vsop14 fórum hozzászólásai

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 22:15 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

wizzaerr írta:
vsop14 írta: második képen:
1 a bekomprimált levegő nyomása (mennyivel tőt a turbó)
2 sztem a nyomócsőben mért nyomás
3 beszívott légtömeg
bal oldalt az elméleti értékek , jobb oldalt a számított.

ilyen diag témában sztem keresd bmw320d4-et, ő hivatalból ért hozzá
de Tano és az e39 oldalról Jackson is nagyon kenik a témát.
ha esetleg hozzájutottál vmi inpa leíráshoz, akkor azt légyszi tedd közkinccsé, mert sztem másokat is érdekelhet


köszi!Remélem ők is olvassák majd és talán tudnak majd segíteni, vagy irodalmat ajánlani. Ha találok valamit persze mindenképp megírom, de egyelőre nem túl bíztató a helyzet. TIS-t nézegettem, de abban sem találtam referenciaértékeket, tűréshatárokat. Mivel a szerelő a diagnosztika(inpa) után mondta, hogy az egyik porlasztót kell majd cserélni érdekelne,hogy ezt melyik adatból állapította meg. Hallottam már olyanról, hogy résolajveszteség meg ilyenek, de ehhez szerintem ki kell szerelni a porlasztót és bemérni...azt meg akkor szokták amikor már olyan sz.r hogy hibakódot generál...vagy lehet látni ezekből az adatokból?

na ezt most meg nem mondom, h hol van benne, de van ilyen menüpont, ahol a porlasztócsúcsokat tudod mérni.
emlékszem, mert próbáltuk soundkey kocsiját nézni, meg is találtuk csak éppen nem indult be az e60, ha rá volt dugva a diag....
ezúton is kérdem a hozzáértőket, h vajon mitől lehetett ez?

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 22:05 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

YELLOW írta:
vsop14 írta: nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.

ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod


semmi újat nem mondtál, mint amit már ne mondtak volna el korábban. lehet visszább is kellene olvasnod, nem csak azokat, amikben kötekedni tudsz...


visszaolvastam a topicot, nem igazán láttam sehol se leírva azokat, amiket leírtam.
saját tapasztalatomból írtam ezeket és segíteni próbáltam egy társunknak.
bocs
azt hiszem, h amit én írtam az közelebb áll az igazsághoz és elég részletesen leírtam, hogy hogyan próbálgassa ki. ha rajtad múlt volna, akkor már a diffiolajat cserélgetné... és akkor most én vagy a gyík?

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 21:54 Motorolaj

YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta: ha kell esetleg valakinek fina olaj, a bolti ár kb feléért, akkor jelezzen!
pl 5w40es olajból 5 literes kiszerelés bárdiautónál 14.000 Ft, ennek kb a feléért van ez. ennyiért még hamisított castrolt se kapni, nemhogy igazit és ez Made in Belgium. longlife 98-as BMW minősítése van (a castrol magnatecnek nincs longlife minősítése)
én most vettem ilyet, majd ha végre lesz egy kis időm belerakom.


ez oké annak akinek E36-a van, csak éppen az E46-hoz kicsit más minősítés való. a magnatec meg egy kula az tény. de castrol-nak számtalan más olaja van, ami tudja az általad említett minősítést. és mint említettem korábban a castrol minőségi olajok, nem kukutyimból valóak. a magnatec-et lehet hamisítják, de aki azt veszi az így járt.
mellesleg jobb minősítést lehet bele rakni tehát longlife-01-et simán lehet a 98 helyett.
most nem a Fina ellen beszélek, csak a castrol-ról mondott állításod nem teljesen fedi a valóságot.



leírom számszerűsítve:
7600ft-ért vettem az 5 literes olajat. tehát ez 1520 ft/l
ennyiért castrolból kb ennyiért mit kapsz? magnatec 5w40-et, 7850-ért. és az csak 4 liter! ez tehát azt jelenti, hogy 1962 ft/liter.
edge 5w40 az 2266ft/liter. ez 700ft diffi 1literen 10 literen az már 7000Ft.
a castrolt márpedig hamisítják ez tény. a finát nem.

