YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 17:35


én azt mondom neked, akksi saru le, várni 1 percet, majd vissza, és nézd meg jelez-e!

gampetibor írta: Köszönöm a segítséget! Megcsináltam egybõl csak a víz jött szal nem ez a gáz mert a visszajelzõ továbbra is világít sajnos!! További ötletek?


gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 17:27


Köszönöm a segítséget! Megcsináltam egybõl csak a víz jött szal nem ez a gáz mert a visszajelzõ továbbra is világít sajnos!! További ötletek?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 16:55


csak a venti meg leszívja az akksit, az elsõ fázisban a mûveletnél....

Eapa írta: Motor hideg. Gyújtás ráad, fûtés tökig bekapcsol. Hûtõsapka kiteker, folyadék betölt, elõtte a légtelenítõ csavar kiteker. Amikor a légtelenítõ csavarnál megjelenik a folyadék légtelenítõ becsavar, hûtõsapka lezár, motor beindít.
Fûtés még mindig rajta, kb. 2 percig járat, közben légtelenítõ kicsavar, becsavar, leállít. Picit vár, hûtõsapka kiteker, folyadékszint ellenõriz, ha kell utánatölt. Újra beindít, vár egy kicsit, légtelenítõ kiteker, akkor a jó ha már nem szusszan, hanem folyadék jön egybõl. Ha igen akkor teljesen lehût (reggelre), folyadékszint beállítás.


státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 16:49


Motor hideg. Gyújtás ráad, fûtés tökig bekapcsol. Hûtõsapka kiteker, folyadék betölt, elõtte a légtelenítõ csavar kiteker. Amikor a légtelenítõ csavarnál megjelenik a folyadék légtelenítõ becsavar, hûtõsapka lezár, motor beindít.
Fûtés még mindig rajta, kb. 2 percig járat, közben légtelenítõ kicsavar, becsavar, leállít. Picit vár, hûtõsapka kiteker, folyadékszint ellenõriz, ha kell utánatölt. Újra beindít, vár egy kicsit, légtelenítõ kiteker, akkor a jó ha már nem szusszan, hanem folyadék jön egybõl. Ha igen akkor teljesen lehût (reggelre), folyadékszint beállítás.

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 16:34


ute107 írta: Benzinesek kollégák! Tessék segíteni....
Nem tudom miben különbözik a dieselétõl... :-S


Azért köszönöm!

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 16:24


Benzinesek kollégák! Tessék segíteni....
Nem tudom miben különbözik a dieselétõl... :-S

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 15:54


Letudná írni valaki a légtelenítés pontos menetét?


gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 15:52


bdetti írta: Hát persze. Bocsi.
Miután kicseréltük a viszkókuplungot másnap ismét elfolyt a hûtõvizem amikor megálltam. Akkor kéznél volt valaki akivel azonnal belenéztünk a motortérbe, és észrevettük hogy egy alig látható helyen spriccel ki a víz a kiegyenlítõtartályból. Azonnal csere, légtelenítés, és azóta mûködünk. Ennyi. Nem kis kálvária volt, nem kevés pénz (mindennel együtt kb. 120.000,-) de megérte, mert imádom ezt az autót.


Nekem is a kiegyenlítõtartályon volt egy hajszálrepedés kicseréltük, de azóta is világít a hûtõvíz visszajelzõlámpája. Miután reggel elindulok kb 10-15 km haladás után elalszik. de reggelre megint világít, pedig maxon van benne a víz és a motor sem melegszik túl. Mi lehet a baj?

státusz HgaboP

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 08:38


Sziasztok!
Nekem a víz tartály felett lévõ csõ amin a légteleneítõ csavar is van az repedt szét.
Mentem a Wallisba venni újat ez a csõvel együtt volt ami megy a blokkra.
Ki cseréltem majd a légtelenítõ csavart kinyitottam és a fûtést is felkapcsoltam.
Abban kérnék segítséget,hogy van-e még légtelenítési lehetõség?
Vagy pontosan hogyan csináljam a feltöltést mert nem szeretném ha tólnyomás lenne...
Tartályban a víz maximumon van fel ugrik a pálca belõle.
2001-es 316i

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. szeptember 06. vasárnap, 20:38


BarG írta:
kempelen írta:
Azt viszont nem értem a viszkónak mi köze volt a hûtõvíz eltûnéséhez.



Csak annyi, hogy egy tengelyen lévén ha kikotyogósodik, tönkreteheti a vízpumpa csapágyát, tömítését is....


bdetti írta: az autónk autómata váltós, de ebben is van viszkókuplung, nem vízpumpa lett cserélve hanem ez!


Ezért írtam!

(a többi stimmel)

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. szeptember 06. vasárnap, 20:18


kempelen írta:
Azt viszont nem értem a viszkónak mi köze volt a hûtõvíz eltûnéséhez.



Csak annyi, hogy egy tengelyen lévén ha kikotyogósodik, tönkreteheti a vízpumpa csapágyát, tömítését is....

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. szeptember 06. vasárnap, 19:15


bdetti írta: az autónk autómata váltós, de ebben is van viszkókuplung, nem vízpumpa lett cserélve hanem ez!


Igen, sejtettem. Azért is írtam, hogy úgy sejtem automata, mert manuálisban nincs viszkó és nincs venti a vízpumpán 320d-nél....

Azt viszont nem értem a viszkónak mi köze volt a hûtõvíz eltûnéséhez.

No mindegy, az a jó, hogy megoldódott.

státusz bdetti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2009. szeptember 06. vasárnap, 19:09


az autónk autómata váltós, de ebben is van viszkókuplung, nem vízpumpa lett cserélve hanem ez!

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. szeptember 06. vasárnap, 17:49


Manuális 3d-ben is van viszkóventilátor a vízpumpa tengelyén.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. szeptember 06. vasárnap, 07:25


vsop14 írta:
az automaták viszkósak?


Az automatákban van egy plusz ventilátor a vízpumpa tengelyén. Tulajdonképpen nem csak a vízpumpa van ezzel meghajtva, hanem egy ventilátor is.

Szerintem ez a viszkó csere igazából vízpumpa csere volt. Ha automata, akkor azon a tengelyen van a ventilátor is, ha kézi váltós, akkor meg nincs ott más csak a vízpumpa.