tusi_ fórum hozzászólásai

tusi_ Elküldve: 2017-04-20 13:59 Motorolaj

Holnap olajcsere a kocsiban, kell a stempli igy BMW-nel lesz csinaltatva.
Kifogtam egy kozvetlen oszinte szervizmestert, aki keszsegesen es oszinten valaszolt a kerdeseimre.
Persze viszem az olajat, meg a szurot, ezert kerdeztem, hogy milyet vegyek.
Aszonta tok miond1 milyen markaju az olaj, legyen a megfelelo minosites es ne legyen felbontva.
Tippkent mondta, hogy neki volt lancszakadt 318dje, amin 30e-s cserek voltak. Kapott uj motort bele - persze csokos, BMWnel dolgozik - azota 15ekent olajcsere es hibatlan a kocsi. Most van benne 270e, semmi nem volt meg rajta cserelve.
Rgo, minosegi olaj, BMW altal jovahagyva es surun cserelni, lehetoleg nem varosozni, rovidtavozni vele es akkor orokke tart.
Castrolt vettem FST Titanium EDGE 5w30-t es mann szurot.

tusi_ Elküldve: 2017-04-12 16:35 hangos a motor

Pocses írta:
Mike83 írta:
Pocses írta:
Mike83 írta: Mi lehet baj - csak hideg inditásnál ilyen, talán hidrotőke?

https://www.youtube.com/watch?v=NyZBh3xnBxY


Így hallásra az lehet mert ugye megjön a nyomással a kenés és egyből elhallgat. Mikor volt olajcseréd? Mit használsz bele? Castrol 5W-40 amit én használok igaz az öreg 8 szelepes motoromba de nem zörögnek a tőkék. Max 15ezeret használd vagy egy év. Olajcsere után feltűnően csendesebb lesz majd!


Most volt olajcsere 5000KM el ezelőtt Mobil 5W30 ESP BMW hez engedéjezett, a szerelőm vezérésmodosítóra gyanakszik videó alapján de jövő héten elviszem. Neked volt már hasonló?



Volt a gyári 5W30-al. Azt akkor mondta szerelőm rakjunk bele 5W40-et amúgy is kicsit csipegeti bár szinte melyik nem. Baromság a 30ezres olajciklus ugye amit a kinti vásárlók anno be is tartottak. Ugyanannyi fillér b@szó van kint is, ha nem több mint nálunk.



Ámen

tusi_ Elküldve: 2017-03-17 18:27 Üzemanyag fogyasztás

notoriusbg írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
notoriusbg írta:
.... városban nekem 150-nél 10,5 liter a normális.


Komolyan 150-el mesz varosban?


há, mikor már lassít



Jah, amikor nem sietek...


Ha feher Peugeot 406-d lenne, mar tudnam is ki vagy. De igy nehez lesz
OFF: Ma voltam 120e-s inspekcion es meglepoen alacsony, 86€-s aron megusztam.

tusi_ Elküldve: 2017-03-16 18:38 Üzemanyag fogyasztás

notoriusbg írta:
nfotohun írta:
YELLOW írta:
nfotohun írta: Sziasztok!

E46 330i cabrio automata:

Brutálisan fogyasztásokat produkál az autó. Városban 19-21 liter, tempósan autózva, de nem széttaposva, de azért dinamikusan. Autópályán 130-nál 10-11 liter. Városban piros lámpánál nem tudom olyan óvatosan nyomni a gázpedált, hogy ne álljon folyamatosan 20 liternél a pillanatnyi fogyasztásmérő óra.

Amit már cseréltünk, mert hibás volt: lambdaszonda, termosztát, vezérműtengely jeladó, membrános kartergáz nyomásszabályozó szelep.

Egyelőre nincs változás. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az autó kipufogója a középdobtól kezdve cserélendő, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy a kipufogó hibája nem dobhatja meg ennyivel a fogyasztást. Valaahol falsot szív valószínűleg amúgy.

