wizzaerr fórum hozzászólásai

wizzaerr Elküldve: 2012-04-26 09:38 Lökhárító

Sziasztok!

BMW online etk szerint az e46 faceliftes sedan bal első dobbetétje és a facelift előtti bal első dobbetétje ugyanaz, gyári szám meg minden. Hirdetésekben viszont azt olvasom, hogy bal első dobbetét facelift előtti e46-hoz. Meg tudná mondani valaki, hogy van-e különbség a kettő között?

Köszi előre is!

wizzaerr Elküldve: 2012-04-20 14:34 XENON utólag

http://www.ebay.com/itm/02-05-...27c5d71425

http://www.ebay.com/itm/FREE-S...1c258f1a34

Sziasztok!

A két depo xenon fényszórópár között választanék és ehhez kérnék egy kis segítséget.

egyik:E: This set of headlight includes:
x2 New D2S Projector Angel Eyes Headlight (Left + Right)
x2 New D2S Xenon HID bulbs for Low Beam
x2 New Xenon HID ballasts for Low Beam
x2 New Xenon HID Metal Ballast Holders
x2 New Halogen bulbs for High Beam
x4 UHP LED Angel Eyes Halo Rings system pre-installed
x1 Remote-On Relay Wire harness for Angel Eye System pre-wired


másik:
D: This set of headlight includes:
x2 New Projector Angel Eyes Headlight (Left + Right)
x2 New Xenon HID Bulbs for Low Beam
x2 New Xenon HID Ballasts for Low Beam
x2 New Halogen bulbs for High Beam
x4 UHP LED Angel Eyes Halo Rings system pre-installed
x1 Remote-On Relay Wire harness for Angel Eye System pre-wired


Nem nagyon vágom, de a fő különbség, hogy az egyik fajtánál van "trafótartó", a másiknál nincs...ballast az a trafót jelenti? Másik különbség, hogy a projektor D2S-es a másikban meg passz. Ez a D2S a foglalat? Melyiket válasszam? (jelenleg sima halogén van.) előre is köszi!



wizzaerr Elküldve: 2012-03-30 12:48 Idegesítõ nyikorgások az autóból.

Alesi írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
RePTaiL írta:
Alesi írta:
zoliika írta: Amióta megvan az autóm nyikorog és nyikorog amint szar útra kerülök vele.Próbáltam különböző gumiápolókat, műszerfalápolókat......stb.Most viszont eszembe jutott,hogy kint a gépészek minden gumi ill. hidraulika tömlőt állandóan kenegették valamivel védték az erős napsugárzástól(sivatagban ha rákezd akkor könnyen van 50-60 fok)hát az a glicerin volt.Kiderűlt,hogy csak gyógyszertárban és csak is kizárólag vényre lehet kapni itthonMindegy elintéztem a dokinál a vényt vettem is lekentem vele a nyári gumikat vele és az ajtók gumírozásait is és kijelenthetem egy hét után is ,hogy végleg megszünt a nyikorgáscsak nagyon vékonyan kell felvinni a glicerint.....Lehet pár embernek nem mondtam ezzel újjat csak gondoltam megosztom azokkal akiknek is ilyen problémája van és nincs nekik rá megoldásuk.


Nem lehet, hogy neked is az ajtókédergumi zörgött? Mert az típushiba, én is évekig kerestem rá a megoldást, míg megtaláltam a gyári BMW gumiápoló formájában, azóta nálam kuss van.


Glicerinre vagy a gyári cuccra rámegyek én is, mert már minden kutyafüttyét kipróbáltam de ugyan úgy nyikorog a kéder miatt. Köszike a tippeket


Nekem a gyári "cucc" sem volt jó csak ez vált be úgy néz ki és az autógumikra is nagyon jó ezt szívhatja a nap........


már nagyon rég szajkóztam a glicerint...
Te konkrétan hogy/hol kented be? a kédert mindenhol? ahol a fémmel találkozik a belső oldalon is?


Bizony, azt a "viaszos" reszt is be kell kenni/fujni, ahol a kasztnival erintkezik! En vagy 3x kentem be, mindig csak magat a gumit es semmi nem valtozott, nyekergett tovabb, mire rajottam, hogy azt is be kell, azota van kuss...


Én szilikonzsírt használok, nem kell hozzá vény Ahogy az előttem szóló is leírta a "filces" részt is át kell kenni, ennyi a titok.
http://www.kohazy.hu/?id=terme...;nyelv=hun

wizzaerr Elküldve: 2012-03-08 09:21 Kippuffógó rezgéscsillapító?

ute107 írta:
wizzaerr írta: Egy órája keresem(keresés funkcióval is), de csak nem találom ennek a rohadt kipufogó rezgéscsillapítónak a méretét, pedig valamelyik topikban már pontosan le volt írva.
(az is gond hogy legalább 5kipufogó topik van)

e46 320d 2004-hez kellene. (70x120 vagy hasonlóra emlékszem)

Megadná valaki a pontos méretet? 2 rétegű elég, vagy hány rétegűt ajánlatok? Esetleg konkrét kipróbált gyártó?

Köszönöm előre is!


Facelift előttinél 15cm-es....60mm-es átmérővel! Véleményem szerint nincs különbség. Látom pápai vagy. Papp Zoli Totalkár tudja milyen a jó és még jó árban is adja.

Sajnos ha nem gyárit veszel ... amit nem is fogsz tudni, akkor hegeszteni kell. Aki hegeszti úgy is ért hozzá és megoldja a minimális méreteltéréseket.



köszi!1000hála!

wizzaerr Elküldve: 2012-03-07 22:22 Kippuffógó rezgéscsillapító?

Egy órája keresem(keresés funkcióval is), de csak nem találom ennek a rohadt kipufogó rezgéscsillapítónak a méretét, pedig valamelyik topikban már pontosan le volt írva.
(az is gond hogy legalább 5kipufogó topik van)

e46 320d 2004-hez kellene. (70x120 vagy hasonlóra emlékszem)

Megadná valaki a pontos méretet? 2 rétegű elég, vagy hány rétegűt ajánlatok? Esetleg konkrét kipróbált gyártó?

Köszönöm előre is!

wizzaerr Elküldve: 2012-02-29 21:24 Kerékcsere szerszám

YELLOW írta:
wizzaerr írta:
YELLOW írta: ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.


Ha el is tárolják a kerekeket akkor ok, de ha otthon tartod őket, akkor először 4 kerék be a kocsiba(a csomagtartóba mind nem fér be, maradt a hátsóülés, arra kell valami takaró, hogy ne legyen piszkos)... ez is egy tortúra...

Ha már számolunk...
én is ki tudnék csengetni 1500-at, de légkulcs nélkül is végzek 3negyed óra alatt, ha veszek egy normális kulcsot akkor 7év alatt visszajön az ára és ilyen kihasználtság mellett tovább fog tartani mint 10 év...

Hancurozo szerint a kompresszor sem elég, abból viszont most nincs "kedvem" másikat venni, annyit már nekem sem ér meg a dolog...

Azért fontos, hogy a kulcs állítható legyen, mert a legtöbb helyen "megtépik" a csavarokat, úgy hogy azzal a játékkulccsal amit a kocsihoz kaptunk nem fogjuk lelazítani...sajnos tudom, mert volt szerencsém a leállósávban a kulcson ugrálni a 85kilommal, hogy meglazuljon a csavar...
Szal inkább csak "tekerje be" a légkulcs én meg meghúzom majd, oszt ha defektet kapok le is tudom venni...

Amit funez ajánlott az viszont tetszik...ha képes az általam meghúzott csavart lelazítani és aztán visszatekereni mindezt kompresszor nélkül akkkor lehet ő lesz a befutó.

Köszönöm mindenkinek a segítséget!



én az idén jöttem rá, vagyis tavaly (már), hogy csak a hátsó ülésre pakolok és oda is fektetve. 5 év alatt nem jutott eszembe pléd meg van, amit odarakjak. van spéci keréktartóm, saját gyártású (by fater). jó mindegy Te tudod, meg a Te dolgod, nem akartam nagyon beleugatni sorry


nem gáz Yellow, elfogadom az érvelésed, az hogy ki mire költ a pénzéből és mire áldoz a szabadidejéből szubjektív dolog.

wizzaerr Elküldve: 2012-02-29 21:10 Kerékcsere szerszám

YELLOW írta: ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.


Ha el is tárolják a kerekeket akkor ok, de ha otthon tartod őket, akkor először 4 kerék be a kocsiba(a csomagtartóba mind nem fér be, maradt a hátsóülés, arra kell valami takaró, hogy ne legyen piszkos)... ez is egy tortúra...

Ha már számolunk...
én is ki tudnék csengetni 1500-at, de légkulcs nélkül is végzek 3negyed óra alatt, ha veszek egy normális kulcsot akkor 7év alatt visszajön az ára és ilyen kihasználtság mellett tovább fog tartani mint 10 év...

Hancurozo szerint a kompresszor sem elég, abból viszont most nincs "kedvem" másikat venni, annyit már nekem sem ér meg a dolog...

Azért fontos, hogy a kulcs állítható legyen, mert a legtöbb helyen "megtépik" a csavarokat, úgy hogy azzal a játékkulccsal amit a kocsihoz kaptunk nem fogjuk lelazítani...sajnos tudom, mert volt szerencsém a leállósávban a kulcson ugrálni a 85kilommal, hogy meglazuljon a csavar...
Szal inkább csak "tekerje be" a légkulcs én meg meghúzom majd, oszt ha defektet kapok le is tudom venni...

Amit funez ajánlott az viszont tetszik...ha képes az általam meghúzott csavart lelazítani és aztán visszatekereni mindezt kompresszor nélkül akkkor lehet ő lesz a befutó.

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

wizzaerr Elküldve: 2012-02-29 20:24 Kerékcsere szerszám

Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mert szeretnék a közeljövőben egy légkulcsot vásárolni, kb. arra kell, hogy évente kétszer lecseréljem a kerekeket két autón...(na jó csak 1-en a másik seat )
(ez összesen 2x4x5 csavar fel-le azaz 40lazítás 40 meghúzás)

Ilyen kis kompresszorunk van:
http://www.arukereso.hu/kompre...properties

és ilyen légkulcsot néztem:
http://albaszerszam.hu/levegos...20-nm.html

Teljesítmény 1100 W
Légtartály mérete 24 l
Maximum nyomás 8 bar
Szívóteljesítmény 140 l/min
Kimenő légmennyiség 80 l/min

Elég ez a kompresszor teljesítmény ahhoz, hogy rendesen "meghajtsa" a légkulcsot?
Ha igen, akkor a légkulcson lehet szabályozni, a meghúzási nyomatékot vagy csak a drágábbaknál van ilyen?
Ahogy észrevehető nem sok csavart húztam meg ilyennel, ezért kérdezek...

wizzaerr Elküldve: 2012-02-20 20:48 Kuplung_

YELLOW írta:
wizzaerr írta:
funez írta: Sziasztok

E91-be cseréltem kuplungot (SACHS) és lendkereket (LUK).
A problémám az hogy a kuplung szinte ugyan olyan nehéz mint régebben volt ráadásul a pedál is rezeg a lábam alatt ami kicsit bosszantó. Kérdésem hogy a lendkerék vagy a kuplung okozza e a pedál rezgését és hogy miért ilyen nehéz benyomni a kuplungot ???? Mindkettő Új!! Ha valaki járt már igy van van vmi tippe nagyon megköszönném.


Valószínűleg sokat nem segít, de nálam e46-ban nyáron volt ugyanezek cseréje és megszűnt a kuplungremegés és sokkal könnyebb azóta benyomni. Nem értek hozzá, de kuplung munkahenger nem lehet az oka?

