minimal fórum hozzászólásai

minimal Elküldve: 2014-10-03 12:18 Autóvásárlás

jons írta:
Danibattya írta: Sziasztok,
E46 320d után szeretnék egy E60-at abból is facelift, automata,bézs, 30xd érdekelne ha tud valaki hasonlót jóbőrbe az írjon

Köszi
Dani


Teljes jóindulattal kérdezem, hogy miért keresed a bajt magadnak? E60 nem műszaki remekmű, azonkívül automata, dízel és ráadásul x-es is... Ez még 46-ban sem életbiztosítás nemhogy e60-ban. Nézd meg mennyibe kerül egy szép e39 vagy e46, meg mennyibe kerül egy e60... ami fiatalabb és elvileg többet kéne hogy érjen a piacon.



A sok lepusztított hiteles szemetet lehet megvenni gombokért, ugyan ez van 46nál is...lehet venni 2004eset 1m-ért meg 2,5mért is. Ha egy normálisan szervizelt ápolt példányt vesz és még ő is foglalkozik vele nem fog csődbe menni. 46nál is belenyulhat a szarba. Én úgy vettem észre mindig azok szidják az e60/61-et akik a legolcsóbbat megveszik és már a keze-lába lóg, olyankor már nem tud jó autót csinálni belőle...itt is vannak tipushibák mint más tipusoknál és ismertek is.
Ha talál egy jó példányt sok örömet okoz.


minimal Elküldve: 2014-09-04 00:09 Egyenetlen alapjárat

eLevente írta:
eLevente írta: Sziasztok!

E46-os 150LE-s 320d-m van, és amíg hideg a motor kicsit rángat, nagyobb gázzal kell elindulni, hogy ezt ne tegye.
Azt is észrevettem, hogy néha látszik, hogy az alapjárati fordulatszám nem teljesen egyenletes, kicsit mozog a mutató fel-le, de ez minimális.
Ami viszont feltűnő, hogy ha kis gázzal állandó sebességgel haladnék, akkor szintén mozog a fordulatszám, viszont már jobban látszik, és rendesen érezni is, ahogy rángatja a kocsit.
Ez egy kicsit nagyobb gázra eltűnik.
Van esetleg valami ötletetek, hogy ez mitől lehet?


Nos, megoldódott a probléma, kiderült, hogy a motortartó bakok voltak elég rossz állapotban, ez okozta nagyrészt a rángatást.
Teljesen nem szűnt meg, elvileg kettőstömegű lendkerék/kuplung csere oldaná meg teljesen, de még bírják egy darabig, és így már csak minimálisan érezhető a gond.


Én automatánál tapasztaltam/láttam ilyet, amikor egyenletes gázadásnál ugrál a fordulat... az wandler hiba szokott lenni.


minimal Elküldve: 2014-08-29 11:17 Motorgenerál!

andrew írta:
szotakdavid írta:
andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok

Van egy 320Ci e46-os gépem. Nemrég vettem és olajfogyasztás eléggé drasztikus. eléri a 1L/1000km.

kérdés hogy hengerfej felújítással mennyit nyernék vagy érdemesebb egész motorgenerálnak nekivágni?


m54226 s1


úgy tudom, hogy ilyenkor ezeknél az alublokkos motoroknál a hengerfalról kopik le egy bevonat ami miatt eszi az olajat, nem a hengerfejnél megy el.


ja értem akkor az nem egyszerű eset. még annyit hogy 305ezernél jár a km.

5w40es olajjal nyerek valamit?


Gondolom az olajlecsapató szelep és a hozzá tartozó csövek cserélve lettek...


Semmit nem csináltam még. Mi is az a olajlecsapató szelep?


Nem folyik valahol átnéztétek?

minimal Elküldve: 2014-08-01 16:27 Akkumulátor

elgeri írta: Sziasztok

Általános aksi kérdésem lenne, jelenleg még szerencsére nincs semmi problémám.
A profilomban leírva látható 2008.01-es 116i van nálam kb. negyed éve.
3 ajtós, tehát keret nélküli az ablaka, ami minden nyitásnál/csukásnál le/fel húzza a karosszériában lévő helyéről/re.

