Polírozás házilag - jons megmondja

2014. március 24. hétfő 00:00, Robinson


Ismét kaptunk egy Csináld Magad leírást, most éppen jons-tól. Kicsit reklám is, hiszen sokunk nem fog nekiállni otthon polírozgatni, akkor aztán jól meg lehet keresni őt :D Viszont a szemléltetés kedvéért, ahogy ő írja, jól megtaposott egy elemet, hogy utána lefotózza az összes lépést, ahogy rendbehozza. Tényleg nagyon jó írás, köszönjük neki! :)

Polírozás házilag - jons megmondja

képek megtekintése

Az utóbbi időben nagyon sokan kerestetek meg itt a fórumon és máshol is, hogy ilyen-olyan a kocsim, mit lehet kihozni belőle, lehet-e hologram mentesre polírozni, mi kell hozzá, lehet-e otthon, kézzel 1500 forintból megoldani. Úgy döntöttem elárulok néhány műhely titkot, hogy lássátok a folyamatot az elejétől a végéig.

Igyekeztem egy olyan mintadarabon megmutatni a lehetőségeket, amin tökéletesen látszanak az egyes munkafázisok közötti különbségek is. . Igyekeztem igen rossz állapotba hozni a mintadarabot. Húztam a földön, betonon, bokorba hempergettem, dörzsis szivaccsal csiszoltam le a képzelt odaégett bogárnyomokat a látványos eredmény érdekében. A még erősebb kontraszt érdekében kimaszkoltam egy kis részt. Így szépen elkülönül az előtte-utána állapot.

Mint ahogy a való életben, így a mintadarabon is keletkeztek olyan sérülések, amiket polírozással nem lehet eltávolítani. Ezeket nem titkoltam el a fotókon sem, sőt fel is hívom rá a figyelmet.

Igyekszem pontosan leírni, mit csinálok és miért az adott munkafázisban. Ahogy látni fogjátok, minden fázis profi polírszerrel és egy nem profinak látszó, de a célnak tökéletesen megfelelő állítható fordulat számú polírozógéppel történik. A polírszivacsok és paszták hosszas tapasztalási úton lettek kiválasztva. Sok kisérletezés és utánajárás után sikerült kiválasztani egy olyan egységet amiben megbízok.

A profik a közvélekedés szerint 3M-et használnak, de ez a tendencia már nem igaz. Nagyon jó anyagok vannak a piacon, amik olcsóbbak vagy könnyebb velük dolgozni. Én a főleg vizet nem igénylő pasztákat részesítem előnyben, mert nem fröcsköl nincs szükség sok maszkolásra, csak a kényes helyeken. A felület becsiszolását az esetek 90%-ában nem kell elvégezni, mert nem annyira mélyek a karcok illetve nem szeretem feleslegesen koptatni a fényezést. Itt viszont a teljes folyamat bemutatása volt a cél.

Mindent úgysem lehet leírni ebbe a kis kedvcsináló ismertetőbe, de igyekszem teljes képet mutatni. Remélem ha végignézitek a képeket és a hozzá tartozó leírást, számos kérdésre választ kaptok. Ha nem nyugodtan keressetek.

Felhasznált anyagok:
- 1500-as és 2000-res vizes csiszolópapírok
- HB body supercut /kemény szivacs
- HB body cut /kemény szivacs
- Autoglym SRP /közepes szivacs
- Autoglym UDS /puha szivacs
- Carnauba kemény wax /mikroszálas kendő

Innen indulunk. Szépen látszik, hogy rommá van gyötörve a fényezés:





1500-as vizes csiszolópapírral készítem elő a felületet. Ez kisimítja az egyenetlenségeket és segít egységes felületről indítani a durva szemcsés polírozást. Sok víz, finom mozdulatok.



2000-es vízpapírral tovább finomítom a felületet. A csiszolások között mikroszálas rongyot használok, hogy a port, a szemcséket és felesleges vizet eltávolítsam.



Következhet a kemény polírkorong és a durva paszta. Egyenletes mozdulatokkal végzem a polírozást. Nincs kapkodás, mert itt lehet elrontani a legkönnyebben. Enyhe nyomás, alacsony fordulat. Ebben a fázisban eltűnnek a vizes csiszolás nyomai. A felület finomodik. Viszont a relatív magas csiszolási képesség miatt, úgy fénytörő felületek jelennek meg. Igen ez a hologram amit mindenki ismer, aki vitte már olcsó polírozásra a kocsiját.

Itt még nem látszik a hologram. Mert fedi a paszta sikosító anyaga. Mossuk le bármilyen zsíroldó anyaggal és előtűnik. Ennek a fázisait láthatjátok az alábbi 3 képen. Látszik, ahogy egyre tisztább lesz a felület, úgy válik láthatóvá a fénytörési hiba. Az első képen lévő állapotban kapja vissza a kuncsaft a kocsiját és 2-3 mosás után lesz olyan, mint a 3. képen. De akkor már késő reklamálni.





Amiről beszéltem. Rossz ránézni és ez nem is lesz jobb… a polírozás 2/3-a 3/4-e ilyenkor még hátra van.



