Striker
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Striker

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2013. november 10. vasárnap, 13:32


Sziasztok
Van valakinek tapasztalata Vogtland márkájú állítható futóműről?
Ez nem az a 60-70 ezer forintos kategóri sztem !
http://shop.vdf-springs.com/in...23504.html

státusz wanted

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. november 06. szerda, 18:51


Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy a barátomnak van egy E46 touring-ja, és azt szeretné, mással ellentétben , hogy magasabban legyen a segge, de még nem akar állítható futóművet venni, hátha van más lehetőség is!
Van rugóhatároló gumi ,de állítólag az nem olyan jó!
Vagy lehet-e emelő pogácsát betenni?egyáltalán létezik-e,valaki csinált-e már hasonlót, emelte meg valahogyan a hátulját?
A válaszokat előre is köszönöm.


nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. október 18. péntek, 18:41


Üdv

Meg tudná nekem mondani nekem valaki hogy a SACHS és a GYÁRI lecsillapító M-TECHNIK és SPORT "POOR ROAD" lengés csillapítóknál mi a méret különbség vagy egyáltalán a szerkezeti különbség

Cikk számok

SACHS
290 949 - 290 947

GYÁRI
31 31 2 282 459 - 31 30 6 757 043



si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2013. szeptember 28. szombat, 22:03


nickname írta: Na pénteken bekerült a BILSTEIN helyére a gyári lengés csillapító " KOMFORTBAN ÉG ÉS FÖLD A KÜLÖNBSÉG !!! "

Na és persze nem ugy néz ki mint egy CITROEN BX szerviz állásba



bilstein b4 volt? autód van ültetve? milyen rugókkal?

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. szeptember 28. szombat, 19:50


Na pénteken bekerült a BILSTEIN helyére a gyári lengés csillapító " KOMFORTBAN ÉG ÉS FÖLD A KÜLÖNBSÉG !!! "

Na és persze nem ugy néz ki mint egy CITROEN BX szerviz állásba



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 28. szombat, 19:54

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 19:33


téma volt itt ez a rugó zsugorítás.
hát említettem függetlenül több embernek. akiknek vasas szakmájuk is van, anyagmérnökök, meg nem hülyék nah.
a lényeg, hogy egyöntetűen azt mondták, hogy oké, de ahol melegítik, ott meglágyul, kiég belőle a szén, elgyengül. akár az autók kasztnizásánál, ahol hegesztik, ott úgyis rohadni fog.
remélem Dávidnak nem menet közben fog eltörni.

virigabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz virigabi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2013. szeptember 06. péntek, 21:59


szotakdavid írta:
anubisz írta:
csatis1 írta:
anubisz írta:
virigabi írta: Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???


Ajjaj. Előre is bocsánat mindenkitől. Na az ilyen szerelésekkel van a gond. Aztán vegyél meg egy ilyen kocsit. Hogy akarsz egész futóművet szerelni, mikor a kárpitot se tudod egyedül kivenni. Gondolom egy csavar nyomaték értékét se tudod, stb... sorolhatnám.

Amúgy gondolom a toronyhoz hozzá kel férni.
Ajánlom az általam feltöltött szerelési útmutatót, a linkre kattintva le tudod tölteni.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

330-1 nél kezdődik ami téged érdekel.


Mi a jobb?
Elviszed egy jó nevű futóműves műhelybe (konkrétan Kárászynál történt velem), és +10000Ft-ot elkérnek a hátsó lengéscsillapító javításért, mert idézem: "... alig bírtuk kiszedni a kárpitot... 2 órát genyóztunk vele...".
Vagy valaki aki otthon áll neki az egyébként nem atomfizikusi munkának és kókányolás helyett inkább megkérdezni, mert nem akarja szétb@szni a kocsiját.



Látod, de te se álltál otthon szétszedni, pedig azért gondolom van fogalmad, hol kel kezdeni, nem mint a kérdezőnek.