Szerintem még nem volt cserélve benne aksi, és ha jól számolom, akkor már több mint 6 éves.
Félelmem, hogy egyik napról a másikra egyszer csak meg fog dögleni, és akkor cseszhetem. Se az ajtót nem tudom majd kinyitni, mer ugyebár akkor nem fog le/fel húzkodni (vagy azért enélkül is nyitható vajon?), se nem tudom elvinni szervizbe, hozzáértőhöz, aki megfelelőre cseréli, ha kell újraállít rajta ezt-azt (nem tudom mit igényel az elektronikája ilyenkor).
Tudom, hogy lehetnék ügyes, és kicserélhetném magam is, de én azt mondom mindenki maradjon a kaptafánál

Szóval a kérdése:
Lehet vajon valahogy előre jósolni, hogy mikor pusztul el az aksi, vagy amíg érezhető elektronikai / indítási gondjaim nincsenek, addig nem lesz baj?
Feleslegesen, előre nem szeretném kicserélni azért.

Előre is köszi a tanácsokat!


Kitudod nyitni lemerült akksival is majd az ajtót mert fog az ablak annyit engedni.
Vidd el a szerelődhöz és majd kiméri az akksit, ő látni fogja, hogy gyengélkedik-e már.

minimal Elküldve: 2014-07-31 16:17 Az E90/E91 üzemben tartási költsége

kopasz írta: Sziasztok!
Választás előtt állok.E46 eladva és szeretnék valami újabbat.E90/91 ill. E60 közül szeretnék választani.Valakinek tapasztalat esetleg valaki hallott valamit ezekről?!Gondolok típushibákra,stb.
Köszönöm!üdv:Roli


Ha benzinest veszel akkor a kötelezőkön kívül nem nagyon tud meglepetést okozni.
E60/61-es szériának érzékeny a futóműve,ha esetleg olyat veszel aminek cserések a futómű alkatrészei elötte nézz körbe, hogy milyen árban tudod cserélni.

minimal Elküldve: 2014-07-18 15:09 Társalgó

YELLOW írta:
Bero írta:
kempelen írta:
Bero írta:
minimal írta:
Bero írta: Sziasztok! Azt szeretném kérdezni (főleg akinek 2.0I E46-ja van 2.2-es benzin motorral 170Le),hogy nektek milyen az euro besorolás? Euro 4 vagy 3? Amit én vettem autó abba Euro 3 van,pedig elvileg az euro4-et simán kell bírnia (mobile.de-n néztem ugyanolyan autókat). Köszi!


EU4 szoktak lenni...az 520i E60 is EU4 ugyan ezzel a motorral.
Mér a 2001es 18i(143le) motorosok is EU4esek.



Az új autónknál a honosítási eljárás alatt a kedves nkh kék plakettet adott euro 3-s besorolással. Azért nem mindegy a reg adó így...


Szia Bero,

Nem látok néhány cseppet sem nélkülözhető információt...

- évjárat
- milyen váltó
- melyik piacra

Ezektől nagyban függ az eu besorolás.

Sokszor fent van az extralista között is, ha EU4-es, ott is érdemes ránézni mit mond alvázszám alapján...

Közben szerkesztem is egy kicsit a hozzászólásomat, mert 320i-ben is volt usa piacos...például, de lehet automata is... azért ezekről beszámolhatnál mielőtt az nkh-t "kurvaanyázzuk".



alvázszám alapján 2001.12. havi,papír szerint 2002.01. manuális 5 fokozatú váltó. A piac azt nem tudom,elvileg németországba készült,onnan is lett behozva. 320ci, 2.2-es 170 lovas motorral. Megnéztem a német forgalmit,ott euro III van D4 jelöléssel (ez valami németországi jelölés)
Szerk: Nem anyáztam én az nkh-t. Csupán az idegelt fel náluk,hogy az előttem lévő off autókkal szépen álltak fel a rámpára ahol a féket,felfüggesztést néznek,az enyémmel meg szinte padlógáz,alja majdnem leért,csattant akkorát.. Volt pofám szólni a vizsgabiztosnak hogy finomabban,miért kell így felállni (tényleg udvariasan mondtam) és én voltam elküldve a g.cibe hogy mehetek máshova meg hogy nem ér rá tökölni...


pontosan nem tudom megmondani, de nem hiszem, hogy EU4-es lenne. már csak azért sem, mert alapjaiban, az én motorom jóval korszerűbb, hiába korban egymáshoz esnek, de az enyém is EU3-as. és még teljesítményben is kevesebb.
szerintem 2004 környékétől lehetnek EU4-esek. az, hogy a német mit írt, vagy mit írnak az már megint embere válogatja. nem számít mit írsz csak könnyebben eladható legyen.


