tusi_ fórum hozzászólásai

tusi_ Elküldve: 2017-07-25 07:26 320d Motor

minimal írta:
lalada írta:
tusi_ írta: http://totalcar.hu/magazin/koz...langolt_is


nem lennék nyugodt.. ha ilyen moci lenne a kocsimban. Tiszta gáz. Még az a szerencse, hogy volt Cascojuk, de az okozott sokkot senki sem térítheti meg..


Több millió ilyen motor rohangál a világon, ha olyan rossz lenne mindenhol lángoló BMW-ket látnál...most épp ezzel foglalkoznak a fotelból... ha számoltam volna hány kiégett fiat scudo-t láttam már abból nagyobb cikk lett volna.
Azt meg nem hiszem el, hogy annak a turbónak nem volt hangja amelyik nyelte az olajat és ebből az egészből semmit nem vett észre a sofőr.
Én heti 1500km-t megyek ilyen motorral és 3 hete Olaszországot is megjártam mégsem égett le az autó alattam...




Nem egyedi eset es persze nem csak BMW-t erint, de tipikus. Keress ra "runaway Diesel" neven. Nem a turbo hibaja csak, akarhonnan - dugyattyugyuruk, KGE, turbocso, Intercooler... kaphat motorolajat a motor es siman elegeti, mintha gazolaj lenne. Ettol felporog es ekkor nyom ra a turbo. A masik eset, ahol csak siman kigyulladt az lehet persze a hibas DPF-tol.
En nem kivanom senkinek, hogy ilyet keljen atelnie. Szemely szerint nem is tudnek mit csinalni, mert automatam van, azt fullaszd le. Az hogy "valamivel" eltomited a levegobeejtot a legszuro elott... - altalanos tanacs - egy vicc. Mire odajut az ember - nekem szemely szerint PAJZS rendszer van a kocsimban, gepteto nyitasa egy mizeria - mar le is jatszodott az egesz.

tusi_ Elküldve: 2017-07-22 11:51 Motorolaj

YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
Kennymayer írta: Üdv! Kb egy hete cseréltem olajat az autóban az előző olaj liqui molly volt és nagyon jól muzsikált. Most sajnos nem tudtam beszerezni a megszokott boltban és vettem bele Castrol Magnatec 5W-40-et. Azóta azt veszem észre,hogy ha kicsit álló helyzetben túráztatom a gépet füstöl. Eddig soha nem volt ilyen. Ennyire szar lenne ez az olaj? Már kezdek azon gondolkodni h kidobom belőle ezt a szart és újra keresek valahol Liqui Molly olajat! 10000 km- ként mindig cserélem az olajat max egy fél nivonyi szokott elfogyni közben de soha nem füstölt.Mit tanácsoltok? Ja egyébként E46 316i 1.8 benzin a vas. Köszönöm előre is.


Kicsit eltulzott benzinesnel a 10es csere, persze nem art az biztos. Vegyel belole edge profot. Nekem azt tettek bele es sosem irt ki ilyen csere intervallumot meg. Kb 37e kmre irja a cseret ami rekord. Persze nekntartom be, de jonak tunik nagyon.


nem eltúlzott a 10ezer. az az eltúlzott, hogy egyéb okok miatt így kitoltál az intervallumokat, csak azért, hogy könnyebben eladható legyen az autó, főleg amiket flottásnak szeretnek vásárolni. mennyivel jobb, ha 10 autót 30ezrenként kell szervizbe vinni, mint 15ezrenként. azt a 3-5 évet, 100-150ezret kibírják, amíg kint vannak flottába, ennyi a lényeg. utána meg majd aki megvette majd szívjon vele.
legyen akármilyen jó olaj (sok szép mesét lehet írni, milyen hájp meg szuper az olaj) 15ezertől nem célszerű többet futtatni. nem hiszem, hogy az olaj ára, ás a szűrő juttatna csődbe valakit. de amikor majd motort kell cserélni, vagy generálozni, akkor más lesz
én már 7600-nál is cseréltem olajat, mert lefutotta a 2 évet itt viszont az 1 éves szlogen dumát tartom hülyeségnek. nem azért mert másképp csinálom én, hanem mert én szakmailag így gondolom. a km jobban rontja az olajat, mint az állás. bár nekem nem áll az olaj sokat, csak keveset fut, egy huzamban általában 3 napot áll, utána megy.