idézek ebből a doksiból: http://bmw.e39.hu/Olaj.htm

"Longlife-98" (2005/03-i állapot)

A következő BMW motorokhoz engedélyezett : M43TU,W10, M52TU, M62LEV, S62 (E39 2000/03-tól), S62 (E52), M73 (E31 1997/09-től), M73 (E38 1997/09 � 1998/0, M73 LEV, M41, M51, M47, M47TU (2003/02-ig), W17, M57, M67(E3,

Ezen kívül az egyéb motorokhoz is engedélyezett (pl. M10, M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50, S50U, S52, S70, stb.)

BMW Super Power Oil (SAE 5W-40);
ACEA: A3/B3 (CCMC-G5/PD2) ill. API SJ/CD, EC;
(az 1 literes kiszerelés száma: 81 22 9 407 547)
Név szerint engedélyezett Longlife-98 olajok:
.
.
.
Fina FE 2000 5W-30
(viszkozitás: SAE 5W-30; gyártó/szállító: Total)

ˇ Fina First
(viszkozitás: SAE 5W-40; gyártó/szállító: Total)
.
.
stbstb

tehát elég sok bmw.hez jó. e36hoz is, meg e46hoz is.
nem tudom honnan szedted, h ami jó e36ba az már az e46nak nem jó....
most bunkó lennék, ha azt mondanám, h jó lenne ha végre úgy beszélnél valamiről, h utána is néztél?


akinek meg van egy kis esze azt sztem semmilyen longlife olajat se használ 15.000km-nél tovább...
én lecserélem kb 10.000-enként, úgyhogy igazából nekem még a longlife minősítés is felesleges lenne. nem is azért vettem. csak simán nem bízok már a castrolban. ez meg jó áron volt, biztos helyről. utánaolvastam és csak jó dolgokat írnak róla, minősítése is van, úgyhogy nekem tök jó


ehhez nem kell utána nézni. ha megnézem amit felsoroltál új konstrukciós motorok egyike sem szerepel közte. persze volt e46 között a régi motorokból.
szerintem leírtam, hogy lehet rosszabb minőségű castrol, de azt olyan helyen palackozzák szóval nem kell csodálkozni. magnatec-ről nekem sincs jó véleményem.
de mondtam nem a Fina ellen beszélek. én tőlem azt szerzel annyiért amennyiért meg azt amit akarsz.
én magam is sok embernek ajánlom a Fina olajat, de a castrol-ból is a jóminőségűt az SLX szériát.
én is max 12ezer km-ig használok egy olajat. szóval engem nem kell meggyőznöd, sem kiokosítani.
Én biztos ameddig csak lehet Castrol SLX Powerflow 0w-30 BMW LL-04-et fogok használni. Ezt amit eddig láttam mind németországban és ausztriában gyártják/csomagolják.


jó, jó, csak a kettő nem egy árkategória na kicsit elbeszéltünk egymás ellen. én nem akarok senkit se rábeszélni, nekem nem fűződik semmilyen hasznom ahhoz ha esetleg vkinek kell ilyen fina olaj, csak mondtam, h van ilyen lehetőség, h olcsón, tuti jó olajat tudok szerezni.
amit kiemeltem példának az valóban nem jó az összes e46-ba, tehát az N-es motorkódúba, de az M4x és M5x-be jók. és nyilván van olyan olaja is, ami jó az N-es be.
na ne ragozzuk túl sztem. béke

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 21:45 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

második képen:
1 a bekomprimált levegő nyomása (mennyivel tőt a turbó)
2 sztem a nyomócsőben mért nyomás
3 beszívott légtömeg
bal oldalt az elméleti értékek , jobb oldalt a számított.

