vivaladiesel fórum hozzászólásai

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 20:40 Turbo

csbalu írta:
vivaladiesel írta:
dio írta: Hello
Hülye kérdés: Mostanában nem hallom menet közben az autóm turbójának a "fütyülő" hangját. Régebben ez mindig tisztán hallható volt.
Ez valami problémára utalhat? Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, illetve kartergázszűrőt is rendszeresen cserélek, utoljára idén év elején.


Elképzelhető, hogy egy kicsit odaléptél mostanában az autónak (pl: autópálya) és a tartós magas fordulatszám miatt megtisztult a sok koromtól a turbód.
A lerakódás egyébként felerősíti a fütyülő hangot.


Mikor megvettem az autót fütyült a turbója mint a kisangyal, most hogy belenyomtam kb 3000et pályán nincs fütyülő hang, legalábbis nem hallom már


Néha érdemes önteni a gázolajba egy kis rendszertisztítót (pl: metabond megasel, stp ) utána pedig:


vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 20:28 Motorolaj

csbalu írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Így van. A W előtti szám a hideg-oldali viszkozitást jelöli. (W: winter (tél))
Ha csipegeti a motorolajat az autó akkor a W UTÁNI számot kell növelni, hiszen az kevésbé hígul fel... Például 5w-30 helyett az 5w-40 jobb választás.
Szomorú, de beidegződött az emberekben, hogy 150 000km-nél többet futott autókba csak 10W-s olajat szabad rakni, mert az nem eszi... A sok fatökű szerelő is ezt tévhitet hirdeti! A W előtti számnak csak a hidegindításkor van jelentősége. (pl télen) Ezért is jobb a 10w helyett 5w kezdetű olajra váltani.

Ezt az oldalt kenőanyagban jártas szakemberek írják. Érdemes ezt olvasgatni és nem bedőlni a tévhiteknek.
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz
http://www.olajinfo.hu/index.p...t-cserelni

Egy kis segítség olajválasztással kapcsolatban: (ölwegweiser)

http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.olyslager-lubricants.nl/castrol_hu/
http://www.liqui-moly.de/liqui...eiser.html



Érdekes, a Mobiloil már a 0w40-et ajánlja a kocsimba amiben lehet ráció. az 5w-t nem szeretném már csökkenteni, de egy 5w-40et el tudok benne képzelni.
Köszi az infókat.


Nyugodtan csökkenheted. Szinte csak a hidegindítás után pár másodpercben van jelentősége a W előtti számnak.
Én 0w-40 new life-ot raktam a 320d-be (eladtam pár napja) de egyáltalán nem csipegette! Viszont télen, hidegindításkor szinte alig volt traktorhangja.
5w ről váltottam anno a Ow-re.

Egyébként a legstabilabb olajkört a 0w-40-es olajok hozzák létre.

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 20:21 Heeelp...!

ignasow írta: Sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni kipufogó témában, szóval nagyon remeg az egész rendszer de gumi kipuff tartók jók ott minden okés, lehet a motortartó gumi bak vagy a kipuff flexicső a ludas?



Szia!

Alapjáraton remeg az egész kasztni?
Leállításkor olyan érzésed van mintha az autót "kirázná a hideg" :mrgreen
Ha kétszer is igen a válaszod akkor a motortartó bakok vannak szétszakadva és ezért remeg a kipufogó is. Ha cseréled a motortartó bakokat akkor már érdemes kicserélni a váltótartó gumibakot is.
A költségek: a 2db Meyle motortartó + az 1 db Meyle váltótartó gumibak összesen kb. 35 000ft, mindez Lemförderből kb. 43-45 000ft az Unixnál + a beszerelés munkadíja. Gagyi Olasz motortartót NE vegyél (Corteco, Ocap stb) lehet, hogy 25 000km alatt szétszakadnak!

Ha a fenti "diagnosztika" alapján a motortartó bakoknak semmi baja akkor és csak a kipufogó rezonál akkor valószínűleg a flexicsővel lesz gond.

A motortartó bakok cseréjét profira érdemes bízni: Muha Attila pestlőrinc, esetleg Hantos Ricsi budafok

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 19:51 Turbo

dio írta: Hello
Hülye kérdés: Mostanában nem hallom menet közben az autóm turbójának a "fütyülő" hangját. Régebben ez mindig tisztán hallható volt.
Ez valami problémára utalhat? Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, illetve kartergázszűrőt is rendszeresen cserélek, utoljára idén év elején.


Elképzelhető, hogy egy kicsit odaléptél mostanában az autónak (pl: autópálya) és a tartós magas fordulatszám miatt megtisztult a sok koromtól a turbód.
A lerakódás egyébként felerősíti a fütyülő hangot.

