YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. szeptember 20. kedd, 17:10


gyorilaszlo írta: Ma érkeztek meg az m_attila által szerzett cuccok!

- 2 Bilstein lengéscsillapító
- 2 Hátsó szilent előre
- Porvédők előre-hátra

Minden a legnagyobb rendben zajlott,az ár pedig magáért beszél! Mindenkinek ajánlom!


én meg megkérlek rá, hogy miután be lett szerelve, kérlek méresd meg mit dob a gép, hány %-os kíváncsian várom...

gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. szeptember 20. kedd, 16:41


Ma érkeztek meg az m_attila által szerzett cuccok!

- 2 Bilstein lengéscsillapító
- 2 Hátsó szilent előre
- Porvédők előre-hátra

Minden a legnagyobb rendben zajlott,az ár pedig magáért beszél! Mindenkinek ajánlom!

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. szeptember 16. péntek, 21:18


anubisz írta: Figyelj rá oda,mert ebbe bele lehet halni
nem akartam ennyire drasztikusan fogalmazni, de ja.
alattomos hiba, nekem szembesávba átpattogni volt szerencsém. kátyúsabb volt a kanyarban az út, a kocsi meg mintha váratlanul felúszna, megy amerre a lendület viszi.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. szeptember 16. péntek, 20:09


YELLOW írta: szuszogás: ami gázos teló az szuszog. vadonatúj autóban is.

korábban írtam nekem 3 műszakin is ugyanannyit mértek a telókon, mindig a jobbos 40% alatt volt. lehet a peres gumi miatt, nagy felni, ültetőrugó.

az ha lenyomod a telónál, akkor jó a teló, ha a lenyomás után, csak fel mozog. ha a fenti pontról egy picit is lemozdul, az már rossz. szóval ezt rosszul mondtátok. ugyanis ha kézi lenyomásnál még mikor vissza feljön és onnan lemozdul, akkor el lehet képzelni bukkanónál mit csinál.

egyébként meg hazai utainkon a kifelé mozgáscsillapítása hamarabb bekövetkezik, azt meg nem tudod ellenőrizni, csak akkor ha mész egy kátyúba és lefelé koppan. de ezt nehéz érzékelni.


Cáfolom! 2 hete cseréltem az összes csillapítót, és nem szuszog!
Kicsit visszamozoghat, mert más a csillapítása húzásnál ill. nyomásnál.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. szeptember 16. péntek, 20:02


szuszogás: ami gázos teló az szuszog. vadonatúj autóban is.

korábban írtam nekem 3 műszakin is ugyanannyit mértek a telókon, mindig a jobbos 40% alatt volt. lehet a peres gumi miatt, nagy felni, ültetőrugó.

az ha lenyomod a telónál, akkor jó a teló, ha a lenyomás után, csak fel mozog. ha a fenti pontról egy picit is lemozdul, az már rossz. szóval ezt rosszul mondtátok. ugyanis ha kézi lenyomásnál még mikor vissza feljön és onnan lemozdul, akkor el lehet képzelni bukkanónál mit csinál.

egyébként meg hazai utainkon a kifelé mozgáscsillapítása hamarabb bekövetkezik, azt meg nem tudod ellenőrizni, csak akkor ha mész egy kátyúba és lefelé koppan. de ezt nehéz érzékelni.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. szeptember 16. péntek, 18:20


seta írta: Sziasztok!

Buta kérdés következik: Honnan lehet tudni h kezdik megadni magukat a lengéscsillapítók, és mivan ha megadják magukat? mit visznek magukkal?

fekvőrendőröknél meg kisebb kátyúknál hallom h "szuszognak"



Figyelj rá oda,mert ebbe bele lehet halni,főleg ha elsők nem egyszerre mennek el,és az ritka. Ha csak az egyik szál el,egy vészfékezés,és becsuklik balra,vagy jobbra a kocsi,alig fogod tudni megfogni,főleg esőben. Hidd el tapasztalat, nem ezzel, a régebbi BMW vel. Úgy becsuklik az autó,életveszély,hóba,jégen meg az ilyen labilis terhelésváltás, főleg veszélyes. Amúgy ha ráfékezel és balra bebiccent,vagy jobbra,nem egyformán, akkor jobb ha cserélsz egyből. Főleg,ha hátsóval is gond van.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. szeptember 16. péntek, 18:28