2001-től már vannak EU4-esek.
Az NKH a forgalmi alapján sorolja be, de ha tudsz igazolást adni hogy jobb akkor beírják.

minimal Elküldve: 2014-07-18 15:07 Társalgó

Bero írta:
kempelen írta:
Bero írta: YelLow: Köszi!
Kempelen: neked is köszi,és az nkh-t csak elmeséltem,hogy jártam Igen, a kinti okmány szerint euro 3 csak a német (Brief) nincs motorszám motorkód sem.. Most megpróbálok kérni a hivatalos bmw magyarországtól egy igazolást,hátha adnak róla egy papírt hogy euro 4-es a motor alapján (mérés szerint simán teljesíti az euro 4-et tudomásom szerint) és azzal visszamenni az nkh-hoz. ha sikerül akkor spóroltam 70 ezret


A BMW magyarország kérni fog egy igazolást a gyártól, hogy XY alvázszám ilyen EUR besorolású, de ha jól tudom baráti kézfogásra nem állítják ki az igazolást...



Így van! Nem tudom mennyi pontosan (talán 10Ft) / ccm3 ez az igazolás! még mindig jobb mint a 70 ezer Ft többlet!



úgy tudom 26000ft.

minimal Elküldve: 2014-07-17 08:38 Társalgó

Bero írta: Sziasztok! Azt szeretném kérdezni (főleg akinek 2.0I E46-ja van 2.2-es benzin motorral 170Le),hogy nektek milyen az euro besorolás? Euro 4 vagy 3? Amit én vettem autó abba Euro 3 van,pedig elvileg az euro4-et simán kell bírnia (mobile.de-n néztem ugyanolyan autókat). Köszi!


EU4 szoktak lenni...az 520i E60 is EU4 ugyan ezzel a motorral.
Mér a 2001es 18i(143le) motorosok is EU4esek.

minimal Elküldve: 2014-06-07 16:48 Ennyit a szervízekrõl!!!

Szemy írta:
YELLOW írta:
Szemy írta:
Szia hil!

Sajnos nekem pont olyan tapasztalatom van az olajcserevel dizelmotorban, ami jelen esetben a markaszervizet tudja alatamasztani, igaz csak a minösegi kifogasban, nem a mennyisegiben.

Mult heten csütörtökön csereltem en magamnak az olajat, igy atveresröl szo nem lehet. 8,5 liter Castrol Edge Titan FST 0W-30 olaj került a motoromba, amely 3-4 perc jaratas utan (tehat meg 1 m-t sem ment az auto) mar fekete!!! volt. Vilagos: sok lerakodas (korom meg miegymas) van sajnos a rendszerben, pedig eddig csak 118.000 km tett meg az auto.

Szandekosan nem hasznaltam motormosot, csak alapposan leengedtem a regi olajat es igy akartam megnezni milyen is lesz a friss olaj nehany km utan. Viszont az engem is elegge meglepett, hogy mar sima alapjaraton is pillanatok alatt tiszta fekete olajat tud varatzsolni ez a csodalatos dizelmotor.

Ettöl függetlenül a markaszervizek eleg nagy mokamesterek, siman megtörtenhet, hogy kiszamlaznak valamit es nincs megcsinalva. Sajnos ilyen meg Nemetorszagban is elö tud fordulni...

Szemy


azért mert az előző olaj xar volt, ez meg ennyi idő alatt szépen feloldotta a cuccot, amit az előző nem volt képes. ha tiszta egy blokk és szűrű is le van cserélve, ennyi idő alatt egy dízelnek sem szabadna beszinezni az olajat.


Szia Yellow!

