John fórum hozzászólásai

John Elküldve: 2020-09-25 17:43 Társalgó

YELLOW írta:
danielyomtov írta: Sziasztok,

Régebben vásároltam egy e30 coupe-t M54B30-al elől-púpos M50B25 olajteknővel, átalakított nívópálcával és nem tudom mennyi olaj kéne így bele. Gyárilag a motorba 6.5 liter van előírva. Ennyivel a nívópálcának a végén mutatja (minimum alatt).
Üresen kaptam, így nem tudom mennyi volt benne előzőleg, tulaj meg eltűnt.

Szerintetek mennyi olajat töltsek bele így?

Előre is köszönöm a szakértői hozzászólásokat!

Dani


hát ezt így ki tudja? öntsél még rá 1 litert aztán kész. Az a baj, hogy minden mókolt, kitudja a nívó is hol áll, stb. ha több olaj lesz benne, majd kinyomja valahol.
bocs, de erre nagyon nem lehet mit mondani, nem hiszem rövid időn belül felbukkan valaki, aki ezt tudná. a MIN-MAX között kb. 1 liter különbség szokott lenni normál esetben. szóval ez kísérletezős lesz. +1 lityi, aztán meglátod.

Szia Danielyomtov.Meg szabad kérdezni miért válsz meg tőle? Nekem pár napja hasonló gondolat jutott eszembe amikor megláttam hogy 1-liter gyári Difiolaj 15.000 Ft a Scmiedmannál de tegye a kezét a szívére az aki szemrebbenés nélkül kiadna 1-liter olajért ennyi lóvét... (Na jó el is hesegettem hogy eladom mert ezek amúgy is rablók )

John Elküldve: 2020-09-25 17:35 Társalgó

Ide írok Yellow.Kész a vizsga.Hát a fejem megfájdult a zakatolástól viszont kaptam Mail-t egy Difi műhelytől miszerint:"Tisztelt Uram!
Jó hírünk van ez a hang kerékcsapágy, nem differenciálmű, aminek
lényegesen olcsóbb a javítása, viszont mi nem tudjuk vállalni az autó
szerelését." Bár az is igaz hogy nem élőben látták csak a hang alapján.Két kérdésem lenne:Mennyire hihetünk szakembernek illetve a másik kérdés ha valóban csapágy és jobbra haladva mérséklődik a hang,akkor melyik oldalit kell cserélni? Ja a harmadik kérdés most jutott eszembe:Említették hogy a kézifékem gyenge (Kinek nem...)viszont a bal hátsó tárcsa nem jön le az agyról 3-órán keresztúl kalapáltam de semmi igaz gumikalapáccsal de azt mondta igazival basszak oda neki.. Biztos így kéne? Mutatom hogy le se jön a tárcsa bal hátsó:https://youtu.be/ec-Km7f5woU
(Csak hogy mondjak pozitívabb dolgot is amikor beálltak a Vizsgabázisra az egyik dolgozó azt mondta a górénak hogy:"Ritka amelyiknek ilyen szép hangja van.Yellow most tuti fetrengsz de nem kamuzom,mondtam is magamba ha mennétek egy próbakört ahogy zakatol hátúl lehet nem ezt mondanák.. " )

John Elküldve: 2020-09-24 21:04 Kardántengely és társai

YELLOW írta:
John írta:
b_imi írta:
John írta: Sziasztok.Difimnél szívárgás nincs (Száma:1214812 j),ellenőriztem a betöltő csavarját kitekerve nem jelenik meg az olaj csak ha benyúlok és pár milliméterrel lejjebb már van az újjam végén,az jó vagy pótolni kell? Nekem gyanús hogy amikor legutóbb megemeltem és a két kereket felváltva megforgattam,hallottam morgást vagy tévedek de mintha a difimből jönne:https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan
Bent az utastérben meg katasztrófális:https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan De első sávváltáskor a külsöbe elhalkul és egyenesbe visszajön:https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan


Van ott fent egy zöld pipa, ami abban segít, hogy elküldés előtt le tudod ellenőrizni a hozzászólásod. Néha nem árt használni.

