Ez egy archivált weboldal! bővebben

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 13:45


Magyarországon szerintem elég sok E46 van. Sokkal több E46 tulaj van mint akik ezen az oldalon hozzászólnak.

Itt az oldalon nagyrészt fanatikus, megrögzött bmw-ekkel találkozol. Ezek az emberek, (köztük én is) akkor is költenek az autóikra, amikor más nem. Talán ezért tûnik úgy, hogy sok a hiba. Mivel itt tárgyaljuk ki, hogy mit és miért cseréltünk.

Pl. én kicseréltettem egy csomó dolgot az autómban, de ha ezt nem tettem volna akkor is mûködne. De nekem már nem felelt meg. Másnak, aki nem ilyen fanatikus tökéletesen megfelelt volna úgy is.

Például a 7 éves suzukidra nem költöttél egy forintot sem, biztos lennék abban, hogy ha a Te suzukid nálam lett volna és suzuki fan lennék én költöttem volna rá.

Egy autószerelõ barátom mindig azt mondta, hogy ha egy autóra évek alatt nem költöttek semmi, mert a tulaj elmondása szerint nem kellett, na az a legnagyobb baj...

Összegezve: A BMW E46 egy nagyon jó, gazdaságos autó...

Más kérdés, hogy szerintem 2 milláért ne vegyél E46-ot, ennyiért normálisat nem biztos, hogy kapsz. Szerintem 5 évnél öregebbet sem érdemes. (most biztos sokan utálni fognak)

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2008. december 03. szerda, 13:56

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 08:39


Maximálisan egyetértve a lentebb szólókkal annyit tennék még hozá : mindenképp vidd el egy tuti szervíz átvizsgálásra, hogy tud mire számíthatsz vétel után ill. mért ne vedd meg a gépet. Ilyen évjáratban ennyi pénzért én is azt mondom, benzinest. Motor, 1,6-ost csak akkor ha tényleg nem zavar a "gyenge teljesítmény", de ezt nagyon meg kell gondolni. ( Amúgy a 105 lovas egyhatos motor nagyon jó stabil konstrukció. ) A soros hatos két lityiben már nagy élmény, de ha "ócsó" az autó, azt nagyon meg kell nézni. Ugyanis az 1.6-1.8 után a 2.0-ás ugrásnak elvileg meg van az ára, többször törött, szét hajtott, lelakottat kaphatsz 1.6-os árban általában. Nekem volt/van 1.6 ill. 1.8 benzines, semmi gondom velük. ( Van "nagy benzines" is, jó tíz éves, arra sem panaszkodom. )
Oldboy!

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 00:27


Szia!
Ránézel, és egybõl látod a különbségeket
Ez pl egy faceliftes limuzin:


Az elsõ lökhárítóban kicsi kör alakúak a ködlámpák. Az elsõ indexek felfelé vannak húzva, az oldal indexek fent vannak az elsõ sárvédõ elemen. A hátsó lámpa is más, egy csíkban világít. Ezek csak a legfeltûnõbb változtatások. rengeteg dolgot javítottak az ez elõtti e46-okhoz képest. Mindenképpen ilyet vegyél. Én is benzin párti vagyok, ezért azt tudom ajánlani, hogy nézz valami 1.8-as, vagy 2ezres motorral szerelt példányt. 2002 elsõ félévében volt a váltás.
Azon a hírdetésen amit belinkeltél, nem faceliftes példány van. 2 millió alatt ritkán látok e46-ot, legfeljebb akkor, ha nem magyar rendszámos.
lehet a bibi ott van, hogy le van már lakva szegény autó, vagy sok benne a km.
Elhiszem hogy nincs kedved a hitelhez, de szerintem máshogy nem fogsz tudni találni egy jó vételt. Sajna a BMW szó még mindíg vérszemet okoz néhány szerelõnek, és 2x szorzóval mondanak árat. Sokan nem szeretik, de sokan vagyunk, akiknek a kék-fehér a minden Meg kell találni a jó szerelõket, és a jó alkatrész beszerzési forrást. Ebben a fórum nagy segítségére van sokunknak. A szervízigényességrõl meg annyit, hogy ha belenyúlsz valami lelakott kocsiba, aminek kinyomták már a lelkét, és csak az eladás elõtt vitték el egy "varázs-garázs" ba, akkor sajna el fogsz csodálkozni, hogy abba nem csak olaj és benzin kell. Némileg sajnos szerencse is kell, hogy egy jót fogj ki. A gázt meg felejtsd el

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 00:08


zatrok írta: Jut eszembe.
A Facelift az mi??? a 2002-es felfelé indexes???? Na meg az a valvetronic????
Honnan tudom én meg egy kereskedében pl.,hogy az olyan vagy nem olyan????