Nem a leengedett olajjal volt a gond, mivel az elmult 3-4 evben mindig a Castrol Edge FST 0W-30 került bele nemet vonalkodu flakonokbol. A mostani Titanium FST pedig csak egy adalekkal tartalmaz többet, mint az eddigi FST, ezert egetrengetö javulast nem kell varni az uj verziotol, nem ezen mulik a dolog.

Egeszen egyszerüen a motorom annyi "trutyit" allit elö, amit az olaj alig vagy nem is tud teljesen eltavolitani. A leengedett olaj olyan melyfekete volt 12.000 km utan, hogy az valami borzaszto. De tenyleg nagyon dulvan nezett ki.

A gyari elöiras szerint olajcsere folyaman nem kell sem mosoadalekot, sem extra mosoolajat alkalmazni. A leengedett olaj utan mehet bele az uj olajszürö, majd az uj olaj. Ennek pedig az a következmenye, amit le is irtam.

A markaszerviz pedig pont ugyanigy jar el azzal a különbseggel, hogy neki van max. 15-20 perce az egesz olajcserere, en meg addig varok, amig az utolso csepp "regi" olaj is ki nem cseppen a motorbol.

A dizelmotor tisztasagi fokat nem lehet összehasonlitani a benzinmotoreval. Amikor erröl beszelgettem a markaszervizben, en sem nagyon akartam elhinni, hogy ez "normalis", de most mar sajat szememmel is lattam, hogy bizony a dizelmotor az nem fenekig tejfel.

Szemy


Ez normális dizel esetében, ha meg nem hiszed el a szerviznek hogy lecserélte az állagán és a szagán érezni a külömbséget. Szagold meg a régi és a friss olajad

minimal Elküldve: 2014-06-01 11:34 Autóvásárlás

solyom76 írta:
Pocses írta:
solyom76 írta:
andree írta:
solyom76 írta:
andree írta:
solyom76 írta:
ZoleeSRB írta:
Thony írta:
YELLOW írta:
solyom76 írta: Esetleg, nem tudtok valakit Szombathely környékén aki eljönne velem bmw-t nézni,és ért is hozzá? Bár anno amikor az opelt vettem ott is olvastam mindent ,jót is meg rosszat is..belevágtam bejött..


talán m.attila (Mátyás Attila), ha éppen ráér. de eléggé el van innen tűnve.



És bp-n egy kiszemeltet?


Én Bp segíthetek.


köszönöm,egyenlőre Szombathelyen van amit kinéztem.Abban azért segíthetnél ,hogy le írod mikre figyeljek..


Szia,
Ha fent van a hahun, tedd fel a linket.


http://www.hasznaltauto.hu/aut...0d-7929394

Tessék..


Na ezekről a képekről nem sokat mondasz meg. Nekem is 136 hp-s van. Amit én tanácsolni tudok az az hogy mindenképpen nézesd át műhelyben. A lényeg hogy fel tudják emelni, és gépre tudják tenni. Típushibákról itt már nagyon sokat írtak, egy pár "súlyos" apróság: hátsó futómű kiszakadás, kormánymű, és a diesel gondok, nekem most pl kilőtte az egyik izzítógyertyát és lásd egy szar szerelés miatt. DIAG+Emelés mindenképpen, sokat spórolhatsz. A chippet és az ültetést nem hozom fel negatívumnak, kinek a pap kinek a papné.


Köszönöm..talán nem fürdök nagyot...


Látom, megfogod venni mindenképp! Sok sikert kívánok minden esetre.

Az még nem biztos,de szeretnék egy jó autót...de 1,2 mil.ből nem sok a választék..

http://www.hasznaltauto.hu/aut...l_-7930027

nem ragaszkodom pont ahhoz ,de nem tudom melyik legyen a távolság nem számít, országon belül elmegyek bárhová.





