YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. december 11. csütörtök, 07:44


anubisz írta:
lantika írta: Ma sikeresen kicsereltem az elsö lengescsillapitokat. Mindössze 6 ora alatt vegeztem,mert termeszetesen a kerekagy összehuzo csavar,ami fogja a lengescsillapitot alul eltört. Mind a kettö oldalon leszakadt a feje . Meyle lengescsillapito ment bele,toronycsapäggyal,kutyacsonttal. Az utobbiak is a Meyle cegtöl szärmaznak.



fasza. Ez szintén BMW gyári betegség !!! Nekem a BMW szervizbe mikor cserélték ugyan így le volt törve a feje (nem ott tört le ) gondolom meg adta magát és levált a 6 lapos fej része. Aranyos !!! A csavar 2 vége sehol nem lóg ki, rá se lehetett hegeszteni.
Gondolhatod mit szophattak. Aki ilyet cserél, érdemes bekenni előtte berágódás gátló menet pasztával !!! Akkor talán meglazul majd ha kell, és nem szakad ketté.


illetve szerelés előtt sem árt egy kis csavarlazító... soha nem árt. nagyon kevesen használnak...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. december 11. csütörtök, 01:49


lantika írta: Ma sikeresen kicsereltem az elsö lengescsillapitokat. Mindössze 6 ora alatt vegeztem,mert termeszetesen a kerekagy összehuzo csavar,ami fogja a lengescsillapitot alul eltört. Mind a kettö oldalon leszakadt a feje . Meyle lengescsillapito ment bele,toronycsapäggyal,kutyacsonttal. Az utobbiak is a Meyle cegtöl szärmaznak.





fasza. Ez szintén BMW gyári betegség !!! Nekem a BMW szervizbe mikor cserélték ugyan így le volt törve a feje (nem ott tört le ) gondolom meg adta magát és levált a 6 lapos fej része. Aranyos !!! A csavar 2 vége sehol nem lóg ki, rá se lehetett hegeszteni.
Gondolhatod mit szophattak. Aki ilyet cserél, érdemes bekenni előtte berágódás gátló menet pasztával !!! Akkor talán meglazul majd ha kell, és nem szakad ketté.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2014. december 10. szerda, 18:49


Ma sikeresen kicsereltem az elsö lengescsillapitokat. Mindössze 6 ora alatt vegeztem,mert termeszetesen a kerekagy összehuzo csavar,ami fogja a lengescsillapitot alul eltört. Mind a kettö oldalon leszakadt a feje . Meyle lengescsillapito ment bele,toronycsapäggyal,kutyacsonttal. Az utobbiak is a Meyle cegtöl szärmaznak.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. december 10. szerda, 18:51

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szicsu

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2014. november 21. péntek, 16:12


b_imi írta:
Thomasito írta: Most cseréltem lengéscsillapítókat (első-hátsó), leírom a tapasztalataimat.
eddig nagy kedvencem volt a Bilstein és most is azt vettem. Aki nagy rajongója a márkának most ne is olvassa tovább!
Két hét után kiszedettem és visszavittem (B4), mert nyekeregtek mint egy lovaskocsi. Terhelés alatt száraz időben még csak nagyon halkan hallatszott, esőben viszont már üresen is. Becseréltem őket inkább Sachs-ra még ha rá is kellett fizetni, mert nem ígérték, hogy a következő páros nem fogja ugyan azt csinálni. A boltos srác is panaszkodott a Bilsteinre, hogy az utóbbi években nem ugyan azt a minőséget hozzák mint régen. A Monroe is ugyan ez, sok embertől lehet hallani, meg itt fórumon is lehet olvasni, hogy nem százasok. Nagy a szórás, sok a selejtes közöttük.

Aki Sachsot akar venni annak egy kis segítség: két féle van általában, az egyik az Advantage a másik a Supertouring. Az Advantage a drágább, ez kicsit keményebb-sportosabb. A Supertouring picivel lágyabb, kényelmesebb. Persze nem óriási a különbség, de azért lehet érezni. Én városba, magyar utakra, 17" vagy nagyobb felnikhez inkább a Supertouringot javaslom, mivel komfortosabb. De ízlések és pofonok.


