John fórum hozzászólásai

John Elküldve: 2020-09-01 23:37 Kardántengely és társai

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta: Sziasztok.Kardánfelfüggesztőm csereérett lesz lassan viszont a haver azt mondt ki cseréli nekem de nem mind1 hogy alu vagy fém viszont ahhoz le kéne bontanom a hővédőt és se aknám se semmi ráadásul kétszer kéne akkor bontani... Hogy tudom kideríteni melyik van alatta?
https://www.realoem.com/bmw/en...Id=26_0129


Sziasztok.Lehet nem is a kardánfelfüggesztőm búg.Ha jobbra élesebb kanyarban szinte elmúlik a zakatolás akkor ez hátsó kerékcsapágy? Ugye nem? Az szívás cseréltetni


szerintem a csapágy (kerék) nem kattog, hanem búg vagy sípol.
kanyarban azért múlhat el, mert a szilentek ki van, agy az egész kardán elmozdulhat és mondjuk a kardánkeresztbe befeszül, ezért megszűnik. nálam is van valami, de nem fogom nyomozgatni. mindent cserélni fogok szerintem. mert az idő megeszi ezeket. sok 100ezer lesz... de ha meg akarom tartani, akkor nem érdekel... még ezt kell eldöntenem. a km nem sok, belül patika, de a kor miatt, az öregedő alkatrészek mennek sorra tönkre. pl most az ablakmosótartály motorjánál lévő tömítés engedhette el magát... tartály nem repedt, úgy látom onnan engedi el. folyamat jönni fognak ezek elő.

Hogy mondjam,olyan hang jön hátulról ami fokozatosan a sebességgel arányosan hátulrol szaggatva de búgó hangja van nem recseg hanem olyan belül mint amikor el megy melletted egy gőzmozdony tudod olyan "vuhh vuhh vuhh vuhh"-hang. megpróbálok belinkelni a hangjárol videót.Viszont mit is mondasz csapágy vagy a kardánfelfüggesztő?



https://youtu.be/Kn4rN0RvBoM

John Elküldve: 2020-09-01 23:17 Kardántengely és társai

YELLOW írta:
John írta:
John írta: Sziasztok.Kardánfelfüggesztőm csereérett lesz lassan viszont a haver azt mondt ki cseréli nekem de nem mind1 hogy alu vagy fém viszont ahhoz le kéne bontanom a hővédőt és se aknám se semmi ráadásul kétszer kéne akkor bontani... Hogy tudom kideríteni melyik van alatta?
https://www.realoem.com/bmw/en...Id=26_0129


Sziasztok.Lehet nem is a kardánfelfüggesztőm búg.Ha jobbra élesebb kanyarban szinte elmúlik a zakatolás akkor ez hátsó kerékcsapágy? Ugye nem? Az szívás cseréltetni


szerintem a csapágy (kerék) nem kattog, hanem búg vagy sípol.
kanyarban azért múlhat el, mert a szilentek ki van, agy az egész kardán elmozdulhat és mondjuk a kardánkeresztbe befeszül, ezért megszűnik. nálam is van valami, de nem fogom nyomozgatni. mindent cserélni fogok szerintem. mert az idő megeszi ezeket. sok 100ezer lesz... de ha meg akarom tartani, akkor nem érdekel... még ezt kell eldöntenem. a km nem sok, belül patika, de a kor miatt, az öregedő alkatrészek mennek sorra tönkre. pl most az ablakmosótartály motorjánál lévő tömítés engedhette el magát... tartály nem repedt, úgy látom onnan engedi el. folyamat jönni fognak ezek elő.

Hogy mondjam,olyan hang jön hátulról ami fokozatosan a sebességgel arányosan hátulrol szaggatva de búgó hangja van nem recseg hanem olyan belül mint amikor el megy melletted egy gőzmozdony tudod olyan "vuhh vuhh vuhh vuhh"-hang. megpróbálok belinkelni a hangjárol videót.Viszont mit is mondasz csapágy vagy a kardánfelfüggesztő?

John Elküldve: 2020-09-01 17:34 Kardántengely és társai

John írta: Sziasztok.Kardánfelfüggesztőm csereérett lesz lassan viszont a haver azt mondt ki cseréli nekem de nem mind1 hogy alu vagy fém viszont ahhoz le kéne bontanom a hővédőt és se aknám se semmi ráadásul kétszer kéne akkor bontani... Hogy tudom kideríteni melyik van alatta?
https://www.realoem.com/bmw/en...Id=26_0129


Sziasztok.Lehet nem is a kardánfelfüggesztőm búg.Ha jobbra élesebb kanyarban szinte elmúlik a zakatolás akkor ez hátsó kerékcsapágy? Ugye nem? Az szívás cseréltetni

John Elküldve: 2020-09-01 17:30 Segítség, beázik az autóm!!!!

Bitu79 írta:
John írta:
b_imi írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Köszi,akkor az csak dísz,nem a vízet szigeteli rendben.Körmére nézek amint lesz rá módom hol juthat be.(Garázsban a tiéd nem is ázhat be,enyém csillaggarázs és összegyűlhet reggelig mert este esett.

az enyém is van kint, az utóbbi 1,5 évben egyre többet. szóval éri az eső.
de n a képedet elnézve, azt mondom, hogy az ajtó felől ázik. csak gondolom orral lejt az autó, így ott áll meg a víz. de az ajtónál középtájon eresztheti be szerintem, a párazáró szivacs. nyitott ajtónál locsold az üveget az ajtóban, de legyen felhúzva. aztán közben az ajtókárbit aljánál és a lemez találkozásánál figyeld meg. szerintem meg fog jelenni a víz.
amúgy a levélrács miatt sokan panaszkodnak, amiatt ázik, más márkák is, de én ahogy néztem, onnan nem ázhat, legalábbis az elporladt rács, nem okozója elvileg.

Az igaz hogy cseréltem már magamnak jobb első abalkemelőszerkezetet és meg kellett bontanom a még bontatlan szigetelést a kárpit mögött de vissza tettem bár ragasztót nem használtam de ennyi be tudna folyni ott? CSak az a baj ha nyitott ajtónál locsolom akkor mivel enyhén felfelé áll az ajtó (Ha jobban megnézed mint kézi mosó után ha be szállsz és nyitott állapotban az ajtó aljára sasolsz akkor is látható hogy előre vezeti nyitott állapotban a vízet.) nyitott állapotban mint mindegyik így előre vezeti a vízet a zsanérok irányába egyenesen a küszöbhöz így nem kizárható hogy most honnan is szivárog,majd kiderítem csak mostanában hogy itt a jóidő vagyok olyan régimódi hogy ha lehet inkább Simsonozom
(De csak mert 3-év alatt a főút szét van bontva és nincs aszfaltozva és nem azért cseréltettem lengőkarokat elől hogy havonta tönkre menjenek,sajnos csak ha muszáj akkor hozom ki a kocsit,sajnos.... )

Elég ha egy kis helyen nem tapadt vissza, vagy ha hiányzik a patentről a tömítőgyűrű befolyik a víz. Ritka szar megoldás ez. Én meguntam és körbehúztam szilóval az alsó felét. Így is lehet szerelni ha kell de legalább nem ázik be.

köszönöm,volt már pár ennél régebbi autóim 85-ös Ford Escort,90-es Ford Orion de még Kispolszkinál se volt ilyen mértékű beázás,bondolkodtam szilón én is

John kicsit figyelj ide:

Ne szilóval rakd vissza,hanem butillal.Előtte zsírtalanítsd a felületet,és nem fog leválni.Én leszedtem az egészet és leszedtem a régi butilt is a párazáróról és az ajtóról is.Amikor visszanyomkodtad,picit melegítsd hajszárítóval és nyomkodd újra körbe...Ezután már nem fog elválni.Wurt-ben van pl butil szalag,pár ezer forint.Sziloval körberagasztod,akkkor csak letépni fogod tudni a párazárót,ami elég drága...De te tudod mit csinálsz.Én nem akarom dobálni a pénzem ilyenekre feleslegesen. 20 000 ft kábé ajtónként csak szólok...Ajtópanenteket is cseréld ki a rajtuk lévő gumi(szivacs) tömítés miatt.Az sem olcsó sajnos.2000 környékén jön ki egy ajtóra.Tizenakármennyi kell...De jobban jársz ha veszel ezekből mondjuk kapásból 50 darabot.Szilo azért sem jó,mert az egy idő után elenged,illetve penészedni is fog...

