Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


joe16 Elküldve: 2017-10-05 15:32 Olajzabálás

YELLOW írta:
csabi27 írta: Sziasztok
Van egy e46-os 318i-s csodám 2000cm3 motorral. Olajcsere után mentem vele kb 1000km amikor is elkezdett sárgán világítani a kis kanna , nívópálcán egy csepp olaj nem volt tehát megette.
Rátöltöttem ugyan abból az olajból ami castrol 5w30-as, elkezdett füstölni de 50 km után abbamaradt a füst. A motor szépen jár erő van benne de aggaszt ez az olajmennyiség, a motoron nem látszik eresztés. járt már valaki így ? mit tegyek ?


állítólag ezek a motorok is szeretik enni az olajat, persze nem ennyire. én szerencsés vagyok, az enyém nem eszi.
mióta van nálad? mennyi lehet a valós km? állt-e sokáig az autó. ezek mind-mind fontos tényezők.
kiszáradt szimmeringek, szelepszár szimmeringek, tömítések, kopott gyűrűk, henger, bármitől lehet. CV szelep hiba.


Hali!
Nekem N42B18A motorkódom van, ilyen problémával. Keresd fel Facebook-on a Garage Erste Hand nevű BMW szervizt. Állításuk szerint ezeknél a motoroknál túlnyomó részt a szelepszár szimeringek elöregedése okozza a problémát. A különböző BMW-s csoportokban nagyon jókat írnak róluk, hogy csodát tesznek ezekkel a motorokkal. Én két napja jártam nálunk vezérlés cserén és a szimeringek cseréjén. Ennek fényében azt még nem tudom állítani, hogy tuti megoldódott a probléma de az biztos, hogy ritka korrektek és szimpatikusak voltak, valamint nem dolgoztak horror áron :)

YELLOW Elküldve: 2017-10-04 22:30 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

BarG írta:
YELLOW írta: most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat. :D
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.


A BMW LL01 olaj 2001-től van, az LL04 meg 2004-től. Egyik dátum se ma volt, de tegnap se. A két olaj között az igazi különbség abban van, hogy az LL04 alkalmas részecskeszűrős dízelekhez, mert kevesebb hamuval égő adalék van benne. Emiatt az LL04-nél nagyobb challenge ugyanazt a kopásvédelmet elérni, mert bizonyos "jó" adalékok ki vannak tiltva. Ezért én, ha a motor nem igényli az LL04-et, bizony inkább az LL01-et ajánlanám!
Sőt megnézném az API minősítést, mert az utal valamennyire az olaj fejlettségi szintjére. Mivel a BMW olajszabványai elég régiek, ezért néhány olaj megrekedt SL szinten, mikor ma már vannak SN szintűek is. Ezekből látszik valamennyire a teljesítményszint, meg az, hogy friss fejlesztés-e, vagy tizenéve ugyanaz.


persze ezt vágom, csak az új fejlesztés és nem kapja meg az LL-04-et? mert a new life újabb, meg eleve...
már mindegy lerendeltem a 3000 XE-t. mondjuk erre is írják, hohy hosszú csereperiódus, de valahol azt írják 15ezer km-re. akkor ez hogy kapott LL-04-et, mikor DPF-es dízelekhez való, tehát újabb motorokhoz, amiknek eleve 25-30ezres csereperiódusa van

egyébként találtam egy jó YT csatornát, ahol olajakat tesztelnek. már az új BMW dobozos Shell-es olaj egész jó, sőt nagyon jó. Castrol pedig elég durván rossz. valószínű a váltás sem véletlen volt. hidegen és 100fokon tesztelnek olajakat, ugyanazzal a módszerrel. 1kg-os súly feszíti a teszt darabot, 5 percen keresztül magas fordulaton csapágyat pörgetnek. igaz nem mindenről van meleg és hideg teszt.
de elmondom a nagy LM meg Gulf olajok sem teljesítenek túl jól.

YouTube videó

BarG Elküldve: 2017-10-04 21:19 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta: most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat. :D
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.



