tusi_ fórum hozzászólásai

tusi_ Elküldve: 2016-10-26 08:13 Vezérműlánc

elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.

Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!

Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye


az aki ez ügyben diskurált, valószínű BMW-je sincs!!! sajnos csoportok tele vannak ilyenekkel.
ez a km szíjas vezérlésű autók esetében korrekt. 90-120ezrenként márkától, típustól függően kb. így adják meg, vagy 6-10 év.
nyilván vannak BMW típusok, amiknél könnyebben pattanhat a lánc. vannak sok mendemondák.
én továbbra is azt mondom, hogy lehet van valóban rossz szériás lánc, konstrukció, de sokan nem képesek normálisan vezetni, össze vissza váltanak, tapossák. nem csoda ha megadja magát a szerkezet, bárhol az autóban.


Szegény apósom alatt, a piros lámpánál állva szakadt el pár hónapja a kb. 5 éves 320d lánca (és vele MINDEN). Ugye az dízel, eleve nagyobb nyomatékokról beszélünk, plusz automata volt (ami gondolnám inkább előny, mint hátrány ez ügyben), de ő egyáltalán nem nyomta neki.

Viszont elvileg 150e körül volt benne (1 éve vette), de lelakottabbnak tűnk. Így szerintem sokkal több lehetett benne, vagy szarul használták előtte.


Netes forumok alapjan a lancszakadasok elsodlesges oka az elgtelen olajnyomas miatti lanckopas. Ezt a csodalatos 30es csere periodusnak koszonhatjuk.
Mar bmw is visszaallt a 15esre, audi meg kiadott egy cdt is egy tanulmannyal,hogy milyen karos az elnyujtott csere intervallum.

tusi_ Elküldve: 2016-10-21 07:35 N46 és N42 motorok

lacos76 írta:
YELLOW írta:
lacos76 írta:
YELLOW írta: szerintem pedig az E46-ban lévő N42 és N46 között szinte semmi különbség nincs. kivéve az EU normát.
az E90-ben lévő N46, ami már 150 lovas, ott vannak azok a különbségek.
erről az N46N-ről meg sosem hallottam


A wikis oldalon említi így az E90-est.
Szerinted csereszavatos a két motor egymással ha igen kell valamit állítani.


szerintem az E46-ban lévő N42 és N46 csereszabatos.
de bármilyet bele lehet építeni, ha azt vesszük (még fűnyírómotor hondát is).


Oké köszi. A honda szerintem vétek lenne bele


Ugyan ez egy bmw forum, de ha mar igy feljott, szivesebben latnek egy japanok altal gyartott motort a kocsimban, mint egy lancszakados hangos dizelt a bmwtol.

tusi_ Elküldve: 2016-10-12 07:17 Vezérműlánc

alex1111 írta: Sziasztok!
F20 116i-m van. Tudna valaki információt adni, hogy a vezérmű lánc cseréjének mi a periódusa? Nem rég lett az autó vásárolva, 93e km van benne és eléggé lánc hangot hallok.
Esetleg szervízt tudtok-e ajánlani? Tapasztalat?
Köszönöm előre is!!


Szia

Periodus nincs megadva, elmeletben nem kell cserelni.
Vidd el egy megbizhato szerelohoz, itt a forumon van egy par, akik jok.
Ezeknek a direct befecskendezosoknek olyan hangja van mar, mintha dizel lenne, vagy lanc/hidrotoke problemas.
Elmeletben a 95e az semmi egy lancnak.

