autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz spongya

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2011. július 02. szombat, 20:35


anubisz írta:
spongya írta:
anubisz írta:
spongya írta: Hali! Sajnos nekem is a ventilátorral van gondom .eddig nem is működött ma meg motor inditás után elindult és csak az aksi levétele után áll le,nem reagál a kapcsolóra sem semmire.szinte önálló életet él.nekem is az a bizonyos alkatrász mehetett tönkre amiről előbb is irtak?

Szerintem igen,ha a műszerfali klímaegység jó, nagy valószínűséggel csak az lehet. Azért a helyedbe bele próbálnák előtte egy belső egységet,csak rá kel dugni,mondjuk egy bontottat,vagy valami ismerősét akinek E46 van,ha azzal is rossz,akkor csak az lehet. Gondolom én. Megjártam mind a két utat. Nekem a kijelző is basza..ott ,össze,vissza ugráltak a betűk rajta, vettem egy bontottat,és beraktam,a hiba ugyanúgy megmaradt,úgyhogy a sünit kellett cserélni.

ma már ki is szereltem ,és végre leált a venti,köszi az infot!


A sünit szedted ki? az volt a baj?

Igen azt szereltem ki.a youtube-os képek alapján.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 01. péntek, 12:49


spongya írta:
anubisz írta:
spongya írta: Hali! Sajnos nekem is a ventilátorral van gondom .eddig nem is működött ma meg motor inditás után elindult és csak az aksi levétele után áll le,nem reagál a kapcsolóra sem semmire.szinte önálló életet él.nekem is az a bizonyos alkatrász mehetett tönkre amiről előbb is irtak?

Szerintem igen,ha a műszerfali klímaegység jó, nagy valószínűséggel csak az lehet. Azért a helyedbe bele próbálnák előtte egy belső egységet,csak rá kel dugni,mondjuk egy bontottat,vagy valami ismerősét akinek E46 van,ha azzal is rossz,akkor csak az lehet. Gondolom én. Megjártam mind a két utat. Nekem a kijelző is basza..ott ,össze,vissza ugráltak a betűk rajta, vettem egy bontottat,és beraktam,a hiba ugyanúgy megmaradt,úgyhogy a sünit kellett cserélni.

ma már ki is szereltem ,és végre leált a venti,köszi az infot!


A sünit szedted ki? az volt a baj?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz spongya

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2011. július 01. péntek, 12:28


anubisz írta:
spongya írta: Hali! Sajnos nekem is a ventilátorral van gondom .eddig nem is működött ma meg motor inditás után elindult és csak az aksi levétele után áll le,nem reagál a kapcsolóra sem semmire.szinte önálló életet él.nekem is az a bizonyos alkatrász mehetett tönkre amiről előbb is irtak?

Szerintem igen,ha a műszerfali klímaegység jó, nagy valószínűséggel csak az lehet. Azért a helyedbe bele próbálnák előtte egy belső egységet,csak rá kel dugni,mondjuk egy bontottat,vagy valami ismerősét akinek E46 van,ha azzal is rossz,akkor csak az lehet. Gondolom én. Megjártam mind a két utat. Nekem a kijelző is basza..ott ,össze,vissza ugráltak a betűk rajta, vettem egy bontottat,és beraktam,a hiba ugyanúgy megmaradt,úgyhogy a sünit kellett cserélni.

ma már ki is szereltem ,és végre leált a venti,köszi az infot!


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 19:22


spongya írta: Hali! Sajnos nekem is a ventilátorral van gondom .eddig nem is működött ma meg motor inditás után elindult és csak az aksi levétele után áll le,nem reagál a kapcsolóra sem semmire.szinte önálló életet él.nekem is az a bizonyos alkatrász mehetett tönkre amiről előbb is irtak?

