MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2013-10-16 11:02 Mi lehet a baj?

toki24 írta: S.O.S
Kéne egy kis segítség ha emberek!

Ablakmoso spricnim eltört a vezető oldali.. elég gyengén nyomott mondom emgnézem hozzá értem bumm eltört sehogy se lehet visszaragasztani nem illeszkedik már össze

Ahogy néztem vajon egybe lenne a rácssal? vagy külön lehetne venni? a spricniből jön a 90fokos csővecske tört el.


Valakinek valami ötlet?


Legközelebbi BMW-be bemész és kérsz egyet. 61668374367 (3300,-) ez a cikkszám.
Ha fűthető, akkor meg ez: 61668374365 (9400,-)

MattM325 Elküldve: 2013-10-14 11:36 Önindító

YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
MrNaylor írta:

Sziasztok.
A generátor 13,5el tölt, tehát elvileg nem lehet baja. Az akksi full fel van töltődve indulás előtt. Persze, most nem produkálta a hibát, miért is ne, majd hajnalban, mikor szakad az eső... Holnap generátor, önindító leszed, aztán viszema felújító emberhez, nézzem meg őket. Remélem valamelyik megoldja a dolgot, mert nincs több ötlet..


ha motor alapjáraton megy és úgy mérsz 13,5V-ot az nagyon nem jó. mennyit mérsz reggel? arról nem írsz. azért mert 12V-os az akksi, a 12V nem elegndő, reggel indítás nélkül 12,6V körül kell lenni, alatta nem valószínű, hogy könynne indul, 12,2-nál meg talán nem is már, bár ez is függ sok mindentől.


Ha jól tudom a töltésnek 14 V felett kell lennie akkor jó.


ezt írtam neki pár napja, vagy tegnap, már nem is tudom.
alapjáraton: ~14,6V (ha kevesebb, akkor generátor rossz, vagy töltésszabályzó)
leállítás után: ~13,4V
a normális üresjárati fesz, akksiről lekötve minden: ~12,6V egy jó akksinál, ha nem ennyi, akkor szívja valami ájszaka, vagy cellazárlatos, amitől még beindulhat)
1-2tized eltérés még normális.


Na bakker! Most izgulok, 5 éve szar a generátorom, alapjáraton 13.7-13.9v között mozog.
Remélem hazaérek vele

MattM325 Elküldve: 2013-09-29 11:17 Motorolaj

nickname írta:
Tano írta: No, egy érdekes videó olajcseréről, ráadásul pont egy E92-es coupe-n. Azért az gáz, hogy ebbe az autóba egy noname olajat raknak, ami csak LL-98 minősítésű (legalábbis ezt találtam róla). Talán az E92-be az nem is mehetne szerintem. Ráadásul a szűrőt is rosszkor cserélik, nem nyomatékkulcsoznak hanem "érzésre" stb... Tehát ide sem vinném az autómat, pedig a kiírás alapján Szalai Dakar Teames a szerelő.


ALCO olajszűrő Na ezért nem veszünk Magyarországon használt autót.



És még egy normális emelőjük sincs, úgy rángatja a sárvédőnél fogva az autót...
Az ilyet a tarkójánál fogva én is jól megrángatnám valami jó szilárd felületbe...

MattM325 Elküldve: 2013-09-04 20:44 Féktárcsa és fékbetét

jlaci74 írta:
MattM325 írta:
jlaci74 írta:
nickname írta:
jlaci74 írta:
YELLOW írta:
sevcsenko írta: Sziasztok,
Első féktárcsa valamint hozzá tartozó betét érdekelne, hogy milyen márkát ajánlotok?
(E90 320d 2009)
Szervízben a Jurid-ot emlegették?!
Előre is köszi!
Sev


hát E46-nál gyári beszállító volt a Jurid. szerintem nem rossz, de ne a szervízen keresztül rendeld meg, mert jóval drágább lesz. normál felhasználásra tökéletes, mind tárcsában, mind betétben. szerintem.


Azt azért ne feledjük, hogy a kereskedelmi forgalomban ( bárdi, unix , ... ) megvásárolható Jurid ( vagy pl. Textar ) az nem ugyanaz mint a gyári dobozos, gyárilag beszerelt, azonos gyártmányú termék ...