Igen Csatis nem otthon szerelt lengéscsillapítót,hanem valahol Dunaföldvár közelében


Köszi mindenkinek aki hozzászólt, egyébként megoldottam, kicseréltem.
Itthon.
És legközelebb, ha ilyen lesz, sem fogom elvinni sehova. Tényleg nem kell hozzá nagy tudomány. Csak azért mertem megkérdezni, mert először furcsának találtam, hogy szinte az egész csomagteret le kell hozzá bontani.
Egyébként meg nem hiszem, hogy bárkinek is mesekönyv helyett szerelési útmutatókat olvastak volna kiskorában, hogy a hasonló dolgokra egyből tudja a megoldást...


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. szeptember 06. péntek, 21:03


anubisz írta:
csatis1 írta:
anubisz írta:
virigabi írta: Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???


Ajjaj. Előre is bocsánat mindenkitől. Na az ilyen szerelésekkel van a gond. Aztán vegyél meg egy ilyen kocsit. Hogy akarsz egész futóművet szerelni, mikor a kárpitot se tudod egyedül kivenni. Gondolom egy csavar nyomaték értékét se tudod, stb... sorolhatnám.

Amúgy gondolom a toronyhoz hozzá kel férni.
Ajánlom az általam feltöltött szerelési útmutatót, a linkre kattintva le tudod tölteni.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

330-1 nél kezdődik ami téged érdekel.


Mi a jobb?
Elviszed egy jó nevű futóműves műhelybe (konkrétan Kárászynál történt velem), és +10000Ft-ot elkérnek a hátsó lengéscsillapító javításért, mert idézem: "... alig bírtuk kiszedni a kárpitot... 2 órát genyóztunk vele...".
Vagy valaki aki otthon áll neki az egyébként nem atomfizikusi munkának és kókányolás helyett inkább megkérdezni, mert nem akarja szétb@szni a kocsiját.



Látod, de te se álltál otthon szétszedni, pedig azért gondolom van fogalmad, hol kel kezdeni, nem mint a kérdezőnek.


Igen Csatis nem otthon szerelt lengéscsillapítót,hanem valahol Dunaföldvár közelében

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. szeptember 06. péntek, 17:59


Robin68 írta:
anubisz írta:
csatis1 írta:
anubisz írta:
virigabi írta: Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???


Ajjaj. Előre is bocsánat mindenkitől. Na az ilyen szerelésekkel van a gond. Aztán vegyél meg egy ilyen kocsit. Hogy akarsz egész futóművet szerelni, mikor a kárpitot se tudod egyedül kivenni. Gondolom egy csavar nyomaték értékét se tudod, stb... sorolhatnám.

Amúgy gondolom a toronyhoz hozzá kel férni.
Ajánlom az általam feltöltött szerelési útmutatót, a linkre kattintva le tudod tölteni.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

330-1 nél kezdődik ami téged érdekel.


Mi a jobb?
Elviszed egy jó nevű futóműves műhelybe (konkrétan Kárászynál történt velem), és +10000Ft-ot elkérnek a hátsó lengéscsillapító javításért, mert idézem: "... alig bírtuk kiszedni a kárpitot... 2 órát genyóztunk vele...".
Vagy valaki aki otthon áll neki az egyébként nem atomfizikusi munkának és kókányolás helyett inkább megkérdezni, mert nem akarja szétb@szni a kocsiját.



Látod, de te se álltál otthon szétszedni, pedig azért gondolom van fogalmad, hol kel kezdeni, nem mint a kérdezőnek.


