Eapa fórum hozzászólásai

Eapa Elküldve: 2009-02-01 18:21 E46 320d M47N EU4 Turbo 60e km elado 100eFt!!!

Üdv, quattro!

Éapa

Eapa Elküldve: 2009-02-01 16:54 Kipufogó

Köszi!

Menetdinamikában van változás?

Eapa Elküldve: 2009-02-01 12:32 Kipufogó

Tano!

Te írtad, hogy cserélted a katalizátorodat (középdobban lévõt).
Úgy néz ki, hogy az enyém is csörög (összetört), hol lehet utánanézni új, nem gyári katalizátornak, ráadásul az enyém két bemenõ- egy kimenõ csöves?!

Eapa Elküldve: 2009-01-29 20:54 Futómû és hibái

Hátsó, nagy szilent= lengõkar végén lévõ szilent
Vegyél gyárit, nem drága. Kihúzó-behúzó szerszám kell hozzá, kb. 2-3 óra kényelmesen, utána futómûállítás. Szerszámról tudok rajzot küldeni.

Eapa Elküldve: 2009-01-29 12:11 Hátsó futómû zajok

Bújj be a csomagtartóba, vedd le az oldalsó borítást, ott találod a hátsó teleszkóp bekötést. Az is könnyen megadja magát. Hátsó toronyszilent a neve, kicserélni oldalanként kb. fél óra, én vettem hozzá merevítõ lemezt is.

Eapa Elküldve: 2009-01-29 10:58 Hátsó futómû zajok

A szakadt hátsó difiszilent ismérve, sebességbe rakva kuplung ráengedésekor koppanó hang, sebességváltáskor koppanó hang, gázelvételkor koppanó hang. Én a hétvégén cseréltem ki, az eredménye szenzációs, csendes váltás, nincs rántás, és csendes lett a hátulja.
Kicserélés 9 óra megaszopás. Elvileg le kell hozzá venni a difit, én megoldottam levétel nélkül. A szilent kiszedése a legnehezebb, úgy bele van rohadva, hogy az elképesztõ. Kiszakítottam a közepét, c-vágóval berogyasztottam és még úgy sem indult meg. Elõtte le kell szedni a hátsó stabilizátor rudat. Ez még a gyári szilent volt (10 éves), az új egy kicsit másképp néz ki. Egyébként azért koppan a difi ha ez szét van szakadva, mert összesen 3 db szilent fogja, és az elsõ kettõ rendkívül rugalmas. Amikor a difi hátulja nem volt megfogva a szilenttel, 6-8 cm-t tudott a difi mozogni függõlegesen. Még egyszer nem vágnék bele, irány a BMW szervíz, szopjanak õk vele. Ennyi hátránya van az erõs kocsinak

Eapa Elküldve: 2009-01-26 11:50 E46 karosszéria, lámpák, indexek

A fényszóró mosóhoz kell: 1 db szivattyú, 2 db teleszkópos mosóberendezés, 2 db szórófej, 2 db bajuszléc, "gumicsõ a csatlakozásokkal. Az elektronikai részhez nem tudom, mi kell, táp biztos a szivattyúnak. Egyébként minden 5. ablaktörlésre mos egy lámpát, és nem csak a fényszórót mossa, hanema ködlámpát is. Nagyon hamar elfogy a mosófolyadék ha van ilyen kütyû. Én nemrég kötöttem ki mert az egyik mosófej állandóan eleresztette a vizet (nem eladó), és tiszta vízköves lett a kocsi (nem desztvizet használok). Bontóból vadássz hozzá alakatrészeket

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45

Eapa Elküldve: 2009-01-21 16:18 Társalgó

AC/DC

Eapa Elküldve: 2009-01-21 16:18 Társalgó

Urak!

Valaki nem tud AD/DC koncertre 2 db jegyet?

Eapa Elküldve: 2009-01-21 14:54 Chip tuning

Benzines kocsit is haza lehet vágni. Benzinesnél az elõgyújtást szokták növelni illetve az injektorok nyitási idejét (több benzin). Namármost az elõgyújtás növelése nagyobb terhelést okoz a fõtengelynek (csapágyak, hajtókar, dugattyú), a több benzinnel pedig szépen le lehet mosni a henger falát az olajtól, sõt kopott motornál felhígíthatja a motorolajat.
Nekem az e30-as (318i) volt chippelve, lehetett érezni, hogy jobb alacsonyabb fordulaton. Én elvittem a Csonkába leméretni, chip elõtt és után, a lóerõ nem nõtt, hozta a gyári értéket, viszont a max. nyomaték 1200-as fordulattal hamarabb jelentkezett. Na azt éreztem én. Persze a leömlõt is kicseréltem fonottkalácsra és a pillangószelep átmérõje is nagyobb volt 2 mm-el.

Tényleg, akinek van e30 318i M40-es ismerõse, megvan a chip és van pillangószelep is, kommendálja

Eapa Elküldve: 2009-01-20 08:21 Motorolaj

Gépész szemmel azért kell a "kikönnyítés", hogy a menet ki tudjon futni, ezzel nincs baj. Szerintem a furat miatt tört el, ott túl kicsi volt a kerestmetszet. Egyébként a furat szerepét én sem értem.
Érdekességként a régi cápa e21-nél mágnes volt a csavar végén, érdekes módom mindig volt rajta reszelék

Eapa Elküldve: 2009-01-19 11:37 Motorolaj

Tegnap olajat cseréltem. Amikor raktam vissza az új réztömítéssel a leeresztõ csavart, a meghúzásnál reccsenõ hangot hallottam. Mondom magamban ennek a fele sem tréfa. Tekerem ki a csavart illetve csak tekertem volna, beleszakadt. Egybõl lefõttem, a gyári leeresztõcsavar a kikönnyítésnél, kúposan eltört. Annyi volt a szerencsém, hogy kiállt kb. 1,5 ment és a furat szabaddá vált a törésnél. Hegyes csõrfogóval igen finoman kitekertem a csavart. Szóval ahogy számoltam 8-9 olajcserén már átesett a kocsim, bizony ennyit bírt a csavar, sosem téptem meg.
Tanácsként mondom fiúk akinek 150e km felett van a gépe, olajcserénél vegyen új csavart is.
Szerencsémre a faternak esztergagépen keresztûl a kiskígyóig mindene van otthon, 20 perc múlva volt új csavar (M12x1,5 (sûrûmenet)).

Eapa Elküldve: 2009-01-18 18:05 Ez se semmi

Gyönyörû vagy Tiba, jól áll a hosszú haj. Nekem is volt E21 315-ös kettõ nagy lámpa, kettõ kicsi. Az tetszett benne, hogy ha a refit ráadtad, mind a 4 világított mint a veszedelem. Na azzal lehetett tarkót égetni, ha valami nem tetszett.

Eapa Elküldve: 2009-01-16 13:29 lámpa

Most ovasom 2004-es a géped, amit írtam a facelift elõttire vonatkozik. Bocs

Eapa Elküldve: 2009-01-16 13:28 lámpa

A ködlámpa mellett van egy kis lyuk, oda kell benyúlni és kifordítani a lámpát. Az izzó H7-es de nem a sima hanem L-alakú, van típusjelzése de fejbõl nem tudom.