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 19:44 Valaki segítsen

Tom22 írta: Segítsetek! E46 320d bezárt a kormányzár és sehogysem tudjuk kinyitni...minda 3 kulcsával próbálkoztunk,semmi... nem tudom elfordítani a gyújtáskapcsolóban a kulcsot...

Találkoztatok már ilyennel?? Nincs már ötletem!!!


Először mozgasd egyszerre a kormányt és kulcsot is, hátha.
Egyébként én is jártam így... Húzd meg azt a kart, amivel a kormány pozícióját tudod állítani. Ezt követően rángasd meg a kormányt minden irányba!!
Barbár módszer de nekem bevált.


vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 19:39 Motorolaj

csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Így van. A W előtti szám a hideg-oldali viszkozitást jelöli. (W: winter (tél))
Ha csipegeti a motorolajat az autó akkor a W UTÁNI számot kell növelni, hiszen az kevésbé hígul fel... Például 5w-30 helyett az 5w-40 jobb választás.
Szomorú, de beidegződött az emberekben, hogy 150 000km-nél többet futott autókba csak 10W-s olajat szabad rakni, mert az nem eszi... A sok fatökű szerelő is ezt tévhitet hirdeti! A W előtti számnak csak a hidegindításkor van jelentősége. (pl télen) Ezért is jobb a 10w helyett 5w kezdetű olajra váltani.

Ezt az oldalt kenőanyagban jártas szakemberek írják. Érdemes ezt olvasgatni és nem bedőlni a tévhiteknek.
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz
http://www.olajinfo.hu/index.p...t-cserelni

Egy kis segítség olajválasztással kapcsolatban: (ölwegweiser)

http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.olyslager-lubricants.nl/castrol_hu/
http://www.liqui-moly.de/liqui...eiser.html

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-25 18:38 Hallott már valaki ilyen hibáról?

adee9 írta:
vivaladiesel írta: Adee9!! Könnyű kicserélni ezt szivattyút, annak aki már látott bmw-t. A hátsó ülést kell kiszedni és onnan lehet hozzáférni. (ha jól tudom)
Azt javaslom bízd profikra: 5er Kft Budapest (www.5er.hu), NT auto (Bp).
Az üzemanyagpumpát a www.ap-trade.eu oldalon vagy itt a fórumon MAttilától is be tudod szerezni.
Addig is figyelj, hogy 25-30 liternél sose legyen kevesebb gázolaj a tankba!


Értem, köszi az infót! Azért még várok egy kicsit, adok neki mégegy esélyt, mert utána hazafelé néztem a szintet és kb. egyforma volt, kivéve kanyarokban. Annak örülök, h talán nincs komoly baj, mert mikor először megállt az autó, akkor nagyobb hibára gondoltam. Na majd figyelem a szintet folyamatosan és majd írok, h mi történt. Köszi a válaszokat, szép estét mindenkinek!



Egyébként kb. 20-30 000ft ez a szivattyú.

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-25 17:00 Féktárcsa és fékbetét

harmas írta: aha, Juridot kerüld el...

Bazzeeeg
Hülyeségeket meg nem kellene beszélni

vivaladiesel írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Tegnap elkezdett világítani a cserélj féket te marha lámpám.
Kérdéseim: mennyit lehet még elmenni vele? Hétvégén mennem kell még 5-600km-t és addig eléggé sanszos hogy nem tudom kicserélni.
Ilyenkor kell bele venni kopásjelzőt is? Csak a hátsó fékről van szó.


Az 500km nem sok, ha nem lesz benne satufék. Viszont ne halogasd sokáig... Ha teljesen lekopik a fékbetét akkor a fém a fémmel érintkezik és legyalulja a féktárcsádat is! Igen, kopásjelzőt is cserélni kell. (ha jól tudom)
Fékbetétből: ATE, Bosch, Textar gyártmányok közül választanék. Az olcsó kategóriát + a Jurid-ot kerüld el, iszonyatosan visít minden fékezésnél!





Én is üdvözöllek. Az e39.hu-n olvastam, hogy valakinek egyszerűen kettétört fékezésnél a jurid fékbetét. Ezenfelül nyikorognak!!
Jurid!

Megkerestem:

Rjani530d írja:
Nem okozna végülis nagy gondot a tárcsa és betétcsere, de még megyek vele egy 10 ezret, aztán én is megveszem a zimmermann tárcsát, meg a textar (jót) betétet.
Bátyám 320d-jében Jurid betét elöl egyszerűen eltört. Pedig orvos létére ő sem nyargalászik a kocsikkal.

