autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Barbajsz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 19:05


Pocses írta:
Barbajsz írta:
YELLOW írta:
Barbajsz írta: N46B18A motorba milyen gyújtógyertyát ajánlotok, milyet kell belerakni amit "szeret"?
Motorolajra is kérnék ajánlásokat.
Egy ilyen motor mennyit megy el gond nélkül nagy eséllyel?
Köszönöm!


szerintem gyertyában: NGK BKR6EQUP
olajban, 0w-30, 0w-40, sok km-nél ha csipegeti az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 de inkább az első kettő. márkában legyen BMW LL-04 minősítése, Mobil 1, Aral, Fuchs, Eneos, Liqui Molly, én ezeket választanám.
mennyit megy el? ereraz tud válaszolni, akinél új kora óta nála van, és normálisan járt vele. hogy mi lenen a komolyabb gond, az nézőpont kérdése, mert ugye időszakosan cserélendő kopóalkatrészek vannak. szerintem erre nem lehet konkrétumot mondani, de henger bontás mentesen, 300ezret simán el kell neki. vagy akár többet is.


Köszönöm a választ! Láttam egy videót yt-on:
YouTube videó
Ez most mit jelent, valaki elmagyarázná? Azt értem hogy akkor szarabb a BMW olaj de van-e jelentősége a mindennapi használatban, illetve ha nem hagyjuk 40 ezret menni egy olajjal a kocsit? Tehát ez a kísérlet visszaadja életszerűrűséget?


Én úgy látom a Castrol a gyengébb minőségű, ráégett az üveg falára, viszont a másik az nem.


Ja megnéztem még egyszer a videót, tényleg!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 13:33


Barbajsz írta:
YELLOW írta:
Barbajsz írta:
YELLOW írta:
Barbajsz írta: N46B18A motorba milyen gyújtógyertyát ajánlotok, milyet kell belerakni amit "szeret"?
Motorolajra is kérnék ajánlásokat.
Egy ilyen motor mennyit megy el gond nélkül nagy eséllyel?
Köszönöm!


szerintem gyertyában: NGK BKR6EQUP
olajban, 0w-30, 0w-40, sok km-nél ha csipegeti az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 de inkább az első kettő. márkában legyen BMW LL-04 minősítése, Mobil 1, Aral, Fuchs, Eneos, Liqui Molly, én ezeket választanám.
mennyit megy el? ereraz tud válaszolni, akinél új kora óta nála van, és normálisan járt vele. hogy mi lenen a komolyabb gond, az nézőpont kérdése, mert ugye időszakosan cserélendő kopóalkatrészek vannak. szerintem erre nem lehet konkrétumot mondani, de henger bontás mentesen, 300ezret simán el kell neki. vagy akár többet is.


Köszönöm a választ! Láttam egy videót yt-on:
YouTube videó
Ez most mit jelent, valaki elmagyarázná? Azt értem hogy akkor szarabb a BMW olaj de van-e jelentősége a mindennapi használatban, illetve ha nem hagyjuk 40 ezret menni egy olajjal a kocsit? Tehát ez a kísérlet visszaadja életszerűrűséget?


ebbe a dologba ne menjünk bele szerintem, keresd vissza beszéltünk róla elég hosszan.


mikor beszéltetek róla kb.?


tavasszal. vagy a motorolaj, vagy az olajcsere topicban.

kb itt van róla szó, van több iylne teszt az egyik linken
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-....html?p=23

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Barbajsz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 13:19


YELLOW írta:
Barbajsz írta:
YELLOW írta:
Barbajsz írta: N46B18A motorba milyen gyújtógyertyát ajánlotok, milyet kell belerakni amit "szeret"?
Motorolajra is kérnék ajánlásokat.
Egy ilyen motor mennyit megy el gond nélkül nagy eséllyel?
Köszönöm!


szerintem gyertyában: NGK BKR6EQUP
olajban, 0w-30, 0w-40, sok km-nél ha csipegeti az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 de inkább az első kettő. márkában legyen BMW LL-04 minősítése, Mobil 1, Aral, Fuchs, Eneos, Liqui Molly, én ezeket választanám.
mennyit megy el? ereraz tud válaszolni, akinél új kora óta nála van, és normálisan járt vele. hogy mi lenen a komolyabb gond, az nézőpont kérdése, mert ugye időszakosan cserélendő kopóalkatrészek vannak. szerintem erre nem lehet konkrétumot mondani, de henger bontás mentesen, 300ezret simán el kell neki. vagy akár többet is.