Jöhet a 2. fázis a közepesen durva korong és egy másik paszta. Ez a legfinomabb karcokat is kiszedi a fényezésből, elsimítja a fénytörési hibákat, megszünteti a hologram hatást. Ha ezt letöröljük még mindig látni, de már csak akkor látszik, ha nagyon figyeljük. Avatatlan szem nem fogja meglátni. De nyilván még nem vagyunk készen. Ez is csak egy köztes állapot. Még gyengébb nyomás a korongra és kissé magasabb fordulat. Ennyi elég is. A lényeg az egymást átfedő mozdulatok és az egyenletesség.

Itt is meg lehetne állni, mondván kész. Felkenni egy kis waxot és ennyi. Azért mi menjünk tovább.



Elérkeztünk az egyik kedvenc részemhez.

Fekete fényezéshez van egy szuper szerem, ami a feketét még feketébbé teszi, ha lehet így fogalmazni. Ehhez a tojástartós legpuhább szivacsomat használom. Lássuk mi lesz belőle. Ez a lépés a 2. polírozási fázis felületét finomítja tovább. Tükrös felületet érünk el vele.





Már majdnem készen vagyunk. Csak egy pillantás.



Végül elérkezett a pillanat, hogy megnézzük eddig mit csináltunk. Az alábbi két képen wax nélkül látható az eredmény. A következő két kép a carnauba-s kemény waxolás eredményét mutatja. Szép tükrös felület. Mivel a mintadarab metál, ezért vannak benne kis csillogások. A fényképező nem mindig tudta a dolgát e miatt.





Ahogy a fény becsillan, szépen látszik, hogy mit lehetett kiszedni a fényezésből és mit nem. A maszkolás vonalán átnyúló karc az alapozóig hatolt. Ezt tökéletes minőségben csak fújással lehet orvosolni. Persze be lehet fekete filcezni, meg körömlakkozni, de eredményt csak az újrafújás fog adni. Nagy keménységű carnauba wax adja a végső védelmet a fényezésnek. A waxot nagyon vékonyan kell felkenni és körkörös mozdulatokkal, minőségi mikroszálassal kell eldolgozni.

Látható akár a waxolás előtt, akár után, hogy hologramnak nyoma sincs.







Komment írása



csaba318 2016. május 18. 12:33
Szia! Nagyra értékelem a munkádat! Azt gondolom,hogy aki még nem csinálta az bízza ezt szakemberre,mert ha sikerül is megcsinálni,a nap végére leszakad az ember keze.....ha meg kapkod a próbálkozó" akkor több kárt csinál mint,hasznot!
rece65 2014. március 29. 12:56
Mennyi idő mire egy autót teljesen átpolírozol ilyen szépre és mennyibe kerül ha megkérnélek rá?
Jöhet privátba is ha úgy jobban szeretnéd a választ!

Gratulálok a munkádhoz,nagyon szépen dolgozol!!
jons 2014. március 29. 09:56
Délpest az enyém, nem adom!
jons
ute107 2014. március 28. 22:34
Szupi! Holnap már nyitom is a konkurens polírozó céget.
ute107
lalada 2014. március 26. 10:30
tuti!
lalada
YELLOW 2014. március 25. 19:14
Jó lett!
YELLOW
szotakdavid 2014. március 25. 16:36
Mint ha ezt a sárvédőt mi vettük volna le..
szotakdavid
laszlo0918 2014. március 24. 19:03
Köszi Jons. Jó kis bemutató.


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW E46 ABS hiba és javítása
BMW E46 ABS hiba és javítása

A hibajelenség: Rossz úton, pl. villamos sínen áthaladva időnként felgyulladt az ABS hiba lámpa és napokig úgy is maradt. A hibatörlés általában eredménytelen maradt A jelenség nem mindig jött elő. A hibát Carsoft diaggal kiolvasva a bal első szenzort jelölte meg hibásnak. A szenzort kicseréltem, de a hiba maradt. INPA diaggal viszont az alábbi üzenet jött: tovább »


A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)
A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)

Murray Fowler 81 éves, Costa Mesában lakik, Kaliforniában. Autója, egy BMW 2800CS, önmagában is érdemes arra, hogy kicsit pihentessük a szemünket filigrán vonalain. De ha hozzátesszük, hogy az öregúr mintegy 665 ezer kilométert tekert bele a kupéba, nem mindennapi történet körvonalazódik. tovább »


A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész
A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész

A motorháztető alatt egy teljesen új 1.5 literes négyhengeres motor dolgozik amit BMW motor guruja Alexander von Falkenhausen fejlesztett ki. Ez volt az egyik olyan alkatrész ami érezhetően és látványosan megváltozott az IAA-n debütált prototípushoz képest: az 1:8.2-ről 1:8.8-ra növelt sűrítési aránynak köszönhetően az eredeti 5500-as fordulaton 75 LE-t teljesítő motor helyett egy 5700-as fordulatszámon 80 LE-t teljesítő hajtóművet kaptak. tovább »


Kakucsi drift a bajnok ajánlásával
Kakucsi drift a bajnok ajánlásával

Azok, akik imádják a driftet és alig várják, hogy profi pilótákat lássanak kemény csaták közben, azok már biztosan vágják a centit és örömmel konstatálják, hogy már csak öt gumifüstben szegény napot kell túlélniük és utána újra minden arról szól majd, hogy irány "Kilinccsel előre!" György Szilveszter, a 2012-es profi drift bajnok pár pillanat erejéig otthagyta a csodaszép nyuszilányokat, félretette kölnisüvegét és elárult egy-két titkot nekem a közelgő versennyel, az új autókkal és az idei szezonnal kapcsolatban. tovább »