Magát a lengéscsillapítót nem egy nagy művészet kicserélni, de ajánlanám a felső szilentet is egyben cserélni vele. Saját tapasztalat.... az egyik szét volt már szinte szakadva és semmi nem utalt rá, hogy kuka... . Nem egy drámai összeg (SACHS: 3400Ft/db a Bárdinál), én is most cseréltem és még a kereket sem kell leszedni ha aknára tud állni valaki, csak megemelni az autót. A két csillapítót ki lehet cserélni kényelmesen 1 óra alatt kávéval, cigivel... . És igen, a kárpitot részben le kell bontani, hogy hozzá lehessen férni a csavarokhoz. Felül 17-es anya tartja a gátlót, 2db 13-as a szilentet. Felül a gátlót ellen kell fogni akár egy fogóval, hogy ki lehessen lazítani az anyát mert különben elforog. Alul nekem 18-as csavarfejjel van a csavar ami rögztiti a gátlót.
Gondolom erre volt kíváncsi a kérdező......
És most jöhetnek a "azt nem úgy kell" okosságok.....


Tőlem biztos nem, én még nem szereltem ki. Inkább fizetek pár ezret érte, mint beszakadjon valami csavar, aztán szívok egy félig szétbontott hátsóval. Már szívtam meg így.

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2013. szeptember 06. péntek, 17:55


anubisz írta:
csatis1 írta:
anubisz írta:
virigabi írta: Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???


Ajjaj. Előre is bocsánat mindenkitől. Na az ilyen szerelésekkel van a gond. Aztán vegyél meg egy ilyen kocsit. Hogy akarsz egész futóművet szerelni, mikor a kárpitot se tudod egyedül kivenni. Gondolom egy csavar nyomaték értékét se tudod, stb... sorolhatnám.

Amúgy gondolom a toronyhoz hozzá kel férni.
Ajánlom az általam feltöltött szerelési útmutatót, a linkre kattintva le tudod tölteni.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

330-1 nél kezdődik ami téged érdekel.


Mi a jobb?
Elviszed egy jó nevű futóműves műhelybe (konkrétan Kárászynál történt velem), és +10000Ft-ot elkérnek a hátsó lengéscsillapító javításért, mert idézem: "... alig bírtuk kiszedni a kárpitot... 2 órát genyóztunk vele...".
Vagy valaki aki otthon áll neki az egyébként nem atomfizikusi munkának és kókányolás helyett inkább megkérdezni, mert nem akarja szétb@szni a kocsiját.



Látod, de te se álltál otthon szétszedni, pedig azért gondolom van fogalmad, hol kel kezdeni, nem mint a kérdezőnek.


Magát a lengéscsillapítót nem egy nagy művészet kicserélni, de ajánlanám a felső szilentet is egyben cserélni vele. Saját tapasztalat.... az egyik szét volt már szinte szakadva és semmi nem utalt rá, hogy kuka... . Nem egy drámai összeg (SACHS: 3400Ft/db a Bárdinál), én is most cseréltem és még a kereket sem kell leszedni ha aknára tud állni valaki, csak megemelni az autót. A két csillapítót ki lehet cserélni kényelmesen 1 óra alatt kávéval, cigivel... . És igen, a kárpitot részben le kell bontani, hogy hozzá lehessen férni a csavarokhoz. Felül 17-es anya tartja a gátlót, 2db 13-as a szilentet. Felül a gátlót ellen kell fogni akár egy fogóval, hogy ki lehessen lazítani az anyát mert különben elforog. Alul nekem 18-as csavarfejjel van a csavar ami rögztiti a gátlót.
Gondolom erre volt kíváncsi a kérdező......
És most jöhetnek a "azt nem úgy kell" okosságok.....


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. szeptember 06. péntek, 17:22


csatis1 írta:
anubisz írta:
virigabi írta: Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???


Ajjaj. Előre is bocsánat mindenkitől. Na az ilyen szerelésekkel van a gond. Aztán vegyél meg egy ilyen kocsit. Hogy akarsz egész futóművet szerelni, mikor a kárpitot se tudod egyedül kivenni. Gondolom egy csavar nyomaték értékét se tudod, stb... sorolhatnám.

Amúgy gondolom a toronyhoz hozzá kel férni.
Ajánlom az általam feltöltött szerelési útmutatót, a linkre kattintva le tudod tölteni.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

330-1 nél kezdődik ami téged érdekel.