Üdv.


vivaladiesel Elküldve: 2012-05-25 12:23 Autóvásárlás

Captainsun!! Ne félj az automatától! 50-60 000km-ként cserélt le benne az olajat és a szűrőt. (ez a titka) Illetve ne csinálj vele állórajtokat, azt nem szereti.
Alapvetően a klíma után a legjobb extra amit valaha autóba szereltek. Nekem többé soha nem lesz manuális autóm az fix.


vivaladiesel Elküldve: 2012-05-25 11:40 Üzemanyag fogyasztás

Coyote írta:
hil írta:
kchris írta: kérdés így nyár felé: amikor indítom a motort akkor folyton folyvást ki kell nyomnom a klímát mert folyamatosan bekapcsolva indul el a motor. ez egyrész jó mert így télen sem marad el az hogy picit megforgatja a rendszer a klíma kompresszort, DE: ha zölden hagyom akkor akkor is használja a kompresszort ha tulajdonképp nem is lenne rá szükség (ergó fogyasztás magasabb) vagy rajta lehet hagyni, nem számít?


Szia! Sajnos számít a fogyasztásban, ha be van kapcsolva a klíma. A CKM-ben lehet programozni, hogy indításkor ne kapcsoljon be.



gondolom akkor van egy olyan (hasznos) beállítása is, hogy megjegyzi a leállításkori állapotot, mert nekem úgy van...



Ha jól tudom, diaggal lehet beállítani a klímával kapcsolatos dolgokat. 'Car+ key memory' menüben a 2.1-es menüpontban. ----) Heizung / Klima / Lüftung
http://bmw.e39.hu/CarKeyMemoryE39_HU_final.htm (ez az e39-é, de megegyezik e46-al)

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-25 10:00 Társalgó

"Ebben boldog lehet a tököd!"
http://www.hasznaltauto.hu/aut...as-5781098

Anyám borogass!

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-25 09:12 Hallott már valaki ilyen hibáról?

Adee9!! Könnyű kicserélni ezt szivattyút, annak aki már látott bmw-t. A hátsó ülést kell kiszedni és onnan lehet hozzáférni. (ha jól tudom)
Azt javaslom bízd profikra: 5er Kft Budapest (www.5er.hu), NT auto (Bp).
Az üzemanyagpumpát a www.ap-trade.eu oldalon vagy itt a fórumon MAttilától is be tudod szerezni.
Addig is figyelj, hogy 25-30 liternél sose legyen kevesebb gázolaj a tankba!

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-25 08:48 Féktárcsa és fékbetét

csbalu írta: Sziasztok!

Tegnap elkezdett világítani a cserélj féket te marha lámpám.
Kérdéseim: mennyit lehet még elmenni vele? Hétvégén mennem kell még 5-600km-t és addig eléggé sanszos hogy nem tudom kicserélni.
Ilyenkor kell bele venni kopásjelzőt is? Csak a hátsó fékről van szó.


Az 500km nem sok, ha nem lesz benne satufék. Viszont ne halogasd sokáig... Ha teljesen lekopik a fékbetét akkor a fém a fémmel érintkezik és legyalulja a féktárcsádat is! Igen, kopásjelzőt is cserélni kell. (ha jól tudom)
Fékbetétből: ATE, Bosch, Textar gyártmányok közül választanék. Az olcsó kategóriát + a Jurid-ot kerüld el, iszonyatosan visít minden fékezésnél!

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-25 08:35 Autóvásárlás

vfeca írta:

Oda se neki, hátha lesz vki a közelben. Vagy majd összejön nekem egy út arra, és akkor útbaejtem. De köszi az infót!!



VFeca! Az jutott eszembe, hogy az 'UTE107' nevű srác itt a fórumon Ajka környékén lakik. Ő hátha jár Pápa felé, és rá tudna nézni az autóra?!

Sajnálom, hogy az apacsoké a 320i... Nagyon szívesen segítettem volna megnézni, körbemérni, kipróbálni.

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-25 08:18 Piros olaj lámpa!!

SYA85 írta: A másik hogy lambda szonda kuka, elképzelhető hogy annyira rossz a keverék aránya hogy néha leáll a motor mikor elveszem a gázról a lábam? A ciki csak az hogy ahhoz hogy láncot lehessen cserélni ki kell szedni a motort vagy alulról szét kell szedni a futóművet, ez jelentősen drágítja a munkaköltséget :S



Igen, ez lehet lambda szonda hiba! (főleg, ha hidegen csinálja). Az Unixban 36 400ft az Ngk.
Debrecenben Vollai Ferit ajánlom a Gázvezeték utcában. (a sportpályával szemben) Kizárólag "propellerest" javít évek óta.
Tel: +36 30/606-9846, +36 52/535-555.