tusi_ Elküldve: 2016-10-11 16:46 Motorolaj

YELLOW írta:
BekeJF írta:
TomyMU írta:
BekeJF írta:
YELLOW írta:
BekeJF írta: Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám lenne, hogy júliusban vettem egy e46 1.8 benzin Touringot, ez egy 316i. Szóval elvittem egy nagyszervízre, ahol 5w-40-es Castrol olajat raktak bele. És szólt is a szerelő, hogy szelepszárszimeringet kell cseréltessek, mert kicsit kék füstöt ereget az autó. (én laikus szemmel nem látom ezt a kék füstöt) Az olajfogyást annál inkább 4000km alatt 2 liter.
Első kérdésem hogy ez sok ééé? vagy kevés?
Viszont ajánlották, hogy tegyem bele a gyári BMW olajat 5w-30-at. szerintetek az valamilyen szinten megállíthatja ezt a mértékű olajfogyást?
És milyen tapasztalataitok van a gyári olajjal kapcsolatban?
Abban biztos vagyok, hogy minden autó eszi az olajat, csak nem mindegy hogy mennyit.

Előre is köszönöm.


ez túlzott fogyasztás, bárki bármit mond! nekem 10ezer km alatt ha 2-3decit elcsíp, akkor lehet sokat mondok.
egyébként ezzel a motorral egyre többen panaszkodnak erre a problémára. főként az N46B20-asokra.
valószínű igaza lesz a szerelőnek, de lehet ő is csak olvasta ezt valahol. érdemes a kartergáz szűrőt is megnézni, mert az is tipikus hibaforrás. ehhez le kell ugyan venni a szívósort, de még mindig nem a motort kell megbontani.
km nem tudom mennyi lehet benne, de biztos 200 környékén van, vagy felette, bármit is mutasson.
ismerősnek gyűrűsort is cserélnie kellett, pedig mondjuk abban sok km sem volt, csak f@sza előző tulajdonosa.



Nos a kilométer 264000 és ebből négyezret én tettem bele. Az biztosan valós,
a szervizkönyv, a kinti szervizek és a komputer is azt mutatja. Egyébként ez már a facelift-es 2003 decemberi autó. És köszönöm a gyors választ.
A kartergázszűrőre már én is gyanakodtam. Akkor úgy tűnik, ha karter szűrő, szelepszárszimering, gyári olaj és esetleg egy gyűrűzés megoldhatja?



Sziasztok! Nekem is ugyanezek a dolgok adottak (2003. 12. havi autóm van, és 316i (N42B18A), én gyári olajat használok, 12 ezer után cseréltem és még elég szép színe volt az olajnak, amugy 210 ezer van benne és egyeltalán nem ette az olajat!


Na ez azért érdekes, mert egy jó barátom apja is ugyan ezt a típusú autót vette. Náluk is jócskán fogyott a Castrol. Ő szólt, hogy mielőtt szétbontatnám a kocsi motorját, próbáljam ki a gyári olajat. Merthogy nekik a gyárit nem ette, de minden mást igen. Gondoltam rákérdezek, de úgy tűnik, hogy te is így vagy ezzel. Köszönöm


a másik olaj dolgot szerintem felejtsd el. bár ha gondolod megpróbálhatod, azzal vesztesz a legkevesebbet. de ez túlzott mértékű fogyasztás. és azt jelentené, hogy az a Castrol bizony hamisítvány volt és kevés köze volt az olajhoz.
én használtam 2x Castrol-t (drága félét), 2x Aral-t, és most Eneos-t, de nekem egyikkel sem volt olajfogyasztás. Eneos-ra dízelesek panaszkodnak legtöbbet, én benyásnál nem hallottam még senkitől.
N46 motorkódra jellemzőbb a fogyasztást, azt hiszem ezt kimondhatom, a tapasztalatok alapján, amiket több fórumon írtak.

TomyMU: nekem is N42B18A van, igaz fele annyi km-rel. ha túl világos az olaj az sem jó. Ugyanis nem oldja fel a szennyeződéseket, vagy épp nem lebegtei azokat, hanem hagyja leülni a karter aljára. egy tiszta motor esetén is színeződik az olaj. látható a galériámban kép 10-12ezret futott olajokról.