Köszönöm a választ! Láttam egy videót yt-on:
YouTube videó
Ez most mit jelent, valaki elmagyarázná? Azt értem hogy akkor szarabb a BMW olaj de van-e jelentősége a mindennapi használatban, illetve ha nem hagyjuk 40 ezret menni egy olajjal a kocsit? Tehát ez a kísérlet visszaadja életszerűrűséget?


ebbe a dologba ne menjünk bele szerintem, keresd vissza beszéltünk róla elég hosszan.


mikor beszéltetek róla kb.?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 08:14


Barbajsz írta:
YELLOW írta:
Barbajsz írta: N46B18A motorba milyen gyújtógyertyát ajánlotok, milyet kell belerakni amit "szeret"?
Motorolajra is kérnék ajánlásokat.
Egy ilyen motor mennyit megy el gond nélkül nagy eséllyel?
Köszönöm!


szerintem gyertyában: NGK BKR6EQUP
olajban, 0w-30, 0w-40, sok km-nél ha csipegeti az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 de inkább az első kettő. márkában legyen BMW LL-04 minősítése, Mobil 1, Aral, Fuchs, Eneos, Liqui Molly, én ezeket választanám.
mennyit megy el? ereraz tud válaszolni, akinél új kora óta nála van, és normálisan járt vele. hogy mi lenen a komolyabb gond, az nézőpont kérdése, mert ugye időszakosan cserélendő kopóalkatrészek vannak. szerintem erre nem lehet konkrétumot mondani, de henger bontás mentesen, 300ezret simán el kell neki. vagy akár többet is.


Köszönöm a választ! Láttam egy videót yt-on:
YouTube videó
Ez most mit jelent, valaki elmagyarázná? Azt értem hogy akkor szarabb a BMW olaj de van-e jelentősége a mindennapi használatban, illetve ha nem hagyjuk 40 ezret menni egy olajjal a kocsit? Tehát ez a kísérlet visszaadja életszerűrűséget?


Én úgy látom a Castrol a gyengébb minőségű, ráégett az üveg falára, viszont a másik az nem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 07:35


Barbajsz írta: gyújtótrafó hiba volt amit nemrég kérdeztem. Viszont az új gyertya eléggé fekete kormos volt, az amelyiknél a gyújtótrafó feltehetően rossz (a többit nem néztük). Az új gyertyákkal max 100km mentem. Mi lehet az oka?


én annyit tudok nekem a gyertyacsere után, 150 km-re megadta magát az egyik trafóm. előtte is volt arra utaló jel, 2x indítás után nem ment az egyik hengerem. leállítás majd indít és jó. aztán az új gyertya beadta neki a kulcsot.
viszont ha neked annyira kormos, akkor oda sok anyag jut, lehet befecskendezési probléma lesz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 07:26


Barbajsz írta:
YELLOW írta:
Barbajsz írta: N46B18A motorba milyen gyújtógyertyát ajánlotok, milyet kell belerakni amit "szeret"?
Motorolajra is kérnék ajánlásokat.
Egy ilyen motor mennyit megy el gond nélkül nagy eséllyel?
Köszönöm!


szerintem gyertyában: NGK BKR6EQUP
olajban, 0w-30, 0w-40, sok km-nél ha csipegeti az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 de inkább az első kettő. márkában legyen BMW LL-04 minősítése, Mobil 1, Aral, Fuchs, Eneos, Liqui Molly, én ezeket választanám.
mennyit megy el? ereraz tud válaszolni, akinél új kora óta nála van, és normálisan járt vele. hogy mi lenen a komolyabb gond, az nézőpont kérdése, mert ugye időszakosan cserélendő kopóalkatrészek vannak. szerintem erre nem lehet konkrétumot mondani, de henger bontás mentesen, 300ezret simán el kell neki. vagy akár többet is.


Köszönöm a választ! Láttam egy videót yt-on:
YouTube videó
Ez most mit jelent, valaki elmagyarázná? Azt értem hogy akkor szarabb a BMW olaj de van-e jelentősége a mindennapi használatban, illetve ha nem hagyjuk 40 ezret menni egy olajjal a kocsit? Tehát ez a kísérlet visszaadja életszerűrűséget?


ebbe a dologba ne menjünk bele szerintem, keresd vissza beszéltünk róla elég hosszan.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Barbajsz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. szeptember 09. hétfő, 22:22


A BMW gyári alkatrészek mennyire jók? Gondolok itt szélvédőlapátra, gyertyára, gyújtótekercsre, fékbetétre, féktárcsára vagy éppen motorolajra.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Barbajsz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. szeptember 09. hétfő, 19:25


gyújtótrafó hiba volt amit nemrég kérdeztem. Viszont az új gyertya eléggé fekete kormos volt, az amelyiknél a gyújtótrafó feltehetően rossz (a többit nem néztük). Az új gyertyákkal max 100km mentem. Mi lehet az oka?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Barbajsz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. szeptember 09. hétfő, 19:21


YELLOW írta:
Barbajsz írta: N46B18A motorba milyen gyújtógyertyát ajánlotok, milyet kell belerakni amit "szeret"?
Motorolajra is kérnék ajánlásokat.
Egy ilyen motor mennyit megy el gond nélkül nagy eséllyel?
Köszönöm!


szerintem gyertyában: NGK BKR6EQUP
olajban, 0w-30, 0w-40, sok km-nél ha csipegeti az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 de inkább az első kettő. márkában legyen BMW LL-04 minősítése, Mobil 1, Aral, Fuchs, Eneos, Liqui Molly, én ezeket választanám.
mennyit megy el? ereraz tud válaszolni, akinél új kora óta nála van, és normálisan járt vele. hogy mi lenen a komolyabb gond, az nézőpont kérdése, mert ugye időszakosan cserélendő kopóalkatrészek vannak. szerintem erre nem lehet konkrétumot mondani, de henger bontás mentesen, 300ezret simán el kell neki. vagy akár többet is.


