Eapa fórum hozzászólásai

Eapa Elküldve: 2010-01-13 08:35 Valaki segítsen

Eapa Elküldve: 2010-01-13 08:32 Valaki segítsen

steve01 írta:
Eapa írta:
steve01 írta:
Ferko írta:
A kormányholtjátékon tudsz állítani csak felemelve folyamatosan ellenörizd meddig csökkentheted nehogy a szélsõ helyzetekben szoruljon.



Na erre lennék kíváncsi h hol lehet ezt állítani? Ha tudsz vmi útmutatót is azt megköszönném Ugye ez azaz állítási lehetõség h ha már ki van kopva a fogasléc és kotyog, akkor tudsz rajta kicsit állítani


A kormánygép bölcsõ felõli oldalán kell lennie egy kör alakú kitüremkedésnek. Abban van az állító csavar, extra alakú, az e30-nál 8-szögletû kulcs kellett hozzá, mint a krovafej. Valószínûsítem, hogy e36-nál is olyan kell. Nekem egy barátom csinált (szikraforgácsolással) ilyen szerszámot. De tényleg óvatosan kell vele bánni, mert én is meghúztam úgy, hogy a kormány nem pörgött vissza.

Köszi igaz én elég hülye vagyok ehhez, de haver biztos érteni fogja És ehhez könnyen hozzáférek? A kormánygép az amibõl kijönnek a kormányösszekötõ gömbfejek jobb és bal elsõ kerékhez?




Ez az e30 mechanikus kormány, a 6-7-8-as mutatóvonal végénél lévõ, itt 6-szögû állítócsavar az.
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=05

Ez az e36-é, csak szervós kormányt hoz fel, ezen lövésem sincs hol van az állítócsavar, de orientáció szerint úgyanúgy a fogaslécre merõlegesen kellene lennie (lehet a másik oldalon, ami most nem látszik, de annak nincs értelme)
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=05

Eapa Elküldve: 2010-01-12 15:24 Valaki segítsen

steve01 írta:
Ferko írta:
A kormányholtjátékon tudsz állítani csak felemelve folyamatosan ellenörizd meddig csökkentheted nehogy a szélsõ helyzetekben szoruljon.



Na erre lennék kíváncsi h hol lehet ezt állítani? Ha tudsz vmi útmutatót is azt megköszönném Ugye ez azaz állítási lehetõség h ha már ki van kopva a fogasléc és kotyog, akkor tudsz rajta kicsit állítani


A kormánygép bölcsõ felõli oldalán kell lennie egy kör alakú kitüremkedésnek. Abban van az állító csavar, extra alakú, az e30-nál 8-szögletû kulcs kellett hozzá, mint a krovafej. Valószínûsítem, hogy e36-nál is olyan kell. Nekem egy barátom csinált (szikraforgácsolással) ilyen szerszámot. De tényleg óvatosan kell vele bánni, mert én is meghúztam úgy, hogy a kormány nem pörgött vissza.

Eapa Elküldve: 2010-01-11 10:23 Társalgó

bmw320d4 írta:
Tano írta: Aham köszi értem. Külföldi helyen ezt olvastam: "This option is possible only on latest LSZ with CI:36 and later" Akkor te tudod ez pontosan mit jelent, meg hogy akkor valós-e.


A 36-os kódindex csak a 2005-ös E46-okban van, ezért nem láttam az én lámpamodulomban, viszont elképzelhetõ, hogy átparaméterezhetõ egy régebbi modul is, hogy tudja az új funkciókat.

szerk: utánanéztem, nem lehet megoldani a régebbi modulokra, mivel más a szoftver.


Ezt az egyszer nyomom, többször indexel verziót nem lehetne valami idõrelével megoldani?
Én nagyon nem értek a villamossághoz, de biztos meg lehetne oldani.
Aki ért hozzá az bónuszként megtervezhetné és anyaglistával, kapcs. rajzzal közkinccsé tehetné.
Azért is lenne jó mert én véleményem szerint az indexelés lakott területen kívül lassítja a haladást és elvonja a figyelmet a vezetésrõl (vicc volt mielõtt hideg-meleget kapok)

Eapa Elküldve: 2010-01-07 22:22 Társalgó

Én úgy tudom, hogy csak ergonómiai különbségek vannak. A facelift elõtt a ventilátor és a hõmérséklet gombok egymás mellett vannak. Nekem ilyen van és ha állítani akarom, mindig oda kell néznem. A facelift után evidens, felsõ gomb felfelé, alsó lefelé szabályoz.
Még annyi különbség, hogy a facelift utáni a belsõ keringtetést automatán csinálja, ha kint büdös van, valami szenzor (friss levegõ vs. büdös levegõ) segítségével, nekem manuálisan kell kapcsolnom, ha észreveszem, hogy dögös teherautó megy elõttem.

Eapa Elküldve: 2010-01-06 19:38 Társalgó

Én a BMW-nél vettem a gyertyákat is.
Anno a Bosch gyertyákat csak úgy vették vissza, ha vittem egy autószerelõtõl papírt, hogy Õ tette be a gyertyákat és kellett a szerszámnak a típusa is. Jó mi?
Leginkább az volt a bosszantó, hogy nem tudta használni a kocsit, gyerekek majdnem elkéstek a suliból, Skodával kellett mennem.
Amikor hazaértem visszaraktam a régi gyertyákat és pöccröff.

Eapa Elküldve: 2010-01-06 14:08 Részecskeszûrõ_

Tjani írta: Köszi a tippet tetszenek a 3-as gépsárkányok is, de erre a típusra gyúrtam pár évet.
Eredeti méretû alufelnivel, gumival / R 17 235/55 / 205 km/h a vége
amik most rajta vannak X5 ös felni darabonként kb. 6-7 kg al nehezebbek,
és a gumiméret R 17 235/65 re változott erre a kis apróságra tippelnék még.
A nyári gumikkal 235/55 eredeti felni elég korrekt volt a gyorsulása pedig nem túl jó a súly Lóerõ elószlás 1750 kg a vas 151 pacihoz.
December végén chippelve lett a gép, most gyorsul mint állat / 410 Nm /
5. be még elmegy, de ha felgangolom 6 ba 120-130 km/h nál elfogy a cufla.

Pffffúúú elmehetnék regényírónak


/55 helyett /65 az nem kis apróság, hidd el nekem. Gyakorlatilag lebutítottad egy kicsit az autódat. Mivel nagyobb a kerékátmérõ, rosszabbul gyorsul, amit érzel, ergó jobban nyomod neki, többet kajál, nagyobb a füst (?), részecskeszûrõ eldugult?
Nekem a nyári gumi 245/40/17-es a téli 225/45/17-es és a télivel sokkal jobban gyorsul a verda pedig váltóméret. Gondolom a 245-ös gumiban több anyag van, nehezebb. A következõ nyári biztos 225-ös lesz.

Eapa Elküldve: 2010-01-06 11:57 Társalgó

Én csak azért írtam ezt, mert egyszer az e46-ba vettem noname légszûrõt és nem ment utána olyan jól a kocsi (elvileg jobban szûrt, mert nem engedett át annyi levegõt ) de a gyári olajszûrõ (papír, hengeres patron) lamellái is álltak már furcsán csereperióduson belül.
e30-nál, Lángnál vett Bosch gyertyákból, 4 db-ból 3 db-nak elrepedt a porcelánja 1 nap után (gondolom atom kínai lehetett).
Egyébként a felesleges pénzkidobásnak én se vagyok híve, pl. nem dohányzom

Eapa Elküldve: 2010-01-06 11:04 Társalgó

Szerintem az olajszûrõn, az üzemanyagszûrõn és a levegõszûrõn nem szabad spórolni.
Nekem ez olyan mint amikor a paciens fekszik a mûtõasztalon, mûszívet tesznek be neki és megkérdezik, hogy mehet-e az olcsóbb, kínai befelé.
Na jó ez egy kicsit sarkos

Eapa Elküldve: 2009-12-20 22:43 Társalgó

A héten elég sok hó esett Miskolcon, ma reggelre még extra 8 cm. Mivel a közútkezelõknek sok dolguk volt elég játszósra alakult a város. Elég sokat kellett ma autóznom a városban de mindig elképedek milyen jó programot raktak a BMW mérnökei a kipörgésgátlóba. A mai napi két top, mindkettõ piros lámpától, egyik elsõkerekes VW Passat kombi a másik 4 kerekes Suzuki Vitara terepjáró. Midkettõ lemaradt, a Passat 1-1,5 a Suzuki csak 0.5 kocsival lemaradt. Anno amikor még e30-al toltam és télen az e39-esek úgy mentek el mellettem mintha állnék azt gondoltam a márkatásnál elgurult a gyógyszer. Ma már ugyan ezt gondolják rólam. A legjobban az tetszik amikor sávot váltok, közötte magasabb hó, de csak annyit veszek észre, hogy kétszer felvillan a sárga lámpa és egy kicsit megrázkódik a kocsi. Az e30-al egy ilyen manõver igazi bevállalás volt.
Ettõl függetlenül csak ésszel és idõnként vegyetek fékpróbát, tesztelve az utat

Eapa Elküldve: 2009-12-18 11:36 Féktárcsa és fékbetét

Szemy, félre ne érts, de ez nem veled történt, mindenki azt mond amit akar, sõt az ismerõsöd is abban a hiszemben van, hogy gyári tárcsát kapott.
Sajnos a szervízekben is elõfordul, hogy az eredetire végltekig hasonlító dolgokat tesznek be és gyári árat számolnak.
Az alkatrészesnek akitõl vásárolsz valahogy olyannak kell lennie mint az orvosodnak, hitelesnek.
Én megmondtam akitõl veszem a gyári alkatrészeket, hogy csak egyszer vághat át, de tudom róla, hogy a BMW raktárából jönnek az alkatrészek.
Szerintem, meg ha egy vészfékezéstõl egy tárcsa hullámos lesz akkor ott
vagy az anyagminõséggel van baj, vagy mivel a mi fékeink úszónyergesek a fékkel, vagy éppen ez miatt a tárcsa axiális méreteivel.
Az nem tudom elképzelni, hogy a hûtött tárcsa felülete behorpad a két borda között. Aki látott már ilyet az tudja, hogy milyen távolság van a két borda között.
Egyébként mindenki annyiszor veszi meg az utángyártott tárcsát mielött megveszi a gyárit, ahányszor akarja.

Eapa Elküldve: 2009-12-18 11:16 feltortek :(

YELLOW, megkaptam, köszi!

Eapa Elküldve: 2009-12-18 08:56 Féktárcsa és fékbetét

Régi BMW-s mondás, hogy féktárcsából és kipufogóból csak gyárit szabad venni.

Eapa Elküldve: 2009-12-18 08:52 feltortek :(

Én is kértem, el is küldték, de nem jött meg. Hol a hiba?

Eapa Elküldve: 2009-12-17 10:43 feltortek :(

InsectKiller írta: Továbbítva

Eapa írta: Mi lenne akkor, ha a lap gazdája, Robinson küldene mindenkinek PÜ-t ebben a témában, mert engem is érdekel.
Vagy esetleg Marcica megteszed?

Üdv.


Köszi