vivaladiesel fórum hozzászólásai

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-12 19:19 Mi lehet a baj?

kukxy írta: Sziasztok!
2. a klímával kapcsolatban lenne kérdésem, ha lábra vagy ablakra fúj akkor csak meleget jön, ha szembe akkor egyszer hideg egyszer meleg. Nyomás tökéletes, a légkondi csöve jéghideg, pollenszűrőt kivettem és úgy próbáltam semmi változás. A kompresszorral lehet baj?


Nem hinném, hogy a kompresszorral lenne gond. Szerintem inkább a fűtéscsap. (nem biztos)

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-12 18:21 kettõstömegü lendkerék

lorand007 írta: Motortartóbol ez a kettő van vagy mást is kellene cserélnem? köszönöm http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx


Úgy tudom csak ez a kettő van. Egy bal és egy jobb oldali. Az olcsó kategóriát érdemes elkerülni... (például: Ocap, Corteco stb) Én Lemförder gyármányút vennék.

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-12 18:11 Heeelp...!

lorand007 írta:
Bero írta: Hali! Egy idegesítő probléma állt fenn! Ha jobb oldalra indexelek akkor nincs semmi baj,de ha balra akkor a megszokott ütem helyett dupla olyan gyorsan villog a műszerfalon és a lámpa is! Mitől lehet ez? Ilyen problémát nem is hallottam még Segítsetek légszi,mert nagyon idegesít Köszi!


Tiszteletem, ki ment az izzó az adott oldalon vagy, v.mi kontakt hiba, vagy esetleg zárlat, akkor változik a vilogás üteme


Ha azonos ütemben de nagyon nagyon gyorsan villog akkor kiment a bal oldalon valamelyik "index izzó". Tedd ki balra az indexet és kívülről nézd végig őket. Az egyik tuti ki van égve.

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-12 15:19 Társalgó

YELLOW írta:

ez a baj, hogy így "közérthetőbb". így vezetik félre az embert, mert mindent így adnak elő. ha teheti az ember inkább nyissa fel a másik szemét, ne emészhetően magyarázza el, mert nem emészthető, ami itt folyik.
van az igazság és van a közérthetőbb mese.


Egy kicsit elbeszélünk egymás mellett de alapvetően egyetértünk.




vivaladiesel Elküldve: 2012-06-12 14:52 320d Motor

lorand007 írta:

Tiszteletem, ha manualis az autot a valto olajat hol szerezted be es milyet? koszonom


Szia! Szinte bármilyen autósboltban be lehet szerezni. De Unixauto például Szatmárnémetiben is van (Satu Mare, Str. Botizului Nr. 24)
Például a 'Castrol SMX-S' vagy a 'Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90' típusú olajok valamelyike megfelelő lenne neked.
1 literre lesz szükség. (1 flakon)

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-12 14:41 Társalgó

YELLOW írta:

hitel! igen ezt így fogja fel egy olyan ember, aki nem lát mögé dolgoknak. javaslom keress rá youtub-on Dr. Drábik János néhány videójára, és világos lesz minden.
a bank semmit nem fektet be. ugyanis virtuális pénzt ad neked. csak utálosk formályában látszik. a valós pénz az amit Te visszafizetsz. ha az összes ember, akinek magyarországon lekötött pénze van, kivenné az összeset, mindneki, akkor a 60%-ának nem volna semmi, vagyis nem jutna. mert nincs több készpénz! a pénzek csak számok formályában léteznek. a bankok sokkal több pénzt "adtak" ki hitelbe, mint ami a tulajdunukban volt. ott a banktörvény ha jól emlékszek, hogy mennyi % kell csak, hogy indulhasson. először csak kis hiteleket ad. ugye a folyamatosan visszatörlesztett pénzekből, meg adja ki újra az újabb hiteleket.


Értem amit mondasz és mögé látok a dolgoknak de ahogy leírtam, úgy közérthetőbb és emészthetőbb mindenkinek.



vivaladiesel Elküldve: 2012-06-12 14:27 320d Motor

Alesi írta: Készülök a közeli napokban egy nagyszervízt csinálni az autón, és tanács kellene, szerintetek ezeken kívül van-e valami, amit csináltassak/nézessek meg az autón (a KM állás kb. 120.000).



+ Fékek ellenőrzése, komplett futómű átvizsgálás, szíjak-görgők ellenőrzése.
Szükség esetén csere. Én a fékolajat is lecserélném (2 évente Km futástól függetlenül csere!)

Ha nem engedi a vizet a vízpumpa akkor nem kell cserélni.

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-12 14:14 Társalgó

Coyote írta:

Ha nem jöttek volna a mindent "okosba megoldó emberek" akik milliókat kaszáltak a biztosítási csalásokon, akkor nem lenne szükség biztosítós szakemberekre, akiknek az a dolga, hogy a biztosított állítását megkérdőjelezze, az esetet auditálja, és a fizetés jogosságát vizsgálja.


Biztosítósként ezt én is így gondolom és valamennyire szeretném megvédeni a mundér becsületét. Ha tudnák az emberek, hogy mennyien és hogyan próbálnak sokan pénzt kicsalni a biztosítótól akkor nem lenne ilyen a "közhangulat". Baleset biztosításnál az ál-sérülések, okosan "leCascozott" autók, haver fényezővel íratott kamu számlák és sorolhatnám... A biztosítók emiatt kénytelenek sok kifizetést 2x is "átgondolni".
Alapvetően maga a biztosítás és azon belül is a casco "intézménye" egy nagyon hasznos és okos dolog. Ha mindez egy megfelelő gondolkodásmódú emberekkel találkozik akkor tökéletesen tud működni. Vice versa...
Természetesen ebben a szakmában is léteznek szemétládák akik a kákán is csomót keresik ahogy máshol is.