Nekem n46b20 volt a dizel elott a 318i. 190e km utan semmi olajfogyasztasom nem volt.
Mostani n47 320d 10e km utan ugyanott all a nivopalca. Es nem higult a gazolajtol, a fogyasztasom 4.7 stabilan. Szvsz az olaj soakt szamit, hogy mit raktak bele es hogyan hajtjak az autot. Ha allando padlogazon megy, akkor biztos nyeli mind az olajat.

tusi_ Elküldve: 2016-10-05 07:49 au. váltó olaj

multifilter85 írta:
tusi_ írta:
viktor írta:
multifilter85 írta: Sziasztok!Most vettem egy 320 ci bmw-t es mielott hasznalatba vennem szeretnem lecserelni az automata valtomban az olajat!Az lenne a kerdesem hogy kell e cserelni es milyenre?
Koszi

Vidd olyan szerelőhöz aki ért hozzá. Otthon nem tudod rendesen megcsinálni. Elég kényes feladat



+1


Skociaban elek es nem szeretnem szerelohoz vinni mert itt senki nem ert hozza,meg megbizhatatlanok.Volt mar ra pelda hogy azt mondtak hogy kicsereltek monjuk az olajat es kiderult hogy nem!Elso BMW-es nem szeretnem masra bizni.


Megertelek, en a nemetekkel vagyok igy, ezert is viszem Mo-n szervizbe, ha epp otthon vagyok. De tenyleg nem egyszeru, sajnos nem olyan, mint egy motorolaj csere.

tusi_ Elküldve: 2016-10-04 20:43 au. váltó olaj

viktor írta:
multifilter85 írta: Sziasztok!Most vettem egy 320 ci bmw-t es mielott hasznalatba vennem szeretnem lecserelni az automata valtomban az olajat!Az lenne a kerdesem hogy kell e cserelni es milyenre?
Koszi

Vidd olyan szerelőhöz aki ért hozzá. Otthon nem tudod rendesen megcsinálni. Elég kényes feladat



+1

tusi_ Elküldve: 2016-09-29 08:21 váltó

arctic_bmw írta:
YELLOW írta:
arctic_bmw írta: Sziasztok!

Bízom benne, hogy valaki találkozott már a jelenséggel, amit az automata váltóm produkál, és tud nekem segíteni. Az alany egy E90 320d. A váltó a sebességeket szépen váltja, azonban 3. és 4. között feltűnt, hogy a negyedikbe történő váltás előtt kb 500-at visszaesik a fordulatszám visszajelző, a váltás nem történik meg, majd megemelkedik a fordulat(amennyit csökkent) és csak utána váltja el a negyediket. Természetesen a gázt egyenletesen tartom eközben. Hidegen, melegen, óvatosan gyorsulva, dinamikusan gyorsulva, szinte mindig jelentkezik a tünet. Futásteljesítmény 166.000 km.
Megköszönném, ha leírná a véleményét, aki ismeri ezt a hibajelenséget.

Szép napot mindenkinek!

Üdv.: Zsolt


elég egy helyre írnod
SW frissítés, olajcsere első körben a váltón.


Köszönöm! Rendben, máskor egy helyre írok.


A Te kocsideban meg a regi ZF6HP19 van. Mivel az M47 motornak eleg jelentos a turbolyuka, ezert ott a WÜK kesobb zar össze, elofrdulhat ilyen jelenseg. Persze egy olajcsere, Fw update tud rajta csokkenteni. Kulfoldi forumok szerint normalis jelenseg, a visszaeses merteke a szamottevo. Eddig 2-300 as forudulatokat lattam, az 500 lehet mar sok. Ebben nem vagyok otthon. Nekem az uj valtom van 6hp21, ami BMW berkekben 6hp19Tü az meg bevagja a fokozatokat 2->3 ba, vszeg tul gyorsan zar a WÜK.
De lehet "szeleptest" vagy szolenoid hiba is. Legjobb egy szerelohoz vinni, de olyanhoz aki ert is hozza.
Semmi sem tokeletes

tusi_ Elküldve: 2016-09-24 12:14 Vezérműlánc

Adam77 írta:
tusi_ írta:
Adam77 írta: Sziasztok!

