szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 10. vasárnap, 20:00


Akkor amit ígértem:

330d fék szett 320d-re:

Felrakni nem nehéz,ha a régi fékek könnyen lejönnek(!!!!) felfogatási pontok passzolnak.Fékcsövet átcsavartam az új féknyeregbe.Régi tárcsát leszedtem felraktam az újat itt nagyobb gond nem volt.Légtelenítés stb..A kopjelző különböző azt meg kell venni hozzá.

Hátsó fékek: itt is egyeznek a felfogatási pontok.A tárcsa körül található porvédő lemez peremét le kell vágni mert nem fér el a nagy tárcsa én ezt a napokban nagyon közeli barátommá vált Flexxel csináltam.A kézifékpofákat cserélni kell a 330d-nek a pofáira.Tárcsa fel nyereg a helyére légtelenítés és minden helyére. Kopjelző itt is különbözik.

Pár kép:
Első:

Hátsó:

Felniben:


Köszönöm mindenkinek a segítséget

Üdv Dávid



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. március 10. vasárnap, 20:02

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 21:23


csatis1 írta:
szotakdavid írta:
valter320d írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Na lekerültek az első fékek..légkulcs se vitt 1 csavart maradt a flex a többi kijött vele.

Holnap neki esek a hátsóknak és utána rakok fel képeket.

köszi mindenkinek a segítséget


Jól van és élménybeszámolót is


Majd Holnap írok beszámolót is,kicsit elgurult a gyógyszerem szerelés közben

Kíváncsi leszek holnap a hátuljára mennyire lesz szar leszedni


A lényeg hogy a flexet ne rakd el messzire!


Nem raktam el,ma nagyon jó barátom lett a flex

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 21:20


szotakdavid írta:
valter320d írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Na lekerültek az első fékek..légkulcs se vitt 1 csavart maradt a flex a többi kijött vele.

Holnap neki esek a hátsóknak és utána rakok fel képeket.

köszi mindenkinek a segítséget


Jól van és élménybeszámolót is


Majd Holnap írok beszámolót is,kicsit elgurult a gyógyszerem szerelés közben

Kíváncsi leszek holnap a hátuljára mennyire lesz szar leszedni


A lényeg hogy a flexet ne rakd el messzire!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 21:13


valter320d írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Na lekerültek az első fékek..légkulcs se vitt 1 csavart maradt a flex a többi kijött vele.

Holnap neki esek a hátsóknak és utána rakok fel képeket.

köszi mindenkinek a segítséget


Jól van és élménybeszámolót is


Majd Holnap írok beszámolót is,kicsit elgurult a gyógyszerem szerelés közben

Kíváncsi leszek holnap a hátuljára mennyire lesz szar leszedni

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 21:06


szotakdavid írta: Sziasztok!

Na lekerültek az első fékek..légkulcs se vitt 1 csavart maradt a flex a többi kijött vele.

Holnap neki esek a hátsóknak és utána rakok fel képeket.

köszi mindenkinek a segítséget


Jól van és élménybeszámolót is

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 21:03


Sziasztok!

Na lekerültek az első fékek..légkulcs se vitt 1 csavart maradt a flex a többi kijött vele.

Holnap neki esek a hátsóknak és utána rakok fel képeket.

köszi mindenkinek a segítséget


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2000

státusz 318xd

Újonc

Elismertség: 20% (1 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. március 07. csütörtök, 19:17