Van esetleg bármi ötletetek? Köszi!


ez most komoly?
a pillanatnyi fogyasztásmérő mindig durva értékeket mutat. az csak egy tájékoztató műszer.
az alapján, ha odalépek az én 1.8-asom is 20 litert eszik
fogyasztást nem így számolunk. a leírásból pedig teljesen az jön le, hogy te az alapján számítod a dolgokat. a szerelőnek meg külön "gratula", amiért lehúzott (mondjuk akit át lehet azokat át is verik sajnos), kivéve ha nem más okokból lettek cserélve a leírt alkatrészek.
az biztos, hogy egy cabrio többet fog fogyasztani, mivel nehezebb, mint a többi társa. mondjuk a 30i egy erős motor, tehát annyira annál nem is jelentős ez a többlet.
szóval azt a kis mutatós műszert felejtsd el, és anélkül számolgass fogyasztást. egyébként olyan 8-13 literre kell kijönnie a fogyasztásnak országút, pálya, város viszonylatban kb.


Szia!

Nyilván nem a computerre és a műszerre hagyatkozva írtam ezeket a fogyasztási adatokat, hanem visszatankolva számoltam ki... A pillanatnyi fogyasztásmérőt csak azért hoztam szóba, mert nálam nincs olyan lehetőség, hogy elinduláskor ne maximumot mutasson, pedig próbáltam úgy is, hogy úgy nyomtam a gázpedált mintha lovat basznék. A legkisebb pedálérintésre is maximumra szökken az óra, ilyet a korábbi autóimnál nem tapasztaltam, ezért gondoltam rákérdezek hátha árulkodó lehet.

Az autópályás 10 liter az türhető, viszont városban a 18-20 az már nem annyira. Az alapján amit leírtál úgy vélem, hogy ennek az autónak a fogyasztásának városban normális használat mellett 14-15 körül meg kéne állnia, jól értem?

Köszi!


.... városban nekem 150-nél 10,5 liter a normális.


Komolyan 150-el mesz varosban?

tusi_ Elküldve: 2017-03-15 20:26 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
EstokSzabi írta: És az mitől lehet szerintetek, hogy tankolás és kilométer óra állás alapján számolva az autó városban mondjuk 8,2 litert eszik, de a board computer vidáman 7,1 literes fogyasztást mutat?


korrekciós tényező. ahogy csaltak autógyárak az emissziós mérésekkel, úgy ezzel is jobb színben tüntetnek fel dolgokat.
azt jelzi ki, amit az ember látni szeretne.
ez a probléma főként dízelekre jellemző, hogy nem jó a korrekciós tényező beállítása.
elvileg lehet módosítani, gyakorlatilag nem mindig sikerül.


Ket tized litert csal lefele, messze nem olyan veszes, mint a VW csoport kocsijai.
Rendszeresen csekkolom mero szerint is es visszatankolassal is. Ugyanaz a kut/pisztoly...
Most 4.7 nel tartok es holnap tankolnom kell. Egy tank most kb 1300km-re eleg

tusi_ Elküldve: 2017-03-05 08:31 Motorolaj

Doxa320d írta: Sziasztok!

E90 320d 2005-ös bömösömbe eddig Castrol edge titanium 5w30-at használtam,de nem vagyok benne biztos,hogy ez a legjobb választás. Az eddig szerelőm szerint ez kell neki. Ti mit javasolnátok?
Köszönöm!


Pontosan ugy csinalom, ahogy Yellow is irta. Ha evente 2 olajcsere kell - en kb 15e kent csereltetem es kb 40e-t megyek - akkor tavasszal 5w, osszel 0w. Sokban nem kulonbozik allitolag - nemtudom, hogy az 5w az meg felszintetikus, vagy teljesen - de jobb a leleknek telen egy 0w as az autoban.
Marka tok mindegy, ha jo minosegu es megfelel a BMW elvarasainak. Castrollal melle nem losz, ha normalis, biztos forrasbol van.

tusi_ Elküldve: 2017-03-04 21:19 Részecskeszûrõ_

YELLOW írta:
tusi_ írta: Lenne egy DPFel (is) kapcsolatos kerdesem.
En is sokat olvasgattam kulfoldi forumokat is es ott is azt irjak, hogy autopalya 2-2.4e kozotti fordulat es tisztul a dpf.
Namarmost a koltozes utan olyan helyen lakom, hogy nincs autopalya osszekottetes, csak fout 50km oda 50 km vissza.
Sajnos Nemetorszagban a qrva kamionok csak 60al mehetnek a fouton, ezert rendszeresen megyek 60al mogottuk. Aztan vannak kisebb szakaszok, ahol el lehet lepni, akkor jon a koverebb gaz....

