wizzaerr fórum hozzászólásai

wizzaerr Elküldve: 2011-01-08 18:21 Termosztát

Tano írta:
czellaia írta:
czellaia írta: Egr?Az ha minden igaz ki lett pucolva-tisztítva amikor kikerültek a pillangók,vagy van
másik egr-is?


A kicsit hívják egr-nek?


Az EGR maga a kipuffogogaz visszavezetes, ennek van egy vakumos vezerlesu szelepe, valamint egy hocsereloje. Ezen a hocserelon helyezkedik el az EGR termosztat.
Neked a szelep lett kitakaritva, de a termosztat az attol fuggetlen, es el szokott romlani egy ido utan.


Lehetséges, hogy az én autómban nincs egr termosztát? Korábban azt olvastam, hogy a facelift előttiekben csak egy db. van, a faceliftesben pedig 2 (manuláis váltóval szereltekre gondolok). Az enyém faceliftes, 2004-es 320d, sedan, de egr termosztátot nem találok...

wizzaerr Elküldve: 2011-01-07 14:52 Termosztát

Tano írta:
Nem onnan rendelünk. Ez csak a gyári alkatrész katalógus online változata. Van egy másik oldalon is. Itt meg tudjuk keresni az alkatrész cikkszámokat, képeket, és ez alapján már mindenki ott rendel ahol szeretne.

Köszi

wizzaerr Elküldve: 2011-01-07 11:21 Termosztát


A tömítések normális esetben az új alkatrésszel együtt jönnek. De ha mégsem, akkor
itt megtalálod őket külön is.
A 65 fokos motor nem üzemmeleg, az üzemmeleg tartomány az, amikor a mutató is már középen áll. Ez 75 foktól 1xx fokig tart. Szóval szerintem ne pörgesd 4000-ig ilyenkor.[/quote]

Kösz Tano, erre voltam kíváncsi. Öregurasan fogok vezetni, amíg a problémát meg nem oldom.
"itt megtalálod őket külön is."
Ti innét rendeltek?

wizzaerr Elküldve: 2011-01-06 10:23 Termosztát

Sziasztok!

Valószínűleg beszart a nagy termosztátom, mert a hőmérséklet 64-65 C fokon van, a mutató az első fehér vonalnál. Fűtéssel nincs gond, fogyasztás sem számottevően több csak amennyit a hideg indokol... Hétvégén szándékozom ellenőrizni ez EGR termosztátot, aminek az előző hozzászólások alapján hidegen zárva kell lennie. Ha ezt rendben találom akkor kizárásos alapon a nagy termosztáttal van a baj és már rendelhetem is az újat, vagy ellenőrizzek még valamit? A tömítéseket amiről korábban írtatok és várhatóan szintén cserések lesznek, azokat hol tudom megvásárolni? A 65 fokos motor üzemmelegnek számít? Úgy értem lehet küldeni neki(pl.autópályán 160at...néha 4000ig pörgetni) vagy kíméletesen használjam? Nem akarok kinyírni semmit egy hibás termosztát miatt ezért kérdezem. Előre is köszi a választ!

wizzaerr Elküldve: 2010-12-21 08:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó


Tano írta: Emlegetett szamár itt vagyok
Akinek inpa ionstall leírás kell, az ITT talál. Ez német doksi, de képekkel illusztrált, így érthető szerintem annak is, aki nem tud németül. Aki angol verziót akarja telepíteni, az a "rectification program uk"-t válassza. Hirtelen ezt leltem, kb 1 perc volt. Tudom ajánlani a guglit mindenkinek.
A porlasztók állapotára az első kép alapján lehet következtetni, de pontosan meghatározni csak rendes műszeres méréssel lehet. A képen a négy hengerbe egyenként befecskendezett üzemanyagmennyiség elméleti szükséges értékétől való eltérés(más néven adaptáció) látható. Itt látható, hogy 3 henger viszonylag egyforma értékeket mutat, de a 4. jobban eltér tőlük, ráadásul a pozitív irányba, vagyis abba a hengerbe több nafta megy. De még tűrésen belül van. Persze ezt érdemes megnézni nagyob terhelés alatt is mint alapjárat.
Arról, hogy a kiolvasott adatoknál beleesik-e a tűrésbe a sávok jelölik az INPA-ban, meg ha eltér, akkor felkiáltójel is van. Valamint ha már kívül esik a határon, akkor általában hibatárolóba is kerül.