Facelift 2002 végétõl van (amennyiben jól tudom) 2003-as gyártásúak biztos,h azok. Jól írtad, felfelé indexes, a vesék kicsit szélesebbek, jobb futómû, jobb (pl: Valvetronic) mocik, és még számos módosítás az 'elsõ' szériához képest.
Valvetronic: az elsõ fojtószelep nélküli Otto motor (term. BMW fejlesztés) legnagyobb elõnyei: kevesebb fogyasztás mellett nagyobb teljesítmény, jobb környvédelmi értékek.
Ha faceliftes, akkor szinte biztos, h Valve..
Amit belinkeltél, az facelift elõtti. A kasznin is látni + a motor teljesítményén is (105 LE), a facelites 1.6-os 'már' 115 LE. Az ár amúgy nem rossz, de azt tudnod kell, ez a létezõ leggyengébb motor az E46-ban. Az, h miért ennyi, nem derül ki, a megkímélt állapot a fényképek alapján a kasznira mindenképp igaznak tûnik.
Ha végigolvasod a fórumot, minden kérdésre választ találsz, ettõl függetlenül kérdezz nyugodtan.

státusz zatrok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2008. december 02. kedd, 23:36


Jut eszembe.
A Facelift az mi??? a 2002-es felfelé indexes???? Na meg az a valvetronic????
Honnan tudom én meg egy kereskedében pl.,hogy az olyan vagy nem olyan????

státusz zatrok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2008. december 02. kedd, 23:29


Köszi az eddigi hozzászólásokat,ezennel a dízel ejtve.Hozzáteszem nem versenyezni szeretnék ,úgyh engem nem nagyon érdekel,h mennyire megy.Egy swiftem van 7 éve soha semmi bajom nem volt vele,van egy Yarisom D4D egy éve (2004-es) ,ezzel szintén nincs semmi bajom.Végül is,egy Toyota!!!
Tegnap délutánig volt egy Smart Roadsterem amire szintén nem költöttem az olajcserén kívül egy forintot sem.Ezt pont a BMW vásárlás miatt adtam el és ,ha meglesz,megy a suzuki is a háztól (sajnos),mert sajnos sok a 3 autó.Ezeket azért írom le,mert amint látszik én ahhoz vagyok szokva ,hogy egy autót csak tankolni kell és olajat cserélni benne,épp ezért szörnyülködve olvasom a többi topicban,h miket kell költenetek az autóra.
de nem tudok mit csinálni ,akkor is E46-ot szeretnék.Kb 30 max 40 ezret megyek egy évben,ehhez mérten kellene választanom.

Nem sok "jó" van a használtautón,de ehhez mit szóltok?? 2 évvel fiatalabb,mint a hasonló áruak. Hol lehet a bibi???
http://www.hasznaltauto.hu/2574316_bmw_316_2002

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2008. december 02. kedd, 22:59


Sztem azért nem olyan vészesen szervízigényes az e46, csak annyira, mint a hasonló felszereltségû, és kicsit túlelektronizált autók. Amúgy mindenben egyetértek az elõttem szólókkal! Ennyi idõsen (ennyi zséért) sztem is csak benzines jöhet szóba, de a gáz ötlet az nagyon gáz! Eszedbe ne jusson, egy BMW motor nem gázkazán!