Kerdesem:
1. Mivel nem tudok 120 korul menni - nem is szabad - ezert a motor nem kerul 2es fordulat fole tartosan. Tud ugy is tisztitani, ha csak 1800 korul megy viszonylag folyamatosan?
BarG irasa szerint neki elindult 100as temponal is 1400-as fordulaton, plusz kollega OFF botrany motorja - 2.0TDI - es beloki a tisztitast varosi forgalomban is.

2. Ez ugyan DPF topik, de nem akarok masik topikot is telenyomni.
Automata valtom van es 60 korul berakja 6.ba. De mivel a kamionok nem (tudjak, akarjak) tartani a 60as tempot ezert osszevissza valtogat a valto. Amikor 60 ala megy, akkor vissza 5, amikor fole akkor 6..... Ezert atrakom mindig manualba es amikor tudom, akkor felhuzom 6ba.
Viszont aggodom, hogy manual allasban megvaltozik kicsit a motorvezerles is, rgo joban harap a gazra, eszmeletleneket lok (magyarul olyat tol, mint a barom ). Automata modban kicsit nyulos, lagymatag. Viszont a megvaltozott karaktersiztrika miatt nagyobb nyomatek jut a kuplungra es nem akarom kinyirni ezzel ido elott. Vagy tartanak ezek sokaig? Plusz a kapcsolas termeszetesen durvabb, inkabb beb..sza a fokozatot nem becsusztatja. Szetvagom ezzel a szerkezetet?


annyira nem ismerem az automata váltót, de manuálba ha beteszed olyan fokozatba, amikor pörög a motor 2300 körül és nyomsz egy tempomatot, akkor úgy nem jó? vagy tempomatra a váltó visszatér automata üzemmódba? ezt a részét nem tudom.


Lehet tempomat fixalt fokozattal, de sajnos nem tudom tartani az egynletes tempot. Megelozok egy boszme dogot es 2-3 km, ott a kovetkezo, vagy KOVETKEZOK.Most penteken 5 ment egymas utan. Szerencsere belattam a kanyart es a vegen 160 korul mentem vissza a savba. Akkor viszont vissza is hul a a KAT/DPF - motorfek, nincs eges a motorban - cseszhetem. Ha tudnek egyenletes tempot menni, mondjuk 100-at, akkor betennem 5 be es ok. De ahhoz kene vagy 15km. Annyit tuti nem megyek egyenletesen. Eddig mentem napi 180kmt autpalyan 130 korul, semmi aggalyom nem volt. A kozelben sajnos meg autopalya sincs, ahol eccaka nyomhatnek neki egy tisztitast. Kamionok meg non-stop mennek


tusi_ Elküldve: 2017-03-04 20:51 Részecskeszûrõ_

Lenne egy DPFel (is) kapcsolatos kerdesem.
En is sokat olvasgattam kulfoldi forumokat is es ott is azt irjak, hogy autopalya 2-2.4e kozotti fordulat es tisztul a dpf.
Namarmost a koltozes utan olyan helyen lakom, hogy nincs autopalya osszekottetes, csak fout 50km oda 50 km vissza.
Sajnos Nemetorszagban a qrva kamionok csak 60al mehetnek a fouton, ezert rendszeresen megyek 60al mogottuk. Aztan vannak kisebb szakaszok, ahol el lehet lepni, akkor jon a koverebb gaz....

Kerdesem:
1. Mivel nem tudok 120 korul menni - nem is szabad - ezert a motor nem kerul 2es fordulat fole tartosan. Tud ugy is tisztitani, ha csak 1800 korul megy viszonylag folyamatosan?
BarG irasa szerint neki elindult 100as temponal is 1400-as fordulaton, plusz kollega OFF botrany motorja - 2.0TDI - es beloki a tisztitast varosi forgalomban is.