2011-es 320d BMW-m van. Egy éve vettem 30.000 kilométerrel. Nem otthon, Svájcban élek, itt is vettem hivatalos BMW kereskedőtől, szóval biztos, hogy csak annyi volt benne. Azóta én tettem még bele 13.000-et, felét autópályán. Múlt héten vettem észre, hogy csicsereg valami, mindjárt gondoltam is, hogy a vezérműlánc. Átvittem Németországba, mert ott olcsóbb a szerviz, na és mégiscsak német kocsi. Mindjárt mondta az ember is, hogy vezérműlánc. Kulcs a számítógépbe, hogy mit kell tenni, és azt dobta ki válasznak, hogy 75.000 kilométer alatt ezzel nem kell foglalkozni, csak egy zavaró hang, de se a láncot, se a csapágyakat nem koptatja, nem kell cserélni, szerelni. Még a komolyabb diagnosztika hátravan, holnap csinálják, de nekem elég hihetetlennek tűnik, hogy nem kell hozzányúlni.
Valakinek volt hasonló tapasztalata? Tudnátok tanácsot adni, hogy mit tegyek? Cseréltessem mindenképpen, vagy hagyjam még?
Előre is köszönöm!

Ádám


Szia

http://www.bmw-syndikat.de/bmw...__E93.html

http://www.1erforum.de/threads...en.136698/

En is atolvastam mar, tok veletlenszeru, mikor jon elo a hiba. Nekem is volt Terminem Münchenbe, hogy megmerjek a lancot, de nem volt idom elmenni.
Inkabb megnezetem otthon egy hozzaertovel, a nemetek nem nagyon vannak toppon a temaben es persze "Komfort Problem" lesz a valasz.
Mi a Baujahr? 2011 marcius utan valtoztattak a vezeto sinen, ha csak sziszeg, akkor a sinen csuszik el a lanc, az csinalja a hangot. Ha csattog, akkor lehet lancnyulas is. Altalaban a felso lanc nyulik meg es aztan az also atveszi a terhelest es szakad. Nalad siman Kulanzra kene cserelni, ha vegig BMW-s szervizek voltak rajta. Vannak PUMA dokuk, azok alapjan allapitjak meg a szervizben, hogy mit kell vele csinalni.
2015 decemberig boldog-boldogtalannak csereltek a lancokat, azota kicsit bekemenyitett a BMW.
Probat meger




Köszönöm a választ!

2011 áprilisi az autó. Azért is mertem megvenni, mert azt olvastam, hogy ezekkel már nem lehet baj... Pont a PUMA dobta ki, hogy semmit sem kell vele kezdeni. Nem értem. Eddig csak szakszervizben volt. Kíváncsi vagyok mi lesz a vége, ma nem tudtam felhívni őket. Köszönöm a választ és a linket


Szivesen.
A baj szvsz az, hogy a BMW tulvallalta magat a Kulanzzal es a sok ingyenes lanccserevel es ezert siman azt mondjak, hogy a 2011/3 utaniakkal nincs semmi veszely a szakadasra, csak Komfort problema.
Szorvanyosan volt preoblema a 2011/3 utaniakkal is, de az igaz, hogy kevesbe hajlamaos a szakadasra. Legalabbis amit a nemet forumokon olvastam.
En megprobalom kicsereltetni veluk, ha nem teszik meg, akkor a gari lejarta utan csereltetem otthon egy szakival.

tusi_ Elküldve: 2016-09-23 14:32 Vezérműlánc

Adam77 írta: Sziasztok!