ilyen diag témában sztem keresd bmw320d4-et, ő hivatalból ért hozzá
de Tano és az e39 oldalról Jackson is nagyon kenik a témát.
ha esetleg hozzájutottál vmi inpa leíráshoz, akkor azt légyszi tedd közkinccsé, mert sztem másokat is érdekelhet

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 21:38 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

wizzaerr írta:
hil írta:
wizzaerr írta:

Én is szívesen segítek a telepítésben, csak valaki nekem is segítsen értelmezni a kapott dolgokat plííz!
Yellow, elsőként töltsd le a köv. oldalról az első (win/x86) virtualbox programot.
http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Én ezt használom vmware helyett. Ha inkább vmware-t szeretnél, akkor vsop14 vagy Jackson-t kérdezd.





Na mielőtt teljesen egymásnak estek, pontosítsuk a dolgot kicsit: az írásokban az INPA kábelről és az INPA diag progiról van/volt szó, már amennyiben jól értelmeztem Yellow írását. Ahhoz semmiféle virtuálbox nem kell. Az a DIS-hez kell, aminek telepítése nem kis mutatvány. Abban valóban az említett Jackson kell, de Tano is nagyon járatos benne, nekünk is ők segítettek nem keveset. Nélkülük nem ment volna, hiába a sok oldalas leírás.
Mivel a DIS install leírása 12Mb és 5-öt tudok küldeni, az elküldés nem fog sikerülni



Igaz, inpa-hoz valszeg nem szükséges virtuális környezet csak nekem win7 alatt valami win32 hibaüzeneteket dobált, meg 100%-on használta a processzort, azt inkább nem tököltem vele, de biztos meg lehet oldani win7-el is...
Hil az eredeti kérdésben esetleg nem tudnál valamit segíteni?


az első képen hengerenként látod a beszívott légtömeget

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 21:29 Társalgó

YELLOW írta:
Tiba írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
Robinson írta: Na és erről mi a véleményetek?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-4379063




Hát megnézném élőben is úgy ,hogy tudom milyen volt, lett és újjá építve milyen lett!
Hihetetlen!!!!


tőlem nincs olyan messze, lehet érdemes lenne megnézni...

nekem az a fura, hogy a díjakat is odaadta vele Tiba?



Odaadtam igen, nagyon szépen kérte őket



más f.szával veri a csalánt?


ja
de ez a komoly:
3 és fél éve vásárolt, tető alatt tartott, megbecsült autó.
enyém meg 17 éve vásárolt, csak nem én vettem és nem én tartottam tető alatt ebből 14 évig, de ki foglalkozik a részletekkel...

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 21:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
wizzaerr írta:

Én is szívesen segítek a telepítésben, csak valaki nekem is segítsen értelmezni a kapott dolgokat plííz!
Yellow, elsőként töltsd le a köv. oldalról az első (win/x86) virtualbox programot.
http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Én ezt használom vmware helyett. Ha inkább vmware-t szeretnél, akkor vsop14 vagy Jackson-t kérdezd.





Na mielőtt teljesen egymásnak estek, pontosítsuk a dolgot kicsit: az írásokban az INPA kábelről és az INPA diag progiról van/volt szó, már amennyiben jól értelmeztem Yellow írását. Ahhoz semmiféle virtuálbox nem kell. Az a DIS-hez kell, aminek telepítése nem kis mutatvány. Abban valóban az említett Jackson kell, de Tano is nagyon járatos benne, nekünk is ők segítettek nem keveset. Nélkülük nem ment volna, hiába a sok oldalas leírás.
Mivel a DIS install leírása 12Mb és 5-öt tudok küldeni, az elküldés nem fog sikerülni



ja tényleg, az inpa nem nagy kaland

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 21:07 Motorolaj

YELLOW írta:
vsop14 írta: ha kell esetleg valakinek fina olaj, a bolti ár kb feléért, akkor jelezzen!
pl 5w40es olajból 5 literes kiszerelés bárdiautónál 14.000 Ft, ennek kb a feléért van ez. ennyiért még hamisított castrolt se kapni, nemhogy igazit és ez Made in Belgium. longlife 98-as BMW minősítése van (a castrol magnatecnek nincs longlife minősítése)
én most vettem ilyet, majd ha végre lesz egy kis időm belerakom.


