Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. november 20. szerda, 17:28


YELLOW írta:
Levi46 írta:
YELLOW írta:
Levi46 írta: Sziasztok!Nemrégiben vásároltam meg első BMW-met, 320d 110kw-os mocival. A napokban átesett egy nagyobb szervizen (olaj,szűrők,szíjak,motortartó,stb).Amiben a segítségeteket kérném az a hátsó rugó csere, a gyári mindkét oldalon törve van, kb. 5-10cm. cserélt már valaki Suplex típ., ill. az M-pakkos futóműnek milyet érdemes venni? A gyári kedvezménnyel is elég sok, viszont a minősége nem biztos hogy jó vagy tartós.
Köszi a segítséget!


a gyári ígyis úgyis törik, többeknek is. szerintem mindegy miylet evszel, ne gyári legyen


Annak ellenére hogy könnyen törnek, 52.390 ft/db áron árusítja a Bp.Motors, és akkor még nincs bent az autóban! Van valami bevált márka mint pl. ékszíjtárcsából, vagy teljesen mind1 milyet teszek bele?


szerintem olyat keress, ami ültet is legalább egy picit, aztán abból bármi szinte. igaz ebben az esetben az elsőket is cserélni kell, de 50-ből komplett szetted van, nem darabja
illetve sokan vettek már mást, hátha megírják, ők mit vettek.


Ez gyors vt! Nekem csak kettő hátsó kellene megvagyok elégedve a gyári M-pakkos futóművel, annyira ez még nem dakar rally-s! Az autó egyébként nagyon rendben van, magánszemélytől sikerült megvenni!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. november 20. szerda, 17:10


Levi46 írta:
YELLOW írta:
Levi46 írta: Sziasztok!Nemrégiben vásároltam meg első BMW-met, 320d 110kw-os mocival. A napokban átesett egy nagyobb szervizen (olaj,szűrők,szíjak,motortartó,stb).Amiben a segítségeteket kérném az a hátsó rugó csere, a gyári mindkét oldalon törve van, kb. 5-10cm. cserélt már valaki Suplex típ., ill. az M-pakkos futóműnek milyet érdemes venni? A gyári kedvezménnyel is elég sok, viszont a minősége nem biztos hogy jó vagy tartós.
Köszi a segítséget!


a gyári ígyis úgyis törik, többeknek is. szerintem mindegy miylet evszel, ne gyári legyen


Annak ellenére hogy könnyen törnek, 52.390 ft/db áron árusítja a Bp.Motors, és akkor még nincs bent az autóban! Van valami bevált márka mint pl. ékszíjtárcsából, vagy teljesen mind1 milyet teszek bele?


szerintem olyat keress, ami ültet is legalább egy picit, aztán abból bármi szinte. igaz ebben az esetben az elsőket is cserélni kell, de 50-ből komplett szetted van, nem darabja
illetve sokan vettek már mást, hátha megírják, ők mit vettek.

Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. november 20. szerda, 17:08


YELLOW írta:
Levi46 írta: Sziasztok!Nemrégiben vásároltam meg első BMW-met, 320d 110kw-os mocival. A napokban átesett egy nagyobb szervizen (olaj,szűrők,szíjak,motortartó,stb).Amiben a segítségeteket kérném az a hátsó rugó csere, a gyári mindkét oldalon törve van, kb. 5-10cm. cserélt már valaki Suplex típ., ill. az M-pakkos futóműnek milyet érdemes venni? A gyári kedvezménnyel is elég sok, viszont a minősége nem biztos hogy jó vagy tartós.
Köszi a segítséget!


a gyári ígyis úgyis törik, többeknek is. szerintem mindegy miylet evszel, ne gyári legyen


Annak ellenére hogy könnyen törnek, 52.390 ft/db áron árusítja a Bp.Motors, és akkor még nincs bent az autóban! Van valami bevált márka mint pl. ékszíjtárcsából, vagy teljesen mind1 milyet teszek bele?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. november 20. szerda, 07:01


