tusi_ Elküldve: 2015-12-30 14:21 BMW318i E46
tusi_ Elküldve: 2015-12-30 14:21 BMW318i E46
tusi_ Elküldve: 2015-12-30 13:25 BMW318i E46
YELLOW írta:
viszont az E85-ös inkább hanyagold szerintem. én is agyaltam ezen, szűrőcsere előtt, vagy 30 literhez tankoltam 10 liter E85-öt, már pontosan nem emlékszem, de nem tűnt fel semmi. viszont ahogy olvastam, tud roncsolni az anyag. így is van az üzemanyagban kb 4% vagy nem is tudom mennyi, nem kérek többet belőle. tudom külföldön még több van benne.
én tényleg nem értem, lehet velem van baj (nem tudom), de nekem az N42B18 totál elég. sosem éreztem, hogy kevés lenne, lehet vele nagyon spórolósan járni. én a lassan 9év alatt sosem éreztem azt, hogy erősebb motor kellene, még ha valóban élvezném a nagyobb motort. ha havi 3ezer km-t autópályáznák, akkor kellene egy nagyobb motor, meg inkább oda már dízel, de ez is tud menni pályán szépen. magyarországra a mostani viszonyokra tekintettel 2 literestől nagyobb motor felesleges, ha ép ész érveket keresel.
tusi_ Elküldve: 2015-12-30 10:51 BMW318i E46
YELLOW írta:sutius írta:hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.
Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil
Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A pillanatnyi fogyasztás mérő az nállam is hamar kiakad, városban ritkán szoktam 5-be tenni de ha kell birja.
2, 3, 4-ben 2500 körül már elég szépen húz de 3500 körül már bebasz az ülésbe.
Nekem elég rugalmasnak tünik ez a motor, nem kell agyon pörgetni, hogy menjen.
Ki kellene próbálj egy olyan B18/20 motort ami tökéletesen müködik és azzal összehasonlitani, ugy könnyebb véleményt formálni
mi hil-el inkább e-mail-ezni szoktunk, kb hasonlót írtam ott neki pár hete, csak jóval bővebben. én simán 50-eztem 5ödikben, de rájöttem, hogy -esben is ugyanúgy fogyaszt, viszont mégis jobban pörög egy picit, kevésbbé terhelődik a főtengely. illetve mégis csak rugalmasabb ha kell. most már csak akkor hagyom 5-ben ha pl egy településen megyek át és nem kell kb megállnom sehol kereszteződés miatt, akkor szépen 90-ről lelassulok 50-re, majd onnan gyorsulok óvatosban. feleslegesen váltogatni sem jó.
igen valóban az év motorja lett a N42B18. viszont a B20-al pont az a baj, mint az N45-ös szériával. mert ugyanaz minden, csak nagyobbra van fúrva, így bizonyos helyen ugye elvesz a falvastagságból. én továbbra is azt tudom mondani, hogy a B20-asokkal több baj van, mint a B18-al.
a legnagyobb előnye ennek a motornak szerintem, mint írtam sokszor és hil-nek is, hogy ha kell lehet nagyon spórolósan járni, de tud is menni. teljesen elégnek érzem. mivel autó és BMW b.zi vagyok, egyértelmű, hogy én is szívesebben vezetnék nagyobb vasat, de ez kielégít teljesen egyenlőre.
csipsz tuningot meg hagyjuk meg a dízeleseknek. azoknál van nagyobb értelme. egy szívó motornál nem sok értelme van, főleg önmagában.
én még azt tudom tanácsolni, hogy egy kis OMV MaxxMotion 95-öt tankolni érdemes lehet. én tényleg nem placebo miatt mondom, de marhára érezni, hogy mi plusz van még a motorban. ha valahol lehetne ingyen méretni, én beméretném normál és emilyen anyaggal.
még valami eszembe jutott. gázreakció. nem lesz oylan, mint egy bowdenes. az direkt vezérlés. ez pedig elektromos gáz, szabályozott vezérlés.
viszont ha kikapcsolod full-ra a DSC-t, meg fogsz lepődni. poersze száraz úton nézd, de sokkal jobban gyorsul, és jobb a gázreakció. M43 meg nem így működik, meg abban ASC van. ASC = Analóg, DSC = Digitális. tudom, hogy nem azt jelenti!!! épp ez a hátránya, túl sok jelet kap, túl sok mindenbe szól bele, ezek mind, mind időbe kerülnek, még ha ezred másodpercekről is van szó, de több ezredről, amik összeadódnak, de akkor is ennyit számít. nyilván a technika E46 óta sokat fejlődött, pl egy off sport autóban, olyan gyors a váltás és minden, amit pont nem lehetne már máshogy megoldani. de ugye ehhez gyorsabb, drágább technika is kell.
tusi_ Elküldve: 2015-12-30 10:34 BMW318i E46
hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.
Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil
tusi_ Elküldve: 2015-12-30 10:11 BMW318i E46
Bitu79 írta:
Ha késöbb is elégedetlen vagy vele,max elviszed chip tuningra.
Izmosítanak rajta 10-15 pacit simán.
De szerintem csak érzetre tűnik lassabbnak.
Én amikor első napokban vezettem a Mömböst,észre sem vettem h. 100-akkal tépek
Sokkal lassabbnak tűnt
tusi_ Elküldve: 2015-12-23 08:15 Kuplung__
Bitu79 írta:Hektor írta:YELLOW írta:Hektor írta:tusi_ írta:
Olvastam errol a Clutch Delay Valve-rol, hogy sokan kikapjak es kiraly lesz a valtas. Lehet, hogy ez okozza a razkodast is? E46-nal egyszeru, 90nel kicsit bonyolultabb.
Valaki szedje ki a sajatjabol es mondja meg, hogy razkodik-e meg
Külföldi BMW fórumok tele vannak ezzel. Sokan távolítják el, de nálunk még senki nem írta hogy megtette volna. Biztos nem véletlen van az ott, csak kérdés hogy idővel miért válik feleslegessé ? Ha valaki még is kipróbálja leírhatná a tapasztalatot, illetve lehet -e ennek később károssá váló hatása ? ( pl kuplung nagyobb igénybevétel stb)
nem túl rég volt ez téma. nyilván annyi szerepe van, hogy a kuplung működést teszi simábbá. legalábbis ilyesmit beszélgettünk akkor. akkor amikor engeded fel a kuplungot.
Igen, erről van szó. Állítólag a keresztmetszet szűkítésével, némi késleltetés van a folyadékban. De vajon idővel ez a keresztmetszet szűkülhet ? Akkor meg miért nem cserélik újra ? .. mert csak az eltávolításáról van szó mindenhol. No mindegy szerintem egyikünk sem veszi ki úgy sem
https://www.youtube.com/watch?v=PoB5ORUMdnE
Így kell cserélni.
E46-nál is hasonló lehet.5 perces munka betenni az újat.
Neten ja sokan sírnak miatta.Valaki még fúrkálni is szokta nagyobbra
Szerintem egyszerűbb venni egy újat,azt kicseréltetni/kicserélni.Max 15 perc emeléssel együtt
Ha e46-nál nem így van,akkor bocs.
A vidi szerint igen
tusi_ Elküldve: 2015-12-22 14:36 Kuplung__
lela írta:tusi_ írta:Bitu79 írta:tusi_ írta: Kuplung rangatas nalam is van, foleg hidegen, de neha melegen is. 2. fokozatban kell elindulni KICSIT nagyobb gazzal es akkor egy idore eltunik. Hyundia I10 es Audi A4 1.8 TFSInel is tapasztaltam. Ez a "fejlett technika"
Neha nalam sem veszi be az egyest, mondjuk 1000-bol egyszer. Olaj lett cserelve. Ha pl gurulok es nem akarom kinozni 2 esben, akkor visszatlom 1. be es vajpuhan megy be. Ha persze valami idegbeteg allat all mogottem a lampanal, akkor kellemetlen, mert vagy 2 be huzom es aztan vissza egybe, vagy ha az sem megy, akkor kikuplung aztan vissza es egybol ugrik be 1. be.
Allitolag rosszul allnak be a meghajto kerek es az egyes fokozat fogaskerekei es ezert nem megy. En lellitom lampanal, beteszem egyba aztan ha indulni kell, akkor csak indit es megy.
Sztem ez tipikus kuplungtárcsa hiba.Az egyest nekem sem veszi be mindig 100-ból kb. 1 alkalommal elindulásnál.Egy biztos:a kuplung rángatás nem normális.
Nemtom, nem vagyok szerelo. Kuplung nem csuszik, minden fokozatba gyonyoruen mennek be a sebessegek, csak neha az egyes fokozat b..kodik. Utana az sem egy jo darabig.
A kocsiban most 183e van, de az elozo tulaj meselte, hogy 50-60 korul is megvolt ez a jelenseg.
A szerelo azt mondta neki korabban, hogy rugjon bele 2-3 at a kuplungpedalba, aztan eltunik. En a kettesben indulast valasztom es ez tenyleg mukodik.
Nemet forumokon is olvastam, hogy van egy ilyen jelenseg, lehet, hogy a CDV-vel kapcsolatba ez is?
