autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. február 14. szombat, 17:29


Bero írta: Sziasztok! Ha már 318I-nél járunk. Mi a véleményetek a 143 lóerős N42-es motorról? Tényleg,olyan rossz mint amiket hallani/olvasni róla? Minden tapasztalat érdekel! Köszönöm!


Hát engem is nagyon érdekel ez a téma, mert ép autó vásárlás előtt állok, és lenne egy kiszemelt példány és lenne egy elvi megállapodás is a vételére. Itt a fórumon, szerintem már minden lehetőt átböngésztem, sajnos akik ilyennel rendelkeznek, nem nagyon nyilatkoztak, vagy kevés számban. ( más motorkódokról sokkal többet írnak) Dieselt nem akarok venni, így lehet hogy fl előttit keresgélek tovább. Pedig jelenlegi állás szerint már csak egy kis lökés kellene..csak hát a félelem..

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2015. február 14. szombat, 16:59


Sziasztok! Ha már 318I-nél járunk. Mi a véleményetek a 143 lóerős N42-es motorról? Tényleg,olyan rossz mint amiket hallani/olvasni róla? Minden tapasztalat érdekel! Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. február 14. szombat, 15:06


minimal írta:
Hektor írta: Kérdésem a következőből adódna:
Adott egy 2002-es E46 N42 motorkódu 318i touring. ( 143 Le) A motor szépen indul, szépen jár, azonban nem sokkal a beindítást követően, a blokk belső váltó felőli részéről, égett olajgőz jön föl. A motor bemelegedésével a tünet nem változik, alapjáraton szépen látszik a feljövő füst, mely égett olajszagú. Ezzel egyenes arányban az autó alatt a védőlemeznél is látszik olajcseppenés. Nos az olajfüst és szivárgás pontos oka még nincs felderítve, de amennyiben a vákuumpumpánál lévő gumi O gyűrűknél engedi az olajat ( mely megközelítőleg a kipufogó fölött van )cserélt-e, vagy cseréltetett-e már valaki ilyet ? Ilyen O gyűrűt egyébként konkrétan a pumpához lehet-e kapni, mert eddig nem találtam sehol.
Köszönöm a válaszokat.

http://www.bimmerforums.co.uk/...ir-t89903/


Altalaban a szelepfedeltomitesnel szokott szivarogni es folyik vegig es az szokott leegni.



Igen, tudom, azt is nézik. Pontosabban a lényeg az lenne, hogy vásárlás előtt állok. Ezzel találkoztam ma, és a szelepfedél tömítést megnézik, kicserélik, de kíváncsiságból rákerestem erre a tömítőgyűrűkre, viszont nem találom sehol. Lehet hogy nem az autóhoz, hanem méretre kell keresni ? Hát nem tudom... állították, hogy kijavítják a hibát, azonban félek egy kicsit ettől az N42 motortól. Bár.. szépen szólt...


minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2015. február 14. szombat, 14:47


Hektor írta: Kérdésem a következőből adódna:
Adott egy 2002-es E46 N42 motorkódu 318i touring. ( 143 Le) A motor szépen indul, szépen jár, azonban nem sokkal a beindítást követően, a blokk belső váltó felőli részéről, égett olajgőz jön föl. A motor bemelegedésével a tünet nem változik, alapjáraton szépen látszik a feljövő füst, mely égett olajszagú. Ezzel egyenes arányban az autó alatt a védőlemeznél is látszik olajcseppenés. Nos az olajfüst és szivárgás pontos oka még nincs felderítve, de amennyiben a vákuumpumpánál lévő gumi O gyűrűknél engedi az olajat ( mely megközelítőleg a kipufogó fölött van )cserélt-e, vagy cseréltetett-e már valaki ilyet ? Ilyen O gyűrűt egyébként konkrétan a pumpához lehet-e kapni, mert eddig nem találtam sehol.
Köszönöm a válaszokat.

http://www.bimmerforums.co.uk/...ir-t89903/


Altalaban a szelepfedeltomitesnel szokott szivarogni es folyik vegig es az szokott leegni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. február 14. szombat, 14:05


Kérdésem a következőből adódna:
Adott egy 2002-es E46 N42 motorkódu 318i touring. ( 143 Le) A motor szépen indul, szépen jár, azonban nem sokkal a beindítást követően, a blokk belső váltó felőli részéről, égett olajgőz jön föl. A motor bemelegedésével a tünet nem változik, alapjáraton szépen látszik a feljövő füst, mely égett olajszagú. Ezzel egyenes arányban az autó alatt a védőlemeznél is látszik olajcseppenés. Nos az olajfüst és szivárgás pontos oka még nincs felderítve, de amennyiben a vákuumpumpánál lévő gumi O gyűrűknél engedi az olajat ( mely megközelítőleg a kipufogó fölött van )cserélt-e, vagy cseréltetett-e már valaki ilyet ? Ilyen O gyűrűt egyébként konkrétan a pumpához lehet-e kapni, mert eddig nem találtam sehol.
Köszönöm a válaszokat.

http://www.bimmerforums.co.uk/...ir-t89903/

státusz Tivor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 00:47


Sziasztok, mi lehet a baja, ha ilyen hangja van a motornak? Valaki találkozott már hasonló problémával?