ez oké annak akinek E36-a van, csak éppen az E46-hoz kicsit más minősítés való. a magnatec meg egy kula az tény. de castrol-nak számtalan más olaja van, ami tudja az általad említett minősítést. és mint említettem korábban a castrol minőségi olajok, nem kukutyimból valóak. a magnatec-et lehet hamisítják, de aki azt veszi az így járt.
mellesleg jobb minősítést lehet bele rakni tehát longlife-01-et simán lehet a 98 helyett.
most nem a Fina ellen beszélek, csak a castrol-ról mondott állításod nem teljesen fedi a valóságot.



leírom számszerűsítve:
7600ft-ért vettem az 5 literes olajat. tehát ez 1520 ft/l
ennyiért castrolból kb ennyiért mit kapsz? magnatec 5w40-et, 7850-ért. és az csak 4 liter! ez tehát azt jelenti, hogy 1962 ft/liter.
edge 5w40 az 2266ft/liter. ez 700ft diffi 1literen 10 literen az már 7000Ft.
a castrolt márpedig hamisítják ez tény. a finát nem.

idézek ebből a doksiból: http://bmw.e39.hu/Olaj.htm

"Longlife-98" (2005/03-i állapot)

A következő BMW motorokhoz engedélyezett : M43TU,W10, M52TU, M62LEV, S62 (E39 2000/03-tól), S62 (E52), M73 (E31 1997/09-től), M73 (E38 1997/09 � 1998/0, M73 LEV, M41, M51, M47, M47TU (2003/02-ig), W17, M57, M67(E3,

Ezen kívül az egyéb motorokhoz is engedélyezett (pl. M10, M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50, S50U, S52, S70, stb.)

BMW Super Power Oil (SAE 5W-40);
ACEA: A3/B3 (CCMC-G5/PD2) ill. API SJ/CD, EC;
(az 1 literes kiszerelés száma: 81 22 9 407 547)
Név szerint engedélyezett Longlife-98 olajok:
.
.
.
Fina FE 2000 5W-30
(viszkozitás: SAE 5W-30; gyártó/szállító: Total)

ˇ Fina First
(viszkozitás: SAE 5W-40; gyártó/szállító: Total)
.
.
stbstb

tehát elég sok bmw.hez jó. e36hoz is, meg e46hoz is.
nem tudom honnan szedted, h ami jó e36ba az már az e46nak nem jó....
most bunkó lennék, ha azt mondanám, h jó lenne ha végre úgy beszélnél valamiről, h utána is néztél?


akinek meg van egy kis esze azt sztem semmilyen longlife olajat se használ 15.000km-nél tovább...
én lecserélem kb 10.000-enként, úgyhogy igazából nekem még a longlife minősítés is felesleges lenne. nem is azért vettem. csak simán nem bízok már a castrolban. ez meg jó áron volt, biztos helyről. utánaolvastam és csak jó dolgokat írnak róla, minősítése is van, úgyhogy nekem tök jó

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 20:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Az autó vásárlása előtti állapotfelmérésen a szerelő gépre tette a vasat(inpa programot használt) és nagyjából mindent rendben talált, de elmondta hogy a 4 porlasztó közül az egyik rövidesen cserés lesz. Azóta beletettem kb 20e km-t, szerencsére szinte gond nélkül.
Időközben cseréltem amit vásárláskor is szoktak(szűrők, olaj), kitisztítottam az egr szelepet (ideje volt már) ill. tegnap a kartergáz szűrőt is. A héten a szívósor következik.
A lényeg, hogy beszereztem egy diagkábelt (vag/kkl) és feltelepítettem az inpa-t, sokat még nem foglalkoztam vele, csak csináltam 2 screenshotot (a motor alapjáraton ment). Nem sokat konyítok a dologhoz, így lenne pár kérdésem:



1. a képen a négy hengerről látok adatokat, vagy a porlasztókról, vagy mi ez?
2. mi lenne a helyes érték, és mennyi eltérés megengedett? Ha a zöld sávban mozog a mutató akkor még minden rendben?
3. van vmi leírás a neten az inpáról, hogy ne itt kérdezzek ilyen mások számára talán alap dolgokat? olyasmire gondolok amiben referenciaértékek szerepelnek...
4. gondolom fontos lenne, hogy ezeket a skálákat menet közben, gyorsításkor-lassításkor is megvizsgáljam, mert alapjáraton nincs túlságosan terhelve a motor. Vagy ne menjek sehova csak üresben állva emeljem a fordulatszámot és az elégséges?

A következő kép már valamivel egyszerűbb, úgy értem hogy a bal oldalon láthatóak a kívánt értékek. A kérdés viszont itt is adott, azaz hogy mennyi eltérés megengedett.



Vagy hagyjam a francba a skálákat és amíg nincs hiba eltárolva addig minden ok?

Előre is köszönöm a segítséget!


nekem hasonló dolgok lesznek, vagyis ilyen kábelem van és én is az INPA-t akarom használni. mivel friss vagy leírhatnád a pontos beüzemelési/telepítési menetet. én megköszönném! ahogy látom Vista vagy Win7 fut a gépen? ezért lenne jó egy pontos menet.

yellow, ez egy kb 100 oldalas pdf-ben van leírva. fenn van az e39 klub oldalán


oda nem vagyok regisztrálva, így nem tudom letölteni. esetleg ha valakinek meglenne, akkor e-mail-ben elpattinthatná. kössz neked nem kell fáradnod, se komment írással, hogy lusta vagyok regisztrálni, meg stb dumával.
ha valaki lesz kedves majd elküldi nekem. én bizakodom.



de egy suttyó vagy Te. most mi van, írtál egy hülyeséget (megint) egy másik topicban, én meg viccesen válaszoltam, nem volt bennem rossz indulat, csak jeleztem, h butaságot írtál....
erre ilyeneket írsz, mikor csak segíteni akarok Neked?
én se voltam regisztrálva, de regisztráltam, mivel egyrészt le kellett tölteni hozzá a cuccokat, továbbá valszeg Jackson segítségét is fogod kérni, mint ahogy én is kértem mivel gondolom te se nagyon vagy pro vmware-ből gondolom (ahogy én sem)

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 20:18 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.

ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 20:04 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

YELLOW írta:
YELLOW írta:
davech írta:
YELLOW írta:
vagy éppen téligumi



ha azóta hallod, hogy a téli felkerült, akkor gumi lesz az.

csapágynak általában bizonyos tempó felett jön meg a hangja...


Arra viszont nem emlékszem hogy téli gumi felrakás után egyből volt e hang. Az tény hogy most kezdtem hallani, és mintha bal oldalról támadna a hang. Ha kézzel gurítok a kereken akkor hallanom kellene "ropogást, súrlódást" ha kerékcsapágy a bűnös? Vagy hogy jövök rá legegyszerűbben?



elvileg lehet érezni ha fel van emelve, de már csak akkor ha nagyon ki van a csapágy. előbb hangja van egy biznyos tempónál. eleve a diffi miatt elág nehéz hátul megállapítani. én szerintem nem csapágy bajod lesz, csak a guminak van hangja. eleve a téli is más és más különböző hőfokokon.