Az enyimé is ilyen a 6 gangos. 1est főleg hidegen nem akaródzik bevenni.Mondjuk olajat még nem cseréltem ki, de már megvettem bele. Én is kettőbe behúzom aztán általában veszi. Ja és hidegen nekem is előfordul nagy ritkán, hogy elinduláskor rángat.
tusi_ Elküldve: 2015-12-22 08:34 Kuplung__
Bitu79 írta:tusi_ írta: Kuplung rangatas nalam is van, foleg hidegen, de neha melegen is. 2. fokozatban kell elindulni KICSIT nagyobb gazzal es akkor egy idore eltunik. Hyundia I10 es Audi A4 1.8 TFSInel is tapasztaltam. Ez a "fejlett technika"
Neha nalam sem veszi be az egyest, mondjuk 1000-bol egyszer. Olaj lett cserelve. Ha pl gurulok es nem akarom kinozni 2 esben, akkor visszatlom 1. be es vajpuhan megy be. Ha persze valami idegbeteg allat all mogottem a lampanal, akkor kellemetlen, mert vagy 2 be huzom es aztan vissza egybe, vagy ha az sem megy, akkor kikuplung aztan vissza es egybol ugrik be 1. be.
Allitolag rosszul allnak be a meghajto kerek es az egyes fokozat fogaskerekei es ezert nem megy. En lellitom lampanal, beteszem egyba aztan ha indulni kell, akkor csak indit es megy.
Sztem ez tipikus kuplungtárcsa hiba.Az egyest nekem sem veszi be mindig 100-ból kb. 1 alkalommal elindulásnál.Egy biztos:a kuplung rángatás nem normális.
tusi_ Elküldve: 2015-12-21 16:17 Fékjavítás
tusi_ Elküldve: 2015-12-21 14:35 Kuplung__
tusi_ Elküldve: 2015-12-07 11:06 Kipufogo füst!
tusi_ írta: Hatra nyultam most megint es olajos a vakumpumpa. Es ez a video is meggyozott, hogy csereljem le.
https://www.youtube.com/watch?...MfGUqSX2f2
Ez meg az enyem.
https://www.youtube.com/watch?...mp;index=4
Megrendeltem. Nagyon nem nehez kicserelni ugye? Vanos szelepek tomiteset csereltem mar, nagyon ez sem lehet nehezebb, csak szar helyen van.
tusi_ Elküldve: 2015-11-26 21:09 Kipufogo füst!
tusi_ Elküldve: 2015-11-24 16:59 Kipufogo füst!
hil írta:tusi_ írta:
Szia, köszönöm.
Szelepfedel tomites meg az elozo tulajnal lett cserelve 14 szeptembereben itt Nemetorszagban. Felek, hogy rosszul raktak ossze, sajnos jellemzo az itteni munkara a trehanysag. Mennyire veszelyes ez, eszkalalodhat? Ugy ertem jobban kiszakad es menet kozben elmegy a nyomas, vagy az olaj elfolyik. Persze senki sem jos, de van ra nagy esely?
Illetve lehet attol, hogy sokaig ugy jartam, hogy tul volt toltve a hutoviz? Tulnyomas, miegyebek.
Szia!
Ezt hogyan érted, mikor áradoznak mindenfelé, hogy a németországi szervizekben nagyon jó munkát végeznek. Egyébként az én véleményem is a Tiéddel azonos: szarul, drágán, trehányul dolgoznak.
tusi_ Elküldve: 2015-11-24 09:11 Kipufogo füst!
szotakdavid írta:tusi_ írta:tusi_ írta: Reggelente, amig be nem melegszik a motor, egett kipufogo szag van a motorterben es a kipufogo korul enyhe fust. Neztem, hogy csopog-e ra olaj valahonnan, vagy viz de semmit nem latni tiszta minden. Amikor bemelegszik, akkor nem csinalja. Olaj fogyas nincs, viz is rendben van.
Ha hidegben bekapcsolom a futest, akkor enyhen bejon az utasterbe is aztan megszunik. Mi lehet ez?
Na hat kideritettem, nem a kipufogobol jon a fust, hanem az olaj csepeg a kipufogora es az eg el, attol van budos. Amennyire hozzafertem, benyultam kezzel es nagyon minimalisan olajos hatul a motor. Mondjuk, hogy olaj cseppek vannak rajta. Letorolgettem, most annyira nem, de meg mindig nagyon gyengen erzem a kocsiban, ha a futes rajta van. Ha mar bemelegedett, akkor nem csinalja, mind a buz, mind a fust megszunik.
Aggodjak? Mi lehet ez? Hengerfej/szelepfedel tomites ereszt?
szelepfedél vagy vákumpumpa tömítés lesz a ludas.
tusi_ Elküldve: 2015-11-23 08:33 Kipufogo füst!
tusi_ írta: Reggelente, amig be nem melegszik a motor, egett kipufogo szag van a motorterben es a kipufogo korul enyhe fust. Neztem, hogy csopog-e ra olaj valahonnan, vagy viz de semmit nem latni tiszta minden. Amikor bemelegszik, akkor nem csinalja. Olaj fogyas nincs, viz is rendben van.
Ha hidegben bekapcsolom a futest, akkor enyhen bejon az utasterbe is aztan megszunik. Mi lehet ez?