Levi46 írta: Sziasztok!Nemrégiben vásároltam meg első BMW-met, 320d 110kw-os mocival. A napokban átesett egy nagyobb szervizen (olaj,szűrők,szíjak,motortartó,stb).Amiben a segítségeteket kérném az a hátsó rugó csere, a gyári mindkét oldalon törve van, kb. 5-10cm. cserélt már valaki Suplex típ., ill. az M-pakkos futóműnek milyet érdemes venni? A gyári kedvezménnyel is elég sok, viszont a minősége nem biztos hogy jó vagy tartós.
Köszi a segítséget!


a gyári ígyis úgyis törik, többeknek is. szerintem mindegy miylet evszel, ne gyári legyen

Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. november 19. kedd, 20:57


Sziasztok!Nemrégiben vásároltam meg első BMW-met, 320d 110kw-os mocival. A napokban átesett egy nagyobb szervizen (olaj,szűrők,szíjak,motortartó,stb).Amiben a segítségeteket kérném az a hátsó rugó csere, a gyári mindkét oldalon törve van, kb. 5-10cm. cserélt már valaki Suplex típ., ill. az M-pakkos futóműnek milyet érdemes venni? A gyári kedvezménnyel is elég sok, viszont a minősége nem biztos hogy jó vagy tartós.
Köszi a segítséget!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. november 06. szerda, 18:52


wanted írta: Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy a barátomnak van egy E46 touring-ja, és azt szeretné, mással ellentétben , hogy magasabban legyen a segge, de még nem akar állítható futóművet venni, hátha van más lehetőség is!
Van rugóhatároló gumi ,de állítólag az nem olyan jó!
Vagy lehet-e emelő pogácsát betenni?egyáltalán létezik-e,valaki csinált-e már hasonlót, emelte meg valahogyan a hátulját?
A válaszokat előre is köszönöm.


-vagy lehet X5-t venni.

státusz wanted

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. november 06. szerda, 18:49


Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy a barátomnak van egy E46 touring-ja, és azt szeretné, mással ellentétben , hogy magasabban legyen a segge, de még nem akar állítható futóművet venni, hátha van más lehetőség is!
Van rugóhatároló gumi ,de állítólag az nem olyan jó!
Vagy lehet-e emelő pogácsát betenni?egyáltalán létezik-e,valaki csinált-e már hasonlót, emelte meg valahogyan a hátulját?
A válaszokat előre is köszönöm.



Bulll85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Bulll85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2013. október 27. vasárnap, 17:01



újra a gyári gólyaláb rugóval a kocsi alatt,picit magasabb lett,de ég és föld az úttartása sajnos......lehet a sárga gólyaláb vissza fog menni,csak rugókat átcserélem.....



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 27. vasárnap, 17:01

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2013. október 22. kedd, 11:08


anubisz írta: ez nem úgy megy, hogy csak odaugrok kalapáccsal, hátul ahogy nézem. Célszerszám meg minden.
http://lengokar.blogspot.hu/20...omuve.html


Azzal a célszerszámmal a futóműves dolgozik

Jelöld meg az eredeti kiinduló helyzetet így nagyon nem lősz mellé ha oda teszed vissza a csere után.

Mindenesetre egy futóműállítás utána nem árt.

Nemrég cseréltem én is ezt a nagy szilentet hátul csak E36-on és elég jól eltaláltam ,de azért állítani kellett utána is


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. október 21. hétfő, 21:17


Most szűnt meg a huppanókban való beülése nagy sebességnél a kocsi hátuljának, hogy kikaptam a hátsó rugókat, és 1cm vastag plusz gumilapot raktam a felső rugótányérhoz pluszba.
Most pont jó a keménysége, és nincs megülve a háta.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 13. kedd, 22:51


ez nem úgy megy, hogy csak odaugrok kalapáccsal, hátul ahogy nézem. Célszerszám meg minden.
http://lengokar.blogspot.hu/20...omuve.html

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 13. kedd, 22:34


jlaci74 írta:
anubisz írta: most lehet megint baromságot mondok, de a gyárba a szalagon is meghúzzák, nem a talajon, most így ez ugrott be. Persze amit mondasz az egyértelmű, főleg hogy utána már csak aknából lehet ráhúzni, gondolom én, vagy odaférni a talajon a keréktől?



