MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2014-02-07 08:50 Autóvásárlás

gyurigyuri írta: Üdv! Infót szeretnék kérni az E46-os család benzineseiről.Elsősorban facelift utániban gondolkodom. Évi 20ezer km futással lehet nálam számolni kb 60km-es napi lebontásban, ebből napi 15Km város a többi főút.
Gondolkodtam dízelben is (ki is próbáltam egy 320d 150Le-t ), de tartok a dízeles hibalehetőségektől (turbo,injektorok,kéttömegű lend.,nagynyomású alkatrészek). Így aztán el kezdtem a benzineseket is nézegetni.
Nagyjából tisztában vagyok vele, hogy rá kell számolni 1,5-2 litert átlagban, de érdekelne, hogy a benzineseknek milyen buktatói lehetnek.Mi az amit nézni kell rajtuk.
Kb milyen a fentartási költsége, illetve hogy melyik motor passzolhat a felhasználáshoz.

Nagyjából 1,5~1,6 milliót szánok rá.

Minden értelmes infót nagyon megköszönök, és azért fordultam hozzátok, tapasztalt BMW tulajokhoz, mert amennyire lehet én szeretném használni és nem a szervizeknek veszek autót


Amire elsősorban figyelni kell az a karosszéria, motor az könnyen javítható. Lehetőleg karambolmentest nézz, nagyon bele lehet bukni egy rosszul összetákolt autóba (rozsdásodás, vezetékek összegányolva, stb), figyelj a gyári állapotra, minden utólagos belekontárkodás csak hibalehetőség, ami lehet, hogy nem azonnal fog megmutatkozni. Benzinesnél nagy baj nem lehet, de kompressziót ha lehet méress.
Én a lehetőségekhez képest minél nagyobb cm3-t választanék.

MattM325 Elküldve: 2014-02-04 12:50 Autóvásárlás

csbalu írta:

Sajnos rengeteg lehúzkodós kifejezetten BMW szerelő akad. Akik mondjuk szerelnek E60-at vagy újabb szériás 3-asokat is, de a cerkájuk ugyan úgy fog egy 1 millás E46-nál is mint a másik 3-4 millás kocsinál.


Nem tudom miért kerülne kevesebb összegbe egy E46 szervizelése, mint egy E60-é.
Szűrők ugyanazok, olaj ugyanaz, fékbe sem sok különbség van, tehát ha az alkatrész nem olcsóbb, akkor mi az elvárás? Szerelje ingyen, mert nem adtál 14 milliót egy autóért csak 1-et? Szerintem ennél a szinten kell Suzukit venni.

MattM325 Elküldve: 2014-02-02 13:54 Autóvásárlás

gzu11 írta:
A BC szerint mutatott érték az „elvileg még megtehető” táv…

http://www.carstyling.hu/cs_im...588303.jpg




Na és pont itt bukik meg a dízelek valós fogyasztáskalkulációja, rendszerint a BC 1.5-2liter csal a 20d-nél. Nekem is volt anno überfasza dízelogyasztásom, bp-split dugómentesen, BC 4.2l-t írt, teletankolva, 5.6l a tényleges. Erről ennyit, valamint abból a tankolás utáni megtehető km-ből valahogy sosem annyi marad a végére, akárhogy is kíméli az ember, persze nem lehetetlen, de az a forgalom indokolatlan akadályozását vonja maga után. Gondolom az E92 30d 4.8l-t fogyaszt.

MattM325 Elküldve: 2014-01-31 22:38 Termosztát

ember84 írta:
MattM325 írta:
ember84 írta:
MattM325 írta:
ember84 írta: Ha tudsz rá mas magyarazatot,miert gondolnank komolyan,de igy nincs mas!


Tudok. Az egr termosztát nem ugyan azon a vízkörön van mint a nagy, tehát hiába zár a nagy, ha az egr nyitva marad. Ezért is írtam korábban, hogy emelkedőn terhelve kellene próbálni. A fő termosztát azért ~88C°, mert addig kéne bemelegedni.


Emelkedőn terhelve jobban melegszik.


Hát épp ez az!! Ha akkor sem melegszik, akkor szinte biztos, hogy kuka a termosztát.


Hogy lenne kuka,mindkettő új,80 körüli vzemvan általában.Ez nem lessz 88,szerintem akkor sem,ha a 3-ik termót a kiegy. trt alatt kicserélem,szerintem.Bár ha pl bmw320d4d megerősítené,akkor igen.