anubisz írta:
318xd írta:
anubisz írta:
318xd írta: Helló mindenki,egy általános dolgot szeretnék leírni saját tapasztalat,remélem azért vkinek hasznos lehet.30xd-m van,kb 10e km-el ezelőtt(tavaly szeptember)esedékes volt egy első tárcsa-betét kombó és a hátsók is elég kopottak voltak.Pénz szűkében voltam és elkövettem egy nagy hibát,vásároltam LPR tárcsát és betétet(325/320 4db tárcsa 8db betét egyben 50e)volt bennem egy kis nyugtalanság.Eleje megkapta az új tárcsákat és betéteket,igazából nem is volt gond kb8-9 ezer km-ig,egyszer csak elkezdett kicsit remegni a kormány fékezésnél és utána egyre jobban rázott.azt nem tudom h mitől vetemedett meg,de elvittem szabályoztatni a HŰTÖTT tárcsákat(autószerelő barátom mondta h nem tuti a siker de egy próbát megér).Frissen szabályozott tárcsa föl,persze h nem jó.Jobban rázott mint előtte.néztünk új féket,jurid erősített,magas széntartalmú mellett döntöttünk kb 22500ft/db áron a betét maradt az lpr.Kerék leszed,6os imbusz kivesz,a fékkeretet én is légkulccsal szoktam levenni,mert kézzel szinte lehetetlen.Új tárcsák föl.Pár km-t gurultam vele míg lekopott az a finom réteg(én egy kicsit vászonnal előcsiszoltam,a nem teljesen új betétek miatt)az érzés fantasztikus,bár még nincs összekopva de már most hatalmas különbséget érezni a két anyag között.Későbbi tapasztalatokról is beszámolok.Lpr-t nem ajánlom,normál használatra sem.


munkahengert is érdemes figyelni, ha nagyon fos, rozsdás,koszos már,nem húz vissza, és gondolom folyamatosan hevíti a tárcsákat, én pont ezért cseréltem, szinte lehetetlen volt visszanyomni, úgy kellett vissza préselni csavarból eszkábált feszítővel, amúgy simán vissza kellene menni e egy kis feszítés után.


Ebben annyira nem vok otthon,majd rákérdezek,bár eddig nem vettem észre h gond lenne,tárcsacserénél is "könnyen" visszament a nyereg. Köszi.


nem mondom, hogy az a gond nálad, csak érdemes ellenőrizni. Pont a felső perem szokott szarrá rozsdásodni, mert az a rész a fék kopás 80% ban szabadon van amint kopik a fék kikerül a nyeregből, és amíg nem cserélsz, addig kint is van, zabálja az időjárás ha rossz a gumi porzáró. Aztán mikor cserél az ember, vissza kel nyomni tövig. Akkor szokták a koszos, rozsdás részt a hüvelybe préselni, ha megy, ha nem, erővel, és ugye nem jár már puhán, csak szorulgatva. Szinte sosem ellenőrzik, csak visszapréselik a szervizbe is, mindenáron.Fékezéskor meg nem kúszik el a tárcsától csak amit muszáj, és a súrlódás, gondolom nem kell mondani milyen hőterhelést okoz. Sokan évekig rá se néznek. Csak sírnak, húz, ráz, szorul, vetemedik a fék, . Néha le kel venni a nyerget műhelybe, teljesen lemossák petróleummal, kicserélik a szimeringet, porvédő gyűrűt, megnézik milyen a dugattyú, nem e ramaty.


Igazából szépen fut sima úton,pedig 225/45/17 a gumi,a fogyasztásra sem panaszkodhatok.
sőt az előző-előző fék is atom volt míg el nem kopott(hozzáteszem nekem sem jelzett be a kopásjelző)eddig volt 4 autóm,de egyiken sem említették a munkahenger esetleges hibáit,nem is ellenőrizték.Mostantól erre is figyelek,köszi.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. március 07. csütörtök, 18:58


318xd írta:
anubisz írta:
318xd írta: Helló mindenki,egy általános dolgot szeretnék leírni saját tapasztalat,remélem azért vkinek hasznos lehet.30xd-m van,kb 10e km-el ezelőtt(tavaly szeptember)esedékes volt egy első tárcsa-betét kombó és a hátsók is elég kopottak voltak.Pénz szűkében voltam és elkövettem egy nagy hibát,vásároltam LPR tárcsát és betétet(325/320 4db tárcsa 8db betét egyben 50e)volt bennem egy kis nyugtalanság.Eleje megkapta az új tárcsákat és betéteket,igazából nem is volt gond kb8-9 ezer km-ig,egyszer csak elkezdett kicsit remegni a kormány fékezésnél és utána egyre jobban rázott.azt nem tudom h mitől vetemedett meg,de elvittem szabályoztatni a HŰTÖTT tárcsákat(autószerelő barátom mondta h nem tuti a siker de egy próbát megér).Frissen szabályozott tárcsa föl,persze h nem jó.Jobban rázott mint előtte.néztünk új féket,jurid erősített,magas széntartalmú mellett döntöttünk kb 22500ft/db áron a betét maradt az lpr.Kerék leszed,6os imbusz kivesz,a fékkeretet én is légkulccsal szoktam levenni,mert kézzel szinte lehetetlen.Új tárcsák föl.Pár km-t gurultam vele míg lekopott az a finom réteg(én egy kicsit vászonnal előcsiszoltam,a nem teljesen új betétek miatt)az érzés fantasztikus,bár még nincs összekopva de már most hatalmas különbséget érezni a két anyag között.Későbbi tapasztalatokról is beszámolok.Lpr-t nem ajánlom,normál használatra sem.


