vsop14 fórum hozzászólásai

vsop14 Elküldve: 2010-12-24 10:41 Kipufogó

YELLOW írta:
hil írta:
Qucsy írta:

én csak abban hiszek "Királyfim" amit látok vagy tapasztalok..és én is és mások is akik benne ültek tapasztalták..én nem azt mondtam hogy olyan mint egy 3,5-es turbós..


Akkor a Te autód is olyan lehet mint Yellow autója. Én személy szerint próbáltam, sokan mások is, itt a fórumon is megbeszéltük és a korábbi megállapítás jött le. Most nem kívánnék gázdinamikáról, stb egyetemi szintű fejtegetéseket indítani, de a lényeg az: Neked bejött, Neked jó és működik. Ez az egyedüli, ami fontos!
Amúgy Boldog Karácsonyt és Mindenkinek itt a Fórumon!!!



te miről beszél jóember?
há nekem nincs gyorsító patronom, sőt nem is lesz, mert pont azt ugattam, hogy baromság. szóval ősszekeversz valakivel. csak a lőfegyver huzagolásnál kezdtem el gondolkodni a dolgon, de ahhoz kisebb átmérő kell, hogy tudja gyorsítani a kiáramló gázt.
az én autóm az erős jóindulattól megy jobban!!!

ne kezdjük újra
amúgy mit hackeltél a szűrődön, hogy olyan hangja lett? (valamit mondtál régebben, h módosítottál rajta vmit)

vsop14 Elküldve: 2010-12-24 10:40 Teligumiszett

YELLOW írta:
Csum írta:
SirToma írta:
Csum írta: sziasztok!
kellene nekem
4db új téligumi jó áron
hátha tudd valaki segíteni!!
méret 175/80 R14
nagyon sürgős lenne!!!
KÖSZI!!


3db Pirelli sotto zero 225/50 zr 17-essel tudok szolgálni. 35be a 3-at. 90-95%-osak. ha érdekel valakit.


köszi de méretben nem jó!!
és kizrárólag csak új gumit szeretnék
175/80 R14


ritka egy hülye méret, már bocs... egy normális kocsira 175/65 r14 lenen a normál méret... homokfutóra kellene? mert jó ballonos ez a méret



de tényleg ez milyen autóra kell? nagyon hülye méret

vsop14 Elküldve: 2010-12-23 12:43 Üzemanyag fogyasztás

Csum írta:
fury írta: Sziasztok!

Nekem is problémám van a fogyasztással! Én bécsbe járok mindennap (ott dolgozom) A mérőm 7.5litert mutatott! Útközben elkezdett kapkodni,alapjáraton van mikor le is áll! Azóta 14-15litert mutat a mérőm! Probléma?


ez pár napja nekem is volt ráadásul úgy hogy automata!! kiállásnál egyzser csak le ált
majd be indítom tolatás tovább semmi erő újra le áll
csak lestem! majd menet közben hiába nyomtam a gázt torpant az auto össze vissza járt a fordulat!! motorháztető fel rálestem és egy műanyag cső le csúszot a helyéről vissza tettem bilincset újra húztam és probléma ki küszöbölve!!
akár nálad is lehet ez a gond csak még lehet nem jöt le teljesen így még kevésbé szív farsot!!


nekem is most volt hasonló
el volt szakadva a csőkönyök a légszűrőház után

vsop14 Elküldve: 2010-12-23 10:37 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

tegnapelőtt mentem Budaörsre és az M1M7 kivezető előtt, még a Budaörsi úton egy E60 LEVILLOGOTT A VÁROSBAN, de nem is értem, h miért tette, voltak előttem, csak mondjuk nem mentem a másik autó seggében, hanem jó 2 autónyi távolságot tartottam.... erre a gyökér levillog, majd látja, h nem csinálok semmit (nem tudom mit várt) mint egy nemnormális állat félrerántotta a kormányt és padló aztán bevágott elém... jó messzire jutott. a refit azért küldtem neki, csak hogy érezze a törődést. sajnos a látási is az időjárási viszonyok nem tették lehetővé, pedig szívesen szétszivattam volna.....