Bmw 318i N42B20 2002 motorzaj engine noise sound 163.000 km




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. február 06. péntek, 01:03

státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. január 18. vasárnap, 20:46


YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Üdv!

Érdeklődöm, hogy N42B18 motornál pontosan milyen olajat ír elő a gyártó és mennyi megy bele?

A láncot és a többi dolgát mennyi km-ként kell cserélni?

Váltó olaj (manuális), difi olaj csere kell? Ha igen, pontosan milyen, és milyen időközönként?

Köszi a segítséget!



könyve nincs neki?
de ha ez a tiéd, akkor az nem N42, hanem N46 az évjárat alapján.
4,25 liter olaj kell, 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 BMW LL-04 minősítés jó ha van.
a diffin nekem nincs leeresztő csavar, váltóban érdemes cserélni, de csak ha gyárit tudsz vele, vagy ATF olajat. a manuális váltóolajtós akadós lesz, hidegben az 1-es 2-es.


Ez így van.


OK
Köszi.
Az enyém lesz, de csak 4 nap múlva, most helyezik forgalomba itthon. Azt hittem ebben is még az N42 van. ezeket az olajakat írta a könyv, de ezek közül nem tudom milyen sürűségű kell, de majd megnézem a szervizkönyvét, hátha benne van, milyet használtak eddig...


attól függ. nem tudom km valójában mennyi van benne, és hogyan viszonyul az oylanhoz, hogy olajfogyasztás, mennyit mész majd vele.
én azt mondom, hogy 10-12ezrenként érdemes cserélni a motorolajat. ha évente ez 2x esik meg, mert mondjuk évi 20-25ezret mész, akkor érdemes beidőzíteni az egyiket tavaszra, és akkor 5w-30-at tenni bele, a második cserét meg ősszel 0w-30-cal megejteni. télen jobb a hígabb hidegoldali, nyárra meg felesleges és minimálisan olcsóbb az 5w-s, vagy esetleg az 5w-40.
ha évi 10ezret mész, akkor meg rád bízom


Oké. 180e van benne és valóban annyi. difiben kell olajcsere? Mi az amit még cserélnétek egy autón, ha frissen vásároltátok volna? Szeretném, ha minden OK lenne. Mondjuk gyertya, ilyenek nem tudom kell e. Hűtővíz, olajak esetleg?


diffiben is ki lehet csak macerás, ha nincs rajta leengedő csavar.
gyertyát érdemes, mert ha volt is, akkor kb féltávval ezelőtt. igazából a foyladékokat érdemes. korményszervoból is.


Köszi!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. január 18. vasárnap, 20:42


Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Üdv!

Érdeklődöm, hogy N42B18 motornál pontosan milyen olajat ír elő a gyártó és mennyi megy bele?

A láncot és a többi dolgát mennyi km-ként kell cserélni?

Váltó olaj (manuális), difi olaj csere kell? Ha igen, pontosan milyen, és milyen időközönként?

Köszi a segítséget!



könyve nincs neki?
de ha ez a tiéd, akkor az nem N42, hanem N46 az évjárat alapján.
4,25 liter olaj kell, 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 BMW LL-04 minősítés jó ha van.
a diffin nekem nincs leeresztő csavar, váltóban érdemes cserélni, de csak ha gyárit tudsz vele, vagy ATF olajat. a manuális váltóolajtós akadós lesz, hidegben az 1-es 2-es.


Ez így van.