köszi Tano!! Megnézem majd nagyobb terhelésnél is, aztán valszeg az új év elején kiszerelem és elviszem beméretni. Ahol mérni tudják ott általában felújítani is...de még körülnézek az árakban, hogy újat/bontottat vásárolni vagy felújítattni érdemes.
A google-ben én is megtaláltam amit belinkeltél, de ahogy te is írtad az installhoz volt ami nem egy nagy mutatvány inpánál. Persze aki még előtte van annak segíthet.
Ha rálelek vmi dianosztikai leírásra kifejezetten newgamereknek majd én is beírom. Még egyszer köszi a pontos magyarázatot!

wizzaerr Elküldve: 2010-12-20 22:11 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

vsop14 írta: második képen:
1 a bekomprimált levegő nyomása (mennyivel tőt a turbó)
2 sztem a nyomócsőben mért nyomás
3 beszívott légtömeg
bal oldalt az elméleti értékek , jobb oldalt a számított.

ilyen diag témában sztem keresd bmw320d4-et, ő hivatalból ért hozzá
de Tano és az e39 oldalról Jackson is nagyon kenik a témát.
ha esetleg hozzájutottál vmi inpa leíráshoz, akkor azt légyszi tedd közkinccsé, mert sztem másokat is érdekelhet


köszi!Remélem ők is olvassák majd és talán tudnak majd segíteni, vagy irodalmat ajánlani. Ha találok valamit persze mindenképp megírom, de egyelőre nem túl bíztató a helyzet. TIS-t nézegettem, de abban sem találtam referenciaértékeket, tűréshatárokat. Mivel a szerelő a diagnosztika(inpa) után mondta, hogy az egyik porlasztót kell majd cserélni érdekelne,hogy ezt melyik adatból állapította meg. Hallottam már olyanról, hogy résolajveszteség meg ilyenek, de ehhez szerintem ki kell szerelni a porlasztót és bemérni...azt meg akkor szokták amikor már olyan sz.r hogy hibakódot generál...vagy lehet látni ezekből az adatokból?

wizzaerr Elküldve: 2010-12-20 21:30 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
wizzaerr írta:

Én is szívesen segítek a telepítésben, csak valaki nekem is segítsen értelmezni a kapott dolgokat plííz!
Yellow, elsőként töltsd le a köv. oldalról az első (win/x86) virtualbox programot.
http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Én ezt használom vmware helyett. Ha inkább vmware-t szeretnél, akkor vsop14 vagy Jackson-t kérdezd.





Na mielőtt teljesen egymásnak estek, pontosítsuk a dolgot kicsit: az írásokban az INPA kábelről és az INPA diag progiról van/volt szó, már amennyiben jól értelmeztem Yellow írását. Ahhoz semmiféle virtuálbox nem kell. Az a DIS-hez kell, aminek telepítése nem kis mutatvány. Abban valóban az említett Jackson kell, de Tano is nagyon járatos benne, nekünk is ők segítettek nem keveset. Nélkülük nem ment volna, hiába a sok oldalas leírás.
Mivel a DIS install leírása 12Mb és 5-öt tudok küldeni, az elküldés nem fog sikerülni



Igaz, inpa-hoz valszeg nem szükséges virtuális környezet csak nekem win7 alatt valami win32 hibaüzeneteket dobált, meg 100%-on használta a processzort, azt inkább nem tököltem vele, de biztos meg lehet oldani win7-el is...
Hil az eredeti kérdésben esetleg nem tudnál valamit segíteni?