A BMW LL01 olaj 2001-től van, az LL04 meg 2004-től. Egyik dátum se ma volt, de tegnap se. A két olaj között az igazi különbség abban van, hogy az LL04 alkalmas részecskeszűrős dízelekhez, mert kevesebb hamuval égő adalék van benne. Emiatt az LL04-nél nagyobb challenge ugyanazt a kopásvédelmet elérni, mert bizonyos "jó" adalékok ki vannak tiltva. Ezért én, ha a motor nem igényli az LL04-et, bizony inkább az LL01-et ajánlanám!
Sőt megnézném az API minősítést, mert az utal valamennyire az olaj fejlettségi szintjére. Mivel a BMW olajszabványai elég régiek, ezért néhány olaj megrekedt SL szinten, mikor ma már vannak SN szintűek is. Ezekből látszik valamennyire a teljesítményszint, meg az, hogy friss fejlesztés-e, vagy tizenéve ugyanaz.

YELLOW Elküldve: 2017-10-04 10:10 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat. :D
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.

sTyx1 Elküldve: 2017-10-03 14:04 Nem tudom mi a baja az autómnak

Bitu79 írta:
sTyx1 írta:
sTyx1 írta:
viktor írta:
sTyx1 írta:
viktor írta:
sTyx1 írta: Üdv! Olyan problémám lenne hogy nem régibe kezdte el az autóm(320d 1999) azt csinálni hogy ha gyorsítok felmegy 120-130 km/h-ra addig még eléri ezt a sebességet a fogyasztás mérő megy szépen a 20l felé eléri a fent említett sebességet és mintha letiltana a motor 130 nál megáll (nem lassul) a fogyasztás vissza esik 10liter felé és onnantól padlógáznál sem gyorsul tovább sőt a fordulatszám is megáll 3000 környékén...
Esetleg valakinek volt hasonló problémája ?

Volt már ilyen 2000; 320d-nél. nekem a résolajcsövek cseréje oldotta meg a problémát.
Ez valamilyen vészüzem. Ha újra indítottam rövid ideig jó volt, aztán már az sem segített.
A résolajcsövek cseréje meg is oldotta neked ezt a hibát? mert nekem azt mondják hogy ez egyre biztosabb hogy adagoló ...
Nekem az adagoló tök megállt(kuka). Be rakták a bontottat és azzal csinálta ezt. Azt mondta a "tudós", hogy rossz az adagoló, de egy kevésbé nagyképű tanácsolta a résolajcsövek cseréjét és lám jó az adagoló. Kb 1000 Ft másfél méter cső, mégsem 150000 Ft. Én minden képen ezzel kezdeném, meg az üzemanyagszűrővel. Aztán jöhet a drága rész.
Köszönöm mindenképpen megpróbálom majd amit mondtál! Az összes szűrő olajjal együtt lett cserélve kb 1 hónappal ez előtt
Update:Olvastunk hibakódot a motor kidobta a 5 - tűelmozdulás érzékelő hibát + nem volt előtöltés a motornak 0 érték volt. Cserélünk Jeladós porlasztót + a javasolt résolajcsöveket, üzemanyag szűrő tiszta. A motor hibakód mentes, előtöltés határértékeken belüli. Sajnos a hiba még mindig ugyan az 4. 5. sebességbe 3000-3500 fordulatnál megtorpan az autó.


A link neve
Vákum csöveket nézesd át.


Sok idő után előző héten volt időm és kivseréltük a turbó szabályzót és megoldotta a problémát ! Vissza jött a kocsi ereje is és már vígan viszi a 160 at is ! Köszönöm aki bármivel is segített !

zinnerman Elküldve: 2017-10-03 10:40 Motor-váltó

Sziasztok, a tegnap vettem egy 730D 2009-es evjarattal, es ilyen csuny uzeneteket kezdett ki irni :-( tudja valaki, hogy mi lehet az oka?

YELLOW Elküldve: 2017-10-01 21:23 Tolató radar

cure13 írta: Sziasztok!

