veszkoo85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz veszkoo85

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 212

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 12:06


BomboloZiti írta:
YELLOW írta:
BomboloZiti írta:
YELLOW írta:
BomboloZiti írta: Sziasztok. Most vettem egy 3-as 2008-as 320d bömbölőt. M3-as belsővel rendelkezik és azt írtak hogy van rajta tempomat,de nem találom. Állítólag nem bajuszkapcsolós az M3-as belsősekben hanem a kormányon van. Tud valaki segíteni hol találom és hogy működik ebben az autóban. Használtam már tempomatot. Köszi fontos.


pedig ilyennek kell lennie:


nem hiszem, hogy a jobb oldalu kör poktogrammos lenne az, max kipróbálod


ha a kormányon van, akkor mindképp a jobb oldalon. de uyge a tempomat ikonja az adott kéne, hogy legyen


Köszi szépen. akkor vajon mi lehet az a kör poktogrammos jel?


az autóhoz nem adtak kézikönyvet?


Németországból van és sajna nem nagyon megy németül az értelmezés. Fordító pedig hülyeséget ír. Valaki nem tud küldeni elektronikusan?


szerintem a kör az a tempómat memória funkciót látja el,amikor fékezel akkor megszűnik a tempómat és ha újra megnyomod akkor visszaállít arra a sebességre amin voltál.
amúgy miért nem próbálod ki????????????


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 12:00


BomboloZiti írta:
YELLOW írta:
BomboloZiti írta:
YELLOW írta:
BomboloZiti írta: Sziasztok. Most vettem egy 3-as 2008-as 320d bömbölőt. M3-as belsővel rendelkezik és azt írtak hogy van rajta tempomat,de nem találom. Állítólag nem bajuszkapcsolós az M3-as belsősekben hanem a kormányon van. Tud valaki segíteni hol találom és hogy működik ebben az autóban. Használtam már tempomatot. Köszi fontos.


pedig ilyennek kell lennie:


nem hiszem, hogy a jobb oldalu kör poktogrammos lenne az, max kipróbálod


ha a kormányon van, akkor mindképp a jobb oldalon. de uyge a tempomat ikonja az adott kéne, hogy legyen


Köszi szépen. akkor vajon mi lehet az a kör poktogrammos jel?


az autóhoz nem adtak kézikönyvet?


Németországból van és sajna nem nagyon megy németül az értelmezés. Fordító pedig hülyeséget ír. Valaki nem tud küldeni elektronikusan?



nem kell ehhez nyelv zseninek lenni... én az olaszt is megértettem nekem az van hozzá igaz E46
szkenneld be az odavonatkozó részt, amin a kormány van, vagy ahol magyarázza a gombokat, oszt segítek

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz BomboloZiti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 11:51


YELLOW írta:
BomboloZiti írta:
YELLOW írta:
BomboloZiti írta: Sziasztok. Most vettem egy 3-as 2008-as 320d bömbölőt. M3-as belsővel rendelkezik és azt írtak hogy van rajta tempomat,de nem találom. Állítólag nem bajuszkapcsolós az M3-as belsősekben hanem a kormányon van. Tud valaki segíteni hol találom és hogy működik ebben az autóban. Használtam már tempomatot. Köszi fontos.


pedig ilyennek kell lennie:


nem hiszem, hogy a jobb oldalu kör poktogrammos lenne az, max kipróbálod


ha a kormányon van, akkor mindképp a jobb oldalon. de uyge a tempomat ikonja az adott kéne, hogy legyen


Köszi szépen. akkor vajon mi lehet az a kör poktogrammos jel?


az autóhoz nem adtak kézikönyvet?


