BMW Team Hungary kategóriagyõzelem a magyar 12 óráson

2009. október 18. vasárnap 14:12, Robinson


Megnyerte a dízel kategóriát a BMW Team Hungary with EfficientDynamics az október 10-én megrendezett 12H Hungary elnevezésû megbízhatósági versenyen. A BMW 120d-vel versenyzõ csapat összetettben pedig a fantasztikus, hatodik helyen végzett. A Palik László, Vida János, Walter Csaba és Wéber Gábor vezette BMW 120d a délelõtt 10-tõl este 10 óráig tartó versenyen összesen 329 kört tette meg, 119,660 km/h átlagsebességgel, a mért leggyorsabb kör 2:0:850, a legnagyobb sebesség 201 km/h volt a célegyenesben. Az összesen hat kiállással taktikázó csapatnak a 12 órás versenyen ezúttal technikai problémái nem adódtak, a 33-as rajtszámú BMW 120d tökéletesen helytállt, és ugyanez igaz a pilótákra és a szerelõkre is.

A csapat autóját is felkészítõ Schubert Motorsport többi autói, a BMW Z4 M Coupé és a BMW 320d is kiválóan végeztek, hiszen a német, norvég és dán pilótákal induló Z4-es megnyerte a versenyt, míg a magyar csapatnak komoly belsõ konkurenciát jelentõ 320d a hetedik helyen, kategóriájukban pedig a BMW Team Hungary után, a második helyen végzett.

A holland szervezõk felkérésére a verseny biztonsági autója is BMW volt: a napközben szerencsére csak kisebb balesetek, illetve az esti esõ miatt felvezetõként beálló Safety Car szerepét egy a BMW Magyarország által biztosított BMW X6 50i látta el.

A pénteki idõmérõn a BMW Team Hungary with EfficientDynamics 2:00:217-es köridõvel a D1 kategória élére, összetettben pedig a 11. helyre kvalifikálta magát a Schubert Motorsport 2. csapat BMW 320d-je elõtt felhõs, de száraz idõben. A verseny napján, szombaton reggel szemerkélõ esõ fogadta a versenyzõket, ám rövidesen ismét a péntekihez hasonló borult, de csapadékmentes lett az idõjárás, így esõgumikra nem volt szükség. A délelõtt 10 órakor kezdõdõ 12 órás küzdelmet Walter Csaba kezdte meg a 11. helyrõl, aki kiegyensúlyozott vezetésének és a zökkenõmentes tankolásnak köszönhetõen már az összetett 8. helyén adta át a 120d versenyautót. A küzdelmet folytató Palik László szintén hiba nélkül autózva tovább javított a csapat helyezésén, így Wéber Gábor, majd Vida János már az abszolút 7. helyen ülhetett a kormány mögé. Késõ délután egy Porsche kiesése okán a csapat a hatodik helyen autózott összetettben, a Schubert Motorsport 320d-je elõtt. A két rivális autó órákon keresztül vívott egyre szorosabb csatát, a végén már alig 4 másodperc különbség volt közöttük. A küzdelmet végül a magyar egység nyerte, amiben a 120d alacsony fogyasztása fontos szerepet játszott: a magyar csapat utolsó kiállásakor ugyanis már nem kellett tankolniuk, ráadásul éppen akkor rendeltek el 60km-es sebességkorlátozást, így az utolsóként versenyzõ Walter Csaba végül két kör elõnnyel tudta maga mögött tudta tartani a német csapat autóját.

A pilóta- és kerékcserével együtt zajló, átlagban egy perc hosszú kiállások mindegyik alkalommal zökkenõmentesen zajlottak. A BMW 120d versenyautót felkészítõ Schubert Motorsport tagjai a magyar Fõnix Motorsport szerelõivel együtt kiváló munkát végeztek és a versenyzõk is sokat gyakorolták az egyéni beállítások gyors elvégzését.

A versennyel a szervezõk is elégedettek lehetnek, hiszen csak kisebb balesetek voltak, a versenyzõk sportszerûen vezettek és az ingyenes versenyre a tavalyinál jóval több nézõ látogatott ki, sõt egészen a lefújás elõtti esõig, az idõjárás is kedvezett a nézõknek és csapatoknak egyaránt.

A csapat mellett az autó is rendelkezik magyar gyökerekkel, hiszen dízelmotorjának elõdjét a BMW világhírû mérnöke, Dr. Anisits Ferenc és csapata tervezte, aki a verseny közben emlékezetes elõadást tartott a sajtó képviselõinek a BMW Magyarország versenyközpontjában.