Sachs-ből ez a kínálat. M Tech és normál futómű. A Standard szett 70E

Én kb fél éve raktam hátra Bilsteint,de eddig semmi bajom velük...Kopp,kopp!


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. november 21. péntek, 14:01


Thomasito írta: Most cseréltem lengéscsillapítókat (első-hátsó), leírom a tapasztalataimat.
eddig nagy kedvencem volt a Bilstein és most is azt vettem. Aki nagy rajongója a márkának most ne is olvassa tovább!
Két hét után kiszedettem és visszavittem (B4), mert nyekeregtek mint egy lovaskocsi. Terhelés alatt száraz időben még csak nagyon halkan hallatszott, esőben viszont már üresen is. Becseréltem őket inkább Sachs-ra még ha rá is kellett fizetni, mert nem ígérték, hogy a következő páros nem fogja ugyan azt csinálni. A boltos srác is panaszkodott a Bilsteinre, hogy az utóbbi években nem ugyan azt a minőséget hozzák mint régen. A Monroe is ugyan ez, sok embertől lehet hallani, meg itt fórumon is lehet olvasni, hogy nem százasok. Nagy a szórás, sok a selejtes közöttük.

Aki Sachsot akar venni annak egy kis segítség: két féle van általában, az egyik az Advantage a másik a Supertouring. Az Advantage a drágább, ez kicsit keményebb-sportosabb. A Supertouring picivel lágyabb, kényelmesebb. Persze nem óriási a különbség, de azért lehet érezni. Én városba, magyar utakra, 17" vagy nagyobb felnikhez inkább a Supertouringot javaslom, mivel komfortosabb. De ízlések és pofonok.


Sachs-ből ez a kínálat. M Tech és normál futómű. A Standard szett 70E


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2014. november 21. péntek, 09:35


Thomasito írta: Most cseréltem lengéscsillapítókat (első-hátsó), leírom a tapasztalataimat.
eddig nagy kedvencem volt a Bilstein és most is azt vettem. Aki nagy rajongója a márkának most ne is olvassa tovább!
Két hét után kiszedettem és visszavittem (B4), mert nyekeregtek mint egy lovaskocsi. Terhelés alatt száraz időben még csak nagyon halkan hallatszott, esőben viszont már üresen is. Becseréltem őket inkább Sachs-ra még ha rá is kellett fizetni, mert nem ígérték, hogy a következő páros nem fogja ugyan azt csinálni. A boltos srác is panaszkodott a Bilsteinre, hogy az utóbbi években nem ugyan azt a minőséget hozzák mint régen. A Monroe is ugyan ez, sok embertől lehet hallani, meg itt fórumon is lehet olvasni, hogy nem százasok. Nagy a szórás, sok a selejtes közöttük.

Aki Sachsot akar venni annak egy kis segítség: két féle van általában, az egyik az Advantage a másik a Supertouring. Az Advantage a drágább, ez kicsit keményebb-sportosabb. A Supertouring picivel lágyabb, kényelmesebb. Persze nem óriási a különbség, de azért lehet érezni. Én városba, magyar utakra, 17" vagy nagyobb felnikhez inkább a Supertouringot javaslom, mivel komfortosabb. De ízlések és pofonok.


Szia!

Én nemrég Monroe Reflex telókat tettem be hátra, ahogy néztük kb. a gyáriakat cserélhettem most le! A keményebbik verziót választottam, eddig nagyon jó, főleg a régiek után. Majd ha esetleg lesz vele valami gebasz írok róla...

Üdv.: Pocses

Thomasito
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Thomasito

Újonc

Elismertség: 20% (5 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2014. november 20. csütörtök, 21:13


Most cseréltem lengéscsillapítókat (első-hátsó), leírom a tapasztalataimat.
eddig nagy kedvencem volt a Bilstein és most is azt vettem. Aki nagy rajongója a márkának most ne is olvassa tovább!
Két hét után kiszedettem és visszavittem (B4), mert nyekeregtek mint egy lovaskocsi. Terhelés alatt száraz időben még csak nagyon halkan hallatszott, esőben viszont már üresen is. Becseréltem őket inkább Sachs-ra még ha rá is kellett fizetni, mert nem ígérték, hogy a következő páros nem fogja ugyan azt csinálni. A boltos srác is panaszkodott a Bilsteinre, hogy az utóbbi években nem ugyan azt a minőséget hozzák mint régen. A Monroe is ugyan ez, sok embertől lehet hallani, meg itt fórumon is lehet olvasni, hogy nem százasok. Nagy a szórás, sok a selejtes közöttük.