2011-es 320d BMW-m van. Egy éve vettem 30.000 kilométerrel. Nem otthon, Svájcban élek, itt is vettem hivatalos BMW kereskedőtől, szóval biztos, hogy csak annyi volt benne. Azóta én tettem még bele 13.000-et, felét autópályán. Múlt héten vettem észre, hogy csicsereg valami, mindjárt gondoltam is, hogy a vezérműlánc. Átvittem Németországba, mert ott olcsóbb a szerviz, na és mégiscsak német kocsi. Mindjárt mondta az ember is, hogy vezérműlánc. Kulcs a számítógépbe, hogy mit kell tenni, és azt dobta ki válasznak, hogy 75.000 kilométer alatt ezzel nem kell foglalkozni, csak egy zavaró hang, de se a láncot, se a csapágyakat nem koptatja, nem kell cserélni, szerelni. Még a komolyabb diagnosztika hátravan, holnap csinálják, de nekem elég hihetetlennek tűnik, hogy nem kell hozzányúlni.
Valakinek volt hasonló tapasztalata? Tudnátok tanácsot adni, hogy mit tegyek? Cseréltessem mindenképpen, vagy hagyjam még?
Előre is köszönöm!

Ádám


Szia

http://www.bmw-syndikat.de/bmw...__E93.html

http://www.1erforum.de/threads...en.136698/

En is atolvastam mar, tok veletlenszeru, mikor jon elo a hiba. Nekem is volt Terminem Münchenbe, hogy megmerjek a lancot, de nem volt idom elmenni.
Inkabb megnezetem otthon egy hozzaertovel, a nemetek nem nagyon vannak toppon a temaben es persze "Komfort Problem" lesz a valasz.
Mi a Baujahr? 2011 marcius utan valtoztattak a vezeto sinen, ha csak sziszeg, akkor a sinen csuszik el a lanc, az csinalja a hangot. Ha csattog, akkor lehet lancnyulas is. Altalaban a felso lanc nyulik meg es aztan az also atveszi a terhelest es szakad. Nalad siman Kulanzra kene cserelni, ha vegig BMW-s szervizek voltak rajta. Vannak PUMA dokuk, azok alapjan allapitjak meg a szervizben, hogy mit kell vele csinalni.
2015 decemberig boldog-boldogtalannak csereltek a lancokat, azota kicsit bekemenyitett a BMW.
Probat meger


tusi_ Elküldve: 2016-09-22 15:29 Motor-váltó

gueszka írta:
tusi_ írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta:
Sziasztok,

Idén vásároltam egy E90 LCI 100kw N47D20C, manuál váltós bmw-t. 200Ekm-vel.
Van egy parajelenség, amit az autó produkál, emiatt nemsokára viszem is szerelőhöz, mert úgyis esedékes már az olajcsere... De érdekelne a véleményetek, hogy mi lehet az, mi okozhatja.

A probléma: az autó, időnként, részterhelésen (tehát nem padlógáznál) kb 1800-as fordulattól rángat/torpan piciket egészen 2400-ig utána teljesen megszűnik, de pont 2400-tól és mindíg. Ilyenkor a fordulatszámmérő és a fogyasztásmérő piciket ugrál...
Az adott rpm-em sávon kívül semmi, alapjárat nem ingadozik. Nagyon ritkán előfordul hogy mielőtt meglódúlna ránt, de nagyon ritkán. Van, hogy nem jön elő ez a probléma, nem csinálja, az esetek 30%-ban.

Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül volt:
- kettőstömegű és kuplung csere,
- vezérlés teljes cseréje (márkaszervízben)
- Illetve, a szívóoldal takarítása (nem emlékszem, hogy EGR is...)
Diag:
- Befecskendezők be lettek mérve, nincs velük gond.
- Egyedül a részecskeszűrőt dobta hibának a comp, de nem a fedélzeti, ezt most szeretném majd orvosoltatni.
- Az autó amúgy nem füstöl, nekem érzésre húz rendesen... (Már amennyire egy 18dezső húzhat)...
- olajat egy centit sem eszik


video a jelenségről, hallani lehet inkább (nem forgalmas helyen vettem fel): https://www.youtube.com/watch?v=nHLrTP328KY


Elnézést a hosszadalmas leírásért.
Köszönöm ha elolvastátok,
G


EGR-t akartam mondani. nekünk off autó, igaz benyás, hasonlatos a dolog és ot is az EGR a ludas már nagyon úgyfest.
nem nagy cucc szerintem esetedben leszedni, és újra takarítani.
ez az én tippem csak.

szerk.: mondjuk a videón semmi furcsát nem látok, akárhogy nézem. lehet nem jól nézem.