Aki viszont biztosan ért hozzá: Hantos Ricsi (rhantos)
számát megtalálod itt az oldalon.

(Emlékszem nálam kuplungremegés volt meg ilyen "csapágyas hang" és felhívtam, hogy ezek a tünetek mégis mire gondol? Nem kérdezett semmit, mondta hogy lendkerék. Kérdeztem, hogy akkor is, ha nem csúszik a kuplung és nincs leállításkor nagy zaj? csak ennyit mondott: igen. De mégis honnan tudod? Párat már szedtem szét.
mondanom sem kell, igaza volt jó arc!)


leírta, hogy most volt cserélve kuplung meg lendkerék...


Tudom, hogy leírta...leírtam én is, hogy nekem viszont ezek megoldást jelentettek... nem azt javasoltam, hogy cserélje ki a kuplungot és a lendkereket(újra) hanem ajánlottam egy szakit aki talán segíthet a probléma behatárolásában.
(a "sztorival" csak szemléltetni akartam Ricsi hozzáértését, mert valljuk be 10-ből 9 szerelő ilyenkor nekiáll találgatni ő meg rávágta a megoldást...)

...de félreérthető voltam...

wizzaerr Elküldve: 2012-02-20 20:11 Kuplung_

funez írta: Sziasztok

E91-be cseréltem kuplungot (SACHS) és lendkereket (LUK).
A problémám az hogy a kuplung szinte ugyan olyan nehéz mint régebben volt ráadásul a pedál is rezeg a lábam alatt ami kicsit bosszantó. Kérdésem hogy a lendkerék vagy a kuplung okozza e a pedál rezgését és hogy miért ilyen nehéz benyomni a kuplungot ???? Mindkettő Új!! Ha valaki járt már igy van van vmi tippe nagyon megköszönném.


Valószínűleg sokat nem segít, de nálam e46-ban nyáron volt ugyanezek cseréje és megszűnt a kuplungremegés és sokkal könnyebb azóta benyomni. Nem értek hozzá, de kuplung munkahenger nem lehet az oka?

Aki viszont biztosan ért hozzá: Hantos Ricsi (rhantos)
számát megtalálod itt az oldalon.

(Emlékszem nálam kuplungremegés volt meg ilyen "csapágyas hang" és felhívtam, hogy ezek a tünetek mégis mire gondol? Nem kérdezett semmit, mondta hogy lendkerék. Kérdeztem, hogy akkor is, ha nem csúszik a kuplung és nincs leállításkor nagy zaj? csak ennyit mondott: igen. De mégis honnan tudod? Párat már szedtem szét.
mondanom sem kell, igaza volt jó arc!)

wizzaerr Elküldve: 2012-02-05 12:28 Porlasztó

Matt3er írta:
Szia! Gergely József diesel specialista, tényleg komoly gépei vannak és úgy tűnik ért is ahhoz amit csinál. Kimérte, előre megmondta árat, 35e/db, 2 nap alatt megvolt.
Tel.:20/944-7425
Gondolkodom nagyon a 2t olajon, mivel hallottam olyanról, hogy egy off autómárka egyes típusait 100e alatt visszaviszik a szervizbe porlasztó hiba miatt, míg egy németországi szervizben még csak nem is hallottak ilyen hibáról és ezt mind az itthoni, száraz gázolaj miatt, egyszerűen kihagyják/kifillérezik belőle az olajat, ami a külföldi gázolajok többségében megvan.


Köszi a részleteket!
A 2t olajos témához:
http://totalcar.hu/tanacsok/ol...gazolajba/
(hozzászólásokat is érdemes elolvasni)

Itt meg arról írnak, hogy a 2T tönkrevágta a porlasztócsúcsokat...

http://www.vwdepo.hu/index.php...Itemid=166




wizzaerr Elküldve: 2012-02-04 14:46 Porlasztó

Matt3er írta: Sziasztok!