Köszönöm.Szóval bent ilyen a hangja:https://youtu.be/l8RFCNwj8SQ ha levegőben felváltva a kerekeket megforgatom akkor ilyen:https://youtu.be/xg0BxyQPyME Olajszint a difiben a betöltő csavart kiszedve nem csorog de ha benyűlok a nyíláson akkor az újhegyemen szép az olaj átlástszó szép sárga. Kardánfelfüggesztőt megrángattam de feszes,nem lóg,nincs repedve a gumiház a csapágyának:https://youtu.be/nZNQZTz2ZAA Ami gyanús hogy belső sávból külsőbe sorolásig elhalkul szinte.Kereket megrángattam de nem lóg a kerék


sorry, hogy nem szólok hozzá, de ez akkor sz0pás, hogy én sem tudok nagyon okosat... én is ezen agyalok,hogy elől-hátul kopp csere minden, vagy sz@rjam le és adjam el. Sajnos nekem az idő játszik közre. és ha egyszer szétbontom, nem akarom újra, ezért inkább mindent cserélnék. szilentek, gátlók, kardán kereszt, kerékcsapágyak. persze nem durva, elég szép a futómű, de akkor homokszorni, szinterezni, féknyergeket is. ez lenne a terv. csak nincs "kedvem"

Köszi,vártam hogy hátha írsz de sajnos nekem sincs lövésem sem.Viszont duplán szívok mert holnapra kaptam Műszaki vizsgára időpontot remélem nem kötnek ebbe bele bár elvileg csak a műhelyig mennek vele és 30 Km-alatt kb addig nincs hangja,de már ott kezdi:https://youtu.be/1Sbux3khkCE (Mondjuk az a vizsgabázis egy szervíz is egyben.Balgaság lenne megreckírozni hogy megbuktatják a kocsit ha rákérdezek erre a hangra? Úgy is aknára fog állni a vizsgáztató,elvileg rugalmas a a srác.. )



John Elküldve: 2020-09-24 20:08 Kardántengely és társai

b_imi írta:
John írta: Sziasztok.Difimnél szívárgás nincs (Száma:1214812 j),ellenőriztem a betöltő csavarját kitekerve nem jelenik meg az olaj csak ha benyúlok és pár milliméterrel lejjebb már van az újjam végén,az jó vagy pótolni kell? Nekem gyanús hogy amikor legutóbb megemeltem és a két kereket felváltva megforgattam,hallottam morgást vagy tévedek de mintha a difimből jönne:https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan
Bent az utastérben meg katasztrófális:https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan De első sávváltáskor a külsöbe elhalkul és egyenesbe visszajön:https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan


Van ott fent egy zöld pipa, ami abban segít, hogy elküldés előtt le tudod ellenőrizni a hozzászólásod. Néha nem árt használni.

Köszönöm.Szóval bent ilyen a hangja:https://youtu.be/l8RFCNwj8SQ ha levegőben felváltva a kerekeket megforgatom akkor ilyen:https://youtu.be/xg0BxyQPyME Olajszint a difiben a betöltő csavart kiszedve nem csorog de ha benyűlok a nyíláson akkor az újhegyemen szép az olaj átlástszó szép sárga. Kardánfelfüggesztőt megrángattam de feszes,nem lóg,nincs repedve a gumiház a csapágyának:https://youtu.be/nZNQZTz2ZAA Ami gyanús hogy belső sávból külsőbe sorolásig elhalkul szinte.Kereket megrángattam de nem lóg a kerék

John Elküldve: 2020-09-22 19:20 Kardántengely és társai

Sziasztok.Difimnél szívárgás nincs (Száma:1214812 j),ellenőriztem a betöltő csavarját kitekerve nem jelenik meg az olaj csak ha benyúlok és pár milliméterrel lejjebb már van az újjam végén,az jó vagy pótolni kell? Nekem gyanús hogy amikor legutóbb megemeltem és a két kereket felváltva megforgattam,hallottam morgást vagy tévedek de mintha a difimből jönne:https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan
Bent az utastérben meg katasztrófális:https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan De első sávváltáskor a külsöbe elhalkul és egyenesbe visszajön:https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan

John Elküldve: 2020-09-15 14:46 kipufogó_

Sziasztok,kipufogópasztát tud valaki ami be válik és Műszakin se kötnek bele?