vsop14 Elküldve: 2010-12-22 18:02 Elsõ lámpák

martin írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy az e90 es kaszniban motor és évjárattól függően változott a lámpa vagy az mindig ugyan olyan. A gondom ugyan is a következő szeretnék venni a jelenlegi hallogén fényszórók helyet bi xenon búrát ugye vele együtt fényszóró mosós lökhárítót és minden egyéb tartozékot amivel xenonosá át tudom építeni az autót. A neten már szét néztem a búrákkal kapcsolatban de minidg egy olyan dologba futok bele ami számomra nem tiszta kikötésnek mindig ki van írva hogy 2006-2007-2008-2009 es modelbe jó és még valamelyiknél motor típusa is meg van szabva. Számomra furcsa hogy mi különbség van egy 320d és egy 335xi első lámpái között??
Ha valakinek már volt ilyen át építéssel tapasztalata vagy infó ja az légyszi írjon, mert még nem sok minden sikerült kiderítenem ezel kapcsolatban és kiváncsi vagyok hogy egyáltalán lehetséges e az átépítés vagy sem ( Gondolok itt a különböző vezérlőkkel való gondra mikor)


nem volt változtatás, csak a faceliftkor

vsop14 Elküldve: 2010-12-22 17:53 Ajtónak nyitás

laleeboy írta:
kempelen írta:
Zolee írta:
martin írta: Hello sziasztok!
Ezennel szeretném jelenteni, hogy élnek köztünk olyan kedves honfitársak akik nem kímélik a másik autóját és így a mai nap folyamán minda 4 ajtó megkapta a maga sérülését.
Tavasszal fényezés javítás bármi is lesz. Csak én vagyok ilyen balszerencsés vagy mások is ugyan úgy kapják az ívet ?


Nyilván nem vigasztal - engem sem - de nem vagy egyedül
Én a bal hátsó sárvédőmre kaptam egy 20 centis karcolást, de olyat h fémig ment + a lemez is behorpadt. El sem tudom képzelni hol és hogyan csinálták - a legutóbbi mosásnál vettem észre -, egy biztos, nem forgalomban történt. Legbosszantóbb, h tavasszal eladó lesz az autó, ha így hagyom=szépséghiba, ha megcsináltatom=kap 1 réteget ....


Sajnos vannak ilyenek, de nem azért mert ez bmw. Lakótelepeken ez már hagyomány, hogy bármely autó, melyen nincs karcolás fel van avatva hasonló módszerrel. Kollegám cseppet sem feltűnő, de még érintetlen b vectráját is körbekarcolták már....sőt kolleganőm corsáját is. Nincs értelme belemenni miféle indíttatásból teszik, mert úgysem értené meg normális ember...



Sajna vannak olyanok akiknek szúrja a szemét hogy valakinek épebb az autója a többi parkolóban álló kocsinál
Én is megkaptam valakinek az üdvözletét a két jobbos ajtón étívelő "sportcsík" formájában : (



én ezt nem nagyon bírom elképzelni, h valaki direkt rányitja, mert zavarja, h másnak jobb van. csupán az emberek szarnak rá a másikra. nem érdekli őket, h a másikkal mi van. nem érdekli, hogyha a tömött parkolóban két helyre áll be, akkor a másiknak nem lesz helye, nem érdekli, h a másik autója behorpad, mert az nem az öve, nem figyel oda, h úgy nyissa ki az ajtót, h nehogy hozzáérjen a másik kocsihoz. sokszor tapasztalom, h bemegyek mondjuk egy ajtón, vagy esetleg busszal utazom és akkor felszállok vagy leszállok róla, és az előttem lévő meg megáll az ajtóban, nem érdekli, hogy a másik is bemenne vagy felszállna. ő már benn van a többi le van szarva.......

vsop14 Elküldve: 2010-12-22 17:48 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

Tom22 írta:
davech írta: Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


Hali! Tudok FAG -t aggyal együtt( mert ügye úgy kell cserélni) 22 500.- br
ha érdekel írj...

ez jó ár nagyon és jó minőség is!

vsop14 Elküldve: 2010-12-21 22:14 Termosztát

Berti írta: Sziasztok

Módosítottam az adataimat, 2004-es 318d 1995ccm 116LE touring 204d4 motor

az érdekes, mert akkor nem viszkó..

vsop14 Elküldve: 2010-12-21 21:50 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta: nem célszerű keverni. főleg ha még csak a márka sem azonos.
szerintem a legjobb lenne, ha rászánnád magad és most iziben lecserélnéd az olajat.
mondjuk szerintem nem okoz gondot ha kevered, de nem is használ. olajcserénél mindig azért kell 1 literrel többet venni, ha olajfogyás van, akkor ugyanazzal tudd pótolni, mint ami bele lett rakva.
én tanácstalan vagyok. én a helyedben komplett lecserélném, bár nem tudom milyen körülmények vannak feléd szerelő tekintetében, mondjuk magamnak is lecserélem.


