MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2013-11-25 08:18 Üzemanyag fogyasztás

nickname írta: Dizel autó üzemeltetéssel kapcsolatos legfontosabb, szabályok


1. Közepes és hosszabb használat után, a leállítással várni kell !!!
2. Olaj csere legalább 10-11 ezer kilométerenként, minden második alkalommal JÓ MINŐSÉGŰ üzemanyag szűrő cseréje erősen javasolt.
3. Száraz időszakban erősen poros helyen történő használat után a légszűrő csere erősen javasolt.
4. ELVIEKBEN a kartergáz szűrőt is célszerű lenne minden második olajcsere ciklusnál cserélni.
5. Üzemanyag minősége CR motor esetében nagyon fontos !!!
6. Na és persze az alap dolgok hogy hidegen nem ütjük vágjuk az autót.



Ez így igaz, az emberek 99%-a szarik rá és a legtöbb hiba ezekből adódik, ez tény.
De ami a legfontosabb, az üzemanyag, amit itthon sajnos nem kapsz, csak a szemetet.
1.5dci motoroknál sem azért megy tönkre az injektor 100e km-nél, mert Delphi, hanem azért mert az itthoni üzemanyag minőség nem tudja a Delphi elvárásait.
Érdekes, hogy a németországi Renault szervizekben nem hallottak erről, hogy ilyen alacsony futásteljesítménynél tönkremenjenek az injektorok és a magasnyomású.

MattM325 Elküldve: 2013-11-24 21:08 Védelem, váltózár, uv gravír, casco...stb

szalontaivirag írta: Sziasztok!
Gondoltam megosztom a tapasztalatimat veletek, mert tegnap el akarták lopni a kocsimat. Nem is tudom mit csinálnék velük. 3 órára hagytam magára a 2.kerületben, ahol először parkoltam.
Sok-sok utánaolvasás után úgy döntöttem hogy uv gravír plusz váltózár. Ennek ellenére megpróbálták elvinni. Szóval a gravír nem érdekelte őket de a váltózárral nem bírtak. Egyébként automatám van. Mindent megpróbáltak, hogy elvigyék, a computert felülírták és onnan berakták D-be. De nem ment a kocsi, mert a váltózár ha jól tudom mechanikusan lenyomva tart egy reteszt, ami rögzítve tartja a kerekeket. Utána megpróbálták a váltózárat tönkretenni, ami szintén nem ment. Utána egy feszítő szerszámmal próbálták meg a váltót leszaggatni a helyéről, hogy amennyivel elmozdul a zárhoz képest annyival lehet váltani. Sikerült is átrakni R-be, de a retesz még mindig lezárta a kerekeket. Utána a váltó megadta magát és eltört. Szóval a zár megmentette a kocsit. Iszonyú kárt okoztak, de megvan a kocsi. Cascom nincs
Nem tudom mit kellene tennem ahhoz, hogy ne is próbálják meg a váltózár engem meggyőzött de kell még mellé valami.


Nagyon elszomorító amit írsz, de lényeg, hogy az autód megmenekült.
Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy kollégám kártyás Renault Magányát elkötötték 2 éve, Neki egy Renault specialista javasolta, hogy a szervizcsatlakozón fel kell cserélni a polaritást. Ezáltal nem tudnak csatlakozni az autó computeréhez és hazavágja a vagyonokat érő készüléküket. Hátránya, hogy szétverik az autót. Nem tudom más autónál működik-e, de ennél biztos.

MattM325 Elküldve: 2013-11-24 20:56 Üzemanyag fogyasztás

hancurozo írta:
Bulll85 írta:
compact írta:

Nem az a lényeg, hogy 300e-nél mennyi gond van vele hanem, hogy amíg odáig elér!
Okos soraidat gondolom arra alapozod, hogy 0km-esen vettél egy 320D-t és most már túl vagy a 300e km-en.
Ha nem így van akkor gondolom te is álomvilág lakó vagy, álom autóval!
Amúgy a VP44 és a CR is arról híres, hogy 300e-ig semmi baja!
Hihetetlenek vagytok...
A Bosch kerek-perec kijelentette, hogy a CR befecskendezők 150e km-re vannak tervezve, a többi a szerencsén múlik!





szerintem is drágább dízelt fenntartani ,meg a városi fogyasztással semmit sem nyerek ott 8l kb.De nyugtat kicsit az,hogy a motor az egyetlen szinte ami hibátlan a kocsi.Ex tulaj,sokat költött rá,meg én is költségekkel kezdtem adagoló......


