gyorsabb mint a manuális és a cabrio lassab 0,5 mp-el. Tehát a legideálisabb E92-es coupe M3 automata DSG/DCT duplakuplungos kormány váltóval.....


nekem zavaros amit beszélsz...ha sokat városozol minek számit a gyorsulása? ha hazajössz 0,5mpvel elöbb leszel itthon? tulajdonképpen elkéne döntened hogy coupe v. cabrio tetszik/szeretnél, automata v. manuális tetszik/szeretnél illetve dizel v. benzines tetszik/szeretnél. Fogalmad sincs mit akarsz csak az adatok alapján próbálsz autót venni.

minimal Elküldve: 2015-01-17 15:33 M3 vásárlás

mgerihun írta: Az a vicc, hogy pl az M5 és M6-os olcsóbb. Sedan nem kell, akkor Evo X-et vennék, 6-os meg....nos tudjátok, nem lett valami szép, na bocs ha valakit sértek ezzel. Persze jó az M3 mellé valami olcsóbb diesel, lehet tartok mellé egy 8-10 éves saab-ot vagy egy 206-os Peugeotot , kb 200-300 fontért lehet kapni utóbbit. Biztosítás, adó elég dúrva M3-ra itt UK-ban. Évi 1800 font a biztosítás és 450font az adó, kb 915.000Ft/év XD de 335D sem sokkal jobb, ott 1600 és 225
Manuális váltó nálam sem opció, szerintem kell a kormány fityegő, vagy egy automata/fél automata váltó 300Le felett.
Csatis írhatnál pár szót, mik a tapasztalatok, kopó alkatrészek, szervízigény stb. 95ös elég bele, vagy 98as, gumik ha normál használatban van 95%-ban, akkor meddig bírják, fogyasztást ismerjük, de azért azt is leírhatnád. Motor bírja-e hosszabb távokat, teszem azt nyáron haza szeretnék menni 2-3 hétre, 2200-2400km innen Manchesterből Pécs, lehet vele ekkora távon gond?



- elég gáz lenne ha nem bírná ki azt a távot...
- Ha sokat városozol kinyírod a részecskeszűrőt a 35d-ben.

minimal Elküldve: 2015-01-06 23:00 Akkumulátor

Tamas781105 írta: Sziasztok! Nagy gondba vagyok.Van egy e46-os 320d-m akkumlatort kelett cserelni azota nincsen müszerfal visszajelzes semmire. Mi lehet a gond?


Nézd át a kesztyűtartóban a biztosítékokat.

minimal Elküldve: 2014-12-31 12:18 320d Motor

YELLOW írta:
minimal írta:
GRM írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
Hali!

Ezt olvastam.:

dieselt remélem senki sem használ hosszabb távon (mindennap) alacsony tanktartalommal? Mert felhevül a tankban lévő kevés üa, és lecsapódik belül a pára... és az szépen az adagoló és porlasztó halálához vezet(mind elektromos, mind mechanikus)

Mennyire helytálló ez?! köszi



nem csak dízelre igaz. ráadásul a több üzemanyag segít az üzemanyagrandszernek is. hűti a szivattyút. ha valaki sokat jár negyed tankokkal,vagy kevesebbel, annak meg lesz a következménye. én pl a negyedet és a fél tankot szoktam üresnek tekinteni. ha véletlen hosszabb távra megyek, akkor kijáratom elég alacsony szintre. télen meg pláne érdemes hagyni tartalékot mindig. nem lehet tudni mikor maradsz az út szélén bármilyen ok miatt, amikor jó ha van tartalék.


Kiváncsiságból kérdeztem, mondom hátha itt tudtok adni rá értelmes választ. Én akkor szoktam rátankolni mikor kigyullad a sárga és csurig vágom

Most is televágtam jo kis lukoilos nyállal 207 ft ért


én olyanra gondolok, mint a volt szomszéd, aki 2ezeré tankolt mindig amikor már miuszba fordult a mutató. vagy egy másik ismerős, hogy 5000-től többért sosem tankolt, szinte mindig világított a szegénységjelző. cserélhetett is AC pumpát.


A jó minőségű üzemanyagszűrő nem engedi át a vizet! - de az alacsony üzemanyagszint valóban nincs jó hatással az üzemanyag pumpára - ahogy Yellow is írta...


