tusi_ fórum hozzászólásai

tusi_ Elküldve: 2015-12-30 14:21 BMW318i E46

http://www.vezess.hu/magazin/a...#szavaztam

Erdekes cikk, ezt tapasztalom en is

tusi_ Elküldve: 2015-12-30 13:25 BMW318i E46

YELLOW írta:
viszont az E85-ös inkább hanyagold szerintem. én is agyaltam ezen, szűrőcsere előtt, vagy 30 literhez tankoltam 10 liter E85-öt, már pontosan nem emlékszem, de nem tűnt fel semmi. viszont ahogy olvastam, tud roncsolni az anyag. így is van az üzemanyagban kb 4% vagy nem is tudom mennyi, nem kérek többet belőle. tudom külföldön még több van benne.
én tényleg nem értem, lehet velem van baj (nem tudom), de nekem az N42B18 totál elég. sosem éreztem, hogy kevés lenne, lehet vele nagyon spórolósan járni. én a lassan 9év alatt sosem éreztem azt, hogy erősebb motor kellene, még ha valóban élvezném a nagyobb motort. ha havi 3ezer km-t autópályáznák, akkor kellene egy nagyobb motor, meg inkább oda már dízel, de ez is tud menni pályán szépen. magyarországra a mostani viszonyokra tekintettel 2 literestől nagyobb motor felesleges, ha ép ész érveket keresel.


Mar tobb ezer km-t letekertem vele es sztem jo. Roncsolni a Metanol roncsol, soxor összekeverik a 2-t. Annak külön üzemanyag rendszer kell, mert nagyon agressziv.
Itt rengetegen hasznaljak az e85-t es mint irtam, van e10-es benzin is, ami ugye mar 10% pia. A nemetek a mai napig nem nagyon tankoljak, mert az ADAC, meg az AutoBild kampanyt folytatott az uzemanyag ellen es a nemetek meg benyaltak. Akik tankoljak, - 14% a kocsi vezetoknek - azok nagyon pozitivan itelik meg. Semmifele roncsolodas, tobblet fogyasztas nem jelentkezett az elmult 4 evben. En mindnet benzint kiprobaltam itt es nekem a Rewe - itteni Auchan - E10 jott be a legjobban. ARALtol jon - BP leanyvallalat - es a legolcsobb.
Az ethanol nalam csak 1/3-ad aranyban megy a tankba. Amit eszre vettem, hogy a motor szebben porog fel, nyomatekosabb es kb 1-2 decivel eszik talan tobbet, de ez lehet attol is, hogy kemenyebbn lepek a gazra, mert elvezetesebb, ahogy megindul. Magasba nem szoktam porgetni, ott allitolag veszithet az erobol, hiszen tobb naftat kene betolnia, hogy meg legyen az 1-es lambda. Ugye az ethanolnak 9 kg levego kell a tokeletes egeshez, szemben a benzin 14.7 vel szemben. Ezt meg egy szivomotor is betudja szippantani alacsony fordulaton is

A 2.0-s motor ide is eleg szerintem No-ba. 120-130 nal itt sem erdemes tobbet menni, rengeteg utfelujitas, dugo, sebesseg korlatozas van. A legroszabb atlagsebesseget eddig mindig No-ban produkaltam, 100 km/h allattit
Annak azert orulnek, ha az enyem nem a butitott lenne, de igazabol nem szamit. Az tovabb megy 500 fordulattal es magasabban adja le a nyomatekat. En max 3200-nel valtok, mielott meg a Valvetronic nyitna, mert akkor kevesebbet eszik a kocsi.
Rekord fogyasztasom 5.2L, atlagban 5.8-6 literrel jarok. Ez keves varos, sok autpalya es fout.

E85 Mo.n , de legalabb is az AGIPnal nagyon rossz. Tankoltam 40 literhez 12 litert, de a fogyasztas 10% nagyobb lett es nem ment semmivel sem jobban a kocsi. Nemet/Osztrak e85 jobb, de meg a szlovak is allitolag.

tusi_ Elküldve: 2015-12-30 10:51 BMW318i E46

YELLOW írta:
sutius írta:
hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.

Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil

Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A pillanatnyi fogyasztás mérő az nállam is hamar kiakad, városban ritkán szoktam 5-be tenni de ha kell birja.
2, 3, 4-ben 2500 körül már elég szépen húz de 3500 körül már bebasz az ülésbe.
Nekem elég rugalmasnak tünik ez a motor, nem kell agyon pörgetni, hogy menjen.
Ki kellene próbálj egy olyan B18/20 motort ami tökéletesen müködik és azzal összehasonlitani, ugy könnyebb véleményt formálni


mi hil-el inkább e-mail-ezni szoktunk, kb hasonlót írtam ott neki pár hete, csak jóval bővebben. én simán 50-eztem 5ödikben, de rájöttem, hogy -esben is ugyanúgy fogyaszt, viszont mégis jobban pörög egy picit, kevésbbé terhelődik a főtengely. illetve mégis csak rugalmasabb ha kell. most már csak akkor hagyom 5-ben ha pl egy településen megyek át és nem kell kb megállnom sehol kereszteződés miatt, akkor szépen 90-ről lelassulok 50-re, majd onnan gyorsulok óvatosban. feleslegesen váltogatni sem jó.
igen valóban az év motorja lett a N42B18. viszont a B20-al pont az a baj, mint az N45-ös szériával. mert ugyanaz minden, csak nagyobbra van fúrva, így bizonyos helyen ugye elvesz a falvastagságból. én továbbra is azt tudom mondani, hogy a B20-asokkal több baj van, mint a B18-al.
a legnagyobb előnye ennek a motornak szerintem, mint írtam sokszor és hil-nek is, hogy ha kell lehet nagyon spórolósan járni, de tud is menni. teljesen elégnek érzem. mivel autó és BMW b.zi vagyok, egyértelmű, hogy én is szívesebben vezetnék nagyobb vasat, de ez kielégít teljesen egyenlőre.
csipsz tuningot meg hagyjuk meg a dízeleseknek. azoknál van nagyobb értelme. egy szívó motornál nem sok értelme van, főleg önmagában.
én még azt tudom tanácsolni, hogy egy kis OMV MaxxMotion 95-öt tankolni érdemes lehet. én tényleg nem placebo miatt mondom, de marhára érezni, hogy mi plusz van még a motorban. ha valahol lehetne ingyen méretni, én beméretném normál és emilyen anyaggal.

még valami eszembe jutott. gázreakció. nem lesz oylan, mint egy bowdenes. az direkt vezérlés. ez pedig elektromos gáz, szabályozott vezérlés.
viszont ha kikapcsolod full-ra a DSC-t, meg fogsz lepődni. poersze száraz úton nézd, de sokkal jobban gyorsul, és jobb a gázreakció. M43 meg nem így működik, meg abban ASC van. ASC = Analóg, DSC = Digitális. tudom, hogy nem azt jelenti!!! épp ez a hátránya, túl sok jelet kap, túl sok mindenbe szól bele, ezek mind, mind időbe kerülnek, még ha ezred másodpercekről is van szó, de több ezredről, amik összeadódnak, de akkor is ennyit számít. nyilván a technika E46 óta sokat fejlődött, pl egy off sport autóban, olyan gyors a váltás és minden, amit pont nem lehetne már máshogy megoldani. de ugye ehhez gyorsabb, drágább technika is kell.


En kiprobaltam az osszes premium benyat itt Nemetorszagban, ahol mondanom sem kell, sokkal jobb minosegu a benzin, mint Mo-n. A 95 Super E10 itt jobb, mint otthon a Vpower szutyok. De az itteni ARAL 102, meg Vmotion is rosszabb, nem hiaba, hisz kisebb a futorteke. En most ethanollal keverem a benyat olyan 25-30% ban es jobba a nyomatek alul es szebben fut a motor.
Ezeket a premiumokat el lehet felejteni szvsz, csak nagyon feltuningolt, turbos motorokat etetnek vele, de azt is csak akkor, ha nyaron, vollgazon mesz az autopalyan. Akkor talan konnyeben menne el a kopogas iranyaba a motor. Ezenkiul nem vszinu.

Szerk: bocsi, Te a 95 Vmotiont irtad, nem a 100-t. Probaltam azt is egyszer Mo-n, nem voltam elajulva tole. Akkor mar inkabb a Shell 95 Nitro, az jobban bejott. En mindig megtankolok a Magyar hatar elott meg kannaba is, hogy otthon ne keljen tankolnom, vagy csak annyit, hogy aterjek vele a labancokhoz


tusi_ Elküldve: 2015-12-30 10:34 BMW318i E46

hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.

Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil


Enyem n46b20, mint irtam korabban es nalam is ez van. 3.ig egesz jol gyorsul, aztan a 4-5-6 szinte semmi.Ha 80nal megyek es eloznom kell, akkor inkabb 3. es mehet 130-ig, aztan huzom a 6.t egybol. Emelkedon sem megy fel rendesen, visszabb kell kapcsolni 1-2-t (persze attol fugg milyen sebessegel mesz es hany fokos az emelkedo). Ausztriabn van egy-ket emelkedo, ahol bizony 4ig vissza kell kapcsolnom hogy ne szenvedjen a motor, mert 80-es korlatozas van.
Nalad annyira durva nem lehet a helyzet, leven a Tied 5 gangos es a difid is rovidebb, de teny, hogy lomha. Egyenesben egesz jol megy, ha 3200-t eleri akkor nincs panaszom az enymre sem, szinte hallani, amikor nyit a Valvetronic, morgos lesz a hangja


tusi_ Elküldve: 2015-12-30 10:11 BMW318i E46

Bitu79 írta:
Ha késöbb is elégedetlen vagy vele,max elviszed chip tuningra.
Izmosítanak rajta 10-15 pacit simán.
De szerintem csak érzetre tűnik lassabbnak.
Én amikor első napokban vezettem a Mömböst,észre sem vettem h. 100-akkal tépek
Sokkal lassabbnak tűnt


Szerintem a csipsztuning felejtös. Enyem meg volt csippelve, de semmit nem veszel eszre belöle. Az a 10-15 csak igeret. Enyemben n46 van, "szinte" ugyanaz, mint a 320i, de csak szinte. Kipufogo, kipufog oldali vezermutengyely es a szivosor mas, de ezaltal sem lehet egy gyarilag lefojtott motort a kovetkezo szintre hozni, ami ugye 21 Le. A tuner azt mondta nekem, hogy kb 145 lovas lett a kocsim 200 Nm-el. Szvsz kozeleben sem volt, kb 5-6 Le ha talat benne.
Visszaallitattam a gyarira, nekem igy jobban megfelel.
A sebessegerzet viszont tenyleg igaz lehet. Batyamnak OFF autoja van, hiper-szuper kipufogval es a 70 olyan, mintha 120-al mennel. Enyem 180 nal kezd hangosodni, addig normal hangerön lehet dumcsizni. SEMMI sebessegerzet nincs a hangszigeteles miatt...

tusi_ Elküldve: 2015-12-23 08:15 Kuplung__

Bitu79 írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
tusi_ írta:
Olvastam errol a Clutch Delay Valve-rol, hogy sokan kikapjak es kiraly lesz a valtas. Lehet, hogy ez okozza a razkodast is? E46-nal egyszeru, 90nel kicsit bonyolultabb.
Valaki szedje ki a sajatjabol es mondja meg, hogy razkodik-e meg


Külföldi BMW fórumok tele vannak ezzel. Sokan távolítják el, de nálunk még senki nem írta hogy megtette volna. Biztos nem véletlen van az ott, csak kérdés hogy idővel miért válik feleslegessé ? Ha valaki még is kipróbálja leírhatná a tapasztalatot, illetve lehet -e ennek később károssá váló hatása ? ( pl kuplung nagyobb igénybevétel stb)


nem túl rég volt ez téma. nyilván annyi szerepe van, hogy a kuplung működést teszi simábbá. legalábbis ilyesmit beszélgettünk akkor. akkor amikor engeded fel a kuplungot.


Igen, erről van szó. Állítólag a keresztmetszet szűkítésével, némi késleltetés van a folyadékban. De vajon idővel ez a keresztmetszet szűkülhet ? Akkor meg miért nem cserélik újra ? .. mert csak az eltávolításáról van szó mindenhol. No mindegy szerintem egyikünk sem veszi ki úgy sem


https://www.youtube.com/watch?v=PoB5ORUMdnE

Így kell cserélni.
E46-nál is hasonló lehet.5 perces munka betenni az újat.