wizzaerr Elküldve: 2010-12-20 21:07 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Az autó vásárlása előtti állapotfelmérésen a szerelő gépre tette a vasat(inpa programot használt) és nagyjából mindent rendben talált, de elmondta hogy a 4 porlasztó közül az egyik rövidesen cserés lesz. Azóta beletettem kb 20e km-t, szerencsére szinte gond nélkül.
Időközben cseréltem amit vásárláskor is szoktak(szűrők, olaj), kitisztítottam az egr szelepet (ideje volt már) ill. tegnap a kartergáz szűrőt is. A héten a szívósor következik.
A lényeg, hogy beszereztem egy diagkábelt (vag/kkl) és feltelepítettem az inpa-t, sokat még nem foglalkoztam vele, csak csináltam 2 screenshotot (a motor alapjáraton ment). Nem sokat konyítok a dologhoz, így lenne pár kérdésem:



1. a képen a négy hengerről látok adatokat, vagy a porlasztókról, vagy mi ez?
2. mi lenne a helyes érték, és mennyi eltérés megengedett? Ha a zöld sávban mozog a mutató akkor még minden rendben?
3. van vmi leírás a neten az inpáról, hogy ne itt kérdezzek ilyen mások számára talán alap dolgokat? olyasmire gondolok amiben referenciaértékek szerepelnek...
4. gondolom fontos lenne, hogy ezeket a skálákat menet közben, gyorsításkor-lassításkor is megvizsgáljam, mert alapjáraton nincs túlságosan terhelve a motor. Vagy ne menjek sehova csak üresben állva emeljem a fordulatszámot és az elégséges?

A következő kép már valamivel egyszerűbb, úgy értem hogy a bal oldalon láthatóak a kívánt értékek. A kérdés viszont itt is adott, azaz hogy mennyi eltérés megengedett.



Vagy hagyjam a francba a skálákat és amíg nincs hiba eltárolva addig minden ok?

Előre is köszönöm a segítséget!


nekem hasonló dolgok lesznek, vagyis ilyen kábelem van és én is az INPA-t akarom használni. mivel friss vagy leírhatnád a pontos beüzemelési/telepítési menetet. én megköszönném! ahogy látom Vista vagy Win7 fut a gépen? ezért lenne jó egy pontos menet.

yellow, ez egy kb 100 oldalas pdf-ben van leírva. fenn van az e39 klub oldalán


oda nem vagyok regisztrálva, így nem tudom letölteni. esetleg ha valakinek meglenne, akkor e-mail-ben elpattinthatná. kössz neked nem kell fáradnod, se komment írással, hogy lusta vagyok regisztrálni, meg stb dumával.
ha valaki lesz kedves majd elküldi nekem. én bizakodom.



de egy suttyó vagy Te. most mi van, írtál egy hülyeséget (megint) egy másik topicban, én meg viccesen válaszoltam, nem volt bennem rossz indulat, csak jeleztem, h butaságot írtál....
erre ilyeneket írsz, mikor csak segíteni akarok Neked?
én se voltam regisztrálva, de regisztráltam, mivel egyrészt le kellett tölteni hozzá a cuccokat, továbbá valszeg Jackson segítségét is fogod kérni, mint ahogy én is kértem mivel gondolom te se nagyon vagy pro vmware-ből gondolom (ahogy én sem)


Én is szívesen segítek a telepítésben, csak valaki nekem is segítsen értelmezni a kapott dolgokat plííz!
Yellow, elsőként töltsd le a köv. oldalról az első (win/x86) virtualbox programot.
http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Én ezt használom vmware helyett. Ha inkább vmware-t szeretnél, akkor vsop14 vagy Jackson-t kérdezd.



wizzaerr Elküldve: 2010-12-20 17:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Az autó vásárlása előtti állapotfelmérésen a szerelő gépre tette a vasat(inpa programot használt) és nagyjából mindent rendben talált, de elmondta hogy a 4 porlasztó közül az egyik rövidesen cserés lesz. Azóta beletettem kb 20e km-t, szerencsére szinte gond nélkül.
Időközben cseréltem amit vásárláskor is szoktak(szűrők, olaj), kitisztítottam az egr szelepet (ideje volt már) ill. tegnap a kartergáz szűrőt is. A héten a szívósor következik.
A lényeg, hogy beszereztem egy diagkábelt (vag/kkl) és feltelepítettem az inpa-t, sokat még nem foglalkoztam vele, csak csináltam 2 screenshotot (a motor alapjáraton ment). Nem sokat konyítok a dologhoz, így lenne pár kérdésem:



1. a képen a négy hengerről látok adatokat, vagy a porlasztókról, vagy mi ez?
2. mi lenne a helyes érték, és mennyi eltérés megengedett? Ha a zöld sávban mozog a mutató akkor még minden rendben?
3. van vmi leírás a neten az inpáról, hogy ne itt kérdezzek ilyen mások számára talán alap dolgokat? olyasmire gondolok amiben referenciaértékek szerepelnek...
4. gondolom fontos lenne, hogy ezeket a skálákat menet közben, gyorsításkor-lassításkor is megvizsgáljam, mert alapjáraton nincs túlságosan terhelve a motor. Vagy ne menjek sehova csak üresben állva emeljem a fordulatszámot és az elégséges?

A következő kép már valamivel egyszerűbb, úgy értem hogy a bal oldalon láthatóak a kívánt értékek. A kérdés viszont itt is adott, azaz hogy mennyi eltérés megengedett.



Vagy hagyjam a francba a skálákat és amíg nincs hiba eltárolva addig minden ok?

Előre is köszönöm a segítséget!

wizzaerr Elküldve: 2010-12-19 09:30 Fûtés - Klíma

Csum írta: ventilátorom ciripelő hangot add még mikor be inditóm és hideg levegőt fúj is majd mikor már meleget fúj akkor is meg marad a jelenség ilyen nyekergés szerű hang!!
találkozott ezzel már más is?
van rá valami megoldás???????????


Erről már olvastam itt valamelyik topicban, a keresőben a ciripelő szót használva biztosan megtalálod A lényeg, hogy ki kell szedni a ventillátort és meg kell olajozni. Én egyszer már kiszereltem, de a klímatisztítás miatt...nem egy leányálom, főleg visszafogatni nem az. A pollenszűrőház kiszerelésével kezdődik a móka. Néha nekem is ciripel, de akkor növelem/csökkentem a befúvás erősségét (ventillátor fordulatot) és elhallgat.

wizzaerr Elküldve: 2010-12-17 23:51 Üzemanyag fogyasztás

fury írta: Sziasztok!

Nekem is problémám van a fogyasztással! Én bécsbe járok mindennap (ott dolgozom) A mérőm 7.5litert mutatott! Útközben elkezdett kapkodni,alapjáraton van mikor le is áll! Azóta 14-15litert mutat a mérőm! Probléma?


Nem biztos, hogy érdemes a mérőre alapozni, legalábbis nálam néha egy litert is téved...teljesítmény a régi? Mi a tényleges fogyaztás?ha alapjáraton leáll, az lehet üzemanyagszivattyú pl...de vannak itt nálam hozzáértőbbek, remélhetőleg ők segítenek neked. Szerintem gépre kellene tenni és hibát olvasni, hátha eltárolt valamit. A hibatároló kiolvasásában tudok segíteni,de aztán megáll a tudomány...

A tegnapi tankolás óta (amikor is kijött a 11 literes fogyasztás érték) megtettem 150km-t amiből 80% pálya és 20% város. A tényleges fogyasztás 6.77 l/100km.
Az autópályán 140-el haladtam, kivéve a "balesetes araszolást" és a sebességmérő zónákat. Ez már egy jó érték azt hiszem

wizzaerr Elküldve: 2010-12-17 12:31 Üzemanyag fogyasztás

Tom_Sawyer írta:
wizzaerr írta:
11 liter, hát sajna a legutóbbi mérés ezt az eredményt hozta. Lehetséges, hogy a kútnál átvágtak, de egy mérés után ezt nem merem kijelenteni. Ahogy már írtam, ma újra teletankolom és megnézem, bár a mai mérés 80%-ban "autópályás" lesz.
Bemelegedés alatt azt értem, hogy a mutató mikor megy ki a kékből. Nálam 2-3km alatt. Ha nálad ez nyáron is tovább tart, akkor ott gond lehet nem?