Jo de mennyit megy, ez a kerdes. Azt irod, 8e t mentel 2 ev alatt es max 3 napot all az auto. Akkor viszont rovid tavokat teszel meg es ez rontja az olajat. A 30e teljesen normalis lehetne, ha minden nap mesz egy huzamban mondjuk 500 kmt. A hideg inditasok rombolnak, amikor sok szarul elegett gaz kerul vizzel egyutt az olajba. Kamionok elmennek 100et is egy cserevel. Persze ott sok olaj, alacsony fordulat es tobb szaz kilometer egyben.
A 15e egy hosszutavrs hasznalt dizelnel ok, benzinesbe en 20 cserelnem hasonlo feltetlek mellett.


(egyébként mindig többet megyek mint kellene, ha 3km-re van dolgom, akkor kb 10 km-t megyek kerülőkkel ).


Ez annyira gaz. De en is igy csinaltam, amikor 4kmre dolgoztam

tusi_ Elküldve: 2017-07-21 17:45 Motorolaj

YELLOW írta:
tusi_ írta:
Kennymayer írta: Üdv! Kb egy hete cseréltem olajat az autóban az előző olaj liqui molly volt és nagyon jól muzsikált. Most sajnos nem tudtam beszerezni a megszokott boltban és vettem bele Castrol Magnatec 5W-40-et. Azóta azt veszem észre,hogy ha kicsit álló helyzetben túráztatom a gépet füstöl. Eddig soha nem volt ilyen. Ennyire szar lenne ez az olaj? Már kezdek azon gondolkodni h kidobom belőle ezt a szart és újra keresek valahol Liqui Molly olajat! 10000 km- ként mindig cserélem az olajat max egy fél nivonyi szokott elfogyni közben de soha nem füstölt.Mit tanácsoltok? Ja egyébként E46 316i 1.8 benzin a vas. Köszönöm előre is.


Kicsit eltulzott benzinesnel a 10es csere, persze nem art az biztos. Vegyel belole edge profot. Nekem azt tettek bele es sosem irt ki ilyen csere intervallumot meg. Kb 37e kmre irja a cseret ami rekord. Persze nekntartom be, de jonak tunik nagyon.


nem eltúlzott a 10ezer. az az eltúlzott, hogy egyéb okok miatt így kitoltál az intervallumokat, csak azért, hogy könnyebben eladható legyen az autó, főleg amiket flottásnak szeretnek vásárolni. mennyivel jobb, ha 10 autót 30ezrenként kell szervizbe vinni, mint 15ezrenként. azt a 3-5 évet, 100-150ezret kibírják, amíg kint vannak flottába, ennyi a lényeg. utána meg majd aki megvette majd szívjon vele.
legyen akármilyen jó olaj (sok szép mesét lehet írni, milyen hájp meg szuper az olaj) 15ezertől nem célszerű többet futtatni. nem hiszem, hogy az olaj ára, ás a szűrő juttatna csődbe valakit. de amikor majd motort kell cserélni, vagy generálozni, akkor más lesz
én már 7600-nál is cseréltem olajat, mert lefutotta a 2 évet itt viszont az 1 éves szlogen dumát tartom hülyeségnek. nem azért mert másképp csinálom én, hanem mert én szakmailag így gondolom. a km jobban rontja az olajat, mint az állás. bár nekem nem áll az olaj sokat, csak keveset fut, egy huzamban általában 3 napot áll, utána megy.

Jo de mennyit megy, ez a kerdes. Azt irod, 8e t mentel 2 ev alatt es max 3 napot all az auto. Akkor viszont rovid tavokat teszel meg es ez rontja az olajat. A 30e teljesen normalis lehetne, ha minden nap mesz egy huzamban mondjuk 500 kmt. A hideg inditasok rombolnak, amikor sok szarul elegett gaz kerul vizzel egyutt az olajba. Kamionok elmennek 100et is egy cserevel. Persze ott sok olaj, alacsony fordulat es tobb szaz kilometer egyben.
A 15e egy hosszutavrs hasznalt dizelnel ok, benzinesbe en 20 cserelnem hasonlo feltetlek mellett.

tusi_ Elküldve: 2017-07-21 12:52 320d Motor

tusi_ Elküldve: 2017-07-20 17:56 Motorolaj

Kennymayer írta: Üdv! Kb egy hete cseréltem olajat az autóban az előző olaj liqui molly volt és nagyon jól muzsikált. Most sajnos nem tudtam beszerezni a megszokott boltban és vettem bele Castrol Magnatec 5W-40-et. Azóta azt veszem észre,hogy ha kicsit álló helyzetben túráztatom a gépet füstöl. Eddig soha nem volt ilyen. Ennyire szar lenne ez az olaj? Már kezdek azon gondolkodni h kidobom belőle ezt a szart és újra keresek valahol Liqui Molly olajat! 10000 km- ként mindig cserélem az olajat max egy fél nivonyi szokott elfogyni közben de soha nem füstölt.Mit tanácsoltok? Ja egyébként E46 316i 1.8 benzin a vas. Köszönöm előre is.