John Elküldve: 2020-09-14 23:21 M43TU motor

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Segítsetek egy kisebb vitát lezárni nekem mert egy másik platformon azon megy a vita hogy Nekem vin kód alapján is és a forgalmiban is az szerepel hogy valós 1.6-os blokk 77 Kilowatt (Vin alapján:M43tub16)viszont egy másik társ azt mondja hogy neki 1.9-es és az is 105 Lovas.Viszont most Yellow jutott eszembe amikor említette hogy az övé lehet hogy a valóságban nagyobb köbcentis.Kérdésem lényege hogy ez a motortípus létezhet hogy az 1.6 és az 1.9 ugyanakkora Lóerős? hiszen van 300 Köbcenti különbség.Lehet én vagyok a hülye csak tudni szeretném melyikünk téved,a fejem belefájdul...


ami 1.9-es az dupla vezérműtengelyes. ha neked keskeny szelepfedél van, akkor az valósban 1.6-os. ha a motorkód TUB16, akkor biztos1.6. bár nekem úgy rémlik a TUB19-es volt csak 16-osból nem volt TUB. tehát a tiéd vagy M43B16, vagy M43B19 vagy M43TUB19. igazából a blokkon lévő kód megmondja. de ha VIN alapján 16-ost hoz, akkor az biztos nem 19-es. keleti régiókba, nyomták az 1.6-ost.

Köszönöm.Enyém keskeny szelepfedeles és tuti egy vezérműtengelyes eleve így választottam motortípust a valós 1.6-kellett de még M43-as Viszont europai piacost hoz az Oem.De a lényeg hogy az enyém forgalmi szerint 77 Kilowattos 105 Ló ami valós 1.6 akkor az 1.9-es M43 (Szintén E46) nem lehet szintén 105 Ló mert van köztük 300 Köbcenti különbség


vissza lehet butítani. azért 105 ló az 1.9, mert kint jobb adó osztályba esik. ugyan ez volt az 1.9PDTDI motorokkal. 130 lovasak 105-re lettek korlátozva, persze itthon ha kérte a tulaj kikódolták... jobban el lehetett adni.
ha nem behozott autó, hanem magyar forg. helyezés, akkor gyanús valós 1.6. de az olaszok, lengyelek, stb is kaptak belőle.

Átíratáskor eredetvizsgát csináltattam gyári motorszám,forgalmiba Első Magyarországi nyilvántartásba vétel időpontja:2001.02.17 Gyártás:2000. November. Második tulajtól vettem előttem csak két gazdája volt.

John Elküldve: 2020-09-14 22:56 M43TU motor

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Segítsetek egy kisebb vitát lezárni nekem mert egy másik platformon azon megy a vita hogy Nekem vin kód alapján is és a forgalmiban is az szerepel hogy valós 1.6-os blokk 77 Kilowatt (Vin alapján:M43tub16)viszont egy másik társ azt mondja hogy neki 1.9-es és az is 105 Lovas.Viszont most Yellow jutott eszembe amikor említette hogy az övé lehet hogy a valóságban nagyobb köbcentis.Kérdésem lényege hogy ez a motortípus létezhet hogy az 1.6 és az 1.9 ugyanakkora Lóerős? hiszen van 300 Köbcenti különbség.Lehet én vagyok a hülye csak tudni szeretném melyikünk téved,a fejem belefájdul...


ami 1.9-es az dupla vezérműtengelyes. ha neked keskeny szelepfedél van, akkor az valósban 1.6-os. ha a motorkód TUB16, akkor biztos1.6. bár nekem úgy rémlik a TUB19-es volt csak 16-osból nem volt TUB. tehát a tiéd vagy M43B16, vagy M43B19 vagy M43TUB19. igazából a blokkon lévő kód megmondja. de ha VIN alapján 16-ost hoz, akkor az biztos nem 19-es. keleti régiókba, nyomták az 1.6-ost.

Köszönöm.Enyém keskeny szelepfedeles és tuti egy vezérműtengelyes eleve így választottam motortípust a valós 1.6-kellett de még M43-as Viszont europai piacost hoz az Oem.De a lényeg hogy az enyém forgalmi szerint 77 Kilowattos 105 Ló ami valós 1.6 akkor az 1.9-es M43 (Szintén E46) nem lehet szintén 105 Ló mert van köztük 300 Köbcenti különbség

John Elküldve: 2020-09-14 22:06 M43TU motor

Sziasztok.Segítsetek egy kisebb vitát lezárni nekem mert egy másik platformon azon megy a vita hogy Nekem vin kód alapján is és a forgalmiban is az szerepel hogy valós 1.6-os blokk 77 Kilowatt (Vin alapján:M43tub16)viszont egy másik társ azt mondja hogy neki 1.9-es és az is 105 Lovas.Viszont most Yellow jutott eszembe amikor említette hogy az övé lehet hogy a valóságban nagyobb köbcentis.Kérdésem lényege hogy ez a motortípus létezhet hogy az 1.6 és az 1.9 ugyanakkora Lóerős? hiszen van 300 Köbcenti különbség.Lehet én vagyok a hülye csak tudni szeretném melyikünk téved,a fejem belefájdul...

John Elküldve: 2020-09-07 13:48 Kardántengely és társai

John írta:
John írta:
b_imi írta:
John írta: Ide írok ne legyen piramis mert Yellow letol
b_imi külön látok lejjebb stabpálcát viszont akkor mondhatjuk hogy akitől vettem tulajcsaj ezzel úgy megszívatott hogy akár az élettemmel is játszik hogy ezt is elhallgatta? A másik kérdésem hogy e-végett is lehet az hogy a segge úgy ül mintha ülltetve lenne és amikor megemelem a difi alatt 2-Tonnás krokodillal sznte sose emelkedik a talajtol el a két kerék?


Itt van egy FL előtti futómű, bár ez 1.9-es de szerintem a tiédben is ilyennek kell lenni. Nézd meg, megvannak-e a stabrúd felfogatásai nálad. Ha igen, akkor kivették belőle a rudat.
Ez egy egyszerű torziós rúd, ami kanyarodáskor csökkenti a felépítmény oldaldőlését. Ha nincs bent biztos rosszabb vezetni az autót. A többihez nincs köze.Vagy a rugó nem oké, vagy a gátló.

Köszönöm.Mázli hogy ül a segge mert így a súlypont alacsonyabban van,kanyarban számít


Aláfeküdtem ismét,sajnos ott a helye hátul is a felfogatásnak.Rohadjon meg a tulajcsaj ez is csak azért derült ki így 4-év után mert ritkán kell szerelni,nem igen kellett eddig alákúszni..


30-nél olyan a hangja mint a gőzmozdony https://www.youtube.com/watch?...el=garpi59 ,nem baj ma aláfekszem és lebontom a hővédőt:https://www.youtube.com/watch?...csakC-mvan



John Elküldve: 2020-09-05 20:16 Kardántengely és társai

John írta:
b_imi írta:
John írta: Ide írok ne legyen piramis mert Yellow letol
b_imi külön látok lejjebb stabpálcát viszont akkor mondhatjuk hogy akitől vettem tulajcsaj ezzel úgy megszívatott hogy akár az élettemmel is játszik hogy ezt is elhallgatta? A másik kérdésem hogy e-végett is lehet az hogy a segge úgy ül mintha ülltetve lenne és amikor megemelem a difi alatt 2-Tonnás krokodillal sznte sose emelkedik a talajtol el a két kerék?