Köszi a választ! Igazából hallani lehet, de amikor vezeti az ember érezni is, ott a videón nagyon enyhén csinálta... 1700-tól elkezd rángatni és 2400-ig folyamatosan csinálja, a felett meg nem. A videón a hangból lehet hallani, hogy ott meg már egyenletes... Már szerelőnél van, nagyon kiváncsi vagyok már hogy mi lesz... Remélem sikerül feltárni a hiba okát...


Nekem volt AGR hibam 320d nel, enyem lement veszprogramba. Lehet inkabb a nyomasszenzor a turbonal, vagy csak valami csö, ami szakadt, lecsuszott. Illetve nemet forumokon olvastam, hogy akik vittek a BMW-hez lanccserere a kocsit, jartak ugy, hogy a szervizben nem raktak vissza rendesen a nyomascsovet a turbora. Mivel LCI-d van n47-tel, ezert a motor kiugrik vezerles cserenel, talan valaki slampos volt.


Igazzából már vezérlés csere előtt is csinálta, bár ettől függetlenül slamposak voltak, mert a kiegyenlítő tartályom szintjelzője eltörött és furcsa mód a leömlő is... tudom, hogy az elszokott pukkanni, de minden pont utána megy tönkre? Az is érdekes, hogy néha nem csinálja... Viszont azt vettem észre, hogy amikor igen, akkor olyan mintha a turbó nyomás sem lenne olyan mint szokott illettve padlógáznál nem rángat semmi... csak részterhelés...


Hat akkor az lehet, hogy AGR, az padlonal bezar teljesen, hogy csak friss levegot kapjon. DPF is csinalhat ilyet, akkor viszont ovatosan, mert az viheti a turbot is magaval. Remelem kiderul, hogy mi a baja. Ne felejtds el megosztani

tusi_ Elküldve: 2016-09-22 13:53 Motor-váltó

gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta:
Sziasztok,

Idén vásároltam egy E90 LCI 100kw N47D20C, manuál váltós bmw-t. 200Ekm-vel.
Van egy parajelenség, amit az autó produkál, emiatt nemsokára viszem is szerelőhöz, mert úgyis esedékes már az olajcsere... De érdekelne a véleményetek, hogy mi lehet az, mi okozhatja.

A probléma: az autó, időnként, részterhelésen (tehát nem padlógáznál) kb 1800-as fordulattól rángat/torpan piciket egészen 2400-ig utána teljesen megszűnik, de pont 2400-tól és mindíg. Ilyenkor a fordulatszámmérő és a fogyasztásmérő piciket ugrál...
Az adott rpm-em sávon kívül semmi, alapjárat nem ingadozik. Nagyon ritkán előfordul hogy mielőtt meglódúlna ránt, de nagyon ritkán. Van, hogy nem jön elő ez a probléma, nem csinálja, az esetek 30%-ban.

Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül volt:
- kettőstömegű és kuplung csere,
- vezérlés teljes cseréje (márkaszervízben)
- Illetve, a szívóoldal takarítása (nem emlékszem, hogy EGR is...)
Diag:
- Befecskendezők be lettek mérve, nincs velük gond.
- Egyedül a részecskeszűrőt dobta hibának a comp, de nem a fedélzeti, ezt most szeretném majd orvosoltatni.
- Az autó amúgy nem füstöl, nekem érzésre húz rendesen... (Már amennyire egy 18dezső húzhat)...
- olajat egy centit sem eszik


video a jelenségről, hallani lehet inkább (nem forgalmas helyen vettem fel): https://www.youtube.com/watch?v=nHLrTP328KY


Elnézést a hosszadalmas leírásért.
Köszönöm ha elolvastátok,
G


EGR-t akartam mondani. nekünk off autó, igaz benyás, hasonlatos a dolog és ot is az EGR a ludas már nagyon úgyfest.
nem nagy cucc szerintem esetedben leszedni, és újra takarítani.
ez az én tippem csak.

szerk.: mondjuk a videón semmi furcsát nem látok, akárhogy nézem. lehet nem jól nézem.