Németországból van és sajna nem nagyon megy németül az értelmezés. Fordító pedig hülyeséget ír. Valaki nem tud küldeni elektronikusan?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 10:59


BomboloZiti írta:
YELLOW írta:
BomboloZiti írta: Sziasztok. Most vettem egy 3-as 2008-as 320d bömbölőt. M3-as belsővel rendelkezik és azt írtak hogy van rajta tempomat,de nem találom. Állítólag nem bajuszkapcsolós az M3-as belsősekben hanem a kormányon van. Tud valaki segíteni hol találom és hogy működik ebben az autóban. Használtam már tempomatot. Köszi fontos.


pedig ilyennek kell lennie:


nem hiszem, hogy a jobb oldalu kör poktogrammos lenne az, max kipróbálod


ha a kormányon van, akkor mindképp a jobb oldalon. de uyge a tempomat ikonja az adott kéne, hogy legyen


Köszi szépen. akkor vajon mi lehet az a kör poktogrammos jel?


az autóhoz nem adtak kézikönyvet?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz BomboloZiti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 10:50


YELLOW írta:
BomboloZiti írta: Sziasztok. Most vettem egy 3-as 2008-as 320d bömbölőt. M3-as belsővel rendelkezik és azt írtak hogy van rajta tempomat,de nem találom. Állítólag nem bajuszkapcsolós az M3-as belsősekben hanem a kormányon van. Tud valaki segíteni hol találom és hogy működik ebben az autóban. Használtam már tempomatot. Köszi fontos.


pedig ilyennek kell lennie:


nem hiszem, hogy a jobb oldalu kör poktogrammos lenne az, max kipróbálod


ha a kormányon van, akkor mindképp a jobb oldalon. de uyge a tempomat ikonja az adott kéne, hogy legyen


Köszi szépen. akkor vajon mi lehet az a kör poktogrammos jel?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz BomboloZiti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 10:46


veszkoo85 írta:
BomboloZiti írta: Sziasztok. Most vettem egy 3-as 2008-as 320d bömbölőt. M3-as belsővel rendelkezik és azt írtak hogy van rajta tempomat,de nem találom. Állítólag nem bajuszkapcsolós az M3-as belsősekben hanem a kormányon van. Tud valaki segíteni hol találom és hogy működik ebben az autóban. Használtam már tempomatot. Köszi fontos.


Szia.kézi vagy automata???


szia.kézi


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 10:30


BomboloZiti írta: Sziasztok. Most vettem egy 3-as 2008-as 320d bömbölőt. M3-as belsővel rendelkezik és azt írtak hogy van rajta tempomat,de nem találom. Állítólag nem bajuszkapcsolós az M3-as belsősekben hanem a kormányon van. Tud valaki segíteni hol találom és hogy működik ebben az autóban. Használtam már tempomatot. Köszi fontos.


pedig ilyennek kell lennie:


nem hiszem, hogy a jobb oldalu kör poktogrammos lenne az, max kipróbálod


ha a kormányon van, akkor mindképp a jobb oldalon. de uyge a tempomat ikonja az adott kéne, hogy legyen


veszkoo85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz veszkoo85

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 212

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 10:26


BomboloZiti írta: Sziasztok. Most vettem egy 3-as 2008-as 320d bömbölőt. M3-as belsővel rendelkezik és azt írtak hogy van rajta tempomat,de nem találom. Állítólag nem bajuszkapcsolós az M3-as belsősekben hanem a kormányon van. Tud valaki segíteni hol találom és hogy működik ebben az autóban. Használtam már tempomatot. Köszi fontos.


Szia.kézi vagy automata???

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz BomboloZiti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 09:50


Sziasztok. Most vettem egy 3-as 2008-as 320d bömbölőt. M3-as belsővel rendelkezik és azt írtak hogy van rajta tempomat,de nem találom. Állítólag nem bajuszkapcsolós az M3-as belsősekben hanem a kormányon van. Tud valaki segíteni hol találom és hogy működik ebben az autóban. Használtam már tempomatot. Köszi fontos.