Szerintem igen,ha a műszerfali klímaegység jó, nagy valószínűséggel csak az lehet. Azért a helyedbe bele próbálnák előtte egy belső egységet,csak rá kel dugni,mondjuk egy bontottat,vagy valami ismerősét akinek E46 van,ha azzal is rossz,akkor csak az lehet. Gondolom én. Megjártam mind a két utat. Nekem a kijelző is basza..ott ,össze,vissza ugráltak a betűk rajta, vettem egy bontottat,és beraktam,a hiba ugyanúgy megmaradt,úgyhogy a sünit kellett cserélni.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz spongya

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 18:31


Hali! Sajnos nekem is a ventilátorral van gondom .eddig nem is működött ma meg motor inditás után elindult és csak az aksi levétele után áll le,nem reagál a kapcsolóra sem semmire.szinte önálló életet él.nekem is az a bizonyos alkatrász mehetett tönkre amiről előbb is irtak?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 23. csütörtök, 16:41


Robin68 írta:
ksziszi írta: Sziasztok! Compactom fűtőventilátora egyszer indul egyszer nem. Manuális klímám van , nem induló ventinél is működik a klíma ha van menetszél,tehát úgy "érzi" indult a venti,pedig nem. Sokszori venti ki-be kapcsolásnál egyszer csak elindul.Valaki találkozott ilyennel? Köszi!


Ha nem mindig kapcsol a venti akkor valószínű, hogy a "sünid" (az a bizonyos 3 alkatrész) halt meg ahogy Anubisz is említette. Újonnan kb 30 körül van az ára, bontottan durván 10 körül lehet szerezni.
Nekem egy hónapja cserélte Rhantos guru és azóta tökéletes a klíma..........


Ám ha lehet ne a régit vegyél bele,azon hosszúk a tüskék. Az új,már módosított,és tovább bírja, ezen rövid vékonyabb tüskék vannak. 90% az a baj,mert az vezérli a ventilátor fordulatot,vagy mit. Ugyan ez volt nekem is a hiba, meg itt sokaknak.

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2011. június 23. csütörtök, 15:53


ksziszi írta: Sziasztok! Compactom fűtőventilátora egyszer indul egyszer nem. Manuális klímám van , nem induló ventinél is működik a klíma ha van menetszél,tehát úgy "érzi" indult a venti,pedig nem. Sokszori venti ki-be kapcsolásnál egyszer csak elindul.Valaki találkozott ilyennel? Köszi!


Ha nem mindig kapcsol a venti akkor valószínű, hogy a "sünid" (az a bizonyos 3 alkatrész) halt meg ahogy Anubisz is említette. Újonnan kb 30 körül van az ára, bontottan durván 10 körül lehet szerezni.
Nekem egy hónapja cserélte Rhantos guru és azóta tökéletes a klíma..........



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 23. csütörtök, 12:40


ksziszi írta: Sziasztok! Compactom fűtőventilátora egyszer indul egyszer nem. Manuális klímám van , nem induló ventinél is működik a klíma ha van menetszél,tehát úgy "érzi" indult a venti,pedig nem. Sokszori venti ki-be kapcsolásnál egyszer csak elindul.Valaki találkozott ilyennel? Köszi!


Első kőrben a 3 alkatrészt nézném meg,nekem azt kellett cserélni. Nekem is,hol ment,hol nem.
http://bmwfans.info/parts/cata...r_ac_unit/

Elég szopós meló kibányászni,én mikor kiszedtem,utána ment egy darabig aztán meghalt,biztos hogy kicsit megmozgattam,de nem bírta sokáig. Télen -10 fokba nem ment a ventilátor.

itt egy videó, mondtam genya meló

YouTube videó


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. június 23. csütörtök, 12:56

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz ksziszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2011. június 23. csütörtök, 12:04


Sziasztok! Compactom fűtőventilátora egyszer indul egyszer nem. Manuális klímám van , nem induló ventinél is működik a klíma ha van menetszél,tehát úgy "érzi" indult a venti,pedig nem. Sokszori venti ki-be kapcsolásnál egyszer csak elindul.Valaki találkozott ilyennel? Köszi!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. október 18. hétfő, 16:10


Eapa írta:

    Egy kis segítség a nyikorgós ventilátorosoknak.
    Hétvégén nekiálltam, 1 óra kb. az időigény.
    Torx kulcsok kellenek hozzá.
    1. pollenszűrő ki
    2. pollenszűrő ház kicsavarozás 4 db torx csavar
    3. tűzfalon lévő takaró lemez kivétel 2 db torx csavar, 1 db műanyag patent
    4. ventilátor ház (csiga) kivétel 2 db lemez clips alul, 1 db torx csavar fent középen
    5. a ventilátor motort egy lemez tartja a helyén, alul van egy lyuk ahová ha egy csavarhúzót betesz az ember és lefelé húzza kipattan

