wizzaerr fórum hozzászólásai

wizzaerr Elküldve: 2017-06-25 20:56 Szívócsonk-pillangószelep

Sziasztok!

Sajnos megtörtént aminek nem kellett volna, a hármas hengerbe beleszabadult a pillangószelep egy darabja és rendet tett. (7éve van nálam a kocsi, ez idő alatt kétszer vettem le a szívósort, utoljára télen izzítógyertya csere miatt és mindkétszer úgy ítéltem meg, hogy a pillangószelepek jó állapotban vannak, rendben mozognak és nem kell foglalkozni velük. Hiba volt)
A következők lettek elvégezve az autószerelő keresztapám által
- dugattyúcsere a hármas hengerben
- szelepek cseréje a hármas hengerben
- hengerfej sikoltatás
- 4 felújított porlasztó BOSCH szervízből
- pillangószelepek eltávolítása és a szívósor ledugózása
- természetesen új hengerfejtömítés, olaj, stb.

A hengerfal és a turbó nem sérültek.
A kocsi össze lett rakva, de nem olyan mint régen Már alapjáraton érezni, hogy nem olyan egyenletesen jár, gyorsításkor is nagyobb a vibráció. Füstöl is ha álló helyzetben üresben padlózom. INPA azt mutatja, hogy a hármas hengerben nagyobb a résolajveszteség (pirosban van végig a skála). Van valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma? Kompresszió valszeg nem pontosan ugyanaz már mind a négy hengerben, de ezt azt eltérést a számítógép ki kellene, hogy egyenlítse, nem?
Köszi előre is!

wizzaerr Elküldve: 2017-06-25 20:18 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

gairgus írta:
YELLOW írta:
gairgus írta: Sziasztok,

Új vagyok még itt, és csak hétvége óta vagyok autó/BMW tulajdonos, szóval lehet, hogy a jövőben sokszor/sok témában fogok kérdezősködni, hogy az (egyébként jó állapotú) autóból egy még jobb gépet varázsoljak.
Először is, köszöntök minden fórumozót.

Sajnos a mai napon mindjárt belefutottam egy kellemetlen hibába. Az autót (2004 E46 Compact)a hétvégén vettem, 2 immos gyári kulccsal (rombusz) + a műanyag póttal. Minden kulcs hibátlanul működött. Délelőtt használtam az autót, a kulcs rendben volt. Délután indulás, ajtó távval kinyit, még rendben, gyújtást ráadom, meg sem nyekken. Többszöri próbálkozás után semmi, a másik kulccsal azonban minden működik.

Van esetleg ötlete valakinek, mi lehet a gond? Lehetőleg nem szeretnék mindjárt az elején 1 kulccsal maradni.

Köszönöm


a tisztánlátás végett a kis műanyag kulcsban is benne van az "immochip".
a kérdés, hogy amelyik nem indít, azt ejtetted le? mert eshet olyan szerencsétlenül, hogy belül error lesz.
a másik, hogy amikor próbáltad a kulcsokat és indított mindegyik, akkor 1 karikára voltak felhúzva. mert előfordulhat, hogy a most rossz kulcs azért indított, mert egy karikán volt a jó kulccsak és még éppen érzékelte az immo gyűrű a gyújtáskapcsolónál. szóval lehet már korábban sem volt jó a kulcs.
ehhez elemnek nincs köze, ami a kulcsban van.
ha a fenti dolgot tisztáztuk, és úgy van ahogy sejtem, akkor lehet csak a nem működő kulcsot fel kell kódolni az autóhoz. ehhez laptop kell, programmal, hozzáértő ember.
ha rossz a sejtésem, akkor a kulcsban pattant meg valami. mert az sem jellemző, hogy az EWS elfelejti a kulcsot.


Szia,

Kicsit elmaradtam a válasszal, először is köszönöm válaszodat. Nem foglalkoztam azóta a problémával, de azóta is fennáll. A kulcs külön volt, nem a másik mellett, és szerencsére nem ejtettem le. Egyik óráról a másikra meghülyült, mindenféle behatás nélkül. (nyilván, mint minden elektronikai eszköznél, itt is simán előfordulhat ).
Szóval azt javaslod vigyem el szervízbe, akik újra tudják kódolni?


Szia!

Néha nekem is van, hogy a 2 kulcs közül az egyik nem indítja.(mindig ugyanaz) ilyenkor kocogtasd többször a kulcs műanyag házát valami kemény felülethez(pl. kormány) és az megoldja, hetekig nem lesz gond vele. Tudom, elég hihetetlenül hangzik... Ha újra előjön ismételd meg a műveletet
(valami EWS hibát minden rossz kísérletnél eltárol a számítógép, de hiába keresel rá a neten, semmi érdemlegeset nem találni)

Remélem segítettem.

