wizzaerr fórum hozzászólásai

wizzaerr Elküldve: 2011-01-26 21:15 Akkumulátor

nekem jónak tűnt...1500Ft-ban került, OMW benzinkútnál vettem. hmmm. Azt rohadt blokkot meg otthagytam. Lehetséges az is, hogy nem vártam 5-10percet...annyi idő alatt talán töltődött volna...indítóztam 2-őt aztán hagytam is a francba.

m_attila írta: Elég vastag bikakábelt használtatok?
Ezekkel a benzinkúton kapható kábelekkel nem nagyon sikerül. Nem forrósodott át?

wizzaerr írta: Sziasztok!

A szivargyújtón felejtettem az ülésmelegítőt ami leszívta az akksit. Havernak szóltam, hogy segítsen bebikázni. A két kocsi akkumulátorát kötöttük össze pólushelyesen, haver 2000-es fordulaton járatta a nissant én indítóztam az enyémet, de ugyanaz a kattogás mint előtte. Lehetséges hogy a 64Ah-s akksi nem tudta kisegíteni az enyémet? Vagy mit rontottunk el?




wizzaerr Elküldve: 2011-01-26 20:53 Akkumulátor

Sziasztok!

A szivargyújtón felejtettem az ülésmelegítőt ami leszívta az akksit. Havernak szóltam, hogy segítsen bebikázni. A két kocsi akkumulátorát kötöttük össze pólushelyesen, haver 2000-es fordulaton járatta a nissant én indítóztam az enyémet, de ugyanaz a kattogás mint előtte. Lehetséges hogy a 64Ah-s akksi nem tudta kisegíteni az enyémet? Vagy mit rontottunk el?

wizzaerr Elküldve: 2011-01-21 23:31 Üzemanyag fogyasztás

Gatinho írta: Sziasztok!

Az E46 touring tankja 65 liter?



Nekem sedan van, úgyhogy nem akarok hülyeséget mondani, de ezekben 63 literes. A Bp. kőbányai úton a shellnél volt szerencsém egyszer 65,1 litert tankolni bele, azóta nem járok oda és így azóta szerencsére csak 63 literes... lehetséges, hogy te is így jártál?

wizzaerr Elküldve: 2011-01-21 13:27 Olajzabálás

jeges írta: Hát sziasztok kedves BMW tulajdonosok és barátok. Tegnap vettem életem első gyönyörűségét. Szeretném tudni, mit érdemes azonnal kicserélni, lecserélni, megjavítani, átnézetni. Előre is köszönöm!



Gratulálok a verdához! A kérdésedre a válasz le van írva, kicsit olvass vissza itt és más topikban és tutira megtalálod!
néhány dolog: olajcsere (castrol 5w30 szerintem)
olajszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
Ha ezek megvannak akkor célszerű egy egr szelep tisztítás és kartergázszűrő tisztítás. + szívócsonk tisztítás.... Vízhőmérséklet 12 óránál álljon!....stbstb.

wizzaerr Elküldve: 2011-01-19 22:02 Üzemanyag fogyasztás

Gatinho írta:
Jó, akkor megnyugodtam, a BMW BC ilyen. A haverom Mazda6-osa másként működik, ott nullán marad a fogyasztás álló helyzetben, ez zavart meg.


Szia!

bocs az offért, de szeretnék érdeklődni, hogy a profilképeden látható autó a sajátod? Tetszik az angel eyes helyzetjelző és kíváncsi lennék, hogy ledes vagy ccfl? Honnan van?
Ha privátban válaszolsz azt is megköszönöm!

A fogyasztáshoz: álló helyzetben nem lehet 0, tegyük fel, hogy dugóba keveredsz és nem állítod le a motort. 1 óra alatt 3 km-t teszel meg közben elfüstölsz 1 liter üzemanyagot. Ha 3km alatt 1 litert fogyasztott, akkor a BC nem számolhat 9 l/100km-el...látja, hogy az elmúlt 1 órában a fogyasztásod 33.3 l/100km volt ezért azzal (is) kalkulál.