2. Ez ugyan DPF topik, de nem akarok masik topikot is telenyomni.
Automata valtom van es 60 korul berakja 6.ba. De mivel a kamionok nem (tudjak, akarjak) tartani a 60as tempot ezert osszevissza valtogat a valto. Amikor 60 ala megy, akkor vissza 5, amikor fole akkor 6..... Ezert atrakom mindig manualba es amikor tudom, akkor felhuzom 6ba.
Viszont aggodom, hogy manual allasban megvaltozik kicsit a motorvezerles is, rgo joban harap a gazra, eszmeletleneket lok (magyarul olyat tol, mint a barom ). Automata modban kicsit nyulos, lagymatag. Viszont a megvaltozott karaktersiztrika miatt nagyobb nyomatek jut a kuplungra es nem akarom kinyirni ezzel ido elott. Vagy tartanak ezek sokaig? Plusz a kapcsolas termeszetesen durvabb, inkabb beb..sza a fokozatot nem becsusztatja. Szetvagom ezzel a szerkezetet?


tusi_ Elküldve: 2017-02-04 07:22 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

lela írta:
rece65 írta:
lela írta:
tusi_ írta:
lela írta:
tusi_ írta:
rece65 írta:
Ha kell még egy vevő akkor én is megvennék 1 5 literest,próbára....



Bótot nyitok vazze




Lehet rendelek 4et, mert ket haveromnak is kell es akkor ingyenes a szallitas. Ha igy osszejon, kuldok neked egyet. Lebeszelem veluk.

Az szuper lenne!


Mar vagyunk 4en rendelem nemsoka.
Szerk: megrendeltem


Írj majd privátot és megbeszéljük a részleteket!

Ha lehet akkor én beszállnék a tiedbe,próbának lehet hogy elég a 2,5 liter is.


Majd megbeszéljük ha ír Tusi!




Elbasztam a rendelest, kezbesitesi cimnek egy boltot adtam meg, ahol atvehetem. Kiderult, hogy ez nem a masodlagos, hanem az elsodleges cim naluk, rgo mehetek erte

tusi_ Elküldve: 2017-02-03 21:46 320d Motor

mici1974 írta: Üdv!Nem rég van nálam az auto az normális hogy pl 4 be megyek vele emelkedőn odalépek neki és szinte nem reagál semmit 2000-2500 as fordulatig és addig is nagyon lassan megy fel,reggel meg hideg inditáskor olyan folyamat ismétlödö kattogo hangot ad még nem melegszik be egy kicsit!Meg van az a másik problémám is a megtorpanással hogy ha pl 3 ba kihuzatom rakom a 4 et lepadlozom megtorpan és füstöl mint állat visszaengedem a gázt és lassan gyorsitok akkor már nem torpan de ha kimegyek pályára ugyanezt megcsinálja egyszer és utána már nem olyan mint ha feltelne üzemanyaggal és nem tudná elégetni vagy nem tudom de utána megy jol szerintem igazábol nincs viszonyitási alapom mert ilyen erös autom még nem volt amugy nem tudom ezeknek mi a vége de 250 el már mentem vele!ma ültem egy sima szivo dieselbe kb ugyanazon az emelkedön 4 be jobban reagált a gázadásra mint az enyém egy bizonyos fordulatig,a lényeg kicsit elszomoritanak ezek a gondok kezdem bánni hogy megvettem!de hát amugy meg nagyon tetszik!



Vidd el diagra, ez sok minden lehet. Nekem is volt hasonlo, egrt es koztes hutot cseteltek. En 240 ig mentem vele, mert a gumim csak addig jovahagyott.

tusi_ Elküldve: 2017-02-03 19:26 Autómata váltó hibakód

Hirax7777 írta: Üdv.

Bmw e46 320d 136 l automon tapasztaltam azt hogy nagyon ritkán kb 3 havonta egyszer kiad egy olyan hibakódot hogy a váltó állapot jelző mellet kiad egy fogaskerékben felkiáltó jelet.
Valaki esetleg tudja mi ez? megyek kiolvastatni de csak két hét múlva tudok és jó lenne azért tudni hogy mi lehet.


Csekkoltasd le az olajszintet szvsz keves van benne.

tusi_ Elküldve: 2017-02-01 18:21 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

lela írta:
tusi_ írta:
rece65 írta:
Ha kell még egy vevő akkor én is megvennék 1 5 literest,próbára....



Bótot nyitok vazze




Lehet rendelek 4et, mert ket haveromnak is kell es akkor ingyenes a szallitas. Ha igy osszejon, kuldok neked egyet. Lebeszelem veluk.