Kicsit eltulzott benzinesnel a 10es csere, persze nem art az biztos. Vegyel belole edge profot. Nekem azt tettek bele es sosem irt ki ilyen csere intervallumot meg. Kb 37e kmre irja a cseret ami rekord. Persze nekntartom be, de jonak tunik nagyon.

tusi_ Elküldve: 2017-06-30 13:54 Motor-váltó

liga86 írta:
Benyo89 írta: Sziasztok!
N42b18-as motornál hátul valahol rácsöpög az olaj a kipufogóra. Így ha pár napot áll az autó Indulás után ahogy leég ŕóla "kellemes"illat lesz az utastérben .
Valakinek van ötlete hol lehet a gond?
Köszönöm!


Hali! Vakum pumpa tömítés!


Ja. Kitudod cserelni te is, de elotte nyugtatozd be magad. Nekem 2 oraba tellett le/fel rakni, pedig csak 3 csavar. Aztan vagy 8 torx, mire szetszeded magat a pumpat es cserled a tomitest.

tusi_ Elküldve: 2017-06-15 20:44 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Nekem 6,3 ra jött ki az átlag. Gyöngyös-Tihany, oda-vissza, majdnem végig pályán, 130-140-el, az 550km-et 35 literrel tettem meg.


jaja, pályán 130-cal 6,6-6,8 körül jön ki.


170nel 6,5l sikuton.


ezzel nem győzöl meg a dízelről az az 1-1,5 liter + nem zavar cseppet sem.

Nem is akarlak. Szivem szerint en is benzinest vennek, de az sokba lenne sajnos. Persze valami eros benzinest vennek, pl 325i, ott mar nem 1-1.5 lenne a kulonbseg.

tusi_ Elküldve: 2017-06-15 19:59 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Nekem 6,3 ra jött ki az átlag. Gyöngyös-Tihany, oda-vissza, majdnem végig pályán, 130-140-el, az 550km-et 35 literrel tettem meg.


jaja, pályán 130-cal 6,6-6,8 körül jön ki.


170nel 6,5l sikuton.

tusi_ Elküldve: 2017-06-15 07:13 Üzemanyag fogyasztás

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: nekem ma volt egy 200km-es szakasz, oda-vissza, oda-vissza szakasszal, többszöri indítással, megállással. olyan 95-től nem mentem gyorsabban. nem full nagypapás gyorsítással.
5,4 l/100km-es érték jött ki.


Gondolom,hogy ez szinte sík terep volt(nagyobb emelkedő nélkül),és egyenletesen tudtál haladni.
Én ezt az értéket csak 50-70-es sebességgel tudtam produkálni...
90-100-as tempóval nálam 6-6.5 litert eszik a 316-os országúton általában.
Holnap mondjuk írok majd fogyasztást,mert megyek kocsikat nézegetni ide-oda.


azért kis emelkedők voltak. és sajnos a saját tempómat sem tudtam, mert egy barom Volvo terepjárós szarozott előttem, az út nem túl fényes volt, de még én is nagyobb tempóval akartam menni. de nem tudott vezetni az biztos, mert néha úgy a fékbe taposott, hogy simán nem kellett volna, főleg olyan géppel. meg vásár is volt, szóval bizonyos szakaszok sem kedveztek. na meg ahol tudtam tempomattal mentem. már most arra is rászoktam, hogy városban, vagy bizonyos településeken 50-nél 4. fokozatban megyek, korábban 5-ben nyomtam. de azt vetem észre nem fogyaszt többet, hisz nem erőlködik úgy a motor, de a fordulat bőven 2000 alatt van. szóval ideális.