Pár gondolat a bankokkal kapcsolatban. Nekem már szerencsére nincs hitelem de anno nekem ugyanúgy "elszállt" a törlesztőm ahogy másnak is. Ezért chf/huf felborult aránya volt felelős. A magyar kormány dilettáns gazdaságpolitikája pedig csak rontott a helyzeten. Viszont amikor behiteleztem az autót akkor senki nem tartott a pisztolyt a fejemhez...

Amikor hitelt helyez ki a bank akkor tulajdonképpen pénzt fektet be. 1 000 000ft-ot ad chf alapon, hogy autót vegyél de 1,35-öt fog visszakérni. Ha közben elszáll a chf/ft arány a bank pont lesz@rja, neki kell a 1,35M ft-nak megfelelő chf ha ez éppen 1,7mFt akkor 1,7M ft-ot kér vissza! Sajnos emiatt családok kerültek a szakadék szélére!

Volt olyan arra is példa amikor a tulajdonos megkérte a trélerrel érkező banki megbízott "autó lefoglalót" , hogy guruljanak már el benzinkútig és ott húzza fel az autót. Gondolom amikor erőn felül behitelezte akkor az volt a lényeg, hogy lássák a szomszédok amikor meg elvitték akkor meg, hogy ne lássák... Azt hiszem ez jó társadalomkritika.



vivaladiesel Elküldve: 2012-06-12 11:05 Társalgó

szotakdavid írta: Sziasztok!

Megjegyzem ugyon olyan az aszfalt január 21-e óta semmi nem lett takarítva és a műszaki mentő is csak 20 percet volt kint.jó rezsi díjuk van nem????
Dávid


Szia! Ha valóban semmi nem változott azóta az égés helyszínén és ezt fényképpel dokumentálni tudod akkor semmi alapja nincs a "kártérítési" igényüknek...
Érdemes lenni írnod egy kérvényt csatolva a fényképekkel, hogy álljanak el a kártérítési igényüktől.

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-11 23:01 Heeelp...!

RePTaiL írta: Tudna valaki képet mutatni arról, hogy milyen fajta olajszűrő való a gépembe?


Pl:


Gyártmány: MannFilter
Típus: 722 X

Paraméterei miliméterben-ben: Külső átmérő: 63,5
Belső átmérő: 31
Magasság: 155
Ára: 4000-5000ft között

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-11 22:51 Autóvásárlás

kazsemestor írta: Sziasztok!


Futómű,fék,ilyesmi megvan,inkább a motorikus rész érdekel.
Pl hol hajlamos olajfolyásra,motortartó bakok gyengeségét hogy tudom kiszűrni,motor járása milyen kellene legyen...
Ilyesmibe tudnátok segíteni?
Van egy kocsi nálunk helyben,ami nagyon érdekel!
ezt néztem ki


Kazse


Szia! Motorikusan ez esetben is arra kell figyelned, hogy lehetőleg se hidegen se melegen ne füstöljön (fehér füst: hengerfej probléma kék füst: olajat éget el az ...). Szépen egyenletesen kell járnia a motornak. Alapjáraton és fordulaton egyaránt.
A motortartó bakok elfáradásának a jele ha alapjáraton rázza a motor a kasztnit illetve leállításkor durván megremeg az egész autó.
A belinkelt autó amúgy nagyon szép!

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-11 17:46 kettõstömegü lendkerék

lorand007 írta: Tiszteletem, nekem uj kuplunk lendkerek van es rangatasal indul es meg 2 es 3 as ba is, egyik fickó azt mondta, hogy váltóba cseréljek olajat mert onnen megy a kuplung is mivel hidraulikus, van ebben v.mi? vagy baromsagot mondot vagy en ertettem felre


Üdv!

Elképzelhető, hogy megkopott a kuplungtárcsa és ezért "dadog" + a motortartó bakokra is rá kéne nézni.
A szerelő pedig hülyeséget beszél én nem bíznám rá az autóm szervizelését. Látom, Szatmárnémetiből írsz. Ha megoldható akkor át kéne jönni Nyíregyházára vagy Debrecenbe, hogy egy szakértő is meg tudja vizságlni az autót.

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-11 14:13 320d Motor

csbalu írta:
Mivel eddig csak automata 20d-t vezettem másikat ezért nem tudom összehasonlítani másikkal. Mi a véleményetek, ez lehet valós probléma vagy csak ennyire gyenge a motor alapjáraton.



Mivel ez egy relatíve "kicsi" motor ezért az alapjárat környékén még elég harmatos. Ahogy írtad is, kb 1600 után kezd el éledezni...
Szóval nem hiszem, hogy bármi baja lenne a technikának de ha úgy vagy nyugodt akkor szaladj el pestlőrince Muha Attilához vagy az Nt Autóhoz akik csinálnak hibatároló lekérdezést.


vivaladiesel Elküldve: 2012-06-10 14:48 Valaki segítsen

xlzx írta:
bmw320d4 írta:
Próbáld utánállítani csere előtt.


Hogy működik ez az állítás?


Megkerestem neked.



320d4 írta:
Nagy fordulatról motorfék
pl 2. gang, 3500, aztán motorfék 1500-ig. Ha van kedved, motorfék közben ki is nyomhatod párszor a kupplungot, úgy már biztosan visszaállítja magát.

vivaladiesel Elküldve: 2012-06-10 14:34 Hasznos weboldalak

csbalu írta:
Tano írta: Aki nem tudná, hogy milyen felszereltséggel jött ki az autója a gyárból, annak itt ez az oldal: VIN decoder


CD-tár és business navigationt én már nem kaptam meg vele, de a többi stimmel.


Az én volt bömösömnek JR68637 a VIN kódja... Ezek szerint néhány extra utólag került a technikába!