Ez egy archivált weboldal! bővebben

Magyar pilóta a BMW-nél

2009. április 24. péntek 20:26, Robinson


Niki Lauda nyomába szegõdhet Walter Csaba, 20 éve még az osztrák nyerte a versenyeket az Alpina versenyautójával, most a magyar fiatalemberre vár ez a feladat.

29 éves magyar versenyzõ, Walter Csaba lett az egyike annak a négy pilótának, akik idén részt vesznek a gyári Alpina-csapat színeiben az FIA GT3 Európa-bajnokságban. A GT3-as kategória három éve létezik, az Alpina-csapat azonban 20 év után idén tér vissza a versenysportba. Anno Niki Lauda és Jacky Ickx vezényletével három bajnoki címet szerzett az Alpina a Túraautó Európa-bajnokságban.

Walter március 11-én többedmagával tesztelhette a versenyautót Magny Cours-ban, rá két hétre pedig a csapat szerzõdést ajánlott neki.

A kétfordulós hétvégi versenyeken új építésû, gyári BMW Alpina B6 GT3 versenyautóval indulhat a magyar fiatalember. A Hatos BMW-n alapuló autó 530 lóerõs, nyomatéka 725 Nm, tömege 1350 kg. Az Alpina-csapat az FIA GT3 Európa-bajnokságon két autót indít, két-két versenyzõvel, akik a teljes szezonban, hat hétvégén keresztül fognak versenyezni. Walter nagy valószínûséggel Claudia Hürtgen német pilótanõvel, a BMW gyári tesztpilótájával párban fog indulni. Az idei versenyszezon május 3-án az angliai Silverstone-ban kezdõdik.

Walter Csaba 2002 óta versenyzik, gépészmérnöki és minõségügyi szakmérnök végzettségû. 2008-ban a Magyar Túraautó Bajnokság kategóriagyõztese, Magyar Hegyi Szuper Kupa-bajnok, a Hungaroringen tavaly megrendezett 12 órás, hosszú távú versenyen kategóriagyõzelemmel, abszolútban pedig a 4. helyen végzett egy BMW 120d-vel. Emellett tavaly abszolút gyõzelmet szerzett az RCN (Rundstrecken Challenge Nürburgring) egy futamán. A pilóta idén egy 24 órás nürburgringi viadalon többek között Palik Lászlóval együtt egy BMW 120d versenyautóval is rajthoz áll.

További részletek a GT3-as sorozatoldalán olvashatóak.

forrás: vezess.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
E30 325iX - Az első összkerékhajtású BMW
E30 325iX - Az első összkerékhajtású BMW

Tudtad, hogy az első összkerekes BMW egy E30 325iX volt 1985-ben? Hathengeres M20B25 kódú 171 lóerős motorral volt ellátva, és nem csak szedán, de kupé és touring verzióban is elérhető volt. tovább »


BMW Classic gyűjtemény Münchenben
BMW Classic gyűjtemény Münchenben

Év elején megnyílt a BMW Welt közelében München-ben a BMW Classic névre keresztelt gyűjtemény, ahol olyan ritkaságokat láthatunk, amiket eddig sehol máshol. A BMW Classic feladata a cég kilencven éves gyártási történetének archiválása, helyreállítása és megőrzése. tovább »


Megnyugtatásul: Nem lesz 4 hengeres 7-es BMW.
Megnyugtatásul: Nem lesz 4 hengeres 7-es BMW.

A konkurensek rágyúrtak a négyhengeres luxuslimuzinok gyártására környezetkímélés felkiáltással, de a BMW nem áll be a sorba. Továbbra is hat és nyolchengeres 7-eseket fog gyártani, csak éppen így is eléri azt a károsanyagkibocsátás csökkenést, amit a többiek csak a modelljeik butításával képesek ;) tovább »


Miért nem cikkeztünk Giorgi Tevzadze haláláról?
Miért nem cikkeztünk Giorgi Tevzadze haláláról?

...érkezett a kérdés e-mailben. Hát milyen oldal ez, hogy erről nem írtok?! Olyan, ami nem jelentet meg sajnálkozó cikket egy olyan ember korántsem meglepő halálával kapcsolatban, akinek a munkásságával egyáltalán nem ért egyet. Tudjuk, pont nem Ő vezetett, de ez még nem változtat a tényen, hogy örömmel láttuk volna, ha bevonják a jogosítványát. tovább »