Pistamann
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Pistamann

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 65

Elküldve: 2012. augusztus 10. péntek, 01:02


vivaladiesel írta:
BalaBMW írta:
vivaladiesel írta:
Pistamann írta:

Meglett a probléma. A kipufogógáz szépen "kitisztult" a kartergázszűrő cseréjével. A beltérbe a szag hátul az aksi alatt lévő lyukból jött, ahonnan hiányzott a műanyag dugó Úgyhogy minden jóó...kocsi is szebben húz..


Örülök, hogy meggyógyult a verda! Sajnos nem lehet elégszer leírni a kartergáz szűrő cseréjének fontosságát!! Ez minden dízelre vonatkozik (talán még a TDS-ekben nem volt ilyen)
Aki nem cseréli annak a motorban lévő tömítések, rosszabb esetben a turbó halálával kell számolni!
A szűrő nem nagy összeg: 12-14 000ft (kb) és a cseréje is gyerekjáték.



Nekem most van kartergáz szűrő cserén. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz utána! Tegnap hazafelé figyeltem, hogy olyan felhőt hagyok magam után, hogy "öröm" nézni... Észrevehető ettől más változás is? Gondolok olyanra, hogy fogyasztás csökkenés, vagy gyorsulás növekedés vagy akármi? Soha nem volt a családban dízel autó szóval még minden új'


A leglényegesebb változás általában az, hogy az autó élénkebb/dinamikusabb lesz. Ez leginkább a 120/130 km/h feletti tempónál történő padlógázos gyorsításkor figyelhető meg. (legalábbis én ilyen jellegű változást tapasztaltam )
Ha eddig esetleg "nyomta ki" az olajat az olajbeöntő sapkánál akkor az elméletileg megszűnik...
Egyébként attól függően, hogy tapasztalsz-e bármilyen változást a motorban lévő tömítéseid illetve a turbód szempontjából nagyon hasznos volt a szűrőcsere! Én azt javaslom, hogy minden 3. olajcsere alkalmával ismételten cseréld! 13-14 000ft nem nagy pénz ahhoz képest, hogy mekkora bajt tud csinálni!

Hozzáteszem, hogy Németországban minden 2. olajcsere alkalmával cserélik a kartergáz szűrőt, itthon meg általában (és itt most a kontár szerelőkre is gondolok) azt sem tudják, hogy létezik.
A turbók elhalálozásának gyakori oka ennek a kis szűrőnek az eltömődése! (illetve az, ha hajtás után nem hűtik vissza alapjáraton!)


DE tényleg. Csak jót mondhatok. Talán fogyasztáscsökkenésről is beszámolhatok, habár mostanában sokat használom a légkondit. ÉS tényleg 120 felett úgy húz mint egy nagyobb benzines. Tetszik.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 13:24


Akit komolyabban érdekel a téma:
http://www.e39.hu/viewtopic.php?f=1&t=311



Egy hozzászólás a sok közül:
PARTY ÍRJA
Üdv márkatársak!! Én közvetlen érintett vagyok a témában,cseréltem már turbót a 25d-n.A "nagymenő" turbósok elmondása alapján,jelentősen közrejátszik a turbó "halálában"ez a vacak szűrő!!! Ugyanis a motor "szellőzése"megszűnik,és "felfujja" magát a motor. Amúgy a leggyengébb pontja pont a turbó,ami a megnövekedett gáz miatt kenési problémákkal fog küzdeni,előbb-utóbb halál... Nekem ezt mondták,és én hittem nekik,a pécsi Bmw szervizben is ezt mondták,és állitólag az e60-nál már előírás 50-60 ezrenként.Én is cserélem 10e nem pénz,az új Garett turbó 250e,mindenki maga döntse el!!

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 13:19


BalaBMW írta:
vivaladiesel írta:
Pistamann írta:

Meglett a probléma. A kipufogógáz szépen "kitisztult" a kartergázszűrő cseréjével. A beltérbe a szag hátul az aksi alatt lévő lyukból jött, ahonnan hiányzott a műanyag dugó Úgyhogy minden jóó...kocsi is szebben húz..


