Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2017-07-22 09:50 BMW találkozó Velence

csucsu75 írta: Üdvözlök mindenkit. Tud valaki valamit a idei velencei tavon lévő találkozóról?


Facebook oldalukon nem írnak róla.

Valami balatoni tali lesz augusztusban:

https://www.facebook.com/events/1899274336997926/

Bitu79 Elküldve: 2017-07-22 09:38 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Biosban kapcsold be a virtualizációt,lehet nincs bekapcsolva.Esetleg frissíts biost,a legújabbra.Hátha javítottak ezt-azt benne(kompatibilítás miatt).
A Vmware verziója sem mindegy szerintem.Ki kell próbálni régebbi,és újabb verziót is.

Még egy kis olvasnivaló.Kompatibilítási listát nézd át:

https://kb.vmware.com/selfserv...rnalId=967


Bitu79 Elküldve: 2017-07-22 09:19 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: valaki most már magyarázza meg
eddig volt egy régi laptop-om, vagyis van is, olyan 1,2GHz-es C3-as procival, oké nem támogatja a VMware.
de most van nálam egy 2 magos (2x1,66GHz) Intel procis Dell Latitude D620, erre is fel akartam tenni VMware-t, de ugyanúgy azt írja ki, hogy a proci nem támogatott.
akkor mégis mi támogatott ennek a f*snak???


https://www.vmware.com/resourc...tegory=cpu

Bitu79 Elküldve: 2017-07-12 21:56 klíma tisztítás

YELLOW írta:
YELLOW írta: a probléma az, hogy a szerekre is az van írva, hogy a pollenszűrő felől kell befújni. ezért csinálja a fószer is úgy a videjóban.
csak ez E46-nál marhára nem jó. mert teljesen más a kialakítása a boxnak, mint sok más autónál, vagy akár E34, E36-nál.
én tőlem mindneki fújja, onnan ahonnan akarja. én inkább kitekerek 6db torx-ot a kesztyűtartóból és kb 2-3 másikat a süninek, minthogy még1x a ventire menjen.
egyébként vannak olyan videók, sőt talán a totalcar-on is volt, aikor a habokat tisztítókat tesztelik, hogy a hőcserélőre fújja közvetlen, majd vízzel öblíti.
egyszerűbb beépítésnél, sok helyen ki is szerelik a hőcserélőt. sajnos az E46 ebből a szempontből többszörösen sz*póág.
még nem tudom, mert nem próbáltam ki, de talán a lefolyón kerezstül felnyomva a habot is eljut a klíma hőcserélőig is. ezt lehet a nyitott csappantyúk mellett is figyelni, csak a venti ne menjen. vagy épp a süni felől.
http://totalcar.hu/magazin/tec...s_hazilag/

szerk.: én egyébként ilyet használtam régen is, most is akciósan év elején vettem kettőt magamnak egyet kollégának. Motip. elég jó szer.


amúgy hülye vagyok
hát az első láb befúvókon keresztül is közvetlen a hőcserélőkhöz jut el a cucc. csak elég tekervényes ott az út, legalább is az endoszkóppal elég macerás volt belesni onnan. de még talán innen támadható a legjobban bontás nélkül.


A legjobban úgy lehet megpucolni a hőcserélőt,hogy a motortér felől ki kell kapni a fűtőmotort,telibefújni habbal a hőcserélőt utána,és leöblíteni sprickából deszt. vízzel,vagy ioncserélt vízzel.A kesztyűtartós módszerrel a párologtató negyedét éred el körülbelül,ami kábé annyit ér,mint mikor csak úgy csinálod,ahogy a videóban mutatja az ember.Ha full pucolást akar valaki,akkor nem ússza meg a fűtőmotor kiszedése nélkül,ami elég macerás,és időigényes.Egyedül így tudod befujni a hőcserélő teljes felületét rendesen,ha kiszeded a fűtőmotort...

Angol fórumon is ezt a módszert említik:

http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=817897

Google fordítóval teljesen jól érthető.


Bitu79 Elküldve: 2017-07-12 21:23 klíma tisztítás

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Pollenszűrő felől fújd be habbal így.A habhoz van toldó cső is.Szerintem ez végett ne bontsd szét a fél autót...
https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY
Az a baj,hogy túlbonyolítjátok kissé.


hagyd már ezt a sz@ros videót...
elmondtam múltkor, hogy hülyeség onnan fújni, hisz a ventire fog venni, aztán annak lesz hangja. még te is mondtad akkor, hogy cserélni kellett neked, persze lehet más ok miatt, nekem azóta van hangja.
az a lényeg, hogy a lehető legközelebb tudd a hőcserélőre juttatni. forgó ventillátor mellett nem fog sikerülni.
bár nekem is folyt ki hab a lefolyón, tehát valami juthatott oda is, de nem elég.