Köszönöm a választ! Láttam egy videót yt-on:
YouTube videó
Ez most mit jelent, valaki elmagyarázná? Azt értem hogy akkor szarabb a BMW olaj de van-e jelentősége a mindennapi használatban, illetve ha nem hagyjuk 40 ezret menni egy olajjal a kocsit? Tehát ez a kísérlet visszaadja életszerűrűséget?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2013. szeptember 09. hétfő, 06:48


Barbajsz írta: N46B18A motorba milyen gyújtógyertyát ajánlotok, milyet kell belerakni amit "szeret"?
Motorolajra is kérnék ajánlásokat.
Egy ilyen motor mennyit megy el gond nélkül nagy eséllyel?
Köszönöm!


szerintem gyertyában: NGK BKR6EQUP
olajban, 0w-30, 0w-40, sok km-nél ha csipegeti az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 de inkább az első kettő. márkában legyen BMW LL-04 minősítése, Mobil 1, Aral, Fuchs, Eneos, Liqui Molly, én ezeket választanám.
mennyit megy el? ereraz tud válaszolni, akinél új kora óta nála van, és normálisan járt vele. hogy mi lenen a komolyabb gond, az nézőpont kérdése, mert ugye időszakosan cserélendő kopóalkatrészek vannak. szerintem erre nem lehet konkrétumot mondani, de henger bontás mentesen, 300ezret simán el kell neki. vagy akár többet is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Barbajsz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. szeptember 08. vasárnap, 22:17


N46B18A motorba milyen gyújtógyertyát ajánlotok, milyet kell belerakni amit "szeret"?
Motorolajra is kérnék ajánlásokat.
Egy ilyen motor mennyit megy el gond nélkül nagy eséllyel?
Köszönöm!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 08. vasárnap, 22:21

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. szeptember 08. vasárnap, 17:12


Barbajsz írta: Az olajszint max jelzés felett van 3-4mm-rel, az olajcsere után néztem 1 nappal.
Így töltötte fel az autószerelő?!?
A benzines olaj a levegőszűrőben még olajcsere előtt volt. Bár most nem tudom mi lehet odabent.
Mit okozhat az ha nagyobb az olajszint?






Ne foglalkozz vele, ennyi tartalék simán van a rendszerben. Ha azt írtad volna, hogy 1-2cm-rel több a szinted, akkor lehet kezdeni aggódni, de 3-4 mm az semmi gondot nem fog okozni.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. szeptember 08. vasárnap, 16:45


Pocses írta:
Barbajsz írta: Az olajszint max jelzés felett van 3-4mm-rel, az olajcsere után néztem 1 nappal.
Így töltötte fel az autószerelő?!?


Az legalább 2-3 dl több! Ekkora balfaszt! Inkább töltötte volna fel max szint alá egy kicsit. Úgyis jelez a kanna sárgán ha fele alá lemegy az olajszinted.
A nívón keresztül is letudsz szívni az olajból egy kicsit. Semmiképp ne hagyd max szint felett.
A magas olajszint hazavághatja a szelepszár szimeringeket.


Mi köze van a kettőnek egymáshoz?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 07. szombat, 20:54


Barbajsz írta: Bocsánat aztán rájöttem, hogy nem a légszűrőházban volt olaj, hanem az olajszűrő házban volt benzin szagú az olaj.
És mintha olajcsere után is ezt érezném a szintmérő pálcán levő olajon.


Ha egész rövidtávokon használod az autód akkor lehet ettől is:

Azoknál a motoroknál (legyen szó motorkerékpár-motorról vagy autó motorjáról) amelyek relatíve rövid távokon közlekednek és nem érik el az üzemi hőfokukat gyakran benzinszagú az olaj.
Ennek magyarázata nagyon egyszerű, ugyanis a hidegindításkori dúsításkor mindig kerül kisebb-nagyobb mennyiségű benzin az olajba, azonban amikor a motorolaj eléri üzemi hőfokát (70-110 fok között) akkor a benzin elpárolog, az olaj nem lesz benzinszagú.
Ha a motor csak rövid távokat megy, nem melegszik fel, akkor az olajban a korszerű motorok zárt olajtere miatt sokáig bent marad a benzin, így benzinszagúvá változtatva az olaj szagát. Többek között ez is egy ok, ami miatt a rövid távok, amelyeket nem üzem meleg motorral teszünk meg nagymértékű kopást okoz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Barbajsz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. szeptember 07. szombat, 20:44


Bocsánat aztán rájöttem, hogy nem a légszűrőházban volt olaj, hanem az olajszűrő házban volt benzin szagú az olaj.
És mintha olajcsere után is ezt érezném a szintmérő pálcán levő olajon.