Sziasztok.Egy ideje ismét nem voltam viszont köszönöm a tippeket.Elvileg pont ma hajnalban volt hatalmas zuhé és pár nappal ez előtt eszembe jutott hogy valóban amikor megvettem az autót a jobb első ablakot nem lehetett felhúzni,szétesett valami benne már úgy adta el a tulajcsaj,viszont mivel cseréltem komlett szerkezetet anno ami azóta is jó két hibalehetőség jutott eszembe.Első megkellett bontani a kárbit mögötti víz taszító szövetet amir most be ragasztottam,és a külső ajtókárpit alul nem volt be pattintva végig,ergó rés is volt ott,összenyomtam a patentokat a helyükre és ma mintha száraz lenne a lábnál de még várok pár esőt majd utána tudok véleményt mondani.Köszönöm a tippeket lesz egy másik kérdésem más témával kapcsolatban is.

John Elküldve: 2020-08-06 18:58 Segítség, beázik az autóm!!!!

b_imi írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Köszi,akkor az csak dísz,nem a vízet szigeteli rendben.Körmére nézek amint lesz rá módom hol juthat be.(Garázsban a tiéd nem is ázhat be,enyém csillaggarázs és összegyűlhet reggelig mert este esett.


az enyém is van kint, az utóbbi 1,5 évben egyre többet. szóval éri az eső.
de n a képedet elnézve, azt mondom, hogy az ajtó felől ázik. csak gondolom orral lejt az autó, így ott áll meg a víz. de az ajtónál középtájon eresztheti be szerintem, a párazáró szivacs. nyitott ajtónál locsold az üveget az ajtóban, de legyen felhúzva. aztán közben az ajtókárbit aljánál és a lemez találkozásánál figyeld meg. szerintem meg fog jelenni a víz.
amúgy a levélrács miatt sokan panaszkodnak, amiatt ázik, más márkák is, de én ahogy néztem, onnan nem ázhat, legalábbis az elporladt rács, nem okozója elvileg.

Az igaz hogy cseréltem már magamnak jobb első abalkemelőszerkezetet és meg kellett bontanom a még bontatlan szigetelést a kárpit mögött de vissza tettem bár ragasztót nem használtam de ennyi be tudna folyni ott? CSak az a baj ha nyitott ajtónál locsolom akkor mivel enyhén felfelé áll az ajtó (Ha jobban megnézed mint kézi mosó után ha be szállsz és nyitott állapotban az ajtó aljára sasolsz akkor is látható hogy előre vezeti nyitott állapotban a vízet.) nyitott állapotban mint mindegyik így előre vezeti a vízet a zsanérok irányába egyenesen a küszöbhöz így nem kizárható hogy most honnan is szivárog,majd kiderítem csak mostanában hogy itt a jóidő vagyok olyan régimódi hogy ha lehet inkább Simsonozom
(De csak mert 3-év alatt a főút szét van bontva és nincs aszfaltozva és nem azért cseréltettem lengőkarokat elől hogy havonta tönkre menjenek,sajnos csak ha muszáj akkor hozom ki a kocsit,sajnos.... )



Elég ha egy kis helyen nem tapadt vissza, vagy ha hiányzik a patentről a tömítőgyűrű befolyik a víz. Ritka szar megoldás ez. Én meguntam és körbehúztam szilóval az alsó felét. Így is lehet szerelni ha kell de legalább nem ázik be.

köszönöm,volt már pár ennél régebbi autóim 85-ös Ford Escort,90-es Ford Orion de még Kispolszkinál se volt ilyen mértékű beázás,bondolkodtam szilón én is

John Elküldve: 2020-08-05 21:55 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta:
John írta:
Köszi,akkor az csak dísz,nem a vízet szigeteli rendben.Körmére nézek amint lesz rá módom hol juthat be.(Garázsban a tiéd nem is ázhat be,enyém csillaggarázs és összegyűlhet reggelig mert este esett.


az enyém is van kint, az utóbbi 1,5 évben egyre többet. szóval éri az eső.
de n a képedet elnézve, azt mondom, hogy az ajtó felől ázik. csak gondolom orral lejt az autó, így ott áll meg a víz. de az ajtónál középtájon eresztheti be szerintem, a párazáró szivacs. nyitott ajtónál locsold az üveget az ajtóban, de legyen felhúzva. aztán közben az ajtókárbit aljánál és a lemez találkozásánál figyeld meg. szerintem meg fog jelenni a víz.
amúgy a levélrács miatt sokan panaszkodnak, amiatt ázik, más márkák is, de én ahogy néztem, onnan nem ázhat, legalábbis az elporladt rács, nem okozója elvileg.

Az igaz hogy cseréltem már magamnak jobb első abalkemelőszerkezetet és meg kellett bontanom a még bontatlan szigetelést a kárpit mögött de vissza tettem bár ragasztót nem használtam de ennyi be tudna folyni ott? CSak az a baj ha nyitott ajtónál locsolom akkor mivel enyhén felfelé áll az ajtó (Ha jobban megnézed mint kézi mosó után ha be szállsz és nyitott állapotban az ajtó aljára sasolsz akkor is látható hogy előre vezeti nyitott állapotban a vízet.) nyitott állapotban mint mindegyik így előre vezeti a vízet a zsanérok irányába egyenesen a küszöbhöz így nem kizárható hogy most honnan is szivárog,majd kiderítem csak mostanában hogy itt a jóidő vagyok olyan régimódi hogy ha lehet inkább Simsonozom
(De csak mert 3-év alatt a főút szét van bontva és nincs aszfaltozva és nem azért cseréltettem lengőkarokat elől hogy havonta tönkre menjenek,sajnos csak ha muszáj akkor hozom ki a kocsit,sajnos.... )

John Elküldve: 2020-08-05 21:23 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Jobb első ülés előtt a lábnál áll a víz.Hol tud beázni? Hiába tapogatom a kesztyűtartó alatt nem vízes,de akkor hol jut be? (Az a kosz utas talpáról maradt ott jó szokás szerint.. )


tetőablakod van? mert akkor ott csúszott szét az "A" oszlopban a vízelvezető. vagy az üveged nincs jól beragasztva. elmállott a vízelvezető műanyag.
ha felül sehol nem érzed nedvesnek, akkor meg alulról ázik, az alját kell megnézni, mert vannak gumidugók, lehet az szakadt be.
illetve még az ajtó párazáró (ajtókárpit alatt) elválása miatt ázhat.

Szia.Nincs tetőablakom és álló helyben észleltem ( Nem alulról verte vef mivel két napja be sem kapcsoltam,viszont hatalmas eső volt éjjel.) Viszont egy helyre tippelek amit te is cseréltél már mivel típushiba,az első szélvédő alatti szélfogó borítás vagy mi a neve,gondolom itt be folyhat?


akkor folyhat be, ha mellé a szélvédő ragasztás sem jó. vagy a pollenszűrő házon keresztül. de akkor az a belső sarokban folyna le kb. meg érezni kellene a kárpiton, hogy honnan nedves.


Elvileg a takaró és az üveg között átlátni,van rés sajnos


de a rés egy dolog. valóban vízelvezető és levélrács a szerepe, de ha leveszed, meg fogod látni, hogy igazából csak takaró funkciót lát el, hogy ne legyen olyan csúnya, mert kint lenne a lemez. még max a rögzítő bolhákon keresztül folyhat be a víz, de az eléggé passzentos, hogy kizárnám. mondom, ha úgy van elrepedve a műanyag, akkor a pollenszűrő házon keresztül folyhat be, vagy ha megtelik alatta vízzel, akkor is a szűrőházon keresztül, vagy rossz szélvédő ragasztás mentén. semmit nem vettem észre, aztán a szélvédőmet alul, kb 20cm-es szakaszon tartotta a ragasztó.a vágóeszköz könnyedén körbeszaladt, kivéve azon a szakaszon. mondjuk nekem nem ázott, más miatt vittem el, aztán ahogy belülről nyomták ki, mozgott az üveg. lehet a hangos zenehallgatásnak is köszönhető volt, mikor néha megindítottam, pedig csak gyári.