Örülök, hogy meggyógyult a verda! Sajnos nem lehet elégszer leírni a kartergáz szűrő cseréjének fontosságát!! Ez minden dízelre vonatkozik (talán még a TDS-ekben nem volt ilyen)
Aki nem cseréli annak a motorban lévő tömítések, rosszabb esetben a turbó halálával kell számolni!
A szűrő nem nagy összeg: 12-14 000ft (kb) és a cseréje is gyerekjáték.



Nekem most van kartergáz szűrő cserén. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz utána! Tegnap hazafelé figyeltem, hogy olyan felhőt hagyok magam után, hogy "öröm" nézni... Észrevehető ettől más változás is? Gondolok olyanra, hogy fogyasztás csökkenés, vagy gyorsulás növekedés vagy akármi? Soha nem volt a családban dízel autó szóval még minden új'


A leglényegesebb változás általában az, hogy az autó élénkebb/dinamikusabb lesz. Ez leginkább a 120/130 km/h feletti tempónál történő padlógázos gyorsításkor figyelhető meg. (legalábbis én ilyen jellegű változást tapasztaltam )
Ha eddig esetleg "nyomta ki" az olajat az olajbeöntő sapkánál akkor az elméletileg megszűnik...
Egyébként attól függően, hogy tapasztalsz-e bármilyen változást a motorban lévő tömítéseid illetve a turbód szempontjából nagyon hasznos volt a szűrőcsere! Én azt javaslom, hogy minden 3. olajcsere alkalmával ismételten cseréld! 13-14 000ft nem nagy pénz ahhoz képest, hogy mekkora bajt tud csinálni!

Hozzáteszem, hogy Németországban minden 2. olajcsere alkalmával cserélik a kartergáz szűrőt, itthon meg általában (és itt most a kontár szerelőkre is gondolok) azt sem tudják, hogy létezik.
A turbók elhalálozásának gyakori oka ennek a kis szűrőnek az eltömődése! (illetve az, ha hajtás után nem hűtik vissza alapjáraton!)


BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 12:56


vivaladiesel írta:
Pistamann írta:

Meglett a probléma. A kipufogógáz szépen "kitisztult" a kartergázszűrő cseréjével. A beltérbe a szag hátul az aksi alatt lévő lyukból jött, ahonnan hiányzott a műanyag dugó Úgyhogy minden jóó...kocsi is szebben húz..


Örülök, hogy meggyógyult a verda! Sajnos nem lehet elégszer leírni a kartergáz szűrő cseréjének fontosságát!! Ez minden dízelre vonatkozik (talán még a TDS-ekben nem volt ilyen)
Aki nem cseréli annak a motorban lévő tömítések, rosszabb esetben a turbó halálával kell számolni!
A szűrő nem nagy összeg: 12-14 000ft (kb) és a cseréje is gyerekjáték.



Nekem most van kartergáz szűrő cserén. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz utána! Tegnap hazafelé figyeltem, hogy olyan felhőt hagyok magam után, hogy "öröm" nézni... Észrevehető ettől más változás is? Gondolok olyanra, hogy fogyasztás csökkenés, vagy gyorsulás növekedés vagy akármi? Soha nem volt a családban dízel autó szóval még minden új'

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 09:34


Pistamann írta:

Meglett a probléma. A kipufogógáz szépen "kitisztult" a kartergázszűrő cseréjével. A beltérbe a szag hátul az aksi alatt lévő lyukból jött, ahonnan hiányzott a műanyag dugó Úgyhogy minden jóó...kocsi is szebben húz..


Örülök, hogy meggyógyult a verda! Sajnos nem lehet elégszer leírni a kartergáz szűrő cseréjének fontosságát!! Ez minden dízelre vonatkozik (talán még a TDS-ekben nem volt ilyen)
Aki nem cseréli annak a motorban lévő tömítések, rosszabb esetben a turbó halálával kell számolni!
A szűrő nem nagy összeg: 12-14 000ft (kb) és a cseréje is gyerekjáték.



jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 07:15


Örülünk neki