wizzaerr Elküldve: 2011-01-18 10:06 320d Motor

YELLOW írta:
elmondtam, hogy nem pörgetem. a 20 km egy sacc per kb adat. amúgy legyen 10km. de elmondtam, hogy mi az oka. ez tök reális. nekem ha beáll akkor ott is marad. én azt mondtam, hogy ha nyit a nagy kör, akkor picit lejebb megy a mutató, ami totál világos.
sőt én télen úgy megyek, hogy a fűtés nem megy, azaz befúvás sincs. amikor az első fehéret eléri, akkor nyitom rá a fűtést. na ilyenkor majdnem lemegy a kék jelzésig. ugye egy hideg rész belemegy a rendszerbe. ez is totál érthető. általában az első csíkot 3-4 km alatt eléri, de mivel akkor nyitom rá a fűtést ezért lehül, majd idő kell neki, hogy újra meleg legyen. ezért 10km-20km ez az idő. nekem ezen kívül nem ingázik, meg semmi. titkosmenüben követve, teljesen jól nyit a termosztát, sőt a venti is jókor kapcsol.



akkor jól van akkor...

wizzaerr Elküldve: 2011-01-18 10:04 320d Motor

Tano írta:
wizzaerr írta:
Tano írta:
wizzaerr írta: Más: a ventillátorházhoz nektek is csatlakozik vákumcső?


Igen, mivel a ventiházon lévő zsalukat egy vákumszelep nyitja-zárja.


Azt gondoltam csak nekem van... vákumszelep is meg zsalu is és ettől "léghűtéses" az egr-em
Csak kíváncsiságból kérdem, ezek a zsaluk akkor nyitnak amikor a ventillátor bekapcsol és egyébként zárva vannak?


No most kikerestem, mert ez engem is érdekelt korábban. Tehát a zsalut nyitja a motorvezérlés:
- A facelift előtti modelleknél, vagy amelyikben még nem a common rail motor van DDE3-as vezérlővel: 107 celsius vízhőfoknál, vagy 3000 ventifordulatnál
- A facelift utáni modelleknél, amelyikben már a common rail motor van DDE5-ös vezérlővel: 111 celsius vízhőfoknál, vagy 3000 ventifordulatnál



woow

wizzaerr Elküldve: 2011-01-17 23:42 320d Motor

Tano írta:
wizzaerr írta: Más: a ventillátorházhoz nektek is csatlakozik vákumcső?


Igen, mivel a ventiházon lévő zsalukat egy vákumszelep nyitja-zárja.


Azt gondoltam csak nekem van... vákumszelep is meg zsalu is és ettől "léghűtéses" az egr-em
Csak kíváncsiságból kérdem, ezek a zsaluk akkor nyitnak amikor a ventillátor bekapcsol és egyébként zárva vannak?

wizzaerr Elküldve: 2011-01-17 23:20 320d Motor

"Szeva!

Hogy érted, hogy egy termosztát van a tiedben????
Szerintem meg kettő."


Hát ez az, eleinte én sem értettem, mert mki azt írta, hogy a faceliftesben 2 db van...
Az enyém viszont ilyen:


Asszem emiatt csak euro3-as a motor, de ebben nem vagyok biztos.

Más: a ventillátorházhoz nektek is csatlakozik vákumcső?




wizzaerr Elküldve: 2011-01-17 19:04 320d Motor



szerk.: az megint más ha valakinek nem éri el az üzemit. vagy marhára ingadozik. de ha az elején ingadozik, majd beáll az nem baj. hisz egyértelmű, hogy télen nehetebben éri el a hőfokot, ezen nem kell magyarázni semmit. én pl 1500-1800 felé nem nagyon pörgetem, így több idő kell mire felmelegszik.

Szerintem is gondold át ezt Yellow...jó termosztáttal a 320d-m 3-4 km után üzemmeleg. A benzines állítólag előbb bemelegszik, mert nagyobb a motor veszteséghője. 20km-t megteszel mire a hőfok mutatód 12órát mutat. Az sok. Az, hogy a fogyasztáson nem veszed észre nem azt jelenti, hogy jó is. (nálam sem nőtt a fogyasztás)

wizzaerr Elküldve: 2011-01-17 18:58 320d Motor

Alesi írta: Sziasztok!

Az normális, hogy ilyenkor télen, hidegben, alig hajlandó a vízhőfokmérőm középső állásba állni?

Gyakorlatilag normál, városi használat mellett valamivel alatt mindig megáll, kivéve, ha elkezdem egy kicsit észnélkül taposni, de utána meg van, hogy visszahűl kicsit...a baj, hogy tavaly télen nem emlékszem, hogy lett volna ezzel probléma.