Én más okból cseréltem fűtőmotort.Télen néha cicergett.Pedig szerintem soha nem volt befújva habbal...A hosszító csővel(meg egy elemlámpával,hogy láss) nyitott flepperek mellett simán be lehet fújni a habot,hogy a fűtőmotorra ne menjen sok,de a párologtatót lepucolja.A klímatisztítő cső pont átfér a fűtőmotor lamellái között.A bekapcsolt ventillátor légáramlata eljuttatja a habot a párologtatóra.Én biztosan nem szedném ezért szét a fél autót,mert felesleges.Megoldható úgy,ahogy a videó bemutatja,kiegészítve az általam elmondottakkal.Ennyit ki kell bírnia a fűtőmotornak.Mellesleg ha a fűtőmotor kap egy kis habot,az nem is olyan nagy baj,mert legalább letisztul a venti lapátja is a portól,kosztól.Szerintem nem ez okozza a cicergését.A párologtató közvetlen a fűtőmotor mellett van,tehát közvetlen el tud jutni oda a hab,ahogy a videó mutatja.


hát nekem utána lett hangja... csak arra tudom fogni.
a videó alatt azért van pár érdekes komment is.
mondom nekem mindegy, hogy csinálja.


Nekem is.Én nem használok semmiféle habot sem,csakis ózonos tisztítást.De mondjuk én csak szabadidőben használom a kocsit,az is sokat számít.A pollenszűrő tálcát mindig patyolat tisztán kell tartani,meg cserélni,esetleg tisztítani kell a pollenszűrőt,és ennyi.Akkor nem kell habokat fújni.De a kérdező írta,hogy nem büdös a klímája,akkor nem értem minek akarja habbal tisztítani a hőcserélőt.Teljesen felesleges akkor.De több módszert is összeírtunk neki.Támadhat a fűtőmotor felől egyszerűen,vagy támadhat a kesztyűtartó felől is,kis szereléssel.


Bitu79 Elküldve: 2017-07-12 21:11 klíma tisztítás

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Pollenszűrő felől fújd be habbal így.A habhoz van toldó cső is.Szerintem ez végett ne bontsd szét a fél autót...
https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY
Az a baj,hogy túlbonyolítjátok kissé.


hagyd már ezt a sz@ros videót...
elmondtam múltkor, hogy hülyeség onnan fújni, hisz a ventire fog venni, aztán annak lesz hangja. még te is mondtad akkor, hogy cserélni kellett neked, persze lehet más ok miatt, nekem azóta van hangja.
az a lényeg, hogy a lehető legközelebb tudd a hőcserélőre juttatni. forgó ventillátor mellett nem fog sikerülni.
bár nekem is folyt ki hab a lefolyón, tehát valami juthatott oda is, de nem elég.


Én más okból cseréltem fűtőmotort.Télen néha cicergett.Pedig szerintem soha nem volt befújva habbal...A hosszító csővel(meg egy elemlámpával,hogy láss) nyitott flepperek mellett simán be lehet fújni a habot,hogy a fűtőmotorra ne menjen sok,de a párologtatót lepucolja.A klímatisztítő cső pont átfér a fűtőmotor lamellái között.A bekapcsolt ventillátor légáramlata eljuttatja a habot a párologtatóra.Én biztosan nem szedném ezért szét a fél autót,mert felesleges.Megoldható úgy,ahogy a videó bemutatja,kiegészítve az általam elmondottakkal.Ennyit ki kell bírnia a fűtőmotornak.Mellesleg ha a fűtőmotor kap egy kis habot,az nem is olyan nagy baj,mert legalább letisztul a venti lapátja is a portól,kosztól.Szerintem nem ez okozza a cicergését.A párologtató közvetlen a fűtőmotor mellett van,tehát közvetlen el tud jutni oda a hab,ahogy a videó mutatja.

Bitu79 Elküldve: 2017-07-12 20:41 klíma tisztítás

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok,nekem nincs bűz hűt is viszont kb most 1 éve hogy nálam van az autó és azon gondolkodtam hogy lehetne annyira minimálisan bontani hogy a hőcserélőre rá sasolhassak? (Egyáltalán hol van? )


szerintem pedig ha habot akarsz, akkor a váltó feletti lefolyón keresztül juttatod be és a ventillátor előtét ellenállás felől. ez utóbbinál is kell bontani, de jóval kevesebbet. illetve ennék arra kell figyelni, hogy inkább csak a hőcserélő felé menjen a cucc.
Köszönöm,a ventillátor előtét ellenállás felől hogy kell? (Nem bolygatom egyenlőre de kösz az infót,gondoltam hogy 10 év alatt szerezhettél elég tapasztalatot,ezt nem rosszból írtam.. )


ki kell venni az előtét ellenállást. azért mondom ezt, mert én így fogom megcsinálni. úgyis cserélnem kell a sünit. illetve a neten is láttam, hogy erről tisztították. a lefolyós részt én találtam már ki, mert a cső felmegy onnan és a fűtésradiátort is át lehet úgy nyomni.
illetve a pollenszűrő felől is be lehet játszani a ventillátor lapátjai között, talán éppen átmegy közte a feje.
Köszönöm,viszont nem tudom pontosan hol az az ellenállás,de ez lenne a süni más néven?


jaja... kesztyűtartót le kell venni, és oldalról van
Köszönöm

(Ebben az a poén hogy az E34Tds-emnek itt volt a pollenszűrője ahol nekünk a süni )


E46-ban kb ennyi jó, hogy a pollenszűrő cseréhez nem kell bontani semmit. de minden máshoz...
egyébként tisztítani, ha van jó szórófejed, lehet pl. penész ölőt is hazsnálni, azzal permetezni, majd deszt. vízzel öblítani. vagy épp gőztisztítóval kigőzolni.
sőt a habot is célszerű deszt. vízzel leöblíteni, hiába lefolyik egy idő után.
Itt a süninél mehet be a hab vagy a penészőlőő is?



Pollenszűrő felől fújd be habbal így.A habhoz van toldó cső is.Szerintem ez végett ne bontsd szét a fél autót...
https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY
Az a baj,hogy túlbonyolítjátok kissé.

Bitu79 Elküldve: 2017-07-12 00:26 klíma tisztítás

John írta: Sziasztok,nekem nincs bűz hűt is viszont kb most 1 éve hogy nálam van az autó és azon gondolkodtam hogy lehetne annyira minimálisan bontani hogy a hőcserélőre rá sasolhassak? (Egyáltalán hol van? )


http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=817897

A fűtésboxban van a párologtató.Ki kell szedni hozzá a fűtőmotort is,hogy rá láss rendesen.Ha nem büdös a klíma,akkor ne szedd szét miatta a fél autót,mert elég buta helyen van,és a műanyag burkolatok könnyen törnek,utána anyázhatsz...
Esetleg válaszd a könnyebbik utat:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY

Ezzel az a baj,hogy a fűtőmotor is kap a habból rendesen,és késöbb zörögni fog...
Szóval ha nem büdös a klíma,akkor elég neki a rendszeres pollenszűrőcsere,és évente egy ózonos tisztítás.A pollenszűrő tálcáját mindig tartsd tisztán,és a pollenszűrőt is fujkáld ki néha levegővel(és persze cseréld,amikor kell),így nem fog tudni elkoszolódni az elpárologtató.

Bitu79 Elküldve: 2017-07-11 16:11 Fékjavítás

mici1974 írta: Üdv!Lenne egy kérdésem találkozott már vki olyan hibával hogy melegszik mindkét hátsó féktárcsám normál körülmények között mintha fogna a fék meg kicsit ilyen surlodó hangot is ad,de azon csodálkozom hogy mindkettő melegszik de nagyon?


Lehet a kéziféked fog be.

Ezt pedig olvasd el:

http://totalcar.hu/tanacsok/au...fektarcsa/

Bitu79 Elküldve: 2017-07-05 23:02 Társalgó

A mai autótisztítás végeredménye(külső mosás,viaszolás,gumi ápolás,utastér tisztítás,műszerfal ápolás)
A felvétel sötétedés előtt készült kicsivel.

https://www.youtube.com/watch?v=44UmsfNP8IY



Bitu79 Elküldve: 2017-06-30 23:00 Társalgó

A "gyárias" 320d-t még mindig árulják,csak már más a link:

https://www.hasznaltauto.hu/au...m-11683121

Yellow rád vár a gépentyű,még megvan.

Bitu79 Elküldve: 2017-06-30 22:16 Megvegyem? Vegyek ilyet?

vgyr994 írta: Sziasztok!