Az enyém nem CR. Nem 0km-el vettem. Bontatlan a motor, lendkerék, adagoló. Igaz, cseréltem én is légtömegmérőt, lengéscsillapítót, lengőkart, sőt EWS-t is. (de szerintem ezek nem tipikus diesel hibák) Nem élek álomvilágban, de van aki újként vette a kocsit és 500e-ig nem volt gond. Sokan elhiszik, hogy megkímélt kevés km-es autót vettek. (természetesen ellenőrzött előélettel)
És mivel fogyasztás. Csak országúton használom, de az 1.4 H astra 1,5-2l-el többet eszik (tankolás és nem BC adat) azonos úton. (normál közlekedés, és nem a cammogós kigurítós) Jöhetnek a benzines fogyasztások 6,5-7l-ről, csak számomra hihetetlen, ha az astra nem vihető le 6,5 alá.(viszont soknak találom a sokak által mért diesel fogyasztást) Én a saját tapasztalatomat írom le.


A tiéd más tészta, nem CR. Ott még a dízelnek dízel fogyasztása van és amúgy se hasonlítsunk egy Opelt egy BMW-hez, annál az 1.4 ecotec 8l alatt nem eszik.

MattM325 Elküldve: 2013-11-24 20:52 Üzemanyag fogyasztás

compact írta:
b_imi írta:
hancurozo írta:
Nem a lepukkant szarokat kell megvenni és akkor nincs vele gond 300e-nél sem.


Szerintem is ez a lényeg.


Hány km megy az autódba 1 év alatt és milyen körülmények között?



300e-nél még semmi gond? Melyik szíjtárcsa bírt ki 300e-t? Kettős tömegű, injektor, szívósor? Lehet ha valaki heti 3-szor megteszi oda vissza Köln-Budapest távot, akkor elmegy gond nélkül 300e-t, de erre is találták ki, de itt nem ez a jellemző...


MattM325 Elküldve: 2013-11-24 12:44 Autóvásárlás

gzu11 írta: Félreértesz!
Nem Yellow pajtásnak írtam, hiszen a CS-n olyan kedvesen üdvözölte a feltöltött képeimet, meg itt is, ha jobban értelmezed a mondókáját, mellettem teszi le a voksát, azaz, hogy nem volt festve!

Én a többieknek írtam, hogy gyári érték a BMW-nél nem 50-80 mikron körül van, a szerviz állásfoglalása és bizonyítása szerint is!

Én nem görcsölök, csak addig egy kicsit amíg a saját szerelőm rá nem bólint, hogy ok!
Hétfőn viszem hozzá szervizre és ő is felméri az állapotát a BMW által kitöltött felmérési lap alapján!

Remélem nem fog elszomorítani!


50-80 mikron az nevetséges, Suzukin van 90 átlagban, de ott a bogarak is leszedik a fényezést autópályán. BMW-n 130-190 között van az átlag. Nekem a bal első sárvédőm volt lakkozva, és ott 160 mikron.

MattM325 Elküldve: 2013-11-22 15:52 Motorolaj

Superpippo írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Azt mondta az sovány egy picit az én motoromhoz, ezért az 5W-40 amit ajánl.


nincs jelentősége... normál használat mellett mindegy, a 30-assal kevesebebt fogyasztana. ha nem versenyzel nem fog megégni az olaj...
az ECO, ződ autók 0w-20-as olajokkal mennek.


Nem versenyzek. Egyáltalán ezzel? De ha sor6 2nyócom lenne azzal sem.
Öreg vagyok már bohócnak, meg nem fizetek a sünöknek bírságot. egair barátom mondása:
E46 al 50km/h val is lehet páváskodni... na de ez sem izgat nem ezért vettem, hanem azért mert imádom a kis bimmert.


na látod, ezé lenne elég az 5w-30 is


Én is 5w-30at használok.Semmi problémám nincs vele.


Tehát nem tudta kész érvekkel alátámasztani a vastagabb olaj jelentőségét, ahogy a szerelők nagy része sem. Általánosságban 200e felett legyen 10 v. 15W, de miért?? Ne legyen olajnyomás?

MattM325 Elküldve: 2013-11-22 11:16 Motorolaj

Pocses írta:
csanko írta: hello!

Találtam egy szemléletes videót!
Elég érdekes

YouTube videó


Ja. Már láttuk korábban is, nekem ez sem mond igazából semmit. Castrol Edge 5W-40 ezt veszek nem 5W-30-at mert ezt ajánlja a szerelőm. 10ezrenként meg csere úgyis ha meg annyit sem megyek vele, akkor 1 év múlva mindenképp csere! Amelyik előbb +van.


Miért nem javasolta az 5w30-t?

