K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2010. október 16. szombat, 11:14


Zolee írta: holnap megnézem a rugókat, h milyen színű és hány db csík van rajtuk, hátha tudnak a kollégák segíteni h konkrétan melyik típusokhoz jó!?

3 kék csík mit jelent?

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 19:08


Zolee írta:
vsop14 írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...


Sziasztok! Köszi az infókat mindkettőtöknek!
(Titeket nem kezd emlékeztetni a diskurzus 1 klasszikus topikra ? (Benzin vs Dízel) )


sztem ahhoz képest, hogy milyeneket szoktunk vitázni YELLOW-val, ez egy vasárnapi teadélután volt

Így igaz, én sem gondoltam komolyan, csak jó volt olvasni az érveléseiteket






Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 19:06


vsop14 írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...


Sziasztok! Köszi az infókat mindkettőtöknek!
(Titeket nem kezd emlékeztetni a diskurzus 1 klasszikus topikra ? (Benzin vs Dízel) )


sztem ahhoz képest, hogy milyeneket szoktunk vitázni YELLOW-val, ez egy vasárnapi teadélután volt

Így igaz, én sem gondoltam komolyan, csak jó volt olvasni az érveléseiteket




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. október 07. csütörtök, 19:07

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 19:03


YELLOW írta:
amúgy lenyomom a 150 lovast




hát, mióta kivettem egy trafót azóta megtáltosodott a gépem, úgyhogy nem biztos

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 19:02


YELLOW írta:
vsop14 írta:
sztem ahhoz képest, hogy milyeneket szoktunk vitázni YELLOW-val, ez egy vasárnapi teadélután volt


szoktunk vitázni???

engem érdekel, mert állítólag rossz a lengéscsillapítóm, én ezért kérdezem amit kérdezek... persze annyira nem rossz, csak nah...

amúgy lenyomom a 150 lovast




háát szoktunk

fizikailag befér a gátló.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 18:52


vsop14 írta:
sztem ahhoz képest, hogy milyeneket szoktunk vitázni YELLOW-val, ez egy vasárnapi teadélután volt


szoktunk vitázni???

engem érdekel, mert állítólag rossz a lengéscsillapítóm, én ezért kérdezem amit kérdezek... persze annyira nem rossz, csak nah...

amúgy lenyomom a 150 lovast




vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 18:40


Zolee írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...


Sziasztok! Köszi az infókat mindkettőtöknek!
(Titeket nem kezd emlékeztetni a diskurzus 1 klasszikus topikra ? (Benzin vs Dízel) )


sztem ahhoz képest, hogy milyeneket szoktunk vitázni YELLOW-val, ez egy vasárnapi teadélután volt


Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 18:40


vsop14 írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...



Hihetetlenek vagytok

alap esetben van 3 féle rugó " normál ,sport, m-packet ahogy olvastam, és van különbség benzines és dízel közt, az első rugóknál .De az én kérdésem arra rányult hogy a hátso is különbözik e ?


szia!

nem igazán értem, hogy miért vagyunk hihetetlenek. Segíteni akarunk, erre ez a hála?
leírtam, hogy csomó féle rugó van. És igen, a hátsóról beszéltünk, abban is van különbség dízel és benya közt.

Szia,
holnap megnézem a rugókat, h milyen színű és hány db csík van rajtuk, hátha tudnak a kollégák segíteni h konkrétan melyik típusokhoz jó!?



Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 18:36


YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...


Sziasztok! Köszi az infókat mindkettőtöknek!
(Titeket nem kezd emlékeztetni a diskurzus 1 klasszikus topikra ? (Benzin vs Dízel) )


vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 18:27


nickname írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...



Hihetetlenek vagytok

alap esetben van 3 féle rugó " normál ,sport, m-packet ahogy olvastam, és van különbség benzines és dízel közt, az első rugóknál .De az én kérdésem arra rányult hogy a hátso is különbözik e ?


szia!

nem igazán értem, hogy miért vagyunk hihetetlenek. Segíteni akarunk, erre ez a hála?
leírtam, hogy csomó féle rugó van. És igen, a hátsóról beszéltünk, abban is van különbség dízel és benya közt.

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 18:01


YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...