Mathias
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz Mathias

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2008. december 02. kedd, 22:37


Egy BMW-be szégyen gázt rakatni

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2008. december 02. kedd, 22:14


Hát az E46 bizony szervíz igényes. Eddigi tapasztalataim szerint és a hallottak szerint eléggé. Ha használtat veszel (mivel már másmilyet nem igazán tudsz) attól fogg függeni, hogy mennyi bajod lesz vele, hogy milyen volt hozzá az elõzõ tulaj. Ha 1 kereskedésbõl veszed, akkor félj! Ott nem igazán érdeke senkinek, hogy jó kocsit adjanak, csak vigyék. Ha van 1 magánszemély akit ismernél is és éppen megszorul, vagy bõvül a család vagy nagyobbat szeretne és eladná a meglévõt és tudod h az volt a szeme fénye, akkor megéri.
Régen az volt a módi, hogy a németektõl kell hozni, mert azok vigyáznak rá, szervízelik stb. Hát itt az oldalon hallottunk már errõl is pár dolgot ami negatív irányba húzta a dolgot. Ha tényleg német és tényleg annyi van benne amennyi bele van írva, az látszik! Mindenképp.
Benzin vs Diesel. Szerintem Diesel a legszervízigényesebb. De persze kövezzetek meg ha nem így van
Benzinbõl meg BMW minél nagyobbra kell törekedni, mert a nagyoknak se sokkal több a fogyasztása mint a kicsiknek de mégis ha kell, akkor tud menni!
Ezek mind az én véleményeim.
u.i.: a szerelõk az e46ot nem kedvelik mert rengetek elektronika van benne. Mindent elektronika vezér és mocskos sok a hibalehetõség!
Hát sok sikert és jó válogatást!
Remélem segítettem és nem elrémíteni akartalak!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2008. december 02. kedd, 22:09


szóval...

ha 2000-es évjáratban gondolkozol, akkor benyás, inkább 2.0, ha faceliftes, akkor a valvetronicos motorok nem oylan rosszak, pl az 1.8 nem azé mert nekem ez van, de így van... igen a sok probléma van a 20d-vel, sajnos... benyások fogyasztásában, nem sok a különbség a nagyobb motor nem feltétlen fogyaszt többet, viszont a valvetronic-os motorok nagyon jól figyasztanak, vagyis keveset...

ha teheted inkább facelift: szebb, jobb a futómû, finomítottak rajta, a legtöbb tipushiba orvosolva lett, kicsit keményedett a futómû, és ugye sok gyermekbajt kiküszöböltek

szervízigény? ha muszáj de sokan maguknak csinálják, vagy segítenek egymásnak, alkatrészben nem sokban drágább mint más márka, én így tapasztalom

hát 2 misiért, valóban nem kaposz kevés km-est, de sokszor mia kevésnek van feltûnteve és drágán adják, az se valós... de ha 2000-es évjáratban gondolkozol, akkor tutti ilyet nem nagyon találsz, szinte 100%

jah és ha áldozol a szépség oltárán, akkor vegyél Compactot, azok jóval olcsóbbak

státusz zatrok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2008. december 02. kedd, 21:58


Sziasztok. Most szeretném megvenni életem elsõ BMW-jét,lehetõleg E46. Készpénzre szeretném,mert nincs kedvem a hitelhez,így csak 2 000 000 ft-ig nézelõdök.Sok emberrel beszélgettem errõl,persze mind olyan ember akinek nem BMW-je van és elég rosszakat mondanak,hogy szervízigényes (nagyon)
és elég sok a baj velük.Ti ezt a márkát használjátok ,így hozzáértõktõl szeretném hallani a véleményeket. Nagyon nem szeretnék rossz vásárt csinálni,épp ezért tartok nagyon a sok km-tõl. 100 000 körül szeretnék venni,de sajnos már nem hiszem el egyikrõl sem ,h létezik olyan amiben 8-10 éves korban,ez valós lenne.Van e lényeges (minõségi-megbízhatósági)különbség a 2002-es ráncfelvarrás elõtti és utáni modell közt,ami nem jó hír számomra??? Segítsetek,hogy mire figyeljek nagyon,olvastam itt valami titkos menürõl!!!Az mit takar?? Egyáltalán azt sem tudom,hogy merjek e dízelt venni (arról hallottam a legtöbb rosszat),ha benzines akkor 1.6 , 1.8 , vagy 2.0??? Ennél nagyobbat nem szeretnék.Van e különbség fogyasztásban a 3 méret közt??? Ez egy fontos kérdés.
Na és a legérdekesebb: Gondoltam rá,hogy gázt rakatok bele,errõl szeretnék véleményeket.
Elõre is köszönöm,remélem minnél elõbb én is BMW tulajdonos leszek.