Neten ja sokan sírnak miatta.Valaki még fúrkálni is szokta nagyobbra
Szerintem egyszerűbb venni egy újat,azt kicseréltetni/kicserélni.Max 15 perc emeléssel együtt

Ha e46-nál nem így van,akkor bocs.
A vidi szerint igen





Nem az eltomodes a baj. A BMW betette ezt a kutyut, hogy a fals sebessegvaltasok - gyorsan leugrik a kuplungrol a vezeto magas fordulaton pl. - ezeket csillapitsa es levegye a hajtaslancrol a terhelest. M-s bimmerekben nincs benne pl, de ott olyan anyagbol is vannak a cuccok.
A folyadek ataramlasanak a vezerlesevel a kuplung fogas pontjat valtoztatja es ez kellemetlen. Sokan panaszkodnak 1 bol kettesbe valtasnal, hogy ugy bologat a kocsi, mintha mindenki kezdo vezeto lenne. A kiszereles utan ez megszunik a kupplung fogasi pontja fix lesz.
En pl odafigyelek 1bol 2 be valtasnal, hogy ne bologassunk, de ne is csusztassam a kupplungot. Audinal, skodanal siman le ugrok rola es nem bologat. (Ceges kocsi, szarok a kupplungra )

tusi_ Elküldve: 2015-12-22 14:36 Kuplung__

lela írta:
tusi_ írta:
Bitu79 írta:
tusi_ írta: Kuplung rangatas nalam is van, foleg hidegen, de neha melegen is. 2. fokozatban kell elindulni KICSIT nagyobb gazzal es akkor egy idore eltunik. Hyundia I10 es Audi A4 1.8 TFSInel is tapasztaltam. Ez a "fejlett technika"

Neha nalam sem veszi be az egyest, mondjuk 1000-bol egyszer. Olaj lett cserelve. Ha pl gurulok es nem akarom kinozni 2 esben, akkor visszatlom 1. be es vajpuhan megy be. Ha persze valami idegbeteg allat all mogottem a lampanal, akkor kellemetlen, mert vagy 2 be huzom es aztan vissza egybe, vagy ha az sem megy, akkor kikuplung aztan vissza es egybol ugrik be 1. be.
Allitolag rosszul allnak be a meghajto kerek es az egyes fokozat fogaskerekei es ezert nem megy. En lellitom lampanal, beteszem egyba aztan ha indulni kell, akkor csak indit es megy.




Sztem ez tipikus kuplungtárcsa hiba.Az egyest nekem sem veszi be mindig 100-ból kb. 1 alkalommal elindulásnál.Egy biztos:a kuplung rángatás nem normális.


Nemtom, nem vagyok szerelo. Kuplung nem csuszik, minden fokozatba gyonyoruen mennek be a sebessegek, csak neha az egyes fokozat b..kodik. Utana az sem egy jo darabig.
A kocsiban most 183e van, de az elozo tulaj meselte, hogy 50-60 korul is megvolt ez a jelenseg.
A szerelo azt mondta neki korabban, hogy rugjon bele 2-3 at a kuplungpedalba, aztan eltunik. En a kettesben indulast valasztom es ez tenyleg mukodik.
Nemet forumokon is olvastam, hogy van egy ilyen jelenseg, lehet, hogy a CDV-vel kapcsolatba ez is?




Az enyimé is ilyen a 6 gangos. 1est főleg hidegen nem akaródzik bevenni.Mondjuk olajat még nem cseréltem ki, de már megvettem bele. Én is kettőbe behúzom aztán általában veszi. Ja és hidegen nekem is előfordul nagy ritkán, hogy elinduláskor rángat.

Olvastam errol a Clutch Delay Valve-rol, hogy sokan kikapjak es kiraly lesz a valtas. Lehet, hogy ez okozza a razkodast is? E46-nal egyszeru, 90nel kicsit bonyolultabb.
Valaki szedje ki a sajatjabol es mondja meg, hogy razkodik-e meg

tusi_ Elküldve: 2015-12-22 08:34 Kuplung__

Bitu79 írta:
tusi_ írta: Kuplung rangatas nalam is van, foleg hidegen, de neha melegen is. 2. fokozatban kell elindulni KICSIT nagyobb gazzal es akkor egy idore eltunik. Hyundia I10 es Audi A4 1.8 TFSInel is tapasztaltam. Ez a "fejlett technika"

Neha nalam sem veszi be az egyest, mondjuk 1000-bol egyszer. Olaj lett cserelve. Ha pl gurulok es nem akarom kinozni 2 esben, akkor visszatlom 1. be es vajpuhan megy be. Ha persze valami idegbeteg allat all mogottem a lampanal, akkor kellemetlen, mert vagy 2 be huzom es aztan vissza egybe, vagy ha az sem megy, akkor kikuplung aztan vissza es egybol ugrik be 1. be.
Allitolag rosszul allnak be a meghajto kerek es az egyes fokozat fogaskerekei es ezert nem megy. En lellitom lampanal, beteszem egyba aztan ha indulni kell, akkor csak indit es megy.




Sztem ez tipikus kuplungtárcsa hiba.Az egyest nekem sem veszi be mindig 100-ból kb. 1 alkalommal elindulásnál.Egy biztos:a kuplung rángatás nem normális.


Nemtom, nem vagyok szerelo. Kuplung nem csuszik, minden fokozatba gyonyoruen mennek be a sebessegek, csak neha az egyes fokozat b..kodik. Utana az sem egy jo darabig.
A kocsiban most 183e van, de az elozo tulaj meselte, hogy 50-60 korul is megvolt ez a jelenseg.
A szerelo azt mondta neki korabban, hogy rugjon bele 2-3 at a kuplungpedalba, aztan eltunik. En a kettesben indulast valasztom es ez tenyleg mukodik.
Nemet forumokon is olvastam, hogy van egy ilyen jelenseg, lehet, hogy a CDV-vel kapcsolatba ez is?


tusi_ Elküldve: 2015-12-21 16:17 Fékjavítás

Haliho.

A hatso beteteim kb 4mm-esek lehetnek es ki szeretnem cserelni. Probaltam rendelni, de nem jovok tisztaba vele.
A megadott adatok alapjan pl. ez
http://www.ebay.de/itm/SATZ-AT...ear%3A2006|Make%3ABMW|Model%3A3er|Platform%3AE90|Type%3A318i&hash=item540ee14218:g:WmUAAOSw8-tWVJhH

illene bele, de ott van egy zavaro resz. Azt irja, hogy 2007/3 TOL epitett autokba jo, holott az epitesi evnel meg 2005/9 - 2007/3 van. Elofordulhat, hogy megrendelem es nem tudom berakni, csak mondjuk baltaval?
Az tuti, hogy volt cserelve, de szamit, hogy ugyanazta markat vegyem bel. Textar, ATE, Jurid....
e90, 318i 129ps, 0005 ADK, 2006 szeptember
Koszi elore is.

tusi_ Elküldve: 2015-12-21 14:35 Kuplung__

Kuplung rangatas nalam is van, foleg hidegen, de neha melegen is. 2. fokozatban kell elindulni KICSIT nagyobb gazzal es akkor egy idore eltunik. Hyundia I10 es Audi A4 1.8 TFSInel is tapasztaltam. Ez a "fejlett technika"

Neha nalam sem veszi be az egyest, mondjuk 1000-bol egyszer. Olaj lett cserelve. Ha pl gurulok es nem akarom kinozni 2 esben, akkor visszatlom 1. be es vajpuhan megy be. Ha persze valami idegbeteg allat all mogottem a lampanal, akkor kellemetlen, mert vagy 2 be huzom es aztan vissza egybe, vagy ha az sem megy, akkor kikuplung aztan vissza es egybol ugrik be 1. be.
Allitolag rosszul allnak be a meghajto kerek es az egyes fokozat fogaskerekei es ezert nem megy. En lellitom lampanal, beteszem egyba aztan ha indulni kell, akkor csak indit es megy.


tusi_ Elküldve: 2015-12-07 11:06 Kipufogo füst!

tusi_ írta: Hatra nyultam most megint es olajos a vakumpumpa. Es ez a video is meggyozott, hogy csereljem le.

https://www.youtube.com/watch?...MfGUqSX2f2

Ez meg az enyem.

https://www.youtube.com/watch?...mp;index=4

Megrendeltem. Nagyon nem nehez kicserelni ugye? Vanos szelepek tomiteset csereltem mar, nagyon ez sem lehet nehezebb, csak szar helyen van.


Kicserelve, szepen fut, fekem is van es egyelore nem csepeg az olaj.

tusi_ Elküldve: 2015-11-26 21:09 Kipufogo füst!

Hatra nyultam most megint es olajos a vakumpumpa. Es ez a video is meggyozott, hogy csereljem le.

https://www.youtube.com/watch?...MfGUqSX2f2

Ez meg az enyem.

https://www.youtube.com/watch?...mp;index=4

Megrendeltem. Nagyon nem nehez kicserelni ugye? Vanos szelepek tomiteset csereltem mar, nagyon ez sem lehet nehezebb, csak szar helyen van.

tusi_ Elküldve: 2015-11-24 16:59 Kipufogo füst!

hil írta:
tusi_ írta:
Szia, köszönöm.
Szelepfedel tomites meg az elozo tulajnal lett cserelve 14 szeptembereben itt Nemetorszagban. Felek, hogy rosszul raktak ossze, sajnos jellemzo az itteni munkara a trehanysag. Mennyire veszelyes ez, eszkalalodhat? Ugy ertem jobban kiszakad es menet kozben elmegy a nyomas, vagy az olaj elfolyik. Persze senki sem jos, de van ra nagy esely?
Illetve lehet attol, hogy sokaig ugy jartam, hogy tul volt toltve a hutoviz? Tulnyomas, miegyebek.


Szia!
Ezt hogyan érted, mikor áradoznak mindenfelé, hogy a németországi szervizekben nagyon jó munkát végeznek. Egyébként az én véleményem is a Tiéddel azonos: szarul, drágán, trehányul dolgoznak.



Szia hil. A kocsi eleinte BMW-nel lett szervizelve, de aztan, mivel nem voltak elegedettek az elozo tulajok, valtottak a Pit Stop nevu codalatosz "Szerviz" halozatra.
Ugyanaz a sz.r, szoval en mar Mo-n szervizeltetem a kocsit. Nemcsak, hogy olcsobb, de ertenek is hozza. Aki most a "Szerelom" o a BMW nel dolgozott es sokat rohogtunk a "Nemet precizitason"
BMW-nel radugjak az OBD-re a csatit, ha az nem mutat semmit, dann gut ist es

tusi_ Elküldve: 2015-11-24 09:11 Kipufogo füst!

szotakdavid írta:
tusi_ írta:
tusi_ írta: Reggelente, amig be nem melegszik a motor, egett kipufogo szag van a motorterben es a kipufogo korul enyhe fust. Neztem, hogy csopog-e ra olaj valahonnan, vagy viz de semmit nem latni tiszta minden. Amikor bemelegszik, akkor nem csinalja. Olaj fogyas nincs, viz is rendben van.
Ha hidegben bekapcsolom a futest, akkor enyhen bejon az utasterbe is aztan megszunik. Mi lehet ez?


Na hat kideritettem, nem a kipufogobol jon a fust, hanem az olaj csepeg a kipufogora es az eg el, attol van budos. Amennyire hozzafertem, benyultam kezzel es nagyon minimalisan olajos hatul a motor. Mondjuk, hogy olaj cseppek vannak rajta. Letorolgettem, most annyira nem, de meg mindig nagyon gyengen erzem a kocsiban, ha a futes rajta van. Ha mar bemelegedett, akkor nem csinalja, mind a buz, mind a fust megszunik.
Aggodjak? Mi lehet ez? Hengerfej/szelepfedel tomites ereszt?


szelepfedél vagy vákumpumpa tömítés lesz a ludas.


Szia, köszönöm.
Szelepfedel tomites meg az elozo tulajnal lett cserelve 14 szeptembereben itt Nemetorszagban. Felek, hogy rosszul raktak ossze, sajnos jellemzo az itteni munkara a trehanysag. Mennyire veszelyes ez, eszkalalodhat? Ugy ertem jobban kiszakad es menet kozben elmegy a nyomas, vagy az olaj elfolyik. Persze senki sem jos, de van ra nagy esely?
Illetve lehet attol, hogy sokaig ugy jartam, hogy tul volt toltve a hutoviz? Tulnyomas, miegyebek.

tusi_ Elküldve: 2015-11-23 08:33 Kipufogo füst!

tusi_ írta: Reggelente, amig be nem melegszik a motor, egett kipufogo szag van a motorterben es a kipufogo korul enyhe fust. Neztem, hogy csopog-e ra olaj valahonnan, vagy viz de semmit nem latni tiszta minden. Amikor bemelegszik, akkor nem csinalja. Olaj fogyas nincs, viz is rendben van.
Ha hidegben bekapcsolom a futest, akkor enyhen bejon az utasterbe is aztan megszunik. Mi lehet ez?


Na hat kideritettem, nem a kipufogobol jon a fust, hanem az olaj csepeg a kipufogora es az eg el, attol van budos. Amennyire hozzafertem, benyultam kezzel es nagyon minimalisan olajos hatul a motor. Mondjuk, hogy olaj cseppek vannak rajta. Letorolgettem, most annyira nem, de meg mindig nagyon gyengen erzem a kocsiban, ha a futes rajta van. Ha mar bemelegedett, akkor nem csinalja, mind a buz, mind a fust megszunik.
Aggodjak? Mi lehet ez? Hengerfej/szelepfedel tomites ereszt?