Az autósport egyik legújabb őrülete immáron egy éve van jelen Magyarországon, most
hétvégén pedig első alkalommal rendeznek kifejezetten éjszakai versenyt a tököli repülőtéren.
A drift, gyorsulás és szlalom elemekkel tűzdelt óriási koncentrációt igénylő autósportnak
egyre több hódolója van. Nem véletlen, hiszen sokan szeretnének Ken Block nyomába érni...
A nemrégiben megjelent legújabb gymkhana videó után újra szájtátva bámulhattuk, ahogy
ez az amerikai fenegyerek, azaz Ken Block lapjával fűzi az összkerekes többszáz lóerős
verdájával. Olyan légi könnyedséggel teszi mindezt, pedig amit művel az a világ egyik
legnagyobb koncentrációját igénylő vezetéstechnikai bemutatója. A showman természetesen
nem csak a kamerák össztüzében mutatta meg képességeit, versenykörülmények között is
bizonyított már. Nem, most nem a rallysport-ra gondolunk, mivel ott csupán az „indultak
még” kategóriába sorolható. Amiben Ő nagyon jó ellenfeleihez képest az sokkal inkább egy
olyan szinkronpályás nyomvonal, ahol főként driftelve kell az egyes feladatokat végrehajtani
különböző akadályokkal tarkítva. A drift autósporttal ellentétben itt az idő is számít, az
akadályok hibás kerülése, feldöntése pedig tovább ront az időeredményen.
A gymkhana versenyeknek gyakorlatilag négy alapkövetelménye van, ez nem más mint a
megfelelő vezetéstechnikai képesség, a kellő fizikai állóképesség, a memória és végül de nem
utolsó sorban a bátorság. Ha nem vagyunk elég tökösök és csupán tökölődünk a pályán, netán
memóriazavarban szenvedünk, akkor megette a fene az egészet, és jobb ha a közutakra sem
megyünk ki. Nagyon fontos, hogy ehhez az autósporthoz nem feltétlen szükséges bivaly erős
összkerekes autó. A hazai pályákon már többször bizonyítottak a jó öreg kockaladák, tehát
akár elég lehet egy 120 pacis hátulkaparós öreg vas is. És a versenyeken néha ez a legszebb és
legviccesebb, amikor a vezetéstechnikai képesség győz a lóerők felett.
A szombati versenyen a szervezők érdekesebbnél érdekesebb tereptárgyakat fognak
elhelyezni: ruszki katonai járgányok, logisztikai eszközök, különféle hordók és az egész
egy kis diszkó technikával lesz fűszerezve, hogy az éjszakában is jól láthatóak legyenek a
tereptárgyak versenyzők és nézők számára egyaránt.
A szombati napon a kilátogató nézők délután öt órától a Hell Energy Országos Drift
Bajnokság street kategóriájának versenyével hangolhatnak rá az éjszakai őrületre. A
szünetekben betétprogramok tárháza vár ránk. Drift és Gymkhana taxi, burnout show, pimp
verseny és motoros bemutató lesz napirenden. Mindezek mellett a Carstyling jóvoltából a
tököli repülőtér újra tele lesz tuning gépekkel, így az underground hangulat ismét garantált
lesz.
Gymkhana OB és Street Drift – Július 21. Szombat
Belépőjegy: 2000,- Ft
Start: 17:00
Bejárat: Tököli repülőtér II-es kapu
Áprilisban bejelentette a BMW, hogy visszatér a DTM-be. Ennek feltételeként határozta meg, hogy meg tud-e egyezni a szervezőkkel a - többek közt - technikai szabályokról. tovább »
Miután a G-Power Hurricane RS bi-kompresszoros 750 lóerős 551kW-os szörnye rekordot állított fel, és a világ leggyorsabb szalonautójának kiáltották ki 2008-ban 367,4 km/h száguldozásával, a tuningcég továbblépett, és mentek egy kört 372-vel. tovább »
A BMW német weboldalán már elérhető az F12-es kabrió konfigurátora. Bár már most összekattintgathatjuk a számunkra legideálisabb összeállítást, az első megrendeléseket 2011-be fogják csak leszállítani. A legolcsóbb (ezen autó esetén még az alap felszereltségre se mondanám, hogy fapados) verzió 94.300 Euro, azaz 26 millió forint. tovább »
Videó: Sabine Schmitz, a világ leggyorsabb taxisofőrje.
A nők rossz sofőrök. A volán a sör és a távirányító miénk, férfiaké. Legalábbis szeretünk ebben a hitben élni. Közben Sabine Schmitz M5-ösökkel furikázik a Nordschleife-n. Sőt fizetnek is neki, hogy keresztbe rakja a verdát, mi meg elfehéredő arccal kapaszkodjunk közben az anyósülésen. Mi, akiké a volán. tovább »