Sziasztok!
N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.
Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.
Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig.
Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.
Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)
Előre is köszi a választ!