Én is mostanában szoktam rá a 4. fokozatra 50-nél.Ugyanezek miatt.
1600-2000-es fordulaton amúgy nincs semmi hanga a kocsinak.Mintha villanyautó lenne



Hat itt jon ki a benzines szepsege. Enyem automata, 55 korul huzza neki az 5 .et. ha 50 el megyek 4 ben van es baromi randa hangja van. Viszont 58 korul 5.ben csendes es eszik kb 3 litert.

tusi_ Elküldve: 2017-06-14 19:05 Üzemanyag fogyasztás

Uj rekordom 4.3 Liter. Egy tankkal kb 1400 km-t mehettem volna.
Hozza tartozik, hogy itt a bu.i kamionok miatt 60al lehet menni a föuton.
Atlag sebesseg 80.5km/h

tusi_ Elküldve: 2017-06-14 19:01 Bugok

YELLOW írta:
viktor írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta: Kis ideje ha ra kattintok egy forumra, vagy szexoldal jon be, vagy valami buzogyany probal meggyozni, hogy nyertem vmit.
Mindenkinel igy van? Eddig senkit nem lattam panaszkodni


korábban volt ilyen...
már felhőben van az oldal, nem lehetne ilyen gond.
de jelzem az illetékesnek. én nem tapasztalok ilyet, igaz nekem adblock, meg egyebek vannak.


Nekem is ezt csinálja...
Elsőre semmire se tudok rákattintani, hogy bejöjjön rendesen...

Nekem is csinálja, minden bökésre.


csináljatok már egy cookie (süti) törlést, vagy hogy a böngésző töröljön minden előzményt, mentett dolgokat.


Amikor eloszor jott fol a szexoldal, akkor tobbszor is toroltem kukit. Jo volt, de nem oldotta meg a problemam.

tusi_ Elküldve: 2017-06-13 19:51 Bugok

Kis ideje ha ra kattintok egy forumra, vagy szexoldal jon be, vagy valami buzogyany probal meggyozni, hogy nyertem vmit.
Mindenkinel igy van? Eddig senkit nem lattam panaszkodni

tusi_ Elküldve: 2017-05-21 08:01 Segítsetek!

Mi lehet a baj?
Mult heten mo-n total megadta magat az auto, azota is szervizben van es nem talaljak a hibat.
Egyszer csak a valto elkezdtett osszevissza valtogatni, minden kontrol lampa feljott, ablaktorlo kikapcsolhatatlan sebesseg fordszammarro 0n motor ment.
A szervic biztositektablat meg valami junction boxot akar cserelni. Felso szomszedom mernok a bmwnel, szerinte komplett vezerlo csere a tunetek alapjan.
Auto nagyon kell, azzal jarnek melozni.
Latott mar valaki ilyet? Mi lehet ez?

tusi_ Elküldve: 2017-04-20 20:02 Motorolaj

YELLOW írta:
tusi_ írta: Holnap olajcsere a kocsiban, kell a stempli igy BMW-nel lesz csinaltatva.
Kifogtam egy kozvetlen oszinte szervizmestert, aki keszsegesen es oszinten valaszolt a kerdeseimre.
Persze viszem az olajat, meg a szurot, ezert kerdeztem, hogy milyet vegyek.
Aszonta tok miond1 milyen markaju az olaj, legyen a megfelelo minosites es ne legyen felbontva.
Tippkent mondta, hogy neki volt lancszakadt 318dje, amin 30e-s cserek voltak. Kapott uj motort bele - persze csokos, BMWnel dolgozik - azota 15ekent olajcsere es hibatlan a kocsi. Most van benne 270e, semmi nem volt meg rajta cserelve.
Rgo, minosegi olaj, BMW altal jovahagyva es surun cserelni, lehetoleg nem varosozni, rovidtavozni vele es akkor orokke tart.
Castrolt vettem FST Titanium EDGE 5w30-t es mann szurot.


csodás szervizmester lehet, aki 30ezrenként cserélt olajat őszintének őszinte, de nem mester, max szervizvezető, aki felveszi a munkát
egy értelmesbb user is ha 30 ezres a csere, akkor félidőben megcsináltatja valahol máshol, aztán bánja a fene a plecsnit (úgy hamisítanak szervizfüzetet, ahogy akarnak).


Nem az orszagos cimbim a pali, csak beszelgettem vele, tehat nem ismerem. Biztos,hogy jo szakember ha fonok. De gondolj bele. Ha 270e van a mostani motorban, akkor vszeg nem tegnap szakadt el az elozo lanc. Talan akkortajt meg nem volt ismert az n47 ezen problemaja es csak jo tapasztaltok voltak az uj long life meg leichtlauf ölökkel.
Te is csak tapasztalat alapjan tudod,hogy baromsag a 30es csere, de egyszer vkinek meg kellett ezt szivnia, hody te is tanulj belole. Vagy nem?

tusi_ Elküldve: 2017-04-20 15:23 Motorolaj

Oroszok nagyon raertek, csinaltak egy koksz tesztet, melyik olaj mennyire alja a hot es hagy szart maga utan.

http://bmwservice.livejournal....1#comments