Nyáron, lehúzott ablaknál észrevettem, hogy enyhén becsörög(nek) az porlasztóim alacsony fordulaton, kis terhelésre (ca.1700-2100 körül), valamint sötétben a mögöttem haladó autók fényében is enyhe füstöt láttam, mikor kicsit odatapostam. Alaposan körbejártam a témát, többek között élőadatot is mérettem és hát az egyik valóban gyanús volt, de több szerelő szerint még bőven ráér a csere. Na ez volt nyáron. Ugyan semmi sem változott mostanáig, de nem szerettem volna megvárni, hogy ki tudja melyik világvégén tréler legyen belőle, ezért felújíttattam mind a 4-t. Le akartam cserélni gyárira, de meggyőzött a felújítás mellett.
Végül cseréltek 4 fúvókát, tömítéseket, beállították, és most határozottan szebb hangja lett, 2000rpm alatti fordulaton érzésre erősebb lett, és nem tapasztaltam füstöt még emelkedőn sem, pedig odaléptem.

A diagnosztika szerint, a gyenge minőségű gázolaj(magyar) volt a hiba forrása. Kannából soha sem tankolok.
Javasolta, hogy minden tankolásnál, kb. 50L-hez öntsek fél liter 2t olajat, de ezt már több többször hallottam dízeles szakiktól. Lehet meg kéne fogadni.




Szia!Azt lehet tudni, hogy hol újították fel? Akkor mind a 4en ugyanazt csinálták? mennyit fizettél?köszi!
ui: a bmw semmilyen adalékot nem ajánl, ennyit tudok...

wizzaerr Elküldve: 2012-01-07 00:22 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
jó csak szellentésem sincs, erről a progiról, hogy mit hogy kellene beállítani. a wmware-hez legalább van. azt nem tudom miért nem akar menni. alszom rá egyet, hátha megálmodom. azért köszi, lehet megnézem.


Ha úgy döntesz, hogy megpróbálod, akkor:
-telepítésnél mindent hagyj alapon (nem emlékszem, hogy sok mindent lehetne állítani)
-Ha sikeresen feltelepítetted, akkor létre kell hoznod egy virtuális gépet, amit már lehet össze vissza konfigurálni
-(pl.merevlemez méret legyen dinamikus!! és alapból kb.3GB, a dinamikus azt jelenti, hogy ha a virtuális gépnek többre lesz szüksége, akkor automatikusan le tudja foglalni)
-Video Ram méret legyen kevés (10MB)
- ramból, ha eddig 256volt és szereztél egy 512-est, akkor most remélhetőleg 768 MB van..mert minél több annál jobb..
- a gazda oprendszernek mindig hagyd meg a fizikai memória legalább felét (vagyis 512MB esetén ne állíts be többet a virtuális gépnek 256-nál,stb..ha jól emlékszem a program azért figyelmeztet, ha hülyeséget akar a user konfigurálni)
- vmwarenél nem tudom, de virtualboxnál inkább hagyd a gazda operációs rendszert, hogy maga kezelje a lapozófájl méretet.(ennek az állítgatása után mindig restart kell!)

most nézem, hogy szereztél 512ramot, de annál többet nem kezel. Hát azért próbálkozz, ha pentium 3 akkor tuti kezel az többet is...virtuális gépeknél a memória aranyat ér

wizzaerr Elküldve: 2012-01-06 22:42 OBD2 kérdések + hibakód olvasó


Szerintem próbáld ki ezt:
https://www.virtualbox.org/
ingyenes, magyarul is beszél, win xp,win7, stb kompatibilis. Nekem az inpa működött ez alatt simán. (tudom, hogy nem az inpa-val van a gond, de az első lépcső az lenne, hogy fusson a virtuális oprendszer és ha nem megy a vmware lehet ezzel nem kell tökölni annyit)

wizzaerr Elküldve: 2011-12-18 17:42 Szivargyújtó

A mobiltöltő csatlakozójának egy kis darabja bennemaradt a szivargyújtóban...ez okozta a zárlatot. Szerencsére észrevettem mielőtt szétszedtem volna az egészet