Itt van egy FL előtti futómű, bár ez 1.9-es de szerintem a tiédben is ilyennek kell lenni. Nézd meg, megvannak-e a stabrúd felfogatásai nálad. Ha igen, akkor kivették belőle a rudat.
Ez egy egyszerű torziós rúd, ami kanyarodáskor csökkenti a felépítmény oldaldőlését. Ha nincs bent biztos rosszabb vezetni az autót. A többihez nincs köze.Vagy a rugó nem oké, vagy a gátló.

Köszönöm.Mázli hogy ül a segge mert így a súlypont alacsonyabban van,kanyarban számít


Aláfeküdtem ismét,sajnos ott a helye hátul is a felfogatásnak.Rohadjon meg a tulajcsaj ez is csak azért derült ki így 4-év után mert ritkán kell szerelni,nem igen kellett eddig alákúszni..

John Elküldve: 2020-09-04 22:49 Kardántengely és társai

b_imi írta:
John írta: Ide írok ne legyen piramis mert Yellow letol
b_imi külön látok lejjebb stabpálcát viszont akkor mondhatjuk hogy akitől vettem tulajcsaj ezzel úgy megszívatott hogy akár az élettemmel is játszik hogy ezt is elhallgatta? A másik kérdésem hogy e-végett is lehet az hogy a segge úgy ül mintha ülltetve lenne és amikor megemelem a difi alatt 2-Tonnás krokodillal sznte sose emelkedik a talajtol el a két kerék?


Itt van egy FL előtti futómű, bár ez 1.9-es de szerintem a tiédben is ilyennek kell lenni. Nézd meg, megvannak-e a stabrúd felfogatásai nálad. Ha igen, akkor kivették belőle a rudat.
Ez egy egyszerű torziós rúd, ami kanyarodáskor csökkenti a felépítmény oldaldőlését. Ha nincs bent biztos rosszabb vezetni az autót. A többihez nincs köze.Vagy a rugó nem oké, vagy a gátló.

Köszönöm.Mázli hogy ül a segge mert így a súlypont alacsonyabban van,kanyarban számít

John Elküldve: 2020-09-04 14:16 Kardántengely és társai

Ide írok ne legyen piramis mert Yellow letol
b_imi külön látok lejjebb stabpálcát viszont akkor mondhatjuk hogy akitől vettem tulajcsaj ezzel úgy megszívatott hogy akár az élettemmel is játszik hogy ezt is elhallgatta? A másik kérdésem hogy e-végett is lehet az hogy a segge úgy ül mintha ülltetve lenne és amikor megemelem a difi alatt 2-Tonnás krokodillal sznte sose emelkedik a talajtol el a két kerék?

John Elküldve: 2020-09-03 23:51 Kardántengely és társai

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
John írta:
b_imi írta:
John írta:

Köszönöm.Igen.Neten is írt az egyik srác hogy ők meg azt hitték a kerékcsapágy kiderült hogy potyára cserélték mert a difivolt a hibás.Viszont itt lehet kardánkereszt,kardánfelfüggesztő vagy akár difi de jobbra kanyarba ha elhalkul melyik hiba sanszosabb? Kéne egy E46 szaki Cegléd vonzáskörzetében aki konkrétan megtudná mondani hogy melyik a hiba konkrétan,valahogy potyára mindent nem szívesen vásárolnék össze



Ehhez csak annyit, nálam elöl volt egy érdekes hang amit, mint kiderült, a hátsó kardánkereszt okozott. Elvezette a kasztni. Le kell venni a kardánt, megnézni rendesen mindent. Ez nem kerül semmibe.

Köszönöm. M43tub16-hoz kardánkereszt első és hátsó cikkszámot (Oem-ben nem taláom külön,hátha szükség lesz rá)? A másik kérdésem hogy hátul ott van a helye a lengőkarban a stabilizátor rúdnak viszont nincs benne,a stabilizátor rúd hátul nem mindegyik kasztnihoz van vagy az enyémből hiányzik,nem értem..?