Hihetetlenek vagytok

alap esetben van 3 féle rugó " normál ,sport, m-packet ahogy olvastam, és van különbség benzines és dízel közt, az első rugóknál .De az én kérdésem arra rányult hogy a hátso is különbözik e ?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 13:04


vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...



vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 12:51


YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:

mint azt írtam ez a gyári rugóra vonatkozik, nem az utángyártottra.

tessék, itt a bizonyíték róla, h így választják ki a gyári rugókat ez konkrétan az én autómé. még ilyen bugyutaságoktól is függ, hogy van-e benne sízsák, vagy középső kartámasz...



jó de az egy dolog, hogy ezek alapján választod ki, de szerintem kb ugyanazt a cikkszámú rugót fogja kihozni, ha van benen navi ha nincs, stb.

ugyanis én amit észrevettem, hogy pl van az én autóm, ami ugye 1.8, és néztem 2,2-est. meg fogsz lepődni, de a 2.2-esnek kevesebb volt a terhelhetősége. ebből én úgy gondolom, hogy ami növekedés van motorban (+egyéb lófityulában) azt elveszik a terhelhetőségből. ebből az következik, hogy pl a rugók/gátlók keménysége állandó! én józan parasztival így látom. persze lehet nem így van, de ezt más típusoknál is megfigyeltem már.


én már nem is gondoltam, hogy nem úgy fog kezdődni a következő mondatod, hogy jó de....

szerinted akkor miért szarakodnak ilyen rugó kiválasztási programmal, ha mindegyikben ugyanaz van? )))))))))) nyilván nem egy navi megléte miatt kell más rugó, de mondjuk, ha van egy nullextrás, meg egy fullos, akkor azért van már egy jó pár kg eltérés. úgy tűnik a bmw-nél ez számít... nem egy navi miatt kell bele más rugó, nyilván azért attól több extra, meg más konfiguráció kell...
egyébként meg, ha ugynaz lenne, akkor ugyanazzal a rugóval mondjuk az 1.6-os jóval feljebb lenne, mint a 3000-es. nyilván más a karakterisztikája, meg a rugóállandója (gondolom másképp hőkezelik őket)





jó de... ha már így kívánod

mondjuk én nem voltam szalonba túl sokat, de amit láttam gyárit, ott valóban a nagyobb motoros lentebb volt, az 1.6-os meg ahhozképest....
de amúgy nem ekkora motordiferenciára gondoltam. amit írtam azt azért mert annál láttam, hogy a terhelhetőségben van különbség... aztán ezt az összefüggést hoztam össze. amúgy egyértekmű, hogy egy 3ezres keményebb lábakon áll mint egy 1.6-os



lehet az m-technikes volt. na mindegy, nem tudom. lényeg az, hogy a gyári rugó kiválasztás így történik, aztán hogy hány féle rugójuk van és ezeket milyen szisztéma szerint pakolják be a különböző motorokhoz azt nem tudom (az mondjuk biztos, hogy dízel-benzin illetve 4és 6 henger az meg van különböztetve)


mondjuk azt nem tudod, hogy E46-nál, a rugó fizikai mérete másabb-e a 4 és 6 hengerest nézve? azt gondolom, hogy keményebb. mert azon gondolkoztam, hogy 6 hengereshez való rugokat fogok majd venni... mondjuk ez a kérdésem érvényes a lengéscsillapítókra is!



azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 11:46


vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:

mint azt írtam ez a gyári rugóra vonatkozik, nem az utángyártottra.

tessék, itt a bizonyíték róla, h így választják ki a gyári rugókat ez konkrétan az én autómé. még ilyen bugyutaságoktól is függ, hogy van-e benne sízsák, vagy középső kartámasz...



jó de az egy dolog, hogy ezek alapján választod ki, de szerintem kb ugyanazt a cikkszámú rugót fogja kihozni, ha van benen navi ha nincs, stb.

ugyanis én amit észrevettem, hogy pl van az én autóm, ami ugye 1.8, és néztem 2,2-est. meg fogsz lepődni, de a 2.2-esnek kevesebb volt a terhelhetősége. ebből én úgy gondolom, hogy ami növekedés van motorban (+egyéb lófityulában) azt elveszik a terhelhetőségből. ebből az következik, hogy pl a rugók/gátlók keménysége állandó! én józan parasztival így látom. persze lehet nem így van, de ezt más típusoknál is megfigyeltem már.