OK
Köszi.
Az enyém lesz, de csak 4 nap múlva, most helyezik forgalomba itthon. Azt hittem ebben is még az N42 van. ezeket az olajakat írta a könyv, de ezek közül nem tudom milyen sürűségű kell, de majd megnézem a szervizkönyvét, hátha benne van, milyet használtak eddig...


attól függ. nem tudom km valójában mennyi van benne, és hogyan viszonyul az oylanhoz, hogy olajfogyasztás, mennyit mész majd vele.
én azt mondom, hogy 10-12ezrenként érdemes cserélni a motorolajat. ha évente ez 2x esik meg, mert mondjuk évi 20-25ezret mész, akkor érdemes beidőzíteni az egyiket tavaszra, és akkor 5w-30-at tenni bele, a második cserét meg ősszel 0w-30-cal megejteni. télen jobb a hígabb hidegoldali, nyárra meg felesleges és minimálisan olcsóbb az 5w-s, vagy esetleg az 5w-40.
ha évi 10ezret mész, akkor meg rád bízom


Oké. 180e van benne és valóban annyi. difiben kell olajcsere? Mi az amit még cserélnétek egy autón, ha frissen vásároltátok volna? Szeretném, ha minden OK lenne. Mondjuk gyertya, ilyenek nem tudom kell e. Hűtővíz, olajak esetleg?


diffiben is ki lehet csak macerás, ha nincs rajta leengedő csavar.
gyertyát érdemes, mert ha volt is, akkor kb féltávval ezelőtt. igazából a foyladékokat érdemes. korményszervoból is.

státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. január 18. vasárnap, 20:39


YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Üdv!

Érdeklődöm, hogy N42B18 motornál pontosan milyen olajat ír elő a gyártó és mennyi megy bele?

A láncot és a többi dolgát mennyi km-ként kell cserélni?

Váltó olaj (manuális), difi olaj csere kell? Ha igen, pontosan milyen, és milyen időközönként?

Köszi a segítséget!



könyve nincs neki?
de ha ez a tiéd, akkor az nem N42, hanem N46 az évjárat alapján.
4,25 liter olaj kell, 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 BMW LL-04 minősítés jó ha van.
a diffin nekem nincs leeresztő csavar, váltóban érdemes cserélni, de csak ha gyárit tudsz vele, vagy ATF olajat. a manuális váltóolajtós akadós lesz, hidegben az 1-es 2-es.


Ez így van.


OK
Köszi.
Az enyém lesz, de csak 4 nap múlva, most helyezik forgalomba itthon. Azt hittem ebben is még az N42 van. ezeket az olajakat írta a könyv, de ezek közül nem tudom milyen sürűségű kell, de majd megnézem a szervizkönyvét, hátha benne van, milyet használtak eddig...


attól függ. nem tudom km valójában mennyi van benne, és hogyan viszonyul az oylanhoz, hogy olajfogyasztás, mennyit mész majd vele.
én azt mondom, hogy 10-12ezrenként érdemes cserélni a motorolajat. ha évente ez 2x esik meg, mert mondjuk évi 20-25ezret mész, akkor érdemes beidőzíteni az egyiket tavaszra, és akkor 5w-30-at tenni bele, a második cserét meg ősszel 0w-30-cal megejteni. télen jobb a hígabb hidegoldali, nyárra meg felesleges és minimálisan olcsóbb az 5w-s, vagy esetleg az 5w-40.
ha évi 10ezret mész, akkor meg rád bízom


Oké. 180e van benne és valóban annyi. difiben kell olajcsere? Mi az amit még cserélnétek egy autón, ha frissen vásároltátok volna? Szeretném, ha minden OK lenne. Mondjuk gyertya, ilyenek nem tudom kell e. Hűtővíz esetleg?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. január 18. vasárnap, 20:42

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. január 18. vasárnap, 20:35


Rorybreaker írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Üdv!

Érdeklődöm, hogy N42B18 motornál pontosan milyen olajat ír elő a gyártó és mennyi megy bele?

A láncot és a többi dolgát mennyi km-ként kell cserélni?

Váltó olaj (manuális), difi olaj csere kell? Ha igen, pontosan milyen, és milyen időközönként?

Köszi a segítséget!



könyve nincs neki?
de ha ez a tiéd, akkor az nem N42, hanem N46 az évjárat alapján.
4,25 liter olaj kell, 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 BMW LL-04 minősítés jó ha van.
a diffin nekem nincs leeresztő csavar, váltóban érdemes cserélni, de csak ha gyárit tudsz vele, vagy ATF olajat. a manuális váltóolajtós akadós lesz, hidegben az 1-es 2-es.


Ez így van.