üdv

wizzaerr Elküldve: 2016-04-01 19:27 Fûtés - Klíma

sziasztok!

Visszaolvastam és írtátok, hogy a váltó felett van a kondenzvíz kivezető cső. Gyanítom, hogy el van dugulva, mert büdös van és évek óta nem láttam a kocsi alatt kondenzvizet Mindenképp le kell szerelni a váltót, ha ellenőrizni akarom?
Van értelme így telenyomnom klímatisztító habbal?

wizzaerr Elküldve: 2016-03-31 21:44 Váltószoknya csere (e36)

Sziasztok!

Váltószoknyát szeretnék cserélni e46-ban, de nem tudom levenni a váltógombot. Még régebben szántam rá 1 órát, de semmi. Ma elvittem egy "bőrözős" mesterhez, de rajta is kifogott, pedig volt már dolga pár váltóval. Szakszerűen 2-be váltott és olyan erővel húzta, hogy lilult a feje. Lehetséges, hogy az előző tulaj ragasztóval tette a helyére... Nincs valami ötletetek, hogyan tovább? Félek, ha tovább erőltetem valami gallyra megy a szerkezetben, azzal meg nem leszek kisegítve, ha új szoknya lesz, de a kar nem áll középre,stb...
Köszi előre is!

wizzaerr Elküldve: 2015-11-08 19:57 Fûtés - Klíma

b_imi írta:
wizzaerr írta:
Nekem eltömődött ez a cső, mert egész nyáron nem láttam a kondenzvíz nyomát sem és büdös is van amikor kikapcsolom a klímát. A váltó leszerelése nélkül elháríthatom a dugulást?



Azt max kanyarodáskor látod. A bűz meg a takarítás hiánya.


Köszi! Szóval amint mondtam, a kondenzvíz elvezető cső el van dugulva. Szerintetek hozzáférhetek ehhez a csőhöz a váltó leszerelése nélkül?

wizzaerr Elküldve: 2015-11-07 16:37 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
lela írta:
Dima írta: Sziasztok,
A segítségeteket szeretném kérni, hátha ti tudtok megoldást erre a problémára. Miért van az hogy,amikor megy a fűtés vagy csak hideg levegőt fúj be a szellőztető egy a normál tiszta levegőtől eltérő, úgymond állott szagú valami jön ki a szellőzőrácsokból (e46 320d digit klíma) és nem a klímára gondolok, hanem a sima levegőre. A kipufogó kis csöve cserélve lett mivel először arra gyanakodtam, valamint az autó is kapott már új pollenszűrőt valamint egy ózonos tisztítást de a probléma továbbra is fent áll
Segítsetek! eléggé kellemetlen érzés így vezetni ezt a szuper autót miközben fojtogató állot levegőt szív be az ember.. főleg ilyenkor télen ugye, amikor muszáj működtetni a szellőztetést..


Én ezt javaslom első körben. Amennyiben klíma használata esetén is büdös van akkor az evaporator is el van szennyeződve.
Ekkor érdemes kivenni a fűtőmotort és a sünit(Fűtőmotor fordulat szabályzója) és úgy kitakarítani a klíma evaporatort. Sajnos ez kevésbé hozzáférhető mint a fűtés hőcserélő radiátora.


előtte érdemes megnézni, hogy a klímabox lefolyója nincs-e eltömődve. mert akkor tisztításnál nem fog lefolyni a trutyi. alulról a váltó környékén lsz egy lelógó cső szerű. érdemes belehatolni valami dróttal óvatosan.

Nekem eltömődött ez a cső, mert egész nyáron nem láttam a kondenzvíz nyomát sem és büdös is van amikor kikapcsolom a klímát. A váltó leszerelése nélkül elháríthatom a dugulást?

wizzaerr Elküldve: 2015-10-15 09:31 izzítógyertya

Csabika136 írta:
Itt mindent megtudsz amit az
Izzítógyertyákról tudni érdemes.
De ha nincs időd elolvasni, akkor M12 mentü gyertyára 22Nm az előírt.

e46 320d-ben is van utóizzítás, azaz indítás után még kb. 3 percig izzít, vagy az csak újabb motoroknál van?

wizzaerr Elküldve: 2015-09-02 08:17 Turbo

si3rrabravo írta: Akkor ebből kiindulva az összes gyorsulási verseny felesleges! Miért ne lehetne összehasonlítani?


spencer arra kíváncsi, hogy milyen lesz a 330d tuningolva és 600Nm-t célzott meg. KecsuRobi autója chippelve kb 165LE/340Nm. Te sem az én autómat fogod kipróbálni, ha arra vagy kíváncsi, hogy milyen lenne az 535d chippelve.

wizzaerr Elküldve: 2015-09-01 08:29 Turbo

spencer írta:
kecsurobi írta:
spencer írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
kecsurobi írta:
spencer írta: Sziasztok!
Van valakinek ismerőse vagy ismertek valakit aki tud segíteni turbó geometria beállításban?
Köszönöm!