Köszi a választ! Igazából hallani lehet, de amikor vezeti az ember érezni is, ott a videón nagyon enyhén csinálta... 1700-tól elkezd rángatni és 2400-ig folyamatosan csinálja, a felett meg nem. A videón a hangból lehet hallani, hogy ott meg már egyenletes... Már szerelőnél van, nagyon kiváncsi vagyok már hogy mi lesz... Remélem sikerül feltárni a hiba okát...


Nekem volt AGR hibam 320d nel, enyem lement veszprogramba. Lehet inkabb a nyomasszenzor a turbonal, vagy csak valami csö, ami szakadt, lecsuszott. Illetve nemet forumokon olvastam, hogy akik vittek a BMW-hez lanccserere a kocsit, jartak ugy, hogy a szervizben nem raktak vissza rendesen a nyomascsovet a turbora. Mivel LCI-d van n47-tel, ezert a motor kiugrik vezerles cserenel, talan valaki slampos volt.

tusi_ Elküldve: 2016-09-09 11:40 Üzemanyag fogyasztás

Ezen a heten kulso szolgalatban vagyok egy ugyfelnel es mivel nincs tobb ceges kocsink, a sajattal kell jarnom. Sporoltam a nyallal egesz heten, tegnap felment 4 literre a dugo miatt, amugy vegig 3.8-3.9 liter volt. Persze szigoruan csak osonas az autopalyan 90-100 korul.Valamivel fel folott van a gazolaj szintmutato es meg 750 km-t jelez ki hatotavnak.

tusi_ Elküldve: 2016-09-08 12:58 Vezérműlánc

MrKopu írta: Sziasztok,

egy jóbarátom nemrég vette egy 2011-es évjáratú F10-es 530d-t, manuális váltóval. A motor ez a tipus: N57D30O0

Azt szeretnénk megtudni, hogy vezérműláncot milyen futásteljesítmény után kell cserélni, vagy van-e esetleg valami tipushiba ennél a motornál, amire oda kell figyelni?

Előre is köszönöm a segítségeteket.

off: látom, hogy ez a 3-as széria topicja, de mivel nem tudtam új topicot létrehozni, így ide írom a kérdésem, reméllem az admin-ok elnézik ezt az apróságot.


Hali.

Ez nem 3-as topik, szvsz sima BMW Vezermulanc topik.
Ha tudsz nemetul, itt egy nagyon jo leiras egy "BMW_Örülttöl".
http://www.motor-talk.de/faq/b...l#Q3793080
Nem egy uj bejegyzes, jo par eves, de az M57-eshez hasonlitja, amivel volt mar akkor is tapasztalat. Ezek alapjan eleg megbizhato, esetleg a szivosor tomitetlensege lehet baj, ha nem orvosolta a gyar az N57ben.
Mivel en is n57t akartam venni anno - 325d UL - ezert utanaolvastam sokat, de annak alapjan nem egy problemas motor. Lanc ott is szakadt par peldanynal, de az szakad az osszes fritz autoban. (stutgarti, ingolstadti, wolfsburgi)Nem kell 30et varni az olajcserevel

tusi_ Elküldve: 2016-08-31 19:52 320d Motor

Kerdesem, hogy erdemes-e motor/valto sw updatet csinalni? Motornal tulajdonkepp nincs semmi bajom jol megy/fogyaszt esetleg a hagjan simitottak-e kicsit? Valtonal viszont van egy rantas 2bol 3 ba - nem mindig, es csak ovatos gazallasnal, ha erosebbet nyomok, akkor vajpuha-es neha nem akar vissza gangolni emelkedőn, hanem 1200rol kezd gyorsítani.
Olvastam, hogy az ujabb sw-kben atprogramoztak a valtot es a wük hamarabb kapcsol be. Erdemes updatelni? Vagy ne nyuljunk a mukodo rendszerhez ?