Kíváncsi vagyok mire jutsz, de igazság szerint az én 320D-m is megeszi városban a 10 lityót így télen simán. Hozzáteszem, hogy automata, és nincs garázsban, szóval ilyenkor -5, -10 fokban nem melegszik be egyhamar, még jó termosztáttal sem. Egy darabig küzdöttem ellene, de láttam a katalógusadatokat: 320D aut. városi fogyasztás: 9,7. Ha a gyárban nem tudták lejjebb vinni, én sem fogom! Beletörődtem...


Autómata, tél, város....és így 10liter. Nem vagyok fogyasztásszakértő, de szerintem ez elfogadható. Ehhez képest egy manuális váltós azért egy fél literrel kevesebbet kéne, hogy egyen. Ha 9,5 jött volna ki, akkor nem valószínű hogy keresném rá az okokat, de 11 azért elgondolkodtat. Meglátjuk mit hoz a következő pár nap.
Köszi, hogy írtál, legalább van már autómatára is egy téli/városi értékünk.

(Láttam a neten, új skoda oktáviához ilyen téli hűtőtakarót. Talán bmw-hez is van ilyen, vagy ha nincs házilag lehetne odaeszkábáni hungarocel-kartondoboz-teszkósszatyorból valami hasonlót...ha másnem az esztétika jegyében)

wizzaerr Elküldve: 2010-12-17 10:27 Üzemanyag fogyasztás


11 liter, hát sajna a legutóbbi mérés ezt az eredményt hozta. Lehetséges, hogy a kútnál átvágtak, de egy mérés után ezt nem merem kijelenteni. Ahogy már írtam, ma újra teletankolom és megnézem, bár a mai mérés 80%-ban "autópályás" lesz.
Bemelegedés alatt azt értem, hogy a mutató mikor megy ki a kékből. Nálam 2-3km alatt. Ha nálad ez nyáron is tovább tart, akkor ott gond lehet nem?


wizzaerr Elküldve: 2010-12-16 23:11 Üzemanyag fogyasztás

czellaia írta: Sziasztok!

Én is megosztanám veletek az észrevételemet.Az autó fűtött garázsból indul reggel,bölcsi 2km-árubeszerzés+1km-aztán vissza garázsba+2km.Az autó 2,5 éve van nálunk,de nem emlékszem 11-1-es vagy még nagyobb fogyira még ha rövidek is a távok.Egyébként du-tán is ugyanaz a helyzet,garázs ki bölcsi esetleg vásárlás aztán haza vissza a melegbe.Tavaly illetve az előtt 9,1 9,3-kat írt a jelző.(TÉLEN)A múlt hétvégén pest-tata-pest 8,1 kímélve.Szerintem az is sok egy picit.


A kijelzőre én sajna nem támaszkodhatok, mert nekem legalább egy litert csal... A pest-tata-pest 8,1 kímélve nekem is soknak tűnik.
A 9,1-9,3 az annyira már nem, fűtött garázsból indulás az gondolom +5-10 fokot jelent. +10 fokban enyém is beéri 9 literrel rövidtávon (3-3km) használva.

wizzaerr Elküldve: 2010-12-16 23:06 Üzemanyag fogyasztás

Memmaao írta:
wizzaerr írta: Kösz Hori! 10,5 az már közelít. Örülök, hogy a tiéd is képes ennyit bevágni
Én is kis távolságokon használtam, reggel este 3-3 km... Múlt héten tankoltam tele, azóta mentem 106km-t aminek kb 60%-át úgy tettem meg, hogy még a kék sávban maradt a mutató.(mindig mikor megérkezem akkor megy ki a kékből...) A gumik nálam 195ösek ,elég virsli,de egyelőre ez van. Holnap megyek 150km-t autópályán aztán újra megtankolom. Eddig átlagban 6,5-et evett (város/autópálya/országút), ha holnap nem lesz 7 alatt a fogyasztás, akkor nem nyugszom bele.