munkahengert is érdemes figyelni, ha nagyon fos, rozsdás,koszos már,nem húz vissza, és gondolom folyamatosan hevíti a tárcsákat, én pont ezért cseréltem, szinte lehetetlen volt visszanyomni, úgy kellett vissza préselni csavarból eszkábált feszítővel, amúgy simán vissza kellene menni e egy kis feszítés után.


Ebben annyira nem vok otthon,majd rákérdezek,bár eddig nem vettem észre h gond lenne,tárcsacserénél is "könnyen" visszament a nyereg. Köszi.


nem mondom, hogy az a gond nálad, csak érdemes ellenőrizni. Pont a felső perem szokott szarrá rozsdásodni, mert az a rész a fék kopás 80% ban szabadon van amint kopik a fék kikerül a nyeregből, és amíg nem cserélsz, addig kint is van, zabálja az időjárás ha rossz a gumi porzáró. Aztán mikor cserél az ember, vissza kel nyomni tövig. Akkor szokták a koszos, rozsdás részt a hüvelybe préselni, ha megy, ha nem, erővel, és ugye nem jár már puhán, csak szorulgatva. Szinte sosem ellenőrzik, csak visszapréselik a szervizbe is, mindenáron.Fékezéskor meg nem kúszik el a tárcsától csak amit muszáj, és a súrlódás, gondolom nem kell mondani milyen hőterhelést okoz. Sokan évekig rá se néznek. Csak sírnak, húz, ráz, szorul, vetemedik a fék, . Néha le kel venni a nyerget műhelybe, teljesen lemossák petróleummal, kicserélik a szimeringet, porvédő gyűrűt, megnézik milyen a dugattyú, nem e ramaty.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2000

státusz 318xd

Újonc

Elismertség: 20% (1 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. március 07. csütörtök, 18:45


anubisz írta:
318xd írta: Helló mindenki,egy általános dolgot szeretnék leírni saját tapasztalat,remélem azért vkinek hasznos lehet.30xd-m van,kb 10e km-el ezelőtt(tavaly szeptember)esedékes volt egy első tárcsa-betét kombó és a hátsók is elég kopottak voltak.Pénz szűkében voltam és elkövettem egy nagy hibát,vásároltam LPR tárcsát és betétet(325/320 4db tárcsa 8db betét egyben 50e)volt bennem egy kis nyugtalanság.Eleje megkapta az új tárcsákat és betéteket,igazából nem is volt gond kb8-9 ezer km-ig,egyszer csak elkezdett kicsit remegni a kormány fékezésnél és utána egyre jobban rázott.azt nem tudom h mitől vetemedett meg,de elvittem szabályoztatni a HŰTÖTT tárcsákat(autószerelő barátom mondta h nem tuti a siker de egy próbát megér).Frissen szabályozott tárcsa föl,persze h nem jó.Jobban rázott mint előtte.néztünk új féket,jurid erősített,magas széntartalmú mellett döntöttünk kb 22500ft/db áron a betét maradt az lpr.Kerék leszed,6os imbusz kivesz,a fékkeretet én is légkulccsal szoktam levenni,mert kézzel szinte lehetetlen.Új tárcsák föl.Pár km-t gurultam vele míg lekopott az a finom réteg(én egy kicsit vászonnal előcsiszoltam,a nem teljesen új betétek miatt)az érzés fantasztikus,bár még nincs összekopva de már most hatalmas különbséget érezni a két anyag között.Későbbi tapasztalatokról is beszámolok.Lpr-t nem ajánlom,normál használatra sem.


munkahengert is érdemes figyelni, ha nagyon fos, rozsdás,koszos már,nem húz vissza, és gondolom folyamatosan hevíti a tárcsákat, én pont ezért cseréltem, szinte lehetetlen volt visszanyomni, úgy kellett vissza préselni csavarból eszkábált feszítővel, amúgy simán vissza kellene menni e egy kis feszítés után.