Visszaolvastam. Ha konkrétan a lentebb linkelt nagykifli ( hosszanti ) lengőkar szilentjéről beszélünk akkor ott egy konzolon keresztül kapcsolódik a szilent a kasznihoz. Azt a konzolt kell pozicionálni és úgy lehúzni a szilenten átmenő csavart, majd ezután kell felcsavarozni a konzolt a kasznihoz.


azt csak én kérdeztem, hogy az e, a szilent amit írt a srác. Ugye mondtam dobják ki azt a szilentet ami a stabilitásért felelős, ha szar, cseréljük. Ugye alá néztem pár nappal ezelőtt, ugye minden csavar rozsdás, látni, hogy mihez lett nyúlva, mihez nem, egy szilentnél láttam kis zsírt, friss munkát ,ugye a pontos nevét annak nem tudom, annyira nem vágom a futómű alkatrészek pontos kifejezését, de mindjárt megmutatom.

ennél látok munkát a végén levőnél, az melyik silent?
http://img09.aprod.hu/images_a...n-erd-.jpg
http://img14.aprod.hu/images_a...rev002.jpg

ez a hátsó lengőkar első silent amit kérdeztek lejjebb ?


Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2013. augusztus 13. kedd, 22:42

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. augusztus 13. kedd, 22:22


anubisz írta: most lehet megint baromságot mondok, de a gyárba a szalagon is meghúzzák, nem a talajon, most így ez ugrott be. Persze amit mondasz az egyértelmű, főleg hogy utána már csak aknából lehet ráhúzni, gondolom én, vagy odaférni a talajon a keréktől?



Visszaolvastam. Ha konkrétan a lentebb linkelt nagykifli ( hosszanti ) lengőkar szilentjéről beszélünk akkor ott egy konzolon keresztül kapcsolódik a szilent a kasznihoz. Azt a konzolt kell pozicionálni és úgy lehúzni a szilenten átmenő csavart, majd ezután kell felcsavarozni a konzolt a kasznihoz.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 13. kedd, 22:01


most lehet megint baromságot mondok, de a gyárba a szalagon is meghúzzák, nem a talajon, most így ez ugrott be. Persze amit mondasz az egyértelmű, főleg hogy utána már csak aknából lehet ráhúzni, gondolom én, vagy odaférni a talajon a keréktől?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. augusztus 13. kedd, 21:55


anubisz írta:
jlaci74 írta:
anubisz írta:
jlaci74 írta:
anubisz írta: amúgy azt nem mondtam, te szart csinálsz, azt mondtam, sokan csinálnak. Ki tudja milyet.
Már a félreértések elkerülése végett. Így aztán mindenki eldöntheti mit kockáztat.
az már más tészta, hogy mindegy milyen a szilent, ha szarúl rakják be


Teljesen igazad van.


de ha a lengőkarom lefossa magát azt hozzád küldöm, mert ujjat nem veszek az biztos, aszem ezé vas, ha jól tudom, nem alu



Így van , vas. Nem is értem mit lehet elb@szni rajta. A szilentet annál inkább, pl. az említett csavar-fixre húzással felemelt állapotban...


nem értek hozzá, de biztos, hogy ráhúzták még az emelőn, így látatlantba simán biztos vagyok benne!!


Gondold végig - van egy gyári ( jellegű ) szilented ami úgy néz ki hogy a gumi össze van vulkanizálva a szilent külső és belső fém részével. Ha ezt beszerelés után megemelt kocsiszekrény mellett ( vagyis a futómű nem az úton elfoglalt pozíciójában )
fixre húzzák, majd leteszik az autót kerékre, akkor a szilented gumija máris tekeredik-csavarodik-szakad széjjelfele ... És még egy métert sem mentél...