Kinéztem egy e46-os, 2004. 12. hó, fullextrás 318 td- Compact-ot. Mi a véleményetek, ha külsőleg jó állapotban találom, érdemes megvenni, vagy a fenntartása húzós lesz? Illetve mi a reális érték érte, ha külsőleg és a beltér is patika állapotban van, a motor pedig olyan állapotban, hogy átmegy a műszaki vizsgán (most helyeznék forgalomba Magyarországon).
Előre is köszönöm szépen a segítségeteket!

Üdv: Ricsi


Ezeknek az autóknak átlagos a fenntartása.Nem kell mindennel BMW szervízbe vinni...
Ha olcsó,kinti autót veszel neppertől,az már nem biztos,hogy átlagos lesz...A kérdésedből gondolom,hogy olcsón lenne a kocsi,máskülönben nem kérdeznéd a fenntartását.
Gondolom ez a kocsi érdekel(ez mondjuk nem full extra):

https://www.hasznaltauto.hu/au...t-11079099

Ha nem,akkor bocs.Mondjuk nem számít.Ez a patika állapot kezd unalmas lenni számomra.Sokaknak az a patika állapot,ha szépen le van mosva,és ki van takarítva az autó...Ha valóban az,akkor nem 1 millió ft lenne az ára,az biztos.Gondolod,akinek szinte gyári állapotú a kocsija,majd odaadja valakinek ennyiért?Az pedig,hogy átmegy műszakin,még semmire sem garancia.Főleg ha ott vizsgáztatják,ahol veszed...Ha valóban szép az autó,vedd meg.Esetleg nézz meg többet,hogy legyen viszonyítási alapod.Reális ár szerintem 1.5 -1.8 M Huf körül van,ha tényleg patika állapotú(gyárias),és keveset futott.A használtautón 1 milka körül mennek ezek.De azok már megették a kenyerük javát...










Bitu79 Elküldve: 2017-06-30 21:58 Váltógomb csere

Képet is linkeltem róla.Ilyen gyürü szerű műanyag fülek...Törnek,mint a ropi...

A link neve


A videót állítsd meg 1 perc 02 mp-nél,azon is látszik.A készítő is mondja,hogy törnek,és teljesen igaza van...Korrekt videó,hogy kell váltógombot cserélni manuális váltós e46-nál.





Bitu79 Elküldve: 2017-06-29 23:32 Váltógomb csere

John írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Igem régi téma de nekem se jön le próbáltam már és ahogy olvasom van amelyik ragasztott van amelyik csavaros honnan tudhatom az enyém pont melyik?


nincs ragasztva. ami ragasztva van, az utólagos kókány. vagy lehet a fokozat jelölő embléma alatt van csavar és a rúdba van tekerve, de az is utólagos. de annak nyoma van, ha azt onnan kiszedték.
manuális váltó csak rá van szorulva. nagy erősen kell felfelé húzni, nem tekergetve. vigyázni a tükröt és az orrod be ne törd.
automata csavaros.
Köszönöm.Úgy kell mint egy videón láttam hogy üresből negyedikbe bikából rántani?



Nem kell annyira bikából húzni.Tedd üresbe a váltót,aztán felfele húzd a váltó gombot.Elég könnyen lejön,és könnyen el is törik a "tartó pöcke",na akkor aztán vehetsz újat.Ha csak az a bajod vele,hogy kopottas-koszos,akkor előbb pucold meg koszradírral.Ahhoz ne is szedd le.Felesleges újat venni emiatt.Én megsikáltam az enyém koszradírral,és most olyan,mintha új lenne.Anno vettem egy új váltógombot,aminek eltört a "pöcke" felrakásnál,aztán dobhattam ki,mert folyamatosan lejárt váltásnál...Visszatettem a régit,csak jól megpucoltam.

Egy sima műanyag váltógomb(gyári) 12 000 ft...
Ha leszeded,utána újra feltenni nem biztos,hogy sikerül,csak azért javasolom,hogy csak tisztítsd meg a régit leszedés nélkül.Elég ócska anyagból van,az árához képest...Sima műanyag pöcök tartja a helyén,ami könnyen törik.
Ezen már a radír nem segít.Ez melyik fajta? (Városi kocsi volt 10 évig,sok volt az 1-es meg az üres neki...)





Ezt cserélni kell.

Bitu79 Elküldve: 2017-06-29 15:06 Váltógomb csere

Így néz ki a "tartó pöcök".Rettentő gagyi,könnyen törik...
Az összes féle váltógomb ilyen megoldással van rögzítve(manuálisoknál)

https://nebula.wsimg.com/obj/M...E6Ojo6OjA=

Itt egy normális videó is,hogy szedd le:

https://www.youtube.com/watch?v=bXhmhARkNIA