Palik László, a BMW Team Hungary with EfficientDynamics csapat egyik pilótája a következõket mondta el a verseny kapcsán: „Jól mutatja egy autóverseny nehézségét, hogy tizenegy óra után alig 3,8 másodperc különbség van két autó, ezúttal két BMW között. Nagyon kiélezett verseny volt, hiszen sosem voltunk egy percnél nagyobb különbségre egymástól, de végül sikerült gyõzni, ami egyáltalán nem megszokott dolog egy csapat mindössze második versenyén."

Vida János is nagyon örül az eredménynek, bár az esõt korábbra várta: „Igazság szerint korábban is eleredhetett volna, hiszen a vizes pálya nekünk kedvez - szeretünk esõben vezetni, az autó is jól megy a csúszós kanyarokban és a pályaismeretünk is jobb a külföldi csapatoknál. Mivel gyakorlatilag csak az eredményhirdetésre kezdett el esni, ezt az elõnyünket nem tudtuk kihasználni, de így is sikerült gyõzni egy a miénknél gyorsabb autó ellen."

A tavalyi 12 órás Hungaroringi versenyen kategóriagyõztes Walter Csaba is nagyon elégedett az eredménnyel: „A csapat összes tagja helytállt, a szerelõk, a pilóták és a háttérben dolgozók is, sõt az autó is tökéletesen mûködött, minden körben ugyanazt az idõt hozta. A kiváló taktika és a pilótacserék gyakorlása is hozzájárult a kiváló eredményhez, nagyon elégedett vagyok."

Wéber Gábort meglepte a rivális csapat felkészültsége: „A 320d nagyon jól be volt állítva és a pályát is megtanulták, így elõnyünk szinte elveszett, de mégis tartottuk a végéig. A verseny elején elléptünk tõlük, de aztán fokozatosan jöttek fel, így szoros és izgalmas maradt a verseny, örülök, hogy nyerni tudtunk."

A kizárólag hazai versenyzõkkel induló, BMW Team Hungary with EfficientDynamics elsõ megmérettetése

az idén májusban már 37. alkalommal megrendezett Nürburgringi ADAC Zurich 24H futam volt, amely a csapat kategóriájában az ötödik, összetettben pedig az ötvenötödik helyen végzett. A versenysorozaton a BMW Magyarország elõször indított saját csapatot, amelynek színeiben a négy pilóta felváltva versenyzett az erre a versenyre külön átépített BMW 120d versenyautóval.

A harmadik generációs common-rail befecskendezéssel szerelt, 260 lóerõs dízelmotornak köszönhetõen az 1135 kilós BMW 120d versenyautó a nagyobb teljesítményû benzines társakkal is felveszi a versenyt. Azok ugyanis legtöbbször mintegy kétszer annyi üzemanyagot fogyasztanak, így sokkal több kiállásra kényszerülnek.

forrás: autoblog.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW M2 Coupé - Intenzív BMW M Performance alkatrészek
BMW M2 Coupé - Intenzív BMW M Performance alkatrészek

A szénszálas optikai kiegészítők mellett intelligens szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer, versenypályára hangolható sport futómű, extrém terhelésbírású fékrendszer és motorsport-ihlette sportkormányok fokozzák a hátsó kerékre továbbított 370 lóerő megzabolázásának élményét. tovább »


G-Power M6 Hurricane RR: 800 lóerő 370km/h-val
G-Power M6 Hurricane RR: 800 lóerő 370km/h-val

Miután a G-Power Hurricane RS bi-kompresszoros 750 lóerős 551kW-os szörnye rekordot állított fel, és a világ leggyorsabb szalonautójának kiáltották ki 2008-ban 367,4 km/h száguldozásával, a tuningcég továbblépett, és mentek egy kört 372-vel. tovább »


Titokzatos BMW weboldal
Titokzatos BMW weboldal

A BMW által bejegyzett http://www.dontblogaboutthis.com/ weboldalon egy fura fekete masináról láthatunk fényképeket és videót. Az autó amúgy szemmel láthatóan a hatos alapjaira épül, de ha szemből nézzük, az EfficientDynamics tanulmány juthat róla eszünkbe. tovább »


Eladó a legritkább M3-ak egyike
Eladó a legritkább M3-ak egyike

A BMW történetében kiemelkedő szerepet foglal el az E30-as kódú hármas sorozat. A típus máig igen népszerűnek számít a használtpiacon, de egyre ritkábban bukkannak fel gyári állapotú M3-asok a hirdetőoldalakon. Ez volt az első olyan hármas széria, amelyből a bajorok már M-es modelleket is készítettek. Az alapkivitel mellett készült több olyan változat is, amelyet csak kisebb szériában gyártottak. tovább »