Nekem ez a második szimpatikusabb. Ha már a kettőből kell választani.
Nézd meg mind a kettőt, ne ugorj bele az elsőbe.

minimal Elküldve: 2014-05-28 15:23 klíma tisztítás

YELLOW írta:
minimal írta:
YELLOW írta:
minimal írta:
YELLOW írta:
hil írta:
minimal írta:
YELLOW írta: ózonos klímatisztítás közben, amikor hűt a klíma mint a veszedelem. 16°C-ra állítva, kijövő hőfok 1,7°C. szinte fagyaszt. és sosem volt még töltve a klíma. indítás után 10 perccel ez a kép fogadott.




cserélj szárítószűrőt


Szia!
Miért is kéne Y-nak szárítószűrőt cserélnie???
hil



miért is?


Azért mert 10 perc után is párás az ablaka?



hát az elején nem volt párás, és úgy lett. ja a pára kívül van mert ugye kint melegebb van, mint bent, és a hideg üvegen a kinti meleg nedvessége csapódik le. télen aa ház ablaka is belül párás, ahol meleg van.


Ha kívűl van akkor tárgytalan, de az nem látszott a képen


hát nem is azért csináltam a képet, hogy belül lefagyott az üveg hanem milyen jó kis hideget csinál, hogy lecsapódik a pára az üvegen... KÍVÜL


Van a környéken egy srác, ha bekapcsolja a klimát az egész első szélvédő bepárásodik BELÜL és perceket vár mire lemegy. Nem is arra gondoltam hogy lefagyott az ablakod.

minimal Elküldve: 2014-05-28 14:55 klíma tisztítás

YELLOW írta:
minimal írta:
YELLOW írta:
hil írta:
minimal írta:
YELLOW írta: ózonos klímatisztítás közben, amikor hűt a klíma mint a veszedelem. 16°C-ra állítva, kijövő hőfok 1,7°C. szinte fagyaszt. és sosem volt még töltve a klíma. indítás után 10 perccel ez a kép fogadott.




cserélj szárítószűrőt


Szia!
Miért is kéne Y-nak szárítószűrőt cserélnie???
hil



miért is?


Azért mert 10 perc után is párás az ablaka?



hát az elején nem volt párás, és úgy lett. ja a pára kívül van mert ugye kint melegebb van, mint bent, és a hideg üvegen a kinti meleg nedvessége csapódik le. télen aa ház ablaka is belül párás, ahol meleg van.


Ha kívűl van akkor tárgytalan, de az nem látszott a képen

minimal Elküldve: 2014-05-28 14:44 klíma tisztítás

YELLOW írta:
hil írta:
minimal írta:
YELLOW írta: ózonos klímatisztítás közben, amikor hűt a klíma mint a veszedelem. 16°C-ra állítva, kijövő hőfok 1,7°C. szinte fagyaszt. és sosem volt még töltve a klíma. indítás után 10 perccel ez a kép fogadott.




cserélj szárítószűrőt


Szia!
Miért is kéne Y-nak szárítószűrőt cserélnie???
hil



miért is?


Azért mert 10 perc után is párás az ablaka?

minimal Elküldve: 2014-05-28 13:04 klíma tisztítás

YELLOW írta: ózonos klímatisztítás közben, amikor hűt a klíma mint a veszedelem. 16°C-ra állítva, kijövő hőfok 1,7°C. szinte fagyaszt. és sosem volt még töltve a klíma. indítás után 10 perccel ez a kép fogadott.




cserélj szárítószűrőt

minimal Elküldve: 2014-05-26 18:25 Mi lehet a baj?

jejo80 írta:
jejo80 írta: Sziasztok!

Segítsetek.
Az észrevételem az lenne az autómnál 320i 2005 E90. Ma a nagy melegbe a városban araszoltam, és a titkos menüben a víz hőfokát megnéztem, és felment 111 fokig, majd vissza 107-re. Kiértem a városból és egy 100-as tempónál sem ment 107 fok alá. Ez normális, vagy valami gond van.
Benzines kolegák ha valaki megnézné, hogy neki mennyit mutat, és azt megosztaná, azt megköszönném.

Köszi.



Valaki tudna segíteni fenti dologban? köszi.


Nem tudom milyen állapotban van a hűtőd, de ha nagyon koszos a hütűbordád célszerű gőztisztítóval vagy magasnyomásúval kivülről megpucolni. én motornál jártam igy hogy nagy esőzés után telement sárral a hűtőborda és hasonlóan magasabb hőfokon üzemelt, majd kimostam és minden a régi lett.