Mi a jobb?
Elviszed egy jó nevű futóműves műhelybe (konkrétan Kárászynál történt velem), és +10000Ft-ot elkérnek a hátsó lengéscsillapító javításért, mert idézem: "... alig bírtuk kiszedni a kárpitot... 2 órát genyóztunk vele...".
Vagy valaki aki otthon áll neki az egyébként nem atomfizikusi munkának és kókányolás helyett inkább megkérdezni, mert nem akarja szétb@szni a kocsiját.



Látod, de te se álltál otthon szétszedni, pedig azért gondolom van fogalmad, hol kel kezdeni, nem mint a kérdezőnek.

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2013. szeptember 06. péntek, 13:45


anubisz írta:
virigabi írta: Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???


Ajjaj. Előre is bocsánat mindenkitől. Na az ilyen szerelésekkel van a gond. Aztán vegyél meg egy ilyen kocsit. Hogy akarsz egész futóművet szerelni, mikor a kárpitot se tudod egyedül kivenni. Gondolom egy csavar nyomaték értékét se tudod, stb... sorolhatnám.

Amúgy gondolom a toronyhoz hozzá kel férni.
Ajánlom az általam feltöltött szerelési útmutatót, a linkre kattintva le tudod tölteni.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

330-1 nél kezdődik ami téged érdekel.


Mi a jobb?
Elviszed egy jó nevű futóműves műhelybe (konkrétan Kárászynál történt velem), és +10000Ft-ot elkérnek a hátsó lengéscsillapító javításért, mert idézem: "... alig bírtuk kiszedni a kárpitot... 2 órát genyóztunk vele...".
Vagy valaki aki otthon áll neki az egyébként nem atomfizikusi munkának és kókányolás helyett inkább megkérdezni, mert nem akarja szétb@szni a kocsiját.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 06. péntek, 13:45

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. szeptember 06. péntek, 05:59


virigabi írta: Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???


Ajjaj. Előre is bocsánat mindenkitől. Na az ilyen szerelésekkel van a gond. Aztán vegyél meg egy ilyen kocsit. Hogy akarsz egész futóművet szerelni, mikor a kárpitot se tudod egyedül kivenni. Gondolom egy csavar nyomaték értékét se tudod, stb... sorolhatnám.

Amúgy gondolom a toronyhoz hozzá kel férni.
Ajánlom az általam feltöltött szerelési útmutatót, a linkre kattintva le tudod tölteni.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

330-1 nél kezdődik ami téged érdekel.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 06. péntek, 06:06

virigabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz virigabi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2013. szeptember 06. péntek, 00:03


Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2013. augusztus 30. péntek, 22:57


YELLOW írta:
b_imi írta:

Szerintem te nem érted a lényeget. A lengéscsillapító nem hidraulika munkahenger! A lengés csillapítására szolgál. A hatásfoka függ a benne lévő olaj mennyiségétől (és még sok más tényezőtől), de ez nem befolyásolja az autó magasságát.


erre utalok én is. csak szélsőséges esetet akartam vázolni, hogy mikor befolyásolhatná, de akkor annak milyen jelei lennének.

a lényeg, ai a lényeg, hogy az autó magasségét a rugó határozza meg. a gátló csak akkor tudja, ha a rugótartó tányér más pozícióban van. lásd pl KW variante, ott idézőjelben a tányért állítod, mert ugye a rugón sem lehet rövidíteni a nulláig. mert akkor már nem rugó
de ha nickname lemérte volna, hogy a tányér egyforma helyen van.e, akkor lennénk előbbre.

viszont ha ugyanott van a rutartó tányér, akkor nem tudom mitől magasabb. (mert ugye az olajnyomásos téma nem következhet be, ezt akartam magyarázni, mert azt észre venné, akkor hogy nem csillapít, csak pattog az autó)