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. szeptember 16. péntek, 11:35


seta írta: Honnan lehet tudni h kezdik megadni magukat a lengéscsillapítók, és mivan ha megadják magukat? mit visznek magukkal?

fekvőrendőröknél meg kisebb kátyúknál hallom h "szuszognak"
a szuszogás nem feltétlenül jelenti, hogy halottak, de már fáradtak. a mérésen megfelelőnek ítélt gátló sem biztos, hogy jó, és jót is mérhetnek rossznak.
a legegyszerűbb ellenőrzési mód, hogy lenyomod az autót, és nézed mennyit mozog: ha jó a gátló, lemegy, fel, majd vissza alaphelyzetbe. ha ennél többet mozog, már igen gyanús, hogy csereérett. menet közben egyébként rossz gátlókkal hajószerűen, himbálózva mozog a kocsi, nagyobb keresztirányú úthibák (vagy vasúti átjáró) után még libeg, huplis úton kanyarban meg-megnyikkannak a gumik, vagy el is elpattog, nő a féktáv. alapvetően kevesebbet érintkezik a gumi a talajjal, nincs ami gátolja a rugózás okozta mozgást. a gumik kagylósra kopnak (de ehhez szvsz már túl sokat is kell menni szar gátlóval), a futóműalkatrészeket több ütésszerű terhelés éri.
az, hogy gyorsan tudsz vele kanyarodni nem garancia semmire, függ az út állapotától is erősen


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. szeptember 16. péntek, 11:51


gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. szeptember 16. péntek, 10:20


seta írta: Sziasztok!

Buta kérdés következik: Honnan lehet tudni h kezdik megadni magukat a lengéscsillapítók, és mivan ha megadják magukat? mit visznek magukkal?

fekvőrendőröknél meg kisebb kátyúknál hallom h "szuszognak"


Én nemtudom... Ugye műszakin bemérés után,40% alatt nem megy át a kocsi... Nekem az elsők 36%-38%-osak... De kanyarokba semmit nem veszek észre,hogy valami nem lenne okés... Van itt a városba egy elég komoly jobbos,egyik este "kocsikázás" közbe 110 felett simán bevettem! Ha rossz lenne a lengéscsillapító,nemhiszem hogy sikerült volna!

De hát ha cserélni kell,mert nem megy át,akkor cserélni kell... :S



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. szeptember 16. péntek, 10:23

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. szeptember 16. péntek, 10:11


Sziasztok!

Buta kérdés következik: Honnan lehet tudni h kezdik megadni magukat a lengéscsillapítók, és mivan ha megadják magukat? mit visznek magukkal?

fekvőrendőröknél meg kisebb kátyúknál hallom h "szuszognak"

gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. szeptember 16. péntek, 10:09


Hali!

Műszaki előtt kénytelen voltam kicserélni az első lengéscsillapítókat is... m_attilától kértem árajánlatot és meg is rendeltem tőle!

Minden a legnagyobb rendben zajlott,mindenkinek ajánlom! Kedden érkezik meg a cucc ha minden igaz!

-2 Bilstein lengéscsillapító
-Első lengéscsillapító hátsó szilentek
-Porvédők előre-hátra



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. szeptember 07. szerda, 19:36


sarolta írta: Sziasztok!

Ha valaki tud okosat mondani,azt megköszönöm.
A jobb eleje rossz úton kopog, kicsit jobbra húz,hirtelen fékezésnél kicsit beremeg,az összes első szilent ki van cserélve,a lengéscsillapítók szintén,kb.3 hónaposak Monroe és 44%-k,sztem.az is kicsit kevés)a fékbetétek szintén újak.Mi lehet a baj?Nem lóg semmi.


az, hogy 44%-ra mérték ne lepődj meg, ez nem feltétlen baj. a vaci új is 50-70% körüli mikor mérik.
amit leírtál, rögtön első lengőkaron lévő szilentblokra gondoltam, hogy rossz. de azt írod cserélve volt.
illetve ami E36-nál elő szokott fordulni főleg, hogy a fékmunkahenger berohad, vagy feszül. havernak olyan szép válla volt a hengernek, hogy rossz volt nézni. hasonló jelenséggel járt. fékbetét ki, munkahengernél gumigyűrű ki, oszt meg kell nézni.



sarolta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1993

státusz sarolta

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2011. szeptember 07. szerda, 18:35


Sziasztok!