- a diffiben az olaj a hideg miatt jobban besűrűsödik, aminek szintén lehet hangja




vsop14 Elküldve: 2010-12-20 20:02 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Az autó vásárlása előtti állapotfelmérésen a szerelő gépre tette a vasat(inpa programot használt) és nagyjából mindent rendben talált, de elmondta hogy a 4 porlasztó közül az egyik rövidesen cserés lesz. Azóta beletettem kb 20e km-t, szerencsére szinte gond nélkül.
Időközben cseréltem amit vásárláskor is szoktak(szűrők, olaj), kitisztítottam az egr szelepet (ideje volt már) ill. tegnap a kartergáz szűrőt is. A héten a szívósor következik.
A lényeg, hogy beszereztem egy diagkábelt (vag/kkl) és feltelepítettem az inpa-t, sokat még nem foglalkoztam vele, csak csináltam 2 screenshotot (a motor alapjáraton ment). Nem sokat konyítok a dologhoz, így lenne pár kérdésem:



1. a képen a négy hengerről látok adatokat, vagy a porlasztókról, vagy mi ez?
2. mi lenne a helyes érték, és mennyi eltérés megengedett? Ha a zöld sávban mozog a mutató akkor még minden rendben?
3. van vmi leírás a neten az inpáról, hogy ne itt kérdezzek ilyen mások számára talán alap dolgokat? olyasmire gondolok amiben referenciaértékek szerepelnek...
4. gondolom fontos lenne, hogy ezeket a skálákat menet közben, gyorsításkor-lassításkor is megvizsgáljam, mert alapjáraton nincs túlságosan terhelve a motor. Vagy ne menjek sehova csak üresben állva emeljem a fordulatszámot és az elégséges?

A következő kép már valamivel egyszerűbb, úgy értem hogy a bal oldalon láthatóak a kívánt értékek. A kérdés viszont itt is adott, azaz hogy mennyi eltérés megengedett.



Vagy hagyjam a francba a skálákat és amíg nincs hiba eltárolva addig minden ok?

Előre is köszönöm a segítséget!


nekem hasonló dolgok lesznek, vagyis ilyen kábelem van és én is az INPA-t akarom használni. mivel friss vagy leírhatnád a pontos beüzemelési/telepítési menetet. én megköszönném! ahogy látom Vista vagy Win7 fut a gépen? ezért lenne jó egy pontos menet.

yellow, ez egy kb 100 oldalas pdf-ben van leírva. fenn van az e39 klub oldalán

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 20:00 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

YELLOW írta:
davech írta:
YELLOW írta:
vagy éppen téligumi



ha azóta hallod, hogy a téli felkerült, akkor gumi lesz az.

csapágynak általában bizonyos tempó felett jön meg a hangja...


Arra viszont nem emlékszem hogy téli gumi felrakás után egyből volt e hang. Az tény hogy most kezdtem hallani, és mintha bal oldalról támadna a hang. Ha kézzel gurítok a kereken akkor hallanom kellene "ropogást, súrlódást" ha kerékcsapágy a bűnös? Vagy hogy jövök rá legegyszerűbben?



elvileg lehet érezni ha fel van emelve, de már csak akkor ha nagyon ki van a csapágy. előbb hangja van egy biznyos tempónál. eleve a diffi miatt elág nehéz hátul megállapítani. én szerintem nem csapágy bajod lesz, csak a guminak van hangja. eleve a téli is más és más különböző hőfokokon.


de ő elölről mondta, ott meg nem sok differenciálmű van

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 19:55 Motorolaj

ha kell esetleg valakinek fina olaj, a bolti ár kb feléért, akkor jelezzen!
pl 5w40es olajból 5 literes kiszerelés bárdiautónál 14.000 Ft, ennek kb a feléért van ez. ennyiért még hamisított castrolt se kapni, nemhogy igazit és ez Made in Belgium. longlife 98-as BMW minősítése van (a castrol magnatecnek nincs longlife minősítése)
én most vettem ilyet, majd ha végre lesz egy kis időm belerakom.

vsop14 Elküldve: 2010-12-19 22:53 Társalgó

Qucsy írta:
vsop14 írta:
kempelen írta: Csak érdekességképpen. Valami magánimport lehet az usában:

320d Arizona, USA

http://phoenix.olx.com/bmw-320...id-1102438


kíváncsi lennék, h ezt miért tette


sőt én úgy tudom és kérlek javítsatok ki ha tévedek,de már a faceliftes változatból nem is gyártottak amcsi piacra..

de, volt