Ebben annyira nem vok otthon,majd rákérdezek,bár eddig nem vettem észre h gond lenne,tárcsacserénél is "könnyen" visszament a nyereg. Köszi.


Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2013. március 07. csütörtök, 16:08


csatis1 írta:
Milan írta: Nekem ilyen elektromos kerékkulcsom van, nagyon jó dolog.
Ha jol emlékszem 550nm-rel tud lazítani, szorítani pedig 350 nm-rel
http://p1.vatera.hu/photos/6f/1f/ad56_1_big.jpg


Lehet szabályozni a szorító nyomatékot?
Gumistól tudom (nem én találtam ki), hogy 130Nm már elég a szorításhoz. Ehhez viszonyítva a 350 már nekem soknak tűnik.



Ennek éppen nem, de lehet kapni olyat is, van rajta egy kis lcd kijelző.
Ez automata, minél tovább tartod rajta, ugye annál jobban meghúzza.
De úgyis mindenki meg szokta nézni kerékkulccsal is, így nagy előnye
ennek inkább akkor van, amikor LESZEDED a kereket otthon, aminek
a csavarjait a gumis éppen véletlenségből, hanyagságból úgy rá szaggatta, hogy
keresztkulccsal nem lehet leszedni! Én jártam így egyszer, meg is roppant a derekam,
akkor döntöttem el, hogy nekem KELL egy ilyen.
Nagy peremes felninél is nagyon jó, mert könnyen össze lehet karcolni a peremet
ha nem figyel az ember, ezzel viszont nincs ilyen veszély sem.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. március 07. csütörtök, 15:56


318xd írta: Helló mindenki,egy általános dolgot szeretnék leírni saját tapasztalat,remélem azért vkinek hasznos lehet.30xd-m van,kb 10e km-el ezelőtt(tavaly szeptember)esedékes volt egy első tárcsa-betét kombó és a hátsók is elég kopottak voltak.Pénz szűkében voltam és elkövettem egy nagy hibát,vásároltam LPR tárcsát és betétet(325/320 4db tárcsa 8db betét egyben 50e)volt bennem egy kis nyugtalanság.Eleje megkapta az új tárcsákat és betéteket,igazából nem is volt gond kb8-9 ezer km-ig,egyszer csak elkezdett kicsit remegni a kormány fékezésnél és utána egyre jobban rázott.azt nem tudom h mitől vetemedett meg,de elvittem szabályoztatni a HŰTÖTT tárcsákat(autószerelő barátom mondta h nem tuti a siker de egy próbát megér).Frissen szabályozott tárcsa föl,persze h nem jó.Jobban rázott mint előtte.néztünk új féket,jurid erősített,magas széntartalmú mellett döntöttünk kb 22500ft/db áron a betét maradt az lpr.Kerék leszed,6os imbusz kivesz,a fékkeretet én is légkulccsal szoktam levenni,mert kézzel szinte lehetetlen.Új tárcsák föl.Pár km-t gurultam vele míg lekopott az a finom réteg(én egy kicsit vászonnal előcsiszoltam,a nem teljesen új betétek miatt)az érzés fantasztikus,bár még nincs összekopva de már most hatalmas különbséget érezni a két anyag között.Későbbi tapasztalatokról is beszámolok.Lpr-t nem ajánlom,normál használatra sem.


munkahengert is érdemes figyelni, ha nagyon fos, rozsdás,koszos már,nem húz vissza, és gondolom folyamatosan hevíti a tárcsákat, én pont ezért cseréltem, szinte lehetetlen volt visszanyomni, úgy kellett vissza préselni csavarból eszkábált feszítővel, amúgy simán vissza kellene menni e egy kis feszítés után.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2000

státusz 318xd

Újonc

Elismertség: 20% (1 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. március 07. csütörtök, 15:43