Aki Sachsot akar venni annak egy kis segítség: két féle van általában, az egyik az Advantage a másik a Supertouring. Az Advantage a drágább, ez kicsit keményebb-sportosabb. A Supertouring picivel lágyabb, kényelmesebb. Persze nem óriási a különbség, de azért lehet érezni. Én városba, magyar utakra, 17" vagy nagyobb felnikhez inkább a Supertouringot javaslom, mivel komfortosabb. De ízlések és pofonok.


solyom76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz solyom76

Fórumlakó

Elismertség: 7% (15 pont) | Hozzászólások: 201

Elküldve: 2014. október 04. szombat, 18:53


Szeretném megkezdeni a felkészülést az autóm csinosításához...
a kérdésem az lenne,hogy a tapasztalatok szerint milyen állítható lengéscsillapítókat vegyek? Gondolok itt az állítási lehetőségekre.
R17 225/45 gumikkal szerelt felnim van.
természetesen le szeretném rakni rendesen ahogy kell.
Köszi.

kalmaristi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz kalmaristi

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. augusztus 20. szerda, 15:11


Tib írta:
kalmaristi írta:
Tib írta: Sziasztok, nekem is nyikorgást lehet hallani jobb előről, amikor egy kiálló útburkolati hibán megyek keresztül, de csak lehúzott ablaknál hallatszik. Ha valakinek megszületik rá a megoldás, vagy ötlete van legyen szíves írja már meg.
U.i.: Lengéscsillapító fáradása okozhat ilyen hangot?

Szia!
Nem oly rég még off autóm volt nem ilyen premium
azzal jártam ugy már ki akartam cserélni a fél autót mikor 1 klubtársam tanácsolta csak a kutyacsontot cseréljem És megszünt a nyekergés ropogás miegymás
Talán


Szia, köszi az ötletet, de melyik a "kutyacsont"?

Elöl a lengéscsillapitót köti össze a stab. rúddal kb 25 centis pálca kis gömbcsuklóval a végén!


státusz Tib

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2014. augusztus 20. szerda, 08:08


kalmaristi írta:
Tib írta: Sziasztok, nekem is nyikorgást lehet hallani jobb előről, amikor egy kiálló útburkolati hibán megyek keresztül, de csak lehúzott ablaknál hallatszik. Ha valakinek megszületik rá a megoldás, vagy ötlete van legyen szíves írja már meg.
U.i.: Lengéscsillapító fáradása okozhat ilyen hangot?

Szia!
Nem oly rég még off autóm volt nem ilyen premium
azzal jártam ugy már ki akartam cserélni a fél autót mikor 1 klubtársam tanácsolta csak a kutyacsontot cseréljem És megszünt a nyekergés ropogás miegymás
Talán


Szia, köszi az ötletet, de melyik a "kutyacsont"?

kalmaristi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz kalmaristi

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. augusztus 16. szombat, 17:03


Tib írta: Sziasztok, nekem is nyikorgást lehet hallani jobb előről, amikor egy kiálló útburkolati hibán megyek keresztül, de csak lehúzott ablaknál hallatszik. Ha valakinek megszületik rá a megoldás, vagy ötlete van legyen szíves írja már meg.
U.i.: Lengéscsillapító fáradása okozhat ilyen hangot?