Létezik gyári hibás alkatrész, ki nem cserélt, de annak mondott, illetve szakszerűtlen beszerelés is (légtelenítés???). Egy 88 fokos termosztátnak nem 80, 75 fokosnak kell lennie... De nyugodj bele és járj "hideg" motorral.

MattM325 Elküldve: 2014-01-31 10:11 lámpa

Lajko írta: Hali. egy kis segítésget kérnék. állítani akartam a fényszóró magasságon mert a földet világították a lámpáim. bal tökéletesen állítható. jobb oldalit elkezdtem nagyon nehezen mozgatta majd kattant egyet és azóta felfele nem megy csak lefele mi lehet a gond és hogyan hárítsam el? amivel állítja a magasságot az henger alakú ami belemegy a lámpatesben könnyen mozog ki-be esetleg lehet ez gond?


Valószínű, hogy eltört a lámpaállító kis műanyag pöcök, az belül van, szét kell szedni a lámpát.

MattM325 Elküldve: 2014-01-31 09:24 Termosztát

csbalu írta:
Helioport írta: Pont valami ilyesmiben vagyok én is: Kimegyek autópályára, és visszahűl a vizem. Eddig sosem volt ilyesmi, télen sem. 320D 2003. 150 LE, automata. Egyelőre telefonon azt mondták, bármelyik lehet. Ezek szerint tuti, hogy az EGRé?



Rakj a hűtő elé kartonpapírt Mester Es Ne járj folyton 200 fölött!



Hát, ha 87-88C°-ról hűl vissza, akkor nagy falószínűséggel EGR.

Baszki ezért tart itt ez az ország, hogy leragadtak az emberek a kartonpapírnál és hasonló szigetelőszalagos, drótozásos tákolásoknál... Többek közt ezért nem vennék soha a büdös életbe itthon autót, és nem azért mert azt gondolom, hogy máshol lecserélik az olajat...

MattM325 Elküldve: 2014-01-31 09:15 Termosztát

ember84 írta:
MattM325 írta:
ember84 írta: Ha tudsz rá mas magyarazatot,miert gondolnank komolyan,de igy nincs mas!


Tudok. Az egr termosztát nem ugyan azon a vízkörön van mint a nagy, tehát hiába zár a nagy, ha az egr nyitva marad. Ezért is írtam korábban, hogy emelkedőn terhelve kellene próbálni. A fő termosztát azért ~88C°, mert addig kéne bemelegedni.


Emelkedőn terhelve jobban melegszik.


Hát épp ez az!! Ha akkor sem melegszik, akkor szinte biztos, hogy kuka a termosztát.

MattM325 Elküldve: 2014-01-30 08:06 Termosztát

Helioport írta: Pont valami ilyesmiben vagyok én is: Kimegyek autópályára, és visszahűl a vizem. Eddig sosem volt ilyesmi, télen sem. 320D 2003. 150 LE, automata. Egyelőre telefonon azt mondták, bármelyik lehet. Ezek szerint tuti, hogy az EGRé?



Nem, mert ha nagy marad nyitva, akkor is visszahűl, vagy fel sem melegszik. Ahogy előttem írták, célszerű mindkettőt kicserélni, állítólag 2 évnél tovább nem nagyon bírják a mostani gyáriak.

MattM325 Elküldve: 2014-01-30 00:19 Termosztát

ute107 írta: A nagy termosztát vitába beleszólok.

Milyen 20d az amibe nincs EGR termosztát? Puszta kiváncsiságból.



N47 2004 előtti, elvileg EU3-as motor.

MattM325 Elküldve: 2014-01-30 00:17 Termosztát

ember84 írta: Ha tudsz rá mas magyarazatot,miert gondolnank komolyan,de igy nincs mas!


Tudok. Az egr termosztát nem ugyan azon a vízkörön van mint a nagy, tehát hiába zár a nagy, ha az egr nyitva marad. Ezért is írtam korábban, hogy emelkedőn terhelve kellene próbálni. A fő termosztát azért ~88C°, mert addig kéne bemelegedni.

MattM325 Elküldve: 2014-01-29 20:07 Termosztát

[quote="ember84"]
b_imi írta:
ember84 írta: Üdv!
Hát nagyon mondjátok,hogy a hűtővíz nem elég,ha 80 fok körül mozog,kicseréltem mindkét termót,és ugyanaz!!Nem lessz ez 88-89.Sztem azért,mert automata,és nincs zsalua hűtő előtt!Ennyit gondolok!Ezért most van 2 eladó termóm,mégpedig gyári!!!