    A motort a ventilátorlapátokkal én nem tudtam kivenni, mert a 6 hengeres motornál nincs elég hely (lehet, hogy a 4 hengereseknél kijön)
    Amennyire lehetett kihúztam a helyéről a motort és WD 40-es spray-vel belocsoltam ott ahol a motor csapágynak lennie kell (elemlámpa és a vakoknak szemüveg ajánlott)
    Visszaszerelés fordított sorrendben, kipróbál és örül, mert azóta csend van!


Meg kell lazítani az ablaktörlőmotor rögzítését és ha szemben állunk az autóval akkor jobbkéz felé ki lehet műteni.
Mindezt csak azért mert én elötte kifújtam levegővel az évek alatt a beszívott levegőből származó és a működése során keletkezett port.

Amúgy gratulálok az akcióhoz, egész más ha csend van az autóban!

(nem függ a motortól, az a rész mindegyik E46-on egyforma, így mindegy hat vagy négyhengeres)

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2010. október 18. hétfő, 11:29



    Egy kis segítség a nyikorgós ventilátorosoknak.
    Hétvégén nekiálltam, 1 óra kb. az időigény.
    Torx kulcsok kellenek hozzá.
    1. pollenszűrő ki
    2. pollenszűrő ház kicsavarozás 4 db torx csavar
    3. tűzfalon lévő takaró lemez kivétel 2 db torx csavar, 1 db műanyag patent
    4. ventilátor ház (csiga) kivétel 2 db lemez clips alul, 1 db torx csavar fent középen
    5. a ventilátor motort egy lemez tartja a helyén, alul van egy lyuk ahová ha egy csavarhúzót betesz az ember és lefelé húzza kipattan

    A motort a ventilátorlapátokkal én nem tudtam kivenni, mert a 6 hengeres motornál nincs elég hely (lehet, hogy a 4 hengereseknél kijön)
    Amennyire lehetett kihúztam a helyéről a motort és WD 40-es spray-vel belocsoltam ott ahol a motor csapágynak lennie kell (elemlámpa és a vakoknak szemüveg ajánlott)
    Visszaszerelés fordított sorrendben, kipróbál és örül, mert azóta csend van!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. március 02. kedd, 10:26


jencispy írta: Sikerült megoldani a nyikorgó ventilátor problémát?
Nekem a WD40 nem segített, sõt egyre idegesítõbb ez a nyikorgás.

A hétvégén foglalkoztam a dologgal, szétszedtem és jól befújtam olajozó spray-vel.
Most nem nyikorog végre
Csináltam pár képet, nehéz hozzáférni, nem is tudom hogy lehetne kiszedni magát a ventilátort...
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;album=596

státusz bakacsin

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. február 09. kedd, 14:24


jrtom írta: Szia!
Ha nem megy a ventillátorod akkor sajna megdöglött a klímavégfok ami vezérli.

bakacsin írta: Sziasztok!!

Kis segítség kéne,316i E46 om van 2000-es évj.
Kb.két hete nem melegedett rendesen a motor,nyitva maradt a termosztat.Tegnap reggel viszont feltünõen hamar bemelegedett viszont a fûtés meg elromlott.Minden mûkszik a klíma meg minden csak levegõt nem nyom be se hideget se meleget!!!Biztosítékok ellenõrizve!?

Ha valakinek van ötlete segítsen!


Köszi a gyors választ,megjavult a fütõventillátor,de a motor megint nem melegszik rendesen....

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. február 08. hétfő, 17:34


jencispy írta: Sikerült megoldani a nyikorgó ventilátor problémát?
Nekem a WD40 nem segített, sõt egyre idegesítõbb ez a nyikorgás.

nekem sem volt rá idõm megnézni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. február 07. vasárnap, 20:30


Sikerült megoldani a nyikorgó ventilátor problémát?
Nekem a WD40 nem segített, sõt egyre idegesítõbb ez a nyikorgás.