Szia!
Nem oly rég még off autóm volt nem ilyen premium
azzal jártam ugy már ki akartam cserélni a fél autót mikor 1 klubtársam tanácsolta csak a kutyacsontot cseréljem És megszünt a nyekergés ropogás miegymás
Talán

státusz Tib

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2014. augusztus 16. szombat, 10:30


Sziasztok, nekem is nyikorgást lehet hallani jobb előről, amikor egy kiálló útburkolati hibán megyek keresztül, de csak lehúzott ablaknál hallatszik. Ha valakinek megszületik rá a megoldás, vagy ötlete van legyen szíves írja már meg.
U.i.: Lengéscsillapító fáradása okozhat ilyen hangot?

dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2014. július 04. péntek, 11:59


laleeboy írta:
dbtibi írta: Ez már a második zsír új teleszkóp a kocsiban, mindkettő sz*r lenne vagy lett volna (mert gondolom az a teleszkópban van benne, nem kell cserélni amikor teleszkópot cserélsz ?!



Akkor pedig nem a csillapító nyikorog




azzal van összefüggésben, mert ha kikötöttük a csillapítót akkor megszűnt a nyekergés

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2014. július 04. péntek, 11:57


dbtibi írta: Ez már a második zsír új teleszkóp a kocsiban, mindkettő sz*r lenne vagy lett volna (mert gondolom az a teleszkópban van benne, nem kell cserélni amikor teleszkópot cserélsz ?!




Akkor pedig nem a csillapító nyikorog




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. július 04. péntek, 11:58

dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2014. július 04. péntek, 11:08


laleeboy írta:
dbtibi írta:
laleeboy írta:
dbtibi írta:
laleeboy írta:
andree írta:
dbtibi írta:
laleeboy írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
cseréltem mind a négy teleszkópot a kocsiban (Sachs-ra) ezután, a jobb hátsóm esőben elkezdett nyekeregni minden döccenőnél (viccen kívül, olyan hangja van mint egy lúdnak). Egyeztettem a beszállítóval, adott egy másik teleszkópot gariba (ki is cseréltettem). Ma reggel jövök, esik az eső a jobb hátulja megint nyekereg

Szerelőm szerint már csak a toronycsapágy felső szilentjének lehet baja, találkozott már valaki ilyen problémával ?



Ha ez tönkremegy akkor általában a közepéből szakad ki a hüvely és akkor inkább kopog az úthibákon és nem nyöszörög.

Ha nyikorgás van akkor inkább a rugó alatti és feletti gumialátét szokta ezt a hangot adni, főleg ha meg volt bontva amíg újra meg nem találja a helyét, én azt nézném meg először.



Köszi az észrevételt ,
de amikor ideiglenes kiiktattuk az alsó csavar(ok) kivételével a lengéscsillapítót, és úgy mozgattuk a kocsit fel és le, akkor nem adott ki semmilyen hangot, ezért mondja a szerelőm, hogy csak a teleszkóppal vagy valamelyik hozzá csatlakozó alkatrésszel lehet összeköttetésben a nyekergés ami csak esőben jön elő.


Szia,
Nekem is csinálja, a felütődés gátló nyikorog ahogy csúszkál a telószáron. Azért tudom mert az előző gazdájánál is ez nyikorgott akivel cseréltem a telókat. Cseréltetek porvédőt és felütődés gátlót?


A porvédő és a felütődésgátló nem csúszkál a száron, max először az összerakás után felmegy a toronyszilentig és ott is marad, ugyanis az a szivacsos rész megtartja fent.

Ha most megemeled biztos hogy fent lesz a gátló végénél.


...akkor várok további ötleteket, hogy hova mehet be víz (mert csak esőben csinálja és utána, aztán gondolom kiszárad a víz) és nyekereg tőle a lengéscsillapítóval kapcsolatosan bármi ...


Attól még lehet a toronyszilent (bár nem hiszem) , könnyen ellenőrizhető a csomagtér felől.
Amire még gondoltam így utólag agyalva a dolgon az a gátló alsó bekötése a lengőkarnál. Ott is van egy gumiszilent a gátló végében meg egy alátét esetleg még az nyikoroghat.



szia,
melyik szilentre gondolsz ?
http://bmwfans.info/parts-cata...rear_axle/



A lengéscsillapító végében levőre

http://ills.bmwfans.info/1yey.png

Ahova a 2-es számú csavar megy


Ez már a második zsír új teleszkóp a kocsiban, mindkettő sz*r lenne vagy lett volna (mert gondolom az a teleszkópban van benne, nem kell cserélni amikor teleszkópot cserélsz ?!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. július 04. péntek, 11:11