Hori írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Az autó 2004-es E46 320d 6-os manual váltóval. Az utóbbi másfél hétben csak városban használva 11 litert fogyasztott amit sokallok. Ha jól láttam másnak a téli hidegben is megáll 8.0 - 8.2 literben a városi fogyasztása.
A motor 2-3 km-en belül bemelegszik, a mutató elhagyja a kék sávot és középen megáll.(vagyis a termosztát jó) Ha bemelegedett ,akkor is kíméletesen használom ritkán küldöm 2000 fölé a fordulatot.
A keréknyomást ellenőriztem, elöl 2.2 hátul 2.7.
Az ülés alatti AC pumpa tovább "teker" ha ráadom a gyújtást és hallatja a hangját, lehetséges, hogy előbb-utóbb cserés lesz. Lehetséges, hogy ez túlfogyasztást okoz? Nálatok is ilyen magas a városi fogyasztás ezekben a hidegekben?




Szia

nekem is 9,5-10,5 között mozog a hidegben a fogyi, igaz reggel este 4-4km-t megyek vele elöl 205ös hátúl 225ös téligumik és én sem tekerem 2000fölé

haver szintén 20d 6gang 11-12télen igaz ő tapossa neki



a másik véglet hétfőn Fehérvárról Pestre főúton be a déli pályaudvarig meg vissza 5,2az átlag




Szerintem teljesen természetes, hogy télen többet fogyaszt.
'
1: A téli gumi tapadása teljesen más, mint a nyárié, nem csak a mintázata, az anyagösszetétele is eltér, és amig nem "nyáriasodik" el, vagyis amíg nem öregebb 4-5 évnél, nincs kiszáradva, addig sokkal jobban tapad, evidens, hogy többet is eszik az autó.
2: -5 -10 -15-fokról indulsz, ha nem állsz garázsban, legtöbbször ha csak 6-10 km-t mész, esélye sincs a motornak, hogy elérje az ideális üzemhőfokot, mire eléri, már le is állítod.
3: Menetstabilizátor jóval gyakrabban beavatkozik a csúszós havas úton, ülésfűtés, kocsiszekrény 21 fokra felfűtése, hát ezek is viszik rendesen a gázolajat.
4: Eleve lassabb a forgalom, több a dugó
5: Nálam a nyáron halálpontos fogyasztásjelző télen csal + fél litert, ha 7,2-t mutat, csak 6,7-t eszik, tankolás után kiszámolva.

Nyáron vegyes használat mellett 5,7 és 6,4 között változik a fogyasztásom, attól függően, hogy mennyi a légkondi. Most télen Pest-Pécs autópálya 130-as tempomat sebesség után 6,4-t ír ki a gép (nyáron ez 5,8-5,9 szokott lenni, de ugye fél litert mindig csal nekem télen, lehet a gumi miatt (195/65 r15, talán kicsit más a kerülete, mint a nyári 205/55 r16)). A 250 km autópálya után pécsen belül városi használat mellett kb 5 bercenként megy 1 decivel feljebb a mutató és mire tankolok, örülök, ha 8 alatt marad. Tankolás után kiszámolva 7,2-7,6 szokott lenni, tehát jó 1,5 literrel több, mint nyáron.


Szóval az átlagfogyasztás 1,5 literrel nőtt a nyárihoz képest. Azt hiszem nálam is hasonló lesz a növekedés, ha legközelebb nem csak városi/csak autópálya fogyasztást nézek. Szóval köszi a választ, akkor nem nyugtalankodom, hogy besz..t valami a technikában.

Amúgy amit leírtál abban igazad van, csak az első ponttal vitatkoznék:
ezt épp az előbb olvastam egy másik fórumon:
"Hot tyres, hot road surface = more friction, more grip and higher fuel consumption."

Örülnénk ha a téli gumi jobban tapadna télen mint a nyári gumi nyáron...de ez sajnos így nem igaz. Sajnos a "téli tapadás" még téligumival sem éri el a nyárit, ennélfogva a fogyasztást ez az egy dolog nem befolyásolja...szerintem.