MattM325 Elküldve: 2013-11-22 09:37 Üzemanyag fogyasztás

nickname írta:
Bima írta:
toki24 írta:
zoliika írta:
m_attila írta:
Bima írta:
hello!
az enyém 20d 150le városban 6.2 l
városon kívül 100 km/h 4.9 l
pályán 140 km/h 5.2 l

igaz meg van chippelve, egr lekötve



egy 150 lovas 20d M47n nem 6.2 eszik városba
fogadunk?
feldobom a forgalmim


Én is feldobomHa valaki elfogult az autójával az Én vagyok ,de városban bizony 8,5 -9 lityi



ÉN is tartom a 20D városi fogyasztását sokat használom városba 7,5 -8,5 közt ír ki a komp is. 195\65 r15 gummával(téli)



Nem akarok veszekedni, de te tankolod a kocsimat vagy én?! Nem a bc alapján mondom a fogyasztásomat, hanem rátankolással. Igaz nem kell hegyet másznom vele, egyenes úton haladok és korábban indulok, hogy a reggeli dugót elkerüljem. A zöld hullám is a segítségemre van. Tehát szerintem a körülmények ideálisak és így a 6.2-es fogyasztásom.
Megjegyezném, hogy chip előtt télen kb. 9.5 litert evett városba. A mostani szuktyos időben úgy, hogy indulás előtt hagyom járni míg elszívok egy cigit, így sem megy 7 fölé.


Ha pécsen vagy nem vitatkozok veled, de Budapesten ezt az értéket nem nagyon tudnád hozni.

Ámbár a fogyasztás ugye sok mindentől függ, kerék méret, domborzat, időjárás, és személyi kompetencia stb.. stb..




A chip csodákra képes.


MattM325 Elküldve: 2013-11-22 09:29 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
MattM325 írta:
Fogyasztásokról itt csak abban az esetben beszélhetünk, ha mindenki a rátankolt üzemanyag (1 kattanásig) mennyiségéből kalkulálja ki az értéket. Addig a board azt mutat, amit csak akar, főleg dízelnél.


amúgy ez az egy kattanás téma is érdekes. nem mindegyik pisztolyból egyformán jön az anyag, ez akkor jó ha ugyanannál a kútnál, ugyanannál a töltőfejnél tankol. lehetne még egy két környezeti tényezőt írni, de nem vagyunk atomfizikusok
a baj ott kezdődik, hogy sokan nem tudnak számolni sem, oké, hogy egy kattanás, meg mennyit tankolt, de azt mivel osszon mit? vagy hogy? tudom, volt már akiről nem gondoltam és el kellett magyarázni


Nyilván ugyanazon kúton kéne tankolni, de azt hittem ez alap. Nem kell azért a + - 0.5 literért atomfizikusnak lenni, abból már ki lehet következtetni, hogy nem 5 liter az a 8.
Aki nem tud számolni, itt a segítség A link neve

MattM325 Elküldve: 2013-11-22 08:34 Üzemanyag fogyasztás


Fogyasztásokról itt csak abban az esetben beszélhetünk, ha mindenki a rátankolt üzemanyag (1 kattanásig) mennyiségéből kalkulálja ki az értéket. Addig a board azt mutat, amit csak akar, főleg dízelnél.

MattM325 Elküldve: 2013-11-21 16:45 Autóvásárlás

Inkább kérjük meg Yellowt, hogy linkeljen be képeket az üléseiről, ahol látszik a ki-be szállási rész is, és tippeljen mindenki, hogy mennyi km. lehet benne!

MattM325 Elküldve: 2013-11-21 15:57 Heeelp...!

YELLOW írta:
gerencsert írta: Sziasztok! Nagyon gyorsan kérnék mindenkit, hogy segítsen, ha tud. Ma lett szétszedve az autóm, mert olajfoltok jelentek meg alatta. Levettük a szívósort és megállapítást nyert, hogy honnét szivárgott az olaj. Minden tömítést rendben találtunk, de akadt kettő gumicső is, ami eléggé szét volt már repedve. Mellékelek egy robbantott árát, hogy el tudja mindenki képzelni, miről is beszélek:
http://bmwfans.info/parts-cata...separator/

Az egyik a 4-es számú cső, a másik pedig a kartergázcső (most hirtelen nem is tudom melyik számmal van jelölve). A helyi BMW márkaszerviz szerint csak kompletten lehet megrendelni az összes csövet, azokat külön nem, amik nekem konkrétan kellenének. Így kompletten lenne 57eFt, ami azért valljuk be, hogy nem kevés Várom ötleteiteket, javaslataitokat!
Köszönettel: Tamás


szerintem simán helyettesíthető bármilyen olyan csővel, ami olajálló, csak méretre kell vágni. így nem tom, lehet van olyan, hogy különleges csatlakozás van gyárilag, de biztos megoldható. akinek van egy kis érzéke, az meg tudja csinálni.