Nekem is ugyan ez a problémàm.2300 fordulat felet húz az autó,pedig gyari bontott turbó lett bele szerelve.geometrian egy csavarral lehet àlitani nem?



Nézd meg mennyit mozog a kar és valamivel nézzél nyomást nekem az segített, 2200 körül beleboostol 1,4-be de utánna tartja az 1,2-őt szépen. 2.0d motoron meg hamarabb kéne élednie 1700-1800 amivel én mentem.

Köszönöm kaptam segítséget kipróbálhattam gyári e46 330d-ből kettőt is és rendben van a gép ezzel a hibrid turbóval sőt itt még nagyobbat rúg egy kicsivel azt mondta a másik két autó gazdája.
Akkor minden rendbe hogy hamarabb éledjen meg nyomatékosabb legyen maradt egy rendes kemény chipp.


mint írtam, ez pont a turbolyuk miatt van. azért üt nagyobbat, mert akkor lesz elég nyomás és az hirtelen jön meg, nem úgy, mint amikor minimális, vagy nincs turbolyuk.
nagy a turbo, kevés a meghajtó nyomás. egy komoly chip lehet megoldás, de az a 100ezer+ kategória árban.


tekertem a geometrián és jó lett.



Értem persze hogy nagyobb lett a turbó ezáltal a lenti tartományban vesztettem, mert a turbólyuk megnőtt. Anyagot kell neki adni(több kipufogógáz kell) hogy lentebbi furdulatszámon is meg tudja indítani a csigát kellőképp. Össekaparok annyi pénzt és jön rá a nagy chip le is méretem hogy tudjam mennyiből mennyi lett meg, hogy a 600 Nm az már hátbarúg rendesen az már tetszeni fog szerintem.


enyémbe van chip és megy mint állat találkoznánk össze lehetne hasonlítani


Szia merre laksz?én heves megyében. Tel szamot küldjek vagy küldesz holnap felhívlak. Köszi


Nem az én dolgom, de 136LE+chip autót szerintem felesleges 330d-hez hasonlítani.

wizzaerr Elküldve: 2015-08-18 23:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Toni0907 írta: Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni hogy ki tudna diagnosztikát csinálni Győrben.
Válaszotokat erőre is köszönöm!


Obd2 trapézcsatlakozó az utastérben?

wizzaerr Elküldve: 2015-08-12 14:59 320d turbó hiba

Methos írta:
arra készülj, hogy nagyon elbaszott 56-os mérete van a csöveknek ezért az 57 picit lötyögős rajta, de ha nem aba bilinccsel, hanem a vastag szilikon csőhöz tartozó bilinccsel rakod fel semmi gond nem lesz vele


Nekem 55 ös lett méret szerint, mindkét vévén. 16.kerületben csinálták (Dinamit Kipufugó), meg kb 30 perc alatt. Ilyen lett:
[/quote]

Figyelj, hogy lehetőleg ne érintkezzen a motorborító műanyagokkal, mert hosszú távon kidörzsölheti!

wizzaerr Elküldve: 2015-08-11 19:15 320d turbó hiba

Methos írta:
SP_323i írta: cső szakadásra FBS ragasztó és powertape vagy szigetelő szalag megoldás
persze ragasztás előtt érdemes alaposan zsírmentesíteni a csövet

amikor nekem karácsonykor szállt el a csövem így oldottam meg mivel olyankor megáll az élet esélyem sem volt alkatrészt találni ...
kb 4 hetet jártam így gond nélkül



sajnos nem megoldás nekem. Én szeretnék egy másik csövet, annélül hogy az egész egységet kelljen megvennem.... MIvel ezzel ilyesztegetnwk engem most... Olyan nincs hogy nincs alternativa!
Valami hőálló szilikonos kevláros erősítésú csöveket láttam, de még nem az enyémhez .....