OK
Köszi.
Az enyém lesz, de csak 4 nap múlva, most helyezik forgalomba itthon. Azt hittem ebben is még az N42 van. ezeket az olajakat írta a könyv, de ezek közül nem tudom milyen sürűségű kell, de majd megnézem a szervizkönyvét, hátha benne van, milyet használtak eddig...


attól függ. nem tudom km valójában mennyi van benne, és hogyan viszonyul az oylanhoz, hogy olajfogyasztás, mennyit mész majd vele.
én azt mondom, hogy 10-12ezrenként érdemes cserélni a motorolajat. ha évente ez 2x esik meg, mert mondjuk évi 20-25ezret mész, akkor érdemes beidőzíteni az egyiket tavaszra, és akkor 5w-30-at tenni bele, a második cserét meg ősszel 0w-30-cal megejteni. télen jobb a hígabb hidegoldali, nyárra meg felesleges és minimálisan olcsóbb az 5w-s, vagy esetleg az 5w-40.
ha évi 10ezret mész, akkor meg rád bízom

státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. január 18. vasárnap, 20:19


bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Üdv!

Érdeklődöm, hogy N42B18 motornál pontosan milyen olajat ír elő a gyártó és mennyi megy bele?

A láncot és a többi dolgát mennyi km-ként kell cserélni?

Váltó olaj (manuális), difi olaj csere kell? Ha igen, pontosan milyen, és milyen időközönként?

Köszi a segítséget!



könyve nincs neki?
de ha ez a tiéd, akkor az nem N42, hanem N46 az évjárat alapján.
4,25 liter olaj kell, 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 BMW LL-04 minősítés jó ha van.
a diffin nekem nincs leeresztő csavar, váltóban érdemes cserélni, de csak ha gyárit tudsz vele, vagy ATF olajat. a manuális váltóolajtós akadós lesz, hidegben az 1-es 2-es.


Ez így van.


OK
Köszi.
Az enyém lesz, de csak 4 nap múlva, most helyezik forgalomba itthon. Azt hittem ebben is még az N42 van. ezeket az olajakat írta a könyv, de ezek közül nem tudom milyen sürűségű kell, de majd megnézem a szervizkönyvét, hátha benne van, milyet használtak eddig...

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2015. január 18. vasárnap, 20:06


YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Üdv!

Érdeklődöm, hogy N42B18 motornál pontosan milyen olajat ír elő a gyártó és mennyi megy bele?

A láncot és a többi dolgát mennyi km-ként kell cserélni?

Váltó olaj (manuális), difi olaj csere kell? Ha igen, pontosan milyen, és milyen időközönként?

Köszi a segítséget!



könyve nincs neki?
de ha ez a tiéd, akkor az nem N42, hanem N46 az évjárat alapján.
4,25 liter olaj kell, 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 BMW LL-04 minősítés jó ha van.
a diffin nekem nincs leeresztő csavar, váltóban érdemes cserélni, de csak ha gyárit tudsz vele, vagy ATF olajat. a manuális váltóolajtós akadós lesz, hidegben az 1-es 2-es.


Ez így van.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. január 18. vasárnap, 19:48


Rorybreaker írta: Üdv!

Érdeklődöm, hogy N42B18 motornál pontosan milyen olajat ír elő a gyártó és mennyi megy bele?

A láncot és a többi dolgát mennyi km-ként kell cserélni?

Váltó olaj (manuális), difi olaj csere kell? Ha igen, pontosan milyen, és milyen időközönként?

Köszi a segítséget!



könyve nincs neki?
de ha ez a tiéd, akkor az nem N42, hanem N46 az évjárat alapján.
4,25 liter olaj kell, 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 BMW LL-04 minősítés jó ha van.
a diffin nekem nincs leeresztő csavar, váltóban érdemes cserélni, de csak ha gyárit tudsz vele, vagy ATF olajat. a manuális váltóolajtós akadós lesz, hidegben az 1-es 2-es.

státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. január 18. vasárnap, 18:14


Üdv!

Érdeklődöm, hogy N42B18 motornál pontosan milyen olajat ír elő a gyártó és mennyi megy bele?

A láncot és a többi dolgát mennyi km-ként kell cserélni?

Váltó olaj (manuális), difi olaj csere kell? Ha igen, pontosan milyen, és milyen időközönként?

Köszi a segítséget!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Baci

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2015. január 18. vasárnap, 17:30


Sziasztok,
Meg tudná-e valaki mondani,hogy n42b20 motornál milyen időközönként kell a láncfeszitő patront cserélni?Angol oldalt találtam,azt írták,ha az egy cm magas fejű van,akkor 80000 mérföldenként,ha pedig a kb 6mm magas fejű,akkor szerintük nem kell cserélni mert erősebb,jobban feszít...
Megnéztem,az enyémben a 6mm magas van.
Valós 182ekm van az autóban,és nincs rendellenes hang.Az autó 2003 novemberében jött le a szalagról,és rendben van az átugrás gátló is.
Üdv:Szabi