Nekem az utánagyártott TEXTAR gyári tárcsával, nagyon bejön, egyetlen negativuma hogy nagyon kormol.



Nem mondtam ,hogy rossz, csak nem ugyanaz, tehát az árát sem kell összehasonlítani.

Ha nem akarsz fékport akkor ATE Ceramic...



Ceramic betétet próbáltad már? Hidegen is működik? Nekem is Textar van, évek óta ezt használom csak tényleg eléggé porzik. Újabban 1-2 erősebb fékezésnél csikorog is kicsit, de hamar abbahagyja. Tárcsa Zimmermann lesz tuti, betét Ate, de a ceramicot nem ismerem.



Hidegen is működik, ez egy teljesen utcai használatra szánt betét.
( nem sport , amit melegíteni kell )
http://www.ate-brakes.com/gene...ds_en.html


Köszönöm! Akkor majd jól kipróbálom!

MattM325 Elküldve: 2013-09-03 23:04 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
MattM325 írta:

Ceramic betétet próbáltad már? Hidegen is működik? Nekem is Textar van, évek óta ezt használom csak tényleg eléggé porzik. Újabban 1-2 erősebb fékezésnél csikorog is kicsit, de hamar abbahagyja. Tárcsa Zimmermann lesz tuti, betét Ate, de a ceramicot nem ismerem.



miért ennyire tutti a zimmermann neked? kiváncsi vagyok a véleményre. fosvágen konszerneken jól szuperál, de bmw-n nem annyira szeretik.


Hát, tárcsából próbáltam az évek alatt nagyon sokfélét Textar, Pagid, Brembo sport, Ate, mindegyikkel volt valami, rázott, esetleg csikorgott (másik tárcsa, ugyan azzal a betéttel nem), mind közül a Brembo volt a leghitványabb, leggagyibb, hiába mart, sport.., felszerelés után még nem is fékeztem, máris rázott, ütött... Most Ate van, Textar betéttel, ez elég jó, de volt egy E36-osomon Zimmermann sport, és az tökéletes volt. Bírta a többszöri erősebb fékezéseket nagyobb sebességről, tetszik a dizájnja, ebben nem vagyok biztos, de elvileg Németországban gyártják,nem a távol keleten.

MattM325 Elküldve: 2013-09-03 22:15 Féktárcsa és fékbetét

jlaci74 írta:
nickname írta:
jlaci74 írta:
YELLOW írta:
sevcsenko írta: Sziasztok,
Első féktárcsa valamint hozzá tartozó betét érdekelne, hogy milyen márkát ajánlotok?
(E90 320d 2009)
Szervízben a Jurid-ot emlegették?!
Előre is köszi!
Sev


hát E46-nál gyári beszállító volt a Jurid. szerintem nem rossz, de ne a szervízen keresztül rendeld meg, mert jóval drágább lesz. normál felhasználásra tökéletes, mind tárcsában, mind betétben. szerintem.


Azt azért ne feledjük, hogy a kereskedelmi forgalomban ( bárdi, unix , ... ) megvásárolható Jurid ( vagy pl. Textar ) az nem ugyanaz mint a gyári dobozos, gyárilag beszerelt, azonos gyártmányú termék ...



Nekem az utánagyártott TEXTAR gyári tárcsával, nagyon bejön, egyetlen negativuma hogy nagyon kormol.



Nem mondtam ,hogy rossz, csak nem ugyanaz, tehát az árát sem kell összehasonlítani.

Ha nem akarsz fékport akkor ATE Ceramic...



Ceramic betétet próbáltad már? Hidegen is működik? Nekem is Textar van, évek óta ezt használom csak tényleg eléggé porzik. Újabban 1-2 erősebb fékezésnél csikorog is kicsit, de hamar abbahagyja. Tárcsa Zimmermann lesz tuti, betét Ate, de a ceramicot nem ismerem.

MattM325 Elküldve: 2013-09-03 22:02 Segítsetek!

hil írta:
anubisz írta:
hil írta: Sziasztok!
Az INPA air flow meter hiba kiolvasás mit jelent? Ez lenne a légtömegmérő? Mert a légtömeg mérő az air mass meter. Vagy van benne légtömeg és légmennyiség mérő is? A kettő nem ugyanaz?

hil


légtömeg, légmenyiség nem egyforma? ki, ki hogy mondja..