Mivel a most kapható EGR termosztát 70°C-nál nyit, így nem lesz 88°C a víz normál használatnál, csak esetleg nagy terhelésen.
A középérték 79°C
Ha gyári az EGR termosztát, nézd már meg, milyen szám van beütve a termoelembe.


100 százalék ez a baj,hogy az egr termo!!Behr bmw emblémával,gondolom 70 fokos lehet.Érdemes azzal foglalkozni,hogy beszerezzek valahonnan 90 fokosat??Vagy jó ez így??


Ezt az EGR/főtermosztát átlagszámítás dolgot komolyan gondoljátok???


MattM325 Elküldve: 2014-01-29 18:59 Autóvásárlás

bulis írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...io-7585529

Elvileg ha egy tulajos és vezetett szervízkönyves, szerintem átvizsgáláson kiderül, ha nagyon tekergették...
mondjuk ma megkérdeztem bmw-s ismerőst, és 2011 ben van az utolsó szerviz bejegyzés 90000 km-nél... nem tudom , elvileg lehetséges, de azért gyanus 2 és fél- 3 év alatt 20000 km futás egy kabriónál lehetséges


És mivan ha kabrió? Átázik a ponyva, ami ezen keménytető? Itt van 2007-es, 241e

MattM325 Elküldve: 2014-01-29 12:33 Autóvásárlás

bulis írta: Sziasztok !
http://www.hasznaltauto.hu/aut...io-7585529

gondolkozok az autó megvásárlásán ! Véleményeket szeretnék kérni erről a motorról, mert neten nem nagyon találtam pl összehasonlitást fogyasztásban, tartósságban stb. a konkurenseivel( a 2500 cm3 es és a 30i)

Szóval várok minden kritikát, véleményt, tapasztalatot, ismerős ismerősének a véleményét

Köszönöm előre is a segítséget !

Üdv


A 30i-t és a 2.5 25i-t ismerem, azok nagyon jó motorok, jól is fogyasztanak. A 3.0 25-it nem ismerem, nem is hallottam róla sok mindent, de ez a konkrét példány amit belinkeltél...
A kereskedésnek szinte csak 120-150e km futásteljesítményű autói vannak, ebbe sem annyi van, abban nyugodt lehetsz a beltér is tükrözi km x2.

MattM325 Elküldve: 2014-01-29 12:23 Autóvásárlás

Neo954 írta:
csbalu írta: Valaki bőrös okos mondja már meg nekem hogy reális-e egy ilyen bőrülés 155.000km-es futással. Én úgy képzelem hogy nem.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ar-7601707

Nyilván tekergetnek, megértem, de...

eléggé jó árban kezdenek lenni ezek a 2009-es 20d-k 3-4 között szépet kapni. Akkorát már nem zuhan az áruk pár év alatt mint eddig zuhant.
Gondolkozom 1-en, céges kocsinak, jó sok költséget el lehet számolni rá.


Nincs ez rossz állapotban, alig van megnyúlva, kopás sem látszik rajta komolyabb, bár élőben jobb lenne megnézni.
De így képek alapján korrektnek tűnik, igaz attól még lehet tekerve, mert 50-100-ezret nem nagyon fogsz észrevenni a beltéren, pláne ha vigyáztak rá.


Ha nem ápolják rendesen, akkor 80e km-el is lehet ennék sokkal durvább, de ahogy Neo írta, ez tényleg szépnek számít így képek alapján.

MattM325 Elküldve: 2014-01-24 14:00 Termosztát

[quote="Matyi330"][quote="MattM325"]
anubisz írta:
rece65 írta:
anubisz írta: Csak szemlesütve jegyzem meg, már 74,75 nél középen áll a mutató. ha csak 76 fokos a vized akkor is középen lesz, és szerintem az nem optimális, lehet,hogy -15 be már nem áll középen. Csak azért írtam a mutató nem mindenható.


Nagyon jó, hogy írod, dízelnél ez még annyi sincs, valami 64C° körül már középen van!!!


Én tegnap cseréltem termosztátot, mert max csak 67-ig ment és még ott sem állt középen. Javítás után titkos menü szerint 74 fokon állt középen és nekem is Diesel van!!!


Az enyémben nem volt EGR termosztát, a tiédben meg van. Az is számíthat talán, de a 67 az stimmel úgy emlékszem nekem is ott állt meg, de a mutató középen volt.