Én mondok ellenpéldát: ismerősöm 7éve vett egy 530d e60-t, gyakorlatilag a range folyton 0 és annyira kijárja hogy ha tankol bele 5000t akkor is csak 100at mutat és alig mozdul a mutató. Ez 7éve megy így és nem kellett ac-t cserélni.


ennek minek autó? vagy csak így tudnak anyagot lopni neki? nehogy már egy 30d-be ennyit tankoljanak. hétvégén beállok a kútra a szomszédos városba mentem át, ment előttem egy opel. ha tudom odajön, akkor megelőzöm, mert arra a kútfejhez állt be ahova én szoktam. (többi fel, vagyis pisztoly szar) komolyan mondom 5 percig tankolt. elhúz a rákba, odamegyek és komolyna mondom ~2000 Ft-ért tankolt!!! 5, valamenniy litert. holott 343 volt az ára + a 15Ft/L kedvezmény mínusz. én komolyan nem értem. egyik haverom is ilyen. neki már alig indul, csak ha megtankolja. mondom egyszer tankold meg, (nem is nagy a tank, kb 40-45 liter) aztán a felét vegyed a nullának. hádehogy az mennyi pénz, mondom 15ezer ft ki ne bírd már. persze új AC-t nem akar venni. mondom akkor mit csináljak vele? szerintem az ismerősöd tegye össze a két kezét. csak neghogy egyszer pályán adja meg magát vagy kitudja.


Pedig rengeteg nagy BMW-t látok a kúton párezerért tankolni. Múltkor egy tag odaszaladt hozzám hogy az e60ba(elég leszakadt példány volt) hogyan tudja a guminyomás ellenörzőt resetelni...kérdeztem tőle hogy milyen amúgy az autó...mondja nagyon jó ez a 30d mert városba 6litert fogyaszt... mondtam akkor a tied nagyon jól fogyaszt és ránéztem az oszlopra hogy mennyiért tankolt: 1995 ft.

minimal Elküldve: 2014-12-31 11:56 320d Motor

GRM írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
Hali!

Ezt olvastam.:

dieselt remélem senki sem használ hosszabb távon (mindennap) alacsony tanktartalommal? Mert felhevül a tankban lévő kevés üa, és lecsapódik belül a pára... és az szépen az adagoló és porlasztó halálához vezet(mind elektromos, mind mechanikus)

Mennyire helytálló ez?! köszi



nem csak dízelre igaz. ráadásul a több üzemanyag segít az üzemanyagrandszernek is. hűti a szivattyút. ha valaki sokat jár negyed tankokkal,vagy kevesebbel, annak meg lesz a következménye. én pl a negyedet és a fél tankot szoktam üresnek tekinteni. ha véletlen hosszabb távra megyek, akkor kijáratom elég alacsony szintre. télen meg pláne érdemes hagyni tartalékot mindig. nem lehet tudni mikor maradsz az út szélén bármilyen ok miatt, amikor jó ha van tartalék.


Kiváncsiságból kérdeztem, mondom hátha itt tudtok adni rá értelmes választ. Én akkor szoktam rátankolni mikor kigyullad a sárga és csurig vágom

Most is televágtam jo kis lukoilos nyállal 207 ft ért


én olyanra gondolok, mint a volt szomszéd, aki 2ezeré tankolt mindig amikor már miuszba fordult a mutató. vagy egy másik ismerős, hogy 5000-től többért sosem tankolt, szinte mindig világított a szegénységjelző. cserélhetett is AC pumpát.


A jó minőségű üzemanyagszűrő nem engedi át a vizet! - de az alacsony üzemanyagszint valóban nincs jó hatással az üzemanyag pumpára - ahogy Yellow is írta...


Én mondok ellenpéldát: ismerősöm 7éve vett egy 530d e60-t, gyakorlatilag a range folyton 0 és annyira kijárja hogy ha tankol bele 5000t akkor is csak 100at mutat és alig mozdul a mutató. Ez 7éve megy így és nem kellett ac-t cserélni.

minimal Elküldve: 2014-12-30 09:48 Mi lehet a baj?_

szegenysanyi írta:
viktor írta:
YELLOW írta: [quote="szegenysanyi"


szerintem nem ártana váltóolajat cserélni benne és mondjuk egy program frissítás is jó lenne.


Mielőtt nagyon költekeznél, az alapjárat vezérlő motort próbáld kitakarítani.


Van itt a környéken olyan srác aki sima e-bay-ról rendelt hibakód kiolvasóval dolgozgat, annak lenne értelme vajon? de ha épp nem világít a hiba piktogram akkor gondolom nem fogja látni mi a baj, vagy elmenti a hibát a kocsi?


Eltarolja, de olyat vegyel ami BMW-hez van es tud az osszes moduljabol olvasni. A sima univerzalis olvaso az keves hozza.

minimal Elküldve: 2014-12-23 20:24 320d Motor

spencer írta: Sziasztok!
Nekem pedig hidegen ha beindítom 1 tekerésre indul csak utánna elkezd rángatni 2-3 sec-ig míg elkezd normálisan járni. 3.0 204 lovas motorral van szó. Szerintem valelyik csúcs vagy csúcsok. Diaggal ezt sem lehet kiszűrni ki kel venni és padon megnézetni az értékeit? Vettem STP injektor tisztító adalékot az segíthet ilyenkor még?
Üdv


A gyertya is lehet rossz. Merjetek ki.