Szia!
Nem tudom, ezért kérdeztem, de köszi
hil



Ahogy anubis írta, ki hogy nevezi, a kettő ugyan az!

MattM325 Elküldve: 2013-09-03 19:43 Belsõ

Pocses írta:
Lacza írta:
tomy1228 írta:
YELLOW írta:
Lacza írta: Sziasztok,

gondolkoztam rajta, hogy a vicc rovatba írjam-e...
A következő történt: egy méretes fékezés során a hátsó utasom telefonja a hátsó ülésről lezúgott, na hová? Egészen pontosan az első ülés alatti szellőző járatba és mivel autópályán történt és nem álltam meg rögtön, a fékezések hatására bemászott szépen az első szőnyeg közepéig.

Valakivel történt már hasonló és esetleg van használható ötlete?


tolass jó gyorsan, egy semleges úton, ahol nem okozol bajt, oszt satu fék, majd kicsúszik hátra a telefon nekem ez logikus


Na ezt már nekem is sikerült összehozni,próbáltam én is mindennel kipiszkálni de reménytelen volt aztán jött a tolatós megoldás és az bejött!


Az a baj, hogy szerintem nagyon előre csúszott. A tolatóst is próbáltam már (bár nem több százszor, csak párszor), meg felmásztam Hűvösvölgyből a Normafára intenzív gyorsításokkal tarkítva, meg úgy tolattam be a mélygarázsba ütemes fékezésekkel, hátha felveszi a ritmust, de semmi hatás. Még mondjuk próbálkozom ezekkel, de ha valakinek lenne ötlete legalább arról, hogy milyan alakú a vezető ülés alatti szellőző cső, akkor rámennék a horgászós témára is, hátha... Előre is köszi!

Nevetséges az egész, de úgy látszik tényleg nem egyedi! Mindenkinek ajánlom valami védekezés létesítését a nyílásra! A második eset megoldását nem szeretném
http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=441369
http://atom.blog.hu/2010/07/02/iphone_es_bmw


Barátomnak is iphone 4 telója van, na tuti hátra nem engedem beülni. Ilyenről eddig még nem is hallottam.


Nekem szintén Iphone 4, és szintén betalált már a lyukba. Nehezen, de kipiszkáltam, 3 héttel ezelőtt egy haverom N-es nem tudom milyen Nokiája fedezte fel a szellőzőt, de az sajna eléggé becsúszott. Mivel pesten voltunk, tettünk egy kis kerülőutat, kiscelli, és padló ami kifért. Szerencsére happy end. Azért a mutatvány után nem igen mertem nagyot fékezni,nehogy visszamenjen... úgyhogy vigyázzatok

MattM325 Elküldve: 2013-08-31 16:44 Differenciálmû

YELLOW írta:
gdavid írta:
gdavid írta: Sziasztok!
Nekem is búg egy kicsit a difi menet közben, sebesség váltásnál, hirtelen gáz elvételkor koppan, berakom 1-be indulásnál remeg a váltókar ami szerintem a difi miatt lehet, nekem azt mondták hogy a difit "hézagoltatni kell" (javítsatok ki ha nem igaz) és a kardán tengelynél kell kicserélni valamit. Gondolkodok bontott difin, a helyemben mit csinálnátok :


A koppanás az a difi, de elindulásnál a remegés az a hátsó szilent lehet? Azt írták h az esetek 99%-ban az lehet a baj.


dízelnél iylen remegést akár a kettőstömegű is tud produkálni... de annak leállításnál, indulásnál is van hangja, főleg ha rosszabb állapotban van már. végülis akár a diffitartóis lehet, ha jobban belegondol az ember.

szerk.: ja most olvastam, ha másik helyen, hogy nézve lett a 2őstömegű


Kettős tömegű akkor is lehet szar, ha nincs hangja leállításnál/indulásnál. Nálam kuplungozásnál derült ki, hogy hoppá, más is kell...

MattM325 Elküldve: 2013-08-30 14:05 hidegen rángat....