Ha az első vonalnál megáll, akkor az rossz termosztátot jelent. Nekem is 320d-m van és tegnap cseréltünk nagy termosztátot, azóta tökéletes (12óránál megáll és nem ingadozik). Az enyémben csak 1 termosztát van ami faceliftesnél ritka. A titkos menüben ellenőrizheted a vízhőmérsékletet, 88 C fok körül kell lennie, ha ennél alacsonyabb akkor ne pörgesd a motort és cseréld azt a termosztátot mihamarabb. (nekem 10600Ft volt a legjobb ajánlat).

wizzaerr Elküldve: 2011-01-08 19:31 Termosztát

amúgy forgalmiban van "első nyilvánartásba vétel" és "első magyarországi nyilvántartásbavétel"

wizzaerr Elküldve: 2011-01-08 19:28 Termosztát

[quote="YELLOWaz első nyilvántartásba vételi idő, az az, amikor magyarországon először forgalomba helyezik. viszont műszakin az adatlapra, amit adnak, azon rajta van ha külföldi volt az autó, hogy kint mikor helyezték először forgalomba. a gyártási évet a titkos menüben, ha nem volt cserélve a műszerfal ott tudod megnézni. sőt a legbiztosabb, hogy az alvázszám utolsó hét karakterét a realoem.com oldalon a megfelelő helyre és akkor kidob mindent.

[/quote]

Az alvázszámos módszert alkalmaztam:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50
Ezek szerint 2004/02-ben gyártották és ahogy nézem nem felel meg az euro4-es normáknak.
"EU4 exhaust emissions standard = No"
Amelyik megfelel annál van egr termosztát.
így van?


wizzaerr Elküldve: 2011-01-08 19:18 Termosztát

hancurozo írta:
wizzaerr írta:
hancurozo írta:
wizzaerr írta:
Tano írta:
czellaia írta:
czellaia írta: Egr?Az ha minden igaz ki lett pucolva-tisztítva amikor kikerültek a pillangók,vagy van
másik egr-is?


A kicsit hívják egr-nek?


Az EGR maga a kipuffogogaz visszavezetes, ennek van egy vakumos vezerlesu szelepe, valamint egy hocsereloje. Ezen a hocserelon helyezkedik el az EGR termosztat.
Neked a szelep lett kitakaritva, de a termosztat az attol fuggetlen, es el szokott romlani egy ido utan.


Lehetséges, hogy az én autómban nincs egr termosztát? Korábban azt olvastam, hogy a facelift előttiekben csak egy db. van, a faceliftesben pedig 2 (manuláis váltóval szereltekre gondolok). Az enyém faceliftes, 2004-es 320d, sedan, de egr termosztátot nem találok...



Van minden 320d-n. A tieden a 8-as számú alkatrész.: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50


Én is azt kerestem, mire rájöttem miért nem találom:





Ezek szerint mégis van olyan 320d amin nincs egr termosztát
Bocsánat a félretájékoztatásért (amit linkeltem 2004.08. havi).


Semmi gond, én is meglepődtem mikor rátaláltam erre a képre. Nálam a forgalmiban az első nyilvántartásba vétel: 2004.03 Ez a gyártási év/hó ? Vagy biztosat csak a titkos menüből tudom meg? Na mindegy, legalább nem kell gondolkodnom azon, hogy melyiket cseréljem

wizzaerr Elküldve: 2011-01-08 19:06 Termosztát

hancurozo írta:
wizzaerr írta:
Tano írta:
czellaia írta:
czellaia írta: Egr?Az ha minden igaz ki lett pucolva-tisztítva amikor kikerültek a pillangók,vagy van
másik egr-is?


A kicsit hívják egr-nek?


Az EGR maga a kipuffogogaz visszavezetes, ennek van egy vakumos vezerlesu szelepe, valamint egy hocsereloje. Ezen a hocserelon helyezkedik el az EGR termosztat.
Neked a szelep lett kitakaritva, de a termosztat az attol fuggetlen, es el szokott romlani egy ido utan.


Lehetséges, hogy az én autómban nincs egr termosztát? Korábban azt olvastam, hogy a facelift előttiekben csak egy db. van, a faceliftesben pedig 2 (manuláis váltóval szereltekre gondolok). Az enyém faceliftes, 2004-es 320d, sedan, de egr termosztátot nem találok...



Van minden 320d-n. A tieden a 8-as számú alkatrész.: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50


Én is azt kerestem, mire rájöttem miért nem találom: