John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. július 12. szerda, 10:59


YELLOW írta:
John írta: Sziasztok,nekem nincs bűz hűt is viszont kb most 1 éve hogy nálam van az autó és azon gondolkodtam hogy lehetne annyira minimálisan bontani hogy a hőcserélőre rá sasolhassak? (Egyáltalán hol van? )


szerintem pedig ha habot akarsz, akkor a váltó feletti lefolyón keresztül juttatod be és a ventillátor előtét ellenállás felől. ez utóbbinál is kell bontani, de jóval kevesebbet. illetve ennék arra kell figyelni, hogy inkább csak a hőcserélő felé menjen a cucc.
Köszönöm,a ventillátor előtét ellenállás felől hogy kell? (Nem bolygatom egyenlőre de kösz az infót,gondoltam hogy 10 év alatt szerezhettél elég tapasztalatot,ezt nem rosszból írtam.. )



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. július 12. szerda, 10:57


Bitu79 írta:
John írta: Sziasztok,nekem nincs bűz hűt is viszont kb most 1 éve hogy nálam van az autó és azon gondolkodtam hogy lehetne annyira minimálisan bontani hogy a hőcserélőre rá sasolhassak? (Egyáltalán hol van? )


http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=817897

A fűtésboxban van a párologtató.Ki kell szedni hozzá a fűtőmotort is,hogy rá láss rendesen.Ha nem büdös a klíma,akkor ne szedd szét miatta a fél autót,mert elég buta helyen van,és a műanyag burkolatok könnyen törnek,utána anyázhatsz...
Esetleg válaszd a könnyebbik utat:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY

Ezzel az a baj,hogy a fűtőmotor is kap a habból rendesen,és késöbb zörögni fog...
Szóval ha nem büdös a klíma,akkor elég neki a rendszeres pollenszűrőcsere,és évente egy ózonos tisztítás.A pollenszűrő tálcáját mindig tartsd tisztán,és a pollenszűrőt is fujkáld ki néha levegővel(és persze cseréld,amikor kell),így nem fog tudni elkoszolódni az elpárologtató.

Köszönöm,csak azért kérdeztem mert épp most telt el az első év hogy nálam van de ha nem muszáj akkor nem bontogatom,ezek szerint az előző (Irodista)tulajcsaj akinél 10 évig volt lehet odafigyelt a klímabűzre és előrelátóan tisztogathatta? Azt tudom hogy már a próbakörön is benyomta helyettem a klímagombot (Kényes csajnak tűnt.. )



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. július 12. szerda, 08:31


John írta: Sziasztok,nekem nincs bűz hűt is viszont kb most 1 éve hogy nálam van az autó és azon gondolkodtam hogy lehetne annyira minimálisan bontani hogy a hőcserélőre rá sasolhassak? (Egyáltalán hol van? )


szerintem pedig ha habot akarsz, akkor a váltó feletti lefolyón keresztül juttatod be és a ventillátor előtét ellenállás felől. ez utóbbinál is kell bontani, de jóval kevesebbet. illetve ennék arra kell figyelni, hogy inkább csak a hőcserélő felé menjen a cucc.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. július 12. szerda, 00:26


John írta: Sziasztok,nekem nincs bűz hűt is viszont kb most 1 éve hogy nálam van az autó és azon gondolkodtam hogy lehetne annyira minimálisan bontani hogy a hőcserélőre rá sasolhassak? (Egyáltalán hol van? )


http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=817897

A fűtésboxban van a párologtató.Ki kell szedni hozzá a fűtőmotort is,hogy rá láss rendesen.Ha nem büdös a klíma,akkor ne szedd szét miatta a fél autót,mert elég buta helyen van,és a műanyag burkolatok könnyen törnek,utána anyázhatsz...
Esetleg válaszd a könnyebbik utat:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY

Ezzel az a baj,hogy a fűtőmotor is kap a habból rendesen,és késöbb zörögni fog...
Szóval ha nem büdös a klíma,akkor elég neki a rendszeres pollenszűrőcsere,és évente egy ózonos tisztítás.A pollenszűrő tálcáját mindig tartsd tisztán,és a pollenszűrőt is fujkáld ki néha levegővel(és persze cseréld,amikor kell),így nem fog tudni elkoszolódni az elpárologtató.



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. július 12. szerda, 00:33

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. július 11. kedd, 22:44


Sziasztok,nekem nincs bűz hűt is viszont kb most 1 éve hogy nálam van az autó és azon gondolkodtam hogy lehetne annyira minimálisan bontani hogy a hőcserélőre rá sasolhassak? (Egyáltalán hol van? )

Reeckatee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Reeckatee

Újonc

Elismertség: 20% (3 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. március 30. szerda, 14:39


YELLOW írta:
ha valóban van dzsuva a hőcserélőn, azt sajnos az ózon sem fogja eltávolítani, és mivel az fizikális cucc rajta, idővel újra telepszik rajta minden.
ha rendszeresen volt cserélve pollenszűrő, akkor nem kellene, hogy dzsuvás legyen.
viszont habbal dolgozni csak úgy érdemes, hogy konkrétan a hőcserélőre fújni, hagyni hatni, aztán deszt vízzel lemosni (spriccolóval), ami persze folyjon is le a lefolyón.
ha ez megvan utána elég évente egy ózonos kezelés, persze normális szűrőt hazsnálva és cserélve. na meg persze klímát kiszárítani használat után, ha van rá mód. pl. hosszabb táv esetén leállítás előtt már lekapcsolni a klímát és külső meleg levegőt átereszteni a rendszeresen. én néha még a belső keringetést is kapcsolom, mert a hőcserélő egy jó ideig még hideg és azt vettem észre, hogy belső keringetésnél még jó darabig adja a hideget.


Igazabol nem tudom mennyire lehet dzsuvas a venti mert az auto kozel 1 eve van nalam es meg mindenre nekem sem volt idom. Bogaras ember vagyok, pl nyugtat ha tudom a klima sem kerulte el a figyelmem, nem beszelve az egeszsegre karos hatasairol ha elhanyagolodik. Elozo tulaja mindent megadott az autonak, efelol semmi ketsegem, viszont 100% sem ideje sem turelme nem volt szetszedni, csak azert h megtisztitsa a venti meg a hocserelo reszeit. Ami engem illet, mindig MANN szuroket kapott es kap az auto, mindig kiszaritom a klimat hasznalat utan stb stb...szoval ezekre a dolgokra figyelek. 3 napja ugy alszom el, h minden masodik gondolatom az, h a klimat ki kene tisztitani egeszen
Nos ezert is lenne szuksegem egy csinald magad-ra vagy legalabb 1 pontos kepre, ahol meg tudnam nezni mit es hogyan csinaljak a legjobb eredmeny erdekeben.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. március 30. szerda, 13:54


elgeri írta:
Reeckatee írta:
elgeri írta:

Szia

Habot sose mernék használni, sok rémhír kering

Én ózonost csináltattam anno (évente illene). Nem nagy összeg, Bp-n, akcióban 4-5e Ft-ért megcsinálják fél óra alatt + utána szellőztetés (nem kevesebb, mert az meg megint spórolós megoldás). Én ott álltam közben a kocsi közelében, szóval láttam, hogy nem sprayt, hanem a generátort dolgoztatták

A lelkemnek jót tett, de pont a szagot nem biztos, hogy el fogja tüntetni. Ugyanis ez ugyan megöli a bacikat (minden élőlényt, mert elvonja az oxigént), de maga az iszapos, lecsapódott trutyi ott marad a rendszerben... mocsárszaga továbbra is lehet.


Pont ettol tartok, h foloslegesen csinalnam az egeszet. Egyelore vettem egy sprayt es uj pollenszurot, de a lerakodott dzsuva ami aggaszt a legjobban. Amig azt le nem takaritom sztem nem fogok kielegito eredmenyt kapni.



Abszolút laikusként, de én úgy gondolom, hogy a lerakodott "iszapot" 100%-osan csak szakember által szétszereléssel / kiszereléssel lehet eltávolítani... akármint mondanak a fél szakemberek

Ha már cseréltél pollenszűrőt, akkor minél hamarabb kellene az ózonos tisztítást is megcsinálni, mert tényleg nem akkora összeg, fertőtleníteni tuti fertőtlenít, és azt csak tiszta pollenszűrővel ajánlott.


ha valóban van dzsuva a hőcserélőn, azt sajnos az ózon sem fogja eltávolítani, és mivel az fizikális cucc rajta, idővel újra telepszik rajta minden.
ha rendszeresen volt cserélve pollenszűrő, akkor nem kellene, hogy dzsuvás legyen.
viszont habbal dolgozni csak úgy érdemes, hogy konkrétan a hőcserélőre fújni, hagyni hatni, aztán deszt vízzel lemosni (spriccolóval), ami persze folyjon is le a lefolyón.
ha ez megvan utána elég évente egy ózonos kezelés, persze normális szűrőt hazsnálva és cserélve. na meg persze klímát kiszárítani használat után, ha van rá mód. pl. hosszabb táv esetén leállítás előtt már lekapcsolni a klímát és külső meleg levegőt átereszteni a rendszeresen. én néha még a belső keringetést is kapcsolom, mert a hőcserélő egy jó ideig még hideg és azt vettem észre, hogy belső keringetésnél még jó darabig adja a hideget.


Reeckatee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Reeckatee

Újonc

Elismertség: 20% (3 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. március 30. szerda, 10:02


elgeri írta:

Abszolút laikusként, de én úgy gondolom, hogy a lerakodott "iszapot" 100%-osan csak szakember által szétszereléssel / kiszereléssel lehet eltávolítani... akármint mondanak a fél szakemberek

Ha már cseréltél pollenszűrőt, akkor minél hamarabb kellene az ózonos tisztítást is megcsinálni, mert tényleg nem akkora összeg, fertőtleníteni tuti fertőtlenít, és azt csak tiszta pollenszűrővel ajánlott.


Nalam inkabb a szakember hiany okoz gondot, legalabbis helyileg. A lerakodott dzsuvat meg mindenkepp szeretnem 100%-an megtisztitani. Nem baj ha szet kell dobni az egesz cuccot, ekkora beavatkozast min. 1-2 evente meg kellene ejteni amugy is.


elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. március 30. szerda, 09:30


Reeckatee írta:
elgeri írta:

Szia

Habot sose mernék használni, sok rémhír kering

Én ózonost csináltattam anno (évente illene). Nem nagy összeg, Bp-n, akcióban 4-5e Ft-ért megcsinálják fél óra alatt + utána szellőztetés (nem kevesebb, mert az meg megint spórolós megoldás). Én ott álltam közben a kocsi közelében, szóval láttam, hogy nem sprayt, hanem a generátort dolgoztatták

A lelkemnek jót tett, de pont a szagot nem biztos, hogy el fogja tüntetni. Ugyanis ez ugyan megöli a bacikat (minden élőlényt, mert elvonja az oxigént), de maga az iszapos, lecsapódott trutyi ott marad a rendszerben... mocsárszaga továbbra is lehet.


Pont ettol tartok, h foloslegesen csinalnam az egeszet. Egyelore vettem egy sprayt es uj pollenszurot, de a lerakodott dzsuva ami aggaszt a legjobban. Amig azt le nem takaritom sztem nem fogok kielegito eredmenyt kapni.



Abszolút laikusként, de én úgy gondolom, hogy a lerakodott "iszapot" 100%-osan csak szakember által szétszereléssel / kiszereléssel lehet eltávolítani... akármint mondanak a fél szakemberek

Ha már cseréltél pollenszűrőt, akkor minél hamarabb kellene az ózonos tisztítást is megcsinálni, mert tényleg nem akkora összeg, fertőtleníteni tuti fertőtlenít, és azt csak tiszta pollenszűrővel ajánlott.

Reeckatee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Reeckatee

Újonc

Elismertség: 20% (3 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. március 30. szerda, 08:30


elgeri írta:

Szia

Habot sose mernék használni, sok rémhír kering

Én ózonost csináltattam anno (évente illene). Nem nagy összeg, Bp-n, akcióban 4-5e Ft-ért megcsinálják fél óra alatt + utána szellőztetés (nem kevesebb, mert az meg megint spórolós megoldás). Én ott álltam közben a kocsi közelében, szóval láttam, hogy nem sprayt, hanem a generátort dolgoztatták

A lelkemnek jót tett, de pont a szagot nem biztos, hogy el fogja tüntetni. Ugyanis ez ugyan megöli a bacikat (minden élőlényt, mert elvonja az oxigént), de maga az iszapos, lecsapódott trutyi ott marad a rendszerben... mocsárszaga továbbra is lehet.


Pont ettol tartok, h foloslegesen csinalnam az egeszet. Egyelore vettem egy sprayt es uj pollenszurot, de a lerakodott dzsuva ami aggaszt a legjobban. Amig azt le nem takaritom sztem nem fogok kielegito eredmenyt kapni.



elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 16:02


Reeckatee írta: E91 klima fertotleniteshez kernek segitseget. Vegig olvastam az egesz topicot, azt mar tudom h egyik eljaras sem 100% es kinek ez kinek az volt a hatasosabb. Szemelyes tapasztalatom csak a spray-el van amit keringetni kell 15p full sebesseggel, oszinten nem az igazi. Per pillanat kellemes illat van az autoban aztan 2-3 nap es az allott szag ismet elobukkan. Teljes karpit tisztitas megvolt, nem elviselhetetlenul budos csak egy BMW-tol kellemesebb, lagyabb illatot varok el. Arra gondoltam megprobalnam a habos modszert is, ehhez kernem a cartarsak segitseget. Esetleg ha van valakinek foto, robbantott rajz, barmilyen leiras vagy forras ahol megnezhetnem mely takarolemezt kell levennem a jobb eredmeny erdekeben es hova juttassam a habot, annak nagyon megkoszonnem. Koszi


Szia

Habot sose mernék használni, sok rémhír kering

Én ózonost csináltattam anno (évente illene). Nem nagy összeg, Bp-n, akcióban 4-5e Ft-ért megcsinálják fél óra alatt + utána szellőztetés (nem kevesebb, mert az meg megint spórolós megoldás). Én ott álltam közben a kocsi közelében, szóval láttam, hogy nem sprayt, hanem a generátort dolgoztatták

A lelkemnek jót tett, de pont a szagot nem biztos, hogy el fogja tüntetni. Ugyanis ez ugyan megöli a bacikat (minden élőlényt, mert elvonja az oxigént), de maga az iszapos, lecsapódott trutyi ott marad a rendszerben... mocsárszaga továbbra is lehet.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 15:27


Reeckatee írta:
Robin68 írta:
A habbal csak az a baj, hogy tud kellemetlen problémákat okozni ha véletlen jut belőle elektronikai alkatrészre is. Én az ózonos tisztítással próbálkoznék, az nem okoz kárt és nem csak a klímát de az utasteret is fertőtleníti. Ha jól tudom.....


25 ezres varoska a mienk, itt a lehetosegek nem epp korlatlanok

en is az ozonos tisztitasra szavazok. tavaly tavasszal tisztittattam ki ozonnal es azota nem jott vissza a szag.
szerintem probalkozz meg Brasso, Marosvasarhely, esetleg Szebenben, ott tuti talalsz...


Reeckatee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Reeckatee

Újonc

Elismertség: 20% (3 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 15:05


YELLOW írta:
látogass meg (ha erre jársz)
csak van a környéken, azért a 25ezer nem annyira kis város. esetleg klíma és hűtőgép szervizeket lehet megkérdezni.


Van egy jo hutos szakemberem viszont fertotlenitessel, tisztitassal nem foglalkozik.
Szervizekkel meg az a szitu, h nem fogok X osszeget kicsengetni h ott is csak egy sprayt tegyenek az ules moge es gyakorlatilag ugyanazt csinaljak mint en otthon, viszont joval dragabban
Amugy is szeretek matatni az autoval, szivesen megcsinalom de addig nem akarok nekifogni amig nem tiszta a kep.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 15:00


Reeckatee írta:
Robin68 írta:
A habbal csak az a baj, hogy tud kellemetlen problémákat okozni ha véletlen jut belőle elektronikai alkatrészre is. Én az ózonos tisztítással próbálkoznék, az nem okoz kárt és nem csak a klímát de az utasteret is fertőtleníti. Ha jól tudom.....


25 ezres varoska a mienk, itt a lehetosegek nem epp korlatlanok


látogass meg (ha erre jársz)
csak van a környéken, azért a 25ezer nem annyira kis város. esetleg klíma és hűtőgép szervizeket lehet megkérdezni.

Reeckatee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Reeckatee

Újonc

Elismertség: 20% (3 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 14:51


Robin68 írta:
A habbal csak az a baj, hogy tud kellemetlen problémákat okozni ha véletlen jut belőle elektronikai alkatrészre is. Én az ózonos tisztítással próbálkoznék, az nem okoz kárt és nem csak a klímát de az utasteret is fertőtleníti. Ha jól tudom.....


25 ezres varoska a mienk, itt a lehetosegek nem epp korlatlanok