Ha valaki tud okosat mondani,azt megköszönöm.
A jobb eleje rossz úton kopog, kicsit jobbra húz,hirtelen fékezésnél kicsit beremeg,az összes első szilent ki van cserélve,a lengéscsillapítók szintén,kb.3 hónaposak Monroe és 44%-k,sztem.az is kicsit kevés)a fékbetétek szintén újak.Mi lehet a baj?Nem lóg semmi.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. július 28. csütörtök, 19:53


Szia

csereszavatos, de nem ugyanaz

nickname írta: Kérdés

Az m packet futóműnél a lengés csillapító, ugyanaz mint a normál futóművel szerelt típusnál ?




nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2011. július 28. csütörtök, 19:49


Kérdés

Az m packet futóműnél a lengés csillapító, ugyanaz mint a normál futóművel szerelt típusnál ?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 04. hétfő, 17:40


gyorilaszlo írta:
anubisz írta:
gyorilaszlo írta:
anubisz írta:
gyorilaszlo írta: Sziasztok!

Segítséget kérnék... Szeretném az első futóművet helyre hozni,de nemtudom hogy mivel kezdjem,vagy mit cseréljek ki! Olvasgattam 1-2 dolgot,de nem vagyok tisztában vele! A stab. rudak ki lettek cserélve szeptemberbe,mikor megvettem a kocsit... Viszont,amikor rosszabb úton megyek kopog kicsit a jobb eleje... A hátuljával úgy érzem nincs baj! Esetleg ha valaki Orosházán tud olyan helyet,ahol jól dolgoznak,jó áron akkor írjon legyenszíves!


Hát meg kel emelni és megnézegetni ott elől mindent,megmozgatni mi kotyog.Nekem mikor kotyogott lengőkar csere lett a vége. Sok minden nem lehet,van egy pár szilen elől,valamelyik ki van kopva, meg ki kellene mérni a lengéscsillapítókat. Jól kezdted te is, látom van mit költeni rá. Szerelő tudni fogja,mit kel megmozgatni,meg rázogatni elől.


Hát akkor lehet,hogy a legegyszerűbb megoldást választom... Oda viszem,ahol a stab. rudakat cseréltettem ki... Elég szépen dolgoztak! Unix van mellette,onnan megrendelem a cuccokat hozzá ami kell... De persze előtte megrendelem a BMW Fanatics tagsági kártyám is...


Hát a legegyszerűbb, főleg, hogy közel van az Unix.Mert ugye meg kel emelni és alul látni,mi van szétkopva,lógni kel a kerekeknek,mikor ott mozgatja,rángatja. Nem szoktak vészes dolgok lenni,csak ha lengőkar,ugye azt érdemes párba cserélni,mert kitudja meddig bírja a másik,vagy ha csillapító, de kormánymű a legkeményebb, de nem hiszem azzal van neked a gond,mert akkor nem bírnád egyenesbe tartani az autót.
Nekem mikor elszállt, mentem a pályán,és egyszerűen nem tudtam egyenesen menni,folyton korrigálni kellett a kormánnyal.


Az jó lehetett akkor... :S Szerencsére én ilyesmit nem tapasztaltam még! A kormányzásnál annyit vettem észre,hogy amikor 50 feletti tempónál fékezek egy nagyobbat akkor egy picit jobbra beránt egy pillanatra a kormány! Az fékbeállítás,vagy futómű hiba lehet? Futóművesnél voltam,ő beállította normálisan de előtte-utána is csinálta...


Le kel venni a féknyergeket elől,és teljesen megpucolni,dugókat megnézni,lehet valamelyik tiszta rozsda és nem jár már simán. Ez nagy valószínűséggel fék probléma.
Nekem új dugattyút kellett vennem bele, olyan szar volt az egyik.