tusi_ fórum hozzászólásai

tusi_ Elküldve: 2016-11-11 16:33 Nyomtáv szélesítő

flenfer írta: Sziasztok!
Keresek 10 mm-es nyomtáv szélesítőt. Ha van valakinek felesleges, megvenném.


Ha meg aktualis, nekem van 2 felesleges. 2x10 kell, vagy 2x5?
Ami nekem van az Eibach 2x 10m

https://www.jhpusa.com/store/p...oduct=8985

tusi_ Elküldve: 2016-11-11 10:56 Vezérműlánc

YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?


Ugyan BMWben nem, de zsiguliban csereltem mar szemelyesen lancot - vagy 20 eve - de abban az uj lanc is feszes volt. Ha nem lenne, akkor nem kene elvagni es ujra osszeszegecselni, vagy komplett kifüzni - lanckerek levesz- hanem siman csak ralapatolni azt szeva. A feszito kb 1.5-2 cmt tud mozogni, ez van vagy 4. A patron dolga amugysem az, hogy egy ilyen nyulast kifeszitsen, hanem hogy a lanc rezgeseket simitsa ki terheles valtasnal.


nyilván. de ha az új lánc olyan feszes, akkor nem is tud rajta túl sokat simítani.
ez kb olyan lehet, mint egy láncfűrész. beállítod a lánc feszességet, vágsz vele egy párat és utána újra kell ellenőrizni, ha kell állítani.
magyarán a vadi új lánc is, egy 1000km alatt biztos meg fog nyúlni minimálisan és ezt, illetve a későbbi nyúlásnak is utána kell menjen a feszítő.


Termeszetesen kell utanfeszitenie, azert van 1-2 cm jatek benne.
A regi lancok elmentek 4-500e km-t, persze kozelrol sem voltak ilyen korulmenyeknek kiteve, mint a maiak. Gondolok itt foleg a modern dizelekre.. Ott is eleg volt az 1-2 cm. Az, hogy ma a minoseguk, vagy az olajok, terheles, vagy mind3 miatt ilyen szarok, az mar kerdeses. Az M47-ben is volt 163 lo, mint az N47 Fleet Editionban, megsem szakadtak a lacok. A turbok viszont igen... Occo nemdraga kinai szar.

tusi_ Elküldve: 2016-11-11 10:48 Termosztát

YELLOW írta:
tusi_ írta: Ma lecsekkoltam az enyemet, mert beparaztam a forum alapjan. Indulas 8 fokrol, kb 4km utan 55 fok, 8km utan 85fok. Ekkor nyomtam neki egy felgazt 4.ben 100ig es rogton 87 fok lett. Nemhittem volna, hogy egy dizel kb 10km utan 0 foknal uzemeleg lesz. Ilyenkor az olaj melegebb, vagy huvosebb, mint a viz? Olaj ugye kap vihart alulrol, de a motorban csak 88nal nyit a termosztat, tehat a hutokor meg nem nyitott.


az olaj mindig lassabban melegszik.
pontos különbséget nem tudok neked mondani, hogy ha a víz eléri a 80-at, akkor az olaj mennyi lehet. ez ugye külső hőmérséklet függő. mert nyáron az olaj sokkal hamarabb melegszik be a vízhez képest. értem ezalatt, hogy kisebb lesz az idő. míg 0 foknál az olaj sokkal később kezd el melegedni. egy parabolikus görbét kell elképzelni.
egyébként víznél, kb a 10km a reális. van aki azt mondja, neki 4 km után meleg, hát ha van kiegészítő fűtése, ami jól is működik, akkor elképzelhető.


Köszi. Kiegeszitö futes nekem is van, de ez mar elektronyos es csak az utasteret futi. Az E46 nal gazolajos volt es ott asszem a vizet is melegitette.
4km utan egy benzines lehet, hogy "uzemmeleg" egy dizel biztos nem. Vagy nagy gondok lehetnek ott. Ertem ezt 0 fok koruli kinti viszonyoknal.

tusi_ Elküldve: 2016-11-11 08:41 Termosztát

Ma lecsekkoltam az enyemet, mert beparaztam a forum alapjan. Indulas 8 fokrol, kb 4km utan 55 fok, 8km utan 85fok. Ekkor nyomtam neki egy felgazt 4.ben 100ig es rogton 87 fok lett. Nemhittem volna, hogy egy dizel kb 10km utan 0 foknal uzemeleg lesz. Ilyenkor az olaj melegebb, vagy huvosebb, mint a viz? Olaj ugye kap vihart alulrol, de a motorban csak 88nal nyit a termosztat, tehat a hutokor meg nem nyitott.

tusi_ Elküldve: 2016-11-11 08:21 Vezérműlánc

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?


Ugyan BMWben nem, de zsiguliban csereltem mar szemelyesen lancot - vagy 20 eve - de abban az uj lanc is feszes volt. Ha nem lenne, akkor nem kene elvagni es ujra osszeszegecselni, vagy komplett kifüzni - lanckerek levesz- hanem siman csak ralapatolni azt szeva. A feszito kb 1.5-2 cmt tud mozogni, ez van vagy 4. A patron dolga amugysem az, hogy egy ilyen nyulast kifeszitsen, hanem hogy a lanc rezgeseket simitsa ki terheles valtasnal.

tusi_ Elküldve: 2016-11-11 08:13 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

BarG írta:
tusi_ írta: Most futottam bele a temaba, de nagyon jokat irnak es bizonyitjak is.
Nemetul tudoknak boseges olvasmany.
http://www.motor-talk.de/forum...23039.html
A lenyeg, hogy felszintetikus 2 utemo motorolajat kevernek a gazolajba es ezaltal
- tisztul a motor
- csendesebb lesz
- a DPF regeneracio intervallum duplazodik, triplazodik. (ca. 400 helyett 800, vagy akar 1300km is eltelhet)
http://www.motor-talk.de/blogs...36205.html

Persze megfelelo olajjal, nem Tescossal. En most rendeletem egy litert, hetvegen proba.


Én ezzel nagyon óvatos lennék. Ezek a motorolajok tele szoktak lenni olyan adalékokkal, amik úgy égnek el, hogy hamu marad utánuk. Az meg nem igazán használ a részecskeszűrőknek. Létezik olyan módszer, amivel eldönthető a megfelelőség, meg kell nézetni az olaj hamutartalmát laborban. Ha ott átmegy, én csak akkor tenném bele.


A tesztelo egy monza3cdti nevu srac, aki vegyesz es laborban - nem hivatalosan - de letesztelt minden elerheto olajat es listat csinalt rola. Tovabba kifejlesztett egy sajat termeket Monzol5c neven, ami a legjobban megfelel a feladatnak. Az Aral hivatalos oldalan mar a srac szoveget idezi a gyarto is az uj Ultimate Diesel reven.
Nemhogy terheli, javitja a DPF hatasfokat es megadja azt a kenest a magasnyomasu pumapnak es a befecskendezoknek/porlasztocsucsoknak, amit a Diesel a 7% Bio Plörre miatt nem tud. Amellett tisztitja a motort, leegeti a lerakodasokat. Kepekkel illusztralva lathato az oldalon, hogy milyen egy CR befecskendezo elotte/utana.
Sokan többszazezer km-t tettek mar meg es nagyon jokat mondanak rola.
Ez nem asvanyi es nem szintetikus olaj, ami sok maradekot hagy maga utan, felszintetikus es jobban eg el, mind a gazolaj. A DPF kevesebbszer regeneralja magat, kb megduplazodik a regeneracios intervallum. Es ami nekem fontos, hogy lagyabb lesz tole a motor hangja is. A BMW Dieselek nagyon ramatyul szolnak.

tusi_ Elküldve: 2016-11-10 10:17 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