Helló mindenki,egy általános dolgot szeretnék leírni saját tapasztalat,remélem azért vkinek hasznos lehet.30xd-m van,kb 10e km-el ezelőtt(tavaly szeptember)esedékes volt egy első tárcsa-betét kombó és a hátsók is elég kopottak voltak.Pénz szűkében voltam és elkövettem egy nagy hibát,vásároltam LPR tárcsát és betétet(325/320 4db tárcsa 8db betét egyben 50e)volt bennem egy kis nyugtalanság.Eleje megkapta az új tárcsákat és betéteket,igazából nem is volt gond kb8-9 ezer km-ig,egyszer csak elkezdett kicsit remegni a kormány fékezésnél és utána egyre jobban rázott.azt nem tudom h mitől vetemedett meg,de elvittem szabályoztatni a HŰTÖTT tárcsákat(autószerelő barátom mondta h nem tuti a siker de egy próbát megér).Frissen szabályozott tárcsa föl,persze h nem jó.Jobban rázott mint előtte.néztünk új féket,jurid erősített,magas széntartalmú mellett döntöttünk kb 22500ft/db áron a betét maradt az lpr.Kerék leszed,6os imbusz kivesz,a fékkeretet én is légkulccsal szoktam levenni,mert kézzel szinte lehetetlen.Új tárcsák föl.Pár km-t gurultam vele míg lekopott az a finom réteg(én egy kicsit vászonnal előcsiszoltam,a nem teljesen új betétek miatt)az érzés fantasztikus,bár még nincs összekopva de már most hatalmas különbséget érezni a két anyag között.Későbbi tapasztalatokról is beszámolok.Lpr-t nem ajánlom,normál használatra sem.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. március 07. csütörtök, 14:36


YELLOW írta:
anubisz írta:
csatis1 írta:
Milan írta: Nekem ilyen elektromos kerékkulcsom van, nagyon jó dolog.
Ha jol emlékszem 550nm-rel tud lazítani, szorítani pedig 350 nm-rel
http://p1.vatera.hu/photos/6f/1f/ad56_1_big.jpg


Lehet szabályozni a szorító nyomatékot?
Gumistól tudom (nem én találtam ki), hogy 130Nm már elég a szorításhoz. Ehhez viszonyítva a 350 már nekem soknak tűnik.


M12 re 140 ír maximum. Én is úgy tudom 1250 130 körül kel meghúzni. Én 125 re szoktam állítani.


nekem mondjuk az a fura, hogy 130-ra van beállítva a gumisnál + kézi nyomatákkulccsal is ráhúznak.(egy szuzukiba bele is szakíjja szerintem) egy pár éve kiváncsiságból ráfogtam a gyári kerékkulccsal, és simán tudtam még rajta húzni kézzel.


ilyen táblázatot ír.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17560

Elküldve: 2013. március 07. csütörtök, 14:30


anubisz írta:
csatis1 írta:
Milan írta: Nekem ilyen elektromos kerékkulcsom van, nagyon jó dolog.
Ha jol emlékszem 550nm-rel tud lazítani, szorítani pedig 350 nm-rel
http://p1.vatera.hu/photos/6f/1f/ad56_1_big.jpg


Lehet szabályozni a szorító nyomatékot?
Gumistól tudom (nem én találtam ki), hogy 130Nm már elég a szorításhoz. Ehhez viszonyítva a 350 már nekem soknak tűnik.


M12 re 140 ír maximum. Én is úgy tudom 1250 130 körül kel meghúzni. Én 125 re szoktam állítani.


nekem mondjuk az a fura, hogy 130-ra van beállítva a gumisnál + kézi nyomatákkulccsal is ráhúznak.(egy szuzukiba bele is szakíjja szerintem) egy pár éve kiváncsiságból ráfogtam a gyári kerékkulccsal, és simán tudtam még rajta húzni kézzel.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. március 07. csütörtök, 14:19


csatis1 írta:
Milan írta: Nekem ilyen elektromos kerékkulcsom van, nagyon jó dolog.
Ha jol emlékszem 550nm-rel tud lazítani, szorítani pedig 350 nm-rel
http://p1.vatera.hu/photos/6f/1f/ad56_1_big.jpg


Lehet szabályozni a szorító nyomatékot?
Gumistól tudom (nem én találtam ki), hogy 130Nm már elég a szorításhoz. Ehhez viszonyítva a 350 már nekem soknak tűnik.


M12 re 140 ír maximum. Én is úgy tudom 1250 130 körül kel meghúzni. Én 125 re szoktam állítani.