Ahogy mondtam, felhívtam 2 bontót és megkérdeztem, hogy van-e bmw e46 320d-hez olyan intercooler utáni turbócső, ami az egr szelepre csatlakozik. A válasz mindkét helyen az volt, hogy nincs náluk bmw... Aztán elmentem a helyi bontóba pedig tudtam, hogy nem bontottak bmw-t. Megmutattam a főnök úrnak a szakadt csövet, ő pedig megmutatta a csőkupacot ahol keresgélhetek. 2 percen belül találtam egyet, amiben volt olyan "kanyar" mint ami nekem kellett, csak hosszabb volt. Abból meg ugye nem nehéz rövidebbet csinálni...szerintem ne telefonálj, menj el a legközelebbi bontóba és mutasd meg azt a csövet. Ha nem, akkor a schmiedmann.hu-n is találsz felső részt!

wizzaerr Elküldve: 2015-08-10 16:08 Hibakód

nagyiii írta:
wizzaerr írta:
nagyiii írta:
nagyiii írta:
wizzaerr írta:
nagyiii írta: Sziasztok.
Van három hibakódom amivel nem tudok mit kezdeni.
9D12 Belső akkumulátor! ezt hol találom?
E194 unknown fault code
4152 Bemeneti terelőlap aktiválás szakadt
Előre is köszönöm.


Az elsőhöz ez segíthet
http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=676838


Köszi.Úgy vettem ki,hogy a bal hátsó keréknél van a sziréna és az abban lévő aksi a rossz,ehhez le kell venni a műanyag doblemezt és az alatt van?


Az első 9D12 megoldva.

Gratu!
utolsóhoz:
http://www.bimmerforums.co.uk/...lp-t73635/

A pillangószelepek még bent vannak?



Igen bent vannak még,meg lettek tisztítva egész jó állapotúak.Lekéne dugózni?



Úgy tudom, hogy a bmw felismerte a pillangószelep problémát és megerősítette a tengelyüket, arról viszont sajnos fogalmam sincs, hogy a tiédbe már az újabb, erősebb kiadás került-e. Az enyémben (m47n)a régiek vannak, de én sem láttam indokoltnak, hogy ledugózzam.
Visszatérve a hibakódra, nem tudom mi okozza, de az utolsó hozzászólásban a 11-es alkatrészt magyarázza, jó támpont lehet...

wizzaerr Elküldve: 2015-08-10 14:54 Hibakód

nagyiii írta:
nagyiii írta:
wizzaerr írta:
nagyiii írta: Sziasztok.
Van három hibakódom amivel nem tudok mit kezdeni.
9D12 Belső akkumulátor! ezt hol találom?
E194 unknown fault code
4152 Bemeneti terelőlap aktiválás szakadt
Előre is köszönöm.


Az elsőhöz ez segíthet
http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=676838


Köszi.Úgy vettem ki,hogy a bal hátsó keréknél van a sziréna és az abban lévő aksi a rossz,ehhez le kell venni a műanyag doblemezt és az alatt van?


Az első 9D12 megoldva.

Gratu!
utolsóhoz:
http://www.bimmerforums.co.uk/...lp-t73635/

A pillangószelepek még bent vannak?

wizzaerr Elküldve: 2015-08-10 11:58 320d turbó hiba

YELLOW írta:
wizzaerr írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


7végén szétszedtem a kocsit, leírom a tapasztalatokat, hátha segít valakinek. A fenti linken elérhető video jól szemlélteti, hogy egy 3-4cm-es repedés a turbócsövön milyen módon befolyásolja a turbónyomást...azért épült fel lassan a turbónyomás és ezzel együtt azért nem akart rendesen gyorsulni az autó, mert a levegő az egr-re csatlakozó turbócső alján található résen keresztül a motortérbe távozott. Még pénteken próbáltam újat rendelni a lángnál (14e Ft), de külső raktáron sem volt. Hívtam környékbeli bontókat,(Győrújbarát, Sümeg) de nem bontottak bmw-t. Úgyhogy végül elmentem a helyi bontóba, keresgéltem az összegyűjtött csövek között és találtam egyet, amiből kb.7 cm-t levágva az eredetihez nagyban hasonlító csövet kaptam. Ezen kívül levettem az intercoolert és nekiestem sterimóval. Ajánlom mindenkinek, mert a többévnyi bogár, levél, mocsok ami a hűtő és az intercooler között megbújt meglepő volt. Összeraktam, érezhetően jobban húz és bár sokat nem autóztam még azóta, úgy tűnik, hogy a kormolás is megszűnt.


pedig a sterimo-val óvatosan kell, mert könnyen hajlítja a lemezeket, aztán nem olyan lesz a hűtés...


Jogos! Néhány elhajolt nálam is (szerencsére nem sok) úgyhogy ésszel...