Most futottam bele a temaba, de nagyon jokat irnak es bizonyitjak is.
Nemetul tudoknak boseges olvasmany.
http://www.motor-talk.de/forum...23039.html
A lenyeg, hogy felszintetikus 2 utemo motorolajat kevernek a gazolajba es ezaltal
- tisztul a motor
- csendesebb lesz
- a DPF regeneracio intervallum duplazodik, triplazodik. (ca. 400 helyett 800, vagy akar 1300km is eltelhet)
http://www.motor-talk.de/blogs...36205.html

Persze megfelelo olajjal, nem Tescossal. En most rendeletem egy litert, hetvegen proba.

tusi_ Elküldve: 2016-11-10 08:17 Motor-váltó

Tano írta:
Jesse írta: Inkább hidegebbet jelez mindig a mutató nem mondanám habosnak de olajosnak sem.
Es jol látom hogy az az alkatrész 140ezer forint?!?!


A szervízmenüben meg tudod nézni konkrétan hogy mennyi a vízhőfok, 7.0 menüben. Ha hengerfejes, akkor jobban melegszik a víz.
Újonnan annyi, de ebből találsz bontottat is jóval olcsóbban.


Ha Torqe val nezem, gondolom ugyanazt az erteket adja az is, hisz obd-rol kapja az adatot a Computertol. Van valakinek tapasztalata Torqeval? Megbizhato? Sok mindent nem lehet vele megnezni, inkabb ugy mondanam, hogy keveset, de a vizhofok pont mukodik.

tusi_ Elküldve: 2016-11-10 08:13 Vezérműlánc

YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.

tusi_ Elküldve: 2016-11-10 08:07 Vezérműlánc

elgeri írta:
tusi_ írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.

Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!

Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye


az aki ez ügyben diskurált, valószínű BMW-je sincs!!! sajnos csoportok tele vannak ilyenekkel.
ez a km szíjas vezérlésű autók esetében korrekt. 90-120ezrenként márkától, típustól függően kb. így adják meg, vagy 6-10 év.
nyilván vannak BMW típusok, amiknél könnyebben pattanhat a lánc. vannak sok mendemondák.
én továbbra is azt mondom, hogy lehet van valóban rossz szériás lánc, konstrukció, de sokan nem képesek normálisan vezetni, össze vissza váltanak, tapossák. nem csoda ha megadja magát a szerkezet, bárhol az autóban.


Szegény apósom alatt, a piros lámpánál állva szakadt el pár hónapja a kb. 5 éves 320d lánca (és vele MINDEN). Ugye az dízel, eleve nagyobb nyomatékokról beszélünk, plusz automata volt (ami gondolnám inkább előny, mint hátrány ez ügyben), de ő egyáltalán nem nyomta neki.

Viszont elvileg 150e körül volt benne (1 éve vette), de lelakottabbnak tűnk. Így szerintem sokkal több lehetett benne, vagy szarul használták előtte.


Netes forumok alapjan a lancszakadasok elsodlesges oka az elgtelen olajnyomas miatti lanckopas. Ezt a csodalatos 30es csere periodusnak koszonhatjuk.
Mar bmw is visszaallt a 15esre, audi meg kiadott egy cdt is egy tanulmannyal,hogy milyen karos az elnyujtott csere intervallum.


Hát igen!

Én betartom az évenkénti, na jó 13 havontai olaj (és szűrük) cserét, ami nálam olyan 7-8e km-t jelent

Viszont a szervizkönyv szerint előttem nem nagyon foglalkoztak vele Az első 6 évében / 80e km-ben volt összesen 3 (vagy max 4, nem emlékszem) olajcsere




Benzinesnek sem tesz jot, de ott nincs Turbo, meg annyi korom, mint a dizelnel. Most csereltettem olajat es mar tiszta fekete.
Rabeszelt a szerelom, hogy 10, max 12 legyen az intervallum. Hallgatok ra..

tusi_ Elküldve: 2016-11-10 08:04 Vezérműlánc

gueszka írta:
tusi_ írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.

Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!

Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye


az aki ez ügyben diskurált, valószínű BMW-je sincs!!! sajnos csoportok tele vannak ilyenekkel.
ez a km szíjas vezérlésű autók esetében korrekt. 90-120ezrenként márkától, típustól függően kb. így adják meg, vagy 6-10 év.
nyilván vannak BMW típusok, amiknél könnyebben pattanhat a lánc. vannak sok mendemondák.
én továbbra is azt mondom, hogy lehet van valóban rossz szériás lánc, konstrukció, de sokan nem képesek normálisan vezetni, össze vissza váltanak, tapossák. nem csoda ha megadja magát a szerkezet, bárhol az autóban.


Szegény apósom alatt, a piros lámpánál állva szakadt el pár hónapja a kb. 5 éves 320d lánca (és vele MINDEN). Ugye az dízel, eleve nagyobb nyomatékokról beszélünk, plusz automata volt (ami gondolnám inkább előny, mint hátrány ez ügyben), de ő egyáltalán nem nyomta neki.

Viszont elvileg 150e körül volt benne (1 éve vette), de lelakottabbnak tűnk. Így szerintem sokkal több lehetett benne, vagy szarul használták előtte.


Netes forumok alapjan a lancszakadasok elsodlesges oka az elgtelen olajnyomas miatti lanckopas. Ezt a csodalatos 30es csere periodusnak koszonhatjuk.
Mar bmw is visszaallt a 15esre, audi meg kiadott egy cdt is egy tanulmannyal,hogy milyen karos az elnyujtott csere intervallum.


Egyetértek, én amikor megvettem az enyémet az volt az első, hogy vezérléscsere. Nem volt olcsó, mert gyári alkatrészt vettem, de ez ilyen. Olajcsere meg 10-12 ezrenként... mondjuk eddig csak 3 volt Az viszont, hogy a vezérlés a tűzfalnál van hátul az szívás

Én is olvasgattam korábban erről, az N47-es sorozatnál pl az N47D20A-nál volt több szakadásos eset és Angliában elég sok, lehet hogy az odagyártott kocsiknál volt hiba a beszállított alkatrészekkel is? Sose derül ki. De szakad sajna más motoroknál is


Nemhivatalos BMW jelentes szerint - PUMA - a 2007-2009 kozottieknel nagy a vszinuseg, 2009-2011.03 kozottieknel elofordulhat lancszakadas/atugras, 2011.03 utan mar semmi esetre sem, csak komfortproblema lehet a lanc "csorgese".
Szerelom szerint szakad mind.
Mercedes es Audi is kuzd a lancokkal, Audi visszaallt a szijjakra. Lehet, ugyanaz a lanc beszallito, vagy ugyanaz az "Arschloch" tervezte a ket motort. Audinal kifejezetten tervezesi hiba is az atugras es a patront is elmeeteztek. (BMW is)

tusi_ Elküldve: 2016-11-10 07:57 Vezérműlánc

szotakdavid írta: N42





Nehogymar ez Neked laza legyen
(Csoda, hogy nem ugrott meg at)

tusi_ Elküldve: 2016-11-09 08:13 Motor-váltó

multifilter85 írta:
tusi_ írta:
multifilter85 írta: Sziasztok!Valaki tudna nekem segiteni hogy egy 2011 es 520d BMW ben mikor.van az elso nagy szerviz?Ez alatt arra gondolok hogy vezerles,automata valto olaj,meg szurok es motor olaj. Kineztem magamnak egy gyonyoru 5os bmvt csak nem tudom mikor lennenek ezek esedekesek!Amugy 75000 merfold (120000)van benne! Koszonom a valaszotokat!