Köszi,akkor az csak dísz,nem a vízet szigeteli rendben.Körmére nézek amint lesz rá módom hol juthat be.(Garázsban a tiéd nem is ázhat be,enyém csillaggarázs és összegyűlhet reggelig mert este esett.

John Elküldve: 2020-08-05 20:20 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Jobb első ülés előtt a lábnál áll a víz.Hol tud beázni? Hiába tapogatom a kesztyűtartó alatt nem vízes,de akkor hol jut be? (Az a kosz utas talpáról maradt ott jó szokás szerint.. )


tetőablakod van? mert akkor ott csúszott szét az "A" oszlopban a vízelvezető. vagy az üveged nincs jól beragasztva. elmállott a vízelvezető műanyag.
ha felül sehol nem érzed nedvesnek, akkor meg alulról ázik, az alját kell megnézni, mert vannak gumidugók, lehet az szakadt be.
illetve még az ajtó párazáró (ajtókárpit alatt) elválása miatt ázhat.

Szia.Nincs tetőablakom és álló helyben észleltem ( Nem alulról verte vef mivel két napja be sem kapcsoltam,viszont hatalmas eső volt éjjel.) Viszont egy helyre tippelek amit te is cseréltél már mivel típushiba,az első szélvédő alatti szélfogó borítás vagy mi a neve,gondolom itt be folyhat?


akkor folyhat be, ha mellé a szélvédő ragasztás sem jó. vagy a pollenszűrő házon keresztül. de akkor az a belső sarokban folyna le kb. meg érezni kellene a kárpiton, hogy honnan nedves.

Elvileg a takaró és az üveg között átlátni,van rés sajnos

John Elküldve: 2020-08-05 20:02 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Jobb első ülés előtt a lábnál áll a víz.Hol tud beázni? Hiába tapogatom a kesztyűtartó alatt nem vízes,de akkor hol jut be? (Az a kosz utas talpáról maradt ott jó szokás szerint.. )


tetőablakod van? mert akkor ott csúszott szét az "A" oszlopban a vízelvezető. vagy az üveged nincs jól beragasztva. elmállott a vízelvezető műanyag.
ha felül sehol nem érzed nedvesnek, akkor meg alulról ázik, az alját kell megnézni, mert vannak gumidugók, lehet az szakadt be.
illetve még az ajtó párazáró (ajtókárpit alatt) elválása miatt ázhat.

Szia.Nincs tetőablakom és álló helyben észleltem ( Nem alulról verte vef mivel két napja be sem kapcsoltam,viszont hatalmas eső volt éjjel.) Viszont egy helyre tippelek amit te is cseréltél már mivel típushiba,az első szélvédő alatti szélfogó borítás vagy mi a neve,gondolom itt be folyhat?

John Elküldve: 2020-08-05 17:27 Segítség, beázik az autóm!!!!

Sziasztok.Jobb első ülés előtt a lábnál áll a víz.Hol tud beázni? Hiába tapogatom a kesztyűtartó alatt nem vízes,de akkor hol jut be? (Az a kosz utas talpáról maradt ott jó szokás szerint.. )

John Elküldve: 2020-05-25 16:54 EWS+Kulcs...

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Két kérdésem lenne mi előtt nem belevaló aksit vennék a rombuszkulcsba mutatom mit látok benne,az egyik hogy mi a cikkszáma illetve hány voltos kell bele? A másik hogy egy "Hozzáértő" ezt akarja bemesélni nekem:"lehet tobb akkut csereltem kulcsokban mint te barmikor fogsz.

aztan az is lehet hogy osszekeverted husz ev zsirjat koszat, a ragasztoval.

nincs ragasztott akkus kulcs.

pattintos mind, az mas kerdes hogy ebben hogyan epul fel a kosz, de az nem - gyari - ragaszto.

"
Pedig én úgy tudtam ha gyári akkor ragasztott és valóban alig tudtam szétszedni az illesztést...


kicsit most érthetetlen mit is írsz, de mindegy.
3V-os kell bele látszik is rajta. VL2020 méretben, azaz 20mm átmérő, 2mm vastag. vagy legyen rajta, hogy recharge. gyárilag ezek ilyen ponthegesztéssel vannak, mivel akksi, nem cserélhető, mint egy elem, egy Opel kulcsban pl. ezért ki kell forrasztani, és netről lehet olyat venni, amin rajta vannak az érintkezők is. át lehet maszekolni másképp is. csak logikát és ügyességet igányel.
maga a kulcs nem ragasztva van, hanem magas frekvenciával össze van sütve. ezért vízhatlan.

Rendben,köszönöm. (A kérdésem másik szakasza arra irányult volna még hogy nekem azt akarták be mesélni hogy gyárilag pattintós a kulcsház úgy jön szét és nincs semmi "ragasztás" de szerintem van. Viszont én tudom rosszul vagy az illető?

John Elküldve: 2020-05-25 00:40 EWS+Kulcs...

Sziasztok.Két kérdésem lenne mi előtt nem belevaló aksit vennék a rombuszkulcsba mutatom mit látok benne,az egyik hogy mi a cikkszáma illetve hány voltos kell bele? A másik hogy egy "Hozzáértő" ezt akarja bemesélni nekem:"lehet tobb akkut csereltem kulcsokban mint te barmikor fogsz.

aztan az is lehet hogy osszekeverted husz ev zsirjat koszat, a ragasztoval.



nincs ragasztott akkus kulcs.

pattintos mind, az mas kerdes hogy ebben hogyan epul fel a kosz, de az nem - gyari - ragaszto.

"
Pedig én úgy tudtam ha gyári akkor ragasztott és valóban alig tudtam szétszedni az illesztést...

John Elküldve: 2020-05-20 15:21 EWS+Kulcs...

Arpad írta:
John írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy lemerült az akksi a kulcsban, szóval gombbal nyitni/zárni nem lehet. Valakinek esetleg ötlete, hogyan lehetne "életre kelteni" újra az akksit anélkül, hogy fel kelljen vágni a kulcsot? Hallottam már olyan módszert, hogy tegyem az elektromos fogkefe töltőjére (ilyen indukciós töltő vagy minek mondják) pár órát rajta volt, nem használt. Valakinek valami hasonló ötelte?


Szia.Sikerült kideríteni hogy az elektromos fogkefe induktívan tölti-e vagy az 1-es állásban a gyújtáskapcsoló 12-órán át vált be neked? Mi lett a megoldás? (Nekem is az egyik rombuszom lemerült vagy elemcsere csak tudnám érdemes-e szétnyitni házilag a kulcsot vagy ki hogy szokta?)



Szia!

Én kulcsmásolóhoz vittem. Cserélte a teljes belsejét. Tökéletesen működik.

Viszont ha csak ritkán használom és csak merülve van nem biztos hogy szét akarom
szedetni mert azt csak roncsolással lehet viszont van hibakód a kulcsra: "3 Toleration of changing code increased with key # 0 Error frequency:3 sproadich error"

John Elküldve: 2020-05-20 13:26 EWS+Kulcs...

Adriano98 írta: Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy lemerült az akksi a kulcsban, szóval gombbal nyitni/zárni nem lehet. Valakinek esetleg ötlete, hogyan lehetne "életre kelteni" újra az akksit anélkül, hogy fel kelljen vágni a kulcsot? Hallottam már olyan módszert, hogy tegyem az elektromos fogkefe töltőjére (ilyen indukciós töltő vagy minek mondják) pár órát rajta volt, nem használt. Valakinek valami hasonló ötelte?


Szia.Sikerült kideríteni hogy az elektromos fogkefe induktívan tölti-e vagy az 1-es állásban a gyújtáskapcsoló 12-órán át vált be neked? Mi lett a megoldás? (Nekem is az egyik rombuszom lemerült vagy elemcsere csak tudnám érdemes-e szétnyitni házilag a kulcsot vagy ki hogy szokta?)

John Elküldve: 2020-05-20 13:11 Csomagtérajtó nem nyílik

John írta:
Sky írta:
hil írta:
Sky írta: Sziasztok!
Csomagtartó ajtó nyitási gondom van.
A rendszámtábla felett van az a kapcsoló/gumilemez, amivel kézzel lehet nyitni a cs. ajtót, nem működik. Pár éve kezdett „szarakodni” aztán mindig magától megjavult.
Használat: nálam az „alapeset”van, tehát a kulcs központi nyitógombbal kinyitom a kocsit és a kocsi nyitott állapotában kézzel a rendszám feletti kapcsolóval nyitom ki a cs.ajtót. Eddig így volt. Ha a kocsi a kulcs központi záró gombbal be van zárva, akkor a cs.ajtó kézzel nem nyitható.
- a kulcson a távszabályozón minden gomb jól működik, a csom. ajtó nyitás is (most így nyitom a cs.ajtót)
- a csom. ajtón lévő kulcsnyílásba kulcsot dugva mechanikusan szintén nyitható a csom.ajtó.
- a műszerfalon semmilyen (rossz) jelzés nincs
Gondoltam, hogy a rendszámtábla feletti gumilemez mögött a mikrokapcsoló hibásodott meg, de úgy tűnik nem az a baj. Ugyanis, azt kiszereltem, megvizsgáltam, jól működik, az érintkezőket nagyon finom csiszolópapírral megcsiszoltam megtisztogattam. Az érintkezőket csavarhúzóval összezárva, kinyitva, összezárva … sem működött, ill. néha igen (?) A szerelés közben aztán megint jó lett (hogy mitől azt nem tudom!!!), összeraktam, kész , jó párszor próbáltam, nyitott, ok. Állt a kocsi 2 hetet, aztán megint nem tudtam kézzel kinyitni. Azóta egyszer sem .
A rendszámtábla világítást ellenőriztem. A bal oldali ki volt égve, kicseréltem az izzót újat tettem be. A jobb oldali jó volt, ennek ellenére ezt is kicseréltem, újat tettem ide is. Mindkettőnél az érintkező felületek alapos tisztítása, izzó sokszor mozgatása (körbeforgatás). Rendszámtábla világítás jó. >>> cs.ajtó nyitás változatlan, nem működik kézzel.
Szerintetek, mi lehet a gond? és hogy lehet orvosolni? Szeretném, ha továbbra is kézzel lehetne nyitni a cs. ajtót.
Köszi a segítséget. Sky

Szia,
amennyiben kulccsal nyitod a csomiajtót, a kulcs is egy mikrokapcsolót nyom meg, pont úgy, mint amikor a rendszám fölötti kapcsolóval nyitod. Nagy valószínűséggel a csomitér étvezető kábelkötegben (jobb oldalon a gumi harmonikában)meg van szakadva egy vagy akár több vezeték is, esetleg a szigetelésük van ledörzsölődve. A sok nyitogatástól ez történik. Azt a kábel köteget lenne érdemes megnézni, a csere eléggé macerás, bontott kábel kötegben ne is gondolkodj.
Bye: hil


Sziasztok,
Meglett a megoldás, gondoltam, megosztom Veletek. A mikrokapcsoló jó volt, a csom. ajtó átvezető gumi kábelkötegben nem volt szakadás (ott 2 db másik vezetéken volt szigetelés sérülés, azt leszigeteltem). A mikrokapcsoló funkciója az, hogy az autó elejéből jövő vezetéket kapcsoláskor testre teszi. Nos ez a testvezeték nem jutott el a testhez. Érintkezési hiba volt ott, ahol a testre volt kötve: a jobb o. rendszámvilágító égőnél. Kapott egy „rendes” testet a vezeték, és a csom. ajtó kézi nyitása jó lett!
Üdv: Sky


Szia.Köszönöm a tippet,nemgem is utolért hogy csak kulcsal nyílik távkapcsal csak ha kedve van eddig nem volt gond vele,köszönöm hátha be jön a tipp. (Ja és hibakódot is dob rá: 61 Central locking system short circuit or open circuit at motor tail gate,ha jól írtam...)




Szia.Meglett a hiba de nem a rendszám izzóknál. (Közbe nem tom véletlen-e vagy a próbálkozás végett de a kulcsom lemerülhetett de szerencsére van pár pótkulcsom,máris írok a kulcs topicba..)