tusi_ Elküldve: 2016-08-31 11:38 Motorolaj

ChrisRas írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
Gratulálok a verdahoz. A tiedhez szvsz ll 01 kell, az ll04 az az aschearm változat a dpfes dizelekhez. Ha németben vagy, ebayon is kapsz occsoert.

Kérdés. A 30e-s intervallum persze baromság, de a 15e még elmegy? Városban szinte sosem megyek, max néha keresztül,d e nagyon ritkán. Sosem használom rövid távra, min 50 km. Nem tolom, néha nyomok egy 200 km/h s etapot hogy leegjen a dzsuva turborol még a kipuffbol, amúgy 120-140 között. (Asszony fel)
Így elmegy még? Gari miatt bmwnel kell csinálnom a nagy atvizsgalast,persze több száz euróért így megfeleznem az intervallumot. Minden 30e bmwnel közben egy olaj csere egy kis szervizben.
Köszi a választ


nagyon jó elgondolás. olvastam már több dolgot. esküsznek, hogy hosszú távokat menve, kibírják az olajok a 30ezret. ami lehet, főleg ha rosszabb 1000 km-ként 1 litert kell utána tölteni de ha 10 ezrenként 1 litert, akkor is frissül az olaj.
én akkor is sokallom. ha én sokat hazsnálnám az autóm, akkor sem mennék 15ezertől többet egy olajjal.
egyébként a hivatalos szerviz sem zavar el, ha odaviszed félidőben olajcserére. csak ugye drágább a művelet.
az általad vázolt gondolatot sokan űzik és alkalmazzák.
a nagy szerviz intervallum csupán vásárlócsalogató. cégek, sokat autózóknak számít, hogy minél kevesebb kiesést okozzon a szervizben töltött idő. cégeknek muszáj a hivatalos megoldás, tehát költséget is csökkentenek, és oylan típust választanak, amit ritkábban kell szervizbe vinni.



A címke szerint benzineshez is ajánlott. LL04. Épp ma cseréltem le. Bár nem vagyok szaki de mintha picit csendesebb lenne most. Ebayről nem veszek olajat. Nem tudom ellenőrizni a forrást. Így a boltban legalább bizhatok. Ott van némi garancia a minőségi forráshoz. Nálam 10 ezer a periódus. Sok a városi üzem. Hétvégente egy nagyobb etap 100-300 km. Akkor pár gyorsabb szakasz. De 130-150 km/h az átlag, illetve amit enged a forgalom. Nem sokkal olcsóbb máshol sem amúgy. Ez nekem még belefér. Igyekszem nem a legdrágábbat venni ha kell valami de nem is az alsó polcról válogatok. Inkább a munkadij amin karcsúsítok. Magam javítok ha olyan a feladat. Így nem kell horror óradijakat (60€/ó minimum) fizetni. Ezzel viszonylag kordában tartható a fenntartása. Köszönöm, még ismerkedünk csak de nagy a szerelem


Nemet forumokon azt olvastam, hogy az LL 01 jobb lenne a dizeleknek is, de az LL 04-et kell alkalamazni, mert ott a hamutartalmat nyomjak el valami feldolgozasi eljarassal, igy a DPF nem kap annyi kormot.
Igazabol szvsz mind1 a bengasba , nekunk dizeleseknek kell ezzel e korom baromsaggal foglalkozni.
Itt nemetben szerintem nem jellemzo a hamisitas. Legutobb a PITSTOP nevu cegtol vettem egy litert tarcsiba e-bayon keresztul, az meg egy "freiewerkstatt" itt, gondolom van nekik minden keszleten es forgalmazasi engedelyuk is.