Olajcsere motorban, fekfolyadek, hutofolyadek mindig kell vasarlas utan, nemtudni, mikor voltak megcsinalva. Automata olajat a ZF 80-120e kozott ajanlja, meg benne vagy boven.
vezerlest 150e utan ajanljak, de nem lehet gond, ha korabban megcsinaltatod.
Sok sikert es gondtalan km-t az uj kocsival.


Koszonom valaszodat!Meg annyit szeretnek kerdezni hogy az ertekeket km-ben adtad meg vagy merfoldben?75000 merfold van a BMWben ami annyit jelent hogy kb 120000 km.


Km. A 80 azt jelenti, hogy sok varos, kemeny autopalyatempok, tehat nem kimeletes vezetes. A 120 a kimeletes. Mivel nem ismered - gondolom - a kocsi eloletet, nehez megmondani, hogy lett hajtva. Volt, aki 160-nal cserelt - ZF-es srac szerint - es nem volt semmi baj az olajjal. Volt kis femreszelek benne, de az olaj meg ugyahyogy rendben volt.
Ha nem rangat a valto, vagy nincsnenek kemeny valtasok, akkor meg nincs baj.
Vezettem azt a 8 gangost, egy alom. Ha gyorsan kell valtani olyan, mint egy DSG, de ha kenyelmesen, akkor mint egy kiforrott Wandler
Csereltesd le, megkoszoni neked a technika.

tusi_ Elküldve: 2016-11-08 09:22 Motor-váltó

multifilter85 írta: Sziasztok!Valaki tudna nekem segiteni hogy egy 2011 es 520d BMW ben mikor.van az elso nagy szerviz?Ez alatt arra gondolok hogy vezerles,automata valto olaj,meg szurok es motor olaj. Kineztem magamnak egy gyonyoru 5os bmvt csak nem tudom mikor lennenek ezek esedekesek!Amugy 75000 merfold (120000)van benne! Koszonom a valaszotokat!


Olajcsere motorban, fekfolyadek, hutofolyadek mindig kell vasarlas utan, nemtudni, mikor voltak megcsinalva. Automata olajat a ZF 80-120e kozott ajanlja, meg benne vagy boven.
vezerlest 150e utan ajanljak, de nem lehet gond, ha korabban megcsinaltatod.
Sok sikert es gondtalan km-t az uj kocsival.

tusi_ Elküldve: 2016-11-04 09:46 320d Motor

gueszka írta:
juhaszadika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta: Sziasztok,

N47 D20A és N47 D20C között a c az összkerekes verziót jelöli? Vagy későbbi évjárat?
A különböző online alkatrész webshopokba így van feltüntetve a típusválasztásnál, ami azért érdekes, mert az én forgalmimba N47 D20C szerepel, mikor az enyém sima hátsókerekes, 177Le-s típus.
Köszönöm válaszaitokat.


az a motor több teljesítmény szinttel volt elérhető. inkább azt jelöli. úgy gondolom.
vagy ahol nézted a dolgokat, ugyanazt a LE-t hozta hozzá?


Igen ugyanazt hozza, 177 LE, A c motorkódút csak az x-drive-nál írja...


Amennyire tudom, a "C" az egy újabb típusa ugyan annak a motorcsaládnak, nem tudom miket módosítottak benne. Az xdrive-hoz, a motorkódnak nincs köze. Nekem pl. N47D20C motorm van és a hátsó kerekek hajtottak.
Azt tudni érdemes, hogy a láncszakadásos jelenség, ami az N47 egyik emlegetett típus hibája, az állítólag gyakrabban fordul elő az N47D20A verzióknál. Ezt több külföldi fórumon olvastam, szóval statisztikákat nem tudok lobogtatni...


Szakad mind1ik, a BMW csak altat a dumaval hogy a 2011/03 utanaiak csak komfort problemasak. 150e korul illik csereltetni a vezerlest aztan megint nyugi van egy darabig. Lancot leszamitva egy topp motor. Kicsit hangos, de megy mint a diszno es csak csipegeti a gazolajat.
Enyem is d20c, automata hatsokerekes.