YELLOW írta:
nobi03 írta:
YELLOW írta:
nobi03 írta: Sziasztok!
Nekem is ugyan ezek a problémák jönnek elö hidegen rángat meg ha több gázt adok nem gyorsul vagy szinte alig. Akkor is elő szokott jönni rángatás amikor üzemi hőmérsékleten van de akkor már rendesen gyorsul, viszont ha megállok az alapjárat ugrál leesik 500ig vissza 1000 és igy ugrál. mitől lehet ez valaki tudna segíteni? nagyon köszönöm


első körben légtömegmérőre gondolnék. ha tudsz cseredarabot próbára szerezni...
vagy lehúzod a csatiját a légtömegmérőnek és úgy menjél vele. ha úgy nincs hiba, akkor a légtömegmérő szar. azon majd ne lepődj meg ha több lesz a fogyasztásod, az nem probléma lehúzott tömegmérő esetén. ha ezután sem javul, érdemes hibakódot olvastatni, mielőtt elkezded cserélgetni a fél autót. a lehúzást ingyen emgtudod csinálni ezért kezdem ezzel, ne verd magad költségbe.


már le lett húzva a légtömeg mérő és akkor is csinálta. hiba kod is lett olvasva benzin keverék vagy a keverés nem oké kicseréltem saját magam a benzin szürőt mert már ideje volt most tovább kutatok lehet fals levegőt kap most arra gondolok


ha a keverék nem oké, azt ugye a lambdaszonda méri be. akár lehet azzal is gond, de így van, nem szabad rögtön azzal kezdeni a cserét. bár volt itt olyan, igaz talán nem iylen motornál, hogy mért a lambda, csak épp adott periódusban nem 10x, hanem csak 2x. le volt lassulva.


Lambda hidegen nem szokott beszólni.
Én első körben átnézném: Itt mindent, a gyertyákat, trafót, hőgombát, de élőadatot mindenképp nézesd meg.

MattM325 Elküldve: 2013-08-29 23:59 Mi lehet a baj?

culkin írta: Hello Mindenki!

Most járok itt először! A szaktudásotokra lenne szükségem!
Van egy e46 kombim, 2001/10. havi(facelift,150le)! Amikor elindulok vele, 1-es,2-esben nem adja le a normál teljesítményt, tehát nem indul meg úgy az autó, ahogy azt kellene! Majd jön a 3-dik és akkor sem indul meg, csak akkor, ha elkezdem "pumpálni" a gázt, de nem tövig benyomva, hanem csak "felül" kicsi úton, és után elkap valamit, vagy nem tudom, és megindul az autó, turbó is jó, és jól húz! Remélem érthető voltam, ha nem akkor sry!

a válaszokat előre is köszönöm!


Több hasonló hibával lehet találkozni, gyakorlatilag bármi lehet, aminek köze van a turbóhoz és a motorvezérléshez. Amit gond nélkül megtehetsz, nézd át a vákuumcsöveket és pucold ki az agr szelepet. Googliban van sokféle segítség ezekkel kapcsolatban.


Még annyi, hogy a fent leírtakon kívül szerintem ne találgass, vidd el kiolvastatni a hibát, ennyiből senki sem fogja megmondani mi a baja.

Eszembe jutott még valami: A turbó nyomásszabályzó szelepet cseréld fel az agr vezérlővel és ha van különbség a menetteljesítményben, akár meg is lehet a hiba.

MattM325 Elküldve: 2013-08-28 23:38 Polír

jokerface írta: Köszi a felvilágositást. Akkor tényleg csak waxolás volt.


A waxolás viszont mehet nyugodtan fél évente, lényegesen hozzájárul az autó eredeti fénye megőrzésében. Az enyémet kb. 2 havonta lewaxolom, mert gyakran mosom. Sokkal könnyebb tőle a mosás és tartósabb,kevésbé koszolódik, jobban lejönnek a bogarak, nem szívja úgy a nap, stb. Végül is egy bizonyos mértékű pajzs...

MattM325 Elküldve: 2013-08-26 19:07 Olajcsere

jons írta:
Coyote írta:

Oké a reklám megvolt, de milyen autót vettél helyette?


Szerintem ez nem reklám volt. Én már írtam, hogy nekem az olajfogyásom konkrétan a mobil 1-től állt meg.
Az audi pedig annyira nem unalmas. Egy 2004-es A6-os azért odaver....