Szerintem ezt ne hangoztasd. Az 5w-s olajok szintetikus olajok a 10w nagyon ritkán szintetikus (max félszintetikus, kivéve teherautóba való olaj)
Soha nem keverünk 2 különböző olajat, még akkor sem ha mindkettő 5w-s, különösen nem szintetikus olajat félszintetikussal.

sztem az 5w-s olajok nagy része sem szintetikus, csupán szintetikus technológiával lett előállítva, valami jó minőségű ásványi alapolajból

vsop14 Elküldve: 2010-12-21 21:47 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

davech írta: Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


árában van, de sztem azért kérdezz rá m_attilánál is, hátha tudd vmi olcsóbbat, jobb minőségűt.

vsop14 Elküldve: 2010-12-21 00:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta: Emlegetett szamár itt vagyok
Akinek inpa ionstall leírás kell, az ITT talál. Ez német doksi, de képekkel illusztrált, így érthető szerintem annak is, aki nem tud németül. Aki angol verziót akarja telepíteni, az a "rectification program uk"-t válassza. Hirtelen ezt leltem, kb 1 perc volt. Tudom ajánlani a guglit mindenkinek.
A porlasztók állapotára az első kép alapján lehet következtetni, de pontosan meghatározni csak rendes műszeres méréssel lehet. A képen a négy hengerbe egyenként befecskendezett üzemanyagmennyiség elméleti szükséges értékétől való eltérés(más néven adaptáció) látható. Itt látható, hogy 3 henger viszonylag egyforma értékeket mutat, de a 4. jobban eltér tőlük, ráadásul a pozitív irányba, vagyis abba a hengerbe több nafta megy. De még tűrésen belül van. Persze ezt érdemes megnézni nagyob terhelés alatt is mint alapjárat.
Arról, hogy a kiolvasott adatoknál beleesik-e a tűrésbe a sávok jelölik az INPA-ban, meg ha eltér, akkor felkiáltójel is van. Valamint ha már kívül esik a határon, akkor általában hibatárolóba is kerül.

na akkor nem jól tudtam, viszont így már világos, h a mértékegysége mg/munkaütem (vagy befecskendezés) ha jól sejtem

vsop14 Elküldve: 2010-12-21 00:00 Fûtés - Klíma

Csum írta:
wizzaerr írta:
Csum írta: ventilátorom ciripelő hangot add még mikor be inditóm és hideg levegőt fúj is majd mikor már meleget fúj akkor is meg marad a jelenség ilyen nyekergés szerű hang!!
találkozott ezzel már más is?
van rá valami megoldás???????????


Erről már olvastam itt valamelyik topicban, a keresőben a ciripelő szót használva biztosan megtalálod A lényeg, hogy ki kell szedni a ventillátort és meg kell olajozni. Én egyszer már kiszereltem, de a klímatisztítás miatt...nem egy leányálom, főleg visszafogatni nem az. A pollenszűrőház kiszerelésével kezdődik a móka. Néha nekem is ciripel, de akkor növelem/csökkentem a befúvás erősségét (ventillátor fordulatot) és elhallgat.



jaja én is nővelni szoktam és akkor nem halható!!kiszerlésen kivül esetleg valami más egyszerübb gyorsabb könnyebb megoldás nincs rá?



a kesztyűtartó felől nem hozzáférhető? igaz e36, de nekem is ez a bajom...de ha jól sejtem akkor ehhez a műszerfalhéjat is le kell venni. amihez semmi kedvem

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 23:35 Termosztát

bmw320d4 írta:
Berti írta: Sziasztok

Most cseréltem a nagy termosztátot, egy éve az egr-t. A problémám az, hogy 3000-es fordulat felett visszahűl a motor mindegy, hogy városba 1.-esbe vagy autópályán 5.-ösbe megyek, ezt fél percen belül megteszi és az első fehér csík felett beáll. Ha visszaveszem a gázt és 2000 rpm körül megyek -10 foknál max fűtésen sem megy le a hőfok.
Olyan mintha a vízpumpa a nagyobb fordulat miatt keletkező áramlás hatására kinyitna valami kört.
Várom az öteleteket, köszi a segítséget.

Berti


Ha van benne viszkó, akkor az okozhat ilyet.

én is arra gondoltam, h összezárt a viszkó, bár azért 20-30 fokot visszahűteni ilyen hamar....

Berti, írj egy autótípust!

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 23:25 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta: nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.

ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod


semmi újat nem mondtál, mint amit már ne mondtak volna el korábban. lehet visszább is kellene olvasnod, nem csak azokat, amikben kötekedni tudsz...


visszaolvastam a topicot, nem igazán láttam sehol se leírva azokat, amiket leírtam.
saját tapasztalatomból írtam ezeket és segíteni próbáltam egy társunknak.
bocs
azt hiszem, h amit én írtam az közelebb áll az igazsághoz és elég részletesen leírtam, hogy hogyan próbálgassa ki. ha rajtad múlt volna, akkor már a diffiolajat cserélgetné... és akkor most én vagy a gyík?


csak nem olvastad el rendesen!!!

kapásból a téli gumit írtam. kicsit írtam a csapágyról, majd hil kiegészítette azzal, amit te is írtál.
a többi dolog csak ezenkívüli további lehetőség. és miárt tartod elképzelhetetlennek egy dermedtebb olaj miatti diffi hangot? honnan tudod menynit jár a tulaj az autóval. én úgy gondolom az írásából ez az első tele egy RWD-vel így minden különleges hang új neki.
a problma ott va, hogy minden kommentemet hülyeségként kezeled, anélkül, hogy próbálnád megérteni. nem mondtam, hogy cseréljen diffi olajat, de lehet hangja ha dermettebb az olaj, ehhez nem kell sok ész.



vagy 75w140es olaj van benne vagy 75w90. ezeknek a viszkozitási indexe 160-170 körül van. ugyanannyi kb, mint az 5w30-as olajnak.
a viszkozitási index (VI) azt adja meg, hogy a kinematikai viszkozitása a hőmérséklettel mennyire változik. minél magasabb ez a szám, annál kevésbé függ a viszkozitás a hőmérséklettől. 100-as VI felett már mondhatni, kevéssé függ.
mivel VI index elég nagy ezért belátható, h a kinematikai viszkozitás, nagyon keveset változik a hőmérséklettől. a kinematikai viszkozitás pedig függ a dinamikai viszkozitástól és a sűrűségtől (nű=éta/ró). ezek az olajok newtoni közegként viselkednek, tehát dimamikai viszkozitásuk körülbelül állandó, így belátható, h a kinematikai viszkozitás csak a rótól, a sűrűségtől függ. ugye, ha VI csak keveset változik a hőmérséklet függvényében, akkor a sűrűségnek is csak keveset szabad változnia, hogy az egyenlőség fennálljon.
ha arra gondolsz, h összefagyott vagy fagyás közelében van az olaj, akkor szólok, hogy kb -50fokon fagy.
lényeg a lényeg, hogy kb úgy viselkedik, mint egy motorolaj.és az se szokott megállni az olajpumpában, vagy éppen hangot kiadni.
remélem így már elfogadod az indoklásom, h miért írtál hülyeséget

vsop14 Elküldve: 2010-12-20 22:52 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jano írta:
vsop14 írta:
wizzaerr írta:
vsop14 írta: második képen:
1 a bekomprimált levegő nyomása (mennyivel tőt a turbó)
2 sztem a nyomócsőben mért nyomás
3 beszívott légtömeg
bal oldalt az elméleti értékek , jobb oldalt a számított.

ilyen diag témában sztem keresd bmw320d4-et, ő hivatalból ért hozzá
de Tano és az e39 oldalról Jackson is nagyon kenik a témát.
ha esetleg hozzájutottál vmi inpa leíráshoz, akkor azt légyszi tedd közkinccsé, mert sztem másokat is érdekelhet


köszi!Remélem ők is olvassák majd és talán tudnak majd segíteni, vagy irodalmat ajánlani. Ha találok valamit persze mindenképp megírom, de egyelőre nem túl bíztató a helyzet. TIS-t nézegettem, de abban sem találtam referenciaértékeket, tűréshatárokat. Mivel a szerelő a diagnosztika(inpa) után mondta, hogy az egyik porlasztót kell majd cserélni érdekelne,hogy ezt melyik adatból állapította meg. Hallottam már olyanról, hogy résolajveszteség meg ilyenek, de ehhez szerintem ki kell szerelni a porlasztót és bemérni...azt meg akkor szokták amikor már olyan sz.r hogy hibakódot generál...vagy lehet látni ezekből az adatokból?

na ezt most meg nem mondom, h hol van benne, de van ilyen menüpont, ahol a porlasztócsúcsokat tudod mérni.
emlékszem, mert próbáltuk soundkey kocsiját nézni, meg is találtuk csak éppen nem indult be az e60, ha rá volt dugva a diag....
ezúton is kérdem a hozzáértőket, h vajon mitől lehetett ez?


Elősször inditsd be az autót és utána az inpát akkor meg tudod nézni a porlasztó korrekcios értékeit.

úgy meg az inpa nem működött