A kardánhoz nincsenek javító elemek, így vagy veszel újat, vagy felújíttatod. Én az utóbbit javaslom.
A stabrudat lehet kivette valaki belőle?


így nincs ami kopogjon...

Mármint hátsó stabpálca? Oem-szerint nem is látok hozzá a rajz szerint,fura..

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=33_0840 Lehet csak az fl utánikban van vagy mert kis köbcentis valós 1.6-os?


akkor nem lenne ott a tartókonzol se. biztos, hogy kell lennie. ennek semmi köze a motorhoz. legalábbis én nem tudok ilyenről.

A videón ahol az újjamat dugdosom a lnegőkarba valóban ott a helye de eddig kétszer műszakiztattam és csak most vettem észre,csak szóltak volna vizsgán ha hiányozna


egy műszakis nem feltétlen tudja, hogyan épül fel a futómű a BMW-nél. ha nincs ott, nem tud rajta mit megnézni. mivel a rugózásba a padon nem nagyon szól bele, látni nem látja a szilent állapotát, mivel nincs ott, így azt hiszi nem is kell. mondom, ha nem kellene bele, azok a fém fülek nem lennének a lengőkarra felcsavarozva. azt szimplán kivették, ahelyett, hogy cserélték volna.

Igen de lehet a fülek csak opcionálisak,abból ki indulva hogy az Oem-se ad ki a robbantott ábrán hozzá stabrudat https://www.realoem.com/bmw/en...Id=33_0840 de a fül az persze ott van de persze nem mondom hogy nincs igazad de ugyanilyen évjáratú Fl előttieket kéne lecsekkolni hogy vajon nekik is ott van-e vagy sem. (A másik jó dolog ha nincs ott hogy a féltengelyt könnyebb ki venni )

John Elküldve: 2020-09-03 20:36 Kardántengely és társai

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
John írta:
b_imi írta:
John írta:

Köszönöm.Igen.Neten is írt az egyik srác hogy ők meg azt hitték a kerékcsapágy kiderült hogy potyára cserélték mert a difivolt a hibás.Viszont itt lehet kardánkereszt,kardánfelfüggesztő vagy akár difi de jobbra kanyarba ha elhalkul melyik hiba sanszosabb? Kéne egy E46 szaki Cegléd vonzáskörzetében aki konkrétan megtudná mondani hogy melyik a hiba konkrétan,valahogy potyára mindent nem szívesen vásárolnék össze



Ehhez csak annyit, nálam elöl volt egy érdekes hang amit, mint kiderült, a hátsó kardánkereszt okozott. Elvezette a kasztni. Le kell venni a kardánt, megnézni rendesen mindent. Ez nem kerül semmibe.

Köszönöm. M43tub16-hoz kardánkereszt első és hátsó cikkszámot (Oem-ben nem taláom külön,hátha szükség lesz rá)? A másik kérdésem hogy hátul ott van a helye a lengőkarban a stabilizátor rúdnak viszont nincs benne,a stabilizátor rúd hátul nem mindegyik kasztnihoz van vagy az enyémből hiányzik,nem értem..?


A kardánhoz nincsenek javító elemek, így vagy veszel újat, vagy felújíttatod. Én az utóbbit javaslom.
A stabrudat lehet kivette valaki belőle?


így nincs ami kopogjon...

Mármint hátsó stabpálca? Oem-szerint nem is látok hozzá a rajz szerint,fura..

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=33_0840 Lehet csak az fl utánikban van vagy mert kis köbcentis valós 1.6-os?


akkor nem lenne ott a tartókonzol se. biztos, hogy kell lennie. ennek semmi köze a motorhoz. legalábbis én nem tudok ilyenről.

A videón ahol az újjamat dugdosom a lnegőkarba valóban ott a helye de eddig kétszer műszakiztattam és csak most vettem észre,csak szóltak volna vizsgán ha hiányozna