OFF:Ha bejön a műpöcs forma, akkor biztos nem lesz unalmas, majd a kesztyűtartót ne felejtsd el kitámasztani, ha nem bírod a zörgést, ráadásul kopogós műanyag az egész.
Kollegám tavaly vett egy vadi új A6-ot, de már váltott Lexusra. Zörgött, kopogott,füstölt, vezetőoldali ülés megadta magát 1500km után, kipufogó mágnes szelep vagy mi 400km után, légzsákérzékelő szintén 2000km alatt. Minősíthetetlen. Gázmaszkot füstvédelemre készítsd.

Elnézést az offért, de ez kijött, nem szeretnék egy márkatársamnak sem rosszat.

MattM325 Elküldve: 2013-08-14 23:42 Szelepszár szimering

pepe77 írta:
pepe77 írta:
Peti320i írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is. Brutál olajfogyasztás és ugyan úgy a füst. Elmentem a POLLTOMÉKHOZ megnézték. Azt mondták 10 BMW ből 9 megoldódik a karter lecsapatószelep és az összes hozzátartozó cső cseréjével. Állítólag úgy eltömődik h ez okozhatja a problémát. Jövőhéten szerdán viszem a paripám. Utána beszámolok Nektek.


Ez a kartergàz szűrő lenne? Mert én azt is kicseréltettem a hozzá tartozó 3db csővel együtt (csak a csövek 30e ft). Nekem nem oldotta meg, lehet, hogy pont enyém az 1 a 10-ből...


Utána kérdeztem. A szellőztető (szűrő) nem egyezik meg a szeleppel. Én kicseréltettem a szűrőt házastól, csövestől együtt mikor olajat is cseréltem, de azt nem tudom, hogy mikor ezt megcsinálták kitisztították-e a szelepdekniben lévő szelepet. Mert ha az el van dugulva hiába a többi több 10e Ft-ba kerülő cucc, sokat nem segít...Na majd meglátjuk. Azért furcsa, hogy 220e km körül elkezdik ezt a szarakodást a bmw-k. Szánalmas. Apám régi szolgálati Peugeot 306-osa 400e km-nél sem tett ilyet...pedig az ütve-vágva volt, nem volt így kinyalva a segge mint az enyémnek.


Apád 306-osának valószínűleg nem kellett tudnia EU4-et sem EU3-at.


ui.: Nem rémlik, hogy lenne ott ilyen szűrő,ETK-ban sem találom.


MattM325 Elküldve: 2013-08-14 23:35 Szelepszár szimering

Peti320i írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is. Brutál olajfogyasztás és ugyan úgy a füst. Elmentem a POLLTOMÉKHOZ megnézték. Azt mondták 10 BMW ből 9 megoldódik a karter lecsapatószelep és az összes hozzátartozó cső cseréjével. Állítólag úgy eltömődik h ez okozhatja a problémát. Jövőhéten szerdán viszem a paripám. Utána beszámolok Nektek.

Csak a POLLTOMÉKAT KERÜLD EL ha jót akarsz mert egy lehúzós banda,írok majd beszámolót.
Elöljáróban: Alany 320D '04
Elvittem az autóm, mert nem húzott alul, kisakkozták, hogy légmennyiségmérő és turbonyomás szabályzó szelep. Telefonon hívtak, hogy megvan a hiba, és hogy mik a lehetőségek.
Új, GYÁRI alkatrészt választottam. Oké 2 óra múlva meg is volt, boldogság. 2 napig.
Aztán megint szar az autó, akkor vissza. Fél napot ott volt az autó, diagnosztika: agr szabályzó szelep. Alkatrész nem volt készleten, mondták ideiglenesen lehúzták róla a csatlakozót, míg nem jön meg az új, de addig legalább húzni fog, de nem lesz nagy a végsebesség, blabla... Világított a check engine, ez eléggé zavart, így megnéztem mit mókoltak a motorteremben.

Na itt akadtam ki. Légmennyiségmérő maradt a régi, illetve a belét kicserélték egy '02-es évjáratú bontottra, ami cikkszám szerint 136 lovasé. Turbónyomás szabályzó szelephez hozzá sem nyúltak. A csatlakozót a légmennyiségmérőről húzták le, tudták, hogy mit adtak... A végén vettem egy új Bosch-t, kicseréltem és elvittem felkódoltatni (frissítés) egy igazi, profi BMW-shez, Róla szintén írok majd beszámolót a szervizes részlegbe. Érdekes az autó hibátlan lett és hozta a gyári értékeket,teljesítményt.