Nem lehet helyettesíteni másik csövekkel, viszont lehet kapni darabra (ahol ezt mondták már mehetsz is arrébb, mert mással is átk**nak), de nem érdemes!!
Kompletten cseréld az egészet, SZELEPPEL együtt, ahogy Anubis is írta!


MattM325 Elküldve: 2013-11-21 10:04 Üzemanyag fogyasztás

vitomi24 írta: Hello!
Gondoltam megosztom veletek fogyasztásom,hátha valaki kedvet kap diesel üzemü gèpjárművèt èlvezhetö 6 hengeres benzinesre cserèlni.
Szóval a tipus:e90 325i m sport automata(2007)
Város(ahol leginkább használom):15.2 liter(5-5km megyek)
Országut:8.5 liter 130-140km\h tempomat
225\40 18
255\35 18


Én már rég kedvet kaptam

E46 325Ci SMG 6 sebesség

Város: Nem tudom, mert ott nem használom, de hasonló helyzetben, 12.8l volt a fogyi, 320d 150le - 9l/100km
Autópálya: 140-150km/h 8,5-9l között. /320d 150le: 7-8l között.
Országút: 75-120km/h 7,5-8l /320d 6-6.5l
Melóba járás 15km-re: 3 perc autóút, 10 perc dugó, 5 perc autópálya 120-170km/h között.
Így 10.8l/100km ugyanez 320d 8-8.5l
Minden adatot rátankolással mértem, mindkét autó hibamentes.
Összességében a városi fogyasztás az, ahol lényegesen nagy különbség van. Átlag 2 literért nem éri meg NEKEM a diesel. Viszont CR nem való városba, az a halála!!!

Ja és a kerékméret: 325ci: 225/40r18-255/35r18, 320d: 225/45r17


MattM325 Elküldve: 2013-11-20 23:12 Fékjavítás

anubisz írta: Ma kicsit megijedtem,annak ellenére, hogy régóta csinálja a kocsim,de fogalmam sincs mitől. Ha szakadó esőbe megyek hosszan a pályán fékezés nélkül, és utána hirtelen fékre lépek,ki akar törni balra az eleje,ez első fékezéskor, ha felengedem és újra fékezek akkor már nem. Értem hogy felázik a tárcsa a betét, de ilyet nem kellene csinálnia mert lucsog a víztől. 160 nál ilyenkor ha fékre lépek, ijesztő,mintha megbillenne a kocsi eleje kifelé balra, ki akar törni. Mintha az egyik tárcsám száraz lenne, a másik meg atom vizes. Mi a rákos nyavalya lehet ez? amúgy semmi gondom szárazon, nem húz semerre ha fékezek.


Jobb oldali fékdugattyúd megszorul, vagy levegős. Ezekre tippelnék.

MattM325 Elküldve: 2013-11-17 12:50 Autóvásárlás

YELLOW írta:
RyanWest írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
RyanWest írta:
Sziasztok!
Tegnap voltunk kint és megnéztem az autót... Sajnos csak a képeken néz ki jól


írhatnál bővebben had okuljunk



Képről is elég sok hiba van rajta, de igy legalább rájössz hogy mesék csak ritkán vannak.


én olyan túl sok hibát, ami miatt azt mondanám köpet, nem látok rajta... igaz érdekesen vanank fotózva, sőt talán azt mondanám újra van fújva. a hátsó lökös a sárvédőnél jobbról érdekes, de mást nem naon veszek észre rajta, egy két ajtó illesztés még, de...

szerk.: ezé lenen jó ha leírná bővebben, mik voltak a fő kivetni valók


Első lökös, hátsó lökös, gépháztető, csomagtartó fújva volt. A szakim akit vittem erősen feltételezte hogy az autó törött volt. Továbbá, váltónál csöpögött az olaj nem néztük meg miért de azt mondta hogy gyanús. 10-15p járó motor után eléggé sűrű volt a motor olaj, ami arra utal hogy adalékos. ajtó - oldal lemezek rése helyenként össze össze húz (kézzel érezhetően) szintén törésre utal. Két hátsó tárcsafék kuka.

Megj: Én nem értek mélyrehatóan az autókhoz mivel első autóm megvásárlására készülök. A leírásomban azt irtam amire emlékszem nem biztos hogy pontosan igy mondta.


a váltó olajleeresztőnél való olajosság úgy tudom normális. nekem is olyan, de az autó alatt sosincs sehol egy olajcsepp sem, pedig a garázsomban meglátszódna. amit eddig láttam mind olyan volt, sőt szervízben is azt mondták. a többi amit írsz, nagyjából nekem is feltűnt... de ezt írtam


Nekem ez a második E46-osom és egyiknél sem szivárgott az olaj, és nem hallottam még arról, hogy normális. Lehet volt már olajcsere rajta és nem húzták meg rendesen vagy kuka a csavar.