Az szuper lenne!


Mar vagyunk 4en rendelem nemsoka.
Szerk: megrendeltem

tusi_ Elküldve: 2017-01-31 21:30 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

rece65 írta:
Ha kell még egy vevő akkor én is megvennék 1 5 literest,próbára....



Bótot nyitok vazze

tusi_ Elküldve: 2017-01-31 18:04 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

lela írta:
tusi_ írta:
lela írta:
tusi_ írta: 1:200 ba ajanljak.

http://www.ctr-motorsportshop....3701ffab8/

Itt rendelheto. Tapasztalat alapjan adagoljak, 1:200 ala is mehetsz baja nem lesz de nem gazdasagos.


De te rendeltél már innen ? És a posta mennyire jön ki?


Meg nem, most fogok vmikor. Magyarországra nem tudom, kuldenek e, nemetorszagban kb 8 € a koltseg.
Szerk: elolvastam az infot, kuldenek kulfoldre is, le kell egyeztetni vele.

http://www.ctr-motorsportshop....d=42165936


Ha tudnék németül már rendelném is az 5l-est. De majdcsak keresek valakit aki tud.


Lehet rendelek 4et, mert ket haveromnak is kell es akkor ingyenes a szallitas. Ha igy osszejon, kuldok neked egyet. Lebeszelem veluk.

tusi_ Elküldve: 2017-01-30 20:02 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta: érdekes ez azért. nem mondom, hogy hülyeség, mert nem tudom.
de több olyan esetet olvastam már, ahol az autó majd 1 milliót, vagy akár 1 milliót futottak. dízelek. igaz vw konszern főként. volt, ami taxiként. tehát abba volt valószínű mindenféle tankolva. de sehol nem írták, hogy használtak volna adalékot. mégis motorbontás nélkül futották le ezt a távot. volt ahol porlasztó sem volt cserélve, max izzítógyertya.
szerintem, mind benzines, mind dízel autónál, ha 10-20 tankolásonként az ember minőségi prémium anyagot tankol, az elég kell legyen.
ezzel én nem lebeszélni akarok senkit. de évek óta ezen a véleményen vagyok. sőt ahogy olvasom a TC cikkeit, ott sem javasolják sosem, ha hasonló kérdés merül fel.


Taxisok, kamionosok mind ontenek ketutemut bele, taxis mondta.
A premium kifejezetten nem jo kenesre, pont az ellenkezojet ered el vele. Magasabb a cetan szama, de kevesbet ken. Premium Dizelt meg nem tankoltam, de premium benzint igen. A kocsi konnyebben ment, mert sokkal konnyebb lett a pneztarcam
Ha nem olvastam volna el a majd 2000 oldalas forumot en sem pancsolnek hozza ilyet. De kivétel nelkul csak pozitiv tapasztalat van vele.


de nem mind taxi, csak azok is voltak köztük. minden esetre érdekes dolgok ezek.


Ha belegondolaz nem az. A 2 utemu olaj kenesre van kitalalva, de ugyanakkor tsiztitasra is kell, hogy a gyertyak ne legyen mocskosak. Jol kell elegnie ahhoz, hogy ne hagyjon hatra dzsuvat. Mivel a nemetek autos dolgokban nem viccelnek, kiteszteltek a dolgot. A srac, aki ezt a cuccot fejlesztette, csinalt tablazatot az osszes forgalomban kaphato olajrol, melyik jo, melyik nem. Labor tesztek es fizikai, rgo szivosorokat egr bontottak szet tobb kocsin, ahol 2t olajjal mentek. Alig volt szutyok rajtuk, pedig volt varosi kocsi is.
Rossz tapasztalatrol meg nem olvastam. Eddig en is elegedett vagyok, a motor nagyon nyugodt jarasu lett, semmifele teljesitmeny csokkenest nem vettem eszre es a szaga sem olyan szuros, mint volt.
Enndpf adatokat nem tudok kiolvasni, de akik tudnak altalaban dupla regeneralasi idorol szamolnak be. Rgo nem kormol annyira , mint olaj nelkul.
Akik voltak zold kartyan, azok atlag feletti eredmenyrol szamoltak be.
Korabban linkeltem az oldalt, nemetul tudo olvasson bele es erositsen meg.