én már nem is gondoltam, hogy nem úgy fog kezdődni a következő mondatod, hogy jó de....

szerinted akkor miért szarakodnak ilyen rugó kiválasztási programmal, ha mindegyikben ugyanaz van? )))))))))) nyilván nem egy navi megléte miatt kell más rugó, de mondjuk, ha van egy nullextrás, meg egy fullos, akkor azért van már egy jó pár kg eltérés. úgy tűnik a bmw-nél ez számít... nem egy navi miatt kell bele más rugó, nyilván azért attól több extra, meg más konfiguráció kell...
egyébként meg, ha ugynaz lenne, akkor ugyanazzal a rugóval mondjuk az 1.6-os jóval feljebb lenne, mint a 3000-es. nyilván más a karakterisztikája, meg a rugóállandója (gondolom másképp hőkezelik őket)





jó de... ha már így kívánod

mondjuk én nem voltam szalonba túl sokat, de amit láttam gyárit, ott valóban a nagyobb motoros lentebb volt, az 1.6-os meg ahhozképest....
de amúgy nem ekkora motordiferenciára gondoltam. amit írtam azt azért mert annál láttam, hogy a terhelhetőségben van különbség... aztán ezt az összefüggést hoztam össze. amúgy egyértekmű, hogy egy 3ezres keményebb lábakon áll mint egy 1.6-os



lehet az m-technikes volt. na mindegy, nem tudom. lényeg az, hogy a gyári rugó kiválasztás így történik, aztán hogy hány féle rugójuk van és ezeket milyen szisztéma szerint pakolják be a különböző motorokhoz azt nem tudom (az mondjuk biztos, hogy dízel-benzin illetve 4és 6 henger az meg van különböztetve)


mondjuk azt nem tudod, hogy E46-nál, a rugó fizikai mérete másabb-e a 4 és 6 hengerest nézve? azt gondolom, hogy keményebb. mert azon gondolkoztam, hogy 6 hengereshez való rugokat fogok majd venni... mondjuk ez a kérdésem érvényes a lengéscsillapítókra is!



vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 11:38


YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:

mint azt írtam ez a gyári rugóra vonatkozik, nem az utángyártottra.

tessék, itt a bizonyíték róla, h így választják ki a gyári rugókat ez konkrétan az én autómé. még ilyen bugyutaságoktól is függ, hogy van-e benne sízsák, vagy középső kartámasz...



jó de az egy dolog, hogy ezek alapján választod ki, de szerintem kb ugyanazt a cikkszámú rugót fogja kihozni, ha van benen navi ha nincs, stb.

ugyanis én amit észrevettem, hogy pl van az én autóm, ami ugye 1.8, és néztem 2,2-est. meg fogsz lepődni, de a 2.2-esnek kevesebb volt a terhelhetősége. ebből én úgy gondolom, hogy ami növekedés van motorban (+egyéb lófityulában) azt elveszik a terhelhetőségből. ebből az következik, hogy pl a rugók/gátlók keménysége állandó! én józan parasztival így látom. persze lehet nem így van, de ezt más típusoknál is megfigyeltem már.


én már nem is gondoltam, hogy nem úgy fog kezdődni a következő mondatod, hogy jó de....

szerinted akkor miért szarakodnak ilyen rugó kiválasztási programmal, ha mindegyikben ugyanaz van? )))))))))) nyilván nem egy navi megléte miatt kell más rugó, de mondjuk, ha van egy nullextrás, meg egy fullos, akkor azért van már egy jó pár kg eltérés. úgy tűnik a bmw-nél ez számít... nem egy navi miatt kell bele más rugó, nyilván azért attól több extra, meg más konfiguráció kell...
egyébként meg, ha ugynaz lenne, akkor ugyanazzal a rugóval mondjuk az 1.6-os jóval feljebb lenne, mint a 3000-es. nyilván más a karakterisztikája, meg a rugóállandója (gondolom másképp hőkezelik őket)





jó de... ha már így kívánod

mondjuk én nem voltam szalonba túl sokat, de amit láttam gyárit, ott valóban a nagyobb motoros lentebb volt, az 1.6-os meg ahhozképest....
de amúgy nem ekkora motordiferenciára gondoltam. amit írtam azt azért mert annál láttam, hogy a terhelhetőségben van különbség... aztán ezt az összefüggést hoztam össze. amúgy egyértekmű, hogy egy 3ezres keményebb lábakon áll mint egy 1.6-os



lehet az m-technikes volt. na mindegy, nem tudom. lényeg az, hogy a gyári rugó kiválasztás így történik, aztán hogy hány féle rugójuk van és ezeket milyen szisztéma szerint pakolják be a különböző motorokhoz azt nem tudom (az mondjuk biztos, hogy dízel-benzin illetve 4és 6 henger az meg van különböztetve)