Ma reggel vettem észre miután hátramenetbe kapcsoltam hogy egyfolytában sípol a radar,mi lehet a gond?BMW E87 2004.
Köszönöm a segítséget..


a hátsó kerék mögötti üregban, a csomagtartóban van a PDC agya, ott szokott beázni. érdemes ránézni.

cure13 Elküldve: 2017-10-01 19:42 Tolató radar

Sziasztok!

Ma reggel vettem észre miután hátramenetbe kapcsoltam hogy egyfolytában sípol a radar,mi lehet a gond?BMW E87 2004.
Köszönöm a segítséget..

bricktopm Elküldve: 2017-09-27 07:14 Mi lehet a baj?

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Üdv! Segítséget szeretnék kérni, mégpedig abban, hogy nemrég vettem egy multikormányt az autómba a régi, 4 ágú alap kormány helyett. A multikormányon egyik gombnyomára sem reagál semmit a gép, még a gyári kisnavis rádión sem tudok vele semmit csinálni. A tempomat sem működik pedig elvileg kéne, mert a csatlakozója megvolt mikor összeraktuk, meg a BMW VIN decoder szerint pedig multis kormánnyal jött ki ez az autó. A gombsorral lenne probléma? Az autóm egy 2003as, N42B18A.



vagy a gombsorral van gond ki lehet mérni, vagy valahol csak hiányzik valami, esetleg nincs összedugva.
a kérdés, hogy miért került bele sima kormány, mondjuk baleset és a kérdés meddig lett lebontva és máshonnan pótolva az egész. lehet az egész kormány rész cserélve van. akkor viszont nincs kábel, mert kompletten át lett emelve egy sima autóból.



Erre énis gondoltam, hogy miért lehet kicserélve, de én csak odáig mentem hogy biztos eladás előtt lecserélte, mert a multis jóval többet ér, a nagypapi kormány meg kb. senkinek se kell. Egyébként nemhiszem, vagyis remélem nem volt balesetes, csak a jobb első sárvédő elem 2015-ös, a többi mind gyári rajta. Szerencsére van autóvillamosságis ismerősöm, hamarosan meg is nézi ill. csinálja, csak annyi a munkája, hogy nem éri utol magát. Írom majd a fejleményeket.


Én úgvy tudom tanítani kell a multikormányt.

SzaboAndras Elküldve: 2017-09-22 22:52 Töltés hiány

YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs :))
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót. :wink:


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.


Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)


de ha ekkora szakember, akkor nem tudja, hogy van töltésvezérlő? most nem olvasom vissza, de szerintem írtam, hogy az nem jó vagy a generátor. de a generátor csak úgy tölt túl, ha rossz a vezérlő.


Ahaaaaa. Akkor tényleg van ilyen hülye vezérlő. És hol van ez az autóban??? Mert nyilván az a rossz. (Régen ez egyszerűen volt megoldva, fesszabályzó a generátorban és ha azt a szerelő kezébe nyomta az ember, akkor leellenőrizte az egészet és kész.)
(Hát ezek az istenített szakiknál már nem első eset, hogy van aki erre asküszik, van aki arra, aztán minden szerelő beleszalad számára megoldhatatlan bagatel hibákba.)


plízz legalulra írj már! ;)
akkor legyen fesz. szabályzó. rajta van a generátoron.
de neked a generátor is hűtve van levegővel. most az jutott még eszembe, hogy az a cső el van dugulva lehet, ami odavezeti a levegőt. aztán lehet a fesz. szabályzó túl melegszik, és rosszul működik.


Ha rajta van a generátoron akkor egy azt egyben vittem oda a szerelőnek.
Arra gondoltam, hogy valami számítógép vezérlésű vacak van e még a töltéshez, vagy ha nem is számítógép, de valami elekronikus fölösleges kütyü ami arra jó csak, hogy elromolhat. Mert ha nincs, akkor ez lehet, hogy túlmelegszik a fesszabályzó. Egyébként külön kérdeztem az autóvillamosságist a hűtőcsőről és azt mondta, hogy ez csak egy legenda, hogy annak van jelentősége. Lehet, hogy nem ért hozzá, csak akkor én nem értem miért hordja hozzá mindenki az autóvill dolgait, olyan szinten, hogy szinte sosem ér rá.